Já minulí rok měl normál elektikářskou a držela perfektně, ale tento rok ani prd… Co používáte vy v ráfku ??
Kdyžtak nějaké odkazy prosím.
Já minulí rok měl normál elektikářskou a držela perfektně, ale tento rok ani prd… Co používáte vy v ráfku ??
Kdyžtak nějaké odkazy prosím.
Ak nemam original, tak maskovaciu pasku na fasady, dostat v kazdych maliaskych potrebach. Je taka pogumovana. Cena cca 2eur za 20–30m.
Pozor nie maskovaciu do interieru, ta je papierova.
Žlutou NoTubes
Rozhodně ne Duck Tape apod., po čase se od sebe oddělí vodotěsná a lepící vrstva. Klasickou žlutou NoTubes nic nezkazíš, mně fungovala i modelářská páska vyztužena skelným vláknem.
To vypadá stejně, podle popisu, jako páska caffe latex, jen asi nebude tak hezky červená :-). Caffe latex páska mi funguje dobře.
Caffé Latex se taky umí rozpadnout. Raději No Tubes.
Mně se zatím nerozpadla a díky chybě na kupkole jsem před pár lety koupil 50m za cenu 5m, takže ji mám ještě na dlouho :-)).
pásku Filam z Ferocentra za 35 kč a na ní pásku z duše © Slavoš :)
nějakou ze železářství, typově stejná jako notubes, jen 10m stojí cca 40,–kč, na čtyřech kolech je už rok a no problem…, někdo kompetentní kdo vysvětlí proč kupovat notubes pásku o dvě kila dražší?
Nenajdeš konkrétní typ? Dík
odkaz/foto? diky
Já jsem taky nakupovoal v železářství. Po rvačce s rubena sadou jsem se bál, že to nepůjde, tak jsem pro jistotu koupil oboustranku a na to pásek z duše. Jinak jak píšeš, těch je v železářství dost. Teda aspoň u nás :)
Den Braven, šířka 25mm, délka 10m, 34,00,–kč http://www.denbraven.cz/…ni-paska.jpg
Jak dlouho jí už jezdíš?
Mám to na red metalech 5 a kámoš na magickejch zápletech od hnoje druhým rokem.
Tak to vypadá dobře, díky.
používám gorila tape, drží výborně
Stačí obyčejná Gorilla Tape nebo je lepší vzít tu „Tough & Wide“?
Jinak zkušenosti stále dobré? Chci jí pořídit, ať mám klid :)
Specialized 2Bliss :)
nelepí se a drží dobře. lepící pásky jsou pro mě pasé.
To se jen vloží do ráfku jako klasická páska pod duši?
ano
Ale nenašel jsem 27,5 a nebo jsem špatně hledal? Viděl jsem jen 26 a 29.
nevím, možná je to tím, že Spešl na 650B kašle.
Kašlal… příští sezona už se jim nevyhne :) Takže bude i páska. Ale už to neřeším (prozatím). Podařilo se mi to nakonec nahodit, když si páska včera s duší sedla a konečně těsní jak má.
Mně se právě tahle páska v ráfku shrnula do žlábku. Právě proto, že nebyla přilepená. Stačí, když se vyfoukne plášť a sklouzne dovnitř a vezme s sebou tu pásku (je k ní trochu přilepenej tmelem). Z toho důvodu teď o kus níž v tomhle vláknu hledám nějaké jiné řešení.
Tak to bych viděl na buď špatně uloženou, nebo moc úzkou pásku
Asi úzkou. Měl jsem ráfek s výrazným žlábkem, kam při ztrátě tlaku zapadaly patky pláště, a páska mi vždycky držela.
Trochu pozde, ale kdyz jsem na to ted narazil – ta paska byla soucasti kola – jedina moje manipulace s kolem bylo vyjmuti duse, nasroubovani ventilku, naliti mlika a opetovne nafoukani. Radoval jsem se, ze to ma Spwcialized fakt user friendly. Casem mi zasalo vadit, ze pri poklesu tlaku pri delsim nejezdeni plast nedrzi v patkach, skoci do zlabku a vyfoukne se. Ze s sebou ale bude brat i tu pasku, to me trochu nasral. Kdyz jsem pak zjistil, ze do tohohle rafku nektere pasky (napr. Cafe Latex) nejdou pouzit, protoze ma moc clenity prurez, a ze se svar ani nesnazili nejak zabrousit, uvedomil jsem si, ze Specialized ma nejen predrazena kola, ale ze jsou jeste sizena, kde se da. Kdybyste nekdo chteli karbonove HT, nabizim za pulku ;-D
Chtěl bych koupit tuhle gorilí pásku https://www.actionshop.cz/…i-paska.html Dělají ji nejužší 1", což je asi 25,4 mm. Já mam ráfek 21 mm. Kdybych vzal tu 48 mm širokou, tak by mi při rozpůlení vydržela dvakrát dýl. Tak se chci zeptat, jestli ji to klubko mužu nožem rozpůlit a bude se mi normálně odvíjet. Máte s tim někdo zkušenost?
Na to kolik jí je je pěkně drahá.
Tesa 4289, píše se o ní zde, je za stejné peníze v délce 66m
Tesa od Hanáka je jasná volba. Mám jí na dvou kolech a v cajku. Neřekl bych, že se moc liší od NoTube. Ostatní jistě potvrdí.
asi nevíš co s prachama
já beru tuto http://www.sanitace-dezinfekce.cz/…elka-9-m.htm
a za tvých 230 mám dvě.
asi nevíš co s prachama
já beru tuto http://www.sanitace-dezinfekce.cz/…elka-9-m.htm
a za tvých 230 mám dvě.
cus, staci do 25mm vnitrni sirka rafku – wtb frequency?
Borci, díky za info. Jasně že to koupim někde levnějc, nebo koupim tu Tesu. Šlo mi spíš o názornou ukázku. Ať budu mít pásku za dvacku nebo za tři kila otázka zůstává furt stejná. Jestli jí mužu normálně rozstříhnout a nebude se mi nějak třepit nebo dělat jinej bordel. Na to jsem se ptal.
gorila se po rozstřihnutí netřepí
Díky!
25mm tesu nebudeš muset ani stříhat, do 21mm rádku ji nacpeš. Pokud je teda 21mm vnitřní rozměr.
A namota na rafek celou pasku? Nebude to tezky? Dostane tam pak plast?
Kdybys to cetl poradne, tak by sis vsiml, ze ji chce strihat podelne,
Diky, ze aspon tys me pochopil
Nemáte s Tesou problém při lepení, když má ráfek uprostřed hlubší žlábek? Jak je ta páska tuhá, tak to prostě nejde přilepit čistě.
Drzi mi v pohode i ve zlabku. Neni tak tuha,aby se vracela
Jak se chytí těch vrchních hran, tak už jí do žlábku fakt neprotlačim. Poslední kolo sem teda dělal tak, že sem jí lepil pod jednou patkou a mačkal do středu do žlábku a při druhý otočce sem to vzal u druhý patky, to celkem šlo, ale furt žádná hitparáda, udělat to bez bublinek je piplačka jak debil.
že to nejde zrovna tobě se nedivím :D
asi hlubokej žlábek. Podlě mě ji ani do žlábku tlačit nemusíš, na jedněch flow mám stans pásku a není natlačená do žlábku, jen napnutá na hranách, drží tak už 2 roky. Ráfky ZTR Flow.
