• bikedep

    Ahoj,chybi mi v dilne vazelina,vzdy jsem pouzival bilou,ale pokrok jde nezadrzitelne vpred..Jakou mam koupit?Mate nekdo zkusenosti?Ru­zovou,bilou,gra­fit…

    0 0
    • pepek  

      Já jsem se srovnávací metodou dopracoval k tomu, že do ložisek zadní stavby a na konusy používám grafitovou, která je určená na homokinetické klouby. Je totiž taková „soplovitá“, což je pozitivní vlastnost pro dané použití. Vždy tam vydržela nejdéle v dobrým stavu. Do tlumiče dávám bílou, na kul. ložiska.

      0 0
    • Marskatin  

      já používal bílou, teď jsem spokojen s "touto ":http://motorexbicycle.com/prod_detail.asp?id=7

      pokud jde o barvu, je zelená.

      0 0
      • Daník  

        aha. na barvu jsem zapomněl, ale asi hnědá:)

        0 0
        • bikedep  

          Ahoj Daniku,rekni vasim v Ostrave,at te po 16 hodine nepousteji k pocitaci.Domnivam se,ze je dost jinych adres,kde se muzes ukojit,B-F mezi ne rozhodne nepatri.Jinav vsem ostatnim dik za rady.

          0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          To je vůl :D:D:D:D

          0 0
    • winprog15  

      ja pouzivam Total Multis 2,zatial sa mi osvedcila ;)

      0 0
    • Ricci  

      Ruzova Michelin

      0 0
      • bikedep  

        Ta ruzova je nejaka mastnejsi?Nebo ma v sobe neco specialniho?

        0 0
        • Ricci  

          To neviem,ale je to plasticka vazelina urcena do nabojov

          0 0
        • Ricci  

          biela je redsia a urcena do bowdenov a pod. … Mam obidve

          0 0
          • bikedep  

            Tak to urcite neudelam chybu,kdyz poridim taky 2–3 typy.Urcite bude lepsi nez ta bila,ale hodi se vsechny.Dik za radu

            0 0
    • pižmoň  

      mam modrou EXUSTAR,na loziska naboju,cepu atd…

      0 0
    • qasko  

      Tak tak aspoň tri –

      Ružová na karbón komponemty

      Modrá na titán komponenty

      Biela na všetko ostatné :)

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Čirou..

      Otec je strojař a tak mi donesl na vyzkoušení z práce kelimeček vazelíny. Na otázku, zda je ta vazelína dobrá se mi dostala odpověď, že nejlepší, co lze sehnat. Pokud se tedy vazelíny dají rozeznávat podle barev.

      Čirá mi vydržela všude a krásně. Nesmyje se, mažu tím veškeré komponenty a nikdy nebyl problém.

      Měl jsem i červenou, ale ta stála za prd. Jednou zapršelo a vazelína byla pryč. Dával jsem jí třeba jen na šroubky do řidítek, aby se mi šroub dal povolit, ale prostě to nebylo ono.

      Někde jsem dokonce četl, že bys vazelín měl mít několik na různé komponenty a využití, ale pokud koupíš rozmuný střed, tak chybu neuděláš. Lepší nějak namazanej komponent, než nijak:)

      0 0
      • antt  

        vím, datum, ale na šrouby do řidítek bych doporučil raději lepidlo na závity

        0 0
    • jIrI___  

      Ve fabrice jsem si nabral ze sudu do „kinder vajíčka“ trochu grafitové vazelíny a pohoda. Stejně si myslím, že součástky na kole nejsou namáhány tak moc, aby člověk využil specifické vlastnosti různých druhů vazelín a tím pádem je jednou, jakou použije.

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Taky si myslím..

        Tím, že si koupíš třeba špičkovou vazelínu pro určité podmínky tak hned neznamená, že jsi udělal dobře. Na biku se podmínky na nejlepší vlastnosti vazelíny nemusí vůbec projevit:) Takže kup nějakou vazelínu a místo řešení pořádně jezdi :)

        0 0
        • Ricci  

          Podstatne nie su vobec trecie a specialne vlastnosti vazeliny,ale hlavne jej odolnost voci vlhkosti…

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Každá vazelína má nějaké své speciální vlastnosti. Tedy pokud se bavíme o lepších. Jedna má v sobě kousky mědi, druhá to a to. Takže pokud koupí nějakou špičkovou vazelínu, tak její vlastnosti opravdu nemusí na biku využít.

            0 0
            • Marskatin  

              Hlavní je vazelínou nešetřit. Kdo se stará o kolo pravidelně, tak stejně z důvodů vniknutí nečistit, či preventivně většinou vymění vazelínu dříve než pozbude své vlastnosti.

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Asi tak.

                Mám zkušenosti, že je lepší prostě nešetřit. Všude, kde jsou ložiska jí narvu vždy tolik, kolik se mi podaří. Vždy vše rozeberu, promažu, poskládám, jen tak v ruce popř. na chodbě projedu. Vše si maličko sedne a udělám celý servis znovu. Tím mám jistotu, že vše bude mít dostatek vazelíny. Je to pracné, ale vyplatí se.

                0 0
                • Gad  

                  Tu jistotu nemáš, měl bys to rozebrat ještě jednou a podívat se :-)

                  0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    :D Jen do mě :D

                    Rád dělám věci pořádně. Když to odfláknu tak to za čas budu muset dělat znova a ještě třebas polovinu vyměnit:( :D

                    0 0
                • Ricci  

                  suhlas

                  0 0
              • Vilém  

                To povidej gramarum:)

                0 0
    • Marskatin  

      Teď mě tak napadá, že na nových dražších kolech je pro vazelínu čím dál méně místa: náboje, středy, hlavka …vše na průmyslech.

      0 0
    • Hornet  

      Najviac sa mi osvedcila zelena Castrol LMX, na naboje -loziska atd.

      0 0
    • Luk02  

      Motorex, Mogul – ložisková, pak ještě dřível nějakou Texaco a Total…Mezi těma lepšíma bikovejma nevidím zásadní rozdíl, chce to ale s vazelínou nešetřit…

      0 0
      • Hornet  

        JJ, tie specialne na bike su balene v malych mnozstvach a riadne predrazene :-( vlastnostami sa neodlisuju od tych auto/moto a priemyselnych vazelin.

        0 0
        • Marskatin  

          to je pravda, ale stejně ji koupím, protože, jak jsem zmiňoval výše, nějak ubývá míst na kole, kam bych ji dával, když je skoro vše na utěsněných průmyslech a velké množství bych v životě nespotřeboval, pokud by s nás nedomluvilo hodně.

          0 0
          • Hornet  

            Nemyslel som zrovna 5kg balenie :-) pouzivam castrol lmx, je to 300ml tuba, stoji asi stovku. Doma su 4 biky, sem-tam kamosom nieco premazat a minie sa :-)

            Pokial mas len jeden bike, tak v podstate staci aj male cca 100g balenie.

