Ahoj, jaký plášť by jste mi doporučili na zadní kolo? Potřebuji, aby byl notubes, jezdím převážně suchý terén na enduru (140/120).
Ahoj, jaký plášť by jste mi doporučili na zadní kolo? Potřebuji, aby byl notubes, jezdím převážně suchý terén na enduru (140/120).
co třeba schwalbe nooby nic evo? zrovna jeden mám navíc na 27,5. Je to řada evolution line s kevlarovou patkou 2,25.
Nobby nic ne (rozhodně ne 2.4), ale Fat Albert 2.25 se mi super osvědčil na trail bike. Teď ho nahrazuji Ardentem 2.25.
Pokud chceš fakt enduro plášť, tak Minion DHR II EXO TR, nebo jezdím WTB Vigilante 2.35, nebo klidně high roller II 2.3 EXO TR.
Jo a já píšu o 26 pláštích
Teď jsem jel Specialized Slaughter Control 2.3, jestli nemáš 26'' tak je to co hledáš. Rychlý a drží.
Jo jo, moc dobra guma..
to je spise trail bike ;-) Tam si myslim ze jiz zminovyny NN by mohl plne dostacovat. Zaber ma, podrzi taky, a jakstaks se odvaluje.
dostacuje, ale urcite to chce minimalne Snakaskin verzi.
Na boku dobrý, na běhounu stejně k ničemu. Tyhle lehké šlupkyy od Schwalbe jsou na bezduše vždy rizikové. Ani jednou se mi nestalo, že by tmel defekt pobral. Vepředu to bylo docela dobré, ale vzadu jsme byl uprostřed lesa zapatlaný od mlíka tak minimálně 3× za sezonu.
Možná by nebylo marné napsat, co tam máš teď, co bys od nového čekal a co máš třeba i vepředu.
Navíc 26,27,5,29??? Jestli píšeš 120mm enduro, tak by to spíš měla být 29.
Jsem maximálně spokojen s Mountain King II Protection (2.4) na mlíku. Ale nemám s čím srovnávat.
Chci vyzkoušet něco do Maxxis. V hledáčku mám Maxxis Ardent 27,5×2,40" EXO TR nebo Maxxis High Roller II Exo Protection TR 2.3. Ale nevím co na předek a co na zadek. Vozím obvykle stejně široké. Lidi zase vozí vzadu užší což neuznávám. Takže jestli bych dal někde užší tak na předek. Ale spíš bych to nechal na stejno. Pak mi ale vadí, že není High Roller II ve 2.4 rozměru.
Jak široké máš ty MK reálně?
Jinak já na Ardenta 27,5×2,4 nedám dopustit, nahodit to šlo hrozně easy, bez mlíka to neutíkalo vůbec. Někdo říka, že jsou celkem kotva. Ale mně to přijde stejný, spíš trochu lepší než NN ve 2,2. Hlavně mnohem líp držej, to je od NN úplně jinde.
Narychlo jsem to změřil posuvkou a je to 60,3 mm.
Tak to jde, na i25 má ardent 59. Teď jsem na něco dával 2,2 XK Prot a zděsil jsem se, to mělo 50. Strašná užovka.
26" 2,4" X-King protection na 25mm Komech má 59mm (i při poměrně nízkém tlaku 23/27psi a je teď nově nahozený, takže tak 1mm navíc se časem ještě vytáhne).
To je tedy opravdu obrovský skok oproti 2,2". Ještě, že jsem bral ty 2,4".
Ardent – vadi mi na nem dve veci – v blate drzi hur nez NN a pomerne dost „ujizdi“, v naklonu je tam urcity uhel kdy moc nepodrzi a jakoby ustreli, pak se ale chytne na krajnich spuntech.
Neni to spatny ale s timhle musis tak nejak pocitat…
HRII ted jezdim a jsem docela spokojeny – drzi, moc neklouze a necha si dost libit… samozrejme nejede tak dobre…
tak ted jsem se kouknul na datum, tak nic :D
proč užší na předek? jaký to má přínos? či opodstatnění?
Žádný (leda menší odpor?), ale kdybych dal na předek High Roller a dozadu Ardent, tak neseženu HR ve 2.4.
užší plášť na předku je holý nesmysl
…menší grip a horší odvalování, to se vyplatí
HRII ve 2.4 je, ale 3C TR, jen 3C EXO
…sám ho na předku vozím
Díky za info, je možné, že ho na koloshopu z jara neměly, teď ho tam vidím. Takže mám v košíku připravený tyhle dva kousky. Má s touto kombinací někdo zkušenost a může popřípadě porovnat s MK II Protection stejných rozměrů?
http://www.koloshop.cz/…-kevlar.html
http://www.koloshop.cz/…5×2,40-.html
Líbí se mi ta cena, neboť MK II vyjdou na 1110,–
No osobně bych se na 2,4 Ardenta vybodl, ale když ho tam mermomoci chceš… :-)
Zase jestli vybírá jen na koloshopu, tak z té nabídky toho nic moc lepšího nevymyslíš. Navíc to není na superbytelné enduro, ale na běžný trailbike.
Právě proto mi přijde 2,4 na trail bike zbytečná. Hůř to jede a líp to nedrží :-)
Mě se na tom líbí ten větší objem. Přijde mi, že líp to snáší schody, kořeny a kameny, prostě rozbitější povrch a to především díky toho, že můžu mít nižší tlaky. Jednou sem spíše z lenosti vozil skoro celou sezónu 2.4 NN vzadu a 2.2NN vepředu a nakonec mě to bavilo. Na grip NN ve předu jsem byl zvyklý a vzadu sem snad ani jednou neměl se NN 2,4 UST s mlíkem problém. Plášť mi vydržel cca rok ve předu a druhý rok vzadu a pak byl prostě sjetý a na bocích začala jít vidět vlákna kostry.
No nevím. Vozím 2,25 EXO už skoro půl roku a přijde mi to prakticky stejně odolné jak Minion EXO…
Tak Maxis je pro mě španělská vesnice. Ale mám chuť je teď vo zadu vyzkoušet. Po Arose mi zmizlo cca 20% ze špuntů na zadním plášti, což mi za pět dnů ježdění přijde krapet moc. A to nemluvím že hned první prokížďku prorval dřevěným kolíkem. Ve předu vozím teď HD Trailstar a ten mě baví moc.
Pokud chceš rychlejší plášť a nebojíš se to poslat do bordelu, tak Ardenta 2,25 EXO. Pokud chceš plášť co funguje, tak Miniona DHRII 2,3 EXO. Objemy se přeceňují. Od toho tam je odpružení.
Testnu asi ardenta, i když okometricky mi přijde že musí držet dost míň než NN. Ale jsem hrozná lemra a vůbec mi to nejede, bojím se že by mě Minion na XC/AM výletech zabil..
Jezdím vzadu oboje a rozdíl ve váze je 40g, ale Ardent se líp odvaluje. Ardenta vozím hlavně tady na štrachaní po dolinách nebo nějaké dlouhé výlety. Na většinu věcí do hor beru Miniona.
Přezouváš, přehazuješ kola nebo celé bajky?
Po nahození Miniona na obě kola jsme to chvíli řešil a pak se zvykl a teď klidně i asfalt a šotoliny na něm – jsem pomalejší, ale krom sebe nikoho nezdržuju, takže pohoda.
Přezouvám. Mám to asi za 5 minut, tak to vždycky zmáknu s přemazáním kola. Ne že bych to na Minionech neodjel, ale aspoň zbytečně nebrousím Miniona na asfaltu (kterému se stejně vyhýbám jak čert kříži)…
Obdivuju tě – já přezouval podle podmínek naposledy, když jsem závodil na sjezďáku. Teď jsem na to už opravdu moc línej.
