Potřebuji poradit.Jaký řetěz s dlouhou životností? Mám komponenty XTR a kazetu SRAM PG – 990N (11–32)
Mám dát původní první SRAM PC 991 (výměna po 1500km) nebo jíný? Jaký vozíte vy? Nyní tam mám šunku SHIMANO CN-HG 53(po 500km vytahaný).
Potřebuji poradit.Jaký řetěz s dlouhou životností? Mám komponenty XTR a kazetu SRAM PG – 990N (11–32)
Mám dát původní první SRAM PC 991 (výměna po 1500km) nebo jíný? Jaký vozíte vy? Nyní tam mám šunku SHIMANO CN-HG 53(po 500km vytahaný).
Campagnolo Record C9 Ten se většinou zmiňuje co se životnosti týče, zároveň se ale doporučuje dát jako první na kazetu, protože než se roztáhne tak je kratší než třeba Shimano…
Jaja, C9 na XT kazetě po 3 řetězech neskutečně střílela, jela jen na 3–4–5 převodník a jen zlehka, žádný moc záběr. Šla do bedny a počká na novou kazetu.
bla – převodník, myslel jsem kolečka na kazetě. Měl bych si jít lehnout. Vozím XTR.
C9 po 1000km jaak samopal .-) nějak tomuhle trendu přestávám věřit
jinak budu si brát sram 971
Jak si myslel tich 1000km? Že si ho tam dal po 1000km nebo že si s ním najel 1000 na nové kazetě?? Zrovna jsem si ho objednal :D
Já se držim toho, co mi jednou řikal známý. Buď můžeš pořád měnit řetěz a nebo jezdíš jeden/dva a pak vyměníš všechno. Na moje ježdění to celkem fungovalo :)
Nove: xt kazeta,C9 a SLX kliky
najeto cca litr,c9 ma 132,5 (nova 132)
ted jsem musel dat druhou protoze strilela. Tak mam troska obavy no… Potom je zkusim asi tocit az se kazeta malinko ojede. Sam to nechapu,jini nemaj problem :(
Campa moc nedoporučuje opakované přenýtování. Pro točení bych si pořídil rychlospojku.
To prodloužení je docela rychlé. Já dal novou C9 na malinko jetou SLX kazetu a srovnalo se to rychle. Vozil jsem to na HT s malou v sedačce, tedy váhu větší než obvykle a i v kopcích na dovče. Jinak to je kolo do práce a najedu naněm většinu svých km. Přesto na měrce projde jen na první zoubek. 1000 km se mi zdá hrozně málo. Na závodním kole s XT kazetou taky chodí velmi pěkně. Třeba jsi měl nějaký horší kus.
HG93
A čo trochu farbičiek? Yabban SFL-Magic color (Hollow plates) 890,– Kč. Zelená, modrá, oranžová, biela, ružová, červená.
Stejně bude ve výsledku zase jen černej :D
pokiaľ sa o reťaz nestaráš tak máš úplnú pravdu…
No tak ale po každé vyjížďce článek po článku kartáčkem na zuby čistit řetěz je trochu vopruz ne? :D To bych nedělal nic jinýho.
jezdíš vůbec? :D
Jo, protože nečistím řetěz článek od článku, až se leskne, tak mám čas na ježdění :) Řetěz ošetřuju tak, že za 2 – 3 vyjížďky otřu a namažu, ale rozhodně se s tím neseru :D
Tak to budeš prekvapený, keď zistíš, že existuje niečo ako práčka na reťaz? :)
Mám doma, použito párkrát. Nepotřebuju, aby se mi řetěz leskl, potřebuju, aby fungoval a vydržel. ;)
Presne ako hovoríš. A na to vymysleli pračku na reťaz. „…aby fungoval a vydržel“. Čistá reťaz funguje lepšie a vydrží dlhšie. ;)
Výdrž u mě znamená, že se nebude roztahovat, jeho čistota to neovlivní a funkčnost u mě znamená, že nedělá bordel >>> mazat :D
" Čistá reťaz funguje lepšie a vydrží dlhšie."
