Zdar. Zvažuju výměnu vidle na 29" , ale nevím jakou tam dát! Potřebuju klasický krk a na rychloupínák. Momentálně tam mám Rock Shox XC 30 TK Solo Air. Co tam pořídit aby to trochu chodilo? Není to na žádné divočiny! Díky.
Zdar. Zvažuju výměnu vidle na 29" , ale nevím jakou tam dát! Potřebuju klasický krk a na rychloupínák. Momentálně tam mám Rock Shox XC 30 TK Solo Air. Co tam pořídit aby to trochu chodilo? Není to na žádné divočiny! Díky.
Viděl bych to asi na RS recon gold lepší vidle s klasickým krkem a rychloupínákem se bude už dnes těžko schánět.
Třeba hned Reba :-)
Myslel jsem že se reba v29 bez tapered a na rychloupínák už nesežene. Ale jak je řiká jeden myslel .................. :-)
nedavno jsem videl v nejakym e-shopu kolokram ci tak neco Rebu na 29" s rovnym krkem a rychlupinakem za hubicku … nejakej totalni vyprodej ......
sežene
doporučil bych ti epicona a necht přeplést přední kolo … budeš na stejné ceně jak s reconem
Epicon (Epixon) je na pohodu vidlice … jezdil jsem ji 2 sezony a nemuzu proti ni rict spatnyho slova!
Epixona mám na reklamaci. Můj kus se asi nějak nepovedl :(.
stane se! s cimkoliv se to muze stat … i s nejvetsim drzakem na trhu …
S tím souhlasím.Akorát u mě se to nějak sesypalo. Nefunguje nastavení odskoku, seklo se uzamykání vidlice a po půlroce má solidní vůli.
Suntoury vakl mívají. Měl jsem rebu dual er. Po sedmi letech koupil epicona a nikdy jsme se nesžili. Malá citlivost, příliš lineární a po předělání na olej vakl. Po roku šla z domu a nyní jezdím pevnou vidlici.
tak Suntour v úpravě TT je tak citlivý že připomíná houpacího koně a je to prý nejlepší vidlice celého vesmíru a přilehlých galaxií
Vážně „vesmíru a přilehlých galaxií??“
Pevnou vidlici už nemusím. Jakmile jsem v terénu, tak vzduchovka je zlatá.
Já zas pořídil místo vzduchovky kosu a to je docela jiná básnička.
Jaká básnička? Vždyť jen koktá :-)
Kolo se mi přeplétat moc nechce. Mám tam kola MICHE s červeným aloxem středů a ploché dráty. Nechal bych je raději tak jak jsou v orig.
a jaké máš přesně ty kola ? nejde k tomu dokoupit nějaký konverzní kit ?
ona tahle kombinace už je trošku problém v podstatě je skladem jenom Recon Silver což bych moc nedoporučoval za ty prachy.
Nebo Raidon ten bude chodit dost podobně jak ten Silver ale za půlku peněz.
http://www.axit.cz/…tapered.html tady jsem našel rebu
tapered
a jo jsem slepej
Jsou to MICHE CROSS 29". Ale pochybuju o nějakém kitu. Špatně se dohledával i vořech když jsem ho scháněl. :-(
tak tím spíš bych to nechal přeplést, nebo holt doufat případně zkusit bazar
Problém sehnat vidli na RU s rovným krkem rozhodně není. Aktuální modely jako REBA, RECON, EPIXON jsou k sehnání na všechny varianty – taper, klasika krk, RU, pevná, atd
RAIDON rozhodně nechodí stejně jako RECON
Epixon 9 bývá i na upínák.
Už asi 2 měsíce ale verze pro RÚ a ahead není skladem a asi nebude.
Takže leda počkat na modely 2017.
To je hlavně problém dovozce, že není schopný doplňovat skladové zásoby.
Reba !!!
Ahoj, měl bych dotaz ohledně vidlice. Přítelkyně má na kole pružinovou SR SUNTOUR XCR RL-R a chtěla by levnou vzduchovou. Oba jsme teď tomu ježdění docela propadli, tak jsem šalamounsky / vyčůraně vymyslel, že bych ji pověnoval mou ROCK SHOX XC 30 Silver TK Solo Air a na svém kole provedl upgrade. Pokud bych na své kolo kupoval novou vidlici, chtěl bych asi, co jsem tady načetl, pevnou osu. Dotaz tedy zní, kolik by stála taková sranda – přepletení a rozumný náboj. Vidlice by asi byla Epicon. Dotaz pod čarou, co by toto řešení udělalo zhruba s vahou mého kola? Nevím totiž, kolik moje stávající vidlice váží.
