Jaký plášť na přední kolo?

99 nepřečtených
  • prdek

    Zdravím, momentálně jezdím na Michelin XC AT (vpředu i vzadu). Jezdím rád v terénu, ale občas, někdy i časteji musím i po asfaltu. Předchozí Bontrager Jones XR na jemném kamení odhazoval kamínky do rámu a zadní se rychle sjel, kamínky už XC AT neodhazuje a po 700km vypadá mnohem lépe než Jones XR po stejné dávce km.

    A proto bych chtěl nějaký plášť, který neodhazuje kamínky do rámu, ale taky podrží i na mokru, jak asfaltu, zámkové dlažbě tak i terénu. S XC AT jsem na zadním kole spokojený a proto chci koupit nový přední plášť a ten přední XC AT půjde dozadu.

    Chtěl bych ho s kevlarovou patkou a vidím to buď na slavný NN, nebo RK případně Python. Ještě nějaký jiný by připadal v úvahu?

    Anketa: Který kúpit?

    NN
    36x
    78%
    RK
    5x
    11%
    3x
    7%
    2x
    4%
    0 0
    • Sharka1  

      co je RK?

      0 0
      • Rychlej turista  

        RaceKing. Bych řekl. Podle B-F standardu :-)

        0 0
        • Sharka1  

          diks, ja ty zkratky eviduju jen u Schwalbaku, doma nic jinyho ani nemame :-D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • AleZ80  

        Poraďte prosím, jakej plášť dát dopředu místo Nevegala, aby nebyl o moc horší v terénu, byl odolnej vůči defektům, ale měl menší valivej odpor než ten Nevegal.

        0 0
        • AleZ80  

          Koukal jsem po Kenda Karma, ale bojím se jak na tom bude s ochranou proti defektům ( je dost lehká – při 2,0 udávají 495g )

          0 0
          • vojco  

            tak pokud chceš nahradit nevegala karmou tak se připrav že v terénu moc nepodrží, v porovnání s nevegalem. Dal bych spíš Nobby nica.

            0 0
          • marapara  

            Karma 2.0 není špatná, ale jen sucho. Má tvrdší směs a když je vlhčeji, tak klouže.

            0 0
            • AleZ80  

              Dík, Karmu teda vypouštím. Takže teď je můj favorit Racing Ralph a ještě kouknu na toho Nobby Nica, případně něco od toho Maxxisu ?

              0 0
              • nobody  

                když vypouštíš Karmu, tak to si RR moc nepomůžeš

                0 0
                • AleZ80  

                  Tak asi ten NN. Mám radši vzít Performance nebo EVO ?

                  0 0
                  • marapara  

                    EVO. Zvaž i toho Rona 2.25". Přijde mi univerzálnější a rychlejší. NN na suchu plave, žvýká se vzorek.

                    0 0
                    • scalar  

                      Přidávám se k Ronovi, proti NN je lehčí, rychlejší na tvrdém povrchu a v blátě mi nepřijde o nic moc horší než NN.

                      0 0
                      • marapara  

                        Je lehčí, ale má tenší stěny. Já jsem navážil 473 gr. ve verzi 2.25". Za velmi hezkou cenu je zde: http://www.bagbike.cz/…

                        0 0
                        • AleZ80  

                          Dám na tebe, ale vezmu ho asi jen ve 2,1 . Snad je to ten samej typ jako ve tvýnm odkazu. Dík za tip.

                          0 0
                        • AleZ80  

                          Ještě se zeptám Vás, co ty Rony jezdíte. Jaký máte skóre ohledně defektů ?

                          0 0
                          • Luma  

                            Najeto cca 1000km,foukano 2,2Atm předek,2,5Atm zadek moje váha cca 75kg-jeden defekt a to byl hřebík.Schw.RoR 2,25 Evo

                            0 0
                            • AleZ80  

                              Tak to jde. Vzadu nechám Nevegala a vepředu ten Ron snad vydrží.