Dokaž to.
.
:D
Jak jsem psal v tom vláknu co odkazoval ememem, tak mně dokonce extrémní čistění kdysi životnost řetězu zkrátilo.
A při dnešních cca 3,5tis. km na HG93 co najedu (při systému otřít hadrem 5s a pákrát do roka sprcha s celým kolem, když je extrémně zabahněné), tak kdybych při tom nějakým nadměrným čistěním (tedy cokoliv více než 5s hadrem) strávil třeba 2 hodiny (to je hned, třeba 15 minut každých 400–500km) a tím prodloužil životnost třeba o 20% (nevěřím ani 5%), tak bych za 2 hodiny opruzu ušetřil 75Kč.
A to nemluvím o tom, že bych mohl jezdit levnějí HG53, který mi vydržel vždy téměř totéž.
Když ten čas věnuju užitěčnější činnosti, tak si místo toho můžu vydělat na celý nový řetěz.
A HG93 vozím jen proto, že mi vydrží tolik a tedy už trošku využiju lepší povrchovku, díky které méně rezne.
Kdyby mi vydržel řetěz třeba jen kolem 1000km, tak už bych vozil raději HG53.
Nedokážu si představit, že ti HG53 vydržela těch skoro 3 500Km. S bikem se do bahna nedostanu prakticky nikdy a za nějakých 800Km bylo po řetězu. Na silničce mi přitom řetěz (C9) vydrží i 10 000Km.
Tak to máš blbý, že si to nedokážeš ani představit :-)
Mně zase není jasný, proč ničíte někteří řetězi tak rychle (zvlášť ty extrémy od 800km níže), ale aspoň si to dokážu představit :-)
V partě i těm, co vydrží řetězy nejméně, tak nikdo nedává pod 1000km (dává kolem 1200km). A častá je hodnota kolem 2–2,5tis. km.
A naopak, já nejsem ten co mu vydrží řetěz nejdéle. Třeba manželka dá na HGčkové řetězy i přes 4tis. km (opět samozřejmě včasná výměna).
A to když vzpomenu na 8-čku. Já kolem 5tis., manželka až k 6tis. km.
O silničce ani nemluvě, tam jsem vždy dříve silničku prodal než bych vytahal první řetěz :-)
A na některé silničce jsem skoro těch 10tis. km najel.
Záleží hodně na jezdci. Mně vydrží řetěz (kromě C9 a C10) pár kilometrů, ale kolegovi jsem teď měnil jen preventivně HG53 po cca 5000 (!!) km a byla pořád dokonce pod 132,6mm! Jen spojka SRAM byla prodloužená o dost a zralá k okamžité recyklaci :-) . Sám jsem tomu nechtěl věřit, ale řetěz jsem mu tam před dvěma lety nasazoval a na tacháči přibylo 5 litrů.
mě HG 93 vydržel asi tři měsíce kolik měl to nevím, ale rozhodně to nebylo 3500 km, péči jsem mu věnoval myslím dostatečnou kartáček na zuby, hadr a WD-40 kolik hrdlo ráčí :-)
Tři měsíce, to je celkem dobrý výsledek. Mně teď na trénikovém kole nevydržela HG53 zdaleka ani měsíc (za březen jsem najel přes 2100 km). To aby člověk fakt pořád jen měnil řetěz :)
Nejsem sluha svého řetězu, abych si s ním po každé vyjížďce hrál, to bych nedělal nic jinýho.
Občas (tak za 300 km) ho přejedu hadrem, nakapu „vosk“, a hotovo.
Raději řetěz vyhodím o 500 km dříve (u C10 je to jen pár % celkové výdrže) než abych řetěz denně leštil a zakládal si na jeho čistotě.
