• zralok

    Dobrý den, prosím, všechny o radu, jakou vidlici vzduch/olej bych si měl koupit? Cenovou hranici mám 10.000 možná 15.000,–Kč. Rám 21", výbava XT, V-brzdy. Má váha 88kg, výška 194cm. Do této doby jsem používal Suntour Axon S-RL, ale už 3× jsem ji měl na reklamaci, kvůli úniku vzduchu a to i po tuningu u pana Milana, kdy mi také unikl vzduch, proto chci jinou. Možná jsem měl smůlu a narazil na hrozný kus, nevím. Prosím, poraďte. Preferuji komfortní vidlici, žádnou trvrdou, závodní. Děkuji všem za rady.

    0 0
    • Hejdik  

      Možná ti moc neporadím,ale nejsem si jist,zda vzduch,jde ruku v ruce s komfortní vidlicí?

      0 0
      • šlapatko  

        Vzduchová vidlice je určitě konfortní.Vozil jsem pružinu olej,manitou splice a moc komfortní nebyla.Po celém chodu měká,párkrát jsem šel i na doraz.To se na vzduchové nestane.Teť vozím vidlici Rockshock Reba SL a zdvihám ji do nebe,má tam své místo nmezi svatými:)Jinak za ty prachy seženeš rebu race nebo team.Rozdíly si nastuduj.Dále použí vyhledávání,stačí zadat REBA a uv idíš to moře dotazů a odpovědí.Jinak měřím 193cm a vážím 90kg,tak jsme na tom stejně.Vidlici foukám na 130psi.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tohle obecně není pravda. Vzduchové vidlice hodně pokročily, ale vvzduchovka na tom bude vždy o něco malinko hůře než pružinovka, co se týče komfortu. Ovšem musíš srovnávat vždy pružinovku a vzduchovku stejné konstrukce. A to že byla měkká po celém chodu je jednak tím, že jsi měl špatnou pružinu na tvojí váhu a také proto, že pružinovka má lineární průběh (což někomu může vyhovovat a někomu ne). A pokud chce nezávodní komfortní vidlici, tak mu doporučovat neuturnovou Rebu není dobrý nápad. To je právě ukázka závodní vidle s hodně progresivním průběhem a s komfortní vidlicí to nemá nic společného. Té bych se v každém případě vyhnul.

          0 0
    • MlokCZ  

      Hodně záleží jakým jezdší stylem a co jezdíš. Podívej se sem: www.bike-forum.cz/…7/forum.html#…

      Psal jsem tam alternativy k neuturnové Rebě, kterou bych jako komfortní nezávodní vidlici v žádném případě nekoupil a velkým obloukem se jí vyhnul.

      U upraveného Axon, kterého jsem tam zmiňoval je to Axon 07, což je zcela přepracovaná vidlice a se staršími Axony nemá nic společného.

      Pokud by byl požadovaný větší zdvih než 100mm a nevadila váha, tak do toho seznam, co je v tom odkazu u mého příspěvku bych přidal ještě upraveného Epicona (fukčně to samé co upravený Axon, ale vyšší váha a možnost vyššího zdvihu, ale zase ještě levěnjší cena).

      A neuvedl jsi jaký chceš zdvih, pokud by to měl být větší zdvih a může to být až 15tis. Kč, tak bych přidal ještě pružinovou Vanillu. A pokud by to měl být nižší zdvih, tak případně zkušit sehnat třeba loňskou Vanillu, pokud to někde půjde, ta jde hodit na 100mm.

      A pak možná ještě Talas, ale tam je problém, že je samotný hrozně předražený a musela by to být nějaká supervýhodná koupě tak do 15tis.

      0 0
      • MlokCZ  

        A pokud Rebu, tak případně u-turnovou verzi, ale ta je bohužel běžně k mání jen ve verzi Team, která je cenově kolem 13,5tis., což se mi zdá za tuhle vidlice hodně peněz. A je otázka, jestli ti stojí za to připlatit si 4tis. oproti vzduchovém uturnovému RVL, který funkčně na tom bude stejně jako u-turnová Reba, jen bude o 200g těžší. Ale zase nabídne možnost i 130mm zdvihu (což netuším, jestli využiješ).

        0 0
        • marapara  

          Právěže RVL je levnější než uturnová Reba. Nechci dělat reklamu, ale na kupkolo.cz je v akci – stojí 10000, stříbrná verze U-Turn s poplockem. Jinak bych volil asi mezi RVL a Rebou. Otázka je jaký preferuje zdvih a jaké bude použití. Pokud chce bytelnejší vidlici, šel bych asi do all mountain Revelation, pokud XC, tak bych volil Rebu, která bude o 200–300 gr. lehčí

          0 0
          • MlokCZ  

            Já vim, proto jsem psal, jestli mu u u-turnové Reby stojí připlácet 4tis. za těch 250g (to je přesnějších než těch 200, co jsem jen tak plácnul). Mě by to za to nestálo (i pro gramhoniče je to docela drahý gram, když to překročí 10Kč/1g).

            Jinak u RS a do 10 tis. bych váhal pouze mezi RVL vzduchový a pružinový. A nebyla by to volba lehká. Váhu vem čert, když to je na pohodové ježdění a má to být žehlička. Pružinový je nepatrně citlivější, ale rozdíly je velmi malý a je otázka, který vzít průběh. Vzduchový RVL má narozdíl od neuturnové Reby průběh velmi dobrý a ta mírná progresivita je tam tak akorát a je skoro bych řekl lepší než úplná linearita pružinové verze. Ta volba průběhu (u RVL pružinového x vzduchový) je přesně to samé jako volba průběhu Talas x pružinový Pike (RVL vzduchový je průběhem téměř stejný jako Talas a pružinový RVL zase jako pružinový Pike – proto se dá rozhodovat podle toho grafu, co tam je pro Pike x Talas), kde je k tomu názorný graf zde: www.bike-forum.cz/…4/forum.html#…

            Průběhem bych se osobně přiklonil k vzduchové verzi, citlivostí k pružinové a nevím, co bych v tomto duelu vybral.

            0 0
            • kesu  

              to je sice teorie ale kamaradi maj RVL uturn coil,pike 454coil a RVL airuturn a musim konstatovat ze pruzinovej rvl je na tom superene nejlip,pak mezera pak pike a pak Air uturn s tim ze mezery mezi nima jsou priblizne stejny.Nechapu jak to ale ten pruzinovej rvl je na tom o dost lip nez pruzinovej pike.Az budu mit cas zkusim zmerit odtrzeni z klidu..

              0 0
              • MlokCZ  

                Tyhle rozdíly jsou ale často dané kusy a překvapivě se odtrh dost výrazně liší u dvou stejných vidlic a dvou různých kusů. Už se tu někde objevil i jeden superdobrý kus vzduchového RVL, který měl odtrh 6kg.

                Pak je tu ještě možnost nechat si vidlici poladit u Milana (což ale u dražších vidlic spousta lidí nebude chtít slyšet). Teď pracuje konkrétně na pružinovém Piku a byl jsem opravdu překvapen kam až se s citlivostí dokázal dostat (podrobnosti tu nebudu rozepisovat, to je na Milanovi, jestli to chce zveřejňovat nebo ne). A u pružinové verze se úpravou dostaneš vždy na hodnoty o něco lepší než u vzduchové.

