• iboid

    Našel jsem pár starších diskusí, ale zajímá mě jaké je podle vás pro aktuálně nejlepší řešení GPS pro kolo s ohledem na novinky za poslední rok/dva.

    Hledám něco vyloženě pro používání na kole, na ceně mi tolik nesejde, ale někdy je přístroj za 5000 lepší jak vymakaná mašinka za 20000.

    Jezdím MTB, často i obtížnější terén, pak spíše trekové trasy se zapojeným vozíkem. Chci si stahovat trasy a pak dělat vyjížďky hlavně v oblastech kde to neznám a nebloudit neustále s mapou v ruce.

    Díky za doporučení.

    Petr

    0 0
    • shurty  

      co třeba http://www.ciclosport.de/…ntframe.php4?…?

      Xplova G5 od Ciclosportu

      0 0
    • BB  

      Měl bys napsat, jak to chceš používat. Zda pouze záznam tras, nebo zda chceš, aby tě to vedlo po předem připravené trase, nebo zda to má umět navigovat a to po silnici nebo dokonce o po turistických trasách. Taky důležité je, zda to má být současně cyklokompůter, nebo ne.

      0 0
      • iboid  

        pravda, pravda!

        • pouze záznam tras, nebo aby tě to vedlo po předem připravené trase?CHCI ABY MĚ TO VEDLO
        • nebo zda to má umět navigovat? SILNIČNÍ NEPOTŘEBUJU (MAM TOMTOM),NAVIGACE PO TURISTICKÝCH TRASACH BY BYLA OK. JEZDIM NEJCASTEJI PODLE MAPSHOCART, KDE JSOU NA DRUHE STRANE TIPY NA TRASY, TAKŽE CHCI ABY MĚ NĚCO POTÉHLE TRASE VEDLO A NEMUSEL JSEM FURT BREJLIT DO MAPY A BAT SE KDE JSEMSPATNE ODBOCIL.
        • zda to má být současně cyklokompůter, nebo ne. TOHLE JE DŮLEŽITÉA NA TO JSEM ZAPOMĚL, CHCI SAMOSTATNÝ PŘÍSTROJ, NEJSEM MOC FANDAMULTIFUKCÍ, MAM SPORTESTER SUUNTO T4, CYKLOCOMPUTER Sigma BC 2006 MHR DTS,A CHCI NEJAKOU TRETI HRACICKU, KTEROU BUD PRIPEVNIM NA RIDITKA, NEBO NA RUKUNEBO TO LUPNU DO KEJMLU CI DO VOZIKU (KDYZ TO NEBUDU ZROVNA POTREBOVAT).

        P.S. OD CICLOSPORTU JSEM MEL CHVILI NECO CO SE JMENOVALO HAC5, ABSOLVOVAL JSEM S TIM 2 REKLAMACE, PAK JSEM TO PRODAL A TEN KUPUJICI TO SEL REKLAMOVAT ZASE … VE FINALE MI V JEDNE NEJMENOVANE BRNENSKE PRODEJNE REKLI, ZE VZALI NA ZKOUSKU 30 KUSŮ A MELI Z TOHO 37 REKLAMACI. SUMA SUMÁRUM: MAM NEGATIVNI EMPIRICKE ZKUSENOSTI :-)))

        0 0
        • BB  

          OK, takže výběr mezi Oregonem a Edge 705 se zůžil na Oregon. Ale zapomeň, že by tě to umělo navigovat po doporučených trasách Shocart. Budeš používat Topomapu Czech Pro 3 a ta tohle neumí. Takže si budeš stahovat trasu z webu, např. cykloserver.cz, nebo si ji budeš tvořit.

          0 0
          • kolombo  

            Žádná mapa nebude umět navigovat po trasách mimo silniční síť :-(

            Takže na to, že Ti to v lese nakreslí křižovatku a ukáže tu správnou cestu, jako to dělají autonavigace, na to zapomeň.

            Uvidíš, po které cestě jedeš a kde asi jsi a tak. Já mám 60CSx a na kole to vyhovuje, ale dnes bych zvažoval i Oregona.

            60CSx je držák a je přesnější, než Oregon, ale s posledníma mapama je sakra pomalá.

            0 0
            • Honza729  

              TOPO 3 je jeste celkem v pohode.

              0 0
            • BB  

              Tak to nemáš pravdu, např. Topo Skovensko umí navigovat po turistických trasách.

              0 0
              • Honza729  

                Tady čtu, že nepodporuje routing. Tak jak to tedy je ??

                0 0
                • minikin  

                  Neviem ci to je toto ale ak nastavis navigačný režim „Chodec / Pedestrian" tak planuje cestu prioritne po turistickych chodnikoch. Aj ked presnost niektorych tras v mape niekedy dost nezodpoveda realite.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    orientačně tak křižovatku trefíš, pěšinky vedle větších cest a silnic do 20 metrů holt nesedí

                    0 0
                  • lodyh  

                    i topo 3 pro má některý lesní cesty nastavený jako routable, potíž je v tom že stejně jako sk mapa jen něco málo. ono to taky moc nejde, když by to bralo v potaz všechny pěšinky a tys při navigování se přírodou zjistil že cesta je dávno pryč/zarostlá/od­plavená, prostě tam není. proto myslím že žádná topo mapa není ve velké míře použitelná pro routing v přírodě

                    0 0
            • honny  

              >> Žádná mapa nebude umět navigovat po trasách mimo silniční síť :-( Takže na to, že Ti to v lese nakreslí křižovatku a ukáže tu správnou cestu, jako to dělají autonavigace, na to zapomeň

              To není pravda, to je omezení topo czech, ne přístroje. S OSM mapami to není problém.

              0 0
              • MlokCZ  

                Taky je routing po všech cestách u Topo Czech zakázaný schválně. Routovat po všech cestách zvlášť u map, které jsou z podkladů 1:10.000 jako Pro verze je stejně úplný nesmysl a přinese to v praxi více problémů než užitku.

                0 0
                • honny  

                  Ja vim, jen upresnuji, ze to neni vec garminu, ale mapy.

                  0 0
              • fousek  

                A jak nacpat OSM do Garmina? konkretne do Edge705?

                0 0
            • kafac  

              OziExplorer to umi pokud si to predem pripravis..

              0 0
    • Honza729  

      Velmi dobra a vyzkousena je Garmin CSx60. Ma vse co potrebujes a pokud nebudes chtit mit posledni verzi mapy TOPO 3 Pro, tak je i celkem rychla v nacitani map. Z druhe ruky ji sezenes kolem peti tisic v pohode.

      0 0
      • MlokCZ  

        Kupovat z druhé ruky 60CSxko, když nový Oregon není o moc dražší mi přijde jako hodně blbá varianta (já bych nedal dnes 5tis. ani za novou 60CSxku). A navíc dnes si koupit přístroj, který je s aktuálně nejlepší mapou pro Garmin nechutně pomalý a do budoucna s novými mapami to bude horší a horší…

        Používám 60CSxko už přes 4 roky, dnes bych si ho ale určitě už nekoupil právě kvůli té rychlosti.

        Ono ale i displej na Oregonu, i přes tu mírnou nectnost kvůli tomu že je dotykový, tak je o třídu lepší než na 60CSxku, je větší a má lepší rozlišení.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ona totiž 60CSxko šlo cenou hrozně nahoru. Já kupoval už kdysi z US za cca 7,5tis., pak postupně pořád klesala, až byla v US sehnatelná pod 200$, v té chvíli byla ideální na koupení. Jak se pak přestala vyrábět, tak to šlo s cenou nahoru až je teď na to jak je to starý model nechutně drahá.

          0 0
          • Honza729  

            Je, ale asi to má nějaký důvod…Kolega v práci ten Oregon má a na kolo se mi to nezdá dostatečně odolný, i ten držák je takový…no nebudí ve mně důvěru. Dokonce rikal (ale to nevim jestli nekecal), ze v desti mu ty kapky na dotykovym displeji listujou v menu :-)))

            0 0
            • MlokCZ  

              V partě máme hodně kusů 60CSx a jeden Oregon a naprosto žádný problém na fullu v těžším terénu s tím Oregonem. A za extra hustého deště už s tím taky jel a žádný problém.

              Oregon má jedinou nevýhodu, o něco hůře čitelný displej na slunci oproti 60CSxku a nutnost zapínat podsvícení (s 50% podsvícením pak čitelný už srovnatelně). To ale nijak moc nevadí, když se zapnutým 50% podsvícením vydrží skoro stejně jako s vypnutým.

              Ono mezi námi držák 60CSxka taky není žádný zázrak. Jak máme v partě hodně kusů a hodně let, tak je hodně zkušeností a celkem to odhaduju na cca 8–10 zrušených držáků (vždy odejde ten kus co se dává na záda gpsky).

