Ahoj, chtěl bych si pořídit gpsku na bika, ale nemám vůbec žádné zkušenosti a proto bych chtěl poradit. Určitě chci mapovou ale co dál???
Ahoj, chtěl bych si pořídit gpsku na bika, ale nemám vůbec žádné zkušenosti a proto bych chtěl poradit. Určitě chci mapovou ale co dál???
Třeba MIO A501 nebo A701 oboje je GPS + PDA + GSM problém je akorát, že GPS má velkou spotřebu energie, takže bez externího zdroje dlouho nevydrží… takže bych na kole používal GPS jen když nevím kudy dál, neměl bych zařízení pořad aktivní…
Já vozim Gamina GPSmap 60Cx a v něm TopoCzech 1.2. 100% spokojenost. Je to odolné, může na něj pršet, můžeš ho vyválet v bahně a má super signál mezi skalama i v lese. Užívám na kolo, turistiku, běžky a nikdy nesklamal. Na jedny nabíjecí baterky 2700mAh celodenní výlet bez problémů. " www.alza.cz/…2-d60126.htm " Za tu aktuální cenu bych neváhal ani minutu. Já za něj s mapou platil kolem 17000,– a i tak to stálo zato :-) L(.)
Souhlas, ale asi bych uz sel do 60CSx, ma navic vyskomer a kompas.
Buď ta z odkazu nebo 60CSx z US nebo levnější www.it-zone.cz/?… Všechny tři možnosti mají svoje výhody a nevýhody a jdou dobré.
Ale rozhodně ne, co doporučuje BrunoCZ, to je na kolo to nejhorší řešení.
Tak me napada…je tu stale vic a vic uzivatelu GPSky na kolech. Co se nekdy domluvit a udelat neco jako orientacni snad ne ani zavod, ale jen takove jezdeni.....myslim, ze by to bylo zajimavy a kdyz by cil byl nekde na zahradce, tak by mohla byt pohoda. Samo ze nekdy na konci jara, ci v lete..... :-)
Ono to nebude tak jednoduchý, když je každý odjinud. A v Plzni v partě máme GPSku už skoro každý, takže to provozujem skoro celý rok (přes zimu nikdo moc nejezdíme).
Ale nevim jestli by někdo chtěl jezdit něco třeba s hledáním (typu orientační vyjížďka), třeba kešky tu z party nikdo nehledá. GPSky máme hlavně kvůli ježdění nových tras a nebo sestavování z částí už projetých předchozích, abychom naopa nemuseli nic hledat a zajezdili si po co nejlepších trasách. Takže u nás to funguje tak, že trasu někdo vždy předem připraví a pak se dle ní jede. Nebo někdy jezdim sám a pak projíždím občas nové cesty.
No, ja to myslel dobre :-) Neco jako jsme kdysi na tabore meli orientacni beh, (to neni jako prace s usolou, deti :-)))) )… samozrejme primarne GPSku pouzivam taky na planovani tras tak, jak popisujes. Slo by spis o zabavu…:-)
oprava citatu z filmu: s busolou :-)
mozna bych jeste pockal jak bude vypadat Colorado (viz. treba navigovat.mobilmania.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=113673 ) minimalne ta moznost rastrove mapy je zajimava…
Mě už se z prvních preview tedy moc nelíbí. Vidím tam několik zhoršení a přínos k lepšímu téměř žádný. Zhoršení:
výhody:
Možnost rastrové mapy mi tak zajímavá nepřijde. Na malém displeji jsou rastrové mapy divné, tedy alespoň mě tak přijdou, protože na malém displeji potřebuju často zoom ve velkém rozsahu.
Pokud bych kupoval teď, tak bych na Colorado určitě nečekal, maximálně za delší čas až cenově klesne se uvidí, jestli to bude aspoň trošku zajímavá volba.
záleží na finančním limitu. Pokud platí „sky is the limit“, tak doporučuji počkat pár týdnů na Garmin Edge 705. Z hlediska cyklistiky je to konečná, zvláště s perfektní topomapou ČR.
Pokud se někomu líbí vše v jednom, tak proč ne. Mě se to třeba moc nelíbí. Tepák vozim vždy, ale gpsku jen někdy. Navíc tep chci vidět pořád, ale na gpsce když už ji vezu zase pořád mapu (možná jde dát tep nahoru k mapě, ale to už se ten displej značně zmenšuje a tam už mám navíc na 60CSxku ujeté km a výšku a jeden zabraný řádek je maximum už i na 60CSxku, abych z mapy vůbec něco ještě viděl).
