Ahoj
Chtěl bych zakoupit nosič na tažné za auto.
Nemáte někdo zkušenost s tímto:Siena
Popřípadě s nějakým jiným za rozumné peníze pro dvě, nejlépe pro tři kola.
Díky za věcné odpovědi :o)
Ahoj
Chtěl bych zakoupit nosič na tažné za auto.
Nemáte někdo zkušenost s tímto:Siena
Popřípadě s nějakým jiným za rozumné peníze pro dvě, nejlépe pro tři kola.
Díky za věcné odpovědi :o)
Dájí se někde sehnat za nižší cenu, než u výrobce?
Máš nějaký z nich vyzkoušený?
Šéfovi zrovna dneska jeden od nich přišel do práce, na 3+1 kola, vypadá to celkem schopně provedený, ale v akci to eště nezkoušel, po víkendu se ho mužu zeptat, jede s tim někam do brna )
Měl jsem kliku a v PLUSU jsem koupil na tažné zař. neznačkový odklopný nosič na 2 kola za cca. 2500,–. Svépomocí a velmi jednodušše jsem ho rozšířil pro tři kola a jsem s ním spokojen. Dodavatelem byla nějaká Německá firma, která to dokonce prodává i na E Bayi.
Honza729 by ti určitě doporučil tenhle z Penny.
už ho nemají
http://www.bike-forum.cz/…esatero.html
Je tu o tom nekolik threadu.
mam Wjenzek alfa 3, je to muj prvni nosic na kouli a mam nasledujici poznatky:
manualu najdem max zatizeni a jak to spocitat (to ale plati pro vsechny nosice na kouli)
pro preklopeni…a hodne to svadi k tomu to za to tahlo zkusit preklopit to ho ale ohnes, takze musis davat pozor a tahat za kola.
k hagusum (byla to dlouha cesta) a ani se to nehlo
blizko oknu (mozna by pak stálo poridit si tu offread verzi nosice)
nosic uprostred strechy a vsechen bordel padal na stresni okno.
Široký řidítka to můžou u kolmých zadků na našich silnicích v pohodě vysklít, bacha na to.
Nemas nahodou forestra ?
mám MY2003
No, to jen že sem tě potkal někde u MB před těmi lety :-)
Od prvotního dotazu na nosič Perruzo Siena 3 už nějaký čas uplynul, moc příspěvků vyjadřujících se konkrétně k němu se zde nesešlo a tak zkusím toto téma obnovit.
Poohlížím se po nosiči na kolo. Převážet budu v drtivé většině případů 1 nebo 2 kola, využití pouze párkrát během roku – proto si myslím, že pro mne nějaké drahé Thule či Atery nemají příliš smysl. Siena vypadá konstrukcí poměrně dobře a cena 3 tisíce za verzi pro 3 kola (případně 4 tisíce za verzi s montáží bez nářadí) je téměř neodolatelná.
Máte-li někdo nějakou zkušenost s nosiči od tohoto výrobce, nestyďte se podělit. Díky.
Snad ještě link – http://www.okolokola.cz/…na-22442.jpg
Nikdo nic? To mám dělat pokusnýho králíka? :)
jo a pak dej vědět :)
jojo tak bych to viděl kup ho hned a najzdi s ním alespoň 500km :-) chtěl bych tenhle koupit tátovi k vánocům, je po operaci ramene a kolo na střechu se mu dává blbě :-(
Sorry, nějak jsem v zápalu boje reagoval na zakládající. Ten tvůj nosič neznám :-(
jsem spokojený uživatel atera strada DL3
Wjenzek Alfa 3+1. Už druhý rok žádný problém. Moc se vrtáte v té povolené zátěži. Je to konstruováno na mnohem víc než je povolená zátěž. Standartně vozím 4 kola a po dálnici normálně 160 a když je potřeba tak i víc. Bez problémů, žádné další jištění není potřeba. Lehce se to houpe, ale jen díky propružení materiálu. Na kouli se to ani nehne. Sklápění – nechápu jak může někoho vůbec napadnout to rvát spodní uvolňovací tyčí!!! Tou opravdu jen uvolníš západky a stáhneš prvním rámem kola. Bez námahy. Čus. Jo, auto Passat 1,9 TDi ani nevím kolik má povolené zatížení koule :-)
„160 a když je potřeba tak i víc“ a Passat 1,9 TDi hmmm pán je gurmán
tak tohle jsme nepochopil :)
Jedině X-krát přečipovaný :)
Ale prdy, pokud je motor v dobrý kondici, tak 160 i víc v pohodě dá.