                              0 0
                              • jIrI___  

                                A zrovna tuhle kombinaci bych dal naopak. Nevegaly jsem měl na bývalém GT a ten plášť na předku neskutečně držel a na zadku neskutečně brzdil…

                                0 0
                                • AleZ80  

                                  Já je mám teď na obou. Myslel jsem, že vzadu ho nechám, protože dobře zabírá a je odolnej vůči defektům. Dopředu bych však chtěl něco lehčího ( Nevegaly mám drátový ) s menším valivým odporem. Tak to jsi mě teď rozhodil.

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Asi ti tu většina lidí potvrdí, že plášť s menším valivým odporem patří na zadek, resp. právě na zadku bude ten menší valivý odpor víc citelný. Jde to vidět i na těch oblíbených kombinacích NN/RaR a MK/RK.

                                    0 0
                                    • AleZ80  

                                      Tak teď nevim, jestli by nebylo nejlepší zkusit se zbavit obou Nevegalů a dát:

                                      RoR 2.25/X-King 2.2

                                      nebo

                                      X-King 2.4/X-King 2.2

                                      případně

                                      RoR 2.25/RR 2.1

                                      Ale u toho Ralfa mám obavu jak bude zabírat při jízdě do rozměklýho kopce.

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Těžko říct, já teď řeším podobné dilema :). Možnosti mám tyhle:

                                        MKII 2,2/X-K 2,2

                                        X-K 2,2/RK 2,2

                                        a po přečtení tohodle vlákna zvažuju ještě RoR 2,25/RaR 2,25, ale u Schwalbe mám trochu strach z té „papírovosti“.

                                        0 0
                                        • AleZ80  

                                          Nevim, jestli ti ty Conti ve 2.2 nebudou na předek úzký. Co jsem tak na ně koukal, tak Conti 2.2 mi přijde jako 2.0 u jiný značky.

                                          Jinak ten RoR ve 2.25 se mi moc líbí, ale taky mám strach co vydrží.

                                          0 0
                                          • jIrI___  

                                            X-K 2,2" RS je široký 54 mm na 21 mm ráfku. Já mám 19 mm ráfek, takže počítám, že takových 52 mm mít bude. Zároveň předpokládám, že MKII 2,2" RS a RK 2,2" RS budou ± stejně široké.

                                            Pro porovnání, RoR 2,25" má 53 mm na 19 mm širokém ráfku.

                                            0 0
                                            • AleZ80  

                                              Ty Conti maj nižší profil proto asi vypadaj, že jsou užší.

                                              0 0
                                            • biker jura  

                                              rk 2,2 je balon jako prase, alespoň u Supersonic verze to tak bylo. tam nebyl problém 56mm na 19 ráfku a co jsem viděl teď ty RS živě, tak hubenější rozhodně nejsou… takže abys neměl na zadku širší gumu nakonec…

                                              0 0
                                              • AleZ80  

                                                Dnes jsem koukal v Mallu na Scale obutý na RK 2.2 a byly to úžovky, ale to asi nebyly Supersonic, nýbrž drátový základy si myslím.

                                                0 0
                                      • marapara  

                                        Tuhle kombinaci budu teď jezdit, respektive až nebude tolik bláta v Chřibech: RoR 2.25 EVO vepředu a XK 2.2 RS vzadu. Myslím, že to bude jezdivá kombinace, která bude mít i slušný grip a dobře držet.

                                        XK 2.4 by mohl být tak ok vepředu.

                                        V tomto okamžiku mám RoR 2.25 a RK 2.2 kevlar a docela to jede, ale Rk vzadu na vlhčím podkladu nic moc.

                                        0 0
                                      • Luma  

                                        Jezdím RoR 2,25 evo vepředu i vzadu.Nevím jestli je dobré míchat gumy od jiného výrobce-různá směs apodobně.

                                        0 0
                                        • AleZ80  

                                          Když máš NN/RR, tak máš taky na každym kole jinou směs. Neni ten 2.25 dozadu moc ? Na jakém to máš kole ?

                                          0 0
                                          • Luma  

                                            Jo ale NN a RR je od Schwalbe,a tady chtěl někdo míchat Schwalbe a Contiky.Jinak mám to na kole co mám v profilu a vozil jsem to i na HTčku.

