Jake vyuzivate funkce na CykloComputeru?

36 nepřečtených
  • jkl

    Budu si kupovat novy kompjutr, tak me zajima, co dnes vyuzivate. Mam stary Cateye Vectra s asi 6 funkcema, ale na horsky kolo proste nepasuje, takze je mi k nicemu. Pokud by ho nekdo za nejakou symbolickou cenu chtel..

    Libi se mi funkce indikace ukazatel prumerne rychlosti sipkama. Autostop, jinak asi nevim.

     
    0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Já využívám ty úplně normální fce (ODO, délka tripu, prům. rychlost, teploměr (ale ten stejně moc nefunguje, když na něj svítí slunce :), hodiny a aktuální rychlost). Ten ukazatel, jestli jedu víc nebo míň než je moje průměrná rychlost mi zrovna moc použitelný nepřijde :) Co je autostop? Když zastavíš, tak se zastaví i computer? :D

      0 0
      • jkl  

        No treba na starym Cateye nemam ten autostop, coz mi sralo.

        0 0
    • mosquito  

      tak nejpraktickejsi funkce jsou

      • ujeta vzdalenost na vylete
      • ujeta vzdalenost celkem
      • pokud si honis triko (90% co je na trhu) na cem asi skoncis
      • aktualni rychlost
      • prumerna rychlost
      • to porovnavani aktualni a prumerne rychlosti (sipky)
      • max rychlost
      • cas vyletu
      • skupinky samy o sobe
      • kadence
      • funkce tepaku
      • vyskomer
      • ukazatel razeni
      0 0
    • Lister  

      za jízdy žádné, jak přijedu domů, tak si do kalendáře nepíšu kolik čistého času jsem strávil jízdou a když je to na silnici, tak i kolik to bylo km – ty km počítám v rámci jedné sázky sám se sebou…

      0 0
    • TheIF  

      Nevím indikace pruměru je mi uplně ukradená… to jezdíš časovky nebo co ? Vždyť tam stejně máš vždy do kopce mínus…

       

      Jinak nadmořská výška je celkem sranda když jedeš do kopce tak tě to aspoň zabaví a taky tep se hodí abys veděl, že máš zařadit lehčí placku, ale to jen na silnici v terenu je to k ničemu většinou samá rychla stojka, kameny/kořený vrávorání s těžištěm a na hledění na tacháč není čas…

      0 0
      • jkl  

        Nejezdim, mam kolo jako doplnkovy/rekreacni sport. Jen jsem mel 15 let stary computer tak me zajimalo, kam se to od te doby vyvinulo. Vidim ze nikam:) Nadmorske vysky nepotrebuju,

        0 0
    • xaver  

      používám cateye velo 8, je ti starší ne moc chytrý a stačí. Co mi ale vadí, že se mi občas, letos po druhé,  za jízdy v náročnějším sjezdu (asi vibracemi) vynuluje denní počítadlo, odo zůstane. Asi ho podložím pěnou.

      Píšu sem, protože mohu doporučit program crosstrak –  je zadarmo, a když ke computeru žádný program nedostaneš – používám ho od roku 2001 a mám tam statistiky, grafy, běhu, plavání, nejen cyklistiky.

       
      0 0
    • Lišák  

      Na cyklokompjůtru používám hlavně hodiny. Kolik jsem ujel se podívám buď v občerstvovně, nebo až doma. Výškoměr by se mně líbil.

      0 0
    • t29  

      Cateye Astrale: trvale jako hlavní hodnota frekvence šlapání a jako doplňková hodnota aktuální rychlost, auto start/stop používám. Líbí se mi, že tachometr dokáže počítat desetinové změny rychlosti, dobré na udržování konstatní rychlosti do táhlých kopců. Ostatní hodnoty (hlavně vzdálenost trasy) občas během jízdy proklepnu.

      Sigma 1606L DTS: trvale jako hlavní hodnota aktuální rychlost a jako doplňková hodnota frekvence šlapání, auto start/stop používám, akorát když stojím dýl než 5 minut, tak musím tachometr napřed ručně probudit. Krom toho se občas mrknu na vzdálenost trasy. Speciální funkce – podsvícení, bezdrát (dohromady potřebuju čtyři baterky:) a tachometr umí nastavit dva různé průměry kol, mezi kterýma automaticky přepíná (nutno vozit dva snímače rychlosti).

      no a není to sice tachometr, ale vozím i GPSku :) Garmin Vista HCx: trvale zobrazená mapa + aktuální rychlost (v lese obvykle nepřesná a nižší než tachometrová) + aktuální výška. Občas přepnu na výškový profil ujeté trasy.