                Ale je trošku tristní, že při koupení je ta citlivost trošku loterie. Samozřejmě i ty nejhorší kusy na tom nejsou nijak tragicky, ale když jsou rozdíly odtrhu od 5kg třeba do 12kg, tak je rozdíl ohromný (i když i těch 12kg je oproti spoustě jiných vidlic pořád parádních).

                0 0
              • MlokCZ  

                Pokud je to ale pro více kusů a opravdu je častěji na tom pružinový RVL výrazně lépe, tak o to těžší by to byla volba.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Zase tam ještě přibyde jedna věc pro rozhodování i pro volbu RVL pružina x vzduch a to na jakém zdvihu to bude vozit. U pružinové verze dojde při vození na nízkém zdvihu k mírnému zhoršení, u vzduchové ne.

                  0 0
                • kesu  

                  tak nepredpokladam ze by ten rozdil byl velkej odhadl bych tak ze to muze bejt 5–6kg pru pruzinu RVL(souzeno podle nixna kterymu sem to nameril),Pike nekde kolem 7–8 a vzduch RVL okolo desiti..ale je to jen odhad k tomu se dostanu.Nicmene kdyz sem tu asi pred pul rokem psal ze se to lisi stavem vidle atd tak ste mi tvrdili ze je to nepodstatny:)­.Nicmene ted sem nedavno jel na sjezdovy mazrosce neco malo jety a to slo do zdvihu pod tihou biku a chodila paradne..Kazdopadne je pravda ze pruzinovej uturn se na nizsim zdvihu chova malinko jinak narozdil od airuturn

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Mě ty rozdíly mezi kusy (u nových vidlic) teď hodně překvapily a nikdy bych takové nečekal. Ty čísla jsou klidně možné a právě tady pak překvapil ten jeden kus vzduchového RVL s 6kg.

                    0 0
                    • kesu  

                      ono zalezi jak se taivanec vyspal alias jakou toleranci maj na obrabeni tech pouzder atd.Je klidne mozny ze to zalezi na tom kolikatej dil ten kterej soustruh udelal na jeden nuz a jakou rychlosti..

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jasně, u pouzder bych to chápal, ale bude to někdy i něčím jiným. Protože je dost případů, kdy byl horší kus a postupem času se to nijak moc nelepší a kdyby to bylo pouzdry, tak bych čekal, že bude.

                        0 0
                        • kesu  

                          to je fakt casem by se to melo zlepsit..ale tam je blby ze ta presnost vyroby nebude asi zrovna vonet dalkama.krom toho ze v nakladech na ty obrabeci masinky se kazda setinka dost prodrazuje

                          0 0
          • Peslezedirou  

            Přesně, vzal jsem RVL a teď vím, že jsem udělal chybku :o/ Škoda, teď bych RVL klidně vyměnil za Rebu bez U-turnu…

            0 0
            • MlokCZ  

              A co ti na RVL vadí oproti neuturnové Rebě? Dáváš ho snad pořád na doraz, že chceš progresivnější vidlice? Pokud ne, tak chceš nevyužitý zdvih?

              0 0
              • Peslezedirou  

                Původě mněl být RVL na rám se zdvihem 130, ale sešlo z toho. Přijde mi zbytečný vozit vidlici sešroubovanou na 100 mm a k tomu ještě 300g navíc. Větší progresivity u neuturnové reby bych se nebál, protože všechny čtyři vidle mám tip top upravované v tuning testu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak jasně, pokud neuturnovou Rebu necháš poladit, tak pak by na 100mm lepší byla, souhlas. Ale koupit Rebu a nechat si jí upravit, to tu asi téměř nikdo neudělá a nebudou chápat, že vidlice za 9tis. by po koupení chtěla upravit.

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Pro mě už to je skoro samozřejmost dávat upravit i lepší vidlici, vždycky se funkce o něco posune a ještě je to kontorla, jestli je všechno ok.

                    BTW když jsem dával upravit RVL tak jednak neměl z výroby přesný množství oleje a ještě byla použitá jiná viskozita :o/

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tohle je správný přístup a u mě to vypadá, že v budoucnu dojde i na Talase (kde už toho prostoru ke zlepšení je minimálně, ale stále tam nějaký je).

                      0 0
    • kesu  

      asi bych bral RVL nebo rebu zalezi jakej chces zdvih

      0 0
    • juice  

      magura odur 85 nebo 105

      0 0
      • goofy  

        Prosim preferuji komfortni vidlici

        To ses s Odurem krapet netrefil ;o)

        0 0
        • juice  

          a ty ji máš?

          0 0
          • goofy  

            Stacily grafy. Odtrh snad horsi nez MX Comp, co si vybavuju.

            0 0
            • Pavlos  

              :D

              0 0
            • MlokCZ  

              On tu asi graf Magury Odur nebyl, aspoň já ho nezaregistroval. V každém případě tu bul graf Magury Menja, tam to bylo jasné. Magura Odur si myslím bude chodem to samé, ale s jistotou to nevím a pokud to je jinak, ať to změří a hodí sem a hned uvidíme.

              0 0
              • goofy  

                Me se zda, ze tu uz prave milan nebo nekdo tvrdil, ze ho videl zase v nejakem zahranicnim casaku. Tady jsem zatim zahlidnul jenom tu Menju a obe na tom byly podobne, pokud se nepletu.

                0 0
                • goofy  

                  Menju a Laurin

                  0 0
                  • juice  

                    odur je pružina :-))

                    0 0
                    • goofy  

                      Vim ze je to pruzina, ale kdyz ma velke konstrukcni odpory, tak ho nezachrani ani pruzina. Nejlepsi by bylo, pokud bys ho opravdu zmeril a vyvratil moje tvrzeni. Je klidne mozne ze jsem si to s necim splest. Tak sem s tim.

                      0 0
                      • juice  

                        když víš, že je to pružina, tak průběh vinuté pružiny je lineární. co chceš měřit?

                        0 0
                        • goofy  

                          Ty asi porad nechapes o co mi jde, co?

                          0 0
                          • juice  

                            jo, poletím do zkušebny, vysolím zbytečně peníze za graf, který bude světe div se lineární. možná zjistím, že odtrh začíná na 10 kg. aby byl odtrh lepší možná seženu sadu pružin o různé tuhosti, kterou budu měnit, abych měl více grafů, na které jsou mi putna. dovolím si tvrdit, že odur je špičková a pohodlná vidlice, která mi plně vyhovuje. a nejenom mě. snad se přidá i svahi. někomu nebude vyhovovat hmotnost jako např v testu zde www.mountainbike-magazin.de/…r.119199.htm .

                            0 0
                            • goofy  

                              Proc do zkusebny? Staci ti vaha.