No leštění výdrži nijak nepomůže.
určite s tým máš dlhoročné skúsenosti ;)
Řetězu! :-p
Tina proč mám ze všech tvých příspěvků pocit, jakobys kopírovala styl z bicy, ale ne zrovna moc přesvědčivě? Vůbec mně to totiž k tobě nesedí a vždycky mně to udeří do očí, když to čtu. Neber to ve zlém, ale prostě to tak na mě působí.
Tím jsem myslel obecně „praní“ řetězu, nebo jak jsem se dočetl vedle, že snad někdo řetěz dává do myčky na nádobí :)
Ne, já jen že proč bys ho měl vyhodit o 500 km dříve jen kvůli tomu, že ho nebudeš čistit do lesku?
Ver a vira tva te uzdravi:)
jezis maria dalsi lestic
Na těhle řetězech se nejezdí, ale pózuje … :o)
:)
Jak píšeš. Ale do vitrínky dobré.
JJ, nebo na zeď si ho pověsit :D takový řetěz by mi vzhledově seděl možná ještě tak na nějakou fixie.
oh my god… 900 za řetěz??? ty brďo, to je maso. jak dlouho vydrží?
Jak psal StuntJ: Na těhle řetězech se nejezdí, ale pózuje … :o), takže vydrží dlooouho :D
:o)
+1
HG-53
Ja v Beskydech používam HG-53 a vydrží zhruba těch 1500km potom jej vyhodím ptal jsem se na rozdily v materialu a drahší řetězy mají lepší povrchovou upravu poniklovaním.
Já po každé vyjížďce vezmu do ruky hadr, nastříkám na něj trochu čističe, sevřu řetěz v dlaní a párkrát protočím kliky… pak pokapu olejem čepy řetězu a nechám být. Před vyjížďkou suchý hadr, v dlaní řetěz zase protočím a jede se.
Když to vezmu, jsou to cca +2min ke každé vyjížďce. Nejde mi ani tolik o výdrž řetězu, ale aby nebyl zasranej jak jetel… ta kazeta pak vydrží méně, začne špatně přehazovat atd… Prostě vypadá to lépe :-)))
Patlat se s řetězem pokaždé, když někam vyjedu, mi přijde uhozený. Já kupuju tu nejlevnější devítku za 200 a vůbec mě nezajímá, jestli na něj najedu o 500 víc nebo míň. Když přijde jeho čas, tak ho prostě vyhodím. Na kole jsou důležitější věci, které vyžadují údržbu, konkrétně třeba po každé vyjížďce stříknu na stíráky vidlice silikon a otřu je.
to dělám taky…
ale o řetěz mi vůbec nejde… to jsou korunové položky, ale když už máš kazetu XT nebo XTR, tak si rozmyslíš jestli s řetězem vyhodíš i kazetu.
C9. Po 11 500 km mi propadl na třetí zub měrky. Je ale pravda, že jsem to najel v suchu a prakticky všechno na velkou pilu.
Jezdím SRAM 951 nebo 971, 2–3 řetězy za sezónu. Podle mě nejlepší poměr cena/výkon. Shimano HG53 – mám velice negativní zkušenost – vydrží mi tak 1000 km, ty SRAMy tak 1500 – 1800.
Prave ted planuju, ze koupim tu 951. Nejaky dalsi nazory od ostatnich?
Má osobní zkušenost je ta, že 951 a 971 vydrží zhruba stejně. HG53 vydrží víc, HG73 ještě víc a HG93 nejvíc. C9 jsem nezkoušel. Navíc se mi u Sramu stalo, že se mi řetěz několikrát rozpojil, u Shimana se mi to nestalo. Sám si to můžeš ověřit tak, že když budeš zkracovat řetěz, tak pro roznýtování Shimana musíš použít mnohem větší sílu, než pro roznýtování Sramu.