              Já mám štěstí v tom, že mám vlajdy s vysokým zdvihem a mám gpsku více chráněnou, takže při takových těch decentních pádech, co jsou spíš vystoupení a zahození kola držáky neničím.

              A pak jsme všichni museli mezi objímku a ten kus na záda gpsky dávat něco na vymezení vůle držáku (třeba kousek měkkého papíru), jinak v náročnějších sjezdech se ta 60tka vypínala (a to všem více kusů, takže žádná náhoda).

              0 0
              • Vlady  

                Odčítání z displeje Oregonu je občas opravdu hrůza. Nevím, jestli jde nějak vypnout to rádoby plastické zobrazení terénu. Ve vyšších horách není vidět téměř nic. Je to celý černý. Pro jízdu po stažených cestách se mi osvědčilo vypnout na displeji všechny mapy a jet pouze podle zbylé čáry…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Samozřejmě že to vypnout lze. Z hlavy netuším jak, sám Oregon nevozím, ale tohle byla první věc, co si tam kamarád vypnul.

                  0 0
            • Motyll  

              Oregon vozím na fullu v terénu a držák (ať působí jakoliv) nikdy nezradil. Vyzkoušeno i v průtrži mračen, snežení… Nic v tom nelistuje :)

              A v podstatě mi nahradil i cyklocomputer VDO MC 1.0. Jediné co mi vadí, že na dashboardu neukazuje nastoupané metry.

              0 0
            • Vlady  

              dotykový displej jde vypnout…asi to kamarád neví…

              0 0
              • Vlady  

                jsem se blbě vyjádřil – samozřejmě se nevypne celý displej, ale deaktivuje jeho dotykové ovládání…

                0 0
        • kolombo  

          GPSMAP 60CSx už má nástupce, sice není u nás ještě na trhu, ale už je :-)

          Takže se těmi Oregony asi jděte bodnout :-D

          0 0
          • MlokCZ  

            Právě teď jsem na něj koukal. Bohužel displej má pořád stejné rozlišení jako 60CSxko, což mi přijde na nový model pěkně bídné.

            Použitelnější než 60tka to ale určitě bude, čekám že výkonnostně (a tedy rychlostně) to bude ok a stejně jako u Oregonu tam bude nějaká podpora rastrových map.

            0 0
            • MlokCZ  

              Více třeba tady:

              http://www.geocaching.cz/…ewthread.php?…

              0 0
              • MlokCZ  

                A jedna citace z toho odkazu k tomu displeji:

                „Rozlišení mi bylo zdůvodněno tím, že kdyby bylo větší, tak by displej nebyl tak dobře čitelný na slunci a dopadlo by to stejně jako na Coloradu (tady jsem byl upozorněn na nějaké fyzikální zákony). Zákazníci, na které je šedesátková řada směřována, údajně dávají přednost dobře čitelnému displeji před rozlišením. Malou útěchou může být, že displej podporuje 65k barev místo 256 a je to opravdu hodně znát, v tomto směru se displej hodně zlepšil a mapa vypadá dobře (to soudím podle GPSmap 78, kterou jsem měl možnost vidět).“

                Tak snad to nebude i přes to zachované rozlišení tak špatné.

                0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Modely těchto generací (CSx60, Vista HCX apod.) bych už dnes příliš nedoporučoval. Co se týče výdrže, čitelnosti nebo odolnosti, tak jsou perfektní (mluvím hlavně o Vistě HCX), ale s novými mapami je práce opravdu děs a hrůza. Moc nechápu, proč je v těchto přístrojích tak pomalý procesor. Ten musí být starý tak deset let. Zkoušet si prohlížet např. TOPO Czech 3 pro, zoomovat nebo posouvat se téměř nedá. Rozlišení displaye už také není ideální (hlavně pro tyto nové mapy), ale použitelné ještě je.

        Úžasné by bylo, kdyby Garmin přišel s Vistou, která bude mít stejné ovládání, rychlý procesor, lepší display (nedotykový) a stejnou odolnost a podobnou výdrž na baterie :-)

        0 0
        • Honza729  

          TOPO 3 na 60CSx funguje dobre, verzi profi nepotrebuju…a zase tolik GPSku nepouzivam, aby me nyni neco nutilo do upgradu. Zatim to na jezdeni po prirode a geocaching bohate staci.

          0 0
    • Ruprt2  

      to je Kasárna?

      0 0
      • iboid  

        to fakt nevím :-) neměl jsem GPS abych si to mohl zpetne dohledat :-)

        Ale je to z vyletu do Velkych Karlovic u Vsetína, kde jsme par dni bajkovali…

        0 0
    • Martin55063  

      Ahoj

      Taky doporučuju Garmin, verzi si můžeš zvolit dle osobních preferencí: Dakota, oregon – novější, dotykový displej s větším rozlišením a větším počtem barev, eTrex, GPSMap60 – starší typy, ovládání tlačítky, menší displej (hlavně s ohledem a celkovou velikost přístroje), 256 barev. Dělají různé verze různě vybavené (kompas, barometrický výškoměr apod.)

      Pokud to chceš používat hlavně na kole tak doporučuju si GPS prohlédnout pořádně, nejlépe půjčit, abys viděl jak je displej čitelný za různých světelných podmínek, tj abys za jízdy jen mrkl na řidítka a uviděl v rámci možností malého displeje vše potřebné, a nemusel to studovat několik vteřin, což zrovna v terénu je někdy problém… Já jsem z těchto důvodů zvolil nejlevnější eTrex Legend HCx, protože mi přišel za jízdy lepší než oregon, a navíc je i citelně levnější. Kupoval jsem cca před rokem.

      0 0
      • iboid  

        Tak díky vše za příspěvky: aktuálně jsem dal na shortlist Garmin Dakota 20 PRO a Oregon 450 PRO. Ještě si je prohlédnu v reálu, ať vím jak jsou ve skutečnopsti odlišné v kvalitě a čitelnosti displeje a v rychlosti… na youtube jsem našel pár recenzí, což taky pomohlo.

        Petr

        0 0
    • iboid  

      OK, díky za tohle vysvětlení… to je to co potřebuju vědět: co můžu čekat, co ne, co je reál a co fantazie …

      0 0
      • Yaron  

        Nemám s čím v této kategorii GPS turistické navigace srovnávat, ale za mě rozhodně Garmin Oregon 300. Stahuju mapy z Cykloservisu apod., nebo jen tak objevuju nové trasy a vždycky mě pohodlně dovedl domů. Při podsvícení dobrý display, relativně rychlé načítání.

        0 0
    • MlokCZ  

      Určitě Oregon. Už jen otázka, jestli 550 nebo 300. Ten foťák na 550tce není žádná hitparáda. Rozdíl cen ale není nijak velký, 300tka se dá sice výrazně levněji, jenže pak není už s Topo Czech 3 Pro a když je, tak rozdíl už je poměrně malý, takže bych klidně připlatil za 550tku.

      0 0
      • Wakan  

        Nevidel jsi nahodou pustene Oregony 300 (450), 550 vedle dsebe. Jde mi o to, zda nema 550 lepsi displej. Ale podle vseho mi prijde stejny. Jinak za me verze Oregon xx0t PRO.

        0 0
        • MlokCZ  

          Vedle sebe bohužel najednou ne, viděl jsem je pouze každý jindy a to poměrně s dost velkým odstupem. Rozdíl jsem nepozoroval, ale s tím delším dostupem bych drobný rozdíl určitě nepoznal.

          0 0
      • Pavel.ct  

        Topo Czech 3 Pro – dobrá volba, ještě trošku doladit v nějakém editoru, třeba zvíraznit cyklotrsy…

        0 0
      • Arnost  

        Píšeš určitě Oregon. Co zmiňovaná Dakota 20(Sport, pro?)? Je o poznání lehčí, menší, delší výdrž… horší rozlišení, o poznání menší display… S tím nějakou zkušenost nemáš?

        0 0
    • losna  

      A co třeba 450tku s Topo Czech 3 PRO?

      0 0
      • C.A.C  

        Využiji tématu a zeptám se znalých na datalogger Qstarz BT-Q1000X. Nepotřebuji displej, nepotřebuji navádět, ale potřebuji zaznamenat trasu a doma si s tím pohrát v PC. Na servru Navigovat je recenze, ale to jsou pro mne úplně neznámý pojmy.

        0 0
        • pepazdepa-84  

          Jeden tento dataloger se mi válí doma. Klidně ho za nějakou rozumnou cenu přenechám!