            0 0
          • pepek  

            To velký množství na auto bude lacinější, než to malý množství na kolo. Zbytek se vždy na něco hodí: na auto, kolečka, dětskou tříkolku. . .

            0 0
            • RomanH  

              …dětskou tříkolku

              A je to tady, ja vedel, ze to s tim zakazem nebude tak horke :DDD

              0 0
              • pepek  

                Uvažuju globálně, Halík. Mně tedy uřvanej návěs za kolem rozhodně nehrozí, takovou radost vám neudělám :-)

                0 0
    • Luk02  

      Mimochodem, nevíte někdo kde sehnat měděnou pastu, nebo vazelínu, pokud možno ve větším množství a za rozumné peníze?

      Díky…

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Otázkou taky je, k čemu? Klasická Ti nestačí?

        0 0
        • Luk02  

          Je dobrý to používat třeba pod brzdové destičky.. Nebo když rozděláváš I-drive, tak tam je taky lepší dát místo normální vazelíny měděnou…Případně když měníš kola u auta, tak se tam taky trochu dává aby to nesrostlo…

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Ale i normální vazelínou Ti to nesroste. né?

            0 0
            • Luk02  

              Většinou ne, ale letos se nezadařilo a na autě mi to srostlo..:-/

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Zvláštní je, že vazelína mi ještě nesrotla, ale jednou jsem si hrál na chytrýho a pěkně se mi to vymstilo. Montoval jsem pedály a místo vazelíny jsem tam pic jen nějakej olejíček. Za měsíc jsme ty pedály nemohli sundat!! Prostě to nešlo. Pedály jsme zničili totálně, ale nakonec se to povedlo:) takže já prostě od té doby poslouchám rady a rvu vazelínu na všechny šroubovací spoje..

                Měď bude asi ok, ale pokud tam narveš hodně klasiky, tak by neměl být problém, ale můžu se plést..

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • Marskatin  

              na kola stačí normální, pod destičky je třeba dát tu měděnou. obyčejná se teplem vyvaří. i z té měděné zbude na deskách jen takový měděnkový potah.

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Na destičky? To si nějak nedokážu přestavit kam jí tedy narvu.. Neznalost:(

                0 0
                • Hornet  

                  Medzi piestik a spodok brzdovej dosticky :-)

                  jasne ze nie na brzdnu plochu :-D

                  0 0
                • Marskatin  

                  na zadní stranu destičky, na tu co doléhá k pístku a třmenu. na stranu obložení, tj. směrem ke kotouči nedoporučuji. Používá se velmi malé množství.

                  0 0
                  • Hornet  

                    bol som rychlejsi o sekundu :-)

                    0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Jááá jsem si to myslel, ale lepší je se zeptat:) Mám Véčka, takže tohle zatím nemusím řešit. Pokud bych to řešil, tak koupím malé množství. Na kolo stačí troška, Takže kilová balení. To je zatraceně moc.

                    Měl jsem asi tak 200g obyč a vydržela mi snad na komplet servis kola tak 3× a ještě jí maličko mám na dně. A to, že s vazelínou nešetřím a flákám ji prostě všude a tuny :D

                    0 0
                    • Marskatin  

                      to děláš dobře, jen nechápu, jak 200g balení někám narveš tunu vazelíny :D ale když to dokážeš tak nepotřebuješ větší, nedovedu si představit kolik tun bys tam narval z kilového balení:D

                      0 0
          • raceman  

            vazelinu pod desticky slysim poprve :-) na co? :-)

            0 0
      • Marskatin  

        No tam co normálná vazelín ua jinou chemii na auta. Otázka je co je u tebe větší množství a co rzumná cena. http://www.olejshop.cz/…pasta-500gr/

        0 0
        • Luk02  

          ok, díky super…jinak to kilové balení je asi moc, ale koukal jsem, že mají i menší díky

          0 0
          • Hornet  

            Kupoval som z olejshop.sk medennu v spreji, 300ml stalo 235,– to musi stacit na dooost dlhu dobu. Medenna je dobra aj na zavity stredoveho zlozenia a podobne spoje, zabranuje vrzganiu a roznym pazvukom.

            0 0
      • pepek  

        Třeba Fabory, ale rozumný peníz-to tam asi nehrozí

        0 0
    • goofy  

      Nejakou prusvitnou silikonovou made by sachta na takove kouzavejsi veci, nejakou bezovou made by sachta do zavitu apod. :-)

      0 0
    • VladexAndroid  

      myslíte si že lékárnická vazelína je vhodná na mazání řetězu? jeden cyklista říkal že ji používá a že to je to nejlepší co může být.

      0 0
      • Fidži_CZ  

        Je to prachobyčejná čistá vazelína, jen lékařské kvality.

        Nic proti obyč vazelíně nepřináší, jen je dražší.

        0 0
        • VladexAndroid  

          a nemůže to poškodit řetěz nějak? já na řetěz chvíli používal motorový olej a to mi posvinilo všechno řetěz pastorky i převodníky.

          0 0
          • hovanec  

            Motorový olej je pěkný lapač nečistot. Navíc má tu vlastnost, že se poměrně rychle vyplachuje.

            0 0
            • VladexAndroid  

              to že je lapač nečistit je pravda, ale rychle se vyplachuje olej na kola a šicí stroje, ten motorovej držel poměrně dlouho.

              0 0
              • hovanec  

                No tak se zkus projet v mokru a uvidíš, jak rychle bude řetěz vrzat. ;)

                0 0
              • goofy  

                Motorový tam moc nedrží. To už spíše převodový…

                0 0
        • hovanec  

          Obojí je z ropy, to je sice pravda, ale výsledný produkt je získáván naprosto rozdílným postupem. Taktéž výsledné mazací schopnosti jsou z pohledu strojírenství rozdílné.

          Vazelína na řetěz se hodí tak možná do hustého deště na asfalt, jinak je směs poměrně služné brusivo.

          Do mokra a bláta bych volil spíš nějaký vosk, který je na podobné účely navržen.

          Závěrem tedy dodám, že lékařská vazelína je na řetěz totální zbytečnost.

          0 0
          • Carloss  

            asi sem divnej, ale mažu vším co zbyde.. motorovej, převodovkovej, minerální, tlumičovej, silikonovej :) jen fritovací sem ještě nezkoušel.. :D

            0 0
            • hovanec  

              Ten fritovací by byl alespoň ekologický. :D Už jsem v nouzi taky namazal rostlinku a divil jsem se, jak to vydrželo. :)

              0 0
              • Jakobo  

                Jenze rostlinne oleje jsou vysychave, ten vyschly olej nejde nicim umyt, jedine silnym louhem. Navic po vyschnuti lepi.

                0 0
                • hovanec  

                  Vždyť jsem napsal, že v nouzi… A v terénu – bláto/voda se stejně dřív vypláchne, než stihne zaschnout.