Také tak, mám to tak na jedný sadě kol (Rodi AM…), zdály se mi hrany otvorů takové ostré a nechtěl jsem na ně pásku lepit, tak jsem míň tahal:-) a drží – je to Tesa. Někdo tady psal, že je tuhá, no stejně tuhá je DT páska, akorát je černá s potiskem, ale prakticky se mi při lepení jeví stejná jako Tesa.
This. Do žlábku sem to nikdy neřešil. Když je ráfek širší, jedu dokola, držím se jedný hrany, pak druhý, táhnu ze všech sil, a víc neřeším. Bublinky občas jsou, a nikdy žádný problém. Dělá se tu z toho hrozná věda, přitom jedna jediná věc co potřebuješ je síla :)
Zdravim, nepoužíváte někdo Spešl bliss pásku 23mm na dt xr331? Rád bych si jí koupil, ale nevím jestli se do nich vleze, tak aby fungovala. Ráfky jsou široké 20mm.
23mm padka do 20mm rafku je akorát
Případně 21mm pásku dělá FRM a je taky dobrá
Pripojim se s problemem pri pouziti tubeless pasky.
Mam kola Roval Control (2017). Udajne uz od zacatku mela byt vybavena tubeless paskou, ale ta, co tam byla, sice nejak fungivala, ale nebyla moc dobre prilepena, takze se mi po par mesicich shrnula ke strane a bylo hotovo. Dal jsem tam Cafe Latex pasku, ale kola netesni. Slysitelne i citelne to uchazi kolem ventilku – cili predpokladam, ze nekde prochazi vzduch pod pasku do rafku – a ven to jde logicky kolem ventilku. Podeziram svarovany spoj, ktery je zvenku dokonale zbrouseny a „neviditelny“, ale z vnitrni strany je videt pomerne hruby svar, ktery paska nejspis dokonale nekopiruje a vzduch kolem nej prochazi do zlabku a tim dal k nejblizsimu niplu. Mate s timhle nejakou zkusenost?
A obecne – jak nalepujete pasku – co nejvic utahnout, nebo min natahovat, ale spis dbat na dokonale prilepeni v celwm profilu rafku? Na videich na youtube se s tim moc neserou a spis mi prislo, ze to akorat utahuji.
Dik.
natahovat
okolo ventilku obycejne dotesnuje mliko
Tak já zkusim dolít tmel a doufat, že se to zatěsní… Dík.
cafe latex je šmejd, taky se mi odlepila. Používám gorilla tape a mám klid
Přes rok jedu pásku od TESA a spokojenost
+1
Ještě mě tedy napadlo zabrousit šmirglpapírem ten svar… ale z geniálního balení 8m pásky už bych ty dvě 29" kola znovu neoblepil… A co pak s obroušeným hliníkem? Lakovat se mi to moc nechce… Četl jsem tu, že tmely na bázi čpavku reagujou s hliníkem – na funkci o snad ale nemůže mít vliv, ne?
Dej pořádnou pásku a budeš v klidu. Vsadím se, že se ti to odlepilo jako mě. A to jsem natahoval a odmastil řádně.
Já pod to pak ještě koukal – nepřiléhá to v tom žlábku (což je logické, když ta páska není tak pružná – samo o sobě by to asi nevadilo) – a hlavně to nepřiléhá kolem toho svaru (páska má tendenci se ve směru napětí narovnat, tudíž odlepit) – a tam pak může vzduch unikat do žlábku. Kamarád říkal, že caffé latex jsou dobrý – nevím, jak moc zkušeností má – možná jsem vyhodil přes 200 Kč a půl hoďky času zbytečně – ale vzhledem k podstatě problému si nejsem jistý, jestli to jiná páska vyřeší…
na 99% dle mě ten problém vyřeší gorilla páska. Je poddajná a lepí jako blázen. O cafe latex toho tu už bylo napsáno dost.
Nojo – tak jsem blbej, že jsem se sem nepodíval, než jsem to koupil. Dík za radu. A stejně ten svar asi trošičku zbrousím – jen tak, abych moc neodřel okolí – aspoň ať se snáz „utopí“ v tom lepidlu.
Nebude 25 mm moc široká? Teď jsem dával 20,5 (vnitřní šířka ráfku je 21) a krásně to tam šlo mezi patky…
Tak to si měl pásku moc úzkou, proto ti to netěsnilo
Ta Spešl páska se nelepí, pokud neseděla OK, stačilo jí jemně ******** fénem a ona si sedne. Mám to na všech zápletech jak od Spešlu, tak od DT a funguje dokonale.
.Svár by pořádná páska měla v klidu skousnout
Prifarim se s dotazem. Mam nove DTcka ke kterym je origo paska. Zatim dojizdim Schwaby na dusich a dal jsem klasickou pasku do rafku a DTckovou jsem schoval az na bezduse. Mam resit neco jineho, nebo je ta origo dostacujici?
Plně dostačující, vozím je na dvou kolech a bez problémů, navíc máš rovnou správnou šířku pásky.
Ok, dikya, ventilky zrejme to stejne, byly v baleni taky. Takze koupim nejaky tmel, konecne nejake poradne obuti od Maxxise a zkusim to nahodit …
Ventilky taky OK, dobře pasují na vnitřní profil ráfku. Přes ventilky nebo pásku jsme u DT únik neměl.
Takže B-F teď doporučuje Gorilla nebo TESA?
Gorilla je dražší, ale podle popisu by mohla být pružnější a lepivější na ráfky se složitějším vnitřním profilem? Měl jsem No Tubes a trochu se v ráfku smotala (odlepil kraj), C-L pokud není úplně nová fakt není ono.
Výhodu gorilly vidím v tom že mám širokou a vždy si trhám na šířku ráfku. A protože mám ráfky od 21 do 30mm, tak se to hodí. A zbytky se dají použít jako klasická páska
A jaký tedy doporučuješ postup? Když to mám na 21 mm (vnitřní šířku), tak si prostě odměřím tu šířku na pásce (přesně mezi patky? víc? míň?), naškubnu a pak odmotávám z role jen tu šířku, co potřebuji – podélně se odtrhne od zbytku a ten zůstane na roli? Natahuju to podélně, co to jde, a pak se snažím to prstem prstem promáčknout a přilepit i ve žlábku?
Dík.
Dle mě nevadí ani širší. Většinou lepím i lehce na patky. Jak to vyjde, drží mi to vždycky. Hlavně pořádně napnout a uhladit než natáhneš další kus pásky
A je to tedy dost pružné, abych to uhladil i do žlábku, když to přikládám rovně (přímo z role), nebo to musím už při natahování prohýbat, aby tam byla rezerva pro ten žlábek?
To Caffé Latex bylo totiž dost tuhé, takže když jsem to napnul rovně přímo z role, do žlábku už to prostě uhladit nešlo. Kolem něj to přiléhalo pěkně, to jo… krom toho svaru…
Když jí budeš napínat sama ti vleze do žlábku. cafe je hrozně tuhé
Tak to zní dobře. Dík za rady.
