• jackie

    Dobrý den, ráda bych poprosila o radu:

    Stavím si nové kolo a právě vybírám vidlici. Cenově by se měla pohybovat ca do 8 tisíc. Chtěla bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s různými systémy tlumení – vzduch/pružina. Někde jsem četla, že pružina lépe reaguje v terénu a vzduch je vhodnější pro výkonnostní jezdce. Sama jezdím spíše v těžším terénu. Je tedy vhodná např. pružina s olejovým tlumením? Budu vděčná za jakékoli rady a tipy!

    0 0
    • romachain  

      mtb 26"?

      0 0
    • soc  

      Zkus trošku blíže specifikovat, co si vlastně stavíš, jak a co chceš jezdit a kolik vážíš. Potom to bude jednodušší…

      0 0
    • scret  

      ahoj jani, musis trochu specifikovat na jake jezdeni – styl by vidle mela byt…na jake kolo atd.

      povera ze vzduchova vidlice je mene citliva v terenu se dnes jiz takrka smazava, troufam si rict, diky tomu jak se ptas, jsi zacatecnik a ten rozdil mezi citlivou vzduchovkou a citlivou pruzinou nepoznas… ja osobne volim uz dnes vzdy vzduch… lapalie s vymenou pruziny jsou hrozne… standardni tvrdosti pruziny do vidlic odpovida vetsinou v 99% hmotnosti 70kg jezdci, pokud je clovek tezsi nebo lehci, musis dokupovat pruzinu s odpovidajici tvrdosti, zaprvy nejsou zrovna levne (cca 500Kc) a zadruhy ti nemusi prvni nove zakoupena pruzina sednout, cele se to pak opakuje (predpokladam ze by ti to delal servis, tzn.opet penize navic) a zatreti pruziny nemusi byt kolikrat k dostani…

      0 0
      • jackie  

        Ahoj, moc děkuju az rady! No, začátečník nejsem, svého času jsem jezdila i závodně, ale na to už není čas :) Jezdím hodně v terénu ale i sem tam i po zpevněných cestách. Tohle je druhé kolo, co si stavím, ale první bylo asi před 7 lety, takže se snažím se znovu zorientovat na trhu :) Je pravda, že vzduch bude jednodušší a lepší. Takže ještě jednou děkuju!

        0 0
        • scret  

          vubec neni zac, je fajn ze seclovek po case zas ke kolu vrati, takova laska na cely zivot:)

          kdybys neco potrebovala vedit, staci napsat:)

          0 0
    • Patar  

      Dobrý večer ,

      nabízím konzultaci. Po tf. dohodě kdykoliv i mimo provozní dobu.

      Některé kontakty máme v profilu.

      Jinak SKYPE lumir_p

      0 0
    • StuntJ  

      Spíše bych doporučoval vzduché tlumení, už jen z toho důvodu, se dá vzduchá vidlice přizpůsobit povaze jezdce. Pružinové vidlice jsou spíše dnes na hodně hrubý terén a „hopsavé“ kola. Na XC a podobných kolech se lépe hodí vzduch :o)

      0 0
      • StuntJ  

        A doporučil bych třebas Rebu od RS – dobrá vidla s dobrým poměrem cena/výkon :o)

        0 0
      • Lister  

        Vzduchové tlumení měly svého času jen určité RST které měly pružinu + vzduchovou komoru kterou se ladila tvrdost a přitom i zpětný útlum.

        Ale to jsi asi nemyslel.

        0 0
        • scret  

          :)

          0 0
        • náčelník  

          Vzduchové tlumení měla koncem 90. let i elastomerová vidlice Manitou Spyder R. Ačkoli značka Manitou měla v té době i lepší modely, na zmíněné vidlici závodil John Tomac.

          0 0
      • Gorgov  

        Tušíš co je to tlumení nebo to byl překlep?

        0 0
        • StuntJ  

          jasně mělo to být pružení, na tlumení máme přeci olej … :o) sry

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Radez  

      Využiju tohodle vlákna, když už tady je, aby mě ortodoxní kamenovači nenadávali, že zakládám nový :-).

      Taky chcu instalovat novou vidlu ve stejné cenové relaci.