                  0 0
            • antt  

              jeden známý namazal řetěz olivovým olejem a to tak, že zhruba štamprli nalil na kazetu… Říkal kamarád, nevěřil jsem tomu, dokud mi to nedotáhl na servis, že mu to nějak chrastí a blbě řadí

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • tromboonen  

                No ja kdysi za komancu taky jednou nouzove namazal Favo vegetolem nebo jak se to jmenovalo, coz je asi jeste horsi svinstvo nez olivac… jeli jsme cely den v desti, zaclo to skripat a reznout, nemel jsem moral to tak nechat, byli jsme na cizi chalupe kde nic jineho nebylo, sup tam olej z kuchyne, ten vikend to prezilo – pak jsem to ovsem sam vycistil a namazal normalnim, coz ale zase byla ta vodicka na sici stroje jizdni kola, ktera se od toho oleje z kuchyne podle me lisila akorat viskozitou a chovanim za nizkych teplot :)

                0 0
                • Marskatin  

                  V nouzi dobré každé řešení. Jednou jsem byl donucen místo vazelíny použít indulonu A64 (modrá univerzální) ještě ta stará poctivá ve velké plechové tubě.

                  Kamarád rozšlápnul na chatě tubu s vazelínou volně položenou na zemi, ložisko už bylo rozebrané a osušené a jezdit se chtělo.

                  0 0
      • Jakobo  

        Retez se vazelinou nemaze, vazelina je prilis husta a nedostane se dovnitr clanku. Musel bys retez ve vazeline vyvarit, jak retezy do motorky. Nevymyslej nesmysly a kup si za 60 Kc nejaky olej do auta :-) Ty prtave lahvicky s olejem na kolo jsou totez, teda aspon ve vysledku, akorat ze stoji 2× tolik :-)

        Super je treba namichat olej s acetonem 1:1, perfektne vzlina. Ale na to kaslo, jak rikam, litr prevodovkoveho/mo­toroveho oleje.

        0 0
        • VladexAndroid  

          jenže tu lékárnickou vazelínu mi poradil jeden místní cyklistický veterán důchodce co říkal že si tím maže řetěz celý život a že je to to nejlepší co na mazání vůbec je. mě samotného by nikdy namazat řetěz vazelínou ani nenapadlo.

          0 0
          • Vilém  

            Ono stareho psa novym kouskum nenaucis.

            Tak si zabehni do lekarny a zkus si to sam.

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • johny731  

            Čím mazat řetěz je to poslední čím bych se zabýval.

            Mažu M6AD, vydrží tam poměrně dlouho, akorát se na řetěz lepí dost bordel, takže většinou po každé jízdě řetěz otřu do hadry a občas ho domáznu.

            0 0
          • 01carbon  

            Bylo by dobré se zajímat co vlastně to je vazelína co je plastické mazivo a co je tam ta „mazací“ složka.

            0 0
          • jIrI___  

            Tihle staříci zamrzli v době před 100 lety, ale technologie se neustále vyvíjí…

            0 0
        • standoslav  

          Radši převodového, PP 90 – 80 je tuším hustší, nebo vysomruj v autodílně.

          0 0
          • scota  

            To už to můžeš rovnou namazat Konkorem (na zbraně) a budeš mít kadenci jako kulomet ;-) Akorát dost smrdí petrolejem.

            0 0
      • antt  

        tak může řetězu pomoct, ale jen v případě, že podlehla vývaru s konopím :)

        0 0
    • scota  

      Pěkný článek o mazivech:

      http://cykl.cz/…y-mohli-cist

      1. grafitová vazelína není vhodná na kuličková ložiska,

      ale např. na závity pedálů

      1. vazelína s lithiem není vhodná pro styk s gumovým těsněním,

      ale je vhodná na kuličková ložiska

      1. silikonová vazelína je na O-kroužky, stíráky apod.
      2. měděná pasta na brzdové pístky

      Jste si jistí, že podle barvy vazelíny lze odhadovat složení?

      0 0
      • Vilém  

        Tak u grafitove a medene ta barva napovi:)

        0 0
        • scota  

          Plastické mazivo Madit Mol Liton 2M je skoro černé a neobsahuje grafit. Podle popisu je to vysokovýkonné lítiové plastické mazivo s obsahom molybdén disulfidu. Určené na homokinetické klouby, čepy apod. Velmi husté, na závity pedálů dobrý :-)

          0 0
    • lazza  

      Používáte/dopo­ručili byste některou z těchto vazelín na kolo (střed, hlavový, kliky/pedály atd-)?

      0 0
      • tonik666  

        NEdávno jsem otevřel balení motorex bike grease 2000 a jsem nadšen. Z toho co tam máš nic…

        0 0
        • lazza  

          Já nerozumím tomu, proč jsou vazelíny/oleje/od­mašťovače ad. na kola pětkrát desetkrát dražší než ty určená na automobily, kde dostávají mnohem větší nálož. Proto hledám alternativní náhradu jinde – nejen z finančních důvodů, ale prostě proto, že mě tenhle nevysvětlitelnej nepoměr dost dráždí.

          Ale dík za doporučení – ten Motorex působí docela rozumně.

          0 0
        • lazza  

          Já nerozumím tomu, proč jsou vazelíny/oleje/od­mašťovače ad. na kola pětkrát desetkrát dražší než ty určená na automobily, kde dostávají mnohem větší nálož. Proto hledám alternativní náhradu jinde – nejen z finančních důvodů, ale prostě proto, že mě tenhle nevysvětlitelnej nepoměr dost dráždí.

          Ale dík za doporučení – ten Motorex působí docela rozumně.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Protože cyklisté jsou trubky a 5–10 x víc jsou ochotni zaplatit.

            0 0
            • tonik666  

              těch 5×-10× víc je cena za to, že nechceš dělat výzkum jaký že to levnější produkt pro auta, motorky nebo něco jiného je stejný jako to co ti nabízí bajková firma. Navíc na domácí servis často stačí malá balení, poslední vazelína z kupkola mi vydržela snad 6 let.

              0 0
              • lazza  

                Bohužel sem začal počítat a dopočítal sem se, že za uplynulej rok jsem promazal na řetězu asi osm kil (A to pracuju při mazání dost úsporně). To je víc, než investuju do výměny oleje v autě, vč.filtru. Proto to rozčarování.

                Ale jinak souhlasím: některý „provozní kapaliny“ na kolo stačí fakt v malým množství.

                0 0
                • obda  

                  Osm kil? To děláš jak?

                  0 0
                  • lazza  

                    Tak Finish Line stojí skoro dvě kila a čtyři lahvičky ročně padnou. Připadá Ti to hodně? Málo?

                    0 0
                    • allrose  

                      jedna malá ročně..?

