• steve.coy

    Nazdárek, na kola nejsem fakt expert, takže kdyby pro mě měl někdo cennou radu, tak budu ráda :-).

    Chtěla bych si koupit trekové kolo, vesměs na zpevněný povrch, max polní cesty, přesně – žádný náročný terén abych potřebovala horské, každopádně odpružené vidlice by se hodily. Spíš jako dopravní prostředek. Nejlépe i s lehkým rámem.

    Jelikož jsme si v rodině již takové nechali poskládat zhruba za 6 000 před pár lety, předpokládala jsem, že se letos do cca 8 000 ,–vejdu, ale všude mi cpali samé velké a těžké křápy a mnohdy i dražší a se seskládáním se taky netvářili, že by cena šla dolů. (Myslím tím, specializované prodejny).

    Opravdu nechci kolo za 20 000, ale nějak slušné, které nebude z nějakého pofiderního supermarketu nebo decathlonu.

    Zda-li nemáte například i tip na dobré cyklo v Ostravě s dobrým poměrem kvalita/cena (zkoušela jsem maxbike na dubině, pak ještě nějaké cyklo na dubině a v mariánských horách).

    Díky moc!

    0 0
    • Erknold  

      za 8000 to fakt bude bída tak, jako tak. Za 8000 si koupil kámoš z Decathlonu bajka, takže úplně něco jiného než hledáš. Relativně to na tu cenu jde, ale prostě žádná hitparáda. nicméně to funguje.

      8000 je čtvrtina průměrného platu, což je na slušné kolo fakt hrozně málo.

      Jezdil bych na tom co mám, jelikož nové kolo za 8000 mi nic víc nepřinese, než to staré.

      0 0
    • steve.coy  

      Studentský plat je trochu jiný, proto uvádím tuhle cenovou kategorii :D.

      Na tom, co jsem měla mi ukradli :D Navíc ano, bylo právě z decathlonu a bylo naprosto příšerné. Na favoritce přece-jen z Ostravy do Prahy jet nechci. :D

      Dívala jsem se na tohle, jen prostě… mi tam chybí ty vidlice a rám mi připadá pořád těžký i kdybych zvolila ten nejlehčí, co mají v nabídce. http://kola.maxbike.cz/…olo-lakone-1

      Jde mi o to, že jsem jela na pro mě dostačujícím kole za zhruba 6 000 a dnes je takový problém nějaké podobné najít :D.

      0 0
    • Jirka24x  

      Co cyklobazar? Treba tam nějakej peknej kousek za rozumný penize najdeš ;)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Třeba tohle GT. Mám podobné a manželka jezdí na následujícím modelu GT Transeo. Jen je potřeba dobře vybrat odpovídající zadní nosič, aby se sešel s úhly zadní stavby.

        0 0
    • Erknold  

      tak zkus napsat zdejšímu uživateli Evilcleaner, je to Ostravák a skládá kola na zakázku. Třeba by něco vymyslel s pevnou vidlicí, altus sadou, použitelným rámem a použitelnými koly. Na jízdu po stezce to bude v pohodě. Nic lepšího mě nenapadá.

      0 0
    • novas752  

      Decathlonu bych se vůbec nebál.

      O fungující odpružené vidlici na novém treku má smysl uvažovat až tak od 10–15 000 výš, posledních pár let kola hodně zdražila. Treková kola v kategorii do 10 000 jsou všechny stejná nebo velmi podobná a vážně od nich moc očekávat nelze.

      Jestli není potřeba druhé kolo k tomu prvnímu, lepší volbou by asi bylo vyměnit komponenty které odchází/nedostačují na tom starém. Ve světě trekových kol se skoro nic nemění a tak by většina uchycení měla pasovat.

      Taky bych koukl na bazar, tam by se dalo sehnat něco s původní cenou 15–20 000 v relativně slušném stavu, ale chápu, že jako laik se toho člověk oprávněně bojí.

      0 0
      • steve.coy  

        No, potřeba druhé právě je. Jedno mi ukradli, právě to z decathlonu, které bylo … dost špatné, minimálně na delší jízdy. Hlavně, na městské ježdění mám nějaké herky, o které se opravdu nemusím bát, že si zamknu kdekoliv. Proto chci nějaké, na kterém jak říkám můžu dojet… dál, popřípadě pohodlněji, připevnit zavazadla atp.

        To, že kola v posledních pár letech zdražila bude možná ten kámen úrazu na který jsem tedy narazila… jen mi to přišlo zvláštní teda…

        Přesně, jako lajk bych asi neměla problém s „ojetým“ kolem, jen… tím, že se v tom nevyznám tak moc, nerada bych skočila na první nabídku, ze které se pak vyklube něco pofiderního no :D.