          Jina použil jsem ho párkrát. Využívali jsme ho při okruhovém ježdění na motorkách. Jeden nadšenec k tomu vytvořil program, kde nám to zaznamenávalo kola, rozdíly, akceleraci decelaraci, různé porovnání kol, s tím že se do dalo implikovat do google maps. Docela mě překvapilo jak to bylo přesné. Na normální vykreslování je k tomu myslím přiložen origo program, ale ten jsem netestoval, protože k mým potřebám to nevyhovovalo.

          0 0
        • pipis  

          K Qstarz BT-Q1000X.

          track logging – chtěl bych se zeptat, zaznamenává to trasu, výšku a další údaje, které si pak doma mohu z modulu stáhnout do PC a šikovného softu např. google map, nebo potřebuju k ukládání dat za jízdy na kole ještě telefon propojený bluetooth s modulem a patřičným SW? Díky za info.

          Chtěl bych takové zařízení používat bez mobilu a pak si jen trasu doma uložit do počítače, ideálně do sportypalu.

          http://sportypal.com/Home/Overview

          0 0
          • pepazdepa-84  

            Tak s tou vejškou to nevím přesně, ale myslím, že ji to také zaznamenává. Funguje to čistě jako logger, tzn. že bez dalšího příslušenství se krabička zapne a jede se. Pak se připojí k počítači a data stáhnou.

            0 0
          • Adéla  

            Dneska jsem ten sportypal vyzkoušela a jedním slovem SUPER. Zaznamená to samo trasu, kalorie, rychlost, vzdalenost, vysku… vsechno. Pak když dojedete, zeptá se to, jestli chcete trasu postnout na jejich webovky a doma už jen sleduješ mapu ve 2D nebo ve 3D, ukáže ti to v jakém místě jsi měl největší rychlost, v jakém bodě jsi byl v nejvyšší n.m.v. a dokonce je tam něco jako „deníček“, kde se hýbe graf podle spálených kalorii (ale myslím, že to asi půjde nějak nastavit), nicméně takhle se kdykoliv podíváš, kdy jsi kde jel a je to i moc hezky graficky uděláno (jak program na mobil, tak to na webu). A je to zadara… no super :o)

            0 0
            • pipis  

              Paráda, ještě by mě zajímalo, jestli to tedy zaznamenává tu výšku, abych to mohl využít u sportypalu i na výpočet vystoupaných metrů. Zatím to používám na telefonu Omnia II a sportyho mohu jen doporučit.

              0 0
              • Adéla  

                Teď jsem se dívala ještě na tu výšku… najedeš si na tu křivku výšky a ukáže se to na mapce jako ten světle modrý ocásek.

                Druhý obrázek je ten „deníček“ a třetí je seznam všech těch workoutů. Jsou tam všechny klasické sporty.

                0 0
              • Adéla  

                Ještě pokus o ty obrázky :-/

                0 0
                • esko  

                  plánuji eTrex Legend HCx PRO, nebo

                  eTrex Vista HCx PRO nebo jednu z nich bez PRO. Co doporučíte? Když si naplánuji na cykloserver.cz trasu po turistických značkách a pěšinách nebude problém v těchto navi? Chci jezdit s dopředu naplánovanými trasami. dík

                  0 0
                  • MaPa  

                    Problém nebude, tvůj způsob jde uplatnit u v podstatě všech současných navigací (s různým stupněm fičur). Co se liší a co si musíš vybrat je display, výdrž, přesnost záznamu (i výšky), kompas, způsob napájení, způsob ovládání, rozměry (a rozměry na řidítkách). Když si upřesníš priority, vyjde ti třeba i to co plánuješ, každý máme ty parametry nastavený jinak.

                    0 0
                    • esko  

                      Ještě mě napadla varianta garmin etrex venture hc místo garmineTrex Legend HCx, nebo eTrex Vista HCx. Je to za celkem slušný peníze. Co vy na to

                      0 0
                      • t29  

                        Etrex Venture HC nemá paměťovou kartu a vnitřní paměť je jenom 24 MB. Přitom třeba (dnes už stará) Topo CZ 1.2 má skoro 80 MB.

                        Pokud ti malá paměť stačí, klidně ho kup, pokud chceš větší paměť, pak jedine Legend HCx /Vistu HCx

                        0 0
    • Mickens  

      HTC Kaiser (nebo jiný Windows mobil) na Aukru 2000Kč

      Program GPS Run 1500Kč, nebo warez OKč.

      Držák na kolo 250Kč

      Celkem poctivě 3750Kč

      Celkem při stažení programu z netu 2250Kč.

      Mluví funguje česky, Navigace i po lesních cestách (jako jediná opravdu naviguje i po lesních cestách) hlasově jako Tomtom graficky pouze 2D, spousta bike funkcí.

      Vybrat si můžete z těchto funkcí které si umístíte na obrazovku od 1 až po 16 jich vleze na display.

      (K navigaci je potřeba on line přístup na internet ten ovšem neřeším s předplacenkou od O2 vyjde na 80kč měsíčně. Stahuje mapy a ukládá je v přístroji příště už používá mapy uložené)

      Baterie vozím sebou jednu náhradní vydrží mě jedna 4 hod.

      Víc jak 7 hodin jsem na kole neseděl takže pohoda. Baterie náhradní cca 300Kč váha zanedbatelná.

      Funkce:

      Rychlost

      Průměrná rychlost

      průměrná rychlost aktivity

      úseková průměrná rychlost (délka úseku se dá nastavit)

      průměrná úseková rychlost

      max rychlost

      max rychlost úseku

      rychlostní diagram

      čas tréninku

      čas úseku

      čas úseku aktivity

      zbývající čas

      čas příjezdu

      odhad trvání

      výška n.m.

      barometrická výška

      min výška

      max výška

      stoupání celkem

      klesání celkem

      Altitude gain

      procenta sklonu

      procenta stoupání, klesání

      rychlost stoupání, klesání

      max rychlost stoupání,klesání

      min, max výška v úseku

      stoupání, klesání v úseku

      výškový diagram

      virtuální vedení čas dne

      mapa 150m,500m,2km,5km, celá

      kalorie

      spotřeba kalorií

      výkon

      průměrný výkon

      intervalový trénink

      rychost intervalu

      vzdálenost intervalu

      zbývající vzdálenost intervalu

      doba trvání intervalu

      zbývající čas intervalu

      počet satelitů

      kvalita signálu zem šířka, délka

      Tepové frekvence a spousta tepových funkcí je nutno koupit pás cca 3000Kč (nebudu rozepisovat)

      Dále měření rytmu

      a spousta dalších cca 20 nastavení které jsem zde nepsal jako teplota stav baterie apod.

      Neuvěřitelné ale Plzeň a okolí klidně předvedu.

      0 0
      • Mickens  

        Ještě jsem nedodal plánování tras upload tréninků na web ukládání gpx, a klm

        0 0
        • funkatron  

          na iphone to asi nie je, ze?

          myslim ten program

          0 0
          • Mickens  

            Pouze win mobile a Android

            http://www.rungps.net/…/DownloadsEN tady je zkušební verze.

            0 0
            • dupli  

              tak todle je hodne dobre zitra to prubnu .. jinak baterie htc tytn II 1600mAh 360 kč zitra zkusim jak dlouho vydrzi v plnem nasazeni. Jakej mas držák ?

              0 0
              • Mickens  

                Omlouvám se držák zdražili o 100Kč kupoval jsem ho v lednu za 250Kč.

                Tady je

                http://www.mnshop.cz/…_na_kolo.htm

                Celý držák jsem ještě upravoval k obrazu svému. Jsou to plasty. Polovinu jsem zahodil a udělal si vlastní uchycení. Funkční je ovšem už ve chvíli kdy ho koupíte nemám strach že bych mobil ztratil, nebo na velkém skoku vypadl.

                0 0
                • dupli  

                  tak dneska odskouseno fajn aplikace dobrej mapovej podklad muzu jen doporucit a hlavne za tu cenu :-) ted si tam stahuju mapu naseho krasneho krusnohori at mi pri ceste nezere baterku internet. zitra se pujdu podivat tady po teplicich na nejakej ten drzak a tachometr muzu zahodit… diky za informace

                  0 0
    • esko  

      Ještě mě napadla varianta garmin etrex venture hc místo garmineTrex Legend HCx, nebo eTrex Vista HCx. Je to za celkem slušný peníze. Co vy na to

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Já osobně to vidím na HTC desire, popř. Nexus One + nějaký solární panel na nabijení. Pokud se tato neosvědčí, tak asi klasickou navigaci.

      0 0
    • eredin  

      Resim nakup nove GPS uz asi mesic a zatim bez vysledku :(

      Edge 705 je fajn na kolo, podporuje snimac kadence a rychlosti, ma pokrocile treningove funkce. Ale displej je strasne malej, pokud jedu vejlet naslepo tak snaha najit pokracovani cesty na mape v 705 je marna. Proste jako „mapova“ navigace je k nicemu. Nema vymenitelnou baterku. Navic je to 3 roky stary model a uz dost pomaly.