                      0 0
                      • tonik666  

                        Mel jsem pedris syn lube a to bylo husty a ubejvalo pomalu, mel jsem to snad dva roky. Nedavno jsem koupil motorex wet lube a to je ridky a mizi pred ocima, po par mesicich pullahvicky pryc. To uz by se vyplatilo kupovat velkou lahev

                        0 0
                      • lazza  

                        Mažu před každou jízdou. V zimě tak 2×týdně, během sezony klidně 5×. Prostě mi to nevydrží, i když tím řetěz nazalejvám a kapu do každýho jednotlivýho článku zvlášť.

                        0 0
                        • Lister  

                          Mažu cca co 150 – 200km takže tak 3× za životnost řetězu.

                          0 0
                          • arny71  

                            Životnost řetězu 600 km? To ho vláčíš po zemi, nebo co?

                            0 0
                            • Gabbo  

                              10sp retez mi taky nikdy nevydrzel dele..

                              0 0
                              • arny71  

                                Předpokládám na biku? To tak likviduje bahno?

                                0 0
                                • Gabbo  

                                  jojo.. na bajku.. silnicku mam jen chvili, ale je tam 8sp a ten vydrzi dlouho..

                                  nevim jestli bahno, ale je fakt ze jezdim casto v bordelu, mazu tak cca co 100 km a zhruba v polovine zivotnosti vyperu ve sklenicce s naftou..

                                  0 0
                            • Lister  

                              Jenže za těch 600km jich tak průměrně 40 nastoupám a to je na opotřebení hodně znát.

                              Navíc měním asi o fous dřív než by se muselo. Ale nechci si kvůli korunové položce ničit jiný matroš za tisíce. Při mém nájezdu jsou náklady na řetěz mizivé.

                              0 0
                              • Gabbo  

                                +1

                                0 0
                              • Paja  

                                40 km na 600 km? Vim, ze jses z Jeseniku, ale to je 6,7 na 100, a to jeste prumerne O:-)

                                0 0
                                • Lister  

                                  V okolí nemám jediný okruh přes 30 km s menším převýšením než 1km.

                                  0 0
                                  • tonik666  

                                    Spis 13m na 100m, protoze to musi vsechno jeste zklesat. V podstate jede permanentnihp wiesnera

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Pro srovnání se vždy bere průměr na celou vyjížďku na okruhu se startem a cílem ve stejném místě a je jasné, že v tom jsou i sjezdy, kde se nic nenastoupá.

                                      0 0
                                    • Lister  

                                      Já mám rád prudké sjezdy, takže tady nemůžete průměrovat výjezdy a sjezdy na poloviny. Rád jezdím padák přes 30% a to pak sestoupáš 3× rychleji než nastoupáš. Ale samozřejmě můžete pochybovat dále.

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tohle je reálné a vím, že to tak budeš mít (i když bych našel i trasy s méně nastoupáno vůči ujetu, ale nevím jestli je ještě jezdíš – třeba níže ten zmíněný Rejvíz a Zlatý Chlum). To máš jako minimum 3,3%, to není na Jeseníky ještě nic zvláštního. A věřím, že bys mohl mít průměr kolem nebo těsně nad 4% (tzn. musíš jezdit i vyjížďky s výrazně více než 4%, aby to ten průměr dalo), tedy na 600km nastoupáno kolem 25km.

                                    Ale těch 40km nastoupáno na 600km v průměru je i na Jeseníky nereálných. I když vezmu trasu s největším poměrem nastoupané x ujeté km v Jeseníkách co jsem tam jel, tak ani ta neměla 6,7%.

                                    Konkrétně to bylo z Horní Lipové v podstatě téměř nejkratší cestou na Šerák a zase dolu. A vyšlo to na 1km nastoupáno na 20km ujeto, tedy 5%. Je možné, že se najde sem tam něco i s více než 5%, ale určitě ne, aby to dalo průměrně 6,7%.

                                    Ten příklad Šeráku mi přišel jako už dost nadprůměrná vyjížďka na nastoupané metry x ujeté i na Jeseníky. Ten stejný Šerák jsem také jel jinudy s 1200m nastoupáno a ujeto 35km, tedy ani ne 3,5%.

                                    A když se občas k tomu jede něco ve stylu z Horní Lipové na Rejvíz a pak červená přes Zlatý Chlum zpět, tak na takové trase ten průměr půjde hodně dolů (tam je nastoupáno x ujeto o hodně menší poměr).

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      I těch 25km/600km je ale hodně. Mimo hory ve zvlněné krajině na Plzeňsku i když se jezdí v rámci místního okolí kopcovité trasy, tak jsem tak na průměru 10km/600km.

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        hrubej nesmysl co napsal, že to vůbec pitváš ;)

                                        0 0
                                        • Lister  

                                          Posledních 450km nastoupano 16km. Usvědčen z podvodu. Sypu si popel na hlavu.

                                          0 0
                        • AV  

                          http://www.oleje.cz/

                          třeba si vybereš …

                          0 0
                    • obda  

                      Hodně, alespoň při aplikaci kapka na každou rolničku každých 100km. Ale nevím, kolik jezdíš.

                      0 0
                      • lazza  

                        Jezdím často (viz.výše), ale krátký vzdálenosti (klidně jen 30km s velkým převýšením). Dohromady to nedá víc než 4000km ročně.

                        0 0
                        • Gabbo  

                          S takovyma vzdalenostma nevidim jediny duvod mazat pred kazdou jizdou.. kazdou ctvrtou, patou jizdu by to melo stacit.. ja osobne mazu po jizde.. ono to ma cas zatect kam potrebuje, a oschnout + jeste otrit zvenci pred jizdou, tudis se na to tak nelepi bordel..

                          0 0
                    • Lister  

                      Mazivo na řetěz kupují asi tak jednou za 5 let.

                      0 0
                    • RomanH  

                      Nesmis pouzivat Finish Line. Ja ho koupil jednou, ale to snad byla jen ridka voda.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
          • Prazak0  

            Vazelína na kolo se prodává v malých baleních, pak to je i o ochotě platit. I ložiska v náboji jsem namazal lékařskou vazelinou, zcela v pohodě. Na namazání závitů pedálů je zcela jedno, jestli to je lékařská vazelina nebo vazelina na auto. Lékařká vazelina mi přijde zhruba stejně viskozní jak vazelina na kola v tubě. Je to velmi čistá ropná frakce, nic se do ní nepřidává. U nějaké základní vazeliny na kolo taky nic přidávat nebudou, ložiska maže hlavně vazelina, ne nějaké vylepšující příměsi. Třeba u mazání řetězu nevidím rozdíl mezi nejlevnějším olejem a teflonovým olejem ve spreji. Oba jsou zhruba stejně tak vazké, když se řetěz namaže moc, tak chytá prach.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • lazza  

              Přiznám se, že o lékařský vazelíně slyším poprvý. Ale rozhodně vyzkouším. Něco takovýho asi? Existují různý typy?