Kdyz pouzivam Tesu, tak davam sirsi. Samo, ze do zlabku to musis taky pekne zamacknout a prilepit. Ted jsem daval do 19mm rafku pasku sirky 25mm. Co presahuje to odriznu, presne v rozku, lamacim nozem a znova poradne pritlacim palcem. Taky neni od veci pasku trochu nahrat fenem, lip se tvaruje a drzi.
Ta gorilla páska bude v podstatě obyčejná duct tape, ne? A jestli se dá trhat rukou, tak pochybuju, že je dost pevná na bezduše.
Prosím tě, ušetři si výkřiky do prázdna když ani netušíš.
Gorilla se mi občas prořezávala o díry v ráfku. Ale nějakou dobu mi sloužila. Líp se mi osvědčily pásky 2bliss od Spešlu.
Výhoda gorilla tape je pro mě ve snažší dostupnosti. Tesu jsem našel jen na jednom eshopu a poštovné to zbytečně prodraží. Gorillu mají leckde a měl jsem to s odběrem zdarma.
Dnes jsem asi napotreti nalepil pasku PanchoWheels do rafku kola DT Swiss 1501. Super odmasteny rafek, paska mire nahrivana horkovzduskou ale vysledek nic moc. Nemate nekdo podobnou zkusenost? Mohlo by to drzet, nebo spatny (viz foto)? Ma vubec cenu tam lit mliko? Nerad bych vyhodil ne zrovna levny Finish Line mliko a cely to predelaval.
Plus jsem udelal presah pres diru od ventilku asi jen 4 cm, bohuzel nevyfoceno. Zatim jsem dal dusi a nafouk na 3 atm, at to pritiskne.
Predem diky
Jezdím 2Bliss Ready Rim Strip…***** se s nalepováním mě nebaví.
Až po prvním neúspěšném pokusu o správné nalepení notubes pásky (dílem nešikovné ruce, ale hlavně špatná šířka pásky), jsem narazil na info o existenci tohoto pro mě malého zázraku, bezproblémové nasazení a 100% funkčnost.
Další přivedený na správnou víru :)
Amen bratře
A kde ji kupuješ? No zvažuju, že bych na ni taky přešel.
U Kořena.
až v Ostravě?
Né, Kořínek na Masaryčce :)
To mluvíš o té pásce 2Bliss Ready Rim Stri? Co že je na tom tak zázračné?
Že se nemusí lepit.
Zrovna tento týden mi praskl drát u niplu. S normální nalepenou páskou bych musel odlepovat, čistit, znovu nalepovat. Takhle jsem jen vyhodil pásku a znovu ji nasadil. Lepící páska mi nesmí do baráku.
Proč jsem se o tom dověděl až teď? :-O
Jak to funguje, že to těsní?
Ona je pogumovaná…
Nečteš, nevíš… píšeme tu o ní pravidelně :)
Jediné, co jsem nezjistil, je maximální tlak, který snese. Jestli by byla vhodná i na silniční použití s tlakem třeba 6 BAR.
Njn. Nečtu a nevím… :-D Tady je o bezduších napsáno plno balastu a řeší se cypoviny, ale že existuje taková zázračná páska, tak to jsem ještě nezaznamenal… :-D
Nejsi sám : )
Na silničnich zápletech mě vždy foukne okolo 6 BAR, jak tlak klesne k 5 tak to přestane a pak drží.
Já to řešil u syna… udělal jsem díru pro vyndání niplu a přelepil znovu čtvercem pásky a v poho.
S tvým nickem bysme nic jiného neočekávali.:)
Přesně
Kolik tam máš vrstev? Ptám se jen tak, ať nepřetěžuji křišťálovou kouli.
Z místních ohlasů bych čekal, že finish line bude držet bez pásky :)
Jednu vrstvu přetaženou přes sebe okrajema asi 15 cm. Druhá vrstva pásky IMHO ničemu nepomůže, když pořádně nedrží první.
Druhou vrstvu jsem dával do méně tubeless friendly ráfků. Zvětšíš si tím obvod ráfku a tudíž budeš mít těsnější rozhraní mezi ráfkem a pláštěm.
Dobra finta, to me nenapadlo.
Nějakym vhodnym předmětem vyžeň bubliny co to půjde – třeba plastová montpáka atd.
Pak můžeš pro klid duše nahodit pláště s duší, která tu pásku ještě víc dotlačí, foukni tak na 3 bary, pak to sundej a páska bude jak nalepená z fabriky. Případně se na to vyser, jestli je u patek dotlačená, tak prostřední žlábek je ti vcelku u ******. Jen ji při nahazování pláště neshrň a nepoškoď.
Osobně na to už jebu, když má ráfek hlubokej žlábek, nalepim to jak nejlépe umim a jezdim. vždy bez problému.
Duši jsem dal přes noc na 3 bary. Ty bubliny už právě nejdou pryč. Páska je celkem dost tuhá. Tlačil jsem to prstem, hadrem i pákou a moc se jim nechce. Sundám duši a udělám revizi.
Dík
BTW, ta Bliss páska fakt drží i když nelepí? To má menší průměr než ráfek aby přilnula, nebo se jen omotá a ustříhne?
když to zjednodušim, je to jako klasická páska do ráfku, jen lépe přilne a chytne jí plášť.
nwm já bych to neřešil, prostě nahoď plášť a jezdi, taky nemám nalepovací pásku dokonale a funguje
Zrovna ji mám v ruce a připadá mi stejná jako třeba zelená páska Geax.Do ráfku i sedne jak je na obr.červeně.Myslel jsem že bude hladká ale má vzorek.
A nemotá se a nestříhá, je hotová na daný rozměr kola, i s dírou na ventilek, takže si koupíš třeba na 29" a 25mm šíři a prostě jí na ráfek nasadíš a maximálně tak zkontrolujes, že je všude souměrně nasazená a hotovo. Někdo radí ještě přelíznout horkým vzduchem, mě nepřišlo, že by to bylo potřeba a mělo vliv.
Jen privesim. Ta S paska ale pro nektera kola vhodna proste neni. S urcitosti Duke, nebo dt 421, ktere maji zlabek „hranaty“ a take pro rafky s vnitrni sirkou 25mm bude problemova (nebude od patky k patce).
Nedela se uz i sirsi? Rovaly maj taky vnotrni 25mm. Jako eventuelne jsou jeste moznost roval spunty
Jsou už různé šířky, ale na 26 kola jsem našel jenom 25 mm… :-( Co už. Asi zůstanu u nalepovací pásky no…
ja shanel do dt ex 511 29,sice delaj na 29 31mm pasku.jenze ji prodavaj po 16 kusech!prodavac me rikal ze to objednávat nebude aby me prodal dve a ostatní mu tam budou lezet buhvi jak dlouho.coz chapu
takze i kdyby to byla zazracna paska,tak to takova hitparáda není:)
spesl nezklamal :)))
Zkus prohledat eshopy. Normálně jsem to tam viděl.
Nebo, pokud je poblíž, navštívit Koncept Stór…
tam jsem se prave ptal:)
To je debil prodavač. Běžně je kupuji po kusech a dají se koupit i v e-shopech a v 29 je pokud si dobře pamatuji 21, 25 a ještě něco širšího, myslím 31
dělá se, už se tady o tom psalo
Až jí budeš znovu nasazovat po sundání, nebo se ti povede pásku při nahazování duší shrnout, tak sám uvidíš, že pistole pomůže .-)
oki, budu na to myslet, diky
Až jí budeš znovu nasazovat po sundání, nebo se ti povede pásku při nahazování duší shrnout, tak sám uvidíš, že pistole pomůže .-)
Jakou širokou pásku potřebuju pro vnitřní šířku 28mm? Konkrétně jde o tyhle ráfky
Bude tahle 27mm stačit? https://www.bike-components.de/…-2-m-p18289/
.