Jde o to jaka 1,9 to je a co je to za passata, jesli je to ta nejsilnejsi verze v B6 tak da po chvili drzeni v cervenejch cca 220, jesli b7 a 77kw (do novyho ani uz jinou 1,9 nedavali) tak tech 200 snad taky. Kazdopadne at je to co je to-160 je pohodlna cestovni rychlost
Tak tohle jsem zrovna řešit nechtěl, ale B6 96 kw. Co je na tom čiplého? To je standartní verze. A ještě v kombi. Bez problémů zrychlí i v těch 160. Co je na tom nenormálního?
Jo, auto Passat 1,9 TDi ani nevím kolik má povolené zatížení koule
To nezáleží ani tak na autě, ale spíš na tažným zařízení, pokud má auto v TP povoleno zatížení třeba 100kg a tažný 50kg, tak ti to při zapsání do TP přepíšou, taky na 50kg.
Tak jsem na to taky kouknul a mám povolené svislé zatížení 75 kg. ALE…i na Fabii jsem jel s těma 4 kolama (už ne 160 :-) ale bez problému.
no tak 4 kola by se pořád měly v pohodě vlíst do těch 60kg, taže ještě rezerva :)
Ještě tam je ten nosič, ale i přesto. Je to konstruováno tak, aby to vydrželo zhruba dvojnásobek. To jsem tím chtěl říct. Nijak jsem neměl v úmyslu řešit kolik jede jaký auto :-)
Ten nosič i tažné vydrží třeba i 300 kg svislého zatížení – v klidu. Za jízdy je to trochu jiná písnička a ti výrobci asi nejsou úplně blbí, když napíšou, že je to třeba jen 50 nebo 75kg. (Ta fábie asi nemá tažné na 75kg, k hmotnosti 4 kol je nutné přičíst váhu nosiče samotného)
V případě způsobené škody si tyhle věci likvidátor od pojišťovny ověří, a jste v hajzlu pánové.
Váš styl „já nic neřeším, já jsem frajer“ není úplně nejlepší strategie do života.
Naši koupili zadní nosič a nejde zamknout – to je tak u všech těchto nosičů?? že někdo dojde, sundá z koule a jde si? :)
Neví někdo o nějakém funkčním zabezpečení?
Nevim jak ostatni,ale mam obycejnej nosic na kouli z Penny a ten jde zamknout na kouli visacim zamkem.
Já mám Twinny Load – tuším holandský, a velká spokojenost. Koupil jsem ho tady:
Nemáte náhodou nekdo zkušenosti s tímhle nebo i s jiným nosičem kol,který by jste mohli doporučit ?
Ten odkaz ti nějak nejede, ale jestli to má být Menabo Cross 2 , tak mi připadá stejný jako ten co mám z Penny a teď ho zase mají v nabídce
Já mám nosič Swing TP a jsem spokojen, není nejlevnější, ale je hodně pevnej a dá se různě nastavovat, našel jsem ho na tomhle OBCHODĚ
Nějak nefunguje odkaz tak ještě jednou OBCHODĚ
No nevim, ja mam tohle http://vodahory.cz/…-zdarma.html a zatim spokojenost.
mám tento http://www.amstuning.cz/…clipper.html a max. spokojenos, je lehký, pevný, snadná manipulace
Sehnal jsem si nosič na kouli za tažné na http://www.nosice.com – podívejte se tady, jsou tam i podrobné informace o schématu zapojení.
ten shop je tvuj, nebo nejakeho kamarada?
jinak bez doprdele s takovymto spamovanim!
na co je potřeba podrobny schéma zapojení, koupil sem nosič jinde, nasadil na kulu zapojil zásuvku a jel
Zdravim, trochu to obnovim protoze se mi nechce zakladat dalsi topic.