                              0 0
                            • milan1  

                              Možná nerozumíš tomu, jak málo se po tobě chce. Ono vyjádření mě to vyhovuje a dost nevypovídá o ničem. Když už jsi se objevil jako majitel téhle vidlice a chceš k tomu něco říct, tak by stačilo, kdybys změřil jednu jedinou hodnotu a to je bod odtržení vidlice z klidu. Tohle ti zabere minimum času a vypoví mnoha lidem právě tolik aby si tuhle vidlici zařadili do svého žebříčku citlivosti. Jakou tam máš pružinu, to už po tobě nikdo nechce. I tohle minimum, které bys dal by pomohlo. Mnoho lidí tady dalo k dispozici daleko víc, než takhle jednoduchý údaj.

                              0 0
                            • svahi  

                              Svahi se rád přidá,mě ta vidlice plně vyhovuje a funguje perfektně.jsem maximálně spokojen!!!

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                A co takhle kdyby Svahi změřil odtrh, abychom se dozvěděli něco konkrétního. To že ti vyhovuje ti věřím a že podle tebe perfektně funguje taky, ale je ta informace tak trošku nic neříkající.

                                0 0
                                • kesu  

                                  hele a nemate graf pace pruziny ty se 150mm a nebo ty velky 160mm magury??

                                  0 0
                                • svahi  

                                  Pro MlokCZ,takže svahi změřil odtrh vidlice magura odur .Měřeno na mechanické váze,odtrh se konal u 4kg a vidlice zajela o 3–4mm. odtrh sem zkusil několikrát a výsledek byl shodný.vidlice byla dodána se střední pružinou tvz.medium(modra)-konkrétní údaje o pružině nemám.no snad to stačí.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Dík za změření. A jen upřesnění, to jsi měřil s vidlicí namontovanou na kole? Protože pokud ano (a tak to všichni měří, to je nejjednoduší a i se to tak dobře měří), tak více než 4kg váha ukáže už když na váhu položíš kolo. Teď záleží jestli to bylo měřeno s předním kolem nebo bez. Pokud s, tak můžeš odečíst váhu předního kola. Pokud bez, tak se neodečítá nic. A pokud bys tak naměřil skutečně 4kg, tak by to znamenalo, že jsi vůbec nemusel tlačit na řídítka a už se vidlice o to pohla pod váhou kola samotného.

                                    Je to tedy skutečně 4kg nebo 4kg + váha kola?

                                    0 0
                        • MlokCZ  

                          Nejde vůbec o průběh, ale o citlivost a ta záleží pouze na pasivních odporech (a ještě ji dokreslí první koušíček grafu, samotný odtrh může být dobrý, ale může tam být pak ještě skok v prvních pár mm), které mohou být velké i malé jak na pružinové vidlici, tak na vzduchové. Spousta pružinových vidlic je velmi necitlivých a dobré vzduchovky jsou na tom mnohem lépe. A i mezi špičkou v citlivosti už začíná být ten rozdíl vzduchovka x pružina velmi malý a vzduchovky špičkové citlivé pružinovky těsně dotahují. Ten rozdíl kolem 2–3kg tam pořád v odtrhu je a asi nejspíš navždy zůstane (přeci jen nějaký minimální odpor navíc vzduchovka mít musí). Ale když má pak špatná pružinovka odtrh přes 20kg, tak nějaký handicap 2–3kg vzduchu je proti tomu zcela zanedbatelný.

                          0 0
          • MlokCZ  

            Tak sem hoď nějaký reálný údaj, když s goofym nesouhlasíš. Předpokládám, že tu vidlici už máš, tak změř prosím alespoň odtrh (nebo lépe i prvních pár hodnot do řekněme 30–50kg) a hned budeme vědět, jaká to je žehlička.

            0 0
    • zralok  

      A co říkáte na vzduchovou Manitou R7? Prý je to peřina a pohlcuje každý kámen, což je můj požadavek. Co se týká zdvihu tak bych chtěl 100mm. Ještě bych poprosit, co je to RVL? Pokud možno, nepište, prosím, zkratky, nejsem profík. zatím děkuji moc všem za rady.

      0 0
      • honza.biker  

        RVL= Rock Shox Revelation. A k ty R7– je to zavodni vidlice a moc citliva neni…

        0 0
    • zralok  

      A co říkáte na vzduchovou Manitou R7? Prý je to peřina a pohlcuje každý kámen, což je můj požadavek. Co se týká zdvihu tak bych chtěl 100mm. Ještě bych poprosit, co je to RVL? Pokud možno, nepište, prosím, zkratky, nejsem profík. zatím děkuji moc všem za rady.

      0 0
    • zralok  

      A co říkáte na vzduchovou Manitou R7? Prý je to peřina a pohlcuje každý kámen, což je můj požadavek. Co se týká zdvihu tak bych chtěl 100mm. Ještě bych poprosit, co je to RVL? Pokud možno, nepište, prosím, zkratky, nejsem profík. zatím děkuji moc všem za rady.

      0 0
      • bam  

        Neni to tak hrozny, ale perina to vazne neni.

        0 0
      • MlokCZ  

        R7 je citlivostí (a tedy jako žehlička) oproti všem mnou zmiňovaným vidlicím jako alternativy Reby a proti Rebě na tom výrazně hůře a o žehličce nemůže být řeč. RVL = Revelation

        0 0
        • zralok  

          Ok, tak to udělejme jinak. Napište, mi prosím, dle mých uvedených požadavků, jen vidlice (vidlici) jakou bych si měl pořídit. Už mám v tom pěkný guláš a tím mi to určitě usnadníte. Děkuji za ochotu.

          0 0
        • zralok  

          Ok, tak to udělejme jinak. Napište, mi prosím, dle mých uvedených požadavků, jen vidlice (vidlici) jakou bych si měl pořídit. Už mám v tom pěkný guláš a tím mi to určitě usnadníte. Děkuji za ochotu.

          0 0
        • zralok  

          Ok, tak to udělejme jinak. Napište, mi prosím, dle mých uvedených požadavků, jen vidlice (vidlici) jakou bych si měl pořídit. Už mám v tom pěkný guláš a tím mi to určitě usnadníte. Děkuji za ochotu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Vidlici si musíš už vybrat, já tu napsal odkaz na thread, kde jsem vyjmenoval všechny rozumné alternativy k Rebě SL a je tam i rozebrané proč ne Rebu SL bez uturnu a tady připsal ještě další alternativy pro dražší ceny. U všeho jsem napsal výhody a nevýhody, aby si sám mohl vybrat. Pokud jsem nějakou vidlici neuvedl, tak nestojí za zařazení do výběru (i když mohlo mi něco vypadnout a třeba přihodí někdo další).

            Zatím si pořád ještě nenapsal ani na jakém zdvihu vidlici budeš chtít vozit, i když už jsem ve spoustě příspěvků musel rozlišovat jestli je něco výhoda nebo nevýhoda nebo problém podle toho jaký chceš zdvih.

            0 0
            • zralok  

              Zdvih jsem uváděl výše, 100mm. Jinak jezdím 60% víceméně hladká rovina, 30% lehčí terén (lesní cesta, štěrk apod.), 10% hory. Mám už v tom všem guláš, tak se omlouvám. Díky.

