Poradíte plášť (20×1,75) na dětský vozík za kolo s delší životností.Současné Rubeny Nitro vydržely asi 300km a jsou uplně sjeté,na původních jsme najezdili asi 2500km,ale bohužel už nevím jak se jmenovaly ani kde je sehnat.Dík.
Poradíte plášť (20×1,75) na dětský vozík za kolo s delší životností.Současné Rubeny Nitro vydržely asi 300km a jsou uplně sjeté,na původních jsme najezdili asi 2500km,ale bohužel už nevím jak se jmenovaly ani kde je sehnat.Dík.
Big Apple 2,15", případně 2,35" pokud bys ho náhodou ještě někde sehnal (už se ve 20" 2,35" nevyrábí, takže případně stávající nejširší 2,15").
Jen ta cena je poněkud vyšší :(,máš nějakou zkušenost kolik km vydrží?
Konkrétně ty Big Apple ne. Na Croozeru je mám už připravené, ale ještě jsme s vozíkem nezačali jezdit.
Vydrží ale výrazně více než trojsměsové Schwalbe slicky (Enduracne směs má velkou výdrž). A ty mi vydržely vždy dlouho (Supreme, teď Supermoto).
Nečekám, že bych vůbec měl šanci Big Aplle s vozíkem sjet. Mohly by vydržet klidně 10tis. km (znám případy, kdy někdo najel na kole na BA více než 10tis. km) a neočekávám, že bych s vozíkem odjel ani 5tis. km.
trošku OT: můžu se zeptat, proč Croozer? zrovna řeším tradiční dilema Croozer vs. Chariot a teď jsem ještě objevil tout terrain
Jedině Chariot. Sice dražží, ale perfektní. Já ho vozím na kolo a manželka sním jezdí na bruslích. A hlavně potom jde prodat za dobrý peníz. V bazaru na ojetý chariot taky jen tak nenarazíš.
záleží na… víc věcech. třeba použití:
Chariot je variabilnější, ale potřebuju chci jen za kolo… a rád bych trošku do terénu, na to je odpružený Croozer pohodlnější… Chariot je menší a má menší rozvor, ale tím je zase míň stabilní
Chariota CX jsem měl taď na víkend od známého – jede se s tím líp, než jsem čekal a celkem nic proti až na bastlení úchytu na 12mm Maxle osu a to listový odpružení… možnost půjčení odpruženého Croozera budu muset trošku pohledat
Ono se nemusí ani moc do terénu. Jak jsem loni odjel dvě vyjížďky s Croozerem s tím, že jsem jel velkou část trasy za vozíkem a sledoval, tak jsem dost koukal jak je potřeba slušně fungující odpružení i na lehce rozbitých širokých cestách. Přeci jen 20" kola jsou prostě pořád dost malá.
A i když bych nebral v potaz, že Croozer byl o hodně levnější, tak mi vlastně nenapadá jediný důvod proč jít do Chariotu pro moje použití.
Teď koukám, že Chariot už stojí skoro 20 tisíc. To je teda pálka. My ho před třema rokama kupovali za 14 tisíc s cyklo a joging setem. V té době stál croozer s pérováním asi 12 tisíc, takže rozmýšlení bylo jednoduché. Teď tam je cenový rozdíl skoro 10 tisíc, za což bych Chariot taky nekoupil, zvláště, když bych vozík používal většinou za kolem.
Ten rozdíl může být i ještě větší. Za Croozer jsem platil letos v únoru 9800 Kč (včetně odpružení od Fialy).
Jj a taky koukám, že Fiala už dělá lepší odpružení, než bylo před třema rokama.
my máme Charriota CX, několik známých odpruženýho crrozera, takže srovnání mám.
pokud to chceš čistě jen za kolo, tak je to asi jedno, resp. croozer má lepší pružení, širší rozvor atd. chce to velmi dobře proměřit všechny dveře, kterýma budeš pravidelně projíždět, kufr v autě atd. Croozer je prostě citelně větší (širší).
pokud budeš uvažovat o využití na tůry, inliny – určitě bych volil charriota. díky menším rozměrům a výrazně nižší váze je o hodně variabilnější. charriot je navíc vychytanější co se týká zpracování – odvětrávání atd.
za charriot vysolíš raketu, ale zase ho líp prodáš.
tak si vyber :))
U mě rozhodly tyto tři faktory:
Variantu mít vozík i jako kočárek jsem rovnou škrtnul kvůli výtahu (nevejde se mi do výtahu ani Chariot, ani Croozer) a nachodíme toho více než najezdíme. A jsem rád, že jsem šel cestou pořádného kočárku, s Hartanem spokojenost.
Použitelná brzda mi oproti Chariotu na Croozeru ani moc nechybí. Brzdu máme na použití mimo kolo na Hartanu.
Ten jednokolový z odkazu bych nechtěl. S vozíkem se do extra náročných věcí pouštět nehodlám, že by vadila větší šířka Croozeru a starat se o vozík po zastavení, aby stál (tedy dávat pokaždý ten stojánek) by se mi nechtělo.
Je hrozně málo prostorný, s dítětem na celý den je potřeba sebou spousta krámů.