      Oregon 450 (550) ma dvakrat vetsi displej ale zase hur citelnej. Napajeni na tuzkovky. Nema snimac kadence a nezobrazuje treba nastoupane metry. Ani jeden Garmin neroutuje po cyklotrasach a lesnich cestach.

      Existuje nejaka konkurence Garminu ? Krome varianty s mobilnim telefonem ktery taky nejsou extra dobre citelny a navic nejsou odolny vode a bordelu.

      Co treba ta Xplova G5 http://www.bike24.com/p213241.html vite o tom nekdo neco blizsiho ? google nenajde cesky nic :(

      0 0
      • ememem  

        mal som presne rovnaky problem ako ty, skoncilo to tak ze nemiesto 400E do gps som zainvestoval 1E do akcioveho telefonu s gps-kom, natiahol tam garmina aj s mapami(je to trocha viac roboty a snorenia po forach ze ako ale ide to), do compu nahodil mapsource a je po probleme. navigovat to vydrzi 5–6 hodin, nosim to vo vacku ako bezny telefon a ked treba tak sa v neznamom terene bud kuknem kde som alebo ked to mam naklikane s mapsourcu alebo downloadnuty track tak ked som si neni isty kade tak sa pozriem. imho aj tak to sledovat on-line na drziaku pocas jazdy nejde lebo sa zabijes.

        btw- routovanie v terene je blbost. bud to sluzi iba ako orientacia kde som resp. ci idem spravnym smerom anie nahodou uplne opacne alebo map konkretny track a iem podla neho.

        je fakt ze ten gps chip v telefone neni ziadna slava ale na mnou popisovane pouzitie staci. si myslim ze som usetril 400E.

        0 0
      • zuzi01  

        zalezi hlavne na co to chces, ja i na turistiku a od toho se vse odviji

        zatim zadna dobra neexistuje, ale jedna se rysuje

        PDA a telefony → na nic, nevydrzi baterka, spatne citelny displej, malo odolne, dobry je ze muzes vytvaret vlastni mapy(treba oziexplorer)

        pokud jezdis i nekam za hranice tak to chce podporu vlastnich map protoze treba mapy norska a spol, to co se sem moc nevozi bude jeden list 1:25 000 stat majlant a potrebujes jich tisic

        papirovou mapu stejne potrebujes takze naskenujes zkalibrujes a je to

        pokud ji budes pouzivat i v zime (skialp, bezky, …) tak zapomen na dotykovy displej, to je v rukavicich fakt dobrej vtip

        garmin 60 nepouzitelne s czech 3 pro, scrolluje tak pomalu ze u toho vyrostes, a nes to preblikne 3 obrazovky uz zapomenes „zkama“ si vyjel(todle slovo se mi fakt libi)

        takze ja zkusim pockat na nastupce garmin 60, ta ma ale uz ted 2 jasny nevyhody

        1)cas, nez cena vyklesa aspon na trosku normalni hodnotu bude to chvilku trvat

        2)otazka je jak to cele dopadne, protoze garmin obcas s velkou slavou neco uvede na trh a pak to stahne protoze je to smejd

        ale 60 ma tlacitka, normalni displej a pokud pujdou delat i vlastni mapy a bude to cely fungovat tak bude supr

        kadenci nepotrebuju, obecne cim min funkcnosti tim lip, koupil jsem takhle htc touch cruise->pda gps dohromady a na nic je jak telefon tak gps

        0 0
      • lodyh  

        procti si toto, hned druhy prispevek sem psal odolne gps. a priprav si hodne penez

        http://www.bike-forum.cz/…ne-mapy.html

        0 0
    • JakubCh  

      Já mám celkem jasno, zatím mám starý Garmin etrex legend a je to návykové. Bral jsem ho 2 roky zpátky, vyloženě na vyzkoušení GPS, navíc cenově tehdy jiný nešel. No a teď bude na vánoce nová GPS a bude to asi na 100% Dakota 20 Pro. Uvažoval jsem o 10 Pro – absence karty mi je šumák. 800 MB interní paměti stačí až až, jezdím poblíž baráku – tzn. na noc se vracím domů, když jsem výjimečně někde třeba v kempu, opět si nahážu mapy, které potřebuji a budu mít místa na rozdávání. A když jedu někam na delší dobu třeba na chatu, mám sebou i NB, bez toho neexistuju. Takže kartu nepotřebuju. A jako velký hoby ajtík zase vím, co potřebuju a co ne. Ale – spíš mě na vážkách nechává el. kompas a barometr. Ze začátku jsem si řekl, že kompas mi je zase šumák – moc ho nepoužívám – na kole vůbec. Ale barometr. GPS chci i na pěší turistiku, třeba jsem loni dělal jako fotograf tisícovky a v terénu se sakra hodí vědět, jak vysoko pak jste – vrchol se hledá někdy fakt blbě. A ukazatel výšky z GPS souřadnic není právě nejpřesnější – alespoň na mém Etrexu. Takže tak. Máte někdo s těmito funkcemi zkušenosti ? Ale spíš vezmu na vánoce fakt tu 20 pro…

      0 0
      • Pavel.ct  

        Jestli myslíš tisícovky jako tisícovky co jsou pouze u nás tak si z www.poi.cz stáhni jejich databázi, přidej do gpsky a najdeš vrchol kopce snadno ;o)

        0 0
    • whom  

      A co zkusit tohle: http://www.smartmaps.cz/…s-navigator/

      mají i navigaci cykkloturistickou (jen po cyklostezkách) a lokaci na turistických mapách, dá se to nahrát do docela dosti přístrojků, ale taky to něco stojí.

      0 0
    • Radez  

      Využiju tohohle vlákna a zeptám se nemáte někdo zkušenost z GPS přímo v telefonu?

      Třeba na netu sem našel na Technetu článek o používání GPS v telefonu, ale jsou tam popisovaný Velox a Endomondo a to vyžaduje už nějakej datovej tarif, kterej nechcu.

      Pak v diskuzi pod tím článkem i vlastně tady je zmiňovaný nahrátí pak nějakýho zaznamenanýho souboru na SportyPal. Tak jestli sem to dobře pochopit, tak ten SportyPal nevyžaduje neustálý připojení na net a je to možný tam nahrát nějakej datovej soubor přímo z kompu, kam se to následně nahraje z telefonu? Nemáte s tím někdo zkušenost sím?

      Jo a to, že to nebude přesný, jak nějaký klasický GPS přístroje je mi jasný, ale tak stačilo by mi kdyby to zaznamenalo ujetou trasu a výškovej profil.

      Jo a jednalo by se o tel. Nokia 5800 XpressMusic.

      0 0
      • Radez  

        Nikdo jste nezkoušeli GPS a pak výškový profily s telefonem? Chjo :-(.

        0 0
        • t29  

          O Veloxu a Endomondo slyším poprvé a jak to tak čtu, je to zaměřené trochu jinam, takový navigovací Facebook.

          Dobře mi funguje Trekbuddy – zaznamenanou stopu to ukládá na paměťovku ve formátu GPX. Když přijedu domů, zkopíruju GPX soubor do počítače a můžu ji poslat třeba na Utrack

          Pokud ti stačí toto a nepotřebuješ svoje údaje už za jízdy sdílet a porovnávat, tak se obejdeš i bez datového tarifu.

          0 0
          • Radez  

            Dík za info. Přesně o čem píšeš to mám taky na mysli. Že mi to v průběhu zaznamená informace a pak na to mrknu na PC. S nikým to sdílet nechcu a navíc si platit nějakej datovej tarif taky ne, tak je dobrý, že to jde. Přesně tohle sem potřeboval vědět.

            0 0
      • Flegmatik  

        Na pouhý zaznamenávání datový tarif rozhodně nepotřebuješ. 5800 by měla mít Symbian (teď se mi to nechce hledat), takže najdeš i nějaké jiné aplikace, které toto umí. Existoval Nokia Sports Tracker, který teď už není, ale nahradil ho Sports Tracker To si nějak stáhni do telefonu a začni používat :-) Prozkoumej možnosti, nějaký export do GPX nebo jiných formátů, dej do Google Earth nebo do programu SportTracks (a tam ti vylezou ty profily).

        Vlastně i v tom odkazu SportsTrackeru by ti to mohlo dávat projetou trasu v online mapách té aplikace, profily atd.

        0 0
        • Radez  

          Taky dík za info a rady. Jo jo je tam Symbian a ještě sem četl, že nějaký ty programy na zaznamenávaní trasy (ale to myslím byly ty s tarifem) chcou jakousi spešl džavu, kterou to má taky. Tak to su rád, že to snad povalí.