Todle je sice 2 roky stare, ale presne na to co chci navazat.
Staci koupit „levnejsi nosice“ stylu jak zde byl zmineny treba http://www.kupkolo.cz/…-kola_z5799/ a nebo radeji osveceny Thulle, ale za cenu 3× drazsi :-(.
Chtel bych info spise tech co uz zazili, ze museli rychle brzdit ci klickovat kdyz jim nejakej chytrak udelal mysku ci to rychle zahamstl apod.
Mam fungl nove auto a nerad bych si znicil hnedka 5. dvere tim ze by se mi nosic pri manevrovani s autem pohnul.
Měl jsem Sienu a teď mám Thule a je to neskutečný rozdíl v manipulaci jak s nosičem, tak s koly. Co se týče spolehlivosti uchycení kol, je to prakticky stejné, nestalo se mi ani u jednoho, že by byl problém při akceleraci, deceleraci nebo prudkém zahnutí. Ale za sebe jedíně Thule.
.
Tak to ze bych nandaval nosic misto 1min treba 5 mi nevadi. Hlavni je pro me bezpectnost meho auta a nasledne toho, aby pri krizovych situaci zadne „neuletelo“ apod.
Zamykani mi prijde na … protoze ty pseudozamecky umim otevrit i ja :-D.
Pro me je hlavni faktor zda se vyplati koupit 3× drazsi nosic nebo je to spis jen cena za pismenka (vyrobce).
Kola bych montoval obe 26" (i kdyz casem pro me bych mozna chtel 29") s ramy muj 21" a zeny 16" a az mladej vyroste tak casem i detske kolo.
Ani na jendom nisiči jsem neměl problém s „bezpečností“, Thule je udělané fortelněji, sklápění celého nosiče jednoduché a manipulace s ním rovněž. Se Sienou je práce složitější, zámky mají význam jen když se jdeš během cesty najíst, delší dobu nebo přes noc bych to na autě, a notabene s koly, rozhodně nenechal.
Co jsem koukal tak k te Siene jde dokoupit „pseudo zamek“ jako ma thule apod na kouli. Zamknuti kol bych resil klasickym kolovym „retezem“ vsechny kola k nosici.
Ted se jeste zeptam z pohledu skladovani > je nektery z nich „rozebiratelny“ respektive videl jsem na youtube ze nektere nosice se nacvakly a pak se roztahly na prepravni velikost.
Dalsi dotaz je > prendavate RZ z auta a nebo mate papirovou/plastovou dalsi RZ > jak na to kouka policie, hlavne v cizine.
Ani jeden není „harmonika“. Značku přendávám, ale nechal jsem si už vyrobit třetí. Zkušenost osobní nemám, ale dle prodejců není s třetí značkou problém ani v zahraničí. Ale moc bych tomu nevěřil (mám ji jen pro ČR, ven ji nepoužiji).
Naopak v zahranici jsou 3 znacky oficialne povolene – DE, AT. V CZ ji musis oficialne predelavat a nesmis mit 3. PCR 3 znacky toleruje.
Díky za info, a co Itálie?
Ano vim ze v zahranici jsou 3 RZ povolene, ale pouze „originalni“ a ne dodelavane = ne plast ci papir.
Co jsem se ptal na 3 RZ na dopravaku (prihlasoval jsem si auto 10.10. tak mi bylo sdeleno, ze je to stale ve hvezdach a az to bude tak si bude muset majitel zmenit RZ za novou, protoze mu tu 3. nedodelaji :-(
Tak já si nechal udělat „origo“ v Německu. No a pokud vím, tak 3. značka bude extra zpoplatněna.
Clovece v AT, DE na to z ceho znacka je pecou uplne. Bezne tam potkavam znacky napsany fixou na kartonu. Zatim jsem s Atera Strada nalital tak 10–15t km a z toho vetsinou mimo CZ a nikdy jsem nemel potize.
Jako třetí značku máme vyřízlej kus plastový desky a nalepený velký černý písmena/čísla samolepkou. Je to poznat že toé není originál značka, ale nikdy to nikomu nikde nevadilo, a že sme s držákem jeli i do Chorvatska a vpohodě.