Já přezouvám jen když nemám čas na ježdění. Takže z nouze abych si na kolo aspoň mohl sáhnout.
Zase nepřezouvám 2× týdně… Spíš když vím, že pojedu dlouhou štreku s přesunama po áčku, tak hodím Ardenta a vozím ho tam klidně až do doby, než se jdu vozit více z kopce. Když je mokro, tak zas klidně nechám Miniona, i když courám kolem baráku.
Když máš čas dělat takový kraviny, jako přezouvání, musíš mít čas na ježdění;)
No přiznejme si to – úplně skvěle nejede, ale není to taková hrůza. Myslím že DHF bude ještě pomalejší. DHR na obou kolech by nemusel být špatný.
mam vyzkousenyho jen vzadu Ardent vs. NN. Ardent je dle myho jednoznacne lepsi a snad ve vsech ohledech…
Lip drzi a je citelnejsi (NN divne ustreloval), je dle myho odolnejsi a co vic, lip jede nez NN… Navic za cenu o 1/3 levnejsi… Ja mam celkem jasno:)
stejná zkušenost,nn dávám na měkčí povrchy-pozdní vlhký podzim/zima/rozměklé jaro (je to sice pomalejší,ale komu to vadí a v chladu trochu ztuhne)a pak ardent
Novej NN je o dost lepší než býval. Není tam ta díra ve vzorku – nervozní místo v určitém náklonu. Ale schválně nahodím foto jak vypadá po pár dnech ježdění.. docela úlet.
Ok, tak zkusím nahodit Ardenta a na težší tripy zkusím Miniona. Jak se chová Ardent na šotolině ?
je to vono ?
Nevím jak menší objemy, ale Ardent EXO 2.4 drží i jede výborně v podstatě na všem.
no mě ta 2,4 docela láká. Kde se daj koupit ?
no ja bych sa NN zastal , mne teda NN 4× (4cross) drzi neuveritelne k mojmu obdivu po ~5t km mam pol vzorku. jen ma stvalo ze uz dost pytal mlika.
ale mě jak NN jede a drží baví hodně. Jen ho málokdy sjedu. Většinou ho říznu nebo prorazím :(
hezký hr2
tak jasny, novej NN je totiz hodne podobnej starsimu FA…
Kazdopadne novy schwaby stojej dle myho za h…
Ted mam novej Ro Razor a po 2 vyjizdkach relativne pohodovejch jsem natrhl 4 bocni spunty! Guma za litr, wtf?!
Ardent vydrzel uplne vsechno, spunty se netrhaj. Loni v saalbachu dostal slusnej kour a porad ok…
Ardent TR EXO je neco jinyho… Ale Ardent Race by taky nemusel byt spatny, ale zas nebude tolik uz drzet…
kupodivu drzi pomerne slusne, nejak som rozdiel oproti NN nezaznamenal. (teda je fakt ze je dost sucho, na mokru som ho este nejazdil) . a je aj fakt ze ide isto lepsie jak NN, to je sand prvy rozdiel ktory sa mi podarilo v tom mojom pseudoteste z kopca namerat. sranda je ze v BM a MB testoch vychadza oproti NN o horsie, ne o moc ale horsie, co ma len utvrdzuje v domnienke ze metodika tychto testov je napasovana na konkretne plaste (pricom samozrejme namerane hodnoty nespochybnujem). a uplny vrchol mi prijde ze ma vyrzane mensiu odolnost jak na prepichnutie tak na prerazenie(cvaknutie).
Já ho na jaře kupoval za litra z bike24 a od Kubada. Ta cena je super no! :D Za mě je Ardent zatím nejlepší, co jsem vozil no. Ani Schwalbe, ani Conti nebylo ono.
HR II není TR, což může dělat problémy. Na tvých kolech byl ale držet měl.
Dík za upozornění. Je to hezky zamotaný. Takže lze doporučit pro trailový ježdění spíše co? Nejde mi o gramy nebo valivý odpory. Chci něco co pojede stejně nebo líp jak současný pláště (MK II) a na který se budu moci spolehnout… že mě podrží a že je nikde neprorazím/neříznu.
Stručně řečeno hledám ekonomickou náhradu za MKII Protection v rozměru 650B 2.4
Nejde mi o gramy nebo valivý odpory. Chci něco co pojede stejně nebo líp…
Hledáš u špatné značky.
Spíš hledá něco co neexistuje.
Něco co pojede stejně nebo lépe a bude odolné stejně nebo lépe než protection verze u Contíků podle mě na trhu není.
MK II protection má hodně malý valivý odpor a velmi dobrou odolnost. Pláště od jiných značek co jsou tak rychlé nebo rychlejší, tak jsou méně teréní a pěkné šlupky.
To co je v podobné kategorii od jiných značek a bude podobně odolné, tak pojede o hodně hůře než MK II. Ale zase to bude lépe držet.
Ale zase to bude lépe držet – to je u MK ci uz I alebo II takmer iste. uz len taky NN co tu miestni trail borci jazdiaci na DH, minionoch a pod. povazuju za sunt je na tom imho o triedu lepsie.
To určitě. Ale už i ten NN bude pomalejší a současně i méně odolný (snake skin verze) i když držet bude lépe.
to jako protection je o tolko lepsie od SS? ci mas na mysli behun?
To bude snad cokoliv.
co ja viem, nemam s SS zlu skusenost.
Viz můj post výše. Je to individuální, někomu stačí šlupka, někomu ne. V každém případě po nahrazení UST pláštěm s váhou kolem 800gr jsem rok bez defektu – a tím myslím úplně bez defektu, ani žádné trny ucpané mlíkem apod.
tak ano, tie behune na EVO gumach ci uz maju SS alebo nie ziadny zazrak nejsu, bohuzial sa to tyka aj novsich ust ktore ale stejne koncia a nahradzaju sa slupka verziami (tubeless easy ci ako to teraz volaju).
tubeless easy je snake skin verze. Tedy pouze došlo ke zrušení UST verzí.
coz je bohuzial trend lebo to bolo pre mna idealne riesenie ktore malo len jednu chybu – vyssiu hmotnost co pri mojich kilach je viac menej egal.
DD jsou taky Tubuless easy, označení SS nezmizelo. Tubuless easy by mělo jen označení nového materiálu výztuhy, která se používá k zesílení.
To je pravda, DD také. S těmi ale tak nějak vůbec nepočítám. U DD se jim prostě vůbec nepovedla kombinace odolnost x jezdivost (nejedou).
Tohle se u protection verze povedlo o mnoho lépe.
No ono je to nakonec asi tak, že Tubuless easy je označení pro plášť, který je možné používat jako bezdušový a odpovídá tedy bývalému značení TLR. Takové se dělají buď SS nebo DD. Lehčí je verze Liteskin, která už ale není oficiálně TLR.
Ano. Ale vzniklo to tak, aby to šlo snadno zatěsnit (s čím jají ty lehké šlupky problém), tak označili Tubeless easy všechny pláště, které mají snake skin boky (což mají i DD verze).
Proto ta moje první asociace, že snake skin = Tubeless easy.
Takže patka je stejná a dělají v tom zase jen bordel :-)
Napamatuju si, že bych měl se zatěsněním boků u šlupek (bez SS) problém. Naopak se mi na první pokus nahozovaly hůř ty SS – tužší patky potřebovaly chvíli na srovnání.
První nahození je u tuhých pláštů horší, to je jasné.