          0 0
        • lodyh  

          máš ho ozkoušený? normálně mám garmina, ale teď sem si pořídil mobil s gps a sports tracker si streamuje mapy z OSM, což je super, ale v zahraničí nepoužitelný. chtěl bych dostat svoje starý mapy z oziexploreru do sportstrackeru, je to utopie?:) koukám že umí pracovat s přednahranejma mapama, ale nevím jaký formát a kam je dostat, to sem nějak nikde nenašel…

          0 0
          • Flegmatik  

            Ten nový Sports Tracker odzkoušený nemám, ani ho zkoušet nebudu. Zjistil jsem, že už nějaké zaznamenávání tras, zjišťování výškových metrů apod. nepotřebuji :-) Je to pěkné zkusit, co vše je možné, ale po pár týdnech člověk zjistí, že je to vlastně k ničemu. Pokud si tu trasu tedy někdo vyloženě nevyžádá.

            0 0
    • ememem  

      jedna drobna skusenost s turistickou navigaciou s garminom (nastastie nie vlastnym) po alpach. NEPOUZITELNE. mapy stoja za prd, su malo detailne, nepresne, s mnozstvom chyb, casto chybaju oznaceneia vyraznych orientacnych bodov a pod. na turisticku navigaciu je jednoznacne najlepsie riesenie mobil s vykonnejsim procesorom a velkym displayom s OS windows mobile (z aktualnych HTC a pod.), v nom ozi explorer pre windows mobile a oskenovane nakalibrovane turisticke mapy. da sa to zohnat na nete alebo pomocou google maps pomerne rychlo vyrobit(myslim kalibraciu), velkost dat dnes neni problem, procesor to zvlada prehliadat lepsie jak garmin svoje hlavne novsie vektorovky a je to jednoznacne najpresnesnejsie. o menu a ovladani garminu sa skoda bavit, nechapem ako to mozu vobec predavat. jedine na co to snad pouzit ide je konkretny gps track pre trasu ktoru idem.

      0 0
      • MaPa  

        no jako jo, ale…

        • nemůžeš soudit garminí přístroj za špatnou mapu. I do garminu jdenahrát víceromap, byť souhlas že specializované mapy malých oblastíobčas nejdou sehnat tak komfortně jako rastrové, cenu nebo jiný ziskoficiálních podporovaných map nebudu komentovat.
        • mobil s výkonějším procesorem asi neživíš tužkovkama, jak bysřešil vícedenní trek?
        • už si zkusil takovejhle mobil vytáhnout v dešti, nebo ho dát nařidítka jinde než na šotolině?
        • srovnáváš nadupanej současnej chytrej telefon s čím že udávášpomalost garminu? S něčím stejně současným?
        • ovládání spoustě lidí vyhovuje na dotykovým displayi a spousta lidínedá dopustit na hw klávesy.
        • rastrovky neobsahují žádné body zájmu, to že ty je nepoužívášještě neznamená že to není kritérium pro další.

        Při výběru GPS přístroje si každý přeci musí zvážit na co ho chce a jak ho bude používat, nelze ale odsoudit celé spektrum turistických přístrojů jedné značky na základě jedné zkušenosti neznmíněného přístroje ne?

        P.S.: Mě se až na odolnost taky koncepce Garminu nelíbí, ale chápu že moje požadavky jsou specifické a asi většina lidí používá tyhle přístroje jinak. Nemůžu proto garmin nařknout z nepoužitelnosti, naopak, většina lidí je s ním spokojená.

        0 0
        • ememem  
          • nemůžeš soudit garminí přístroj za špatnou mapu – iste,nicmenej napr. preflaknutu gardu som poriadnu som nevidel ani v prezentacnom­staknu garminu…(nahodou pred par dnami v arcu na nejakej akcii, co javiem co to bolo.)
          • mobil s výkonějším procesorem asi neživíš tužkovkama, jak bysřešil vícedenní trek? – nabijackou, elektrina je v kazdej alpskejchate s vynimkou bivakovacich bud. navyse to nemusis mat zapnute furt len kedsi v problemoch aj ked uznavam ze je to menej komfortne.
          • už si zkusil takovejhle mobil vytáhnout v dešti – pri trochesnahy to ide.
          • nebo ho dát na řidítka jinde než na šotolině – aninahodou, naco? pocas jazdy to stejne sledovat nejde a ked sa musim zorinetovattak zastavim a ci pri tom vytiahnem telefon z vrecka je mi jedno. uznavam ze tokazdemu vyhovovat nemusi ale tie reklamne fotky s edgom ktory ma disply 3*3cmna riaditkach su fakt smiesne.
          • srovnáváš nadupanej současnej chytrej telefon s čím že udávášpomalost garminu? – zrovnavam aktualne dostupne a cenovo porovnatelneri­esenia.
          • ovládání spoustě lidí vyhovuje na dotykovým displayi a spoustalidí nedá dopustit na hw klávesy. – iste, skor som mall na mysli dostneprehladne menu ako take, totalne mantacky vyriesene prehliadanie mapya pod.
          • rastrovky neobsahují žádné body zájmu, to že ty je nepoužívášještě neznamená že to není kritérium pro další. – to je mozne,som to popisoval z pohladu mojich potrieb. chcem vediet kde som a ci idem pospravnej ceste/znacke. viac ma moc nezaujima. nemusi to tak vyhovovatkazdemu.
          • Při výběru GPS přístroje si každý přeci musí zvážit na co hochce a jak ho bude používat, nelze ale odsoudit celé spektrum turistickýchpřís­trojů jedné značky na základě jedné zkušenosti neznmíněnéhop­řístroje ne? – hej, ale ked mas viacero map roznych vyrobcov a vsetkymaju popisovane muchy + ostatne spominane veci tak je to pre mna dost dobrydovod na to abych o garmine ani len neuvazoval.
          • Nemůžu proto garmin nařknout z nepoužitelnosti, naopak, většinalidí je s ním spokojená. – pre mna dost nepochopitelne, skusil somho pre srandu potom pouzit aj ako cestnu navigaciu, nez som zadal resp. vyhladalciel skoro som ho vyhodil z okna. cokolvek co som videl je minimalnez uzivatelskeho hladiska lepsie (tom-tom, mam v mobile sygic, kamos igo alebotake cosi) – garmin je v tomto fakt za opicami. a ta v podstate nutnost sito predpripravit v mapsource…neviem ale nic pre mna.
          0 0
          • MaPa  

            Shodneme se na některých bodech, já spíš chtěl ukázat že co jsou pro mě nevýhody za které „vyhazuji přístroj z okna“ jsou pro jiného věci příjemné, někdy i nutné.

            • garda jde sosnout z OSM kde je poměrně podrobně popsána. Vyjde tonastejno jako nasosat rastrovky. Nevím teda co jste tam dělali, ověřeno tomám samo pro bikování)
            • po roční zkušenosti na Zélandu se požadavku některých na tužkovébaterie nedivím a rozhodně si netroufám tvrdit že dobíječka je lepšířešení. To že zrovna v Alpách je to jinak není měřítko. Jdeo systém, tedy opět osobní preferenci.
            • ano, párkrát jistě. Při troše snahy jde i nemít s sebou GPS.
            • já s displayem 2×3,5cm jezdím a spousta lidí z mého okolí tipotvrdí nejen že to jde, ale že to může být i velmi komfortní a žes tím systémem jde jet i na týdenní dovolenou do zahraničí. Ovšem opětjen pro můj specifický případ. *)
            • hm. Ale věřím, protože cenová politika garminu je otřesná (resp. jebohužel dána vybudovaným monopolem v tomto segmentu)
            • pokud jseš zvyklej na OzihoCE s vlastně vytvořeným prostředím(Scre­enDesigner) pak chápu že cokoli je krok zpět. Jinak mi to přijde jakostandard, vždycky můžu rýpat a chtít něco čistě podle mne.
            • na to ti stačí java, nepotřebuješ ani garmin ani chytrej telefon. Ale jespousta lidí kteří (taky nechápu proč) „potřebují“ kolem sebe vidětnejbližší bankomaty. Neberu jim to.
            • platí to co je nahoře. pro mě je to zatím také nepoužitelné a radšipoužívám fitness přístroj bez map, ale poměrně dost lidí je s koncepcíspokojeno tak ať jsou. Pro ně je to POUŽITELNÉ.
            • já používám taky igo, už jsem to tu psal stokrát že cokoli mnenenavádí hlasem a neobsahuje dobré silniční mapy není autonavigace.Přesto jako nouzovka párkrát do roka tě i ten turistický garmin může docíle dovést a to bych mu neupíral, je to malé bezvýznamné plus. Opět prořadu lidí to tak je jednodušší než si pořizovat spešl soft nebo dokoncespešl přístroj.
            0 0
            • ememem  

              Shodneme se na některých bodech, já spíš chtěl ukázat že co jsou pro mě nevýhody za které „vyhazuji přístroj z okna“ jsou pro jiného věci příjemné, někdy i nutné. – iste, ved ja som to aj popisoval iba z mojho pohladu a ucelu pouzitia, nebola to snaha o nejaku globlane objektivnu recenziu.