                                            0 0
                                            • AleZ80  

                                              Vzhledem k tvýmu kolu ti teda asi jízda po šutrech/štěrku neni cizí. Jestli byl s těma Ronama zatím jenom jeden defekt, tak je to v pohodě.

                                              0 0
                                              • Luma  

                                                Bydlím ve Frýdku-Místku takže to mám kousek do Beskyd a tam je celkem dost kamení:-).Ta fotka je z Malé Fatry a tam bylo celkem dost šutráku a mám tam obuté RoR 2,25

                                                0 0
                                                • AleZ80  

                                                  Tak to asi risknu a dám ho i dozadu, sic na HT bude asi víc trpět.

                                                  0 0
                                                  • Luma  

                                                    Nevím co jezdíš,ale mám tu na prodej 2ks RK 2,2 jeden supersonic a druhý kevlar,šířka na 19mm rafku 54 a 53mm oba jsou jeté max 200km,takže jak nové plus jeden supersonic jetý 1500km dám zdarma.Za oba chci 500,–

                                                    0 0
                                                  • AleZ80  

                                                    Dík, ale RK asi nebude moje volba.

                                                    0 0
                                                  • Luma  

                                                    Tady je mám na HTčku

                                                    0 0
                                                  • AleZ80  

                                                    Jak ten RoR vzadu zabírá, když jedeš do nějakýho rozměklýho kopce ?

                                                    0 0
                                                  • Luma  

                                                    No pokuď je srovnám s tím co jezdím (MK 2,2-RK 2,2-karmy)tak mají nej grip.

                                                    0 0
                                          • MlokCZ  

                                            NN a RR mají a vždy měly totožnou směs (letos oba třísměs Pacestar). Jinak ale klidně bych různé směsi míchal.

                                            Třeba FA se taky přední dělá schválně s měkčí směsí než zadní.

                                            0 0
                                      • Palec  

                                        Upřímně, Ralph v blátě v záběru nic moc.. Ale zase můžu srovnávat jen s WTB Weirwolf, co jsem měl před tím, ale to je drapák..

                                        Letos asi Ralphy dojedu a chtěl bych zkusit zase něco jiného. Buď něco od Rubeny, nebo Conti XK 2.2 – zatím se na to pěje chvála a jestli jsou to takový balóny jak RK 2.2, tak pro mě vypadaj jako nejlepší pro rychlost/záběr/po­hodlí. Snad i dost vydrží, cena lidová teda moc není:(

                                        Jinak já pláště prohazuju, aby vydrželi co nejvíc, tak mi odpadá polemika „co dopředu“..

                                        0 0
                                        • marapara  

                                          XK 2.2 není takový balon jako RK 2.2. Kdyžtak dopředu raděj XK 2.4"

                                          0 0
                                  • marapara  

                                    Nevegal je strašná *****, pomalý plášť. Sice drží, ale tvrdším povrchu nejede. Na zadek to chce jezdivější plášť a ne takovou mrdku.

                                    0 0
                                    • AleZ80  

                                      Jo, už jsem asi pevně rozhodnutej, že Nevegaly půjdou pryč oba. Kolik máš na tom RoR najeto? A kolikrát jsi ho píchl ?

                                      0 0
                                      • marapara  

                                        Já jsem celkem čerstvý Rockeťák :). Zatím jen 2 vyjížďky – 35 km v terénu a pak 55 km v lehčím terénu, zatím bez defektu.

                                        0 0
              • jIrI___  

                Od Maxxisu třeba Advantage ?

                0 0
                • LRRTM1  

                  Ty teď dojíždím. Pak nandám NN. Sám jsem zvědavej na rozdíly…

                  Ale AdVantage jsou párádní na mokrejch kamenech.

                  0 0
        • AleZ80  

          Nevíte, jestli Maxxisy ve verzích exception mají nějakou ochranu proti defektu nebo jen zesílený kord ?

          0 0
        • Joseph de Sax  

          já třeba mám mentálně vymyšlená kola, která už ani žádné pláště nepotřebují…a­pertamvelkou…pros­tě špicová kola, kde nechytneš nikdy defekt, ale tu na to nikdo nemá mentálně, ani kdyby je dostal v tombole.