Shrnul bych sve zkusenosti s Roval rafky (Roval Control 29"/22 mm, tusim).
Puvodni Bliss2Ready zpocatku fungovala, nicmene eafek ma takovy profil, ze pri poklesu tlaku ma plast tendenci padat do hlubokeho zlabku v rafku. Postupne tam zacal shrnovat i pasku (ktera neni nalepena) a bylo po srande.
Zkusil jsem CafeLatex pasku adekvatni sirky, ale pri jeji tuhosti (male pruznosti) neprilnula do zlabku, tudiz nezatesnila diry na niple. Na okrajich sice tesnila, ale kolem nezabrouseneho svaru vzduch utikal do zlabku a kolem niplu pryc.
Koupil jsem Gorilla tape a pouzil tu. Je mnohem pruznejsi, takze kopiruje i hluboky zlabek v rafku a ma vic lepidla, takze, zda se, tesni i kolem svaru. Nicmene po delsim uzivani se patky plaste prilepi tmelem k okrajum pasky a diky vlastnosti rafku poustet plast do zlabku se opakuje scenar z Bliss2Ready – lepidlo pri kontaktu s tmelem ztraci prilnavost a plast pasku stahuje do zlabku a opet konec srandy.
Po vymene predniho rafku za ZTR Arch Mk3 (26 mm) jsem narychlo vyzkousel zbytek CafeLatex pasky (ackoli nebyla dost siroka). Perfektne prilnula v cele plose vcetne melkeho zlabku, tesnila i v miste svaru (ktery je od vyroby hladky) a po tbytek sezony jsem o ni nevedel.
Na zadnim kole jsem zbytek sezony dojezdil s dusi, protoze po dalsim shrnuti Gorilla tape uz jsem nemel dost pasky na nove omotani.
Muj zaver:
Nevim, co z vyse uvedeneho konkretne pusobi problemy, ale ja uz neverim nicemu od Specialized (vidlice s Brainem tomu nepomohla) a naopak mam celkem duveru v ZTR – a asi je klidne znovu zkusim s CafeLatex.
No vidíš. A já spokojeně pásky specialized jezdím od roku 2014 postupně v asi šesti kolech.
Měnil jsem 2× Jednou byla prostě už stará a jednou ji shrnula vyfouknuta guma po defektu a dojezdu na prázdném kole. A jednu mi vlastne jeste propichla praskla spice. Ale za to paska nemuze.
+1
Hoši, máte někdo zkušenost s páskou Joe´s No Flats?
Zatím mám zkušenost NoTubes, DT Swiss + Zero Flats tmel.
Joe´s pásku jsem našel za lepší cenu, tak jen aby to nebyla bota… díky
Já ne, už beru jen Tesu 4289 od Hanáka, je to ekvivalent NoTubes za úplně jinou cenu.
Ja nasel pasku za cca 22 kc / metr, az se vyspim, juknu na tu Tesu :)
Tesa je podle všeho nesmrtelná. Nařežou, ti co budeš potřebovat.
O lala … jakto, že jsem o tom neslyšel… to zní jako sen :-)
Tak hledej, pár témat tu je… :-)
Podle všeho je to stejný matroš jako NoTubes, takže pokud ti vydržela ta… U Hanáka ti ji uříznou na míru.
sakra to uříznutí na míru jsem si v aufu ani nevšiml,ale dobře tak,protože by byla ve výsledku úzká…do 30 ráfku má DT normál 32 pásku,ta tesa je lepší na 34,trochu se smrskne po instalaci..
a problém jí zaříznout není ani v domácích podmínkách,naříznu jen 2m to stačí pro 1×27,5…
Říkáš že mám vzít širší jo? … S klasikou NoTubes 33mm je trochu oser ladit střed u 30mm ráfku … . U Tesa pásky to myslíš tak, že se mrskne časem nebo už při instalaci jak ji natahuješ?
Jako každá při instalaci, když jí natahuješ.
Tesa 4289 je v podstatě to samé jako páska od NoTubes (pokud to teda není úplně stejný produkt). Při instalaci pásky za ni musíš silně tahat (tak jak jen dokážeš, pásku nemáš šanci poškodit rukou). Nicméně to smrsknutí je naprosto minimální. Širší páska se brává kvůli zaplnění žlábku. Určitě neber 35mm na 30mm ráfek, to je nesmysl. Je lepší mít o něco užší pásku než příliš širokou.
Zatím jsem dělal dt a black jacka,páska řízlá (skalpel uhýbal) 33–34 a je to akorát (jen taktak) pro maxxis
Když jsem dnes koukal mk2 2016 na patky,tak proti maxxisu nic moc,možná to schodím a vyskouším,jak to těsní
Jinak žlábek jsem nezatlačoval,přilepil se natlakováním (dt),bj se nalepil sám při „pokládce“ ;))
Jinak lehce napínám,rejdím z prava do leva a pěkně to zapadne..žádná hysterie,pásky dost ;))
OK, takže si mám nechat spíš fiknout 33mm na 30ku ráfek … z toho chápu …
Raději ano
To mk2 bez boosteru nejde nahodit,zkoužka odpadá ;))
tak booster z petky a kolem patky to fičí kolem dokola,na to že to byl nej model mk2 2016 z germánie,tak nic moc
myslím,že psali o nových modelech s přepracovanou patkou…
Ideální páska je tato. Nic se nemusí lepit ani čistit.
Pár zdejších ti bude oponovat, že prý nefunguje :)
Mi ji u spešlu v Ov vymlovali, že klascká je lepší :-)
Ano, již asi rok tady o ní diskutujeme :-) Osobně ani nic jiného na žádném kole nemám, ale je dost lidí, kteří to vysvětlí, že stojí za hovno :-)
Moje špatná zkušenost může souviset s tím, že u dané kombinace ráfku a pláště (Roval Control + Specialized FastTrek) po vyfouknutí patky automaticky padaly do žlábku uprostřed ráfku (předpokládám, že je to spíš tvarem ráfku, než pláštěm). Až s sebou jednou vzali i tu pásku. A čím víckrát se to stane, tím riziko opakování roste, protože páska zůstane trochu pomuchlaná. Stačí delší dobu nejezdit a nedofukovat a je to.
Když budeš mít kombinaci ráfek a plášť, které ti drží v patkách i při vyfouknutí, tak ten problém prakticky nehrozí. Nebo pokud jezdíš stabilně celou sezónu a nestane se, že bys nechal kolo vyfouknout. Já jsem spíš rekreační cyklista, takže jsem touto cestou podruhé nešel.
Mi to drželo i na průserové kombinaci Fulcrum RM29 SL, která neměla háčky a plášť po ztrátě tlaku padal do žlábku… asi bude dost záležet i na konkrétním ráfku a konkrétní pásce, některá může být volnější a ochotněji se deformovat.
