Jakej ráfek na zadní kolo? :-)

39 nepřečtených
  • Jane

    Vybírám novej V-brake ráfek na zadní kolo. Hmotnost do 430 g, odolnost proti probrždění a rozcentrování. Vhodný indikátor opotřebení… K ráfku mám nábu Hugi 240 (ještě ten starší model), výplet bude DT Revolution + Alu niple. V úvahu přichází: DT Swiss XR 4.1 – ten se mi líbí, ale na mtbr.com recenze žádná sláva, prý „soft Alu“ :-(( Sun Ringle UFO – jeden z nejlehčích ráfků a poměrně dobře hodnocený Mavic XC 717

    Anketa: Jaký ráfek na zadní kolo?

    19x
    76%
    0 0
    • McBlacky  

      mě přijde že 4,1 a 717 jsou uplně stejný jen jiný nálepky… moc toho nevydrží ani jeden z nich. Na předek ok mám 717 verzi V i disc, vzadu oba špatný. DT jsem taky viděl jít do kytek při normálním užití. Na příští rok zkusím ty UFO, ale nepočítám že zadek dá víc jak sezonu. ještě lehčí než UFO jsou Stans ZTR tak na ně mrkni

      0 0
    • petebike  

      ja mel X717 na vecka asi dve sezony – nebyl problem ! predtim X618 taky na vecka – nebyl problem, kdybych ted nechal delat znovu rafky na vecka neresil bych a dal budto mavic a nebo DT…

      0 0
    • Extremist  

      Kazdopadne DT Swiss

      0 0
      • filipes  

        kdyz kazdpadne, tak mi pls vysvetli rozdily mez 4.1 a 717kou.

        0 0
        • Extremist  

          Rozdil ti nevysvetlim, ale se 4.1 mame vynikajici zkusenosti. Vozi je od nas chlapi z klubu a pri solidnim zavodnim zatizeni drzi i 2 sezony.

          0 0
    • Honza z H  

      Já jsem se rozhodl, že vzadu jedině kotouč, cena mechanických je dnes už v pohodě, účinek za všech podmínek stejný, a výplet je více souměrný. Nyní dojíždím 2. Ritchey PRO OCR a s měkčími špalíky 1–2 sezony vydrží, s tvrdšími, třeba shimano špalky ho odrovnáš klidně během 1. maratonu.

      0 0
      • petebike  

        tak to nic moc rafky – dve sezony jsem mel XTR spalky a X717 a rafky nemaj ani skrabanec a to jsem jezdil zavody i v desti – celkove tak 6t…

        0 0
    • jecnak  

      Myslim, ze s 717 neslapnes vedle, 4.1 je myslim totez. Pri slusnym zachazeni vydrzi tri sezony zavodniho nasazeni.

      Ja mam 517ky 3 sezony – vzadu jsem ted menil (vythany vlozky z rafku a praskliny, coz by se u 717 dit nemelo diky zesileni), predni je stale jako novy. Chce to kazdopadne setrny spalky – BBB, Baradine, Coolstop a rovnomerne napnuty draty. DT rev a alu niple vydrzi min nez ty rafky, takze bych to moc neresil.

      0 0
      • Extremist  

        Co se tyka vypletu, zvolil bych DT Competition, protoze Revolution se pri pretazeni vytahuji. Niple pak mosazne Pro locky, protoze Al niple sem tam zarustaji.

        0 0
        • Jane  

          Jo tak to se mi asi teď stalo. Sem přinesla kolo do servisu, že je třeba ho vycentrovat, pač mi začalo trochu házet a další den mi ho vrátili zpět – nejen že byl probržděnej ráfek, ale nešlo to ani vycentrovat, naopak se to při centrování ještě víc zhoršilo. Výplet DT Revolution :-((

          0 0
      • Jane  

        Hm, mně teď 517 vzadu odešla :-( a měla jsem ji na kole necelej rok, ale je pravdou, že jsem zadek brala přes inzerát – hlavně kvůli nábě, takže kdo ví, co na tom bylo najeto. Vpředu mi 517 drží v pohodě. A špalky používám trojbarevné BBB, i když teď vzadu mám Avidy nebo snad Koolstop – záleží, jaké botky dával Avid kdysi do Magů…

        0 0
    • Richie  

      Aha, kdyz jsem videl z ceho mam vybrat tak neporadim. Ja mam sobre zkusenosti jenom s temahle

      Remerx Jumbo: Jeden z nejpevnejsich rafku a za 300 Remerx SuperJumbo: Parada, za cenu kolem litru je to rafek ktery stoji za to. Vydrzel bez centrovani cely CP ve sjezdu na pevnaku a Intense MAG30: bez komentare.

      0 0
      • petebike  

        trochu jina kategorie rafku, tusim ze vaha tak minimalne 2× vetsi :-)))

        0 0
    • vysmátej bajker  

      trochu starší dred ale mám stejný problém.Něco odolnějšího na XC pro V.717 i 4.1 podélná prasklina po zhruba 5t.