Se zatěsněním jsem měl problém sám u několika kusů (obyč EVO verze, tedy dříve ještě i označená jako TLR) a to velké.
Třeba jeden kousek 29" RaR 2,25":
Přestalo mi to bavit a rovnou jsem je dal pryč a nahodil zase snake skin verzi.
Ráfek, ventilek i tmel v pořádku, ověřeno.
A takových jsem už viděl více.
Tak asi jsme měl štěstí. I když teď jsi mi připomněl, že u jednoho jsme po nahození našel ráno kolo prázdné, ale stačilo dofoukat, projet po zahradě a pak už držel – 70km, než jsem ho rozřezal a vyhodil.
Běhoun je o hodně odolnější u protection, boky jsou podobné, ale možná i tam o chlup odolnější protection.
A k tomu to překvapivě (na tak tuhou kostru) dobře jede.
Není všechno ale tak pozitivní, má to negativní vliv na grip. Už jsem pořádně testnul X-kingy protection a zhruba jak jsem čekal. Na suchu slušné (lepší než RaR), na mokru je ta tuhá kostra hodně znát a drží bídně (hůře než RaR).
Protection bude možná ideální plášť pro mě. Na mokru jezdím minimálně a cíleně se vyhýbám (když je hodně mokro a bahno, tak vezmu celopevňáka a jedu něco jezdivého mimo terén).
Na fullu se tolik neprojevuje ta menší pohodlnost protection verze (na kterou jsem nadával na celopevňáku u RK protection) a částečně to lze kompenzovat nižším tlakem (nežvejká se to, zvlášť když to mám na 25mm ráfkách).
Na suchu jsem s gripem spokojený a jede parádně.
Na celopevňáka mi ovšem stále nesmí, tam jsem teď maximálně spokojený s Thunder burtem snake skin (na celopevňáku to ještě jde s tou malou odolností běhounu snake skin verze).
hrII 3c maxterra dopředu,dozadu hrII dual –2,35 sice tankoidní,ale jistý…ardent sice jezdivější,ale malej vzorek
Mě na enduro Kombinace HR 3C hrozně brzdila. Okusil sem ardent 2,4 na zadek a dost to pomohlo. Momentálně lítám Hanse 2,35 SS trailstar vepředu a pacestar vzadu a super kombo. Uvidíme co výdrž. HR je taky super ale mezi středem a krajem je takový volný místo kde jsem neměl jistotu. Takovou kudlu abych se opřel o krajní figury pořádně jsem neměl (malý náklon nebo nájezdová rychlost abych to víc položil). Tam mi plnější HD vyhovuje více.
na 120/140mm bych dal max HD dopředu, Nobby 2015 (takovej malej Hans) dozadu nebo ardenty na obojí.
Ardent 26 2.4 na bezduše se u nás bude hodně blbě shánět. Ale kdo ví co má vlastně za rozměr.
Panove trosku se prizivim.
Vymenil jsem vpredu HD za HR1 2.3 60e a HD dal dozadu. Ale na moje prekvapenie v tomto suchu HR vobec nepodrzi ,trosku to naklopim a oprem sa do toho a uz mi predek ide do *. Za to uplne stejny povrch s HD drzel pekne.
Z prvu jsem si rikal ze to je hlava nicmene cele rychleby som nadaval. Skusil som i 1,5atm a slo to ale dnes som ho za jizdy zul a polibil maticku zem.
ake kombo zvolit? aktualne mam doma HD(jediny znich je tubless), pak HR1 2.3 60e a Minion DHF 2.3.
aktualne uvazujem ze predek dam HD a do zadu dam HR
nazor?
dik
Jestli ti nevadí že to nepojede tak asi ano.
DHF bych dal dozadu asi jedině do kombinace zase s DHF takže toho do zálohy dopředu kdybys zničil HD.
teď mám vzadu stále DHF 2.3 EXO TR dual a dopředu jsem místo DHF 2.5 EXO 3C dal HRII 2.4 EXO 3C a je to o poznání lepší – HRII líp drží a brzdí a je takovej příjemnější a taky macatější, než starý DHF 2.5..
On totiž HR1 nebyl zrovna nejpovedenější plášť…
prave toho som sa obaval, ako na zadek to urco neva(par let do zadu som v zadu snim nemal problem) ale vpredu je to fakt tragedia. A ked som sa pozrel na par starsich clankov tak lidi ho vpredu vozili a to ma dost prekvapilo.
Přiživím se, sehnat u nás 26 ardenty v kevlaru s EXO asi teď nejde a bůhví jestli půjde. Německo je to cca 1000 za jeden, tak jsem začal hledat co dalšího je u nás sehnatelný . Co tak kombinace od jiných výrobců než na BF pořád zmiňované Maxxis, Schwalbe, Conti? U Bike-check článů Prokopa a Tatarkoviče na dolekopu mě zaujalo, že vozí Kendu. Nevegal 2,35 + Karma 2,2 se dá sehnat v ČR za celkem rozumněj peníz.
http://www.cyklosvec.cz/…0tpi-kevlar/
http://www.cyklosvec.cz/…0tpi-kevlar/
A dál mě zaujal článek o Gaspiho testování nových Ruben-Mitasů
http://www.mitasbiketyres.com/…es/d-152309/
http://www.mitasbiketyres.com/…es/d-152334/
Nevozí to tady někdo nebo jakékoliv zkušenosti – názory?
ja si radenty koupil pro jistotu do zasoby:)
A jezdí někdo ty Kratosy?
tím co vozí Kamil bych se uplně neřídil, má v autě 3 sady kol a na bike nahazuje dle potřeby, navíc sponzoring… Podařilo se mi najít univerzální kombo na moje ježdění , tzn. traily, někdy i asfalt, bikeparky Předek minion 2,3 3c tlr exo směs maxterra a dozadu minion 2,3 dhr II dual. Jede to slušně a drží luxusně . Nevím jestli se dá ještě minion 3c směs sehnat, řešením by mohl být High Roller
Jazdím to isté kombo a maximálna spokojnosť.
Hezka rada a teď to ještě sežeň :-)
http://www.bezvakolo.cz/…x-grip-26x24 misto minionu na přední
a dozadu http://jumpsport.cz/…x23-exotubel
no tak nic, ten HR v odkazu je butyl
Já proti té kombinaci nic nemám a musím říct že pro mne jsou to super gumy. Přední teda nemám 3C. Ale pokud se ptá na alternativu k nesehnatelnym Ardentum tak mu asi nesehnatelne Miniony moc nepomůžou. Byl jsem rád že jsem je nedávno sehnal a mám teď dva páry. Jeden na kole a druhy v záloze. HRII se mi hodně líbí. Je dost odolný, přitom není těžký a v poměru k tomu jak parádně stoupá, tak docela dobře jede. Možná půjde časem i dopředu.
No,Ardenta seženeš.....Nedávno jsem nahodil na předek na HT – DHR II EXO TR a zda se mi lepsi než DHF EXO TR co mam na Reignu(taky na predku)oboje dual…
Pokud víš kde mají ardenta tak mu to napiš a tim mu asi pomůžeš nejvíc.
Na odkazu co posilal pavlik maj ardenta 2.25 v kevlaru exo tr i DHRII 2.3 exo tr v kevlaru asi obyc dual. sem ted nahlodan ze tady pisi ldii ze jezdi DHRII ve predu. to me pred tim nenapadlo.
akorat jak je na tom DHRII 2.3 s sirkou oproti ardent 2.4?
Ardenta ti nenapíšu, ale DHF i DHR, nové na 19mm ráfku mají 56mm – bez vzorku, čistá šířka běhounu.