              0 0
              • Prazak0  

                Asi ano. Já má, loupeý půlkilový balení, bylo to myslím za stovku. Já to chtěl na paty a řekl jsem si, že toho vezmu víc a zkusím i na kolo. Je to obyčejná vazelína, do které není nic dalšího přidávaného. Je to destilační frakce ropy, takže je bílá. Pokud technické vazelin mají jinou barvu, tak to je díky různým příměsím. Chemicky jde o směs uhlovodíků, některá vazelina může víc tužší, jiná zas tekutější, prostě dle toho, o jakou destilační frakci se jedná, čemuž odpovídá i složení uhlovodíků, u tužší jsou větší molekuly, u tekutější jsou kratší uhlíkové řetězce. V ložisku maže především ten olej – uhlovodíky, ne nějaké příměsi.

                Skupenství se mění dle teploty, takže vazeliny těkutější bude vhodná spíš na zimu, v létě zas nějaká tužší, která ovšem za vyšších teplot bude tekutější. Myslím, že lékařské vazeliny od různých výrobců se moc lišit nebudou, maximálně nějakém mírném rozmezí. Na namazání závitů u pedálů je vážně jedno, jestli tam dám lékařskou nebo speciální vazelinu. Jediný snad pozorovatelný rozdíl by mohl být v ložickách nábojů. Tam by ovšem vadila vazelina moc tuhá a nebo naopak taková, co vyteče. Rychlost otáčení v ložisku je ale dosti malá, obvod kola je přes dva metr, jenže v ložisku jedno otočení znamená několik centimetrů. Na styčné ploše mezi kulačkami a ložiskem je poměrně velký tlak na malé ploše. Tužší vazelina vy jen zpomalovala volné otáčení kuliček. I tak by byla energetická ztráta minimální, těžko srovnatelná např. s nárůstem odporu za jízdy, pokud si člověk na kolo nasadí např. svítilnu.

                0 0
                • lazza  

                  Dík za podrobný rozbor.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Jo, jsem asi trošku ukecanej. Krom toho jsem původní profesí chemik. A hlavně jsem to taky řešil.

                    0 0
                • 01carbon  

                  Pokud se domníváte, že více písmenek = více pravdy, tak mohu říct, že to tak není a plácáte nesmysly. A jenom lituji toho, kdo by to vzal vážně.

                  https://cs.wikipedia.org/…C3%A9_mazivo

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Dřív se prodávala vazelina na kola v plechové krabičce, vzhledem a zřejmě složením se nelišila od té lékařské, ta lékařská je pouze dokonaleji předestilovaná. Co se týče dalších příměsí, těch mýdel, tak ta jistě v řadě maziv jsou. Obávám se, že v té vazelina ně kola nic jinéh nebylo, než prostě tuk vyšší viskozity než tekutý olej. Nakonec u vazeliny jde především o to, ab v ložisku více zůstala než při promazání olejem. Což zaručí i jiné chemické složení, tj. vyšší uhlovodíky. Další přísady jen zlepší některé vlastnosti, ale v zásadě nutné nejsou. Stejně jako řetěz promaže i minerální olej bez silikonové příměsi. Tvrdím že na namazání závitů pedálů před našroubováním žádná aditiva nejsou třeba, kdo má šroubovací vícelkolečko, taktéž. Je to zcela jedno i u hlavového složení. Co se týče nábojů, tak ty by šly promázávat i olejem, vazelina jen zajistí, že tam zůstane, nemaže lépe než olej.

                    Aditiva do mazacího tuku se začla dávat kvůli jiným ložiskům, než jsou ta u kol. U kol jde spíš o marketing. Dřív někdy cyklisté mazali i vepřovým sádlem, taky to fungovalo.

                    0 0
                    • tonik666  

                      Tak dříve jsi také jezdil starou škodovkou po okreskách.

                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • Rubi  

                      taky pak zalezi v jakych teplotach jezdis a v jakem terenu… protoze beznou vazelinu po par kilometrech vyklepes, nebo se ti v horku vypari, nebo vymyje vodou…to plati hlavne pro stred, hlavko,naboje, atd… na pedaly je to fakt jedno

                      0 0
                  • lazza  

                    Moc této reakci nerozumím… Argumentuješ Wikipedií?

                    0 0
        • Vilém  

          Ten motorex znam, je dobrej a u toho me napadlo, ze jde zrejme o preznacenej Agip TOP2000. Pouzivame jej v praci, brandovany jako Autol Top2000 a tvari se naprosto stejne jako ten Motorex.

          0 0
        • danis7  

          u toho Motorexu je největší devíza, že se snáší s gumovými těsněními (narozdíl od lithiových vazelín)

          0 0
      • goofy  

        Určitě půjde, ale třeba vybírat. Viděl jsem tam nulnulku a tu používám na bushingy. Na střed atd může být něco tužšího co se nevymyje, klidně lithiové. Na vidlici silikonovou.

        0 0
        • lazza  

          Ještě to upravím podle cen a ten Agip tu mají též.

          Je tam toho mraky, takže nezbude než tam zavolat a nechat si doporučit.

          0 0
        • lazza  

          Hodil sem dotaz a odepsali mi následující:

          *Dobrý den, známý co opravuje kola od nás odebírá tuto vazelínu:

          Mazivo Mogul A 00 je řídčí mazivo, ale asi by se také dalo použít.

          S pozdravem Stanislav Bydlo*

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Lister  

      Když to někdo vytáhl. Dá se ještě někde sehnat Shimano Durace vazelína. Osobně jsem zatím na nic lepšího nenarazil ale mám jen malé balení a asi brzo dojde.

      Podle obrázku má podobnou barvu jako ten Motorem 2000 tak jestli to není stejný vyrobek?

      0 0
      • MlokCZ  

        Sehnat se v pohodě dá, např. tady píšou skladem

        http://www.biketunel.cz/…a-ace-100gr/

        Ale už ji nemají úplně všude jako dříve. Také mi dochází a už ji pár měsíců kupuju. Samozřejmě by nebyl problém objednat někde, kde ji mají. Pořád se ale snažím jen přihodit do většího nákupu bez poštovného a to se mi nedaří, jak ji už nemají v eshopech, kde nakupuju často.

        0 0
        • Lister  

          Právě, že už není běžně tam kde kupuju. Nějak vymizela. Já ji používám skoro na všechno, najlepší jsem zatím nenarazil. Pak už jen silikonovou na určité části a víc na kolo nepotřebuju.

          0 0
      • tonik666  

        Tipoval bych, že by to mohla být stejná vazelína, protože Shimano ji nejspíš používá i na své díly. Když koupíš nové středové složení shimano, tak ta zelená vazelína, kterou je to namazaný, vypadý přesně stejně jako Motorex Bike 2000.