              0 0
              • MlokCZ  

                Sory, ten zdvih jsem přehlédnul. V tom případě vypadávají všechny Foxky s vyšším zdvihem. Pružinový RVL už také přijde o trochu citlivosti když bude na 100mm. Tak tu zbývá:

                • Reba bez uturnu – vysoká progresivita, rozebíráno v tom threadu co jsem dal odkaz
                • Reba s U-turnem, pro nižší zdvih dobrá volba, ale zase neúměrný nárůst ceny
                • RVL vzduchový s U-turnem, funčně to samé co Reba s U-turnem, cenově o 4tis. méně, ale za ušetřené peníze 250g navíc
                • vytuněný letošní Axon 07 od Milana, podle mě nejlepší volba za ty prachy
                • RVL pružinový – přijde na 100mm o trošku citlivosti, takže už tam nebude ta jeho hlavní výhoda, jiný průběh než ty vzduchovky (vysvětleno v tom threadu zivotnost vidlice vzduch x pruzina), stejně možná ale bude nepatrně citlivější, váhově ale už 350g navíc oproti Rebě
                • pružinová starší Vanilla, která půjde přehodit na 100mm (citlivost ze všech nejlepší, ale také jako RVL nepatrně citlivost ztratí použitím na 100mm), opět průběh pružinové vidlice
                0 0
                • Darius  

                  nechci zralokovi krast vlakno, ale uz se chci zeptat delsi dobu… stale se tu mluvi o prilis progresivni Rebe bez u-turnu, pritom Pekacek daval pocatkem roku graf (nemuzu to ted presne najit), kde jeho Reba Race vykazovala celkem linearni chod… jako spokojeny majitel RVL 426 (air u-turn) se zacinam poohlizet po vidli na Vcka a Reba je kandidatem, pricemz priplacet za u-turn Team nema smysl (bohate by stacila SL)… takze muze nekdo potvrdit/vyvratit, ze u RS se zamysleli a upravili Rebu 07, aby lepe vyuzivala zdvih?

                  link dodam pokud najdu

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To máš pravdu, v tu chvíli to byl první graf 07 neuturnové verze a začalo to tak trošku vypadat, že něco na ní změnili a progresivitu snížili. To jeho měření ovšem končí na 80kg a tam tedy není bohužel poznat téměř nic. Poté se jednak objevilo měření v některém z německých časopisů, kde díky měřící technice byl graf až do maximálních hodnot (a první velký zlom, kde progresivita začíná je na 90kg a pak druhý největší na 130kg a to už se doma nedá změřit vůbec, takže nemůže být v měření do 80kg vidět) a ten jako první vyvrátil doměnku, že se to zlepšilo od modelu 06. A pak jsem zkoušel v přímém porovnání mojí U-turn verzi 06 oproti 07 Rebě na Canyonu XC4 kamaráda a rozdíl v progresivitě tam byl značný. Přesný rozdíl už jsem neověřoval, když už ten graf změřený byl celý a doma se ty vysoké hodnoty měří velmi špatně. Je třeba graf minimálně do 120kg, tak už něco trochu vidět je, ale spíše to ještě výrazně vyššíh hodnot.

                    0 0
                    • Darius  

                      mas pravdu, max. zatizeni jsem prehlidnul, nechal jsem se strhnout porovnani s Reconem… takze nic diky za podorbne info, o Rebu 07 jsem se do ted nijak zvlast nezajimal (a pri cetnosti vyskytu „reba pi..“ na foru je dost tezke neco kloudneho najit) takze verze Vcka asi pada, RVL nema navarky a Solo-air (recon) ma svoje mouchy (masarku s mrtvym chodem)

                      0 0
            • zralok  

              Psal si tady, že bych si měl vybrat mezi RS RVL vzduch x pružina, takže se na ně zaměřím. Bohužel Axon u mě ztratil důvěru.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud se chceš vyhnout velké progresivitě Reby bez uturnu, což určitě doporučuju a nechceš dávat hnet tu neuturnovou Rebu ladit k Milanovi (kde by se chodem po úpravě dostala na chod u-turn verze) a nechceš obětovat 4tis. navíc za u-turnovou Rebu (což by bylo jen za těch 250g) a Axona nechceš, tak bych jak píšeš volil mezi RVL vzduch x pružina (obě v u-turn verzi).

                0 0
                • zralok  

                  Děkuji ti za všechny tvé rady. Bohužel mého Axona jsem u pana Milana měl na tuningu a po ujetí necelých 150km šel zase dolů a byl bez vzduchu, tak jak to před tím udělal 2×! Byl na přetěsnění, ale stejně časem po nějaké jízdě pořád unikal vzduch a byl zase dole. Před pár dny to bylo už potřetí a to už mi ruply nervy! Jak už jsem uvedl výše, je možné, že jsem narazil zrovna na kazový kus, ale po tom tuningu od pana Milana mi jí nechce prodejce už reklamovat s tím, že bylo do ní zasahováno.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    S tou reklamací to je samozřejmě problém a pokud kupovat upravenou vidlici, tak je nejlepší koupit rovnou od Milana už upravenou. Pak on drží záruku a tohle se stát nemůže. Chápu, že taková zkušenost může docela odradit. Bohužel tohle se může stát u každé vidlice (pokud není v rámci reklamace rovnou vyměněna za jinou).

                    Už tu jezdí docela velké množství lidí upraveného Epicona a zatím jsem tu na problém nenarazil. Samozřejmě, že stát se může, ale když si projdeš historii, tak tu např. s RS najdeš problémů až se budeš divit kolik (ale tam je to zase dané tím, že RS vidle tu má hodně lidí).

                    A zpracováním Axon 07 není uvnitř o nic horší než RS, takže není žádný obecný důvod, proč by se kazit měly více.

                    Já naštěstí značky snadno nezavrhuju, pouze vždy konkrétní modely. Pokud vím, že např. s konkrétní vidlicí bylo nadprůměrné množství problémů (což dokud to ale není nějaké hromadné, že má problém téměř každý se těžko zjišťuje), tak bych ji také zavrhnul. Značku ale ne.

                    Podobný případ jsou starší Formula brzdy, tam byly problémové snad téměř každé. Ale taky jsem kvůli tomu nezavrhnul nové ORO a přitom dost lidí tu přesně tohle udělala.

                    0 0
                  • milan1  

                    Tak pro Žraloka opravdu nerozumím proč sem píše tohle a v takovémhle znění. Bavili jsme se spolu před tímto příspěvkem telefonicky. Únik, ke kterému došlo i po mé úpravě jsem mu vysvětlil, přebral jsem na sebe záruku za takovýto únik a zaručil mu, že k dalšímu už nedojde. Axon uniká vždy stejným způsobem a jenom to, že jsem se mu pokoušel zachovat maximum zdvihu znamená, že došlo ještě i k tomuto následnému úniku. To, jak se prodejce postaví k problému, který začalů již u něho a který on nedokázal odstranit, to je skvělá ukázka, chování obchodníka. Pro mě je to jenom další důvod proč na sebe nepřebírat záruky od jiných kteří se jich velmi rádi zbaví.