      Poradil by mi někdo jakou? Hlavně teda jakou značku a zdvih nebo tak, páč tu sem pročet spousty vláken o vidlích a rozumnej z toho moc nejsu. A taky by se mi hodilo zamykadlo na řiditkách (ikdyž podmínkou to neni :-)).

      Mám na kolesu vychozený RSTčko s tím doklepu zimu a chtěl bych tam dát něco na čem se pohoupu (rozumněj co bude fungovat).

      Za jakoukoli radu dík.

      Jinak jesi má vliv váha, ta je to 70.

      0 0
      • Trainman  

        Taky by to asi chtělo vědět co jezdíš a jaké máš teď kolo.

        0 0
        • Radez  

          Jezdím kopce, hory taky spíš těžší terén, ale zas žádný extrémní skály co by se jezdilo na fulovi. Jezdím na 4ever Hazard (model roku 06).

          0 0
      • scalar  

        Nejvíc tě pohoupe Suntour Epicon :-)

        0 0
        • Radez  

          Která? Těch je jak nakakanejch :-).

          0 0
          • maajkee  

            sežeň co nejlevnější, RLD je se zamykáním z řidítek, LOD zamykání na korunce.

            na kupkole je 2008 za 2500,– to je zadarmo

            předpokládám zdvih 100mm, víc nemá pro tebe asi smysl.

            Epicon

            0 0
            • PatrikL  

              no ono má zmysel uvažovať aj nad 2009 alebo 2010 modelom, drahé nie sú a majú viditeľné vylepšenia oproti modelu 2008…

              0 0
              • maajkee  

                tak koukám že hmotnostně jsou na tom ve verzi RLD uplně stejně, jaký viditelný vylepšení maj? Stojej za to abych se zbavil svojí 2008 a koupil 2010?

                0 0
                • Lister  

                  že hmotnostně jsou na tom ve verzi RLD uplně stejně

                  Muhehe…

                  0 0
                • PatrikL  

                  neošúchava sa farba na vnút. nohách :) Pokiaľ máš tú vidlicu, tak sa ti neoplatí meniť…

                  inak vážil si svoju na váhe? 2008 by mala byť o trochu ťažšia…

                  0 0
                • jIrI___  

                  Tobě ta zima neprospívá, nový bajk v bazaru a za chvíli už tam vidím i tu vidlici :-)). Jinak novější modely mají Al vnitřní nohy, nestírá se z nich barva jak u 2008 modelů, které je měly ocelové. A váha novějších modelů je podle skutečných měření taky přívětivější.

                  0 0
                  • maajkee  

                    bajk je staženej, nechám si ho, pravděpodobně vyměním jen rám za celopérko.

                    Epicona si nechám, nemám pocit, že pár gramů mínus a to že se neošoupává barva by mě přesvědčilo, stejně mě ta vidlice nevydrží dýl jak sezónu, pak odejde, nebo ji prodám a koupím něco lepšího.

                    0 0
            • scret  

              proc bude kupovat Epicona na kupkole, kdyz cenovy strop ma daleko vyssi, tzn. muze si v klidu dovolit Epicona z tuning-test.cz, ktery bude nesrovnatelne lepsi!! ale je to opet vec nescetnekrat zde omylana…

              0 0
              • maajkee  

                právě, tak jí zase neomýlej :) Já mám obyč, vážím 95kg a příjde mi, že funguje pěkně, pro mě dostatečně.

                0 0
                • scret  

                  co jsi predtim jezdil za vidle?

                  pokud ma cenovy strop vys, tak proc si neporidit lepsi vidlici?? nebo jsi zastancem hesla vsichni si musi byt rovni?

                  0 0
                  • maajkee  

                    co to meleš? Já mu neřek kup tudle a jiný ne, já jen napsal, že mě ten seriovej epicon naprosto vyhovuje :)

                    0 0
                    • scret  

                      muzes odpovedet?

                      „ja jen napsal“ :)

                      ja se mu snazil poradit trochu objektivne a proc radit vidlici horsi, ktera je sice trochu levnejsi, kdyz tazatel predpokladam chce to nejlepsi co se v te cenove hladine da poridit…

                      0 0
                      • maajkee  

                        vždyť jsme odpověděl, měl jsi tam asi 3 otázky, tak jsem to shrnul do jedný odpovědi, aby bylo jasno, že vyjadřuju jen svůj subjektivní pocit.