      0 0
      • jIrI___  

        Frekvenci šlapání používáš i na MTB? Já mám taky 1606 DTS s kadencí (tu jsem dostal vícemeně jako bonus) a nenašel jsem pro ni vůbec využití.

        0 0
        • t29  

          Mám pro Cobiu druhé kola se silniční obuví, takže ano, sleduju frekvenci šlapání i na MTB :)

          0 0
          • jIrI___  

            Tak to pak jo, já myslel že kadenci používáš i v terénu. Na silnici na ni taky občas kouknu.

            0 0
            • t29  

              V terénu sice nechávám kadenci zobrazenou, ale nejvíc – hned po kořenech, šutrech, hrbech a výmolech – sleduju výškoměr na GPSce. Má nejpřesnější odpovědi na otázky „kdy už tam budu?“ :)

              0 0
    • hribik A1  

      na cestaku rychlost (50 v obci je svina, no :-( ) a vzdialenost. priemer je jeden zbytocny udaj, viacmenej zavisly hlavne od toho, ako fuka vietor, ci su cesty moc velke tankodromy alebo dokonca dlazobne kocky, ci je na nich moc aut, moc kopcov atd. atd.

      na hajtre sa tachometer pred mesiacom pokazil, takze tam ma uz ziadne nablble cisla neotravuju a mozem si plne uzivat jazdy a krajiny :-)

      0 0
      • mosquito  

        mmm rychlostni omezeni jsou docela zajimavy .. radar te zmeri, zrovna v sobotu sem se k jednomu co foti blizil a uz takovych 400m daleko ukazoval presne rychlost (zadny auto kolem) .. a bylo to v useku kde riznout na kole 60 neni vubec problem, tahle cedule s rychlosti ma i kamerku – ale co pak s tim :)) SPZ na kole neni .. ale co kdyz te zmeri normalni hlidka :O

        0 0
        • hribik A1  

          no na morave je kazda druha dedina postavena stylom – cesta susom dole z kopca, dedina zacina kusok pod vrcholom, dole je naves a potom susom hore do kopca. preto neni problem cez mnohe dediny tu rychlost prekrocit, a to az do 80 km/h…inac co som si vsimol, tak hentie radarove cedule po dedinach, to je tusim nova moda, teraz to pchaju fakt do kazdej druhej dediny. pri tych cedulach bez kamery (tam je to mozne vysvetlit aspon zarobkovou cinnostou obce) mi neni celkom jasne, aky je vyznam okrem odputavania pozornosti od takych nepodstatnych zbytocnosti ako je dianie na ceste k takym dolezitym vecam ako je to cislo na tej ceduli. kazdopadne sa mi paci riesenie, ktore mali, tusimze to bolo v banove pri UH brode, kde k tej radarovej ceduli zavesili dalsiu, kam sa pisali rekordy :-D

          0 0
          • mosquito  

            u nas v olomouci ty informacni merici cedule prohazuhe mestska policie po celym meste a dela z toho statistiky (myslim ze to neni spatny .. hlavne kdyz to nebere body)

            0 0
            • hribik A1  

              podla mna to zbytocne odputava pozornost od riadenia, kdekdo na to cumi a potom si nevsimne ze mu tam leze chodec

              0 0
              • RoadMan  

                si nemyslím.. zrovna dneska jsem se zakecal u jednoho takového radaru a 99% aut zpomalila takže svůj význam to určitě má.. od řízení víc odpoutá i pěkná slečna na chodníku :-)) když jedu autem tak zpomalím.. na kole zrychluji :-))

                0 0
                • hribik A1  

                  cas od casu jazdievam po hlavnej cez svinnu, okrem ineho napriklad vcera. auta tam jazdia cez dedinu bezne 90 a netrapi to nikoho, nie ze by tam niekto spomaloval. niekto to semtam v meste upravi z vrah-malych-deti 54 na 49 ale ti co tam maju 70 a viac na to vseobecne dlabu

                  0 0
    • mr.antik  

      Využívané – okamžitá rychlost, ujetá vzdálenost trip + celková a čas, hodiny

      Nevyužívané – průměrná rychlost, šipky, kalorie

      Co by se mi líbílo – výškoměr, kódovaný tepák, vodotrysk a gps :-)

      0 0
    • jecnak  

      Tepy, kadence, cas. Ve velkych kopcich misto casu aktualni vyska.

      0 0
      • Oakey  

        Používám VDO C08 a využiju všechny funkce – jako základ mi přijde aktuální rychlost, vzdálenost a čas výletu, celkový km a hodiny. Jinak další funkce jako maximální rychlost a průměrná rychlost s porovnávánim se současnou sou spíš už takový hračky pro zpestření, teda pro mě.