Moje kolo – http://www.bike-forum.cz/…53-hatatitla ROCK SHOX XC 30 Silver TK Solo Air. Př
Díky. Filip
Náboj cca litr (Force 4×1), prace ± 500,–. Za predpokladu ze pujdou pouzit puvodni draty. Hmotnost bude nizsi, predpokladam optimisticka uspora tak 350–400g
Epicon je asi na stejné úrovni jako xc30 silver. Když upgrade chce to spoň něco jako rs recon nebo sonturku axon.
Pockej Epicon uz teda neni nejvic?
Asi ne
Dát na stejnou úroveň epicona se 32mm nohama a váhou 1700–1800g s XC30 silver s 30mm nohama a váhou cca 2500g. To chce hodně velký koule. Ještě kdybys to přirovnal k Raidonu, tak bych sice skřípal hodně zubama, ale asi bych sem nepsal.
epicon váži nějaké 2 kg xc30 2,2 kg A dobře máš pravdu má nohy o 2 mm širší. Připadá mi trošku nesmysl upgradovac z vidlice která stojí 3500 na vidlici která stojí 4000 a které chodí tak nějak dost podobně nemyslíš?
Ještě to upřesním Epicon váží 2061 g a xc 30 silver 2180g a ano máš asi pravdu těch 119g na kole bude opravdu znát.
Ses nějak zasekl v čase ne? Tolik vážily možná tak verze s ocelovýma vnitřníma nohama.
No vida, 26" verze je ještě znatelně lehčí než ta 29", co jsem hodil níže.
Jenže to bereš možná nějaký extra starý ročník a nebo (případně a současně) nějakou ošizenou těžší verzi. Epicon dle verze může být mnohem lehčí.
V příloze test s reálně převáženým Epiconem a to je ještě dokonce 29" verze (konkrétně 2012 model v testu), která je těžší. A najednou má 1753g ve 29" verzi…
no řídil jsem se tím co maj na stránkách.
Já se teda moc nevyznám, ale ten upgrade jsem viděl (jak píšeš) u Epiconu právě v těch 32 mm nohách a váze. No a samo že v té předělávce na pevnou osu. A přítulce by ten upgrade na vzduch xc silver stačil, přeci jen to ježdění nehrotí tolik co já a :)
Jo je pravda že ta pevná osa uděla hodně, váhový rozdíl bude minimální. Proto si řikám jestli by nebylo lepší si připlatit 1500 za axonku, která je o proti xc30 už o 400g lehčí a která bude chodit lépe než epicon bude citlivější bude se dát lépe nastavit.
Ok, zkusím přeformulovat. Jakou vidlici okolo 6 tis. na to mé kolo? Budu případně rád i za link. Co jsem googlil ten Axon, tak jsem jej našel podstatně dráž.
mrkl bych na nejakou Rebu z bazace … :) ja nedavno jednu prodaval za 6, byla v super stavu.
tady jsem našel toho axona http://www.kupkolo.cz/…bila_z98322/?…
https://www.cyklobazar.cz/…s-xmm-100-29 – treba prvni co jsem videl, bude jich tam vic … i bez Tapered …
Jen je o pár palců větší no
jo sorry, ctu 2 temata se stejnym obsahem :D ale jeden shani 26" a druhy 29" … :D
Díky. Nenapsal jsem do dotazu. Jsem na 27,5, viz link na kolo.
Aha, už máš 27,5. To tedy mění situaci oproti tomu co píšu níže.
Pak bych vzal tuhle, ta je k mání s 1a1/8 krkem + pevná osa (nebo i bez pevné, kdybys nechtěl řešit přeplétání):
Jestli potřebuješ 1a1/8 krk (tedy nemáš rám na tapered krk) a ještě k tomu 26", tak je to složitější, jak se tahle kombinace pomalu přestává nabízet.