A cenově to také nebude úplně za levno.
Presne tak, nedavno jsem tu o tom taky psal.....proste pristroje All in one jsou zatim skoro vzdy o tom, ze je to od kazdeho neco a nic poradne.
tak, že by na 705 nebylo něco pořádně, to bych si nedovolil netvrdit. Kombinace tepák mapa jde docela fajn k sobě. Když jedu na tepák, tak většinou nesleduji mapu a naopak, s mapou je to spíše turistika.
V te prvni vete mas nejak moc zaporu :-))) Ma to pak opacny vyznam, nez jsi chtel rici…
Ale jinak samozrejme zavisi na vkusu a potrebach kadzeho, tohle byl proste muj nazor :-)
S mapou to je opravdu turistika, ale třeba já tepák jako jediný budík používám pořád právě při té turistice.
Proti samotné 705 po funční stránce ani nic nemám, jen prostě mě se ty přístroje all in one vůbec nelíbí.
Pokud bereš, že při sledování tepáku nepotřebuješ mapu (při tréninku nebo dlouhém závodě), tak na druhou stranu v tu chvíli nepotřebuješ gpsku vůbec a se samotným tepákem nemusíš řešit na každou vyjížďku baterky a tahat gpsku.
Proč bych řešil na každou vyjížďku baterky, když budu jezdit přes týden doma na 1000 krát projetých okruzích, tak GPS vypnu a akomulátor vydrží dlouho. GPS zapnu o výkendu na celodenních výletech. A protože mám vlajdy, tak prostoru na řídítkách moc není, tak se přávě all in one moc hodí.
kluci děkuju..zatim sou favoriti nějaký ty garmini..uvidíme..
Zdravicko,muzes treba zkusit ebay npr.search.ebay.com/Garmin-GPSMAP-60-CSX_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40 Asi te to vyjde mnohem levneji…
Možná bych chvíli počkal, Garmin uvedl novinku COLORADO a vypadá fakt skvěle. více info na www.navigovat.cz Sám mám loňskou novinku Garmin Vista HCx + mapu topo a jsem spokojen. na Int. koupená US verze za 6 680Kč s DPH.
Zdar,kde se dá za tu cenu koupit?Dík
Třeba tady slušná cena i s mapou a paměťovou kartou: www.it-zone.cz/?… Ale klidně ji můžou mít někde levněji.
To je sice slušná cena, ale pozor ! mapa je předehraná na SD micro kartě a tato mapa není použitelná v PC. Tam je potřeba dokoupit Topo na CD. Celkem podvod. jinak adresa pro GPS WWW.WARPSDESIGN.INFO slušné jednání více info o GPS na www.geocaching.cz
No, podvod to není, platíš méně a tak méně dostaneš.
Musíš se pořádně podívat, co kupuješ a ne koukat jen na cenu.
Nechci nikoho navádět, ale někde jsem se dočetl o způsobu jak to obejít – existuje prográmek, který dokáže z GPS stáhnout odemykací kódy uložené v zařízení a ty pak lze aplikovat na mapu staženou z karty pro odemčení v PC. Víc toho myslím bylo někde v diskusi na navigovat.cz. Bohužel srovnání cen v CZ a US je dost smutné…
osobne jezdim s pdackem s vestavenou gpskou. zatim v pohode. na riditkach ho ale samozrejme nemam.
využiju diskuzi co používáte k GPSce za programy? já protože mam Garmina,tak Mapsource pak Oziexplorer,g7towin a na netu utrack.crempa.net. Napadá mě,zda mi neuniká ještě něco hezkého :-) Dik
Vystačím s MapSource a občas si vynesu něco do normální nascanované mapy v OziExploreru. A teď nově vynáším pozice fotek do mapy v Zoner Photo Studiu verze 10.
Používám Touratech, který mám koupený. Oproti Ozimu mi vyhovuje mnohem více a umí některé věci navíc (třeba mnohem lepší správa DB projetých a naklikaných tras). Samotný Mapsource je pro plánovaní jen taková nouzovka, v tom normálně vůbec nedělám.
Většinou jen OziExplorer. TTQV mi nesedl i když toho umí víc. S nemapovou GPS MapSource nepotřebuju. Na vyhodnocení většinou U-track od Crempy nebo GPS Visualizer. A většinou se na to taky dívám v GE.