        0 0
    • MlokCZ  

      Cyclocomputer: tepy (jediný nejdůležitější údaj pro mě), ujeté km (už není tak důležité), sem tam aktuální rychlost (ale bez té bych se obešel)

      GPSka: mapa, aktuální výška (ta tedy především v horách) a sem tam kouknu na vzdálenost do cíle (když se jede něco naklikaného, co jsem ještě nikdy nejel a tedy to neznám)

       
      0 0
      • jIrI___  

        Co je na těch tepech tak důležité? Naši se mi chtěli na narozky koupit pulsmetr, ale ten jsem zavrhnul. Jak ale postupně čtu B-F tak pomalu docházím k názoru, že jsem možná udělal chybu i když nevím proč :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          To se obecně nedá říct. Pro někoho důležité jsou, pro někoho jde.

          Tepy jsou důležité v případech jako cílený trénink (není můj případ) a pak u lidí, co se dokážou snadno odrovnat a pak při zdravotních problémech.

          Já jsem ho začal vozit už před mnoha lety právě kvůli tomu, že jsem se dokázal strašně snadno odvařit. Žádný problém pro mě dát delší dobu nad ANP, i klidně pár tepů pod maximálkou. Psychicky mi tohle nedělá problém. Ale ty následky už ano. Jednak jsem míval problémy skoro pořád na delších vyjížďkách, hlavně v terénu. Prostě jsem se snažil vyjet vždy všechno a klidně svižně a poslední hodinu jsem se každou druhou delší vyjížďku fakt trápil.

          A před pár lety se přidaly dlouhodobé zdravotní problémy, v počátcích jsem nedal ani 20km souvisle na kole a musel se hlídat zcela striktně. To už je teď skoro ok, ale chvílema pořád 100% ok nejsem a regeneraci mám hodně dlouhou. Takže když to na těžší vyjížďce přeženu, tak nejen, že na konci vyjížďky se budu trápit, ale znamená to třeba nutnost 3 dny volna potom. A to je na bikové dovolené o ničem. Samozřejmě nějaký den volna není problém zařadit (a i vyjde třeba dle počasí), ale přeci jen chci většinu dní v pohodě odjezdit.

          Dále když jsem unavený, tak stojí naprosto za prd všechny technické úseky, nic nedám, je to nebezpečné, neužiju si to.

          A pak dle tepu okamžitě vidím po vyjetí, jak na tom jsem, i když se mi třeba jede dobře, tak na tom dobře zrovna být nemusím. A dle toho se přizpůsobím.

          V tvojem věku a navíc před těmi zdravotními problémy, co jsem měl to bylo v pohodě, regenerace mnohem rychlejší, tepák nebyl potřeba.

          A pak na začátku sezóny také pomůže, když se více hlídám. Tím nemyslím žádný cílený trénink v základní vytrvalosti, ale třeba jen omezit překračování ANP.

           

          Pokud nemáš problémy s regenerací, nemáš zájem se cíleně zlepšovat, nemáš problém s dojížděním náročnějších vyjížděk, tak je tepák zbytečný.

          0 0
          • MlokCZ  

            *pro někoho ne.

            0 0
          • MlokCZ  

            A loni jsem se nechal strhnout v jednom výjezdu v Jeseníkách i s tepákem (přede mnou to jeden kamarád celý dal a já musel taky, přitom nikdo jiný už to v kuse nedal a někteří tlačili skoro celý ten úsek), tedy i když jsem věděl, že to nedopadne dobře už na začátku toho úseku. Dal jsem skoro 15 minut pár tepů pod maximálkou (hodně nad ANP), což vím, že není dobrý nápad (pokud to je jen kratší, do 1–2 minut, tak to ani mě nevadí, ale takhle dlouho ano).

            A přesto, že následoval volný den, tak jsem byl už unavený do konce té akce a dvě technické vyjížďky jsem se spíš protrápil kvůli únavě. A to i přesto, že byly kratší a při obou byl výjezd napohodu.

            V tvojem věku bych s tím samým neměl žádný problém a v klidu zregeneroval, možná i bez toho volného dne. Ale není to dané až tak jenom věkem, ten by nemusel být takový problém, zase tak starý nejsem, ale těmi zdravotními problémy před pár lety, z kterých jsem se vlastně nikdy úplně 100% nevyhrabal, i když jsem měl teď dva roky po sobě nejvíc najetých kilometrů, co jsem kdy měl (ale to bylo dané tím, že teď jsem téměř výhradně jezdil na kole a dříve k tomu dělal lecos dalšího).

