nazdárek chci se zeptat jakou můžu mít asi velikost kola,konkrétně Merida AM 800 D,když mám výšku 177 cm,váhu 90kg,nohy souměrné ,ruce akorát
druhej dotaz jestli se v týhle ceně dá sehnat lepší celoodpružený kolo na vyjíždky terénem
nazdárek chci se zeptat jakou můžu mít asi velikost kola,konkrétně Merida AM 800 D,když mám výšku 177 cm,váhu 90kg,nohy souměrné ,ruce akorát
druhej dotaz jestli se v týhle ceně dá sehnat lepší celoodpružený kolo na vyjíždky terénem
Velikost nejspíš L. Je to i na stránkách Meridy. A lepší kolo by bylo asi tohle.
Sice horší kliky, ale lepší vidle i tlumič a brzdy
jj dík ,ještě jsem našel 2 kola v akcích
specialized fsr xc expert 08
trek fuel ex 5,5 e 8
ale moc to neumím posoudit,u toho treka nepíšou jestli to má hydraulický brzdy,což já nepoznám
Trek hadrauliky má, ale ty stejné jako merida. tedy nic moc ve srovnání s canyonem. Ovšem dals sem meridu se 130 mm zdvihy a teď spešla se 100 mm, tak jaký chceš vlastně zdvih? Ze 100 mm kol tedy doporučuji tohle. Opět vyšší výbava než tebou vybraná kola. Ovšem nevím, zda tyto canyony letos ještě budou
to kdybych já věděl jakej potřebuju zdvih,teď mám silniční kolo a už mě to nebaví motat se mezi autama,tak chci prostě jezdit v lese,sem tam nějakej skok nebo sjezd,hlavně abych nebyl vyklepanej jak treska až z toho slezu.
jinak objednat kolo z německa je pro mě dost problém,páč neumím německy
Sem tam nějaký skok nebo sjezd…
Teoreticky by se to dalo zvládnout i na nízkozdvihovém XC fullu, ale lepší bys na to měl spíš nějaký ten trail bike. Ten ještě nebude tak těžký aby tě mohl omezit v rychlosti či délce výletu, ba naopak ti odpustí počáteční chyby při nácviku techniky jízdy terénem.
Ještě napiš, kolik procent bys zhruba jezdil po zpevněných cestách a kolik v těžším terénu.
tak asi 85% lesní cesty a 15% nějaký cesty se šutrákama
Tak pro tento způsob jízdy bude trailbike asi lepší řešení, ikdyž někteří to jezdí i na xc ht:-).
Při přesunu po silnici tě rychlostně neomezí (podle plášťů) a v terénu to na něm, jak už jsem psal, bude lepší. Ještě jak dlouhé jezdíš trasy a jezdíš spíš turisticky nebo chrtíš?
jezdim rekreačně ,v těch kategoriích kol se moc nevyznám,hlavně ať je to celoodpružený
teda já to shrnu,ale takový kola se asi nedělaj, teda abych moh jezdit v lehčím terénu a občas i těžším, aby to dobře pružilo,abych s tím moh i na silnici, abych se na tom moc nenadřel,aby to nebylo těžký jak bejk, aby se s tim dalo sjet kopec v terénu
cme ***** :))
letadlo?
Jaaj, tady bude těžké z toho slovního popisu vydolovat něco měřitelného :)
ale zas to jenom okecávám. Dneska jsou v celoodpružených kolech zhruba tyhle kategorie: zdvih kolem 100 mm mají kola na závodění. Střední zdvih je 120 až 150 mm. Tam bych vybíral kolo na pohodové ježdění. Vyšší zdvih, 150 až 180 mm, je buď na skákání nebo na enduro – kola jsou bytelnější a těžší. A zdvih kolem 200 mm mají sjezdové speciály.
No a z těch kol – Specialized FSR XC bych vynechal, těch 100 mm zdvihu se sice může ze začátku zdát dost, ale časem může pochybět. U Meridy AM-800D nevím, co je zač ten její zadní tlumič, zatímco o Foxu RP2 tady na fóru i pár informací proletělo, osobně je mi Trek Fuel EX 5.5 sympatičtější.
Ještě odpověď na úvodní dotaz: Mám 178 cm a velikost rámu L (19"), ale je to HT a spíš na cestování. Celopéro pro zábavu bude lepší v menší velikosti, takže pokud Meridu, tak M, pokud Treka, tak 17,5" (anglické stránky nabízí i 18,5", české ale zmiňují až 19,5" a ta už bude velká). Kdybys našel jiné kola, tak se dívej po velikosti M nebo 17" – 18".
díky za odpovědi,teda koukal jsem na radon stage 5,0 ,to by asi bylo něco pro mě ,má to zdvih 85–130 takže s tím můžu jak na silnici i do terénu,aspoň si to naivně myslím a taky není moc těžký. pro mě velikost M =18?
anebo mě napadlo proč nemůžu přijit do krámu,říct že chci například meridu 800 ale že tu vidlici tam nechci ať mi tam daj vidlici z radona.přece si nekoupim celý kolo dám tam novou vidlici a původní vyhodím že jo.
a nevíš jestli ty ceny radonu jsou i s dopravou? já totiž neumim německy
Bohužel, s němčinou jsem na tom stejně, takže ohledně ceny Radonu neporadím. Jinak vybavené je to kolo hodně slušně a líbí se mi i váha, můj HT je o kilo těžší :) Velikost bych doporučil 18".
K tomu zdvihu 85–130, tady nejde o snižování/zvyšování světlosti podvozku jako u auta, ale o nastavení posedu. Zjednodušeně řečeno, když jedeš do kopce, tak vlivem posunu těžiště dozadu zadní stavba víc propruží a budeš zakloněný, pak se hůř šlape atd. Pro vyrovnání musíš snížit předek, a k tomu slouží to snižování zdvihu. Prostě do kopce si zašroubuješ vidlici na 85 mm a po rovině nebo z kopce ji vyšroubuješ na 130 mm, případně nastavíš něco mezi.
Co se týká úpravy sériového kola, záleží na ochotě lidí v konkrétním krámě. Já jsem si nechal vyměnit kliky a řazení, s prodavačem jsme se akorát dohodli na doplacení rozdílu ceny.
určitě M
taky se přikláním k Mku. L je už moc velký. Měřím to co ty a mám Trek Fuel 70 vel M. To kolo je pak mnohem hravější a obratnější.
jete asi nechces,vid :) podotykam ze mechanika bud nova nebo v super stavu : ) tj max 900km jen ram je 2007