Ahoj komáre, já jsem po hodně dlouhém zvažování všech nosičů na kouli, včetně těch zmiňovaných low-costů, které jsou uvedeny výše, nakonec koupil Thule EuroWay G2 922.
Tech.spec: pro 3 kola, vlastní hmotnost 14kg, nosnost 50kg, sklápěcí, uzamykatelný, redukci zástrčky jsem nepotřeboval, manipulace příjemná,
Poznatky a dojmy:
Ja setril, koupil Sienu na 2 kola a nelituji. (cena okolo 3tis) Bylo potreba par drobnych uprav pred prvnim pouzitim (jako napriklad drobna uprava podlozek pod kola, aby sly umistit dal od sebe pro kolo s vetsim rozvorem), ale od te doby jej jen pouzivam a neni problem.
Instalace na kouli je urcite pomalejsi, nez u Thule s nejakym rychloupinacim systemem, ale ta minuta navic mne nezabije. Nosic nema zamykani – ale ony ty plastove zamecky Thule, od kterych ma klice kdekdo, jsou stejne k nicemu. Nosic neni uzamknutelny ke kouli – ale da se snadno slozit do kufru a skladal bych ho tam stejne.
Pri jizde o kolech ani nevim, stabilita uplne perfektni a nejake to prudsi brzdeni, prehlednuty retarder atd uplne v pohode zvlada. Jde ale o nosic na pouze dve kola – u modelu na 4ks to bude urcite horsi – tam by se o necem lepsim asi uvazovat dalo – i kvuli vlastni vaze nosice.
Mám tohoto Winnyho http://www.kupkolo.cz/…peci_z90414/ a jelikož má kolega Sienu, tak můžu trochu srovnat.
Uchycení na kouli je rychlejší a pohodlnější u Winnyho, díky páce. Malá výhoda pro Sienu je ta, že tam lze poštelovat držák na velikost koule, ale to jsem popravdě nikdy nepotřeboval.
Váha je nižší u W. a potom co jsem nesl S. je to pro mě důležitý faktor.
Upnutí kol je a celkově jejich poskládání je u W. lepší, i když tam dám 3 XL biky, tak se většinou dotýkají max na jednom místě + se tam vlezou kola s větším rozvorem. Zamykání kol u W. je samozřejmě k ničenu, ty zámky otevřu i ostrým pohledem.
S W. celkově spokojenost a koupil bych si ho znovu i přesto, že jsem musel dokupovat rámeček na SPZ a znova spojit veškeré dráty ke světlům, páč byly některé zapojené špatně a některé vůbec.
To je divný, Winny 3 má udávanou vlastní hmotnost 20,4kg, zatímco Siena 3 má jen 14.7.
Chceš říct, že v reálu je Siena těžší než Winny?
Ha! Neměl jsem je v ruce nikdy hned po sobě, ale vím, že když jsem táhl ven Winny, tak v pohodě v jedné ruce a druhou jsem si otvíral dveře apod. (rozhodně nejsem žádný rambo). Zatímco s tou Sienou jsem se vždycky motal, jak maďar v kukuřici.
Zítra je zkusím zvážit, oba je máme v práci…
poslal jsem ti mail ohledně té hmotnosti. Díkec.
Ahoj,
mám thule 929 G6, najezdím s tím alespoň 5000km ročně, mnohokrát jsem s tím brzdil i z vyšších rychlostí na krev a nikdy se to ani nehlo. Instalace je jednoduchá, jedna páka včetně nastavení velikosti koule. Uchycení kol je v pohodě. Dávám tam ale jen dvě na držák pro tři, pokud dám tři chce to si s tím vyhrát. Rozhodně nelituju vyšší ceny, pohodlí mi za to stojí. Ale potřebovat to na dovolenou jednou za rok, klidně bych vzal ten levnější.
Ten se mi líbí, ale od koupě mě odrazuje, že není u nás homologován a asi ani nikdy nebude.