            0 0
          • Sidney  

            Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu :-) …na computeru používám hlavně tep a výškoměr. Mám úplně ten stejný problém, že mi hlava dovolí tepy, který tělo nevydrží…takže bez tepáku vylítnu první kopec a hrozně brzo se prošiju…co mám tepák a držím max dobu v ANP do 2–3 minut, tak můžu jet dlouho v relativní pohodě (50–100km)

            0 0
    • o.1  

      Ja to pouzivam hlavne ako hodiny. S praktickeho hladiska este celkove kilometre-vydrz komponentov, alebo cas jazdy- napr. ked skusam nove sedlo. Vo vyssich horach by sa niekedy hodil vyskomer, napr. vo Fatrach je typicka situacia ze skonci cesta dolinou a clovek sa ocitne niekde v lese tak je dobre vediet ci sa to oplati kusok vytlacit alebo sa radsej vratit ak nema chut na dvojhodinove nosenie.

      0 0
    • MichalH  

      Dříve aktuální rychlost, ujetá vzdálenost, hodiny, občas průměrná rychlost, teď se suuntot6c navíc tepy, epoc a training effect, občas výšku.

      0 0
    • Misiak  

      pouzivam hlavne funkciu release, ktoru mi poskytuje packa drziaca CC v koliske :) inak asi najviac hodiny…

      0 0
    • RedAce  

      Tepové funkce

      Srdeční tep

      Průměrný tep

      Maximální tep

      Počet tepových pásem 3

      Paměť doby tepu (podle tepových pásem)

      Zvukové varovné signály (vypí­natelné)

      Čas srdečního tepu v %

      Aktuální tep v % maximálního tepu

      Měření zotavení tepu

      Automatické hranice tepu

      Průměrný tep na jeden okruh

      CicloInZone

      Časové funkce a stopky

      Zobrazení  12/24 hod

      Datum, rok

      Dvě časové zóny

      Budík

      Počet mezičasů stopek 100

      Odpočítavací časovač (countdown)

      Odpočítavací interval 3

      Funkce měření kalorií

      Spotřeba kalorií

      Denní spotřeba kalorií

      Celková spotřeba kalorií

      Aktuální spalování tuků v %

      Spalování tuků během tréninku

      Funkce nadmořské výšky

      Aktuální nadmořská výška

      Paměť domácí nadmořské výšky

      Denní/celkové výškové metry

      Denní max. nadmořská výška

      Celková max. nadmořská výška

      Rychlost stoupání/klesání (aktual,max.,prů­měr)

      Počet vzestupů / sestupů

      Rychlost sjezdu lyžař / snowboard

      Funkce měření teploty

      Teplota ( aktual,min,max )

      Funkce pro horolezce

      Denní doba stoupání / po rovině / klesání

      Celková doba stoupání / po rovině / klesání

      Upozornění dosažení cílové výšky

      Barometrické funkce

      Změny tlaku vzduchu

      Zrychlení tlaku za posledních 12hod

      Předpověď na 6hod dopředu

      aktuální tendence tlaku vzduchu

      Přepínání  barometr/výškoměr

      Paměť nadmořské výšky

      Funkce měření výkonu

      Aktuální / průměrný / maximální

      Funkce pro jízdní kolo

      Aktuální rychlost

      Průměrná rychlost

      Maximální rychlost

      Kontrola rychlosti (nad/pod průměr)

      Denní počitadlo km

      Celková ujetá vzdálenost

      Nastavitelné denní počitadlo km

      Nastavitelný počet km

      Denní doba jízdy

      Celková doba jízdy

      Stoupání/klesání  v %

      Frekvence šlapání

      Magnet na kolo 5mm

      Displej

      Podsvícení displeje

      Manažer osvětlení displeje

      Paměť, spojení s PC

      64 hod.  paměť, propjení s PC

      Nastavitelný interval záznamu dat

      Včetně PC interface a 3 programů

      Přenos signálu z čidel

      hrudního pásu – digitální

      rychlosti – bezdrátový – digitální

      Další funkce

      Dvě kola v jednom systému

      Auto scroll

      Auto start/stop

      Režim úspory energie

      Snadná výměna baterie

      0 0
    • Vsara  

      hodiny – pro skutečně potřebnou informaci

      aktuální rychlost – spíše pro zábavu

      kilometry na jednom konkrétním výletě – skutečně potřebuji – pro lepší orientyci v mapách a v mých energetických rezervách.

      celkové kilometry – pro to abych se pokaždé medivila tak okatě, že už jsou pneou zase bez vzorku a řetěz snad nejméně o článek delší. Ale  proto abz mi bylo jsané, žes jsem zase o 1500 km dále.

       

      Nic dalšího jsem dosud nepotřebovala.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.