        0 0
        • Lister  

          Jo, je to stejná vazelina jakou máš na dílech když ti přijdou domů – třeba na klikách. Právě že podle barvy mi přijde identická jako ten Motorex, ale barva není všechno.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • scoty  

      tuhle, je super

      https://www.google.cz/search?…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scota  

      A jaký je váš názor na Mogul LA2 na kuličková ložiska?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • huld4  

      jakou bych mel koupit vazelinu? Ted ji potrebuji na namazani sedlovky(vrze), ale do budoucna celkove na udrzbu, tak nejaky takovy univerzal…nechci nic draheho…

      diky za rady…

      0 0
      • tonik666  

        ty si fakt nedas poradit, ze to sedlovka neni nebo jsi ji tou montazni pastou namazal blbe:))

        pouziv bike grease 2000, ale sedlovku jsem naposledy mazal tim od canyonu

        0 0
        • huld4  

          blbe? spis jde o to, ze ji tam moc neni…to zaprve…za druhe rad si poradit necham, ale jak muzes rict, ze to neni sedlovka, kdyz si to kolo nezkusil? Ja na nem sedim kazdy den a mel sem spoustu sanci to testovat..prost kdyz utahnu objimku, tak to chvilu nevrze a pak zase zacne..ted sem koupil novou objimku a vyrazne se to zlepsilo…kdyz sedlo dam niz, tak to nevrze…uplne vse naznacuje tomu, ze to je sedlovka…

          0 0
          • novas752  

            Ja jako vazelinu pouzivam zelenej motorex. Do sedlovky jsem to smichal se zubni pastou cca 1:1 (= udelas z toho vpodstate pastu na karbon) a od te doby po problemech s vrzanim.

            0 0
    • danis7  

      Teď jsem na zkoušku koupil RSP Slick Kick, a to je nejlepší vazelína pod gufera a nad pistek u SA,DPA, kterou jsem zkoušel. Doporučuji

      0 0
    • Rice  

      Dneska jsem vybalil Sram vazelínu na gxp středy a docela mě překvapilo, že je o něco hustější než motorex 2000. Ta hustější mi připadá na mazání okolí zapouzdřenejch ložisek vhodnější a rád bych ji příště použil do hlavovýho složení, ale maj ji jen v 10ml balení. Používá někdo nějakou hustější vazelínu do hlávka než tu 2000 bike grease?

      https://www.sram.com/…aring-grease

      0 0
      • novas752  

        Tak hustší než motorex je třeba A00, ta je tak hustá, že se táhne jako tavený sýr :), voděodolnost excelentní (maže se tim lesní, zemědělaská, stavební technika atd.), přímo do ložisek bych jí nedával, ale okolo nich jako ochranu proti vodě, proč ne (osobně jsem jí zatim použil jen na závity pedálů). Navíc v porovnání s tou SRAM stříkaččičkou úplně zadarmo. :) 10ml za 200Kč, to je fakt drsný, kilo za ±20 táců, to nevymyslíš… Kam se oproti tomu hrabe PM600.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Rice  

          Tak jsem dokoupil ještě PM600 s nadějí, že budu mít něco hustšího než Motorex 2000 pro použití zvenku kolem ložisek (hlávko, šlapací střed apod.) A po natlačení do stříkačky a promnutí hustotou vypadá hodně podobně jako zelená Motorexka, ale asi bude každá na jiný bázi, tak uvidim časem jak se bude chovat. Vazelíny, kterejma se mazaly Škodovky (A00, A4), jsem dřív používal, ale když jsem ji po pár letech musel vydloubávat, protože ztuhla v hlávku, tak jsem k nim ztratil důvěru.

          0 0
          • novas752  

            Pm600 prave moc husta neni, dobre klouze proto se pouziva do odpruzeni ale do lozisek je imho lepsi ta motorex.

            A00 je super odolna ale musi se casteji menit.

            0 0
          • Rice  

            Spíš než o vazelínu přímo do ložisek mi šlo spíš o vazelínu mezi ložisko a víčko/kryt, jako to má Sram na kladkách hazky, gxp středu a do hlavovýho složení. Ale jak se ty víčka/krytky otáčej, tak se dovnitř stejně dostane bláto s vodou a smíchá se vazelínou a jestli bude vazelína hustší nebo řidší asi na množství nečistot uvnitř nijak výrazně nepoznám (třeba bude moc hustá i na škodu, protože v ní zamíchaná voda nevyteče ven, težko odhadnout). Jinak co jsem hledal po zahraničních fórech, tak hustá by mohla bejt blue marine grease.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Strakááč  

              Mažu parktoolkou a ta nepustí jedinej bordel nikudy a blbě se sundava.. jako ta mastnota :)

              Používám ji všude.. mimo odpruzeni a ořechu..

              Je hodně vodeodolna a má krasnou tmavě zelenou barvu takže je i krásně vidět kde je to namazany když můžeš jen tenouckou vrstvu :) jinak hustou bych taky bral na ten střed nebo hlavko no.. ale to je jen detail :)

              0 0
            • Rice  

              Tak nakonec jsem objednal ještě Mobilgrease XHP 222, která by měla bejt doporučená pro mazání Hope ořechů, takže ji použiju tam a při tý příležitosti zkusim i na pár dalších místech. Jen nevim jestli nebude až moc hustá, viskozitu v datasheetu udávaj v jinym formátu, takže se nedá srovnat s Motorexem ani PM600.

              0 0
              • novas752  

                Do ořechu moc hustá být nemůže. Tam většinou jsou dost řídký (DT-Swiss např.), často jen lehký oleje (Mavic například). Hustá vazelína v chladu zhoustne ještě víc a volnoběžka by se mohla protáčit.

                0 0
                • Strakááč  

                  Prilepit spíš..:)

                  0 0
                  • novas752  

                    Přilepit né, i když taky se to může stát, nicméně se to vždycky odtrhne a s trochou štěstí nespadne ani řetěz. Ale když zůstane zalepená ve volnoběhu, tak si šlápneš do prázdna což může být dost nebezpečný.

                    0 0
                    • Strakááč  

                      no jako že se ti přilepí praporky.. ale nevím co používá HOPE v ořechu.. třeba DT se nemaže skoro vůbec jen hustej olej ne ? nebo ta spešl vazelka.. to nevím, to bych nechal bejt.. měl jsme na mysli, že se ti přilepí praporky a nevycvaknou se ti tak rychle a zakřupe to v tom trošíčku.. :) taky se mi to dělo v zimě když jsme já blbec namazal hustější vazelínou… :D :D ale taky dobrá zkušenost :D

                      0 0
              • Rice  

                V Hopech je asi opravdu ta Mobilgrease XHP 222 určená pro vyšší zátěž podobně jako molykot do DT, našel jsem to v několika fórech a i v nějakym mtb eshopu. Minulej tejden jsem ten ořech čistil a vypadala dost hustá, ale zároveň ji tam bylo málo, takže je ořech hlasitější. 400g kartuše nestála tolik, takže to za pokus stojí.