        0 0
        • novas752  

          V tom „dojet dál“ je trochu problém právě. /chytů na nosič apod. se bát nemusíš, ty tam budou, ale na nějaké extra velké výlety kolo za 8 moc neni.

          Když už, tak klasický unisex rám (ty dámské se sníženou nebo žádnou horní trubkou jsou hrozně těžké a i tak se kroutí), pro začátek pevnou vidlici, která nefunguje o nic hůř, než nejlevnější odpružené, a časem se dá vyměnit za nějakou použitelnou. Brzdy klidně Véčka. Řazení, přehazku a přesmykač by to chtělo aspoň Acera, radši Alivio nebo Deore (řady Shimano 3×x, 4×x a výš). Kola nebudou žádnej zázrak, ale pokud nemáš 100kg :D tak by měly nějakej ten pátek vydržet.

          Jo a taky vhodné převody. Pokud nejezdíš nijak rychle, je dobrý mít převodníky 22/32/44 zubů + kazetu 11–32 (řazení by bylo dobrý 3×9 převodů, ale nevim jestli je těch 9 reálnejch)

          Časem se to dá docela dobře vylepšit, ale i tak by byl základ vhodnej aspoň těch 10.

          0 0
          • steve.coy  

            Pro mě „dojet dál“ bylo 100km – den soustavně třeba jen 4 dny. A na tom kole za 6k – nedokážu odhadnout váhu, ale bylo opravdu… výrazně lehké, jsem si pískala. Ale jak už tady bylo řečeno, tak ceny kol asi fakt dost stouply, takže záhada odhalena, pro mě hůř :D.

            100 kilo zatím teda nevážím, s 60kg by nemusel být takový problém udržet to kolo vpořádku aspoň z takového hlediska :D… Rozhodně rychle nejezdím, teda spíš… nemám v plánu, jsem ráda, že dostanu z bodu A do B, s tím ale, že se nenadřu zbytečně tím, že skoro šlapu na místě a kolo se ani nehne. :D

            Díkes za odpověď :D

            0 0
            • novas752  

              Tak s 60ti nebudeš mít co se týče výdrže kol žádný problém ale tim hůř protože pro metrákovýho chlapa je 15–16kg kolo menší zátěž než pro tebe s 60ti.

              Moc si nedovedu představit 4×100km na takovym kole, to už je masochismus. :) Na takový jízdy by si „zasloužila“ kolo aspoň za 30, ale chápu že když je vyschlá studna… Sám jsem na tom teď podobně.

              0 0
    • steve.coy  

      Mimochodem, tohle bylo to kolo (které mi vystačilo :D) , rám … proxi? Nejspíš :D. Opravdu lehký, až mě to jednou sfouklo do pole, ale to byla výjimečná situace :D. Lepší fotku momentálně nemám.

      https://scontent.xx.fbcdn.net/…136550_n.jpg?…

      0 0
      • novas752  

        To máš u mě obdiv, ale když jde s Trabantem objet celý svět… Zas o tolik horší kolo za 8 nebude.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Ty máš pořád nějaký problém. Až mě napadá zeptat se, kolik a na čem máš najeto, popřípadě kolik kol jsi postavil či servisoval.

          Na trekové kolo pro občasné jízdy je výše zmíněné Deore úplný nesmysl, není důvodu, jen zvedá cenu (a to máme doma na trekových kolech osazení od Acery po XT). Tady by stačila určitě i Acera, řazení Shimano EZ-fire 3×7 nebo 8 (navíc se osmirychlostní řetěz tolik nevytahuje a lépe řadí i špinavý či s nedokonalým seřízením), vidlici zase pevnou (cena i hmotnost), k tomu zaplést nějaké kloudné ráfky a dobře je obout (aby pocitově jely), brzdy určitě V- (opět cena i hmotnost).

          Bohužel se do rozpočtu určitě nevejde s klikami s dutou osou, takže tam celek na váze výrazně nabobtná, stejně tak na levném rámu. Jakékoliv levné kolo bude zkrátka zákonitě těžké, ono se to nasčítá, 100 gramů sem, 100 g tam, dámské polstrované sedlo, levná řídítka, tlusté pláště s protiprůrazem …

          Jenže se stávajícím rozpočtem je stavba iluze, protože rám bude za cca 4.000, k tomu vidlice třeba další 1.000, k tomu zapletená kola a obutí dejme tomu 2.200 … a už je to přes, stále ještě bez kokpitu a pohonu, o sedlovce, sedle a bižuterii nemluvě. Bylo by velké štěstí koupit v uvedeném limitu v podstatě jakékoliv trekové kolo na hliníkovém rámu s jakoukoliv výbavou.