              0 0
          • CraObs  

            výdrž mobilu by aj mňa zaujímala.. s garminom nemám problém ísť celodňovku 10h bez nutnosti vypínať zapínať aby prežil..

            voziť na biku GPSku inde ako na rajdoch má aký význam? to mám na každej križovatke zosadať, rozbalovať batoh a kukať kade?

            ultra neprehladné menu sa mi nezdá, pár krát preklikáš a vieš čo kde je.. cca ako keď prejdeš z jednej značky telefónu na druhú..

            čo sa týka máp neviem, jazdím s ním len SK a CZ a mapy stačia

            0 0
            • ememem  

              výdrž mobilu by aj mňa zaujímala.. – cca 5–6 hodin

              voziť na biku GPSku inde ako na rajdoch má aký význam? to mám na každej križovatke zosadať, rozbalovať batoh a kukať kade? – a na rajdoch to ma vyznam aky, aj tak to pocas jazdy sledovat nemozes lebo sa zabijes a ked zastavim tak sahnem do vacku na tricku a kukenm. a jestli potrebujes kukat na gps na kazdej krizovatke tak je chyba niekde inde.

              ultra neprehladné menu sa mi nezdá, pár krát preklikáš.. – sak prave to, asi mame rozdielne pohlady na user friendly menu

              čo sa týka máp neviem, jazdím s ním len SK a CZ a mapy stačia – ceska topo 3.1 pro je dobra, slovenska 2 pomerne zufala, 3 je vraj uz tiez ok. vyzera to tak ze mapy cz a sk patria k najlepsim.

              0 0
              • maajkee  

                Na rajdoch to má význam takový, že nemusíš nikde šátrat, stačí zastavit a jednou rukou zadat třeba jinej cíl, nebo oddálit mapu, kouknout na alternativní cesty, po čas jízdy můžeš sledovat aktuální výšku, rychlost stoupání..atd Při jízdě z kopce je třeba hned vidět, za jak dlouho bude křižovatka a bude třeba být ostražitej. bez navigace na řidítkách by mě pak stačila obyč mapa.

                Já to mám prostě tak, že mobil je na telefonování, autonavigace je na navigaci do auta a turistická navigace je turistická navigace :)

                0 0
                • ememem  

                  diskutujeme v dvoch roznych threadoch o tom istom, bolo by fajn keby to slo zjednotit kua ale ako?

                  že nemusíš nikde šátrat, stačí zastavit a jednou rukou zadat třeba jinej cíl, – jak jinej cil? co mas snad turisticke mapy s aktivnym routingom ci ako?

                  Při jízdě z kopce je třeba hned vidět, za jak dlouho bude křižovatka – si robis zo mna srandu? sledovat gps z kopca? som rad ze sledujem cestu a nie ze ten prtavy display s elektronickou pseudomapou.

                  //Já to mám prostě tak, že mobil je na telefonování, autonavigace je na navigaci do auta a turistická navigace je turistická navigace // – ok, ja som vyjadril nazor ze poriadny smart phone + scany map su minimalne zrovnatelnou alternativou. mal som moznost priameho porovnania a za man garmin ani za zadarmo. najviac ma seru tie ich mapy, este ani cestne nie su bez chyb o turistickych vid. vyssie.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Nesouhlasím. Zastavovat rozhodně nemusíš a koukat na gpsku za jízdy většinou jde. Samozřejmě v technickém sjezdu na ní koukat nebudeš, ale tam zase většinou neřešíš kudy jet.

                Pokud mám předem připravenou neznámou trasu (a to ideálně dle někoho projetého tracklogu), tak při gpsce na řídítkách jen jedeš, nezastavuješ a nic neřešíš.

                I tak ne vždy odbočíš rovnou dobře, protože když narazíš na rozcestí, kde jsou dvě cesty téměř rovnoběžné a v mapě nejsou, tak nepoznáš hned, která z nich je ta správná, až po pár metrech. A to je třeba kontrolovat s přístrojem.

                Nemít gpsku na řídítkách, tak je to z mojeho pohledu úplně k ničemu. To už ji nemusím mít vůbec a vyjde to skoro na stejno.

                A když se jezdí s gpskou už dlouho, tak si zvykneš využívat výhody toho že je na řídítkách průběžně. Tedy sleduju displej když je vhodná chvíle průběžně, takže už většinou předem vidím, že třeba za chvíli se bude odbočovat a připravím se na to. I tak sem tam se v zápalu zajímavého sjezdu dá odbočka přejet.

                Nemít ji na řídítkách, tak budu hledat cestu každou chvíli a pořád se vracet, protože situace, kdy se má odbočovat někam na nějakou úzkou málo používanou cestičku, která z větší cesty na první pohled není vůbec vidět, tak tohle řeším hodně často.

                A když ji nevidíš a nemáš gpsku na řídítkách, tak nemůžeš vědět, že jsi měl odbočovat a zjistíš to až bůhví kdy, že jedeš blbě.

                A to už vůbec nezmiňuju situace, že máš naklikanou trasu špatně (není to dle tracklogu a v mapě to s realitou nesouhlasilo). S přístrojem na řídítkách rovnou za jízdy vyhodnocuješ, kudy by to bylo nejlepší, abys příliš neuhnul z původního plánu trasy. Jak se s tím naučíš pracovat s použitím na řídítkách, tak když to nesedí s plánem, tak už automaticky s rychlým překouknutím displeje odbočuju na nejvhodnější alternativu (a jen sleduješ, jak moc se vzdaluješ/nev­zdaluješ původnímu plánu a přizpůsobuješ další odbočky), žádné zastavování.

                Samozřejmě když cesty v reálu zcela dojdou a je nutné přeplánovat opravdu dlouhý úsek a objet zcela jinudy, tak tady už se někdy zastavit musí taky.

                0 0
              • CraObs  

                5–6 hodín je celkom málo teda, či už na bike alebo na pešo.. nehovoriac o tom že ak si v horách alebo velkom teréne tak telefón sa viac snaží získať signál čo výdrži neprospieva..

                neviem kolko si toho s GPSkami najazdil ale ten display ti úplne v pohode stačí, priebežne kukneš ako vypadá trasa, kde je aká odbočka atď, všetko nižšie popísali..

                nevravím že garmin ma najfrendly menu, ale zas to nieje ani taká tragédia, po chvíli používania sa ti to celkom frendly zdá, ale keď to máš prvý krát v ruke nedivím sa, nieje to windows

                btw neviem nakolko je schopný a presný gps chip v mobiloch, na autonavigáciu možno stačí (sám mám v aute sigic) ale v hlbokom lese neviem..

                SK topo je slabá, ale dajú sa do nej pridať lesné cesty, prípadne topo forum či ako sa volá je slušnejšia.. SK topo má ale normálnu navigáciu po TZ

                0 0
      • fousek  

        Jeste pridam dalsi argumenty pro Garmina, ma supercitlivou GPS, presnejsi sem nevidel, jak automobilovy tak ve vetsine telefonu maj velkej problem v lese. Dalsi vydrz telefonu se zapnutou GPS a renderovani mapy, jak dlouho to vydrzi? 2 hod?

        Jiste mit ho v kapse a GPSku aktivovat az kdyz potrebujes to sice jde, ale v mistech se slabim signalem se vubec nemusi inicializovat, to uz mi prijde jednodussi vytahnout z kapsy papirovou mapu.

        Dalsi vec je viditelnost displayu na telefonech, jeste jsem nevidel takovej kterej by mel takovou viditelnost na primym slunci jako Garmin.

        Garmin ma hodne chybek, ale pri pouziti venku mi prijde ze nic lepsiho proste zatim neni

        0 0
        • ememem  

          vec nazoru, vid moja odpoved craobsovi vyssie

          0 0
          • fousek  

            No tech 5–6 hod sice moc neverim, ale budiz, blby je ze treba po tech 5 hodinach jizdy si potrebujes zavolat a ono ta baterka klekne.

            K citelnosti displaye si nic nenapsal

            Mapa rovnou na riditkach je docela dobra, prejedes odbocku, ktera se odklani od trasy jen malo a zjistis to temer okamzite a potom najit tu odbocku je taky jednodussi kdyz mas mapu na riditkach.

            Byl sem chvily zastancem reseni vse v jednom, ale po urcitejch zkusenostech me to preslo, protoze vse v jednom je vzdycky kompromis

            0 0
            • ememem  

              No tech 5–6 hod sice moc neverim – mozes verit. ale iste obmedzenie to samozrejme je.