Namlsal jsem se a pořídil Vistu HCx:
Vypínání po přenosu je volitelná funkce, při přenášení dat je tam vidět zaškrtávací políčko !!!
Též jsem majitelem Visty. Poradím ti ještě super vychytávku, pokud ji neznáš. Pokud před jízdou zadáš Zap. prošlou trať – po návratu – Uložit, tak se dá po natažení do PC projetá trať zobrazit v google earth, mebo na níže uvedené www adrese letecký pohled ( viz obrázek ), je to blbinka, ale potěší. utrack.crempa.net/
Ta výdrž je nějaká bídná. Nemám zkušenosti s výdrží Visty HCx, jen 60CSxka, ale že by byla o tolik horší? Ta výdrž bez zaplého podsvícení by při slušných baterkách (hlavně při baterkách ve slušném stavu ještě s plnou kapacitou) by měla být někde kolem 20 hodin.
Proto píšu, že jsem to zkoušel s dva roky používanýma baterkama. Jak pořídím nové aku, změřím a doplním.
Ono je to stejně skoro jedno.
Pár zkušeností k držáku. Na Vistu je tedy trošku jiný ale objímka na řídítka je myslím stejná (jen se liší ta část co se dává na záda gpsky).
Jezdím 60CSxku už docela dlouho a přešel jsem na následující: V té objímce na řídítkách trvale nechávat tu část, co se přidělává na záda gpsky; tedy k baterkám můžu vždy v pohodě; jde totiž o to, že po častém sundavání z objímky (tedy tu část co se dává na záda nechávat na gpsce) vznikne mírná vůle a v terénu se pak začne občas gpsk vypínat. Vůle lze i dodatečně vymezit něčím (stačí kousek papíru), pak to opět drží na fest a problém zmicí, ale opět je nutné to tam nechat (ono to pak ani sundavat po vymezení vůle pořádně nejde). Časté vyndavání samotné gpsky a nechávaní tam toho kusu, co se dává na záda gpsky je bezproblémové. Jediná nevýhoda je ta, že i když nevezu gpsky, tak tam ten kus plastu v té objímce zůstává (mě to nevadí, gpsky stejně vozím téměř vždy).
Takže s novýma baterkama (aku Philips, 2100 mAh NiMH) vydrží při trvalém podsvícení 11 hodin. Byly poprvé nabité, uvidíme, kolik zvládnou po pár cyklech. Pobavilo mě, když jsem měl na stole vedle sebe Vistu a Mio C520, které sice používá Sirf Star III, ale po chvilce ohlásilo, že je bez signálu, zatímco Vista pracovala spokojeně dál.
Garmin Vista HCx nemá chip Sirf Star III. Po zapnutí se krátce zobrazí MediaTek. Vlastní zkušenost funguje i v RD přes 2 patra Super recenze navigovat.mobilmania.cz/testynavigaci/Ar.asp?ARI=113424&CHID=2&EXPS=&EXPA= Vlastnil jsem před tím Legenda od Mountfieldu, a ten se nechytal ani v lese. Používám baterie GP2700 a výdrž super.
Ten Sirf Star III jsem mínil pouze u Mio 520.
Co se stane se zaznamenanou trasou, když baterky dojdou uprostřed výletu? Zůstane uložená?
Pokud ji vypněš zůstane uložená , po zapnutí dopočítá – k cíli ( přímou čarou ) V případě okamžité výměny baterií si myslím, že naviguje a ukládá dál.
Trasa zůstane uložená, paměť si pamatuje i bez baterek. Pokud to GPS umí, tak si zapni ukládání trasy na kartu, pokud pak vymažeš prošlou trasu, tak na kartě máš GPX soubory se všemi body, včetně časových údajů !!!
Pokud vyměníš baterky v GPS a je při zapnutí stále na stejném místě, tak naskočí okamžitě, nevyhledává novou pozici.
Lze výlet přenést do PC a nechat si vykreslit výškový profil a mapu trasu? Dík
V záznamu dat v GPS potřebné údaje jsou, ale záleží na tom, co k ní máš za SW.
Mapsource to umí.
Sporttrack to taky umi
pak jeste by mohla bejt zajimava tahle stranka. NArves do ni GPX a ona ni vymaluje vseliajky vobrazky. Je nutno si s tim chvilku hrat
Jakou mapovou gps DNES na kolo? Jakou byste doporučili? (Jedná se o gps, která bude využívána hlavně na kole, příp. při pěší turistice, v autě minimálně). Podmínkou je zvýšená odolnost, jako výhodu pro své využití bych viděl napájení bateriemi (akumulátory AA, AAA).
pokud ji chceš na i na pěší turistiku, tak Oregon nebo Dakota.