      UFO trochu lepší cena ale s tou vahou asi moc odolný nebude.Nějaké návrhy?

      0 0
      • Hnoj  

        Jít do kotoučů a přestat probržďovat ráfky…

        0 0
      • Vilém  

        Nekde si najdi jak to jeji ufo dopadlo. Podelne prasklo:) Takze z blata do louze.

        0 0
      • siafu  

        no to UFO je podle mě dost o tom, jakým stylem jezdíš. Je pravdou, že mi UFO na zadním podélně prasklo, ale obávám se, že to bylo přehuštěním, samo ZTR doporučuje tlak cca 45 psi

        Teď mám UFO na zadním znovu, tlak dávám max. 45 psi s tím, že dohušťuju až tak za 3 týdny, takže většinou tam těch 45 psi beztak nebude a žádnou divočinu taky nejezdím. Možná ZTR bude „lepší“, ale taky je v podstatě 2× dražší:(

        Jinak asi klasika Mavic 717 nebo DT Swiss XR 4.1 a vzhledem k tomu, ze UFO je v podstatě o 50 g lehčí než oba dva výše uvedené ráfky, tak o nějaké vyšší odolnosti je asi zbytečné uvažovat:/

        0 0
    • Mr.Duck  

      Tak sem dneska při generálce zjistil, že stav mýho zadního ráfku je podezřelej. Po pár měsících ježdění(XC ráfek, AM/FR využití) je ve spoji lehce naprasklej, navíc sem ho včera ťuknul když sem svlíknul plášť v lese, tak shánim nějakej držák co by ho nahradil.

      Peněz moc neni, takže bych potřeboval něco co drží, je na V brzdy a moc nestojí. Na váze asi radši šetřit v tomhle případě nebudu, protože muj zadní ráfek dostává celkem brutální kapky(dropy, kamenitý sjezdy, všeljaký polety, semtam skok na placku, to na HT takže nic co by pohltilo náraz). Do oka mi padl Remerx Jumbo, ale neni mi jasný jestli se pořád dělá pro V, na webu remerxu píšou že je jak pro V tak pro kotouče, ale u objednávky nevim, kde bych to specifikoval :-(

      A nakonec, nebyl by problém se 23mm ráfkem s 2,1" plášťem? Aby to nebylo málo, mám obavu že i tak to stěží protáhnu mezi špalkama když bych to sundaval, a dát tam 2,25 tak bych asi musel vypouštět.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Eště zkusim otravovat :P

        Jezdí tady někdo Remerx Jumbo? Zajímalo by mě jestli je to takovej držák jak vypadá, příp. nějaký alternativy za rozumnou cenu (i když pochybuju že za ty peníze bude velkej výběr :-/).

        0 0
        • krtex  

          Zdar,

          Mám je na hopsabajku, vpředu kotouč, vzadu sem vozil asi rok V, teď kotouč. (podle mě existuje jen 1 verze).

          Nešáh sem zatím na to a že dostaly docela.., akorát pozor než to budeš zaplétat, v obou sem měl šponky takže vytáhnout ať to nechrastí..

          Jinak paráda i když je to lowend..

          KTX@

          0 0
          • Vilém  

            Vozival jsem jej kdysi na hopsacim kole vzadu. Jediny problemy s nim byl ten, ze mi zpocatku lupaly kalisky. Takze jsem je pokapaval olejem a casem to prestalo. Byl z mekci slitiny, takze kdyz jsem nekde trefil nejakou hranu, tak se vcelku lehce prohnul v miste brzdne plochy. Diky tomu mekcimu materialu vsak nebyl problem to opet srovnat a jezdit dal. Vozil jsem ho na 36dratech a centrovat jsem musel minimalne.

            0 0
            • krtex  

              jo taky jsem to čet než jsem je zaplétal, ale mám je docela fest dotáhlé a zatím po víc jak roce a půl nic nelupe, ťuk ťuk.

              KTX@

              0 0
              • Vilém  

                Mozna uz to nejak vyresili, precijen uz je to peknejch par let zpet (tak 6–7) :)

                0 0
            • Mr.Duck  

              A jak to rovnáš když ho klepneš? Já párkrát rovnal když se prohne stěna dovnitř, tak když to de, vemu to do kleští obalenejch hadrem(abych ho moc nedřel) a srovnám, teda když je to malej ťukanec.

              Problém mám když se prohne celej ráfek dovnitř(nemám ráfek na kterym bych to nedokázal :- ), tam netušim jak bych to srovnal.

              Každopádně díky za zkušenosti, zaplétání se trochu bojim, zkoušel sem si to na starym kole, ale nedotahoval sem to(neni osa – neni jak centrovat :) ), tak se trocha bojim rovnoměrnýho vypnutí výpletu a tak.