                        Vidlice jsem jezdil, kdysi omni 861, nebo tak nějak, zdvih 63mm, 4 roky najeto na ní asi 20 000km :)

                        Pak nějakou RST cappa, to bylo podobný, najeto na ní asi 5 000 km, 1 rok, než jsem prodal celej bajk,

                        pak 4 roky SR XCR 2 kusy po sobě, najeto tak 8 tisíc na každý. Pro mě už byla docela použitelná, a teď epicon.

                        Mezi XCR a Epiconem jsme zažil největší skok ve fungování jakej jsem zažil :)Já jsem z ní nadšenej a oproti těm co jsme jezdil a že jsme na nich něco najezdil, takže se to taky dalo, je tenhle epicon pro mě ráj na zemi :)

                        pochybuju, že třeba mzi epiconem a axonem už bude tak velkej rozdíl aby to vůbec poznal. možná se pletu.

                        A ne nejsem zastánce, že všichni musej mít všechno stejný, to vůbec.

                        0 0
                        • scret  

                          potom je mi vsechno jasny… bez urazky.. bohuzel ty tve predchozi vidlice se zde na b-fku trefne nazyvaji spis drzaky prednich kol…

                          nepochybuju ze jsi s neupravenym epiconem spokojeny, ale ten upraveny je proste jeste dal… tot vse co jsem tim chtel rict…

                          0 0
                          • maajkee  

                            no tomu já rozumím, já jen polemizoval, jestli funguje o tolik líp aby se vyplatilo za něj dávat o 100% peněz navíc.

                            Pro lehkýho člověka asi určitě, aby to bylo trochu citlivý.

                            0 0
                            • maajkee  

                              a samozřejmě mně je jansý, že s jídlem roste chuť a za čas budu chtít zase něco lepšího, ale to už pak budu koukat po něčem jiným než po epiconu, byť „vytuněným“.

                              0 0
                              • scret  

                                nj, to jsou ty nase predsudky:) muzu bohuzel potvrdit ze tuneny epicon je opravdu funkci srovnatelny s daleko drazsimi kousky, bohuzel pro cast z nas, vcetne me, jde i o neco jineho nez o funkci…

                                0 0
                                • maajkee  

                                  a o co? :)

                                  Mimochodem a jezdil jsi toho sériovýho nějakou dobu?

                                  0 0
                                  • scret  

                                    dlouhodobe ne, projel jsem se na nem a jelikoz uz mi rukama proslo docela slusny mnozstvi vidlic, ten rozdil poznam…

                                    stejne tak jsem poznal rozdil moji R7 pred upravou a po uprave, ten rozdil byl velmi znatelny, staci projet delsi terenni pasaz…

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      no jo, ale o R7 se tady nebavíme, docela rád bych někdy ten vyladěnej epicon zkusil, abych zjistil, jestli je to fakt o tolik lepší jak tady každej hlasá.

                                      0 0
                                      • scret  

                                        rozdil je znat, u lepsich vidlic jako je treba Reba, neni sice tak markantni ale porad tam je…

                                        samozrejme ze se tu o R7 nebavime, uvedl jsem ji jen jako priklad, ze tuning funguje a neni to jen nejaky PR zvast…

                                        0 0
                                  • DaSnail  

                                    mimochodem- ty žlutý polepy si moc nezvládol…8o)

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      proč?

                                      0 0
                                      • DaSnail  

                                        to neviem. slivovice? ;o)

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          nechápu…jestli ti příjde z tý fotky že to je na křivo, tak není, veř mi, měřil jsem to asi stokrát než jsem to nalepil, tu lini nabourává to větší E, takže to trochu působí dojmem křivosti.

                                          0 0
                                          • DaSnail  

                                            ne, je to rovno. len tak nejak naopak oproti tomu, jak sa to zvykne dávať.