Jakoze se ti sama rozpojila rychlospojka treba za jizdy? To teda asi znam lepsi atrakce, kterych bych se chtel zucastnit… Chtel jsem jit urcite do reseni s rychlospojkou, takze prvni na rane bylo koupit to v kuse a nekombinovat (SH + spojka SRAM atd). Ale pokud by byl problem uz v samotne rychlospojce, tak bych o tom teda jeste popremyslel. Anebo teda koupit HG53 (73) a spojit to sramackou spojkou…
podle mě myslel, že se mu rozpojil nýt řetězu. Ale to je spíš kus od kusu. I když co se pevnosti snýtování týká, musím souhlasit, SH jde hůře roznýtovat.
Jsem prave rychlospojku nikda nevozil, tak proto se ptam. Zatim se mi moc nechce kupovat jeste nytovacku, i kdyz to asi ve vysledku vyjde na stejno… Rozhodne nehodlam davat kolo do servisu kvuliva vymene retezu.
tak nýtovačku mám v sadě nářadí, které vozím stále sebou… nikdy nevíš co se po*ere… :-)
Spojka drží dobře neboj :-)
Pokud trochu jezdíš, tak bez nýtovače řetězu se stejně neobejdeš. Rychlospojka většině lidí normálně funguje. Rozpojí se vždy jen v rozbitém sjezdu, pokud ho jedeš trošku divočeji. Pokud tak jezdíš, rychlospojce bych se vyhnul.
Dik za rady, necham si to jeste projit hlavou.
Řekl Kurt Cobain ;-)
Mno, pravda.. moje soucasna nalada by tomu odpovidala
Stalo se ti to někdy? Mě mnohdy přišlo forovější snýtovaný řetěz než spojka :-)))
Kdysi jsem ho jednou šel zpátky do kopce hledat :-) Ani nevím, kde jsem tehdy tu spojku vzal, protože jen nýtuji.
No pokud plánuješ kombinaci Shimano řetězu a Sram spojky, tak se stejně bez nýtovače neobejdeš. Pokud se teda nechceš patlat s kladívkem a důlčikem při oddělávání koncového článku s nýtkem:)
jj, to jsem si uvedomil chvilku potom, co jsem to napsal…
Já ho jednou taky „přetrhl“. Chtěl jsem to odpálit na křižovatce. Najednou rána. Tak jsem si namotal řetěz na řídítka, jednou nohou jsem se odpichoval a jel asi 2km domu :D Pořídil jsem si nýtovačku, pořád ji tahám s sebou a už se mi to v životě nestalo ((asi 3 roky)) :)
Ne, spojka se mi v životě za jízdy nepovolila. Tohle bylo prostě v čepu mezi články. Teď už několik let k plné spokojenosti vozím HG93 + Sram spojku.
HG-93
HG-93 nebo SRAMM 971/991 Podle stavu peněženky a nálady :-)
já jsem teď jezdil 4× po sobě HG-93 a vždycky vydrželi tak 1200–1700km, což teda nic moc :(, tak sem teď pro porovnání na zkoužku obědnal HG-53 a jak sjedu kazetu, pujdu nejspíš do C9 i s novejma převodníkama
C9 se sramackou spojkou, 1 retez = 1 sezona cca 3 000 km, driv jsem musel 3 x menit sramacky retezy za sezonu, takze pro mne volba jasna, uspora nakladu a casu. Daval jsem ale C9 na novy pohon.
Jak jsi ho měl vytahanej? Já ho před rokem měnil po 2000 km a šuplerou 132,7 – byla chycená kazeta, novej řetěz si sedal 50 km. Teď jsem ho dával přes zimu na nový kolo a pohlídal si to, po 1700 km 132,6, tak šel dolu (novej měl 132,0), kazeta ok, dal jsem obyčejnej sram, C9 se mi nevyplatí.
dnes jsem si objednal 2× 971 se spojkou za necelých 600 :-)
No já nevím, ale 132,7 by měla být ještě v pohodě, ale nejvyšší čas vyměnit, je divný, že už to chytlo kazetu.