          0 0
          • soc  

            Pepo, ja se strasne tesim na 1.4., kdy nam konecne prozradis pointu. Snad to do te doby vydrzim.

            0 0
    • krabica  

      Není lepší na předek MountainKing, než RaceKing? Je to pro mně ekvivalent NN.

      0 0
      • krabica  

        Na jednom kole používám NN/RR, na druhém MK/RK.

        0 0
        • pajda  

          a která kombinace Ti přijde lepší?

          0 0
          • krabica  

            Ještě nevím, na kontících mám 2 vyjížďky a schwalbe 3. Akorát jsem měl pocit, že Ralf mi míň podkluzuje.

            0 0
        • bagr84  

          Mě osobně přijde Mk jako lepší drzak v bahně, Nn zas na suchu. Čili za mě MK pokud hledas univerzal.

          0 0
          • Lister  

            Vždy je dobré uvádět i ježděný rozměr.

            0 0
            • bagr84  

              Mk 2.2, nn 2.0. U užšího pláště bych čekal že v bahně si povede lip…

              0 0
        • krabica  

          Rozměry:

          NN 2.25/RR 2.25

          MK 2.4/RK 2.2

          0 0
      • prdek  

        to nevím, jestli je lepší… ale dalo by se o MK taky uvažovat

        0 0
    • jonti  

      A proc chces menit AT na predku? Me tam prijde docela dobry, podobne vlastnosti ma NN 2,1.

      Na predek bych dal ted spis Rocket Ron 2,25.

      Nebo na predek dat XCR AT, stejny jako AT ale mekci smes, mel by lip drzet.

      0 0
      • prdek  

        potřeboval bych trošku líp podržet v zatáčkách, u těch XC AT mi přijde, že celkem zklouzávají

        0 0
        • jIrI___  

          To je pravda, taky mi XCR A.T. na předku v zatáčce rád ustřeluje…

          0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Zeptej se Thapsuse, jak ho XC AT podržely při cestě na Gryblu :-) Na blátě a v mokru fakt kloužou.

        0 0
    • jecnak  

      Python rozhodne v naklonu moc nedrzi. To je plast spis dozadu a nebo pro nekoho, kde zvlada jet zatacky totalne na hrane smyku.

      Dobre ti v hlubsim bahne bude drzet NN, pripadne podobne drzi RR, byt v hlubsim bahne nestiha. Zas lip drzi na sotoline a nebo na tvrdem podkladu.

      0 0
    • prdek  

      Tak to zatím vypadá na Rocket Rona, že hodím dopředu. Nebo nechám XC AT vepředu a koupím dozadu RK.

      0 0
    • Soreno  

      Tak já teď pokoupil Maxxis Ardent 2,4 ve směsi 42a tak doufám že v terénu to bude lepivka :-)) teď tam mám maxxis advantage 2,25 a musim říct v terénu spojenost

      váhu a odpor neřeším – většinu času trávím jízdou v terénu na pohodu a tam valivej odpor při mém stylu určo nehraje roli – váha krapet jo ale stejně jsem tlustej tak spíš bych měl shodit já.

      0 0
    • RSV  

      Dej Race King mám na nich 2800 km a furt pojízdné :)

      0 0
    • marapara  

      Ani jeden z těchto.

      NN není moc vhodný na suché a tvrdé povrchy. Měl jsem vedpředu NN 2.25" EVO a na asfaltu nebo suchém tvrdém podkladu se v zatáčkách žvýká. Málem jsem lonu hodil tlamu v jedné serpentýně, když jsem to chtěl trochu říznout, tak mi začalo přední kolo ujíždět a tak tak jsem to ustál.

      RK RaceSport nebo Supersonic je dobrý akorát na sucho, takže bych ho dopředu taky nedával.

      Jako solidní plášť dopředu, který dobře pojede na asfaltu a dobře bude držet i v terénu i když bude trochu vlhčí, bych bral X-King RS nebo Rocket Ron 2.25".