Neměl jsi s tím nějaký problém?
ahoj
koupil nekdo ten nosic SIENA 4 ???
pokud ano napiste prosim zkusenosti
potrebuji na 4 mtb
pouzivat asi 5–10krat rocne (pokud bude pohodlnejsi nandani kol tak nozna i castej)
a SIENA 4 se me docela zamlouva jak vzhledem tak cenou
ale potrebuji nejake postrehy a zkusenosti
moc dik
mám a už pro něj nemám využití, pokud by jsi měl zájem možná bych ho prodal…
tak to by bylo super
a jak jsi s nim byl spokojen ???
a odkud jsi a za kolik by jsi ho pustil ???
kdyz tak na email
moc dik
prodáno
ahoj
nikdo nic ???
nikdo nema zkusenosti ???
nikdo ho nema ???
Mám, vozím 1× full 29, 1× dámský cross a 2× dětské 24. Naprosto v pohodě.
nemáte někdo zkušenosti s českým nosičem TMK 11 Reflex ?
Je to obdoba Thule HangOn, ale na rozdíl od něj je homologován v ČR. Láká mě skladnost, cena a nízká hmotnost. Kola přepravuju tak 2× do roka.
Mám viz jiné vlákno
Furt si za tím stojím, na občasné použití to je fajn, moc místa to nezabere a funguje to.
Jen se mi podařilo od té doby jednou udrncat tu zadní světelnou rampu. Bylo to na na hodně starém autě s tvrdým odpružením, na normálním se mi to do té doby za 2 roky občasného používání nestalo. Každopádně jsem to ještě pár metrů za sebou vláčel za kabel a až na nějaké škrábance a přetrhnutou zip pásku to bylo kupodivu v pohodě. Potom jsem udělal důlky na ty tyče, kam se to přidělává a v pohodě. Koukám, že nová verze to má udělané asi trochu jinak, snad líp :)
4k mi přijde za to hodně moc, osobně bych si v takovém případě trochu připlatil za nějaký kam se kola pokládají, bylo by to určitě o dost komfortnější, ale používám to trošku častěji. Jen ta skladnost je u tohohle velkým plusem.
Abych to shrnul, na použití 2× za rok tenhle určitě poslouží dobře, co ztrácí na komfortu použití, to dohání skladností. Jen při převážení více kol to chce něčím proložit, ať se moc nepoškrábou. A taky počítej s tím, že to chce ještě svázat lépe nějakým dalším popruhem, já používám takové krátké gumové. Tím to jde rychle a drží to dobře.
je nějaký nosič na tažné,kde přidělám biky tak,že odmontuji přední kolo a osou stahnu do nosiče?
duvod:kolo napřečnívá přes auto.
pokud nic takového není,mohu do „klasického“ konstrukčně zasahnout a dodělat si sám?
nevím jak se řeší nehoda,když to do mě někdo práskne zezadu,asi pojištovna zaplatí,což bych předěláním držáku zřejmě podělal…
Vetsinou kola neprecnivaji vnejsi obrys auta se zrcatkama. Leda bys mel nejakou Pandu nebo neco podobnyho.
se stydím,ještě jsem totiž neměl čas postavit kolo k autu:-(.
jsou zazimovaná a jsem línej je tahat ven.
píšeš ,že nepřečnívají zrcátka…no ty zrcátka už je právě dost,myslím že tak nějak to vyjde..nejlíp aby vyšly k blatníkům.
rover 414= fábka +/- ?
U posledniho Escorta ani sjezdaky nebo devetadvacitky s velkym ramem neprecnivaly zrcatka. mk3 a 4 Mondeo cca totez. Nejak znatelne sirsi jsou jen dodavaky nebo velky jeepy. Osobne mi sirka nikdy nevadila, staci presne ze se kolo vejde mezi zrcatka a nemas pocit, ze bys mel nekde skrtnout. Problem je spis pri couvani u dlouhych combi – C5, Mondeo apod, je to uz jak vzducholod.
sjezďák má 190cm na dýlku, fábia II má tuším 1,886 se zrcátkama. Takže plus mínus..
Mají všeobecně nosiče na tažné nějakou ochranu proti krádeži, když budu třeba parkovat celý den u lesa nebo víkend v bikeparku? Abych nepřišel a nosič nikde…
Buď jsou zammykací na klíč, nebo třeba u té obyčejné sieny dáš místo pojistky vysací zámek…
Tak, ale osobně si myslím, že pokud by se někomu tvůj nosič extra líbil, příjdeš o něj i kdyby měli uříznout kouli :-)
Tak to určitě…O Thule bych se asi bál…Ty italský snad tolik nelákaj;)
nevleze se do kufru?
do fiátka jasný že ne,ale fabka a podobně.