Váhy jsem měl DHF 840–890 a DHR 770–780gr
toho ardenta 2,25 tlr exo mam, muzu ti ho nechat. jel jsem na nem 3×. Me vubec nevyhovuje
Mrkni se do vlákna šířka pneu. Mám to tam všechno vypsané na stejném ráfku.
Dlouho jsem vozil NN na trail jezdeni po CZ, do Alp pak HD, ale vickrat jsem riznul, velmi rychle je sjel nebo natrhnul spunty, tak jsem vzadu vyzkousel Ardenty 2,25/2,4. 2,25 vozim nyni celorocne po CZ. Ty 2,4 jsem ted zkousel jezdit v Rychlebkach a musim rict, ze super. Celkem drzi, maji velky objem a hlavne dobre jedou.
Dopredu jsem na letosni rok dal Specialized Butcher Control. Lehka a skvele drzici pneu. Jak nemam moc rad Spesl, tak Butcher se povedl. Oproti HD ma nizsi vzorek a smes je 50a, takze slusne drzi. U HD mam vzdycky v naklonu pocit lehkeho zvykani. To u Butchera neni… Nekde jsem cetl, ze Spesl gumy se delaji ve stejne fabrice jako Maxxis, coz byl argument pro test.
Az vzadu sjedu Ardenty, coz tedy bude chvilku trvat, pac odolnost je skvela, tak vyzkousim Spesl Purgatory grid.
Spesl plaste beru jako alternativu k Maxxis s podobnou vydrzi, nizsi vahou a super smesi…
Vse jezdeno v lokalitach Tocna, Kokorinsko, SpS, Mala Skala, Rychleby, takze Trail/AllMountain, Enduro beru jako specifickou zavodni kategorii…
Možná to bude tím, že pneu pro Spesl vyrábí právě Maxxis ;-)
A pro Maxxis to dela nejaky Cinan, tam je to propojeni Maxxis/Spesl.
Pláště pro Spešl dělá Maxxis. Butcher je hodně podobný DHF.
Jj, souhlas, jen je vyrazne lehci. Je to nejvice videt u boku, ale vpredu to neni tak zasadni…
Pěkné pěkné, ale 2,4 Ardent mi přijde v dnešní době, když je k mání 2,3 Minion DHRII, tak trochu zbytečný. Nejede to lépe a drží to hůř.
:-D
Dívám se, že jsi z toho pláště asi stejně nadšený jako já. Vidím to tak, že DHRII+DHRII bude asi moje novodobá XC kombinace.
taky me to láká :-) ještě mi připadal zajímavý Minion SS ale je to taková variacen na Rock Razor… ja sem si posledni dobou hrozne zvykl na kombinaci 2.3 DHF EXO TR 3C předek a 2.3 DHF EXO TR zadek… sice na asfaltu často špačkuju že to nejede, ale zase v terénu je to prostě lepivá jistota a to je pro mě to co potřebuju.. sice mě občas hlodá za co bych to vyměnil, ale pak vždycky dojdu ke zjištění že na to kašlu protože se mi na tom jezdí dobře :-)
Ja jezdim něco podobného jen zadek je DHR II v 3C.
Proti HD v PS bych rekl ze zadek jede drobet pomaleji, záběr podobnej, komfort nižší díky objemu –6 mm, mizí rychle jako sviń ale nezvejká se a je citelne odolnější k defektu.
Uz mamkoupenej DHF 2C a hodim ho na zadek, jen co bude k dostani tmel a uvidim.
Jedno vidim uz ted … muj DHF 2C je o 100g tezsí než DHRII 3C.
jj to tak odpovídá tou váhou
Jo i ne .. kdyz jsem volal do koloshopu a vazili mi ji tak to bylo plus 30g a pak jsem dostal tohle tezitko :-O
Jinak ten DHF mi prijde obecne na predku paradni … ! nejezdil jsem ho v zime na rozdil od HD ktere jsem mel 365 dni v roce. uvidime na jare.
Minion SS hodlam vyzkouset, pro mne asi ideal guma na zadek na leto…
Ardent pak staci skoro na vsechno… a kdyz prijdou total sra.ky, tak treba DHR…
A bude vůbec ve 26 verzi?
udajne ano
bude, otazka jestli i u nas…
No ve předu asi zůstanu u DHF. Zdá se mi, že lépe vede stopu, ale určitě dost lidí mi to vyvrátí. :-) Kombo Minion DHF 3C a DHRII 2C co teď vozím mi přijde momentálně ideální, na takové to domácí žvýkání.
to zadní DHRII opravdu jede tak dobře? resp. opravdu jede pocitově lépe než DHF?
Mně se zdá, že trochu jo. ale není to nijak zásadní skok.
Čistě audiometricky musí jet líp, protože DHF hučí asi tak 2× víc.
tak to ti davam za pravdu s tym hucanim, postupne som dospel k zaveru ze medzi hucanim a tym jak plast ide je prakticky priama umera.
tak to znamená, že na vigilantech couvám jak řvou:-)
to neni nobby nic ? :-)
wtb vigilante rozhodně není nobby nic:-)
a jak jsi s nim spokojeny? ja mam doma 2ks, ktery cekaj na vyzkouseni:)
jezdím od zimy na předku (perfektní) a od trilogy tj. celej červenec i na zadku. drží to úplně na všem, málem jsem kvůli tomu šel přes řidítka jaká to je kotva:-) dostalo to i pár ran a drží, ani nepodfoukne nahodit jde taky dobře.
vzadu na asfaltu samozřejmě na h… ale to je prostě nutný zlo.
:)
a to mas ten levnej z moolbiku? nebo uz ten novej model, kterej ma udajne jinou smes?
Prave jsem uvazoval ho mrsknout dopredu a dozadu mam RoRazora…
Mam ty z moolbiku, mel jsem vpredu i vzadu, a vyborny, ted mam vzadu dhr ii a po nemdamzase vigilante, drzi srovnatelne, neprijde mi ze byhur jel a byl za 400;)
z moolbiku, za ty prachy mi ho ani není líto sjíždět na zadku. jak jsem psal – dopředu nemá chybu. dozadu jen když je to potřeba, s ardentem to frčelo líp.
mam taky. Supr, to rad slysim:)
zase DHF má v podélném směru delší figury a ty se při záběru míň deformujou, takže menší odpor. něco jinýho je jak jede plášť z kopce a při šlapání – v zimě jsem měl nazutý HRII 3C/60a 2.4 EXO a na asfu to dolů jelo líp, než NN 2.25 PS (stejně těžký biker:) ale při šlapání a do kopce to bylo výrazně naopak, i na šotolině..
Uvidíme, včera jsem ho vrazi i dopředu (stejně jsem už potřeboval dávat nové mlíko – žádné tam nebylo), tak to otestuju.
Tak podle mých pocitů jede líp – a to jsme ho vyměnil vepředu, ale nedrží tolik co DHF – takže výsledek, který jsme čekal. Jak se může zakousnout tak pohoda, ale na tvrdším podkladu, který mi tendenci se spíše drolit drží DHF podstatně lépe.
sem zmaten..kam co za co a kam
Předek, DHF vyměnil za DHRII.
To jsem rád, že se to nezdálo jenom mě… :-) S tou jezdivostí jsem to až tak nepozoroval, ale já jsem na to celkem lama.
Jako kdybych to měl nějak hlouběji analyzovat :-) tak v měkkém drží fakt hezky, na mokrých kamenech se ale smýká možná o něco více než DHF, mám pocit, že o něco lépe brzdí – což je vzhledem k příčenému vzorku docela logické, ale na tom tvrdém má fakt tendenci více se hrnout ze zatáček. Ale já jsme lama, docela dost se spoléhám na středový vzorek a málo klopím a tím pádem nedávám tolik šanci bočnímu vzorku.