          Možná bych se spíš orientoval na výprodejová MTB 26" kola (kloudný hliníkový low-end by se mohl podařit) a řešil následně jen změnu obutí v řádu stokorun, popř. již zmíněný bazar.

          0 0
      • ifosek  

        Podle barvy soudím, že v té petce je burčák, to se jede.

        0 0
    • odik  

      Já teda nevím, ale za mlada jsme měli ocelové rámy.výbavu SIS max C10 a klidně jsme jezdili s bagáží 100 za den. Je to nohách a hlavě a ne tolik o kole.:-)

      0 0
    • Auditor  

      Bazar. A trpělivost.

      0 0
      • Prazak0  

        Tak bazarová kola jsou někdy velmi pěkná za danou cenu, jindy zas naopak předražená. Další otázka je, co třeba rám zažil. Spíš bych věřil kolu danému do komise, která cykloprodejny občas vystavují. Zde snad u slušného prodejce by byla nějaká záruka.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Na trekovém kole bude poznat, jestli bylo používáno v terénu a s nosičem, popř. se dá najít modelový rok a podobně. Výskyt ‚leštěnek‘ v této kategorii není zřídkavý.

          0 0
          • Auditor  

            Přesně tak. Mě se takhle podařilo nedávno jedno koupit – starší, až na maličkosti super stav …

            Ale chce to čas, trpělivost a hledat.

            Předpokládám že pisatelka nebude mít potřebu XL rámu … tak to bude mít jednodušší.

            0 0
    • Kelib  

      Možná hloupá otázka, ale proč chceš trekové kolo a ne MTB? Když se dají užší pláště, je MTB stejně rychlé a těžké. Méně pohodlné kvůli sportovnějšímu posedu, ale zase pohodlnější na hrbolech, protože je to prostě horák :D

      Osobně bych šel do bazarovky, za tyhle peníze se dají sehnat slušné kousky 26er, protože už jsou „out“ a nikdo je nechce kupovat. Nutno přičíst 500Kč za pláště a může se jezdit.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Děhylov nemáš daleko. Podívej na toto:

      http://sprinterbike.cz/index.php?…

      namísto 48+38+28 převodníků osadit MTB klikami s lehčími převody. Prober to tam s nimi – např. změnu sedla za jiné z jejich nabídky…

      0 0
    • steve.coy  

      MTB jsem měla ještě předtím a nevím, prostě s trekovým jsem byla více spokojená :D. Já radši pohodlnější už a spíš „delší“ trasy, než abych jezdila někde po lese a šíleném terénu, to mám asi za sebou :D.

      Ještě jsem teď našla tohle, rám vypadá (dvakrát zeslabovaný blablabla, že by to mohl být pravděpodobně hodně podobný tomu, na kterém jsem předtím jezdila), což by mi nejspíš ke štěstí a lehkosti kola stačilo :D Jen v těch parametrech atp se nevyznám, takže netuším jaký je poměr kvalita – cena. Min ve výčtu vypsaných věcí.

      http://www.kola-cirkl.cz/…l18/d-81554/ To, že je ježděné, mě nejspíš netíží. Na Děhylov ještě kouknu.

      0 0
      • Prazak0  

        Asi v tom cenovém rozpětí lepší komponenty nebudou, zběžně co jsem se koukal, tam mi ne nepřipadá špatné. Myslím, náboje, přehazovačku, řazení. Přijde mi, že mtb je je dobrý do terénu, nasilnici moc ne. Kolo treking/cross je univerzálnější.

        0 0
      • Bezmozek  

        Tady je nový o kilo dražší a o kilo lehčí: http://www.velco.cz/node/123 ale u obou je psaný sedmikolečko, tak aby to pak při výměně nebylo na celý zadní kolo.

        Kolik že měříš?

        Jinak za ty peníze bych opravdu proklikal pár bazarů a na koupi si s sebou vzal někoho kdo tomu trochu rozumí a budeš mít mnohem lepší kolo

        0 0
        • steve.coy  

          Měřím 170, akorát do Kolína nevím tyjo pro kolo asi nepojedu. To mám lepší když už jen do toho Frýdlantu. No někdo psal, že za používané kolo je to pálka… Tak já … fakt nevím :D. Líbilo se mi, že to má tu odpruženou přední vidlici (Tohle bílé ji nemá myslím).

          0 0
    • ifosek  

      Jsem z Rožnova p. R.kola a díly kupuju v rožnovbike. Ceny mají rozumné.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.