Je to možný. Já měl oba ráfky Roval Control 21 mm (tuším) a pásky, které s nimi byly dodané. Problém byl u obou stejný. Po shrnutí bylo samozřejmě mlíko i pod páskou, v dutině ráfku, bublalo kolem ventilku… Nicméně když jsem to nahradil Gorila Tape, po čase se patka pláště přilepila i k této pásce a když spadla do žlábku, vzala s sebou i tu. Takže můj závěr je, že v první řadě chci ráfky, které udrží patky pláště na místě i při vyfouknutí. Pak teprve řeším pásku.
Ráfky Fullcrum Red Metal 3 a teď ZTR Arch Mk3 patky pláště bezpečně drží, takže mám po problému. Nicméně jak je z diskuze zřejmé – ten problém jsem měl já a pár ostatních – jiní ne. Myslím, že pro ostatní může být užitečné znát okolnosti, kdy to může hrozit…
Vlastně to tedy může být i konkrétním mlíkem. Dřív jsem používal NoTubes, pak jsem přešel na jiný (teď si bohužel nevzpomenu jaký) – bylo lepkavé – a právě v té době jsem měl tyhle problémy. Možná, že s jiným mlíkem se patka pláště k pásce nepřichytí a nestrhne ji… Teď mám Café Latex, ale to je irelevantní, protože mám i jiná kola…
Já s o tubes mám lvůbec p čase pláště sundat, po vyfouknutí drží a místě
–
No jo no. Tak máš 2 a drží. Kámoš co prodává spešl jich namontoval kapánek víc a dost často nefunguje. Stejně, tak jí sundalo víc lidí okolo mě.
Mám dohromady devět sad zápletů a nemám problém, takže bych řekl, že to bude spíš kombinace ruce a použité mlíko …
Nevím jaký problém bych mohl mít s rukama, když aktuálně mám taky víc než 10 zápletů na bezduších a další 20 do roka jich udělám. Ale s tohle přiblblou páskou to nefunguje ani na několik pokusů. Dám gorila tape, utrhnu podle šířky ráfku a hotovo a klidně to jde používat s ventilkem od mitasu za 25kč/ks
Mě se páska gorila prořezávala o otvory v ráfku. Nahradil jsem jí Spešláckou.
Co to bylo za ráfky? Mám od DT swiss, Ibis, Black jack, sunrims, kore, … a není problém. Možná tak u remerx by mohl být problém.
Buď DT na spešlu nebo Bontrager na Treku už nevím, prostě se tlakem tlačila dovnitř do děr pro niple. Sundal jsem dřív než to bylo skrz.
Zajímavé, já už spotřeboval 6×32m gorilla tape a nikdy se mi žádné kolo nevrátilo s problémem.
Gorilla tape, nebo Duct tape podle toho co jsem četl od Amíků máproblém s některým mlékem, prý jí naleptává :-) docela bych tomu věřil, protože ta páska časem degraduje, křehne a lepidlo tvrdne.
Jo Gorilla tape mě už vytrestala. Zpočátku super, ale pak se odlepila. Bohužel jsem ji už předtím doporučil i dál.
Gorilla Tape se dělá více druhů, ta o které je řeč má přímo od výrobce požehnáno využití jako bezdušová páska. Čpavku dokáže odolat, zrovna jako kterékoli látce která se v tmelech běžně používá. Je odolná i vůči kyselinám. S Gorilla Tape se bude i lépe pracovat, snáze se poddá tvaru ráfku a více lepí než běžná bezdušovka.
Hlavní nevýhody: Oproti TESA 4289 více než dvojnásobná cena a jenom zlomková pevnost v tahu (potencionální problém pro vyšší tlaky)
Tesa se zda byt v pomeru cena x vykon asi nejlepsi.
Muzes si nechat riznout sirku jakou chces a je toho mraky…
Jasne ta maskovaci paska co tu nekdo postoval za 42 kc je asi taky v pohode za tu cenu. Ani te to nemusi seat ze to kazdej rok prelepis za novou (za ten peniz).
Tesu tu ma vic lidi a ze by s ni byl zasadni problem na konkretnim tmelu nevo ze nedrzi na rafku jsem necet.
Sam ji mam ozkousenou na rafku wtb, dt swiss a stans. Na vsech trech bez problemu.
Určitě se neodlepuje, ale je potřeba správně nainstalovat, tzn. hlavně dobře napnout. Já už jsem ji dával do šesti různých ráfků a všude bez dlouhodobých problémů. V jednom případě jsem se setkal s ráfkem (nebyl určený pro bezduše) kde páska nechtěla řádně dolehnout a netěsnila. Vyřešeno použitím třetí vrstvy a pak bez problémů.
Pro mě je největší výhoda,že jí můžu dát na jakýkoliv ráfek. Mám doma od i40mm až po i20. Takže využití má obrovské. To bych tu musel mít 10 kusu tesa pásek.
Všechny TESA pásky lze koupit tuším až v metrové šířce :D
Každopádně řezat ji v domácích podmínkách je těžší.
Atilla měl na mysli to, že Gorilla tape jde upravit na šířku lehce, právě na rozdíl třeba od Tesy. Jedna širší Gorilla na všechny kola :-)
Vsak o tom mluvim. Na tu Tesa pasku to chce idealne rezacku.
Jako že sebou na trip vezmu metrovou roli a řezačku:)
No snad na vyjížďky sebou nebereš pásku ?
Možná tak na týdení dovolenou.
Tak tak to samozřejmě myslím. Když jezdím do zahraničí, tak je to nutná výbava.
Hosi vy jste experti oba dva. Potvrzuji ze se to hur zpracovává, nerikam ti at si beres metr pasky tvl.
Jakou šířku používáš na 40mm ráfek? Koupil jsem No tubes 39mm, tak snad to bude stačit.
Skoro celou šířku ze 48mm. Záleží na profilu ráfku.ale někdy stačí přelepit jen díry s čímž nemám nejlepší zkušenost a dávám to až do krajů nebo i lehce na patky.
Díky, tak uvidím. Každopádně to prubnu s tou 39mm. Ráfek je zevnitř téměř plochý, jen mírně prohnutý od kraje ke kraji, tak by to mohlo fungovat.
obecně přidávám +3mm
obecně je lepší dát trochu do patek aby se nedostal tmel pod pásku,z toho vzniká většina problému s shrnováním a odlepováním pásky.
Naopak, obecně je lepší mít pásku užší, než aby zasahovala do patek.
Když páska leze do patky, zhoršuje se těsnění mezi pláštěm a ráfkem, což dělá případné stržení pláště více pravděpodobné. Navíc se tím zhorší i přilnutí pásky kvůli ohybu v rožku. Pokud se ti dostane tmel pod pásku, špatně jsi ji nainstaloval.
Ne.
Jediné mléko kde byl problém tak zeroflats. jinak u dalších tmelů není problém. Jinak nikdy nic ani na jedněch zápletech.
Daval jsem ji pred tydnem na tri Roval rafky v kombinaci s FastTrack S-works a nebylo potreba ani booster. spokojenost
Ahoj, jakou bych mel koupit siri pasky 2bliss Ready do rafku, ktery ma 23 mm? Diky
25mm
Diky
Po roce jsem ji vyhodil, přestala fungovat. Zkourtí se a už netěsní jak při prvním vložení.