                                            http://www.bike-forum.cz/…ig/gt004.jpg

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              neviděl jsme jedinej rozumnej důvod proč by vadilo, že to bude takhle, ty to nepřečteš? :)

                                              0 0
                                              • scret  

                                                taky bych to dal nejspis jak pise DaSnail, ale je to tva vidle, takze co tobe se libi…

                                                0 0
                                                • maajkee  

                                                  líbí nelíbí, to jestli je to takhle nebo o 180° otočený je mi uplně fuk :) dal jsem to na obou nohách stejně, každopádně mě to příjde pěkný a navíc mě těší, ten fakt, že ten nápsi mám právě jinak, než dalších 1000 uživatlů epicona tady na BF :)

                                                  0 0
                                              • scret  

                                                ale jinak barva polepu super!

                                                0 0
                                              • DaSnail  

                                                prečítam to v pohode a nevadí mi to. je to také…výnimočné. 8o)

                                                ale osobne by som to nalepil normálne ;o)

                                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Kdyby srovnatelná. Na novou 100mm „silničku“ budu dávat u-turnovou Rebu (bude za dobrou cenu a chci u-turn + maximální citlivost, takže proto vyřazen upravený Epicon, že nemá snižování a Epicon TAD, že má sice lepší snižování, ale snižovat se bude jen velmi málo a TAD je na tom zase o malinko hůře s citlivostí a navíc Reba pár gramů dolu, i když ne moc; upravený Axon také vyřazen, protože potřebuju 120mm zdvihu a navíc ta Reba nebude dražší).

                                  A půjde hned na úpravu, protože jinak by chodila hůře než upravený Epicon (díky tomu, že je to u-turnová verze, tak průběh ok, takže by to zase nebylo tak hrozné, jen by byla méně citlivá).

                                  Jen tím chci říct, s Rebou v originále bych byl nespokojený a je to dražší vidlice než upravený Epicon. Takže s tím vyrovnáním je to trošku problém i u dražších vidlic.

                                  A kdybych musel vzít neUturnovou Rebu (normálně je u-turnová o dost dražší) a nemohl jí nechat upravit, tak to už bych byl zcela nespokojený tím jak by ještě k té horší citlivosti přibyl moc progresvní průběh.

                                  0 0
                                  • scret  

                                    presne tim jsem chtel rict to samy:)

                                    jinak jak jsi na tom s tvrdosti pruziny? pokud se nemylim tak Reba u-turn je stale pruzinova?

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Reba u-turn je a vždy byla pouze vzduchová. Rozdíl je v tom, že už v originále je o hodně méně progresivní než ne-uturn verze.

                                      0 0
                                      • scret  

                                        aha, takze taky air u-turn… ja mel vzdycky za to ze byla pruzinova jako napr. u psyla, Duka atd.

                                        0 0
              • Lister  

                Pokud tazatel není žádný macek, tak by mohl uvažovat i nad Axonem, ale záleží, jak moc řeší váhu komponentů.

                0 0
              • Lister  

                Pokud tazatel není žádný macek, tak by mohl uvažovat i nad Axonem, ale záleží, jak moc řeší váhu komponentů.

                0 0
                • Radez  

                  Macek není, váží sedum pětek a gramař taky neni, teda pokud by nebyla těžší, než ta co tu mám, páč celkově to kolo už je těžký dost.

                  0 0
                  • PatrikL  

                    taká rst gila/omega môže mať aj cez 2.3–2.4kg, čiže to bude obrovský rozdiel s novou vidlicou :)

                    0 0
            • Radez  

              Ty jo to je nějaký levný ne? :-) Když už bych tu sedmičku, osmičku třeba do toho dal, tak by se dalo pořídit něco dražšího a efektivnějšího, nebo jak bych to řek, každopádně dík za názor (všechno sleduju).

              0 0
              • MlokCZ  

                Viz výše můj příspěvek k tomu, co teď beru za vidlici. Za tu 8čku bys pořídil třeba neuturnovou Rebu a to je přesně to co popisuju výše, že bez úpravy by byla o dost horší než upravený Epicon (jak průběh, tak citlivost). Já bych ji tedy na kolo nezkousnul (bez úpravy, samozřejmě úpravou lze vyřešit jak ten průběh tak citlivost).

                0 0
                • RomulusP  

                  Musím se přidat s troškou do mlýna.