Dle geometrie rámu bych uvažoval (nebo naopak vyloučil) jít variantou 27,5" vidlice nebo 26" s tapered krkem + externí dolní část hlavové (tedy v případě, že máš semiintegrované hlávko, aby to šlo použít).
V obou případech to znamená cca 1cm na délce vidlice navíc, tedy o 0,5st. to položí hlavový úhel a o pár mm zvedne střed.
Do 6tis. se ale stejně moc nevejdeš. Pokud snese rám tu nepatrnou změnu geo, tak by vybral
http://www.tuning-test.cz/…lo-rl-detail
A pokud ne a bude nutné nechat 26" vidlici, tak bych šel do levnějšího řešení, které sice nepřinese takovou hmotností úsporu ani pevnou osu, ale bude levné a chod vidlice bude někde jinde než ta původní. Konkrétně myslím tuhle variantu:
http://www.tuning-test.cz/…-2016-detail
Po funkční stránce to bude skoro jako upravený Epicon (mírně horší tlumič), jen bude o něco těžší.
Epixon je sice dostupný pro 26", 1a1/8 krk a bez pevné osy, ale je to jen těžší varianta
http://www.tuning-test.cz/…-rl-r-detail
která ale přinese oproti tomu Raidonu jen pár gramů a nic víc.
Výše vidíš, že už jen Epicon bude o celých 0,5kg lehčí než XC30…
Proč by Axon měl být citlivější a chodit lépe než Epicon? A co se bude dát lépe nastavit? Tušíš vůbec čím se liší nebo neliší vnitřnosti?
No řídil jsem se podle ceny a podle toho co mi bylo doporučeno zde na bf
Já to vidím zcela jinak.
Budu tedy srovnávat upravené verze. V originále to u Epicon/Epixonu zhoršuje mazání vazelínou (a vzal bych rovnou upravenou verzi).
Aktuálně mám pro HTčko upravenou Rebu a upravený Epixon. Upravený Epixon chodí výrazně lépe než upravená Reba (a to upravená Reba chodí slušně, kdyby nebyla také upravená, tak bude ztrácet na upravený Epixon ještě daleko více).
Konkrétně je Epixon pro mě lepší v průběhu + počátek zdvihu + tlumící část (u té je rozdíl největší, ale to je dané také hodně úpravou). Citlivost je ± srovnatelná. Rozdíl v tuhosti nevnímám, dle měření o malinko lepší ve prospěch Epixonu.
Rebu jsem chtěl poslat nejdříve do světa, nakonec jsem si ji nechal a dávám ji na zimu na ježdění do práce, kde jsem původně chtěl použít rovnou pevnou.
Srovnávat s XC30 nemá vůbec smysl.
A co se týká hmotnosti, tak jsou na tom Reba a Epixon ± nastejno (konkrétně je to těsně přes 1700g bez osy, oboje je 29" verze se stejně seříznutým krkem, s lockem na korunce + ježek).
Tak eště jednou teda co je lepší? Psal jsem tu asi před měsícem na vidlici 29" tapered pevná osa a nejlepší možná v řádu okolo 7000 mi byla doporučena axon.
Axon je pouze o pár gramů lehčí (dle typu Axonu je i různý rozdíl hmotností, pokud to není karbonová verze, tak se hmotnost liší minimálně a je tam lehčí o pár gramů např. Ti 15mm osa, kterou má třeba i Auron – rozdíl je ale opravdu malý, mám doma jak tu Ti osu, tak tu o chlup těžší).
Pokud jde o chod vidlice, tak upravená je o dost lepší než neupravená. Kolem 7tis. bych vzal upravený Epixon
http://www.tuning-test.cz/…5-qlc-detail
který i sám dlouhodobě jezdím (já ho tedy mám navíc ještě se speciální úpravou expanze, kterou nevím, zda Milan standardně nabízí, ale i bez ní je upravená verze pořád o mnoho lepší než neupravená).
Neupravený Axon bude lehčí, ale bude chodit hůř.
A co třeba v porovnání s recon gold?
Nahoře srovnávám upravenou Rebu vs upravený Epixon a to ještě navíc je srovnání dual air Reby. I ta vychází ve srovnání upravených hůře. Solo air Reba je další krok k horšímu. A Recon opět ještě další krok k horšímu.
Mám právě možnost mít axon elite za 8000 a nebo epixon elite asi za 6000 tak by mě zajímal rozdíl. Nikde jsem se nic nedočetl co se týče vnitřku.