Kdybych ji chtěl jen na kolo, tak bys radil jinak?
Každopádně díky za reakci.
imho: řekl by Garmin 705 :-)
pokud pouze na kolo, tak je to Edge 705 bundle. A máš navigaci, tepoák a cyklokomp v jednom.
ja bych se podival na GPS 60CSX…
60CSxko dnes ani omylem. To říkám i přesto, že dva kousky máme doma a používám 60CSxko už hodně let a byl jsem s ním vždy poměrně spokojený.
Cena 60CSxka je dnes úplně out, stojí výrazně více než před pár lety a oproti Oregonu není o moc levnější, tedy nemá naprosto žádný smysl ji kupovat.
Na nové mapy je 60CSxko dnes už prostě pomalá, což je její hlavní nevýhoda. S Topo Czech 3 Pro je posuv v mapě opravdu utrpení.
A pak samozřejmě druhá nevýhoda, displej, tady je Oregon také o třídu lepší (větší displej s větším rozlišením).
Pokud o něčem uvažovat z těch starších modelů, tak leda o Vistě HCx, tak je ± totéž co 60CSxko, jen má úplně jiné ovládání. A je menší. A hlavně se dá koupit levněji.
ok ja ji mam tedka zrovna tady v krabici :) a co sem si s ni zatim hral, tak mi pride ok :) a v lete budde slouzit na kole… tak teprv se asi setkam s neduhama ;)
ale co sem ji zatim omakaval tak mi prisla jako solidni… + co sem mel tedka v posledni dobe moznosti na praci s PDA.. tak to byla katastrofa…
Ale no tak…utrpeni je dost silne slovo. Ja upgradoval z TOPO 1.2 na TOPO 3 a posuv vidim uplne stejny, obe verze pri nejvyssim detailu s poslednim FW pristroje se zapnutou jen aktualni mapou. Mimochodem dost hraje roli i rychlost karty…
A máš Pro verzi mapy? Jestli ano a někdy si dle ní v terénu potřeboval aktuálně přeplánovat trasu kvůli nějakému problému typu neprůjezdnost/neexistence cesty nebo zkrácení a rychlost 60CSxka nevadila, tak si asi supertrpělivý člověk.
Pokud nemáš Pro verzi, tak není co řešit, ta má mnohem menší objem dat.
Ono když přepneš na měřítko 300 nebo 500m a překreslení jedno obrazovky trvá více třeba 5s, tak zkus někam mapou posouvat, abys prošel delší úsek trasy.
Před Topo 3 Pro se to ještě nějak dalo.
Utrpení tedy není v mojem podání silné slovo, ale naopak slabé. Spíš jsem měl napsat, že je to zcela nepoužitelné. Po tom, co jsem se takhle 2× po 5 minutách marného hledání v mapě snažil v terénu přeplánovat trasu na Topo 3 Pro, tak jsem si kvůli tomu do gpsky nahrál i nePro verzi a ještě pro jistotu i starší 2.0 verzi (také nePro) a kdyžtak v nejhorším přepínám na tyhle horší mapy, které jsou ale výrazně rychlejší.
Přitom v Oregonu je to zcela v pohodě a velmi svižné i s 3 Pro.
Aha, to bude ono, mam verzi TOPO 3. Nejak jsem prehledl, ze pises o verzi Pro.
Osobně přesně tohle je důvod, proč sem na Topo3 Pro nemigroval. Pro me spousta naprosto zbytecnych dat, ktera zbytecne zdrzuji, pripadne zavazi (a ano, umim si nastavit detaily :) ).
Legend HCx/Vistu HCx, nebo Oregon/Dakotu. Záleží, jestli je ti na ovládání milejší dotykový displej nebo joystick. AA aku sežerou všechny.
K tomu joysticku: používám Vistu HCx (Legend je, co se týče ovládání, stejný jako Vista) a mám ji na řidítkách co nejblíž levému gripshiftu, viz foto v profilu (sice už neaktuální, ale gpska je pořád na svém místě). Takhle můžu joystick (a tlačítka plus, mínus a menu) ovládat jedním prstem a nemusím pouštět řidítka.