                  Je to skutečně tak jak píše Mlok.nechal jsem si upravit Rebu WorlCup (de fakto SID),a mám pocit,že mi přišla z tuning-testu jiná vidlice.Natolik jsou její vlastnosti odlišné!Samozřejmě k lepší,kdo to neskusil,nevěří a bude dál nevěřícím Tomášem.Krásně jde do zdvihu,progresivita vzorová,prostě s továrním nastavením se nedá srovnávat.

                  Za tu 8ku bych bral buď upraveného Epicona nebo koupil Rebu a vrazil do ní ještě pár stováků na tuning,to fakt má smysl.

                  0 0
                  • roud  

                    hmm a todle se třeba ale některejm lidem nelíbí reba i sid jsou závodní vidlice proto právě nejdou tolik do zdvihu ( ale to už je zase na jiný povídání) jít do upravený vidlice bez toho aby ji člověk měl možnost pořádně ozkoušet je podle mě blbost moh by bejt i docela nemile překvapen ( měl sem možnost ozkušet epikona z TT aby někdo netvrdil že nvm o co go)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Neupravená neuturnová Reba, tedy hodně progresivní má dvě možnosti:

                      • pokud ji nafouknu, abych využil celý zdvih, tak bude na počátku dozdvihu chodit mnohem více než po úpravě a snížení progresivity, bude sepřímo propadat a sag bude obrovský
                      • nebo jí přefoukám a pak třeba poslední 1/3 zdvihu nebudechodit vůbec

                      Takže moc nechápu to tvrzení, že nechodí moc do zdvihu. To platí maximálně pro přefoukanou a to pak rovnou můžu sáhnout po něčem s nižším zdvihem a budu na tom stejně.

                      A co se týká citlivosti, tak ta má minimální vliv na to kolik chodí vidlice do zdvihu a navíc se až tak extrémně zase neliší (5kg upravená x 7–12kg originál jak který kousek).

                      Tedy mně právě na superprogresivní Rebě právě nejvíce vadí, že při nafoukání pro využití celého (nebo aspoň skoro celého zdvihu) se propadá na počátku příliš do zdvihu + bude mít příliš velký sag.

                      Nechápu jakou tohle může mít výhodu na závody. A pak také nechápu, jak může současně být na závody populární R7 a dříve Skareb, který má naprosto opačný průběh a zcela jiné chování.

                      0 0
                      • roud  

                        ty si to stejnak okecáš podle sebe.. nemam takový technický znalosti o vidlích jako ty ale vim že ten epikon z TT pro mě prostě nebylo ono byl sem spokojenější s neupravenym co m´´am doma co mi k tomu řekneš ? každej máme jiný nároky a to že se ti papírově zdá něco lepší neznamená že to tak bude dobrý pro všechny a tím bych to uzavřel ať to tu nezaserem debatou o tuněnejch vidlích…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pro lidi, co rádi jezdí pevnou vidlici a vlastně jim odpružení vadí je jasné, že jim upravená vidlice nikdy nebude sedět.

                          A ať si koupí každý co mu sedí, to je jasné.

                          Reagoval jsem jen na to menší chození do zdvihu pro neupravenou Rebu, které si uvedl jako důvod pro neupravenou vidlici.

                          0 0
                          • roud  

                            s tim že mi odpružení vadí se nedá souhlasi (zrovna jsem si koupil[chrtího] fulla) ale prostě je potřeba najít kompromis mezi tím kde to má přínos a kde to akorát člověka brzdí…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ono Ti ale opravdu do určité míry vadí a v tom to je (myslím jaké máš pak názory na jaké odpružení). Protože je někde nutné (i pro rychlejší jízdu), tak jsi jen ochotný chvílemi náznak odpružení připustit, ale stejně se ho určitě budeš snažit omezovat. Nebo to tak není a bude snad třeba citlivý tlumič bez omezování, když to bude chrtí full?

                              A u vidlice na závody máš přeci lock na řídítkách a zrovna u Reby když se rozumně nastaví floodgate, tak se nic nestane ani když bude po většinu závodu zamčená a takhle vlítneš i do terénějších úseků, takže ztrácet nemusíš ani s citlivou vidlicí s vhodným průběhem. Pořád ale zůstává ta možnost na sjezd tu vidlici odemknout a třeba tam i pár sekund díky její funkci získat.