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Rice  

        Nějakou hustou Mogul mam, ale to je jen pozustatek z mládí a už ji nepoužívám. Tu Sram (byla za €5) asi nechám jen na ty Sram věci a do hlávka dám zase ten Motorex 2000. Kdyby se to hlávko rozebíralo jen jednou za rok, tak by asi šla použít i tam Sram, ale když se to rozebere častějc, tak by asi zmizela docela rychle.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Rice  

          Jo, to jo. Bral jsem ji na zkoušku s eaglem, takže jsem cenu moc neřešil. Dává se stejně jen někam ke středu a ke kladkám, takže by měla vydržet x. Motorexku 2000 mam 100g v tubě už asi 3 roky a nejvíc jsem ji vyplácal, když jsem si hrál s konusovym středem a ořechem s kuličkama a rozebíral to snad 4×. Kupodivu ta 100ml white motorex na šrouby je po 3 letech skoro prázdná, ale to asi tim, že ji dávám do pantů u dveří, ale teď asi po půl roce začly jedny skřípat, tak dám zelenou.

          0 0
          • Rice  

            Tak ty dveře teda neskřípaly kvuli vazelině, ale byly nějak nakřivo. Jak se najednou ty M10 vymezovací podložky ke konusovejm nábojům hodily :)

            0 0
    • Voita  

      Bikeworkx je v pohodě

      http://www.bikeworkx.eu/…-star-white/

      0 0
    • jaykay  

      „Ty a Já“ příp. Durex

      0 0
    • Rice  

      Dohledávám ještě nějaký informace k vazelinám a objevil moc hezkej přehled vazelin co se dávaj do Enduro ložisek, třeba někomu pomůže…

      https://www.endurobearings.com/…logy/grease/

      0 0
    • Rice  

      Vazelíny už přišly, takže momentálně mam modrou XHP 222 do ložisek kol, Hope nábojů apod., CRC (Speedplay) Marine Grease do hlávka a Motorex White Grease jako anti-seize na šrouby. Modrá XHP 222 je hustší než zelená Motorex, CRC Marine je hustá olejovitá pasta. Do 20ml stříkačky jdou snadno přendat 10ml stříkačkou s ustřihnutym vrškem, stačí nabrat z kartuše a vymáčknout do větší stříkačky. Spokojenost veliká, jen k nim časem z Ali objednat stříkačky se závitem a plastovym nástavcem/špičkou.

      0 0
      • doubleingram  

        Posles plz odkaz na ty veci z Ali, co zminujes?

        Dik

        0 0
      • Rice  

        Stříkačky se závitem se daj najít pod názvem Luer Lock, maj je i někde v ČR, na Ali mi ten produkt zmizel, ale půjde snadno dohledat. Objednával jsem je za 2×$0,6 a teď jsem zahlýdnul jen 10ks po $6. Zkus vyhledat „Luer Lock syringe“ nebo „Screw type syringe“. Plastový nástavce a 10ml stříkačky s prodlouženym koncem maj tady. Jestli na ty stříkačky pasujou nemam vyzkoušeno, ale prodávaj to i v sadě, tak snad to půjde.

        www.aliexpress.com/…4173383.html

        www.aliexpress.com/…2069247.html

        0 0
      • Rice  

        Tak ty plastový nástavce už přišly, namáčknul jsem je na obyčejnou 20ml stříkačku z lékárny za 2,50 Kč a krásně držej i při mačkání tý marine vazelíny. Stačí jen trošku zkrátit podle požadovaný velikosti otvoru. Doporučuju.

        0 0
        • satch  

          Jo, ale závit na stříkačce je jištěním úplně jinde… Zase tobě maximálně odletí špička, poškození třeba pacienta nehrozí :). Jinak jdou koupit i normálně v ČR.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • saddik  

      Já teda cpu Motorex 2000 úplně do všeho, mít víc různých vazelín (když nepočítám silikonovou) mi přijde trochu overkill.

      0 0
      • tomxxx  

        já mám zase na 90% věcí silikonovou military grease. Do vidlice se bojim cpát cokoliv jiného a tak jí mám i na vše ostatní. Neni tak drahá, tak je to fuk. Do ložiska dávám silikonovou bikewoxx, docela se osvědčila. DT ořech mažu jejich origo nebo mocolite s minerálním olejem.

        0 0
      • Maka123  

        Přesně tak.

        0 0
      • Pan.Fazole  

        zrovna včera když sem čistil a mazal tlumič jsem si říkal, že se tu musim zeptat, jestli něčemu náhodou nevadí, tu Motorex 2000 cpát úplně všude na kole (včetně právě vidle a tlumiče)… :) ?

        0 0
        • Breakpain  

          mno do vidle ani tlumiče bych to nedával… tam se dávaji řidší…

          0 0
        • Strakááč  

          nevím co ta motorex 2000 je.. ale tak odhadem tipuju že to bude lithiovka a tu do tlumáku, vidle opravdu né.. tedy pokud chcete mít vidlici funkční delší dobu.. :)) mě to třeba sežralo gufera i plastový futra u takový trošku shit vidlice.. a šlo to rychle do kopru.. :D

          radši všude tu silikonku než obráceně.. :)

          0 0
          • obda  

            Kdybys radši neodhadoval, a kouknul se raději do technického listu: https://www.motorex.com/…_2000_EN.pdf

            Není to litiovka, je na bázi vápenného mýdla. Dle listu by měla být neutrální vůči těsněním.a zabraňovat galvanické korozi.

            0 0
            • tomxxx  

              Furt ale nechápu, proč jí dívat do vidlice. vnitřní těsnění a povrchovka eloxu je na nesprávnej servis docela náchylná, nehledě na to, že když ti tam při reklamaci najdou zbytky špatný vazelíny, máš smůlu.

              0 0
            • Strakááč  

              hlinitá mýdla ? tak to je bláto.. :D strejda co dělá zámečničinu říkal, že bahno do ložisek nepatří.. že lithiovka tam vydrží trojnásobně dýl

              0 0
              • danis7  

                strejda je znalec :)

                0 0
                • Strakááč  

                  tak každá vazelína se hodí na něco jinýho.. žejo.. hlinitá, vápenatá bych řekl že je dobrá leda na mazání šroubů kovových spojů a takový to „né do ložisek“ prostě je teplotně nahovno.. zahřeje se cca na 90°C a teče když se tam dostane troba voda, tak jí to vyplaví.. takže do ložisek asi nic moc… kdežto lithiovka nesteče.. jen na vzduchu prej hutne takže nemusí mít úplně nejlepší těsnící schopnosti proti prachu ale proti vodě chrání nejlíp..

                  0 0
                  • beranek666  

                    třeba motorex bike 2000 (zelené mazivo) je do 110°C, vodě odolné, určené pro valivé ložiska

                    0 0
              • obda  

                Co to blekotáš o hlínitých mýdlech? Měl bys raději šoupat nohama v koutku, nejsou tam lithná mýdla, ale vápenatá ;)

                0 0
            • Pan.Fazole  

              hm, tak sem zas chytřejší. dík všem. seženu ještě jinou teda.

              0 0
          • novas752  

            Myslim že má vápníkovej základ, lithium neobsahuje. Ale i tak jí do odpružení nedávám, je dost hustá a akorát bych přicházel o citlivost. A jestli žere vidlice… :D

            Používám PM600 + motorovej olej.