                    0 0
                  • milan1  

                    A pro upřesnění, tohle je stále Axon 2006, nezaměňovat s 2007.

                    0 0
                  • milan1  

                    Dnes jsem dostal uvedenou vidlici a protože tady proběhlo něco, co se mě dotýká, tak uvedu všechny detaily. Axon má vzduchovou komoru tvořenou stěnou nohy, která má svojí danou pracovní plochu a za ní je ztenčená. Jakmile se dostane pístek přes tuto dráhu dochází k úniku vzduchu do nohou vidlice. Tohle nezná většina mechaniků předpokládám i vyškolených. Tento problém je vlastní pouze Axonu do r.v. 2006. U Zraloka jsem dělal úpravu a nastavení, které zatím u všech vidlic zaručila tuto těsnost. Za hranici která se u mě při vyzkoušení jevila jako dostatečná se on dostal následkem zvýšeného tlaku vzduchu v posledních horkých dnech. To se stávat nemá ale je to zdůvodnění proč to zprvu drželo a únik nastal později. Po zkušenostech s tímto posledním únikem mu stavím zdvih na 85 mm, víc jeho kousek prokazatelně nedokáže utěsnit. Tato těsnost na konci dráhy je něco, co jsem neovlivnil a pochází již od prodejce, jak a proč k tomuto došlo nezkoumám. Nelíbí se mi rozhodně jeho přístup, kdy se s chutí vymluví ze záruky, navíc přitom ze záruky, která pochází od něho a kterou nevyřešil. Já rozhodně vždy ručím za svojí provedenou práci ale stav který byl před úpravou nezvrátím, pouze z něho mohu vyjít k nalezení nejlepšího řešení. Tohle právě probíhá a vidlice, která mi dnes přišla a ten samý den odchází opravena v rámci mé záruky.

                    0 0
                    • kesu  

                      konecne konstruktivni prispevek..

                      0 0
                      • milan1  

                        No nevím, jak konstruktivní je ten tvůj ale inspiroval jsi mě k dalšímu stejně „konstruktivnímu“. Zralok tady doslova loví rady jak najít cokoliv vyhovujícího, co ho zachrání. Mnoho rádců zde sype své názory ale srovnání a konstruktivní přístup tady nejak opravdu postrádám. Tak mu tady uvedu další konstruktivní srovnání. Reba, kterou on vidí díky radám jako extra záchranu se má k jeho současné vidlici asi takhle. Váha jeho vidlice je 1750 g. Reba a její skutečná hodnota není zas tak vzdálená. Ovládání zamykání z řídítek. Zamykání mu vidlici snižuje a la ETA, to Reba neumí, ta do kopce zvyšuje a houpe. Jeho současné zamykání snižuje a nehoupe při šlapání. Přitom propruží větším nárazem zrovna tak jako Reba. Moment odtržení jeho vidlice je 9 kg a citlivost zaručím tedy obdobnou. Je to totiž přesně na úrovní Reby a zdvih vidlice má 85 mm, je to zcela totožný zdvih, jaký dokáže využívat Reba se 100 mm zdvihu. Přitom je vzdálenost osa-korunka cca 460 mm. To jediné by získal Rebou by byla vyšší pevnost 32 mm nohou. Tak tohle bych viděl jako konstruktivní srovnání těchto dvou konkrétních vidlic.

                        0 0
                        • kesu  

                          todle bylo mysleny v dobrym popsal si problem a postavil se k tomu fer.jen k tomu spis nez tu rebu bych doporucoval pruzinovy rvl.Psal sem to vyse a k memu prekvapeni je na tom o dost lepe nez pruzinovej pike a nesrovnatelne lip nez Airuturn.Odtrh ma podobnej nixnu kterymu sem nameri 5–6kg s tim ze to rvl se tvari malinko lip..

                          0 0
                          • kesu  

                            nicmene podotykam ze je mam k dispozici jen jedek kus RVL airuturn,coil uturn a PIKE 454 coil uturn.je pravdepodobne ze se lisi kus od kusu,i ty jsi popisoval rozdilne chovani u airuturnu kde hralo skoro 30N…

                            0 0
                            • milan1  

                              No, já vím moc dobře, jak se v tom Zralok topí a jak stále tápe. Tady do něj začnou přešťastní majitelé Reb hustit, kup tohle a nikdy nebudeš litovat. Není to nějak povědomé? Proto jsem uvedl to srovnání a srovnávám vzduch proti vzduchu. a jen tak mimochodem s únikem vzduchu se může klidně setkat i u Reby. To není zase tak neobvyklé, to mu tady taky nikdo nenapíše. A teď pružiny, které uvádíš, samozřejmě, že se citlivosti liší kus od kusu a propaguju to už dávno. Právě tomuhle se říká ladění, když se právě na tomhle od základu začne pracovat. Mám takhle třeba jednoho Pike, který chodí běžně pod 5 kg ( téměř neměřitelné okolo 2 kg) a to znamená, že již položení biku a zatížení vlastní vahou stlačuje vidlici. Tyhle pro někoho drobné rozdíly jsou samozřejmě výrazně znát i jízdou a pokud jsi měl možnost vyzkoušet, tak můžeš jenom potvrdit. Takovéhle citlivosti byly ještě nedávno výsadou právě jenom Foxů a ověřování, jak jsou na tom které vidlice ve originálním stavu by se tady dalo klidně porovnávat ale lidi nějak nereagují a nedají k dispozici ani ty nejzákladnější hodnoty. Vzduch u Reby i u Axona jsem tady proto uvedl. Právě ale pro tvoji poznámku o konstruktivnosti, ti dopourčím sledovat konstruktivní přístup i u ostatních a speciálně když už to tedy sleduješ hlavně po téhle stránce, nemohl bys zaměřit svojí pozornost tam, kde se žádná požadovaná aktivita nekonná? Mám konkrétně na mysli požadované údaje o Magurách Odur, na které jsi jistě taky narazil

                              0 0
                              • kesu  

                                to mas pravdu ale to co tam bylo napsany na zacatku uz pro me to vlakno konci,magura ma svou vychytavku aby se nehoupala a podle vseho citliva rozhodne neni,proto nereaguju na dalsi diskuzi o tom jaka je to zhelicka. Nicmene kdyby sem nekdo vlozil odtrzeni ty 160mm verze byl bych nadsenej.Pravdu mas s tou citlivosti foxu(mluvim o vanille,na jinym foxu sem nejel delsi dobu a 36tkavzduch je na tom citlivosti hodne spatne),ale nejel sem snad na vanille co by nemela vakl:( Co se tyka ty citlivosti tak mas pravdu je to fakt znat nicmene rozdil jestli je to odtrzeni 10kg a nebo 6 je znat ale jestli je to 6 nebo 4 mi uz takovej rozdil neprijde,tedy pokud se bavime o uzivateli o normalni vaze. A co se tyka utikani reby tak utika cas od casu taky.Jen bych rad pripomnel ze cela serie foxackejch tlumicu mela vadny tesneni cimz se prepoustel vzduch do negativky.Kdyby se to stalo santuru vsichni to vyhlasej ze je to kram.Ale kdyz se to stane foxu tak je vse ok.co se tyka spracovani RS tak kamarad mel na Piku krive nalisovany nohy a jeste ke vsemu tekl.Ono chybca se vloudi kazdymu jen zalezi jak se to poda.. fakt je ze RS hraje do karet tuhost a hlavne se mi libi ten system zamykani s ovladatelnym floodgatem to mi prijde super..

