Jaké vozíte silniční galusky? Jaký máte nájezd km na galusce?

30 nepřečtených
  • javormartin

    Schválně chci porovnat co vozíte s čím máte zkušenosti. Já vozím 1.5 roku Tufa. Vyzkoušel jsem od S22, S33 Pro, Hi Carbon-composit. Od novoty jsem měl Hi-Composit Carbon na letním kole, jel jsem na něm aji nějakej ten závod. Vzadu mi vydržela do sjetí na plátno ±5000km. Na zimáku jsem měl jetou S22, ta jelikož byla jetá, tak najela ± 1000km, nevím kolik najede od novoty, svému účelu posloužila. Pak jsem vozil S 33 Pro, na té mám najeto na zimáku ± 5000km a ještě cca 500–1000 km najede. Foukám na 10 bar (S22 jen na 9), vážím 74 kg. Jaké máte zkušenosti s výdrží Vy, přemýšlím jaké dám nové galdy na letní kolo. Proto se ptám na zkušenosti s jinými modely, případně na teoretickej nájezd km. Zrovna není moc peněz na zbyt, tak přemýšlím, že zkusím znova S 33 Pro, uvažuju o vyzkoušení S33 speciál, které má hodnotu vyšší tpi. Na nových galdách chcu převážně trenovat, ale chci na nich objet aji tak 4–6 silničních závodů. Jelikož mám zatím jen jedny výplety, chci kompromis mezi výdrží a adhezí :)

    Cenovej strop bych viděl cca 700 kč/ks.

    0 0
    • Mark-H14  

      Zdravím zdejší závodníky.

      Pořídil jsem synovi karbonová galusková kola na závody. Doposud jsme doma vozili jen pláště a tak nevím, které galusky jsou nejlepší na závody – poměr hmotnost, výkon, defekty, adheze, valivý odpor.

      Někteří nedají dopustit na Tufo Hi Carbon a o Vittorkách říkají samé nehezké věci a jiní zase preferují galusky Vittoria graphene a o Tufo galuskách říkají, že nejedou atd. Kdo se v tom má vyznat?

      Vittorku Graphene jsem vážil v šíři 25mm a těch 300g mne docela zaskočilo.

      Děkuji moc za váš čas a cenné rady.

      0 0
    • well  

      Letos jsem jezdil:

      FMB Service Course Carbon 25mm – úžasně lepivá, pohodlná galuska bohužel bez ochrany proti propíchnutí. Rychlost slušná, ale čekal jsem víc.

      Tufo Elite S3 25mm – lehká, levná galuska. Její šířka je spíš 23mm než 25mm. Při nižším tlaku pohodlná, ale vůbec nejede. Při vyšším jede slušně, ale je to kostitřas. Chce to dost přesně hustit, aby se na nich dalo jezdit. Směs nic moc, v zatáčkách je to o ústa.

      Vittoria Rubino Pro 25mm – za slušnou cenu slušná galda. Je pohodlnější než Tufo, jede podobně, ale na nižší tlak. V zatáčkách je výrazně jistější.

      S nájezdem nemohu sloužit, protože co jsem přešel na galusky, tak mám defekt za defektem.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Delkim  

      K těm testům, existuje vůbec nějaký z posledních pár let třeba pro Tuto Elite Ride? Mám je v 25mm a přijde mi, že ta kritika je spíše na Tufo zažitá z minulosti a neodpovídá realitě/součas­nosti.

      Jezdím tyhle pláště i na časovkách a nemám s tím problém.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Radovan84  

        Souhlas. Vozím to samé a spokojenost.Galdy mě doporučil Raf který mě jako vždy kola i zaplétal s tím že budu spokojený a že i on sám je vozí.Myslim že on má na galuskach už něco odjeto a co se týče materiálu tak finance(i když skoro 2t za galdu taky není málo) určitě limitem nebudou.Prostě je spokojený a já taky.

        Každý si v tom musí najít svůj smysl a nějak si to obhájit. Já třeba vím že sice nemám nejpohodlnější ani nejrychlejší galdu ale absolutně neřeším defekty,kudy jedu,neztrácejí tlak,nízká hmotnost atp.Ohledně pohodlí tak je to samozřejmě o tlaku.Ten si chce vychytat protože pokud se to nafouká na max tak pohodlí nula,vůbec to nedrží a celkově to má projev jak gumová zahradní hadice.

        Jak píšu. Klidně si můžu koupit u Radka FMB,Veloflex nebo podobnej papir ale proč? Sám mě od toho na začátku odrazoval a přiznejme si…opravdu mě to nějak zrychlí?Co navíc mě to přinese?Když zvazim výhody /nevýhody Tufa tak já osobně s klidným srdcem zůstanu u Elite Ride a tím co na nich ročně najedu protože velkou část sezóny jezdím na pláštích Vitoria.

        Na tohle si ale musí odpovědět každý sám.Neexistuje univerzální odpověď kterou se tady mnohokrát nešetří.

        0 0
        • well  

          Co ti přinesou lepší galdy než tufa zjistíš až je vyzkoušíš. Já už bych do tufa nešel.

          0 0
          • Radovan84  

            A píšeš o konkrétním modelu Tufa jako já?

