• grand2

    Ahoj,

    prosím o radu ohledně ucházejících bezdušových kol. Asi po 2 letech mi začala ucházet kola kolem několika drátů. Dnes tedy sundána páska z ráfku, vyčištěno, odmaštěno a nalepena nová páska + nalit tmel. Problém ale přetrvává. Neví někdo, co s tím? Díky

    0 0
    • Rychlej turista  

      Někde páska netěsní.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jaja01  

      A nejsou ty dráty náhodou kolem ventilku?

      0 0
    • Slavik  

      Přešel jsem před 2měsíci na bezduše, ráfky Fulcrum Red Power HP 29", pláště Schwalbe 2,25" přední Rocket Ron a zadní Racing Ralph, mlíko NoTubes. Dle návodu jsem nalil 60ml, přední drží tlak asi skoro dokonale, ale problém mám se zadním kolem: pomalu ale jistě se upouští. Sím, nějaká rada, přidat mlíko atp.? Dík

      0 0
      • oo.viper.oo  

        Můžou to být bočnice. Celý kolo komplet potopit do vany a pozorovat bublinky. Buď rovnou uvidíš velmi jemný řetízek drobounkých bublinek unikajícího vzduchu, nebo, pokud je dírka ještě menší, se začne na povrchu pláště tvořit po určité době malinká bublinka. Jakmile víš kde to je, tak pak můžeš kolo vytáhnout a nechat ho přes noc ležet v takové poloze, aby tmel byl zevnitř nalitý na onom místě, kde to utíká. To by mělo mikro dírku definitivně ucpat.

        0 0
        • Slavik  

          Dík, vyzkouším, dám vědět…

          0 0
        • nzg  

          Než norit do vany, tak stačí houbicka na nádobí a jarova voda, vopatlat a pozorovat bubliny.

          0 0
        • allrose  

          „Nalití“ a položení na místo uniku mi nepomohlo,stále mikro uniká…;((

          0 0
      • plzakj  

        Jakou verzi tech ralphu mas?

        0 0
      • Chlebovnik  

        60 je málo. Spíš 90 – 100 ml.

        0 0
        • Libas  

          Přesně tak, mě taky pomohlo dat více mlíka a důkladně pomalu protočit. Dělal jsem gravel kola 700×30.

          0 0
      • praivo  

        Dle jakého návodu? Stan doporučuje podstatně víc, viz FAQ:

        For a XC 29er tire we recommend 3–4 ounces (89–118ml) of sealant. The amount of sealant can be adjusted based on the volume of the tire. More sealant can also be added if a tire is porous and difficult to seal“

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Slavik  

        Tak jsem to namočil a utíkalo to okolo vnitřního ventilku (byl dotažen fest). Tak jsem vnitřek vyměnil a skoro OK. Když teď zakvedlám celým ventilkem, tak to vždycky trošku uteče dírkou v ráfku. Nikde jinde to neutíká. Při výměně jsem dolil i 40ml mlíka (načež mi asi 10ml vyteklo jinudy :-) ).

        Páska, ventilky Alík.

        Namotával jsem pásku sám. Myslím, že to bude asi neodborně udělanou dírkou do pásku pro ventilek – prostě jsem ji křížově řízl a asi blbě. Příště budu chytřejší.

        Všem co reagovali děkuji za podnětné rady…

        PS: RaRalph je s ráfkem Fulcrum na bezduše peklo. RoRon jsem dal na poprvé a no problem.

        0 0
        • Nikovlas  

          Jen bacha – pokud ti jdou bublinky kolem ventilku, znamená to, že vzduch z ráfku uniká ven kolem ventilku. Nevíš ale, kudy vniká z pláště do ráfku – může to být i špatně nalepená páska v kterémkoli místě na obvodu. Jestli to utažením ventilku přestalo, možná se utěsnil průnik z pláště do ráfku kolem ventilku… nebo se utěsnil jen únik z ráfku ven (to, co vidíš) – to by znamenalo, že jsi odstranil pouze symptom, nicméně příčina zůstala. Takže to ještě raději sleduj…