      Teď jsem dal toho RoR 2.25" EVO dopředu na fulla a docela mě překvapil (mile). První vyjížďku jsem jel místy bylo vlhčeji a druhou na suchu. Má velmi dobrý grip, poměrně ostré bloky, které se dobře zakusují do povrchu. I když je vlhčí, ale ne mazlavé bláto, tak se prostě kousne a drží jak přibitý i při ostřejším průjezdu zatáček. Druhou vyjížďku jsem dal spíš na suchu a tam taky dobře držel a hlavně se nežvýkal jako NN. Přitom slušně jede, má asi o něco málo větší valivý odpor, než RR a je velmi lehký. Ve verzi 2.25" EVO vážil 476 gr. Je to sice takový popírový plášť, ale vepředu snad vydrží :). Teď jsem objednal dozadu X-King 2.2" Race Sport s black chilli. Tak jsem zvědavý. Dokázal bych si toho XK představit i vepředu, ale asi ve verzi 2.4". Ta verze 2.2" je poměrně užovka, ale dozadu bude v pohodě.

      0 0
    • pižmoň  

      Muze nekdo srovnat NN a RoR?Vaham co dat dopredu,2 roky sem vozil ve predu NN a no problem,u RoR me laka vyzkouset ho a to,ze je lehky,jen jestli ne az moc.Chci hlavne dobry grip v narocnem terenu a na blate..

      0 0
      • marapara  

        Na vyloženě bláto RoR není, tam spíš NN. Jinak dobrý grip mají oba pláště. Vyjížděk jsem na RoR zatím absolvoval ale málo, abych soudil, konkrétně 2. Překvapil mě ale mile.

        Pokud budeš jezdit víc v blátě, tak spíš NN. Já bláto nevyhledávám, ale podmínky jsou takové, že malokdy se mu člověk vyhne. Pro mě asi bude lepší RoR. Pokud chceš plášť do náročných terénů, tak možná bude limitující u RoR navíc jeho váha a tudíž i tenké stěny a větší náchylnost na roztržení či defekty.

        0 0
        • Luma  

          Když porovnám tyto pláště co jezdím-Cont.RK 2,2-MK 2,2-Sch.RoR 2,25-Karma 2,0.Tak je RoR asi nejlepší univerzál,je to plášť který tě nezklame v žádných podmínkách.

          0 0
          • marapara  

            To asi ano, ale dozadu bych volil přece jen raděj něco odolnějšího :). Vepředu je ale fakt RoR dobrý

            0 0
            • Luma  

              Já vozím většinou oba pláště stejné(předek i zadek) mám najeto na RoR 2,25 cca 1000km a zatím jenom jeden defekt a to byl blbý hřebík,a co se týče vzorku tak předek skoro jak nový a zadek tak 1/4 sjetý.

              0 0
              • marapara  

                Já chci na fulla dozadu dát X-King 2.2" RaceSport. Ale vepředu RoR 2.25" nechám. Myslím, že to bude velmi rychlá a použitelná kombinace i do náročnějších terénů a občas vhlčích pasáží.

                Jinak na HT mi je to celkem jedno. Tam mám Karmy 2.0 na obou kolech. Stejně s ním většinou mastím asfaltky, občas šotolinky a kamenité cesty.

                0 0
                • Luma  

                  X-King jsem nejel,ale myslím že bude celkém fajn dozadu.Na mokro a vlhko(né bahno) je super guma MK 2,2 supersonic.Já si počkám na nějakou slevu na MK II 2,2,ten vypadá že bude dobrý na předku a dozadu hodit toho X-Kinga.

                  0 0
    • jan 2  

      Vřele doporučuji Kenka Karma 2.2.

      Používám je už třetí sezonu vepředu i vzadu. v terénu opravdu podrží, na asfaltu jsou slušně rychlé, nulové defekty, vynikající životnost

      0 0
      • Luma  

        Ale ta váha :-(

        Na mého fulla zbytečně těžký,jinak s tebou souhlasím.

        0 0
      • marapara  

        Jezdil jsem je rok, ale na tvrdém suchém povrchu se taky v zatáčkách žvýkaly. Ali jinak máš pravdu, držák, stěny jsou téměř neprůstřelné na defekty. Horší je váha … mně vážily nějakých 670–680 gr.