Mě se vleze:)
Ten muj thule 922 se vejde i do relativne mensiho kufru roomsteru. Pred nahozenim kol na nosic se da roztahnout do sirky na kazde strane o cca 10cm. Fakt spokojenost…
jj to je dobrej system…
nevím co budeš kupovat za nosič, mně se např. SIenna na 4 kola vlezla bez problémů do kufru ( Zafira) – měl jsem na něm visací zámek, ale pokud jsem byl delší dobu mimo auto tak šel do kufru
tak zafira je malej autobus že?
co držák na 3 hajtry do tohoto?
nebo i kdyby šel rozmontovat.nevím zda to jde
u toho rovera otevřu kufr i se sklem.mista myslím dost.
už jsem se ptal i výše,ale žádná odezva…
mohu do nosiče konstrukčně zasahnout?předělat nerozebiratekný rozebiratelným není problém.záruku neřešit.
Obávám se že pak nebude platná homologace nosiče, otázka, jestli si toho někdo někdy všimne …
snažil bych se to udělat neviditelně:-)
dokud z toho kolo neulítne, asi to nikdo řešit nebude …
a když ti ulítne tak jo?
Když to někomu jinýmu způsobí škodu tak asi jo.
No když někomu prolítne tvoje kolo sklem, tak se o to už asi budou zajímat …
to je jasný i debilovi, jen nevěřím že někdo bude zkoumat jestli se oproti původnímu stavu nového něco na nosiči změnilo . Myslím tím třeba výměnu obyč. matek za matky s páčkama kvůli rychlejšímu rozebrání, nebo jiné úpravy které nebudou zasahovat přímo do konstrukce nosiče.
No a máš změřený kufr? Já řeším podobnou úlohu – taky HB, relativně malá délka kufru, ale velká šířka – 80×105–120cm.
Z Wjenzeku mi poslali rozměry jejich nosičů po složení:
Rozměry Alfa 3 jsou 1070×700×315 mm (výška 315 mm je po sklopení rámu)
Alfa 3+1 1200×720×315 mm
Jinak zásah do konstrukce ti nejspíš popře homologaci, což by pak v případě nehody asi byl problém…
alfa 2 by mi asi stačil.k tomu do budoucna(když bude třeba)dokoupit za 15set třetí lištu s uchopem.
snad jsem pochopil dobře,že to tak jde?
no a koukám na foto a jde snadno rozdělat,takže do kufru se vejde určitě.
rozměry neznám:-(.auto je jinde než jsem nyní já.
jo, jde to.
nebude lepší nosič na střechu? přeci jen to tolik nezavazí..
jel jsem jednou na dovču s nosičem na střeše cca 350km.astra 1,6 a spotřeba byla jednou taková.ten rachot byl taky děsnej.už nikdy více.
navíc ženská na střechu sice asi zvládne biky dát,ale rozmlátí jak kola tak auto.
Vše má své pro a proti …
Mi to budeme dávat na střechu, kombi s hagusa jasná volba a navíc tažný je dalších 10 000 navíc :o/
Tak jen kvůli kolům je to blbost, já tažný stejně potřeboval, ale sehnal jsem ho ze něco pod 4 a zadělal sám, naštěstí mám auto který ještě nepožaduje žádnou elektroniku navíc při přidělání tažného. (připojení vozíku)
No ono by stačilo obyč tažné, ale vzhledem k tomu, že to PDC, tak tam musí být tažný na bajonet, takže cena se dvojnásob :o/
Elektronika je u auta nachystaná, je tam už z výroby konektor. U kombíku už s tím spousta výrobců počítá …
To jo, jenže některý auta to mají tak, že jim světla hlídá computer a když toho připojíš víc hlásí to chybu, takže se tam musí koupit ještě nějakej mezikus za další penis navíc. I ten bajonet se dá koupit za míň (galia, hook… stačí pohledat.)