Příště možná otestuju kombinaci DHF/DHF abych si potvrdil nebo vyvrátil moje pocity ohledně jezdivosti.
z my zkusenosti to je jezditelne vpohode… ale kdyz das dozadu ardenta tak ten rozdil je markantni
souhlas
uplne vazne nehodite sem niekto foto co si predstavujeje pod pojmom XC ked potrebujete DHRII ?
+1, nebo aspoň popis, kde a jak s tim nejčastěji jezdíte.
Ardent 2,4 jsem kupoval jako XC plast, ale vpředu jsem si zvykl na větší kotvy, tak putoval dozadu, kde to je OK na ježdění po CZ přírodě.
By me prave zajimal rozdil Ardent vs DHR2. Beru DHR2 jako plast spise na ježdění z kopce, kdy je po poblíž lanovka.
A vidíš. On je na ježdění z kopce, i když poblíž lanovka není…
Já si myslím že Ardent 24 pojede o něco hůř než DHR.
Ono to vždycky jede jen tak dobře, jak rychle dokážeš točit nohama. Aby něco ohrozilo můj dlouhodobý průměr kolem 10km/hod, to už by musel být asi 2kg DH plášť.
v překladu to znamená křížemkrážemkrajinou :) takže vlastně všechno i mimo cesty, na což je to ideální guma :D
Kvalita videa nic moc, ale v sobotu jsem jel tohle – to video není moje.
to vypadá dobře, kde to je ?
Tak nějak tak pomalu to jezdím i já a říkám tomu turistika. A na turistiku je ideální RaR/RoR
Ty jsi primárně v opozici vůči všemu, takže nějaké souhlasné vyjádření ani nemůžeme čekat.
Tak snad mi nebudeš tvrdit, že na tento styl potřebuješ něco državějšího
Záleží na počasí…
Na jaký styl? Já tam nejsem.
Spíš něco odolenějšího. Na šlupkách jsem to na LV jel 1× – vyrazil jsem spokojeně na bezduších, vrátil se s dušema v obou pláštích a jeden šel pak rovnou do popelnice. Ono v těch širších úsecích se dá jet klidně něco kolem 50km/hod a pak když něco přehlédneš tak to může hodně bolet.
pre zaujimavost co to bolo za plaste?
Píšu šlupky, takže schwalbe. Celkově jsem za první dva roky na LV zničil asi 6 kusů Schwalbe pláštů ať už klasika nebo SS, NN, RR, RoR, ty co zůstaly jsme dal manželce. Nasadil jsem Maxxis a od té doby klid, defekt nula. Prostě někdy je dobré nasadit takové pláště, které opravdu potřebuješ než vymýšlet blbosti s váhou a furt lepit a hledat někde duše. Že si pak někteří pseudozávodníci budou ťukat na čelo je mi fuk. Miniony jsou super pláště, nemám problém je utočit, možná jezdím pomaleji, ale psychické trauma z toho nemám. Naopak si aspoň dám vždycky do těla a to potřebuju ze všeho nejvíce.
sak ja proti maxxisom nic nemam, tiez som an ne presiel zo schwalbe akurat teda ze na trocha chrtejsie modely ale co sa tyka odolnosti davam ti za pravdu. docela nechapem jak mozu byt v testoch na prerazenie aj prepichnutie daleko za schwalbe.
Rok jsem vozil Ardenta a není to zas o tolik rychlejší, přitom grip je úplně jinde a hlavně jsou ty gumy mnohem předvídatelnější.
ardent oproti comu teraz myslis?
Stejně tak bychom se mohli bavit o tom, že na tenhle styl ježdění nutně nepotřebuješ zadní odporužení, vlastně ani přední a ve výsledku celé horské kolo je zbytečné, protože opravdu šikovný jezdce to bez potíží sesune na CX.
Tu žlutou ze Šeráku znám a pár další věcí co Lister jezdí taky (ale samozřejmě to bude jen zlomek toho co jezdí). A ohledně plášťů bych řekl, že se to dá jezdit na čemkoliv od RoR/RaR po DHRII i případně ještě něco pomalejšího.
A rozhodující pro výběr pláště nebude ani tak ten terén samotný, ale především styl a rychlost jakým to kdo jezdí. Pokud to už někdo jezdí více agresivněji, tak mu RoR/RaR stačit nebude nejen gripem (hlavně když není sucho), ale hlavně odolností.
A jestli je to rychle nebo pomalu na tom videu, to jen z videa nechci posuzovat, protože to na videu děsně zkresluje (chce to pak zkounout sebe na videu a pak je zajímavé se divit, že to co v reálu pocitově bylo jako rychle vypadá na videu jako děsné plazení).
A k tomu se hodně přidají ty poměry různých terénů. V Jeseníkách když pořád jezdí jen dlouhý kopec nahoru a pak zase dolu, případně sem tam kousek hřebenu typu žlutá ze Smrku nebo naopak na druhou stranu po hranici na Kraličák, tak tam se moc neocení rychlejší pláště.
V pomalých ne zrovna mírných výjezdech, kde se jede pomalu krokem, tak valivý odpor neudělá žádný velký rozdíl. A pak dolu ocení grip + odolnost. A ty jezdivější úseky, kde by ocenil, že to jede výrazně lépe tam jsou minimálně.
Kdybych bydlel třeba právě v Jeseníkách, tak posutpně skončím u podobných plášťů jako Lister. Naopak na Plzeňsku se zase vždy posouvám zpět k rychlejším typu RoR/RaR když těch jezdivějích přejezdů je tu mnohem více než pořádného terénu.
no, v zasade mas pravdu nicmenej ne celkom suhlasim s tym ze „když pořád jezdí jen dlouhý kopec nahoru a pak zase dolu, tak tam se moc neocení rychlejší pláště“ . teoria hovori ze mas uplnu pravdu, prakticky ked som raz slapal na madritschjoch prave na biku co mal cosi podobne (fakt si to uz presne nepamatam) tak som sa nadrel jak opica. mozno keby som mal wattmeter zistil by som ze ani ne ale pamatam si to ako dost utrpenie, proste tahat do kopca kilove plaste ktore sice drzia ale kotvia mi prijde drina vzdy.
Pokud se jezdí výjezdy více terénem, tak to může být dokonce naopak.
Příkladem je opět ta níže zmíněná červená z Rejvízu. Ten jeden nejprudší úsek s šutry těsně před hřebenem jsem z mnoha pokusů vyjel jen jedinkrát. A to právě v případě, kdy jsem vzadu měl pomalejší větší držák.
Celé je to o tom, že díky lepšímu záběru jsem mohl jet znatelně pomaleji a tak to dal fyzicky. Na jezdivějších pláštích typu RaR jsem to nikdy nevyjel, protože jsem nikdy neměl fyzičku na udržení větší rychlosti potřebné na takovém plášti v takovém výjezdu.
A co se týká prudších výjezdů po áčku nebo šotolině, tak tam i v praxi rozdíl moc nemám. Ono to pak u mě udělá třeba rozdíl 6km/h x 6,3km/h.
Ještě je tu pak jeden důležitý faktor a to s kým se jezdí a jak jsem na tom fyzicky oproti ostatním. Pokud je někdo v partě na tom fyzicky lépe než ostatní, tak si může dovolit snadno pomalé pláště. Pokud už patřím k těm pomalejším, tak každý i malý rozdíl se počítá.
