• dEvilPS3

    Jakej epicon je lepsi(spise vyplati se priplacet 200 za ten drazsi?), nebo jakej je mezi nima vubec rozdil?

    http://www.kupkolo.cz/…-2011_z2271/

    http://www.kupkolo.cz/…rl-r_z92056/

    Mam asi 2011 s uchytama na V brzdy a planuju ji dat mlady a koupit novou (puvodne jsem ji chtel koupit raidon, ale bojim se ze bude znatelne horsi nez epicon, nemate nekdo zkusenos i s ni? Neni nejak narocna bajkerka, ale stejne se bojim).

    0 0
    • AleZ80  

      Ahoj všichni,

      využiju tohohle trefně pojmenovaného vlákna.

      Potřeboval bych poradit, jestli vzít tuto verzi Epicona, nebo se vyplatí připlatit si 1.200 Kč za tuto verzi, která má jinou tlumící patronu s možností regulace kompresního útlumu.

      Asi nejsem typ, který by testoval a dumal nad tím, jaká rychlost noření vidlice mu nejvíc vyhovuje (snad jsem dobře pochopil, že regulace kompresního útlumu je regulace rychlosti zanoření vidlice při kontaktu s překážkou), takže nevím, jestli pro mě má tahle funkce význam.

      Má verze X1 ještě nějaké další výhody kromě o něco nižší hmotnosti ?

      0 0
      • Georrge  

        nizsi hmotnost moc necekej, protoze tech 1700 je bez osy, takze s osou to bude mit kolem 1820 (ostatne kolem 1700g se uvadelo i u starsich epiconu, jen ty uplne prvni s duralovyma nohama mely 1800g). O neco lehsi ale bude, tipuju ale tak 30–40g.

        s tim utlumem to chapes dobre, reguluje se tim rychlost pomale komprese, tedy ta komprese ktera ma za nasledek houpani pri slapani, vidlice se tak stava tupejsi a min zobe male nerovnosti, ale pri vetsi rane se chova normalne (protoze tam sepne rychla komprese). Jestli ti to k necemu bude je otazka, ja osobne mam rad co nejmin tehle nastavovani, naopak by se hodila HS expenaze pro vyssi zdvihy, ale to ma i dnes malo vidlic.

        nova verze ma moznost tapered krku, pokud to ma pro tebe vyznam, jinak ty rozdily jsou male, ale novejsi model je proste trosicku vychytanejsi.

        0 0
        • AleZ80  

          Jasně, já potřebuju klasický 1 1/8" krk.

          To, že bych si hrál s regulací kompresního útlumu asi nenastane.

          Takže, pokud nemá ta X1 verze nějak lepší chod, tak se mi asi těch 1.200 Kč připlatit nevyplatí, že ?

          0 0
          • maajkee  

            X1 jde velmi snadno předělat na olejové mazání, není třeba tam nic bastlit, jen vytřít vazelínu a nalít olej.

            u X1 občas zlobí zamykání, z výroby měli některé kusy špatně dotaženou patronu, která se časem povolí a unikne z ní olej, pak přestane fungovat lock. Ale jako reklamaci to vyřídí rychle když se to stane.

            Taky má dutou korunku, měla by být tužší.

            0 0
            • AleZ80  

              Budu kupovat z T-T, takže jak složité bude předělání na olej mě netrápí, ale ta vyšší tuhost není od věci. Mám teda 67 kg a budu jí kupovat s 15QR, takže těžko říct, jestli by ta 2011 verze pro mě byla nedostatečně tuhá.

              0 0
              • Georrge  

                neboj, nebyla :) ani to nepoznáš.

                0 0
                • AleZ80  

                  Jasně, tak asi vezmu tu starší verzi a ušetřených 1.200 Kč mě alespoň namotivuje k zbytečné výměně něčeho dalšího :)

                  Díky

                  0 0
              • maajkee  

                No jde o to, že X1 když si ji sám předěláš na olej chodí už opravbdu velice slušně a je pak otázka jestli je vůbec potřeba T-T. Ale to je na každým.

                0 0
                • AleZ80  

                  S klasickým krkem jsem našel X1 nejlevněji za 5.189 Kč.

                  Ta upravená starší verze stojí v T-T 5.500 Kč.

                  S mojema rukama je lepší se do úpravy nepouštět, takže bych stejně asi někomu ještě něco dal za tu úpravu.

                  Navíc potřebuju zdvih 130 mm což nevím, jestli je standardní.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Ty voe tak já nevim. Tak se příště neptej na názory, když jsi rozhodnutej :)

                    0 0
                    • AleZ80  

                      Vždyť jsem do toho 1. prvního příspěvku dal odkazy na obě verze z T-T…

                      0 0
            • Plechovka  

              by mě zajímalo, proč tam Suntour neleje ten olej už z výroby :-)

              0 0
    • lutte1  

      Ahoj taky se přifařím s dotazem, mám na starym epiconu 08 trochu vakl, dostal sem takovej nápad jestli se daj sehnat někde nohy s 15mm osou a přehodit to. Plánuju výhledově novej rám kde určo chci pevnou osu a tak mi přijde blbost teď řešit nový futra, když bych mohl koupit celý spodní nohy pak.

      Dá se to někde splašit dejme tomu do 3 tisíc?

