Jakou vidlici? FOX float R vs. Marzocha MX Pro LO2008

22 nepřečtených
  • Zdravím Vás,

    poraďte prosím jakou vidli dát na kolo se zdvihem 140mm, je to XC/AM kolo, na kterým chci víc jezdit než se houpat. Vzadu je inteligentní tlumič s LO.

    Mám možnost té Marzocchi za 3990,– prý je to poslední dobrej kus (zpracování, máslový chod atd) od marzošky. Máte s ní zkušenosti?

    FOX je určitě lepší, to asi psát nemusíte, ale je dražší o 5 tisíc.

    Nebo jakou jinou vidlici doporučíte, o Suntouru nepište, do těchto vidlic nepůjdu, i když vím, že se zlepšili o 500%.

    0 0
    • PatrikL  

      to radšej rs sektor ako tú marzocchi, cena najlacnejšej verzie je okolo 6300kč.

      Inak tá MZ nemá náhodou zdvih len 120mm?

      0 0
    • Výběr z produktů
      Přejít do shopu (Komponenty)
    • Itchy  

      >> o Suntouru nepište, do těchto vidlic nepůjdu..

      LOL a proto chces Suntourku s nalepkou Marzocchi :-D

      J asobne bych doporucil starsiho Talase, kterej narozdil od novejsich rocniku nebude mit podelanou citlivost.

      0 0
      • MlokCZ  

        „starsiho Talase, kterej narozdil od novejsich rocniku nebude mit podelanou citlivost“

        Vždyť tohle není vůbec pravda a už se to tu řešilo. Ale ještě jednou.

        2007–2009 Talas RLC má k odtrhu přidáno ke kompresi 5–15kg, takže pod 10kg odtrhu se ani s minimální kompresí nedostane. RL verze jsou někde v tom intervalu RLC, o něco blíže k nižší hodnotě (takže ještě horší než RLC nastaveno na minimum).

        2007 má navíc špatně vyřešenou negativku a počátek zdvihu se nechová dobře (u 2008 je to pořešeno už dobře).

        2010 může mít od komprese také 5–15kg a nebo také méně některé kusy (jako třeba můj) jen 2–10kg. Takže je na tom stejně nebo znatelně lépe.

        Pak se sice u 2010 přidají nové těsnější stíráky, které mají větší pasivní odpory, ale to se po delší době zlepší.

        Z Talasů je 2010 ročník jedznačně nejlepší vidlice a to výrazně, oproti starším má lepší vzduchovou část, perfektní průběh (což u starších bez zásahu do talku třetí komory rozhodně není), pouze na počátku nějaký čas může být na tom s citlivostí o trošku hůře, ale to se zlepší na stejnou nebo lepší úroveň.

        Já bych tedy staršího Talase spíše nebral. 2007 model v žádném případě.

        2008 při hodně dobré ceně bych i vzal a nechal upravit (po úpravě bude perfektní i když upravený 2010 bude pořád nepatrně lepší a současně s jednodušší konstrukcí vzduchové části). 2009 model tak dobře neznám, ten je konstrukčně zase jiný, už nemá třetí komoru, ale není vzduchová část shodná s 2010 modelem. Tlumení má totožné s 2008 verzí (tedy kurvítko od komprese úplně stejné).

        Tedy u 2007–2009 je naprostá jistota, že citlivost je pokurvená hodně a bez úpravy nikdy citlivý nebude. 2010 jak která série + na počátku ty těsnější stíráky.

        PS: Mám doma Talase 2007, 2008 i 2010, všechny jsem jezdil jak v originálním stavu, tak pak upravené.

        2010 jednoznačně nejlepší verze 32jkového Talase, co byla vyrobena. 2011 už je zase krok zpět (tedy aspoň pro mě) kvůli pouze jedné poloze pro snížení zdvihu.

        0 0
    •  

      Osobně si myslím, že straší MZ jsou dělány ještě poctivě, takže těžko Suntour s italskou nálepkou..

      Je to zdvih 120mm, ale to mi stačí.

      0 0
      • Lišák  

        Nejde jen o to, že Ti zdvih stačí, ale i o to, co udělá s geometrií.

        0 0
        •  

          měl jsem tam nastavitelnou vidlu 100–160 mm a když byla ve 100 zdvihu, tak to bylo na rychlej švih, jenom to moc netlumilo.

          0 0
      • Kohout  

        Tuším, že od roku 2006 se Marzocchi vyrábějí ve fabrice Suntouru.

        Nevím, jestli to není překlep, ale MZ byly naprosto šílený vidle (elastomerky).

        Ta MX má 30mm nohy, což bych viděl taky jako minus.

        Za mě Reba nebo Minute.

        0 0
    •  

      Myslíte, že je tam MZ MX PRO fakt špatnej kup? Kamarád si koupil v roce 2006 MZ, nejlenější model za 7k a je moc spokojenej, chodí hezky, je to ještě otevřenná olejovka se vzduchem v obou nohách. Jednoduchý, nezničitelný, měníš gufera a olej jenom.

      0 0
      • Jenda  

        ano taky citlivost zas takovej zazrak nebyl, nastaveni utlumu jenom zevnitr, se 120 zdvihu bude mit pravdepodobne pres 2 kg, proste jen sama pozitiva

        koukni se treba po Reconu, za podobnej peniz ti nadela vic muziky

        0 0
        • McBlacky  

          útlum zevnitř není problém, jednou nastavíš a hotovo. Jenom musíš zezačátku párkrát povolit trubkáčem matici na korunce, pak ti stačí delší imbus.

          0 0
          • vojtechposmourny  

            No, pokud se výrazně ochladí, externí štelování není od věci.

            0 0
          • Jenda  

            jo neni to takovej problem ale proste mi prijde ze za ne o moc vyssi peniz sezene vic muziky, holt od dob klasickejch bomberu nejakej patek uz uplynul ale bohuzel ani jedno M to nejak nezaregistrovalo :-(

            0 0
        •  

          Myslíš, že za 4k seženu REcona? vzduchovku? co nebude uplnej šrot?

          Já zkoušel Recony nějaký OEM na Scotech a to byla hrůza. Manitou R7 hrůza, možná náhoda, ale nemám dobrý zkušenosti ani s RS ani MAN. Kterýho RECONA by jsi doporučil?

          0 0
    • antuch  

      marzocha mz je suntour xcr v „italským kabátu“

      0 0
    • scret  

      do kolika shanis vidli?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.