A když pak přijde více jezdivých přejezdů, kde se za lepším ještě třeba vezu v háku a je to rozdíl, že s rychlým pláštěm můžu jet v háku ještě celkem na pohodu a s pomalým umřu…
Když jsi to nahodil – sice ten výjezd dávám standardně pokaždé, ale i tak jsem se nestačil divit jaký tam může být rozdíl v gripu, Vždycky jsem si minimálně 2–3× prošlápl a musel dost laborovat, teď stačí sedět, točit a nic neřeším a jsem nahoře, ani o tom nevím.
chrte :-)
Vždyť je to skoro rovinka lehce vysypaná štěrkem :-)
To takový výjezd na kazatelny, to už je jiná káva. Není prudký, je krátký, ale ty kameny jsou tam chaoticky rozházené (navíc pokaždé jinak) a navolno a to dám tak 1× ze tří pokusů.
S tím štěrkem nemám problém, šutry jsou tam prťavé a o technice to není. Ale s tou rovinkou už tedy problém mám :-)
Prostě nemám fyzičku. Kdybych ho měl jezdit jen do půlky, tak to dám taky vždycky bez problémů.
Víš jak jsem rád, že jezdím sám. Jak já vždycky navrcholu těch stoupání nadávám a nadávám. jednou jsem sice schytal divné pohledy pěšáků, ale většinou naštěstí nikoho nepotkám a okolní smrky to stoicky přecházejí.
Jinak úplně první výjezd na té značce je IMHO mnohem horší, ten poslední je jen o tom jestli zbyly nějaké síly.
To je možné, na začátku ale je vždy sil dost, tam jsem problém neměl nikdy (a vyjel to tedy bez problémů vždy). Výjezd tedy jezdím vždy celý v kuse, možná kdybych si někde zastavil, tak ten horní kus budu dávat taky lépe.
Fakt řešíš blbosti. Nejsme vrcholový sportovci, u nás udělá mnohem víc jak dobře se vyspíš než jaké máš pláště. Zrovna tenhle výjezd jezdím velmi často, vím jak rychle ho běžně jezdím a na jaké převody. Včera na úplně nejpomalejších pláštích které jsme tam kdy zkoušel jsem jel docela nadprůměrný čas a nikdy jsem nemusel hodit nejlehčí převod, což standardně dělám na skoro třetině úseku.
to ti docela zavidim ked sa na madritschjoch dostanes docela casto.....btw tam niekde byvas ?
Nebo třeba červená z Rejvízu do Jeseníku. Tenhle příklad volím z důvodu, že to bude znát hodně lidí a že jsem to jel už na mnoha různých pláštích od NN/RaR, přes NN 2,4 po HD trail/HD pace.
Celé po červené to není nic těžkého, ale právě proto je to hezká ukázka, že to jde jezdit na různých plášťů. Jel jsem tenhle úseku už na všem možném a jak píšu v tom předchozím příspěvku. Jet to jde na čemkoliv a liší se to pak tím jak to jedeš.
Na těch terénějších variantách typu HD trail/HD pace to můžu jet o něco rychleji, mám větší jistotu a není riziko tam pláť zrušit. Na druhou stranu i na NN/RaR to za převážně sucha nebyl žádný problém odjet, ale už si musím dávat daleko větší pozor a musím jet o trošku pomaleji/opatrněji.
A někdo se k té větší rychlosti a agresivitě umožněné na těch terénějších/odolnějších ani nikdy nedostane a pak je vlastně vůbec nepotřebuje. Jak ale na takových pláštích pravidelně jezdíš, tak to může postupně posouvat styl jak se to jezdí. Na šlupkách se to pak posouvá blbě, když je pak začneš akorát ničit (když už by nebyl problém s gripem).
tak proč tam ten kameraman má HD, čicotoje ? :D jinak koukl jsem na prvních 30s a viděl jsem min. 3 místa, kde bych Rara/Roro cvaknul :D
Tak jo, na dvou místech jedou rychle, to zas jo.
vono to ale hodne zalezi jak a jakym stylem jezdis:)
Není to tam na biku zakázané? Nerýpu, ptám se čistě ze zvědavosti, kdybych tam někdy zavítal.
Je, ale ty tabule jsou hrozně rezavý, skoro nečitelný :-)
Asi je dobrý tam jet dřív, než nastartuje lanovka.
Je. Ale když se nahoru vyškrábeš před 10 hodinou, tak tam nikoho nepotkáš. V sobotu jsem byl nahoře dřív, než otevřel stánek s občerstvením, což bylo dobré znamení a dolů jsem taky nepotkal živou duši – a to bylo ideální počasí, prázdniny a víkend.
To je škoda, já mám bohužel morální zábrany do takových zákazů vjíždět, byť by to bylo v nefrekventovanou dobu :-(
To je samozřejmě chválihodné. Tak ti o tom aspoň můžem vyprávět :-)
+1 :-)
mam rozne moralne zabrany ale tuto ani omylom.
hm..asi vec kazdeho co preferuje, tiez by som povedal ze s tou mojou kombinaciou ardent race/ikon(predtym NN/RaR a pod.) by som asi problem s terenom ani stylom nemal ale jak hovorim, ked to niekomu vyhovuje preco nie.
mne by asi dost vadilo vlacit po rovine a do kopca plaste ktore su imho skor do bikeparku jak do lesa ale jak hovorim, ked niekto chce…
Nevegaly som vozil pár rokov dozadu keď boli od výroby na Reigne. Za mňa o ničom. Moc nedržali a boli to strašné kotvy, po asfalte som musel šľapať ešte aj dolu kopcom. Po mesiaci som sa ich veľmi rád zbavil :D
to si asi prvy co hovri ze nedrzia, zbytok je ok :-)
ja jsem druhej, za mne taky plast na h… Vepredu si ho nedokazu predstavit, tak je dle myho uplne k nicemu…
je mel ve predu kdysi verzi Stick-E a ta podle me drzela super
Já jezdil sice 2,5 Nevegaly, ale za mně co se týče gripu ok. Ale jet se tomu nechtělo to je pravda. Zase co by člověk čekal od butylového pláště… :-)
ja mel kdysi kombinaci Blue Groove/Nevegal… Oboji ve stick-E a silnicni presuny byly ocistec… i ty kratky:)
Když máš čas dělat takový kraviny, jako přezouvání, musíš mít čas na ježdění;)
EDIt: Sakra, furt to neumim ovládat.
A nezkoušel jste někdo pláště Onza?
zkoušel.. nejsou zlé.. ale za výrazně vyšší cenu než Maxxis a maxis rozhodně drží lépe… Onza je zase o něco lehčí… jedou podobně.. když budu porovnávat Ibex 2.4DH 55R2c a Minion DHF 2.3 EXO TR 3C .. a pak má onza výraznej náskok v objemu oproti minionu… řekl bych tak skoro +5mm
Právě jsem koukal a i drátové verze neváží o moc víc, než kevlar, a cenově jsou na tom proti kevlaru o dost lépe. A ta jejich nabídka je vcelku zajímavá.
já je rozhodně nehaním.. ale i kevlarový dvousměsový maxxis byl imho srovnatelný ne-li lepší a dalse sehnat pod 700kč kus…
Btw. kamos si ted toho Ibexe na predku desne chvali:)
Ta guma se mi libi, skodajen, ze to nedelaj rozumne na bezduse…:(
jak nedelaj rozume na bezduse? Ja na FlowEX nahodil jak nic afugoval epesne!
to co jsem mel ja, melo tenky boky a nicmoc patku..