      0 0
    • Lenka.05  

      Epicon po milionté…můžete mi prosím poradit, jestli vzít epicona 2011 za 3tis nebo nového 2014 za 4tis. Předělávka na olej je do budoucna v plánu. Vidlici chci na momentálně postupně bastlené HT ze zbytků co dům dal, jen vidlici a brzdy musím koupit nové. Bude to na příležitostné ježdění s brašnami, na kole toho moc nenalítám, ale zas tam nechci dávat nějaké nefunkční těžítko.

      epicon 2014 http://www.kupkolo.cz/…2014_z95455/

      epicon 2011 http://www.axitbikes.eu/index.php…

      0 0
      • maajkee  

        Na ježdění s brašnama bude bohatě stačit vzduchový Raidon. Případně nějaká pevná vidlice.

        0 0
        • Lenka.05  

          Na to jsem se tak úplně neptala, ale dík :)

          0 0
          • maajkee  

            Odpovídal jsem plně k tématu. Pokud na tom koéle budeš tahat brašny, nevidím důvod proč tam cpát lehčího a dražšího epicona místo raidona. Toho na olej předěláš taky.

            0 0
            • Lenka.05  

              Budu na něm jezdit i do práce (bez brašen), bude to zimáček, semtam na výlety se známými na třeboňsko apod…nevidím důvod tam nedat jakž takž slušnou vidlici v téhle cenové relaci. Proč tam cpát raidona o 500 levnějšího a o 400g těžšího…

              0 0
    • olymt  

      Zdravím, pročetl jsem si myslím docela dost důkladně historii příspěvků k vidlicím a mám pár dotazů.

      Většina debat kolem vidlic TT je dva v více let stará. Mezitím jsou nové modely jak Epiconu, tak i ostatních výrobců. Je tady pár zmínek o tom, že nové modely RS se kroutí. Tak jsem byl rozhodnutý koupit Foxe,např. u Hanáka jsou dost slušné slevy na starší modely. Pevnou osu mít nemůžu, musel bych měnit i přední náboj, mám DT240 ale starší provedení, které dle dovozce nelze přestavět.

      Jenže, včera jsem se svezl na Epiconu TT. Sice jen pár km,ale asi to stačilo abych začal uvažovat že za 1/3 ceny bych mohl mít výrazně ciltlivější vidli než jsem kdy měl. Na kole ji měl kámošův známý. Nejvíc mi vrtá hlavou proč si koupil něco tak levného. Ta vidle byla na fulu, karbonovým Treku v plný výbavě XX. Kolo za pro mě nedosažitelný prachy. Když jsem se ho ptal tak říkal že sundal Foxe a koupil si tohle protože je to pohodlné.

      Teď si nejsem jistý jestli volit značku, nebo neznačkovou vidli, která se na první dojmy chovala neskutečně žehlivě.

      Má někdo zkušenost s tím, že vyměnil RS nebo Foxe za Epicona a později toho nelitoval?

      0 0
      • maajkee  

        Tak dneska se o Epiconu nedá mluvit jako o neznačkové vidlici. Nové vidlice od Epiconu už se hodně přiblížily kvalitou RS nebo Foxu. Taky nejsou už zas o tolik levnější.

        A pokud budeš brát TT Epicona tak citlivostí seriové RS nebo Foxe hravě překoná.

        Jde o to, jestli ti jde jen o funkci nebo i o image a hmotnost.

        0 0
        • olymt  

          image je mi dost volná, hmotnost až tak moc neřeším, jestli jsem porovnával správné modely tak Epicon je cca o 0,2kg těžsí než RS Sid, ale ten má 100 mm zdvih, já mám původní vidli 120 a Epicon se na 120 dá nastavit, Sid ne.

          0 0
          • AleZ80  

            Starší SID půjde na 120mm nastavit také, ale asi u něj bude problém s přílišnou progresivitou.

            Ty novější solo air už tak progresivní údajně nejsou.

            0 0
      • jakub  

        ahoj taky jsem si tedkom objednal Epicona, je to nejlepší cenová alternativa při srovnání funkce, asi bych se trochu hádal, že Epicon je pohodlnější nežli FOX, moje má CTD a tu vidlici ji jednoduše závidím (vlastně přeju jsem chtěl říct), ale věřím, že Epicon bude fungovat taky, jen ji chci předelat hned na olej a nevím jak… esli to tu někdo dělal, tak prosím poradte, at s tím nemám starosti- ono na tom asi nic není, a tuším jak na to, ale stejně…

        0 0
        • Kr1z4  

          Záleží na tom co koupis za epicona… Epicon se starou patronou i novej má problem s prisavanim oleje z nohy do tlumicovy patrony a pak vznika lock out protoze je moc plná. Dá se to resit ruzne nap dve gufera a nebo jedno dvoubrite(s prachov­kou) Nevím teda kolik toho tam ty lidi nalily, ale dle tuning tip je to 10–15ml 2,5w ja tam leju 5w30 13ml. A omotat spodni srouby teflonovou paskou aby to nerosilo. Jinak tady pisou jeste o molitanovejch krouzkach ze tam dodaval ale já tam kroužky měl takovy kozeno molitanovy a ty bohate stacej na nasaknuti oleje. Mám taky novyho klasika LOD jeste ne ani na kole. Dnes mi prijde to gufero do patrony tak to predelam at je to komplet a neresim za 1000km ze mi to nasalo olej do patrony. To modry je original.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.