A způsobe uchycení se mi taky nelíbí, budu to vozit i za fullem (konečně už mám funknčí X-12 osu pro připojení).
díky, u mě taky asi vyhraje Croozer, hlavně kvůli Fialovu odpružení – jsem teda zkoušel jenom v krámě, ale přišlo mi podstatně lepší než Chariotí listy
ten odkaz byl spíš pro zajímavost… i když kdyby byla možnost, půjčit bych si zkusil
Odpružení od Fialy je lepší o dost. Při nastavení pružiny odpružení od Fialy na nejměkčí to žehlí opravdu velmi slušně i má dost velký zdvih.
I tak jsem viděl ve sjezdu ještě v kombinaci s objemnými plášti, že se vozík může octnout občas i ve vzduchu :-)
A nebyl to žádný terén. Konkrétně Jizerky široká cesta směrem od na silnici Souš-Smědava (v mapě označnea cyklotrasou 3018).
Je pravda, že ten co táhnul se s tím moc nepáral (jet nějak moc pomalu, já bych stejnou cestu jel pomaleji táhnout vozík).
Dival jsme se ještě přímo na Schwalbe a vzorek Marathon by měl vydržet ještě více,sice jen v šíři 1,75,ale vozík máme odpružený,tak bych to moc neřešil.Ale jinak dík za odpověď.
To já bych tedy řešil. Ani odpružení od Fialy (které funguje znatelně lépe než u Chariotu) není všespásné a objemné pláště na malém tlaku dost pomohou.
Ono ani oboje dohromady není všespásné.
Měl jsem naprosto přesně změřené, že v croozeru bez pružení na orig. pláštích se půlroční holčičce na vydlážděné cyklostezce. přestávalo líbit při rychlosti 12km/h
na BA nahustěných asi na 0,8bar při 16km/h.
na BA a fialově odpružení jí to bylo zcela jedno.
A ještě musím dodat, že o „terénech“ většinou mluví tatínci, kteří toho ještě nemají moc odtahaného.
S vozíkem se prostě žádné divočiny nejezdí, ale s odpružením neřešíš dlažbu, kanály, chodníky, vady asfaltu apod. To vše malému dítěti vadí.
A když je větší, tak lesní a šotolinové cesty nejsou problém. Ale to je asi tak největší terén co se jezdí. To dává elita BF na silničce ;-)
ty jo trochu me s tim desis, byl jsem rozhodnuty pro Chariota kvuli bruslim, ale ted nevim
zkousel jsi i toho Chariota? mas prime porovnani odpruzeni Croozer vs. Chariot?
Sám natáhno nemám ještě téměř nic, ale co jsem odjel nějaké ty pozorovací vyjížďky (v mojem okolí teď jezdí vozíků docela hodně), tak tam byl někdy i Chariot.
A řekl bych, že když se jede za přívěsem, že se toho pozná (ohledně toho jak to pruží) daleko více než když ho přímo táhneš.
A zase to není tak, že by Chariot nefungoval vůbec, to zdaleka ne.
Když to chceš i na brusle, tak to je hned dilema. Na brusle je Chariot s brzou daleko lepší.
Já požadavek brusle neměl, takže tím to bylo jednodušší.
Akorát je Croozer s aktuálním pružinovým odpružením od Fialy děsný tank. Rozvor je opravdu velký. Tohle je mi nakonec fuk, protože do výtahu se nevejdu ani s menším rozvorem Chariotu a musím jedině se složeným.
S cvičně sestaveným Croozerem jsem doma neprojel ani z obýváku do předsíně (80cm zárubně, ale lehce zůžené novými obložkami) :-)
A na časté střídání chození a ježdění to také moc není. Odpružení funguje velmi dobře, což má ale negativní důsledek pro chození. Nedokážu si moc představit s tím chodit s nejměkčím nastavením, to by byl děsný opruz pro zatáčení pro přizvedání předního kola. To se dá pořešit přepnutí na tvrdší odpružení, ale to je zase škoda pro tahání za kolem to tak omezovat.
Já toho s croozerem nachodil hodně. Měl jsem to odpružení ještě na gumicuky.
páskama se suchým zipem jsem odpružení „vypínal“ na brusle a chůzi. Ale pak jsem poznal, že naopak nejměkčí odpružení je na chůzi daleko lepší než to mít natvrdo.
A to jak do Beskyd tak do města.
Patníky a překážky nenadhazuješ jako s kočárem, ale prostě přejíždíš.
Odpružený croozer jsem pak používal místo kočárku do Beskyd na turistické procházky. Croozer zastaví pouze překážka vysoká, typu koleje, nebo cesta kam se nevleze na šířku.
Takže tím, že je každé kolo odpružené vlášť, tak všechny překážky prostě přejíždíš.
jezdí to stejně dobře, po lesní cestě, šotolině louce i cyklostezce.
Dítě se uvnitř jenom houpe.
S přejížděním překážek mi to je jasné, tam bych to tak určitě dělal.
Ale to ostřejší zatáčení si nedokážu představit. S tím novým systémem odpružení je to na nejměkčí hodně citlivé + to má hodně velký zdvih.