                              0 0
                              • roud  

                                nn budu mít na tlumiči propedal jinak by mi to asi vadilo… co se vidle týče tak je to složitější třeba na lefty nnebo na fatty je lock tak tvrdej že se s nim v lese moc dobře jezdit nedá ale u jinejch výrobců je to řešený různě např u foxu se mi líbil terralogik u dalších značek neni lock uplně tvrdej atd prostě možností výběru je spousta každej si musí najít to svoje ale ne vše neřeší jen ultracitlivost vidlice…

                                0 0
                              • pepek  

                                Co na sjezd, ale ten ujetý, rozšlapaný a zmrzlý sněho-led teďka – to je peklo. Na to dostatečně citlivá vidla prostě ani neexistuje.

                                0 0
                                • roud  

                                  na sněžný ježdění je snad pevná ne ? na snowbiku sem snad odpruženou nikdy neviděl což je logický protže funkce v nízkejch teplotách by asi nebyla nic moc…

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    Proč? Moje funguje dobře, stačí dát řídkej olej a dobře mazat gufera. S pevnou, nebo necitlivou by mi vypadly plomby ze zubů.To co tady teď na stezkách je, to se snad s pevnou ani nedá rychle jezdit.

                                    0 0
                                    • roud  

                                      nejseš ty ten s těma světlama ?

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        Světlo mám, ale decentně. Ten slepant, co má těžký kolo na předek s 10kg světel, je Pepko .-)

                                        0 0
                                        • roud  

                                          tak to se omlouvám že sem si tě s nim spojil… nvm na sníh je nej přímo snowbike myslim že funkce vidle bohatě nahraděj ty ohromný pláště ( samozřejmě to neni na ježdění v terénu)

                                          0 0
                                          • pepek  

                                            Tak na to zase nemám motor. V hlubokým sněhu nejezdím, jen tam, kde je to ujetý, rozšlapaný a zledovatělý. Takže pouze Nanoraptor na 1,6 baru, no a ten to fakt nepobere.

                                            0 0
                                            • roud  

                                              ja bych při svojí váze na 1,6barů rozdrbal duši a plášť o ráfek ;o]

                                              0 0
                                          • Gorgov  

                                            budes se mozna divit, ale snowbike ma pomerne casto odpruzeni, ale jde pouze o elastomer. To z duvodu jednoduchosti konstrukce.

                                            0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Nevím jak v mrazech typu –20st., v tom jsem nikdy na kole nebyl, ale teď když je kolem nuly nebo jen třeba –4, tak moje vidlice v celku fungují. Samozřejmě nepatrně hůře, ale nic drastického.

                                    Dnes na tlumiči využito 90% zdvihu, na vidlici cca 85%. Nejel jsem nikde moc rychle ani žádné skoky se nekonaly.

                                    Jen citlivost je nepatrně horší a tlumení malinko línější (ale nic hrozného s HS expanzí a LS mám povolenější než v létě).

                                    0 0
                                    • roud  

                                      mno poslední měsíc se tu pohybujou teploty mezi –5 až –20 v tom myslim žádná vidlice nebude chodit tak jak by měla…

                                      0 0
                                      • Gorgov  

                                        to je pouze otazka pouziteho oleje, gufera fungovat budou i v –20ti.

                                        0 0
                                      • pepek  

                                        Mně chodila dobře v –10, než se ucvrkl olej do spodní nohy(RVL) S novými O kroužky zatím nema problema.

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Tady taky byl pár dní k –20, do toho by mi ale už nikdo nedostal. Nejméně bylo při jedné vyjížďce dle Polaru –7 a to pořád fungovala v celku slušně.

                                        0 0
                                        • roud  

                                          tak možný to je mě do toho nikdo nedostane…

                                          mno aspoň se tu něco dozvím…

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Já jsem letos na sníh vyjel po dost letech. Předchozí roky jsem měl zdravotní problémy a pro teploty pod 5st. to nešlo vůbec, teď to není pořád ideální, ale když to není na dlouho (dnes hodina a půl), tak už to už trochu jde.