*****, já musím něco dělat blbě. Nedávno jsem starou SpešlPásku sundával, protože jsem nechával přeplétat přední kolo, a zas jsem ji použil. Škoda, že jsem nevěděl dřív, že to po roce nefunguje. Musím to těm mým říct :)
No přesně, o vánocích jsem přeplétal dvě přední kola, potože mi na obou odešly jeden dva hliníkové niple, asi ty slan ulice fakt škodí :-( a pásku jsem použil původní, jedna je stará tři roky, druhá dva roky a obě fungují :-)
Ta originální páska byla jako fólie a moc dobře na ráfku neudržela.
Používám už jedině gorila tape.
Největší opruz je očistit ty pláště.
není důvod, jen si očisti patky ;)
Myslím očistit jenom ty pátky. Drží to jako přirostlé!
buď rád, aspoň ti těsní guma a líp to drží v ráfku ;)
nemáte někdo v Praze pásku 32–35mm potřebuji jen jedno kolo.
Tak co je 2Bliss Ready Rim Stri to funkční systém? Kolik to váží
https://www.spkolo.cz/…y-Rim-Strip/ nebo https://www.bike-sport-shop.cz/…les-29x25-mm
Které předpokládám že cena je za kus.
Tento systém má to nevýhodu. Páska není nalepená takže může uhout.
Takže? potřebuji něco na 25mm ráfek.
Jj něco takového https://www.kupkolo.cz/…7mm_z104019/
i když tahle je docely zbytečně drahá.
Nebo třeba https://www.kupkolo.cz/…afku_z90307/ šířka 27 mm ideál.
Má někdo info jestli je TESA 4289 někde skladem v maloprodeji v Ostravě ?
Ať taková blbost nemusí jít poštou.
+2, jednoznačně TESA. Dat 3 kilo za 10 metru pasky je pakarna.
Jakou siri pro rafek s vnitrni sirkou 19mm? (WTB i19) Diky
+3mm
Ok vemnu ji. Šíří 26–27mm?? Jak se sní pracuje?
Je stejna jako notubes
Jako s lepící páskou … tvl to jsou dotazy :-(
Na youtube něco najdeš a nebudeš muset ani číst.
Jedná se o pásku původně určenou pro svazování ocelových trubek a podobně. Má vysokou pevnost (rukou není možné utrhnout pokud nejsi Chuck Norris), a velmi omezenou míru natažitelnosti. Pro správnou instalaci je potřeba tu pásku co nejvíce napnout, jinak se nepoddá profilu ráfku a může se po instalaci zvlnit. Chce to za ni fakt tahat vší silou.
Když instaluji, odmotám si cca 20–30cm, nalepím na ráfek a začnu natahovat. Až objedu kolo, tak ustřihnu ten začátek pásky který není natažený a jedu dál druhou vrstvu. Úplně stejně dělám konec. Pohlídej si, aby začátek pásky byl mezi otvory pro nipple, nikoli blízko nich nebo dokonce přímo na nich. Může pak unikat tmel i tlak.
Páska vydrží fakt dlouho. V podstatě nikdy jsem ji neměnil kvůli problému, vždy v rámci pravidelné údržby. Pláště přehodím minimálně 6× za rok, nehledě na sundávání patky pro dolívání tmelu. Celkově zcela bez problémů.
Díky za užitečné informace
Jaka ze toje plz, uz se v tom ztracim?
V tomto případě se jedná o TESA 4289 třeba zde http://www.hanak-trade.cz/…ixacni-paska?…
Ok,díky za informaci
Gorilla od fa Haven
Kdo vozíte Remerx 2030 s vnitřní šíří 30mm, jakou jste do toho koupili šířku pásky? Díkes
dával jsem do remerxu širokého 27mm pásku 29 mm sedla dobře, většinou na průhyb stačí plus 2 mm
Teď jsem si objednal tu modrou 25mm tak jsem zvědav.
to pomůže
já používám tuto,cena 42kč a zatím žádný problém.
To se po par dnech nepozna ;-)
ahoj, o kolik širší pasku do ráfku?
Ne, že by to tady ve vlákně x krát nebylo;)
Obecně tak +3mm, Někteří výrobci přímo uvádějí ideální šířku.
Co takhle napsat vyrobce, typ a vnitrni sirku rafku? A hlavne si to tu precist nez pokladat po ste stejny dotaz.
Výrobce neznám, šířka ráfku je asi nepodstatny údaj.
Všude jsem se dočetl 1 až 3 mm, tak asi budu muset sundat plášť a rozhodnout se jestli přidám 1 nebo 3 :). Díky za info.
Omylem jsem dotaz napsal sem a ne do vlákna s tesa páskou.
Jestli Tesa páska, tak 3mm
1 až 3 mm podle tvaru rafku
nazdar, chci se zeptat – z nextie mi poslali s i27mm ráfkakama 21 mm pásku, tak trošku nevím co s tím – teoreticky bohatě stačí na přelepení děr pro niple a hodně mělkého středního žlabu. ráfky jsou perfektně hladký, nikde žadný výstupek, nic, patka rovná..
Moje jediná obava je, jestli se mi páska neshrne při sundavání plášťů? máte s tím nějakou zkušenost?
B.1) dát 2 kola a udělat přesah
→ tady ve vlákně se o přesazích píše, ale jedná se o TL ready ráfky s klvalitníma rovnejma patkama, tak k tomu moc nevidím důvod.
předem díky za rady…
Páska neřeší kvalitu patek…
Měl bys tam dát 29–30mm, takže buď si pásku koupíš nebo uděláš 2 kola viz B).
U Nextie staci zalepit diry na draty, kdyz jsem ji mel az ke krajim, byl problem se sundanim plaste, shrnovalo to tu pasku, dokonce i Nextie primo psali, ze staci prez diry na niple
Nějaký tip, kde sehnat Tesu 4289 v Praze? Nechat si to poslat od Hanáka za 150 Kč se mi zrovna moc nechce. A jakou šířku do 23mm ráfku? 25mm?
Díky
Záleží jak máš hlubokej ráfek, respektive žlab. Já daval do 30mm ráfku 32mm a docela dobrý. I když se s tim pracuje trochu hůř.
Jestli na to nepěcháš, můžeš zkusit objednat z ebay. V německu je za 10 Euro vč. dopravy. Ale nevím teda jak do ČR..
Já dával do ráfku WTB ST i23 (29", 23 mm, Tubeless Ready) pásku tesa® 4289 vysoce zátěžová fixační páska
šířka(mm) x délka(m): 28 × 66, poprvé jsem to nalepil na hovno, byl to první pokus. Jelikož jí je dost tak sem to odlepil a nalepil znova a pohoda.
Co takhle použít vyhledávání, pár kliknutí na klávesnici…
Hmm, úžasná cena 455,– a ještě externím skladem. Tak to snad ten hanak-trade má levnější i s dopravou PPL (266+120=386) a má to na skladě…
:-)
Nemá cenu řešit, prostě musíš zaplatit poštovný, i tak se to vyplatí proti notubes atd.
Zkus to u nas na Mall'u
https://www.mall.cz/…100026508423 za 299.-
https://www.mall.cz/…100026508424 za 227.-
Anebo spravu…
To jsem samozřejmě našel. Myslel jsem za normální cenu
Pokud se někdo z Prahy chystáte objednávat, přidal bych se, potřeboval bych tak 28 šířku, doma mám jen 25, to do 25 ráfku dávat nechci.