              K citelnosti displaye si nic nenapsal – nenapsal lebo sa priznam ze moc nerozumiem o com je rec. ked to vytiahnem tak sa proste otocim tak abych nieco videl a je.

              k tomu upevneniu na rajdach – uz som to pisal viac krat(vid. ten druhy thread) – fakt nechapem jak sa da sledovat za jazdy ten prtavy display a studovat mapa.

              Byl sem chvily zastancem reseni vse v jednom, ale po urcitejch zkusenostech me to preslo, protoze vse v jednom je vzdycky kompromis – bezpochyby ale pre mna je rozhodujuca kvalita map , tam ziadne kompromisy robit nemienim lebo je to o nicom a mapy su podla mna u garmina dost zufale.

              0 0
              • fousek  

                K tem riditkum – ja teda vetsinu casu na kole stravim pri takovy rychlosti, ze bych snad moh sledovat i film, je pravda ze Edge nema moc velkej display, ale zas toho ze sem sjel se da vsimnout mrknutim oka do 500m. A tam kde jedu takovou kudlu ze koukam jen pred sebe tak to tam znam velice dobre nebo jedu za nekym kdo to tam zna velice dobre.

                Ten casovej rozdil mezi tim nez vyndas telefon z jakykoliv kapsy a jen preostrenim je hodne velkej.

                U tech map je to jak kde, hodne mi vadej barvy jaky garmin pouziva u TZ a fonty celkove, ale zas jsou to lepsi mapy nez jakakoliv autonavigace.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To samé, většinou lze sledovat dobře. Nejde to v zajímavých technických pasážíš, ale tam to většinou není třeba, protože když je ta zajímavá technická pasáž, tak tím vlastně vím, že jedu dobře a úsek jsem trefil.

                  Já se orientuju rychlým podiváním většinou ještě o to lépe, že tu trasu většinou sám připravuju (ať už vymýšlím nebo dle podkladů někoho, kdo už to projel), tak moc dobře vím, kde jsem co naplánoval (a letmý pohled mi pak stačí na to, že vím, jestli jsem před/za nějakou problematickou odbočkou).

                  0 0
              • MlokCZ  

                Čitelnost displeje za všech světelných podmínek je stěžejní při použití na řídítkách, protože tam si nevybereš, že slunce zrovna svítí pod nějakým nevhodným úhlem.

                A právě když máš perfektně čitelný displej + gpsku na řídítkách, tak stačí opravdu jen sem tam po očku mrknout a jen jedeš a nic neřešíš. To je aspoň pro mě ta nesmírná výhoda, že mi to umožní plynule bez zastavování jet a přitom trefit ty cíleně naplánované zajémavé úseky trasy.

                0 0
        • Flegmatik  

          K té citlivosti GPS čipu – asi těžko to srovnávat s autonavigací, která má hlavně mapy na silnice a pořád se snaží tvoje místo umísťovat na silnici, takže v lese to fakt může působit, že je nějak mimo (hlavně pro podrobný les nemá podklady). A GPS čipy v telefonech jsou dneska už taky v pohodě, máš-li pořádný mapy, tak při přiblížení fakt stojíš tam, kde stojíš. A v otevřené přírodě (ne v jeskyni) se chytnou všude.

          0 0
          • fousek  

            U autonavigace se to zustavani na silnici da vypnout a ty telefony nevim, mi proste prijdou ze na nekterejch mistech docela kecaj, ale treba mam jen zkusenosti s tema spatnejma

            0 0
        • ememem  

          ospravedlnujem sa za nevedomost ale taka mala otazka k garminu resp. map sourcu. este stale s tym skusam uz len viac menej zo spasu zapasit kedze telefon s WM aktualne nemam ale ako konecne riesenie som garmin uz zavrhol :-)

          chcem si urobit „cezhranicny“ vylet t.j. povedzme slovensko-cesko-rakusko. jak do kelu mam v map source naloadovat vsetky tieto tri mapy sucastne? kazda ma vlastny setup a vybrat si viem vzdy len jednu. aj ked ich selectnem tak ich neviem zobrazit sucastne. ide to nejako resp. ako sa robi takyto druh vyletu?

          dik.

          0 0
          • ememem  

            alebo este naopak – mam stiahnuty gpx track ktory vedie troma krajinami t.j. cez tri rozne mapy. jak to dostat sucastne na obrazovku ked kazda mapa je takpovediac samostatna jednotka?

            0 0
            • Martin55063  

              vyberes mapy, prepnes mapu na jinou, vyberes dalsi mapy atd atd – predchozi vyber je furt aktivni, da se overit vlevo v seznamu vybranych map

              0 0
              • ememem  

                dobre a to potom musim vyexportovat track (send to device) track aj spolu s mapou resp. prislusnym kusom mapy? a to mam akoze opakovat s kazdym trackom v prislusnej oblasti? (ak povedzme niekam do pohranicia idem a chce si ich tam dat viac.) viacero naraz sa mi vyexportovat nepodarilo. robim nieco zle? neovoriac o tom ze ak mam v gps zariadeni viacero map tak si ich kazdym exportom prepisem ci nie?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Proč bys mapy do gpsky nahrával současně s trasou? Jednou nahraješ mapy jaké používáš (třeba 10 map pokud máš dost velkou kartu).

                  A pak nahráváš jen trasy.

                  Pouze pokud chceš nové jiné mapy, tak musíš nahrát u starších Garminů všechny mapy znovu, tedy vždy komplet balík map, co chceš používat.

                  Exportem routy/tracklogu si mapy samozřejmě nepřepíšeš.

                  0 0
                  • ememem  

                    mam v gps povedzme tie tri mapy(cr-sr-at) (bavime sa o turistickych topo mapach.) v gps zariadeni ich mam vsetky 3 aktivne. volakde si zoberiem gpx track ktory ide tymito troma krajinami/mapami. natiahnem ho do map sourcu pricom aktivna je povedzme mapa sr. ked ten track vyexportujem do pripojeneho gps tak mi to neviem preco potom v zariadeni ukazuje track + polohu len kym som v sr, ked prejdem hranicu teda sa dostanem na inu mapu prestane to fungovat. ked sa vratrim do sr znovu to ide. ked som to skusil tak ze pri exporte bola v map source aktivna (t.j.vybrana z toho comba vlavo hore) mapa rakuska tak to fungovalo iba v rakusku. z toho usudzujem ze pri exporte musia byt v mapsource volako aktivne vsetky 3 mapy a exportovat sa musi track + mapa(a ta sa potom v zariadeni prepise). ci nie? robim volaco zle? resp. navrat k prvotnej otazke – ako v mapsource naplanovat takyto cezhranicny vylet? sorry za obtazovanie ale ten help v mapsource je dost o nicom.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Kde je problém netuším. Mně to nic takového nedělá a nikdy nedělalo.

                      V gpsce mám více map (mám tam ČR + kus z každé sousední mapy, abych měl větší přesah u hranic).

                      V mapsource nic neplánuju, Mapsource je z prominutím totální ***** a něco v něm dělat je hrozný opruz (nic to neumí a i to co to umí, tak se velmi blbě ovládá).

                      Trasy připravuju v Touratechu (který mám i koupený), pouze do přístroje to nahrávám přes mapsource (z Touratechu vyexportuju gpx a přes mapsource nahraju do gpsky). Ten krok navíc přes mapsource dělám proto, že z Touratechu to přímo sice nahrát lze, ale pak se mi chovají jinak symboly bodů a body trasy a ne tak jak chci.

                      Jaké mapy mám v tu chvíli v mapsoucre je úplně jedno, funguje to správně i když tam nemám mapu žádnou.

                      Mapsource pak použivím ještě k nahrávání map, jak ho mám na více počítačích, tak všechny mapy mám jen na jednom, z kterého nahrávám mapy. Trasy ale běžně nahrávám i z dalších počítačů, kde mapy mám jen některé.

                      Já ale používám pro navigaci zásadně routy a ne tracklogy (z více důvodů mi tak vyhovuje více i přes to debilní omezení na 250 bodů na routu, co mám u 60CSx). Tracklog se chová jinak a všechny rozdíly chování přesně nevím. A pak se to také může na různých modelech gpsky chovat jinak.

                      0 0
      • weekend warrior  

        podle nejnovější topo mapy švýcarska se dalo po předchozím prostudování v compu pohybovat zcela v pohodě(přesnost byla velice slušná, možná i drobet lepší než czech topo2 pro), ale je asi možné, že podle rastrovky v mobilu by to bylo ještě lepší. „Listování“ o kilometry vedle, mimo aktuální pohled zcela určitě:) To mě na garminu edge705 sere nejvíc, rychlost vykreslování mapy.