Na stránkách výrobce máš kompletní rozkresy, kde se můžeš přesně podívat na všechny verze, např.:
http://www.srsuntour-cycling.com/…-27.5-100,80-(2).PDF
http://www.srsuntour-cycling.com/…27.5-120,100-(1).PDF
Stručně: Vzduchová část je funkčně úplně stejná pro všechny verze obou těch vidlic. Tlumící závisí na přesné verzi dané vidlice a adekvátní verze jsou stejné pro Axon a Epixon. Ne všechny verze jsou u obou modelů dostupné. Jedná se o drobné rozdíly, hlavně dostupnost RL-R vs RL-RC. Je to pořád ten stejný tlumič, oboje varianta s dálkovým zamykáním. RL-RC umí navíc štelovat jeden okruh komprese (což v reálu pouze zhorší citlivost), u RL-R je pouze lock.
Tedy po funkční stránce Axon nepřináší navíc vůbec nic.
Totožné tlumení je i na některých verzích Auronu, kde je to ve verzi RC (tedy s nastavením jednoho okruhu komprese).
Odlišná patrona je až na Auronu RC2, kde je externí štelování obou kompresí, ale už zase chybí lock.
Ahoj, technický neznalec v nesnázích prosí o pomoc. Můžu dát na své kolo viz link uvedené vidlice v ahead verzi pokud přepletu na 15 mm pevnou osu? Zdvih vidle bych chtěl v reálu zachovat na těch 100 mm. Pokud jsou použitelné, kterou z těch dvou dát? Je tam nějaký rozdíl mimo rozsah možného nastavení zdvihu? Moc díky. F
http://www.bike-forum.cz/…53-hatatitla
Ta dražší má dutou korunku a jinou pevnou osu. Je tím pádem o pár gramů lehčí. Jinak je to +/- totéž.A to je takový problém vzít telefon a zavolat jim do Tuning testu a poradit se s nimi co je pro tebe vhodné a i pro tvé kolo?
Přeplétat to kolo co máš jsou myslím vyhozené peníze.
Co očekáváš od výměny vidle? Když už bych chtěl znatelný rozdíl ve funkcï, vybíral bych z vyšších modelů, ale jsi omezen, že tvůj rám neumožní tapered sloupek.
A třeba zauvažuj nad koupí lehkých zapletených kol, třeba Mavic Crossride nebo Fulcrum Red Power, která seženeš za dobrý peníz a změnu určitě pocítíš hned.
Novou vidlici potřebuje přítelkyně, takže jsem zvolil cestu přesunu mé stávající vidle na její kolo a koupě nové pro mě. Takže ta úprava na pevnou osu souvisí spíš s potenciálem vidlice do budoucna, kdybych se rozhodl kolo dal vylepšovat. Když už kupuju novou vidlici, tak už nechci kupovat na rychloupinák. Jinak jsem nadšený cyklo rekreant a závodit nehodlám :)
Musel bys nechat přeplést kolo na náboj pro pevnou osu. Pokud na to máš, proč ne, kromě „jízdních vlastností“ je výhodou to, že odpadá nutnost upravit polohu třmenu po každém nasazení kola do vidlice – s pevnou bude vycentrovanej vždy.
Ale mám pocit, že cykloturistickým stylem nejspíš vůbec nepoznáš a nezužitkuješ výhody pevný osy jako takový. Ale znovu opakuju, když na to máš, proč ne, třeba ti jednou „prdne v kouli“ a pevná osa se bude hodit. :)
Tak i jako cykloturista si občas naložím, kolo mě dost chytlo a ta úprava mě bude stát 200 Kč za práci a cenu náboje. Vidle by se kupovala i tak. Prostě si dělám Ježíška :)
za 200,– ti nekdo preplete kolo? Draty sednou?
Jo, dokonce je to normal prodejna se servisem. Třeba mám nějakou spešl cenu, ale nevím za co :)
no to si dovedu představit jenom formou staré dráty vystříhat a vyplést to novýma, ono i rozplést kolo něco trvá a dělat to za dvě kila, to už by byl nějaký samaritán. řadím to sice pod tebe, ale není to tak úplná reakce na tvůj post (vím že moc dobře víš jak se věci mají ;) )