tak tenky boky to mit musi kdyz na o 5mm vetsim objemu daj –100g na celym plasti… ale tesni paradne a odolnost byla taky imho naprosto v cajku
len pre zaujimavost jeden prakticky test
http://www.dirtmerchantbikes.com/special-events/ lepsie je si potom vybrat winter test 1 a 2.
neverim testum, ktere jsem sam nezfalsoval :)
a tak netreba hned falsovat, staci spravne zvolena metodika.
a dalsia vec je co som tu uz pisal asi 5 krat ze sa vzdy beru nove plaste, tam konkretne napr. schwalbe je naozaj vyborne, mam ale vazne podozrenie, ze je to u nich tak par sto km resp. maxim. len aktualnu sezonu a potom idu ich vlastnosti rychlo do haja, zvykaju sa, bortia sa im bocnice a imho aj citelne rastie val. odpor. napr. co si pamatam svojho posledneho NN tak ako novy nevrcal skoro vobec, ku koncu jak motorka a to nebol opticky este pred smrtou ani nahodou. a jak hovorim – zvuk a val. odpor je imho takmer priama umera.
p.s. – vsetko len vypozorovane, odmerane nemam nic
Prizivim se na tomto vlakne. Mam RB Monster EN. Koupil jsem sadu plastu, predni zadni, Schwalbe HD 2.3 snakeskin". Ve predu ok, ale v zadu z toho nemam dobry pocit, protoze se mne tam plast sotva vleze. Mezera na kazde strane tak 3mm, kdyz bude blato, tak budu brousit. Nedokazal by mne nekdo doporucit jiny, srovnatelny, plast, ktery se tam vleze s vetsi rezervou? Nejlepe nekodo, kdo to ma na monsteru vyzkousene :-). Diky.
Urcite vsechny maxxis minion 2,3 endurka. HD ma u mne (21mm vnitrni u rafku) 61–3 mm a Miniony 55–56. Pojezdeni srovnatelny odolnost vetsi komfor logicky mensi.
Diky, sirka HD odpovida tomu co jsem nameril ja, 62mm v nejsirsim miste. Rafek mam 23mm. Nemam s Maxxisem zadne zkusenosti. Mohl bys mne poradit jakou verzi konretne vybrat, aby to ± odpovidalo odolnosti snakeskin? Diky.
Objednal jsem toto, tak uvidim.
MAXXIS Minion DHR II 26'' zadni plast kevlar, 26 × 2,30'', EXO Protection, tubeless ready
kde jsi ho sehnal?
Nesehnal, zatim jen objednal :-).
tak to hodně štěstí, v celé čr je vyprodaný, objednával jsem poslední kousek v jumpsportu minulý týden a ted už i tam mají vyprodáno. Sháněl jsem ještě jeden a musel jsem vzít HR, protože MInion EXO bude možná až v září/říjen
S tim take pocitam, ale treba me prakvapej :-). Kde jinde koupit mimo cr? Pripadne doporucit jiny srovnatelny plast, ktery se mne vleze do ramu :-)?
V celé ČR asi ne.
Tady jsem objednával dva a když mají napsáno, že mají skladem, tak je to většinou pravda.
Ahoj, tak jsem tam o vikendu plast objednal a dnes pisou, ze plast je uz na ceste. Porad maji napsano, ze maji skladem.
hmm tak teamsport jsem nevygooglil, místo toho jsem už objednal High rollera
Jo to je on :)
Jakou smes? Vem dual compound pokud delaji. Trojmes hrozne rychle mizi hure jede.
Ale jedina drzi :>
3C rozhodně dopředu
Smes tam napsana neni. V principu je mi to jedno, ze se to rychle sjede. Rad bych se uz na tom kole projel, ale porad resim problemy :-).
Dnes doslo a je nasazeno. Sirka 57mm. Mista v zadni stavbe akorat, takze diky :-).
Koupil jsem Minion DHR II 3C 26×2,3 exo TR tenhle týden na bike-components.de. 200 kč za poštu a za tři dny byl doma
dopředu super
V tech typech plavu (a nemcine take). Co tento :-)?
To je 2× tolik než stojí v Čechách. To bych si koupil jiný plášť za tyhle prachy, když to ani není 3C
Jak jsem psal výše, tak se v eunduro pláštích nevyznám. Stavím tento typ kola poprvé. Stavím na rámu rb monster en 2009. Koupil jsem Schwalbe HD 2.35" (62mm) snakeskin, ale vzadní stavbě je na těsno a mám strach, že ji prodřu, proto hledám jiný, užší enduro plášť. Byl mně doporučen maxxis minion. Bohužel v ČR v 26" není. Jestli zaplatím 200, 300kč navíc a vyřeším rychle problém mně je jedno. Pokud bys mně mohl doporučit jiný plášť, který by vyřešil můj problém, tak budu rád.
vozíš duše? Teď jsem bral wtb bronson race 26×2,3. Hodil jsem ho na bezduš(i když to není tsc) a pohoda za 550kč. 1200kč za zadní plášť mi přijde docela zbytečný.
Ahoj, diky. Vozim bezduse. Jaka je sirka toho bronsona v nejsirsim miste? Plast stoji 37eur, tj. 999kc, takze tech 1200kc by to bylo tak s postovnym, pokud by se ke me nekdo nepridal :-).
Jak jsem psal, mne uz je to jedno. Behem te stavby jsem vyhodil mnohem vic penez zbytecne za chyby, ze 300kc uz me nerozhazi. Rad bych uz jezdil a uzil si na tom letos alespon parkrat treba rychlebky.
Podivej se na ten odkaz teamsportu, co tu daval vyse Lister. Tam by mel byt za 650.
Dik, uz jsem koukal a objednal :-). V nejhorsim budu mit doma dva, od teamsportu a od bikestore. Kdyz nebude ani jeden, tak vezmu bronsona nebo minion z nemecka. Uvidime. Vsem diky za pomoc.
Ten co si vybral je dvousměs. 3C je tenhle:
https://www.bike-components.de/…ifen-p37374/
Btw ty stránky se daj přepnout do AJ :)
Do zadu je 3C zbytečná. Tam mu stačí 2C
Uz to take vidim, ale je to az uplne dole, tak jsem si toho nevsiml, protoze tam jsem nikdy neodskroloval :-).
Ten mam a je bezva, 2c mam ve sklepe a zkusmo ho hodim dnes na zadek. Ale je dost tezitko proti HD.
Jo dozadu bych dal tenhle. Akorát ta cena je tak o 300 vyšší než u nás.
Tyhle DHR2 jsem kupoval za 550kč a bohužel 2 ze 2 začaly brutálně házet.
Já ho měl taky tuším trošku levněji. Ale to nic neznamená, jelikož prodejní cena je u nás 690 nebo tak nějak. Mě naštěstí teda neháže.
já ho vzal na zadek, vepředu mám High Rollera II 3C TR EXO, tak uvidíme jak se to kombo osvědčí.
tebou zmiňovaný HR II 3C EXO Maxxterra TR jsem měl vzadu a už po 50 km vypadal, jak kdybych ho vyndal krávě z tlamy, totálně zežvýkané boční figury, o běhounu ani nemluvě…
píše na předku..taky předek a ok…dozadu to chce dual
Nevadí,když bude na předku i na zadku stejný rozměr pneu? Mountain King II Protection 2.4? Vím,že se dává dopředu větší rozměr a vzadu nemusí být tak široký.
???? proc by to melo jako vadit?:))
Nevim,jen se ptám.
me osobne to nevadi vubec :-)
„kolega“ ted jezdil na predku nevegala a na zadku HD rozdil velkej ale spokojenost prej taky …
Dobry,nahodil jsem to a super !