          0 0
          • Slavik  

            Bublinky lezou, jen když s ventilkem kvedlám. Jinak ne. I tak je to na pytel, o víkendu to rozdělám a dírku udělám teplou jehlou… Dík

            0 0
            • kadlec  

              Staci krizovym sroubovakem. Ja se s tim sral taky, z vyroby nalepena paska a udelali velkou diru a furt to utikolo. Nalepil jsem novou pasku a udelal krizakem dirku a cajk.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • Lister  

              Nevím jaký přesně ventilek máš ale já mám docela špatnou zkušenost s ventily které mají tu vnitřní čas ve tvaru kostky – stačí malý pohyb a často utíkají.

              Naopak ty s konickou vnitřní části většinou drží mnohem lépe. V každém případě nesmí být mezi ventilkem a páskou mezera tím pak může utíkat vzduch pod pásku a dál k nejbližší díře pro nipl nebo jednoduše to pak utíká kolem toho ventilku.

              A až to budeš znovu lepit, tak si zkontroluj jestli není prasklý ráfek kolem ventilku – to je bohužel taky možnost.

              0 0
        • oo.viper.oo  

          Ventilek je potřeba nervat. Je to neintuitivní, ale když ho dotáhneš moc, tak pak část toho těsnění může ztratit plastičnost a přestat doléhat. Otvor dělat kulatým hrotem aby nedošlo k natržení pásky. Já nejdřív udělám malý otvor spínacím špendlíkem a pak ho zvětšuju propiskou.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Ještě bys mohl definovat jak moc to uchází.

      Začalo to až teď nebo zadní kolo netěsnilo od začátku?

      Pásku si motal na ráfek sám?

      Testoval jsi jak to těsní bez tmelu když si to poprvé nahodil?

      0 0
    • BabbaJagga  

      Prosím o tip, jak odhalit únik vzduchu ze silničních bezduší: nové kolo, asi 700km bez potíží, potom zničehonic přední kolo do 2 dnů téměř prázdné. Po dohuštění a jízdě vše OK, po 2 dnech v garáži opět téměř prázdno. A tak dokola. Zvenčí žádné viditelné poškození. Kolo jsem protáhl sudem s vodou, i ventilek jsem ponořil, bublinky nula. Co s tím? Napadlo mě, že bych teda jezdil každý den, aby kolo nestálo v garáži, ale to se teď úplně nedá :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • th74  

        Mě podobně zlobila originál DT páska na kolech. Nahrazeno páskou Spešl 2Bliss, která se nenamotává a je v kuse a nasazení je snadné.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Nutribird  

        Co dolít tmel ?

        0 0
      • nomecz  

        Strčit do vody a zjistit kde to uchazi ? Pak muzes resit pasku/ventilek/de­fekt

        0 0
        • jaja01  

          Přečti si dotaz ještě jednou, hledej bublinky.

          0 0
        • BabbaJagga  

          Dyk to píšu, ve vodě už to bylo ponořený i s ventilkem, žádnou bublinku jsem neviděl. Proto shanim další názory a tipy, vzduch se přece nemůže jen tak ztratit. Hlavně mě mate, ze během švihu prakticky nic a pak po dnů a půl stání v garáži prázdno. Žena mi to na tajnacku nevypouští, v tyhle aktivitě mě podporuje.

          0 0
          • jaja01  

            Přesně takto se mi chovala špatně namotaná páska. Pořídil jsem ty nasazovací od Spešlu a drží v pohodě přes dvě sezóny. I když možná ani verzi na silnici nedělají.

            0 0
      • robb  

        Měl jsem podobný problém. Žádný únik jsem nebyl schopný najít, ale druhý den pláště prázdné. Něco málo jsem dolil, nabušil přes noc na max. tlak. Druhý den trochu upustil a vyrazil na švih. Asi 2–3 dny jsem to takhle udělal, bez dalšího dolévání, a už to bylo v pohodě. Asi tam byl někde nějaký malý únik/y a až po čase se to zacelilo.

        0 0
      • vysmátej bajker  

        dolej tmel.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.