Kouknu na zasoby …
Budu objednat. Chces něco vzít?
Jo, kdyžtak tu 28 šířku.
Někdo z Brna kdo by potřeboval pásku? Budu objednávat u hanaka tak se můžeme domluvit.
Ahoj, zkouším přechod na bezduše – ráfky XR391 (25mm) + fast track 2.3. Mám koupenou nalepovací pásku, ale našel jsem ještě i spešláckou 2bliss 26mm, kterou zkouším nejdřív. Je vidět, že optimum by bylo 27mm, na každý straně kousek chybí pro vyplnění celé šířky ráfku. Páska ale u ventilku, kde je zdvojená a tím i méně poddajná, nesedí ani po dotažení ventilku (odstává). Tzn. lze ji prstem k ráfku o kousek zmáčknout. Po nahození (mimochodem bez montpák, dílenskou pumpou, patky zaskočily okolo 2bar) okolo ventilku vzduch slyšitelně uchází (zatím bez tmelu).
Otázka: utěsní tohle tmel, nebo si prostě páska s profilem ráfku úplně nesedla (měla by doléhat 100 % i u ventilku) a je lepší dát nalepovací? Jasně, mohl bych tmel zkusit nalít, ale nechci zbytečně všechno „zadělat“ a pak předělávat. Co tady čtu, někteří 2bliss pásku hodně chválí, tak mi jde o to, jestli to odstávání u ventilu je normální, nebo by měla sedět napevno. Díky moc.
Já na 2bliss pásku nedal dopustit, dokud jsem nedávno na bezduše nepředělával ráfky na štěrkoletu. Pochopil jsem, proč ji někteří mají rádi a jiní ji nemusí – evidentně té pásce musí vyhovovat tvar ráfku. V tom posledním byla nepoužitelná, dal jsem Tesu a pohoda.
někde se ti pod pásku dostává vzduch a nejsnadnější cesta ven je okolo ventilku.
zahodit a nelepit 27–30mm pásku.
Už jsem psal v jiném vlákně. Mně tato páska na XR 391 funguje naprosto bez problémů. Ventilky Specialized (s černým těsněním).
Jo, věřím, že funguje, proto jsem ji zkoušel, ale – jak je vidět z fotek – po celém obvodu krásně kopíruje střed ráfku, s výjimkou ventilu – cca 1 – 1,5 mm nedosedá. Pokud ji domáčknu, začne se zvedat u kraje. Jinak ventily DT swiss
na krajích pásku drží patky pneu, u ventilku jí domáčlne guma ventilku, možná bych zkusil ventilek co má tu gumu ve tvaru kužele
Ano, ventil ji domáčkne, ale pouze těsně okolo díry, směrem dál v té zesílené části odstává i s utaženým ventilem. No, asi zkusím na druhém ráfku nalepovací a uvidím. Dostanu se na to až v týdnu, tak pak dám vědět.
Ještě tedy dlužím konec příběhu – nechal jsem 2bliss pásku a použil hliníkové DTSwiss ventilky s kuželovitým těsněním. Bez tmelu mi to ucházelo trochu okolo ventilu i tak, ale po nalití mlíka, nafouknutí, projetí a několika málo dofouknutí zadního kola drží obě kola tlak s tím, že únik je max. okolo 0,1 Bar za týden (a to ještě něco z toho ujde samotným měřením před jízdou). Takže spokojenost, kolo jede asi o něco rychleji (hodnotím pouze podle průměrné rychlosti na srovnatelných trasách před/po), ale hlavně to pohodlí, přilnavost je pecka.
REINKARNACE:
Potrebuji radu, mam rafky WTB, sirka 27, ve 24”. Potrebuju to nahodit na bezdus, ale ten rafek je tak strasne uzoucky a ma tak strasne hluboky zlabek, ze tam nejsem schopen tvrdou pasku, kterou bezne pouzivam (zelena prusvitna aka caffe latte) dostat bez ztraty kyticky. Neporadil by nekdo prosim nejake reseni? Mekci paska, nahrazka, ktera by se dala do tohoto rafku natahnout a fungovala? Diky moc
Nahrej i rafek
I to..
Tak jsem volal cloveku co to vypletal. Poradil WTB pasku…. Objednano, uvidime
Opakovaně zmiňovaná Gorilla tape není poddajnější? Osobně jsem s ní ale nikdy nepracoval.
Špatně zařazeno, pardon.
Ahoj máte někdo zkušenost s páskou Peatys? Všude na fóru cti že by páska měla být o něco širší ale ono dělají pouze 25mm a pak 30mm. Mám ráfek 25mm tak nevím jak rozměr vzít. Diky
30 a dystak ji seřízneš
A není lepší rovnou koupit nějakou jinou 27 – 28 mm, než si zbytečně přidělávat práci, případně riskovat, že to nebude těsnit a následně předělávat…
No právě v tom obchodě jinou nemají a platit 2× poštovny se mi nechce. Takže tu 25 nebrat?
Aha…, tak 25 nebrat
Jenom se zeptám jelikož jsem začátečník. Proč se dělá 25 když bych 25 neměl použít (na ráfek 25)? Díky za objasnění :)
v rafku je zlab, proto potrebujes par mm navic.
Objednam 28 mm muc off :)
Nebo 28 tesa za půlku :-)
Zbytecne plaseni, 25mm bude v pohode fungovat.
Mam na DT ex471 25mm pasku stejne sire a 5 let v klidu jezdim.
A kup si pasku Tesa 4289, mam 66metru co stalo ca. 250Kc a funguju ma nich uz taky hodne let, vic nez tech 5.
Drive jsem taky z opatrnosti daval 2 vrstvy pasky a to je taky zbytecny.
Do svařovaných ráfků v pohodě,v případě ,že jí moc nenatáhne,patky pláště jsou ok,zbytek zalepí tmel..
Ale do lepených je lepší širší a je to bezpečnější/universálnější řešení pro všechny ráfky a patlaly :)
Zeptám se na speciální plastovou pásku bontrager (konkrétně do Paradigm comp 25, ale to je asi jedno…). Nějaké zkušenosti, výhody proti zalepení tessou? Přijde mi to jako za krále klacka, stejnej systém měl kdysi mavic (cca 2005), u nejnizsiho modelu, crossland tuším, to byl. Moje první bezduse :)
Dlužno dodat, že už tenkrát to fungovalo. To „moderní řešení“, prostě páskou typu tessa, ovšem funguje taky. Mnohokrat vyzkoušeno.
Dělám kámošům hodně bezduše – řekl bych, že mi pod rukama prošli desítky, možná už tak 100 kol …
V 80% případů Tesa, v 15% jiná páska, v 5% plastové pásky Specialized a jiné.
U těch pásek co se nelepí se mi nestalo sice, že by to nefungovalo, ale většinou jedno kole z těch dvou znatelně rychleji unikalo … je to IMHO dobrý, že to zvládne každý lojza, ale ta těsnost mi nepřijde úplně top.
S lepenou páskou je to větší oser, ale drží to. Jednou za rok strhnu, zkontroluju ráfky, očistím, přelepím a je klid … (při ceně Tesa pásky to ani není nijak strašné).
Díky. Tak to zalepim normálně tessou.