Na druhou stranu, pro posunování mapy je dotykový displej lepší. Takže pokud joystick vyloženě nepotřebuješ, bude Oregon nebo Dakota asi lepší volba.
nedělá ti problémy dát joystickem „Enter“ ?
podle toho, jak moc to drncá :) chce to trochu cviku
Průběžně chci poděkovat všem, kteří přispěli do diskuze. Moji favorité před diskuzí, kterými jsem nechtěl ovlivňovat, byli 60CSx, Dakota/Oregon. Nejsem přiznivcem multifunkčních zařízení, čili o přistrojích typu Garmin 705 jsem ani neuvažoval. 60CSx tedy vyřazuji z výběru. Dotykový displej by snad neměl vadit, i když osobně jsem spíš tlačítkovej a na kolo se mi zdají tlačítka také vhodnější. Mohl by prosím někdo napsat, jak se mu na kole ovládá dotykový displej? Podívám se tedy po typech Oregonu a přitom budu sledovat tuto diskuzi s případnými dalšími postřehy. Díky.
dlhsie uvazujem nad GPSkou na bike, hlavne teraz ked viac jazdim v neznamych terenoch..
moje poziadavky su viacmenej len zobrazovanie mapy a dopredu naplanovanej trasy (napr stiahnuty gpx subor maratonu, trasa odporucena kamaratom atd.) obcas sa mi stava ze preletim odbocku a papierova mapa je nepohodlna..
potrebujem hlavne podporu map CR, SR a Rakusko
splna to napr eTrex LEGEND HCx ?
Legenda HCx používám já a jsem s tím naprosto spokojenej. Koupil jsme 2 páry ni-mh SANYO 2700 (dle několika testů baterky s největší kapacitou) a vydržel mě na jedny baterky 4 dny celodenních ježdění po německu, fakt jsem nečekal takovu výdrž. Navíc jak už tu někdo říkal, signál má snad i v tunelu :)
Dneska jsem objevil na Ciclosporu toto:
http://www.ciclosport.de/…ntframe.php4?…
Co jsem pochopil, má to umět navigovat i po cyklotrasách a turistických cestách.
Se svojí absencí němčiny kromě slov kurve a Marlboro nejsem schopen to poznat, ale dal bych si setsakra majzla co za mapy je možné instalovat. Aby ses pak nedivil že tam jde jen jeden produkt nějaké společnosti co dělá jen Německo, a ostatní tam nejde dostat…
nebudu to kupovat, mám Garmina 705 a jsem spokojenej, dneska mi má přijít nová mapa TOPO 3 pro, tak jsem zvědavej-zatím jsem slyšel jen chvály. Ten Ciclosport jsem sem dal jen pro informaci, k mání má být až někdy v únoru, má to umět Topo i rastrové mapy (co se map týká, nejsem odborník)
omluva, -moje paměť ;-(, umí to silniční, rastrové a vektorové mapy
Jde o formát těch vektorových, kompatibilitu. Nejde jet tak říct umí to vektorové mapy. I v rastrovkách jsou kompatibility, byť díky tomu že jsou většinou volné jde schrastit nějaký ten překladač nebo si to překalibrovat sám.
Mám Oregon, Topo 3.0 PRO. Spokojenost, každé počasí, světlo, pořád 100% fce. S novým softwarem se mi navíc neskutečně zrychlila manipulace s mapou. Na 2700 NiMh celý den s max. podsvícením…
Já mám Garmin eTrex Legend a před chvílí jsem ho objevil na netu skoro za 4000 Kč. Já ho koupil před létem za 1000 Kč i s mapou a držákem na kolo.
http://www.xpark.cz/…ex-legend-od
Je íplně základní, ale do Vídně i po Šumavě mě doved.
jj, to je klasika, taky jsem s ním dlouho jezdil, na aukru se dá sehnat za 1500 – 2000, jediná jeho nevýhoda je že má jen 16MB paměti a je pomalej a občas ztrácí signál.
Proto jsem pořídil Legend HCx, už je barevnej, má parádní výdrž, super gps čip, funguje snad i v tunelu :) a je na paměťovky.
Vím, že už se to tady asi psalo, ale všechno se rychle mění, takže bych se chtěl zeptat, jaký si koupit baterie a nabíječku pro oregon? Za odkaz na kvalitní levnou nabíječku příp. baterie bych se vůbec nezlobil. Používáte někdo tyhle věci z DX? Děkuji.