                                0 0
                                • tomfree  

                                  Ta vzduchová 36 je náhodou prima,ale je pravda že můžu srovnávat pouze s rs lyrik 2 step.

                                  0 0
                                  • kesu  

                                    ja nerikam ze to je spatna vidle,je uzanse tuha,suprove bere skoky,slusne hospodari se zdvihem a da se fakt slusne nastavit ale citliva teda neni…

                                    0 0
                                    • Misiak  

                                      dufam ze uz coskoro zistim ako je na tom 36 struna mod 07 :P

                                      0 0
                                    • tomfree  

                                      Jo ty skoky ty jsou super,vždycky když jich bylo více po sobě tak to stálo za .....,teď je to paráda.

                                      0 0
                                • milan1  

                                  Myslím, že poznáváš, že si nevymýšlím a uvádím vždy podložené podklady a tahle debata s tebou a podklady které uvádíš je něco, co se mi začíná líbit. Takhle by se dalo pokračovat a dobírat se k víc podrobnostem namísto zbytečných bojů.

                                  0 0
                                • milan1  

                                  A ještě detaily. právě ty citlivosti a co jde odlišit jízdou to je tady velmi málo známé a vysvětlit lidem, že když vidlici s momentem odtržení vydávají jako extra citlivou, tak nemají dostatek zkušeností a že je čeká ještě dost poznávání, to jsou detaily, které by se mohli vžít jako standart, nad kterým se prostě nebude planě diskutovat. Také to, že FOX oprvdu trpí na vůle a že to bývá daň za extrémní citlivost by pomohla lidem poznat, že za velké peníze si nekupují nezničitelné a bezúdržbové vidlice ale že si kupují do extrému vyladěný špičkový komfort v zatím nejdražším a nejvíce dotaženém balení.

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    vypadlo tam momentem odtržení 10 kg a více.

                                    0 0
                                    • kesu  

                                      deset kg je cca spatne namazany RVL coz uz neni zazrak..Ale porad to jeste celkem jde.problem je pak u lehciho jezdce,uvadel jsem tu priklad ze sem se snazil nastavit airuturn RVL na vahu 55kg a vysledek spatnej.To je mimojine i nasledkem 32mm tlustejch nohou.tam je pak jiste nazvazeni volit klidne pouzdra s mensi plochou a vetsi „vuli“ a umerne tim snizit zivotnost vzhledem k vaze.

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Tak třeba Epicona mám už u jezdců s podobnou vahou a dokonce předchozí zkušeností s Foxem. A právě teď je na cestě jeden který je zatím pro nejlehčího jezdce. Juniora s vahou 45 kg.

                                        0 0
                                  • kesu  

                                    ano to je presne ono.totez plati o maviku,super kola(myslim drazsi)ale pokud se o ne clovek nestara(a ze to chce vic nez levny naby)tak chodej spatne az zacnou nakonec zlobit.Jde o to ze za velky penize nejde cekat nasobek zivotnosti spis ale presnejsi urceni co uzivatel chce. Co se tyka toho foxu,tak to je ptotez.Mozna ze maji mensi tolerance na vyrobu a vyrabeji tudis pouzdra atd s mensim odporem ale to treni tam bude vzdycky.Museji laborovat s delkou pouzder,materialem a jejich vuli vuci nohoum a dalsima n faktorama ktery ale v dusledku ovlivnuji zivotnost.Ono i u foxu se daji najit zavady ktery by si mohli odpustit.Ale to se proste muze stat u kazdyho vyrobce.Btw jedna vec,mam pocit ze RS(uz od psyla vsecko vyse)chodi hur v desti.ze to ma nejak hure reseny mazani nohou?Porovnavam s manitou s TPC

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Tady už odbočím k obecným hodnocením, které mě samozřejmě zajímají a takhle vidím současný stav a možnosti případného upřesnění. Tohle co píšeš jsou samozřejmě názory pokročilejšího ale srovnej to s tím, co se tady většinou radí a ty neustálé dotazy pružina, nebo vzduch. Zažil jsi snad někdy, že by se o nějaké opravdové srovnání někdo z radilů pokoušel? Tak třeba ta Reba, kterou tady každý radí má moment odtržení okolo 10 kg a to ještě v optimálním stavu. Správně píšeš, že to není nic moc. Doba pokročila a co stačilo nedávno je už překonáno. Mnohdy na tom je s citlivostí ještě hůře ( je to kus od kusu) a to přitom nikdo neřekne ani popel na její citlivost. Hovoří totiž většinou málo zkušení. Měření a prokazatelně neošálitelný výsledek, který vypoví o skutečné citlivosti víc, než subjektivní dojem, to jsou věci zcela prokázané a přesto nepoužívané. Proč tedy konečně společně nepracovat na něajkém objektivnějším srovnávání? (proč není možné získat údaje o třeba o těch Magurách?) Zkušenější by zde měli být právě od toho a prostoru na srovnávání je opravdu hodně.Tímhle jednoduchým měřením to nemusí končit. Vzduch proti pružině vypoví zcela jasně, pokud se jedná o stejnou značku ale když vezmeme různé výrobce a různé systémy, tak už bude žebříček pěkně proházený. A tohle je právě výběr ze kterého by měl každý vybírat a ne jenom vzduch a nebo pružina a podobně. Nakonec by mohlo přijít srovnávání jízdou protože prověřit systémy jako TPC plus, nebo Intinsinc proti jednoduchému TPC, kterým je vlastně i Motin control, to už jsou oblasti posouditelné pouze jízdou a pochybuju, že v tomhle existuje mezi lidmi opravdu věrohodné srovnání. Takže takhle by se daly získávat objektivnější výsledky, které nebudou nikdy totožné jako rady opisované jak přes kopírák.

                                      0 0
                                      • kesu  

                                        rad bych poznamenal ze vse co tu pisu krom odtrzeni nixna jsou moje subjektivni dojmy..To ze neni ta magura a pace me mrzi ale nevim co s tim nemam moznost se k ty vidli dostat.Co se tyka meho srovnani TPC,TPC plus a motion kontrol tak mi pripada ze TPC plus je jediny tlumeni ktery jde nastavit tak aby tuhla dolni cast zdvihu,obycejny TPC a nebo RS mi pripada daleko linearnejsi.nicmene nenapada me,jak by to slo srovnat bez subjektivniho doj­mu…

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Já se zase snažím aby se ty subjektivní dojmy mohly maximálně zobjetivnit a aby vše neprobíhalo jenom na bázi dojmů, tak, jak to vidíš nahoře u Magury Odur. Právě už jenom takový moment odtržení je dobré měřítko, které už nikdo nepovažuje za zbytečné. Myslím si, že ale stále ani tohle nejjednodušší porovnání nenašlo své opravdové uplatnění viz dění zde. Ty už bys zase nejraději přeskočil na srovnávání tlumení ale to je daleko složitější na posouzení a bylo by to až další kapitolou. Klidně se dá i na to připravit, pokud bude zájem. Jízdní zkoušky by byly nutností a samozřejmě také zájem několika jezdců s odlišnou technikou odpružení.