To nevím, já jsem ptal jen na cenu toho tažného a dobu montáže, cena 10 000 i s montáží a montáž je za 10 minut hotova, prý je tam vše nachystané i s elektrikou, jen namontovat a hurá jezdit :o)
No to jo, já se jen snažil nastínit, že do ceny toho tažnýho promluví ta elektroinstalace, kde je buď kabel s konektorem a nebo ještě nějaká další elektronika. Deset minut, tak to je tažný kde se nemusí řezat do nárazníku a ani se nemusí sundávat, bych řekl.
tažný taky nemám,budu dokupovat.na tu srágoru moji to bude kolem 4k,což je v poho.vozík doma taky je,využiju kouli i jinak…
ve feldě jsem kola vozil ve vnitř,po odmontování předního se dvě vlezly.
jsou i jiné značky na trhu než jen Thule
beru zpět :)
Jak říkáš, u některých aut je to hrozně drahý. Ale zas auto jednou vyměníš, nosič máš na pořád. U předchozího C5 bylo tažný taky za 10000,–. Tak jsem koupil 3× nosič na střechu a teď toho lituju. Se 4ma silničkama na střeše jsem jel s 2.HDi po dálnici s větší spotřebou než Mondeo 2.5V6 benzín. Počítej se spotřebou +2l minimálně, u benzínu ještě víc. A ty kola zadělaný od much :-(. Pokud budeš jezdit víc, tak to tažný na benzínu prožereš za chvílu.
Do aktuálního auta stálo tažný ani ne polovic. Nosiče na střechu leží ladem a já vybírám nosič na tažné :-)
btw kdyby někdo chtěl, tak mám navíc Atera Giro Speed.
hmm, no teď mám nad čím přemýšlet, ono kdyby nebyly parkovací senzory, takto stojí polovinu …
Bohužel jim kula vadí, takže když není používaná, musí pryč …
No ještě jedna možnost vzít levnější kulu bez bajonetu a vozit sebou dva klíče, protože ji drží dva šrouby …
To si ale radši dopředu ověř. Tenhle plán jsem měl i já a po montáži jsem zjistil, že u Hondy to drží ještě třetí šroub a bez sundání nárazníku to možná nějak odmontuju, ale rozhodně nenamontuju. Takže ji vozím už na pořád.
Předpokládám, že je to ale jen nějaká JP specialita :-) a evropských značek s tím problém nebude.
jak tak koukám, že se na to vyse*u a budu chodit pěšky … :o)))
tak to netuším , prodával jsem siennu pro 4 a kupec to napřed chtěl přeměřit jestli se mu vleze do auta, napsal bych dotaz prodejci určitě ti nosič rád přeměří..
No me sere hlavne, ze je s tim srani a jeste to muze nekdo ukrast, zustanu u kombajna s 3ma thule 591 na strese :-D
Tak zrovna Thule je snad nejkradenější značka, hlavně z důvodu nulového zabezpečení …
u kombajna ideál, na MPV už je střecha moc vysoko :)
Měl bych ještě pár dotazů na téma nosičů. Odborníků na auta tu je spousta, jak se zdá. Jak ochránit bike v dešti?!
máme najeto víc než 10 tis. Km s kolama na kouli a:
si, že by na ně působil tlak ani z poloviny jako z obyč hadice. Když tam to kolo dám špinavý od bahna a jedu s tím v děšti, tak tam kousky bahna (toho původního :-)) ) zůstanou i po převozu. Nemyslím si, že to s tím nějak trpí. Rozhodně bych vsadil, že je to lepší než na střeše.
Jinak to vozím za TDI s DPF a ani se to nijak nešpiní nebo nemastí. Ale nechtěl byhc to mít za něčím co kouří jak traktor nebo načipovaná oktávka z Ústí:DD
Načipovaná Oktávka z Ústí, to pobavilo:-D
Volvo V70 2.5 TDI (zadnej DPF apod, dovede to pekne odhodit saze), a to rozhodne neni auto co by nejak oplyvalo aerodynamikou, hlavne vzadu (=je to krabice) a od sazi je po dvou letech vozeni jenom spodek nosice co je za vejfukem, kola to nespini