              Ten měkčí materiál mě tam teda moc netěší, na druhou stranu nic tvrdšího v takový ceně asi nebude co?

              0 0
              • Vilém  

                Rovnam tak, ze si rafek podlozim nejakym vhodnym materialem, treba silna pasovina, duralovy profil atd a dorovnam jej klestema na tu pasovinu ap. Pokud jsem vozil rafkovy brzdy, tak jsem jej prihnul trosicku vic ven, kdyz byl zohlej dovnitr a nasledne zabrousil, treba pilnikem nebo smirkem, aby to necukalo pri brzdeni. Kdyz jsem jej zohnul smerem ven, tak jsem jej vypodlozil z vnitrni strany a pod kleste dal jeste neco proti zbytecnym ryham na brzdne plose. Jinak toho vyrazu mekci, se nemusis nijak bat, mel jsem v te dobe kolem 80kg a jak rikam, problemy nastavaly jedine pri cvaknuti o hranu. Pokud je rafek tvrdsi, tak je pak problem to po srovnat, protoze ma tendenci prasknout.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  No tak asi objednám a vyzkoušim :-) Ono to cvakání je muj celkem častej problém, a jeden z hlavních důvodů proč chci trochu bytelnější ráfek :) Posledně sem ho zrušil když sem to cvaknul o lávku, dojížděl sjezd bo přišel tvrdej a pak ho narval do kořenu s měkčí gumou a to byl pro ráfek mordor.

                  Tudíž si dělám iluze, že to nebude takovej nářez pro Jumbo, jako pro muj XC ráfek. Ten jinak dostává kolikrát pořádnou pecku zboku že mi to zadek ustřelí nevim kam, a osmu nechytí, čili po upgradu koukám hlavně kvůli větší odolnosti na nárazy zespoda, semtam nějakej doskok na kořeny a tak.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Zkus a uvidis. Myslim, ze za ty penize je to dobra volba. Ja nakonec kvuli omezeni cvakani dusi presel na DX32.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Hmm jestli správně koukám, cenově je na tom prakticky stejně, šířka 23mm, ale nedaří se mi o něm najít moc informací, ani na WTB.com. Duše, jak sem psal, svakám dost často, nebyl by třeba DX23 pro mě vhodnější? Jak sem psal, prorážení duší a s tim taky klepání ráfkem o všechno dostupný v okolí Točný je muj denní chléb, a taky důvod proč shánim ráfek (ten muj je z toho chudák prasklej).

                      Tudíž muj požadavek je, aby tohle zvládal co nejlíp a v rámci možností odpouštěl(když u toho přežije duše, tim líp, jakej na to má ráfek vliv ale nemám tušení, věřim že mít může ale kdybys měl detaily..), a byl dimenzovanej na nějaký to FR, stál tak do 500 a měl plochu na V brzdy.

                      WTB.com má DX23 mezi XC ráfkama, nevim jak moc je to směrodatný. Mezi FR/DH vidim Dual Duty FR, ale cenou je trochu výš, širokej už je jak prase(28), ale kdyby byl nějak výrazně lepší, asi bych to překous.

                      Tudíž, kdybych výběr rozšířil na:

                      Remerx Jumbo – měkčí materiál, jinak negativa nevidim

                      WTB DX23 – tam mi neni jasný to XC, abych ho nezamordoval moc rychle, a jestli by mě někdo moh upřesnit jak je to s tim cvakánim duší

                      WTB Dual Duty FR – připadá mi jako dost solidní ráfek, 28mm širokej, žel víc o něm nevim, no a je hužel dražší :-(

                      Poohlídnu se na mtbr, ale kdyby mě někdo moh pomoct s výběrem (a klidně ho rozšířit), byl bych moc rád :-)

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Bump! Vim že se to nesluší, ale chtěl bych mít do víkendu vybráno, ať můžu s klidem rajtovat Točnou :P

                        0 0
                      • Mr.Duck  

                        Tak ještě jinak, pohledal sem co se dá koupit v praze s osobnim převzetím (na poštu to mám komplikovaný), a dumám mezi:

                        Remerx Jumbo

                        Alexrims DM 24

                        Rozdíl je 120kč, to bych asi přežil, DM24 má mezi stěnama jakýsi výztuhy, je to poznat na pevnosti? Taky je o trochu(50g) lehčí a širší (24mm vs 23mm).

                        Omlouvám se, že to tu spamuju, ale snažim se do ráfků trochu proniknout a vybrat, a koupit ho dřív než se ten muj zboří :-(

                        0 0
    • bicyclecafe  

      Za mě bych tam dal DT Swiss XR 4.1 vozím ho 2 roky a ještě žádný problém nebyl.

      0 0
      • karliner  

        řekl bych, že bude hodně šťastná, když jsi jí poradil po 3 letech od dotazu :-)))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.