                                          0 0
                                          • vlk  

                                            Škoda, že jsi skoro z druhé půlky republiky, toho testu bych se zúčastnil i když vím, že by pro mou vidlu nedopad asi nejlépe:o(. Mimochodem jaké testy máš na mysli-to co jsi kdysi prezentoval to přejíždění cihli?

                                            0 0
                                            • milan1  

                                              Nestačilo by si přečíst to, co mám na titulní stránce? není to třeba ani hledat a zní to takhle „Každý, kdo by chtěl získat obdobné objektivní výsledky, by měl mít v jediném okamžiku na podobném místě zobrazeném videem, sadu vidlic (a stejný, nebo stejné rámy) naladěné na správnou váhu jezdce + několik jezdců různých vah. Potom by vytýčil slalom s využitím nejhorších teréních nerovností (to aby bala ověřena ovladatelnost). No a práce zkušených testerů by byla omezena na jediné, vozit se, musí totiž nechávat opravdu vše co půjde na odpružení. Testeři musí být dostatečně zkušení a vnímaví na to aby dokázali rozlišit chování jednotlivých vidlic. Dost tvrdé podmínky že, ale má to být přeci objektivní praktické testování. Připočtěte si k tomu ještě podvědomé ovlivnění testerů už jenom jménem značky a zjistíte, že získat opravdu věrohodné srovnání pouze praktickou jízdou je dost obtížné.“

                                              Takhle si teda představuju těstování a dá se ještě připravit přesdnější a to je vždy podle systémů, které se zůčastní testu, rozdíly budou dané vždy výběrem trasy, která by měla být zaměřena na specifika různých systémů.

                                              A jako dodatek ještě samozřejmá informace o cihle, ta je volena jako standartní překážka právě na porovnávání na dílku. Ona je totiž stejná tady, jako v Olomouci. Při setkání je a bude vždy k dispozici stejný terén. Takže nevím, proč dotaz tohohle typu od někoho, kdo četl mé stránky?

                                              0 0
                                              • vlk  

                                                OK, Takž když si seženu standardní cihlu a když se domluvíme na standardizované rychlosti. Když si tlumení naladím, aby kopírovalo tu cihlu co nejlépe a vytvořím ten graf. Tak teoreticky můžeme strovnávat pak už i nadálku ty jednotlivé grafy jednotlivých systémů. Jakou rychlost by jsi doporučoval nebo bude vhodnější zvolit dvě měření při přejezdu cihly 2 rychlostmi?

                                                Ještě jedna malinká technická otázka.Když si ten přejezd natočil kamerou a měl jsi výsledek třeba v avi.Jak jsi získával ten graf.To jsi to video v nějakém software promít do 1 obrázku, nebo jsi měřil každou sekvenci zvlášť?

                                                Teoreticky bychom tak mohli vytvořit další thread s grafy-tentokrát týkající se tlumení.

                                                0 0
                                                • milan1  

                                                  Promiň ale četls mé stránky vůbec někdy? Zase jenom cituju. Tohle přesně je napsané pod rozborem jednotlivých obrázků videa. „Z obrázku je patrné jedno. Zásadní rozdíly jsou vidět, ale chtělo by to větší rozlišení a detaily. Rozdíl mezi křivkami rámu jsou jasně patrné, rozdíl v nájezdu na překážku daný promáčknutím pneumatiky je již méně patrný a to, co se děje za překážkou by si zasloužilo již daleko vyšší rozlišení, ktaré nám takovýhle záznam neposkytne. K zachycení podstatně přesnějších detailů slouží jiné měření a to je TUNING TEST.“

                                                  Přejezd cihly jako stejné překážky je vyloženě o pocitu. Pocit z „kopnutí“ – „z rány do řídítek při nájezdu“ , pocit „z ovladatelnosti“, zda by sis třeba dokázal představit víc cihel za sebou a ještě měnit směr, o tomhle bych si představoval, že dokáže uvažovat jezdec. Z videa prostě chybí přesnost, je pouze ilustrativní a práci jsem si dal samozřejmě s vykreslováním okénko po okénku.

                                                  0 0
                                                  • vlk  

                                                    četl kdysi dávno-i tak díky za odpověď.

                                                    0 0
                                                  • kesu  

                                                    kdyz uz sme u tech stranek tak to video kde je pohled na tu vidli.Co je to za kolo?je to merida cobra race 2000???

                                                    0 0
                                                • kesu  

                                                  podle myho je testovani vidle na cihle pomerne nic nerikajici,jak se vidle bude chovat pri najzedu na ni lze odhadnout z grafu zmerenyho doma a uhlu hlavy a geometrie ramu.Daleko zajimavejsi by byl jeden velkej raz stylu skoku na placku kde by se vidle mela dostat tesne k dorazu a potom prudkej sjezd s velkejma terenima nerovnostma kde jezdec musi mit vahu za sedlem a pritom prekonava vysoky prekazky.Todle by o tlumeni vypovedelo daleko vic..

                                                  0 0
                                                  • milan1  

                                                    Tak to si od tebe nechám opravdu vyprávět. Jak v takovém sjezdu odlišíš detaily tlumení a jak mi budeš nakonc vyprávět jakou práci v tom maglajzu odvedla pružina, co ti tam udělal kompresní útlum a jak se na tom podepsal útlum expanze. Hodně mi o tom asi povíš.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    A ještě jako dodatek. Kdykoliv, kdy si nezjednodušíte zkoušení a nezaměříte se na konkrétní problém a nenastavíte na to podmínky zkoušky nikdy se nic kloudného nedozvíte. To platí o jakýchkoliv zkouškách, jak si představuju zkoušení a podmínky zkoušek je popsáno na titulní stránce Tuning-testu To, co pořád dokola tady předkládáte a berete to za rozhodující jako popis mých zkoušek má jednu chybu. Neuvádíte nikde název té popsané zkoušky a to je samozřejměuž LAICKÝ TEST ODPRUŽENÍ a ten, jak je to už v názvu by měl srozumitelně a hlavně prakticky seznámit právě toho laika, co má asi jízdou očekávat a na něm by se měl naučit rozlišovat právě zásady hodnocení v odpružení. To je, měl by rozeznávt citlivost na malé překážky a reakce na větší samozřejmě včetně útlumu. Již názvy a popis jsou dostatečně vypovídající a zmatek, který z toho dokáže tvořit Vlk a potom následně tvé objevy, to se nestačím divit jaké výklady mé postupy ještě najdou.

                                                    0 0
                                                  • vlk  

                                                    Tak to je mi jasné, že tím neotestujem tlumení ale kompletní systém pružení+tlumení.Ale už aspoň nejde jen o statické změření tak jak je to u grafů pružin.Nedokáži si představit test v domácích podmínkách, který by testoval čistě jen tlumení.Jaký graf by z toho měl lézt apod.