        Já to celé řešil tak, že jsem si načmáral různé varianty, které během dne přicházely v uvahu a nechal si je zobrazit v mapě přístroje, každou pod jinou barvou. za chůze jsem měl vedení podle tracku vypnuté, jen na křižovatkách jsem se juknul zda už to je ta správná odbočka na variantní trasu, tedy jestli se na displeji oběvila nová trasa jiné barvy:) nic moc, ale neřešíš pak nic…, jen přípravu

        0 0
        • Martin55063  

          asi tak… byl jsem v srpnu ve svycarsku, pred tim jsem si sehnal pro Garmina TopoSwiss (nevim jakou verzi, nekupoval jsem kvuli 1 tydnu) a jeste jsem si koupil papirovou mapu od Kompasu… vysledek – 2 naprosto shodne mapy, pouze v papirove mape byly cesty jeste oznacene cervenou barvou s teoretickym rozlisenim obtiznosti…

          0 0
    • PetrVorel6  

      Pokud chceš pořádnou navigaci, žádná neposlouží tak dobře, jako tento model.

      http://www.srovname.cz/…en/k.2326067

      Mám už ho pěknou chvilku a nemůžu si stěžovat.

      0 0
    • oddie  

      Před 3 lety jsem dostal Garmin Oregon 550 a k němu držák na řídítka, a nějaké ofic. mapy, ale nikdy jsem jej ani nevybalil, celou dobu leží v šuplíku. Nechcete to někdo? Za nějakou úměrnou cenu…

      0 0
      • KubaBajk  

        Vypadá parádně, ale ta cena…ani úměrná nebude malá :)

        Já sehnal úplně základní HOLUX 245, snad bude stačit.

        0 0
        • jakub  

          ahojte obnovuji toto vlákono, čím dál víc než po maratonění mě začíná lákat objet nějaká místa, kde jsem nebyl a bez GPS bych se tam nepodíval. Moje představa – navigace klidně i bazarovka, kam si přes kabel a comp nahraju trasu, kde chci jezdit, hodim ji na bajka a ona mě jednoduše povede… kdo jakou používáte a s jakým úspěchem…

          0 0
          • black.horse  

            Bazarová Edge800 za relativně pár kaček a kromě toho že i používám jako sporttester a tacháč se záznamy, ji používám i pro navigování na silnici, na bajku v terénu a i při běhání, když zkouším po lesích nové trasy. Je to takový příjemný kompromis mezi velikostí a čitelností displeje a výdrží baterky. Nákupem bazarové starší 800 jsem ušetřil, stála půlku toho co nová 810 na krámě a funkce nového modelu nevyužiju.

            0 0
            • jakub  

              jj tak přesně o něčem takovém uvažuju ale max do 2000

              0 0
              • black.horse  

                jejda, to jsi měl ten cenový limit napsat rovnou, ušetřil bys mi psaní textu:-) Edge800 jsem sehnal bazarovou s výbavou za bůra. Takže buď vzít bazarovou neforemnou cihličku jako Etrex apod (osobně jsem měl Oregona a takovej krám se mi vozit nechtělo, jen mi doma ležel – takže za mě fuj) a nebo za litr si sežeň držák na vychytralej telefon a dej ho na řidítka. Aplikace Locus + mapové podklady. Funguje to, sám jsem takhle párkrát jel podle SGSIII na řidlech, ale je to opruz a riziko poškození telefonu při pádu z kola.

                0 0
              • tpm_slee  

                no zkus pohledat na Aukru – mohl by to splňovat "Holux Funtrek“: http://aukro.cz/…/listing.php?… – supr mapy se zajímavejma místama i možnost si tam cokoliv nahrát..

                0 0
          • royal  

            Ja pouzivam nejlevnejsi Garmin Dakota 10 – pouzivam jenom OSM mapy ( z http://mapygarmin.wz.cz/ , generovany jsou cca 1× za 14 dni z dat z openstreetmap.org → t.j. podle kvality dat v tvojem okoli).

            Nahraju do ni vzdycky aktualni mapy, GPX kam chci jet, a jedu. Po navratu zanesu do openstreetmap.org to co jsem kde projel a objevil, a pri pristi aktualizaci map uz to tam je :-).

            Zatim spokojenost – dostatecne maly/veliky, funguje na tuzkovky, vnitrni pamet staci na osm mapy CR a SR, nejaky ty kesky apod.

            0 0
            • tpm_slee  

              no todle není úplně pro každého..OSM mapy jsou dost bída a abych trávil čas kreslením tak mi nezbude na ježdění..

              0 0
              • royal  

                Rikam, zalezi na miste, nekde je to lepsi, nekde horsi.

                U me je to tak ze si stejne dopredu pripravuju GPX s trasou, vetsinou podle tur. mapy na mapy.cz (neznamym terenem jezdim primarne podle tur. znacek). Po prijezdu domu kouknu jestli ta trasa co jsem jel je uz v osm, pokud neni tak ji tam dokreslim (pro priste). Vic neresim, taky na to nemam cas ;-).

                Rozhodne bych ale osm neodsuzoval, me prijde ze tak na urovni topo CR co je v garminu.

                0 0
            • tpm_slee  

              no todle není úplně pro každého..OSM mapy jsou dost bída a abych trávil čas kreslením tak mi nezbude na ježdění..

              0 0
            • tpm_slee  

              no todle není úplně pro každého..OSM mapy jsou dost bída a abych trávil čas kreslením tak mi nezbude na ježdění..

              0 0
    • mich.sipek  

      Doporučte mi prosím navigaci Garmin do 5000Kč. Využiju ji na bike a geocaching. Holux jsem zavrhl, prý má o dost menší výdrž na baterie. Koukal jsem např. na Garmin Dakota 10, ale koukám, že se prodává Dakota 10, Dakota 10 Pro a Dakota 10 Cyklo, nevím přesně jaké jsou mezi nima rozdíly. Díky za každou radu.

      0 0
      • tpm_slee  

        Tak u zařízení s výměnou baterií říkat, že má o dost menší výdrž..?Navíc Holux vydrží ± 10 hodin. Ano je to méně než Garmin, ale nic tragického..

        Osobně si nedovedu představit moc geocaching na displeji 2,6" 160×240..rozhodně bych volil něco s větší displejem než Dakota 10..

        0 0
      • krab007  

        Verze Cyklo má údajně mít cyklomapy v měřítku 1:25000 a v balení je držák na řidítka. Taky po ní pokukuju. Ještě ale zvažuju nějaký mapy do tel. – objevil jsem na iphona luxusní držák na řidítka a kryt se zabudovanou baterkou prodlužující výdrž na dvojnásobek.

        0 0
      • Auditor  

        Holux ma „nokia“ baterii, takze muzes mit nabitou zalozni sebou.

        Ale den s ni das.

        Podle meho nazoru (prevazne geocaching) ocenis tuzkovky. V soucasne dobe bych volil, pro kombinaci kolo + kesovani, eTrex 30 – a priplatil si nad Tebou urcenou hranici 490 Kc za lifetime verzi.

        eTrex 30 pak v mnou zminene Lifetime (dozivotni aktualizace map) stoji od cca 5400 Kc.

        Ja mam Vistu HCX, a sem spokojen (i kdyz pokukuju po etrexu).

        0 0
        • tpm_slee  

          tak to je z bláta do louže pro geocaching-etrex 30 – displej 2,2" 220×176..

          0 0
          • Auditor  

            Proæ? Na co potřebuješ obří displej … (= žrout baterek)?

            Nechci flame, jen mě zajímá názor, je mi jasný, že každý to má jinak.

            0 0
            • tpm_slee  

              no tak při keškováním potřebuješ pracovat s tou navigací – přepínat, číst – mapa, kompas, text.. na to prostě potřebuješ větší displej..samozřejmě to jde i s tím, ale pokud jde o komfort tak ten tu není..

              0 0
            • tpm_slee  

              no tak při keškováním potřebuješ pracovat s tou navigací – přepínat, číst – mapa, kompas, text.. na to prostě potřebuješ větší displej..samozřejmě to jde i s tím, ale pokud jde o komfort tak ten tu není..

              0 0
            • MaPa  

              pokud používá celý paperless geocaching tak je jemnější display výhodou, pokud jen navigaci na bod tak je to jak píšeš jedno

              0 0
      • kudlanka32  

        ja radeji koupil dakotu 20 kvuli kompasu, dotykova obrazovka je lepsi. Jinac na tom displeji je stejne prd videt, musis si naklikat predem do mapy body zajmu a k nim se pak posunovat. Na vestaveny mape totiz nic nenajdes, kdyz odzoomujes, tak prijdes o detaily, proto ti asi radi vetsi dislej. Jenze velky displej znamena velkou krabici a tu ja spis rozbiju. Zalezis jak jezdis.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.