        0 0
        • jan 2  

          Váhu neřeším, vlastně naopak potřebuju těžké věci, kopce v Jeseníkách jsou pořád stejné tak zvětšuju váhu komponent aby mi neklesla nebo nestagnovala výkonnost :))

          0 0
          • Luma  

            Na Tvoje GT idealní guma,a na ten terén.Možná bych ještě zkusil Fat Albert 2,4 váha bude přibližně stejná a myslím,že na vlhkých kořenech a kamenech bude lepší než ta Karma.

            0 0
    • op  

      600km X-King RS 2.2 vepredu, strasne velka spokojenost …

      0 0
      • jIrI___  

        Podle tvojeho biku soudím, že jsi předtím vozil na předku NN. Je mezi X-K a NN nějaký hodně citelný rozdíl, hlavně v tom, jak drží v zatáčkách?

        0 0
        • op  

          Pocitove bych rekl asi tak, ze NN o malicko lip podrzi v blate diky vyssimu vzorku, ale X-King vyrazne lip jede a taky vubec neklouze – lepsi smes. Co se tyka ustrelovani a zvykani figur v zatacce, tak to nepoznam, asi nejezdim dostatecne agresivne. Za me vyhody prevazuji na strane X-King.

          0 0
    • Jarda636  

      Zdravím,na svém Gt sensor 1,0 mám vzadu Panaracer Fire XC pro kevlar 2,1. Co dát na předek? Stejný plášť nebo zde doporučované X-King RS nebo Rocket Ron 2,25 Evo.

      0 0
    • martin_bakov  

      Obnovim trochu tohle vlakno o plastich.

      Mam 29er a na lehke XC zavody (vetsinou polnacka/asfalt + par useku z bahnem nebo hrubym sterkem) se mi hodne zalibil tenhle plast :

      http://www.bike-eshop.cz/…c-bulldog-cx

      Myslim ze sirku plastu 2.1 , 2.25 casto nevyuziju – jak sem si vsiml tak zavod nevyhravaji silene sjezdy zakoncene brzdenim v prikopu ale stabilni vrazedne tempo coz melo jit lip s temi uzkymi lehkymi plasti :) co myslite ?

      Bavim se o XC typu prazska 50, 50 ceskym rajem nebo 50 bezdez na jine zavody bych s timhle plastem asi nelezl :)

      Myslite ze si mam tenhle plast dat na obe kola nebo na predni kolo neco stabilnejsiho ? Pry se vetsina valiveho odporu uplatnuje na zadnim kole, takze dozadu je tenhle plast jasnym kandidatem… a pokud budou z nebe padat trakare,samozrejme presedlam na prave horske plaste :)

      0 0
      • AleZ80  

        Neni to na 28" ráfek ?

        0 0
        • martin_bakov  

          na 29er sou 28" rafky akorat mozna sirsi, rozhodne muzu pozivat crossove/trekove plaste … mozna i cyklokrosove ale s tim nemam zkusenosti jestli se nejak lisi

          0 0
      • Bafoon  

        700×34 mi přijde tedy hodně uzký(=nepohodlný) a vůbec smysl tohohle pláště na 29er mi uniká. Jestli chceš být rychlej tak nahod šílenýho freda případně dopředu rocket rona a nezabiješ si kolo a přitom to pojede

        0 0
    • treatt  

      Jako nic mi do toho není, ale jen by mě zajímalo, jak si člověk může dobrovolně vybrat podobný nick :)

      0 0
    • Sc4mp  

      Ahoj, vybírám plášt na přední kolo. HT 29" … Vzadu zůstává Maxxis Crossmark 2.1, tam jsem spokojen :) … je celkem lehkej a rychlej. Dopředu bych ale bral asi něco trošku co víc podrží. Vysočina, Karpaty, Beskydy … Týden v Dolomitech a týden na Ukrajině :D … Koukal jsem po Ardent Race? Nebo něco jiného?

      0 0
      • mrozu  

        Forekaster

        0 0
        • Sc4mp  

          Je super, že je lehčí než ten ardent race, ale podle vzorku to vypadá spíš na plášť do bahna a do mokra a když prší, nejezdím :) …

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.