                                                    0 0
                                                  • kesu  

                                                    ale neni uplne jedno jestli to ci ono chovani vidle zpusobuje utlum komprese ci stlaceni nebo stavba vidle?jiste to co sem popsal je opravdu strasne subjektivni a to co po tom o ty vidli budu moct rict rozhodne obsahly nebude ale poznam z toho jak se to nori do zdvihu a co to dela s vetsima razama coz mi prijde jako vcelku vypavidajici ale o celku o tlumeni to moc nerekne.kazdopadne sme se dostali uz dost hluboko a prijde mi to dost zbytecny se tim zaobejvat.Ve vysledku ani ta citlivost neni az tak podstatna pokud se pohybuje nekde v rozumnejch cislech a jezdec neni pirko.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Tak jetsli se s tím opravdu chceš zabývat, tak je velmi důležité, co dělá pružina a co tlumič, jinak se v tom zamotáš s nesmyslnými závěry. A taky je důležité neplést metodiky měření. Jak vidíš oba dva jste tady začali rozebírat přejezd cihly, který je u mě určen zcela jednoznačně začátečníkům. Pro pokročilé je u mě určen graf charakteristiky který tady dělal léta problémy aby byl přijat a teprve po tomhle, když se to opravdu vžije jede pokračovat na hodnocení tlumení. Ale to by se nesmělo zase přeskočit na úplný začátek, jak se tady předvádí.

                                                    0 0
                              • goofy  

                                Kdyz se bavite tady o tech odtrhach, tak jenom tak prihodim par vidli pro info:

                                Recon U-Turn 321 Coil od Maraska: 7 kilo

                                Tora U-Turn 302 Coil od kamose: ±7 kilo

                                Z.1 Drop Off (2002): 8 kilo (ale ted zacla pridrhavat, takze to pricitam uz staremu oleji a hlavne sesle vazeline ze stiraku, cili mereni neni uplne objektivni; pujde na rozborku, kdyz bude cas)

                                0 0
                                • Marasek  

                                  Jen podotykam, ze to bylo mereni od oka ;-) s normalni domaci (a ne moc presnou) vahou. A Recon to je 351, ne 321 :)

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    Noo.. Ty cislo sem, cislo tam :-) Ja to taky meril na domaci vaze, taky kde jinde, ze ;o)

                                    0 0
                                    • Marasek  

                                      No ja nevim, jak tu vidim ty digitalni vahy gramaru, na kterych vazi kazdou blbost, tak radsi pisu, ze to bylo na uplne obycejne vaze, ktera na mych 70 kilech ma odchylku odhaduju ±3kg :D

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        To měří všichni na domácí analogové váze. Na digitálních se to ani měřit nedá, protože mají zpoždění než ukážou výsledek.

                                        0 0
                    • zralok  

                      Jen pro info. V žádném případě jsem se nevymlouval ze záruky a s chutí už vůbec! Spíš je to nechuť k tomu všemu, co jsem do té doby s mou vidlicí zažil. Nikoho tady nehaním, ani nepomlouvám i co se týká jeho práce! To, že jsem tady založil nový thread ohledně případné pomoci při výběru nové vidlice, je jen má věc a není na tom nic špatného. Ještě co se týká reklamace mé vidlice, tak myslím, že jsem pana Milana o všem podrobně informoval a vše s ním konzultoval, jak přes tel. tak emailem. To, jak se k tomu postavil můj prodejce, je věc druhá. Po dvojité reklamaci (přetěsnění) mi můj prodejce řekl, že vidlice je ok, ale samozřejmě, že nebyla. Vzduch unikal nadále a vidlice opět po nějakých km nadoraz klesla. To už mě vedlo k rozhodnutí, že jsem se opět spojil s panem Milanem a celou situaci konzultoval přes tel., ze které vyplynul závěr, že tuningem vidlice bude únik odstraněn a vidlice bude mít i lepší chování. To je vše. Na nikoho a na nic se nevymlouvám a toto bych chtěl zdůraznit! Teď se vymlouvá jedině můj prodejce, že reklamace už není možná, že do vidlice bylo už zasahováno. Nikoho z nás by tyto problémy s vidlicí určitě s chutí netěšily. Všem přeji hezký den.

                      0 0
                      • milan1  

                        Nevymlováte se Vy ale Váš prodejce a já reagoval zde na Váš příspěvek, který byl až následně po našem telefonickém hovoru a přitom nezobrazoval vše, co bylo dohodnuto.

                        0 0
    • zralok  

      Tak teď už fakt nevím, co vybrat? Jestli mám jít do Manitou R7 nebo Rockshock Reby SL? Zkoušel jsem i váhu R7 a byla velice lehká, což na jednu stranu, je asi dobré, ale zase nevím, zda-li bude „dobře zvládat“ mou váhu cca. 90kg?

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud vůbec uvažuješ o R7 a chceš nezávodní žehličku, tak to se tu vůbec nemusíš ptát a můžeš si koupit úplně cokoliv, protože horší výběr už být skoro nemůže. R7 na určité použití je slušná vidlice, ale to je závodní lehká vidlice, která moc nežehlí, s tuhostí je oproti všem konkurečním vidlicím s 32mm nohami nic moc. Tedy naprostý opak všech tvojich požadavků.

        0 0
      • Honza z H  

        Mám chvíli Rebu SL nastavenou na 115 mm, tlak nižší oproti doporučenému o 10 psů s mírně přefouknutou negativkou (tak 120/125). Zdvih je díky tomu odpovídající spíše těm 100 mm a je to i celkem pohodlné. Neskáču na ní a v delším výjezdu si ji zamknu, jinak se trochu houpe.

        0 0
    • zálik  

      Jednoduchá odpověď … Rock Shox Reba Race Dual Air… i s poplokem ji seženeš za desítku a nemá to jedinou chybičku…

      0 0
    • Tušnak  

      můžu ti vřele doporučit Rebu SL dual-air. je to na hzduchovou vildici vážně komfortní kousek a nemůžu si ji vynachválit!!! dlouho jsem kvůli komfortu vozil pružinu, ale na Rebu neměla!!!

      0 0
    • Mike TB  

      Tak jsem na Trancovi najezdil par kilometru a posilhavam po nove vidlici namisto MZ MX comp 04. Mam pocit, ze vidle na tomhle biku nestiha. Dlouhodobe jsem spokojeny z MZ, hlavne pri mych 105kg a nikdy jsem s nimi nemel problemy. Zamlouva se mi MZ All Mountain SL 1 z rady 07. Ma s touhle vidli nekdo z tezsich bikeru zkusenosti?

      0 0
      • Mike TB  

        Jeste vobrazek

        0 0
        • wroum  

          mam AM1 06 a co se pevnosti a konstrukce tyka, tak se u tehle rady nemusis bat, ze bys to se 105kg nejak strasne tyral. ja mam cca 75 kg a skoky do schodu, dojezdy po prednim… aplikuju casto a vidle drzi a kupodivu je uplne potichu (z kamosovy vanilky se pri podobnem stylu uzivani ozyvaj praskavy zvuky).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.