            0 0
        • danis7  

          Motorex je dobrá vazelína, použití snad všude, nepoškozuje gumové těsnění oproti lithiové vazelíně. Jen pokud ji použiješ do tlumiče/vidlice, tak ji doporučuji naředit olejem, vidlice bude mít lepší chod. Jinak na vidlice/tlumiče doporučuji RSP, má ideální konzistenci, výborné mazací vlastnosti.

          0 0
          • Rice  

            Ve Foxce se ta vazelína podle mě používá jen k zakonzervování některejch částí, píst by se měl při chodu mazat olejem ze vzduchový komory případně z nohou. Ale nejjednodušší je při servisu i výběru maziva postupovat podle návodu.

            Co se týče zelený Motorexky, tak koukat po jiný jsem začal protože jsem několikrát po pár měsících našel kolem ložiska v hlávku dost bláta a změna vazelíny neni až tak nákladná věc, teda až na to, že vám doma zustane ležet ta stará.

            0 0
            • novas752  

              Na hlávko je super A00. Je levná a dost voděodolná (je to ten svinčik čim se třeba mažou lesnický stroje). Takže opatlat celej prostor hlávka a voda nebo bahno se tam nemá šanci dostat.

              0 0
            • Rice  

              A00 nebo A4 co ležela doma jsem používal před xy lety, když nebylo tolik financí, takže se nědělala ani rozborka kola a komponenty se měnily, když už to opravdu jinak nešlo. Jenže pak jsem kolo po x letech rozebíral a v hlávku a na šlapacim středu našel takovou vyschlou ztuhlou hnědou hmotu. Takže teď na hlávko mam tu Marine Grease, ale i tak ho radši tak jednou za půl roku zkontroluju.

              0 0
    • TJK81  

      Trochu oživím vlákno.

      Mám v úmyslu si pořídit řekněme „universální“ vazelínu na kolo. Přesněji SRAM Butter.

      Myslíte že je mimo RS vidlice vhodná i na náboje, spodní a hlavová složení? Máte s ní někdo zkušenosti?

      Na běžné věci jako pedály používám LA2

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Myslím, že ne. Není dost „vláknitá“, určitě to není vazelína na točivé součásti a ložiska. Nebude dost trvanlivá. Jako univerzální spíš zelenou Motorex nebo něco podobného, v jiném vlákně doporučovali levnější Divinol. V podstatě vlastnostmi bude cokoliv univerzálnější (a levnější) než SRAM Butter.

        (Dohledej si v Cykloservisu rozhovor s Nacházelem o vazelínách, trochu si tím rozšíříš obzory.)

        0 0
      • Breakpain  

        Sram davam jen na vidli a na teleskop. Rozhodne to neni montazni vazelina, pripadne do stredu.

        Jedu „dvojboj“ Sram butter a Motorex ;)…

        0 0
        • TJK81  

          Jo asi to budu řešit stejně… Jen uvažuju jestli to malinkaté balení Butteru bude dost

          0 0
          • Breakpain  

            Tim mas na mysli jak veke baleni?

            0 0
            • TJK81  

              Těch 29g.

              0 0
              • Breakpain  

                To je něco kolem 2kil, ne? Tu mám taky a docela to vydrží, pokud to máš jen na vidli a tlumič ;) … Zase tak často sborku a rozborku neděláš ne? Pokud je to na více kol a děláš to několikrát ročně, tak bych vzal samozřejmě 500g :)

                0 0
                • TJK81  

                  Dvě kola, rozborka a sborka 2–3× ročně (předpoklad). V zimě nejezdíme (kola „zazimujeme“).

                  0 0
    • milan.v  

      Motorex 2000 / Zéfal / DT Swiss na náboje

      0 0
    • doubleingram  

      Potrebuju novou Motorexku, premyslim nad nejvetsim baleni, nejlepsi pomer cena vykon, 850g:

      https://oleje-vazeliny-cistice.heureka.cz/…grease-850g/

      Predpokladam, ze je stejna jako tato klasika v tube, muze nekdo potvrdit, plz?:

      https://bikersplanet.cz/…00-100g.html?…

      Mel by nekdo zajem o cast te 850g? Jen osobne Praha

      Diky

      0 0
      • TJK81  

        Já teda taky doufám, že všechna balení jsou stejné (pokud jsou značená jako Bike grease / bike grease 2000).

        Teda 850g pixla, 400g kartuš, 100g tuba a 100g pixla se štetečkem.

        0 0
      • Breakpain  

        Je to to same… proc se ji chces zbavovat, to se neskazi …

        0 0
        • doubleingram  

          Tak 850g mam tak na 10 let :)

          Ma to po x letech stejny vlastnosti?

          0 0
          • Maka123  

            Napíšu svoji zkušenost s Motorexem, jsem vášnivý rybář a mám několik navijáků značky Shimano a ty potřebují občas rozebrat, vyčistit a znovu namazat. Zkusil jsem snad všechny vazelíny co jsem sehnal a ani s jednou to nebylo ono a když ano, tak v zimě ztuhly. Originální vazelínu nebylo možné sehnat, tak jsem tenkrát koupil za 199kč Motorex v tubě a až ten fungoval a vypadal jako ta původní a asi byl. Na podzim jsem začal jezdit na kole a nakoupil nářadí i mazání 100g Motorex a ta je úplně stejná jako ta stará cca. 12let.

            0 0
            • doubleingram  

              Dik za info. Pises, ze je stejna, takze vzhled konzistence, vune atd?

              Jde mi o to, jestli to nejak fyzikalne degraduje. A pokud ano, za jak dlouho.

              0 0
              • Breakpain  

                Hele, mam pixlu tak 7 let starou a funguje porad stejne ;) … Myslim, ze je to neznicitelny.

                0 0
          • Breakpain  

            Jop, mam ji cca 7 let a stejny jak na zacatku. Jsem cca na polovine a uvazuju, ze si koupim plnici kartus. Na nektery aplikace je lepsi mit spicku, nez to natirat prstem / stetcem.

            Zase s ni nemusis setrit ;).

            0 0
            • doubleingram  

              Dik, o kartusi taky uvazuju, mas neco vyhlidnuteho?

              0 0
            • novas752  

              10/20ml strikacku za par korun a pomoci drivka od nanuku naplnit. :)

              0 0
              • doubleingram  

                V jednoduchosti je krasa, dik.

                Beru tu 850g dozu za 544, doprava free, takze kdo ma zajem, tak 100 g vyjde na krasnych 64 Kc, osobne predam na Nam. Republiky nebo Vrsovice, Bajkalska ul.

                Digitalni vahu mam.

                0 0
      • ScottAspect  

        Pořád platí? Kdyžtak bych trochu dal kolu koštnout a zajímá mě, co se na ní tak chválí.

        Kolik a za kolik? :)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.