Takže ve chvíli kdy chceš i jen nadlehčit přední kolo (nebo zvednout těsně nad zem), tak se rukojeť propadne opravdu o hodně dolu a příjemné to na manipulaci není.
Zkušebně jsem to přenastavil na nejtvrdší odpružení (což i výrazně sníží zdvih) a pak už to bylo pro chůzi a manipulaci v pohodě.
Ale jak už jsem psal, tak je tohle nastavení zase škoda mít na tahání za kolem.
A na časté pravidelné přenastavování tvrdosti pružení to zase není stavěné (chvíli to trvá, musí se to rozmontovat).
S novým odpružením zkušenost nemám.
Velký propad je i u gumicuků, ale jednak to děláš velmi málo, ne jako s kočárem, protože styl jizdy je jiný.
Takže nadhazuješ jenom na překážky, které jsou větší než světlá výška vozíku a nebo na otočení vozíku na místě.
To si můžeš pomoci i nohou. Nevadilo mi to, protože se to dělá velmi málo. Nesrovnatelně méně, než z kočárem.
Je ale pravda, že jsem docela velký, a mě takovéto věci jdou asi snadno. Manželka ho tlačila nerada.
Ale jí vadila hlavně váha. Mě se naopak zdá, že velká váha nevadí protože vozík má velká kola a tak je s ním ve finále menší námaha než s kočárkem. Problém je jenom, když ho tlačím např. do sjezdovky, ale tam bych si s kočárem neškrtl, tak to nevadí a pak z kopce, kde je do lepší si ho přivázat pro jistotu za zápěstí.
No však uvidíš sám. Jenom popisuji mou zkušenost. Můžeš to mít jinak. Reaguju na tebe zejm. proto, že jsi mi připoměl, že jsem si na začátku myslel přesně to co ty.
Hmotnost vadit nebude určitě. Hartan kočárek je ještě těžší (má 15kg) a v pohodě.
A máš pravdu, že točit budu něco méně než s kočárem. Přeci jen ta 12" kola na kočáru se už zasekávají dost snadno a je třeba více volit kudy se jde.
Croozera jsem jezdil na bruslích. Bez brzdy.
odpružení jsem zamykal páskem na suchý zip.
já s tím problém neměl žádný.
žena (48kg) se bála, že to neubrzdí.
http://www.velofiala.cz/…t-pod-lupou/
Teď jde o to, jestli se investice cca o 10 tisíc větší oproti Croozeru, vyplatí.
kdyby neslo o ty brusle tak koupim Croozer od fialy, ale takhle se ty brzdy (hlavne manzelce) fakt hodi, no nevim :/
IMHO BA dřív zteří než se sjede :-)
vzhledem k tomu, že s vozíkem reálně jezdíš tak 2–3 roky, tka těch 5 tis se mi zdají poněkud optimistické :)
Taky píšu, že ani těch 5tis. km ani neočekávám.
Ale zase něco by to dát mohlo, každý rok jezdíme jen na cyklo dovolené, takže vždy 4 týdny dovolená a teď s malou bude týdnů 5 (manželka si dříve musela nechávat 5. týden na vánoce).
no počkej, já už v něm vozím 3. dítě, takže celkem tak 8 let :-). Původní pláště jsem úplně sjeté vyhodil, teď mám BA 2,15 ale to už jen takový bonus k odpružení (doggy)
BA (2,35) mi vydžely skoro 3 roky ježdění a ještě teď (vozík je na půdě) jsou celkem OK. A to jsem je vozil dost podhuštěné. Odhadem 2tis km. CX2.
Byl by tip kde ho koupit,nepodařilo se mi ho sehnat ani v šíři 2,15.Dík
Schwalbe Big Apple zcela jednoznačně, mám na Chariotu 2,35 a oproti orig. užovkám je to velký rozdíl.
Jako levnější variantu k big apple od vlaštovky jsem koupil tyto cst
Na croozeru je máme už 4 roky, počet najetých km netuším, pár stovek to bude, ale s vozíkem jezdíme spíš na dovolené a jinak jen občas. Zatím jim ale není co vytknout, proti původním plášťům jsou objemnější znatelně.
Nemá někdo zkušenost s přepletením na větší ráfky, 24 nebo 26? Výběr pláštů by byl mnohem širší a i přejíždění překážek asi lepší.
Přemýšlím jestli nechat původní náboje a přeplíst jen ráfky nebo jestli by šly použít i nějaké jiné náboje.
Každopádně nevím jestli pak vozík nebude mít moc vysoko těžiště.
Uvažoval jsem o tom, ale děti rostou rychleji než takové blbosti realizuju…
:)
Nepříjde mi to jako velká blbost a přeci jen pletu kola rychleji než děti rostou :)
Zde blbost ve smyslu drobnost, ne že je to špatně. Vypletl bych to taky rychle, což o to, ale mám takových drobností v řadě mraky a tohle není priorita, Chariot už mi dojezdí na Big Applech…
croozer je sirsi, tam by to tolik vadit nemuselo na 24kach, u chariotu bych do toho nesel… 26 bych nedaval…