                                            0 0
                                            • pepek  

                                              S dobrýma botama, zateplenýma kolenama a fleecovým límcem na hubu to není problém. Nesmí se ale moc zastavovat.

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Když je zdraví ok, tak jistě. Já to měl předchozí roky tak, že stačilo zkusit 20 minut na kole kolem 0 a dva dny mi bolela hlava (a to extra hodně, že jsem nemohl nic dělat). Někdy jsem to takhle odnesl i třeba při 6–7st. nad nulou.

                                                0 0
                                                • pepek  

                                                  Šátek + čelenka + přilba. Brejle nasadit až na čelenku, aby nefoukalo do uší. Přilba se dá v extrémním případě zalepit lep. páskou zevnitř. Myslím, že nejvíc důležitý je právě dýchat teplej vzduch z toho fleecovýho límce.

                                                  0 0
                                            • roud  

                                              mno já normálně jezdim celou zimu ale letos je tu překvapivě kotel sněhu a docela mrazy a vůbec se mi do toho nechce :O( mno jinak snad se dáš brzo dokupy ;o]

                                              0 0
                                • MlokCZ  

                                  To souhlas. Jsem letos už čtyřikrát vyjel (naposledy dnes), což je na mě v zimě velký úspěch.

                                  A jezdím na AMS 125tce, kterou pak budu rušit a tam mám svojí nejméně citlivou vidlici (ten 2007 Talas nechodí ani po úpravě tak dobře jako druhý upravený 2008 Talas nebo upravená Reba) a na vidlici docela nadávám. Trochu to kompenzují pláště, mám teď v zimě, co jezdím pomalu a docela opatrně po tom stávajícím povrchu nafoukáno na 20/25 psi.

                                  0 0
                            • MlokCZ  

                              Jinak taky teď řeším chrtího fulla, kde i já chci, aby to fakt jelo. I když u mně to v reálu na průměru bude velmi malý rozdíl, tak pocitově to při dupání ze sedla taky ocením.

                              Přesto na to přijde upravená Reba. Ale bude to samozřejmě s poplockem, který na tomhle kole i já používat budu (jako že najiných svojich kolech lock nepoužívám a používat nebudu).

                              A u tlumiče nakonec dělám kompromis, jediné kolo, kde tlumič nepůjde na úpravu a zůstane v originále a to buď RP23 s CT střed (to je vyzkoušené, že je akorát, že to ještě slušně žehlí, ale parádně jede a propedal stačí pro jízdu ze sedla) nebo 2010 s Boostvalve (budou doma oba ty tlumič, tak uvidím co z toho zvolím a jak se dohodnu s manželkou, která bude vozit ten druhý, Boostvalve ještě vyzkoušený nemám).

                              Tedy není to tak, že bych měl pouze pohled, ať to maximálně žehlí a že mírné ztráty kvůli tomu nevadí. Ten chrtí full co stavím nebude mít žádný kompromis v tom, že by třeba mohl jet lépe kdybych neupravil vidlici.

                              0 0
                        • kafac  

                          Poustis se na velmi tenky led ;) tvrdit ze upraveny Epicon neni nejlepsi vidle se na BF tresta…

                          0 0
      • Radez  

        Potřeal bych ještě nějakou tu radu sím.

        Mám na starej vidli mechaniky a ty si chcu ještě chvilu nechat, tak by mě zajímalo, jestli všechny vidle maj stejnou rozteč těch ďour (první obrázek), když sou vidle už jen na kotouče, tak to je nějakej standard, že sou na všech ty rozteče stejný nebo se mýlím? Prostě jesi do novej vidle dostanu tyhle mechaniky.

        Jo a druhej dotaz, jak sem to zkoumal, tak sem zjistil, že se mi kejvá horizontálně celý kolo (druhej obrázek) a to docela dost, tak by mě zajímalo, kde je chyba, jesi to je hotová osa, nebo kde by mohl být problém.

        Za jakoukoli radu kuju předem.