            0 0
          • kubad  

            +1

            měl sem Tufa, několikery pak victorky, Veloflex je o něčem jiném, teď Dugasty 25mm a pohoda

            Tufa kfyž nabušíš OK jedou, ale tvrdé jak šutr a žadné nefungují na mokru

            0 0
        • jecnak  

          U me treba nejde o rychlost, ale o tom, jak drzi v zatackach – citelnost projevu na hranici smyku za sucha a pak hlavne za mokra. Defekty, pokud nejde o rezance ale jen o prupichy, se daji u galusek s volne lozenou dusi opravit. U cx gald, kde se vozi nizke tlaky jsem dokonce dusi menil. Pohodli je o tlaku, ale i o poddajnosti behounu. Pak muzes vozit drobne vyssi tlak a mit stejne pohodli.

          0 0
    • Mark-H14  

      Jsem rád, že se to tady trochu rozjelo. Pro mne cenné zkušenosti.

      Synek by to měl čistě na závody Český pohár, Polský a Slovenský pohár. Na kritéria mu budu stejně dávat Zera na pláštích, protože tam je to už v kadetech docela řežba.

      Jak jsem psal výše … klidně bych mu koupil ty Vittorky, ale nevím přesně které a docela mne zaskočila hmotnost 300g.

      Když je jich tolik, tak kdo se v tom má vyznat?

      https://www.vittoria.com/…s/road-tire/?…

      0 0
      • well  

        Zas tak moc jich není. Na závody určitě Corsa Competition černé nebo hnědé. Na trénink Rubino pro. Ostatní jsou na dráhu nebo triatlon = omezená nebo žádná ochrana proti defektu. Hmotnost do 300 gramů je úplně v pohodě, jezdí na tom půlka profipelotonu. V 25mm kromě Tufa nic extra lehčího není.

        0 0
    • capo  

      Vozím bezdušové pláště (Schwalbe One 25) na 6atm a zvažuji nákup karbon kol. Většina diskutujících zde doporučuje karbon spíše pro galusky, než pro plášť. Vybraný galuskovy ráfek má aero profil s 27mm sirkou.

      Kromě toho, že vím že přijdu o část komfortu přechodem z nízkých hliníků na 38 karbony, hledám kombinaci tlaku, šířky galusky, jejich dostupnost a rozumnou cenu tak, aby to šlo co do komfortu aspoň trochu srovnat.

      Naposledy jsem měl galusky asi 25 let zpátky, tak prosím zkušenější o nějaké tipy, zda něco takového existuje :)

      0 0
      • jecnak  

        Jestli chceš, napiš mi na mail nebo zprávu, zrovna jedny karbony řeším.

        0 0
      • mr.ricardo  

        O komfort nepřijdeš, protože galdy jsou podstatně pohodlnější na jízdu než pláště. Takže přechodem z nízkých hliníků na vyšší karbony budeš překvapený, jak jsou pohodlný.

        0 0
    • Martin  

      na ultralehkých kolech mám Tufo Elite Jet 160 (160 gr., 20 mm), ty používám jen na kvalitních silnicích v horách

      na nízkých LW mám Tufo S3 Lite (215 gr, 21 mm), ty používám obvykle také spíš na lepší silnice v horách

      na vysokých standard LW mám Continental Comeptition by Lightweight (25 mm, 280 gr), ty vozím všude možně

      výdrž jak kdy, těžko to přesně posoudit, ale pohybuje se tak mezi 3–5.000 km, nejlépe se mi jezdí na těch Tufo Elite Jet, jenže na těch zase jezdím fakt jen po kvalitním asfaltu, na české silnice moc nejsou

      pokud nepřijde defekt tak dříve se sjedou Tufa, ty pak používám jako rezervy na dojetí, pokud je defekt větší a neopraví ho tmel Tufo extreme

      0 0
      • capo  

        Zajímalo by mě čím lepíš ty kontíky a proč jsi vybral právě ty na „vysoký standardy“? Takže na silničce vlastně střídáš troje kola všechny na galuskách, žádný pláště?

        0 0
        • Martin  

          jezdím výhradně jen na galuskách, odjakživa, i na MTB mám galusky, i moje první závodní kolo před 40. lety mělo galusky, to mi bylo 11 a vozily se Barumky „Varšavy“ a „kriterky“

          lepil jsem to vždycky Chemoprénem, teď poslední dobou používám lepidlo Continental na karbonové ráfky, ale je to v podstatě stejné, jen dražší…

          na LW Standard vozím Continental, protože je to speciální edice určená přímo pro tato kola (to jsem zmínil i v prvním příspěvku), patří k nim i designově, ale hlavní důvod je, že na těchto kolech jezdím převážně v ČR a tyto galusky jsou na naše silnice prostě nejodolnější

          ovšem úzká nahuštěná Tufo Jet 160 na hladkých silnicích v horách ve Švýcarsku, Rakousku či Itálii jede prostě líp a vždycky se musím smát, když tu někdo píše, že Tufa nejedou, nikomu tuto domněnku neberu, ale legraci z toho mám

          0 0
    • avionic  

      Jsem spokojený s Challenge Elite Pro 25mm, pohodlné, z mého pohledu mají dobrou vydrž, mají butil “duši” což je fajn na opravu tmelem ( používám Tufo) pocitově tolik nejednou, zmerene to nemám, jen pocit, ale na to moje smudlani to stačí ;)

      25mm váží 296g a stojí 730-,Kč

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.