Tak ono nalepit pasku do ráfku zase nění žádná raketová věda, to snad zvládne každý kdo si dokáže zalepit prst náplastí, jen se nebát to zkusit, nemůže se stát nic horšího než že to uděláš blbě a nebude to držet tak to rozebereš a uděláš to znova a lépe :-)
Jen pro doplneni, na pevnaku mam Tesu 4289 snad 5–6 let. Kazdorocni vymena pasky je zbytecna, pokud se paska neodtrhne pri prezouvani plastu, lze ji nechat
Cetl bych pozorneji ;) … pointa je kontrola rafku, ne ze by Tesa nedrzela …
Zdravím,
Máte nějaký tip na bezdušovou pásku a ventilky z alíku?
Potřeboval bych ideálně 19mm pásku a ventilky 50–60mm?
Díky
https://a.aliexpress.com/_mtKfWvm
Ventilky asi jaký koli
Jakékoliv ventilky určitě ne. Obecně bych se vyhnul hliníkovým, tuplovaně na Ali. Já kdysi nakoupil v akci hromadu černých mosazných od tohoto prodejce a fungují naštěstí bez problémů, budu je mít asi do konce života :). Smysl kupování pásky na Ali mi úplně uniká, když tady máme Tesu u Hanáka za pár korun.
Koukám, že Hanák nabízí místo oblíbené 4289 už i její vylepšenou verzi přímo na kola
http://www.hanak-trade.cz/…beless-paska
Asi ji zkusím. Jinak ventilky asi raději mosazné no
jen bych teda neposlouchal tu jejich výbornou radu že šíře pásky se volí stejná jako šíře ráfku nebo o maličko menší, mají to kluci trochu obráceně :-)
Mám v plánu brát pro 17mm silniční ráfek 19mm pásku.
to, ze se da pouzit na bezduse pak uvadel i u te zlute… Tato modra je podle nekterych mekci. Zvazil bych, jestli nebude vhodnejsi 21 mm (podle hloubky zlabku).
Jsou to Zondy C17. Tam to není moc hluboký nebo tvarovaný. Teď tam mám myslím 20 nebo 21 a přišli mi to zbytečně moc.
U ventilku souhlas.
U pásky záleží kolik různých kol udržuješ, já mám několik šířek a navíc se kola časem mění, takže mě nedávalo smysl kupovat na všechny 66m. Kupuji ZZTO po 10m, která je na metr jen trošku dražší než Hanák. Přijde mi, že ta modrá z Ali je stejná jako modrý Hanák.
I po těch 10m se mi kupí zbytky, které už nevyužiji…
No je fakt že ta žlutá páska od Hanáka je hodně nepoddajná, dávám 2 vrstvy i tak je těch 66m úplně nesmyslné množství to ja tak na 12–14 kol pokud dáváš 2 vrstvy, ta páska drží tolik že jí při přezouvání plášťů obvykle neměním tak že to mám do té doby dokud se nezmění šířka ráfku.
Mě se právě moc nechce kupovat 66m. Mám to jen na jeden pár kol. Měním to jednou ročně a to víceméně preventivně.
Bral bych klidně balení poloviční. Proto sem se ptal na zkušenosti z Alíku no
Právě, těch 66m nikdy člověk nespotřebuje. Navíc každý rok měnit pásku je zbytečný, měním jen pokud se poškodí pri přezouvání.
Proto mi těch 10m z Ali přijde lepší… Jinak jak jsem psal, modrá z Ali je stejná jako modrá Hanák. Tenčí než žlutá, dobře se s ní dělá, vydrží v jedné vrstvě i tlak na silničce cca 70psi.
Máš prosím odkaz na tu konkrétní, kterou kupuješ ty? Rád bych ji vyzkoušel, díky
Tuto
https://a.aliexpress.com/_m0DC6NI
Ale je to fuk, všechny modré jsou stejné, ať už mají nebo nemají potisk. ZTTO, Deemount,…
pro preventivni vymenu nevidim duvod. Mohl bych ti pujcit 21 mm, ale nevim, jestli to za 2nasobny postovny stoji.
Zadní kolo mě uchází o dost víc než přední, asi sem něco zvoral a vidím to na pásku kolem ventilku. Tak to stejně musím rozdělat :)
Není rozumný důvod kupovat presta ventilek.
Jakou mají výhodu oproti přestal? Tipuju, že je potřeba převrtat díru v ráfku?
Jj díra je asi o 1mm větší. Výhody jsou sice drobné, ale po roce s autoventilkama nevidím jedinou výhodu presta ventilku.
Když jsem prestu vrátil dozadu proto, že jsem se necítil na vrtání WR1 ráfku, přijde mi to jen jako zbytečná otrava navíc a ještě se mi za jízdy ulomil (úplně nový, nikdy jsem na něj nepáčil – všechny pumpy mám s hadicí).
Když třeba ladím kolo pro mladou a pak pro sebe, používám jen jednu velkou Lezyne pumpu kterou nafoukám odpružení i gumy a jedu. Nevidím důvod, proč bych měl používat jiný ventilek na kolech a na tlumení. Ano, vím že Lezyne umí oboje, ale přínos použití ventilku co je prakticky ve všem o něco horší mi uniká.
Vrtat si do zánovních Zond nehodlám :)
Ani by to nešlo, proto existuje galuskáč :D
Z části chápu. Zatím mám ve WR1 taky prestu. Ale když se mi urvala tak už jsem měl vrtačku v ruce.
Pak jsem si ale řekl že je to ráfek s doživotní zárukou, a kamarádi co v té firmě dělali oba letos skončili. Uvidíme až ojedu gumu, myslím že to stejně vyvrtám až ji budu mít sundanou. Sice je to ráfek za $600 ale nervy mám jen jedny a kus jich umře pokaždé, když mám použít presta ventilek :)
Edit: Koukám že to jsou silniční úzký ráfky. Tam bych i toleroval argument že menší díra pro presta ventil má přínos. Vrtal bych až ráfky tak of 23mm, ale za to všechny!
Možná to říkám zbytečně, ale doufám, že nebudeš převrtávat poprvé, šišatá díra nasere.
Kdepak, mam doma spoustu prasklych rafku na kterych jsem si vrtani karbonu vyzkousel :)
Hlavně jestli nejsou praskle v té díře pro ventilek až po tom vrtání :-)
A proč by měly? Fakt myslíš že u 30+mm ráfku ta o 1mm větší dira udělá takový rozdíl?
Ráfků jsem zničil mnoho, z hliníku I karbonu a nikdy to nesouviselo s žádnou dírou v ráfku :)
Však to bylo myšleno jako vtip, když tu díru zvetsuješ o 1mm na průměru tak se na tom zase tolik zkazit nedá pokud vrtaš kolmo, mas dost ostrý vrtak aby to nebylo okousane.
Hele nevim, ale asi bychom delall na vrtacce s posuvem, nebo fráze, nejdřív to vystřelit a pak až vrtat, v ruce to může být o hubu, někdy vostrej vrták při blbejch otáčkách … má snahu vlitnout do díry jak nadrzenej
Nehledal bych v tom vědu , stačí mít umyté ruce, v tomhle má Kachna pravdu, a u širších ráfků není problém,
Auto ventilek má adekvátně větší gumu na konci a i oválnou díru utěsní