Sanyo Eneloop majú síce „len“ 2000 mAh, ale majú minimálne samovybíjanie. Podobné batérie už vyrába aj GP. „Kvalitná“ a „lacná“ nabíjačka nejdú veľmi dokopy, skúsim pohľadať niečo rozumné (o niečom viem, len či to vyhovuje požiadavkám eneloopov, neviem).
Sanyo dělá Eneloopy, GP dělá ReCyko, Panasonic dělá Infinium – baterky vydrží nabité i půl roku, narozdíl od obyčejných aku, které jsou za pár dní bez šťávy.
Konkrétní srovnání mám mezi obyč GP (2700 mAh) a GP ReCyko (2100 mAh), když dám do foťáku obyč GPčka, tak stačí, aby ležel týden na poličce, a pak už se ani nezapne. ReCyko tenhle problém odstraní.
Zeptám se tady, možná budete někdo tušit, nebo mě aspoň navedete (nebo pošlete doprdele :-))
Dá se nějak zprovoznit Czech topo pro mapy pro garmin na zařízení, kde běží Win CE 6.0? Mám takový kombo navigace do auta/PDA, na kterým lze jednoduše skočit do Win CE a pracovat v tom, a říkal jsem si, že bych do toho rád dostal nějaký turistický mapy pro občasný použití v přírodě – aby mi to prostě řeklo kde zrovna su atd… Nebo případně nějakou jinou alternativu…? TrekBuddy hádám funguje jenom na Javě, a sice jsou nějaký emulátory Javy na Win CE, ale zatím jsem teda nenašel nic moc srozumitelnýho, z čeho bych byl moudrej…?
Na win 6 Garmina a Topo mapy nahraješ,Může tě limitovat pouze paměť. Na kartě a v přístroji. V přístroji potřeba 20MB na kartě cca 300MB.
Chci letos pořídit gps na kolo a rozmýšlím mezi Garmin Dakota 20 a Garmin eTrex 30. Někdo máte zkušenosti a důvody proč bych měl vzít Dakotu nebo zrovna eTrex? Díky ;)
Ján mám Oregon 600 :-)
Ahoj,
jak jsi poridil?
vybiram stajne jako ty a jeste premyslim nad Holux Funtrek 132… tak neviim
Pokud je to opravdu hlavně na kolo, tak je nejlepší specializovaná řada Edge. Vozil jsem na řídítkách Vistu Hcx, Oregona 450, Dakotu 20, takže vím o čem píšu. Teď už druhým rokem Edge 800 a předtím 705ku.
ale etrexe 30, o kterem uvazuji, jsi tam nemel :)
Protože o něm čtu minimálně 2 roky, že má pořád problémy s rychlostí překreslování atd., viz fórum keškohledačů.
A hlavně, na kolo jedině dotykáč.
No prave si myslim, ze etrex 30 je lepsi tlacitkovy, nez nejaky dotykace. Strop mam tak 7–8 tisic korun, co by jsi doporucil? A chtel bych neco s velkou vydrzi baterii. Diky
Přidat 2 tisíce a koupit Oregon 600 :-)
Výdrž baterií je nezajímavá, vezmeš si náhradní nabíjecí tužkovky.
Viděl jsi to na vlastní oči? Já na to zíral když jsem byl v Garminu vyzvednout teplotní čilo k Dakotě 20 a bál bych se, že přes to neuvidím na cestu, o dofukování vidle na novou váhu ani nemluvě. Je to fakt stroj, ale na kolo mi to přijde už rozměrově přehnané.
Nepleteš si Oregon 600 s Montanou nebo Monterrou ?
Oregon má 3", Montana 4" zobrazovačku. A to fakt rozdíl je :-)
Viděl jsem je všechny, včetně Dakot, eTrexů atd. :-)
Jo jo, teď na to koukám. Myslel jsem Montanu.
Ten etrex 30 jsem vozil rok je to slusna hracka za docela dobrej peniz ale nakonec jsem ho vymenil za 810 jinak samotnej garmin ti klidne umozni zapujcku treba na vikend tak to otestuj a uvidis sam. Ja jsem kupoval v Letnanech
Mně přijde, že Edge (používám) je spíše tréninkový logger, který má jako benefit navigaci. Pokud bych hledal vyloženě navigaci, hledal bych něco s lepším displayem (rozlišení) a vetší výdrží na baterie.
Já se naviguji jednou z 10 – 20 jízd, takže jsem spokojený i v této kombinaci. Primární je pro mne tréninkový deník.
Edge se nedá použít v případě sebeobrany jako pěstní klín. Oregon jo. :-)