        0 0
        • Flegmatik  

          To první: ano, je to všude stejný (aspoň u běžně v ČR prodávaných vidlic). Maximálně je rozdíl v uchycení (IS – to co máš ty, nebo postmount PM – viz fotka ječnákovy R7 na váze teď mezi fotkama nahoře). K tomu kolu: asi povolený konusy.

          0 0
          • Radez  

            dík

            0 0
          • scret  

            jak pise Flegmatik, ucyceni je standard a jsou dva zpusoby…IS a PM… dnes se pomalu ale jiste prechazi na PM…

            kua, jsem blbej, nj, hodne hodin a jeste nejaky to pitivo:) melo to samozrejme patrit Radezovi:)

            0 0
        • quak  

          Mně se jednou kolo horzihontálně kývalo a pak jsem zjistil že mám strhlý závit excentru, když jsem to zjistil a uvědomil si že jsem v tom stavu dal rychostní rekord, tak mi trochu zatrnulo a už si to hlídám:-)

          0 0
    • Kubánec  

      Asi bych to udělal jak píše Scret. Nebo bych si hlídal cyklobazar. Tam se občas najde pěkná vídle sundaná z kola za velmi zajímavý peníze. Nebo koupit starší, ale servisovanou a se všemi doklady.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Wentura  

      OT:

      Když už je založené téma o vidlicích, zeptám se…

      Nevíte někdo co je zač vidle Manitou Minute LTD?

      Mám ji na novém koupeném kole a na stránkách výrobce ani jinde na netu jsem ji nenašel.

      Dík

      0 0
      • Flegmatik  

        Že by LTD byla verze pro OEM? … Nevím, jen mě to tak napadlo.

        0 0
      • dua  

        Bude to OEM,na Meridách jsou Manitou co se nedají najít na netu : )

        0 0
    • Jurda  

      Kolega chce dát odpruženou vidlici na 14 let starého authora traction.. Chtěl bych se zeptat, jestli to bude vůbec proveditelné a na co si dát pozor? kdyby jo tak by chtěl vidli v cenové hladině kolem 4. tis kč. Díval jsem se na mazorcchi a rock shox tora…co by jste doporučili? má tam V brzdy…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Mandik  

      Ahojda,

      svezu se na tomto vláknu, abych nezakládala nové a poprosím vás o radu. Manžel po zimě zjistil, že mu odešla vidle na horským kole. No a protože bude mít narozeniny, ráda bych mu koupila novou.

      Doteď jezdí na Merida Matts Speed a vidlici tuším SR SUNTOUR, XC 75-M-LOCK OUT, 80MM – No, není to žádnej zázrak a nikdy nebyl, ale prostě tenkrát nechtěl vrážet do kola víc, než 20.000,– Kč.

      Pokud jde o váhu, tak ta se pohybuje od 85 do 92 kg. Jezdíme dost po lesích a horách, ale protože známí mají treky, tak čas od času i po silnici. Jezdíme dost často, prakticky jsme od března do prvního sněhu na kolách.

      Jsem ochotná do vidlice vrazit max. 6.000,– Kč.

      Budu moc ráda, když mi poradíte, na co se mám mrknout, protože tomu nerozumím.

      Moc dík, Markéta

      0 0
      • Lišák  

        Klasika-Epicon

        0 0
        • Mandik  

          Díky, o té jsem přemýšlela, takže volba padne na ni.

          Díky ještě jednou, Markéta

          0 0
          • Lišák  

            Ale vezmi ho od Tuning-testu, jak jsem dával odkaz. Napíšeš manželovu váhu a styl jezdění a budeš mít vidlici přesně pro jeho potřeby.

            0 0
            • Mandik  

              OK, pudju pak k nim :o). Díky, Markéta

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • heyjoe84  

      Zdarec,

      rád bych poprosil o tipy na výběr vidlice. Skládám 26" jezdivé mtb/dirt kolo (s řazením, dvěma brzdami) na blbnutí (krosení v lese, pumptrack, atd). Existuje 26" vidlice, která by měla 15mm osu, zdvih 80–120 a zamykání na korunce? Mám nevyužitá enduro kola s přední 15mm osou, která bych tam chtěl dát. Vidlice cenově tak plus minus do 8 tisíc. Vím, že s 20 mm přední osou už by byl výběr lepší.

      Díky!!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.