Využiji vlákna , přemýšlm o High Rolleru 2 na zadek , máte s tím zkušenosti ? popřípadě jakou směs ? moc mi ty jejich číslíčka neříkají :)
na zadek vpohode 2,3 EXO TR tedy dvousmes… dozadu je 3C maxxiss smes overkill a hlavne se bude sjizdet… jinak jezdivosti bych to mozna srovnal s DHF mozna i kousek lepsi diky vetsim nabehum… ale to uz sou tak male rozdily ze kazdemu to muze pripadat jinak..
Prosím tě, ještě se zeptám , opravdu jsou schwalbe tak shitové ? docela se mi zamlovaj i muddy mery ale docela jsou tu na schwalbe negativní názory
no ja MM nejel.. ale ten kdo to vozil a presel na maxxis tvrdi ze sice drzej ale vubec nejedou… moc nevydrzi (dost rychle odchazi vzorek) a i se udajne trhaji ty bocni spunty coz je problem i u HD.. ale osobne nemuzu rict… realne jsou ale Schwalbe asi levnejsi a lehci… ja bych zpet z Maxxisu do Schwalbe nesel… ale treba v budoucnu kdo vi…
Mám Magic Mary ve předu a v zadu Hans Dampf. Zatím nemůžu poreferovat,ptž jsem je zrovna nahodil. U mě rozhodovalo to,že HD jsem měl a chtěl sem mit gumy od jedny značky a Magic Mary se mi zamlouvala. Taky Maxxisy jsem tu nemohl nikde sehant a nákupka v DE byla o 15EUR jinde. Docela tahle kombinace letí nebo dozadu Rock Razor. Jaký budou nevím. Váha MM 880g a HD 740g.
Hd vzadu, v mém případě Pacestar jsou pořádný kotvy
Mě se zdá že jedou dobře. Ale šel rychle do kopru a hlavně se strašně zanáší
a o utrhaných špuntech ani nemluvím, u Miniona se špunty netrhají vůbec
Vozil jsem Muddy Mary 2,35 TSC ve předu a Big Betty 2,4 PSC vzadu.
BB byla taková velmi zábavná guma. Držela, držela, a najednou jsem ležel. Prostě ty pidi boční výstupky se moc nepovedly. Na hrabanku super, ale jako univerzál nic moc.
MM byla celkem obstojná guma. Vzorek se mi docela líbil. Hodně podobná přednímu Minionu. Ale ta trailstar směs taky žádný zázrak. Ze začátku byla možná krapet měkčí než Dual od Maxxisu, ale strašně rychle ztvrdla. A když se ochladilo pod 5°C tak to taky bylo jak šutr. Nevím z jakého plastu ty gumy dělají, ale příště by tam mohli přidat i trochu kaučuku. :-)
Navíc ty gumy na to jaký mají objem, tak se musely celkem foukat, protože boky byly z papíru a celkem rychle se bortily. A jako bonus jsem měl po půl roce narvané snad všechny špunty. :-)
Shrnuto to a podtrženo, MM se mi vzorkem líbila, provedením gumy a směsí ne. Možná by pomohla Vertstar verze. Každopádně jsem byl rád, že se Maxxis vzpamatoval, a začal dělat taky trošku bytelnější kevlarové verze a rád jsem se k němu vrátil. ;-)
Kámošova bety dneska jak šutr a DHR2 dual měkká na pohodu.
podobna zkusenost s HD/NN a DHF… proto mam s akt. produkce Schwalbe problem a na 601 to vozit nechci… uvidime co udelaji ty Spesly
No tak aspoň vidím, že se mi to nezdálo. :-)
to bortenie a zvykanie pri rozumne nizkych tlakoch je vseobecna vlastnost schwalbe nie len u enduro gum, preto som od nich odisiel.
Mám a stačí v klasice. i když dojíždím 3c z předku. super inverzál co drží v suchu, v blátě se neobaluje.
kdyz uz se to tu probira…
Hodne lidi „resi“ jezdivou kombinaci … a jsou lidi jako ja kterym treba kombinace Minion DHF / Ardent prijde jezdivosti naprosto skvelej ale vadi mi ze jakmile se vjede do necoho „horsiho“ tak prestava drzet a nemam takovou jistotu… chtel jsem tedy zkusit kombinaci Minion DHF / Minion SS ktery by mel jet ale mohl by i dost dobre drzet… ale neni dostupny a bude az na prelomu unor/brezen a to buh vi jestli…
Po trose sondovani a vice mene nejakych recenzich jsem objednal kombinaci Specialized Butcher / Slaughter v Control 2Bliss ready verzi… coz by melo byt vice mene to same co kombinace DHF/SS od Maxxisu.. smesove je to dost podobne.. jen to bude asi lehce mene odolne v porovnani s EXO protection.. tomu by spis odpovidaly verze GRID .. takze cekam az to dorazi a bude cas na testovani :-)
Po mém sondování jsem se taky rozhodl pro objednání této verze Butchera na předek. Vzadu zatím zůstane Ardent, který mi tam hodně vyhovuje. Chtěl jsem sice sjednotit značky plášťů, ale DHF je už je váhově za mojí hranicí.
Jezdím vpředu taky Butchera a vzadu jsem jezdil Ardenta. Jede to fajn, ale jakmile se vjelo do malinko tezsiho terénu, tak ten zadek nestíhal. Váhu a odpor jsem taky řešil. Jako kompromis mezi Ardentem a DHR2 jsem vyhodnotil Purgatory v Grid verzi, směs 60/50a. Jede to slušně, drží to lip než Ardent a na obou kolech mám jednu značku. Ideální kombo na AM ježdění, celkem lehké 750gr, slušné směsi…
presne na tohle jsem narazi na nejake diskuzi… tzn alternativa ke kombu DHF / Ardent…a clovicek psal ze vozil butcher / ground control a prej to moc nejelo coz by nebyl problem ale ani to udajne nejak zazracne nedrzelo a proto presel na kombinaci DHF/DHF… udajne po prehozeni na Butcher / Slaughter ho celkem prekvapilo ze to drzi vic nez ten Groung control a pritom to jede…
hele netusim co si z toho vzit… proto jsem to koupil a chci si to zkusit… mam akt. zkusenosti s temahle maxxisackejma kombinacema:
DHF DC / DHF DC
DHF 3C / Ardent DC
DHF 3C / DHF DC
HR2 3C / HR2 2C
Takze diky tomu ze Minion SS jeste chvilku nebude, vyzkousim Spesl a uvidim :-)
Dej pak vědět,jak jsi s tou kombinací spokojený.
Ano, tohle combo je dosti oblíbené za louží, tak asi fungovat bude. Uvidíme, možná zkusím, až ojedu Ardenta.
Odolnost uvidíš, ale tyhle vzorky jsou takový specifický, dobře se to hází do smyku a je to hodně hravé :-)
hmm, pekny… Pocitam, ze si muzu ale stejne nechat zajit chut, prtze to nebude v nemodernim prumeru kol…
ale neni 2Bliss a k nemu ten Slaughter v 26 nebude
Butcher Slaughter jsou bezdusovy ve všech rozměrech.
nepsal nekdo nahodou, ze Butcher ma trochu tvrdsi smes nez 3C?
Ma 50a po celém plášti.
60a stred a 50a boky co jsem dohledal ja
Co já jsem vyčetl, tak 50 po celém plášti. I na speslu to píšou jako jednosmes. Pokud mají Spesl pláště více směsi, tak to na stránkach uvádějí.
jj Control je jednosmes… pletu si to s GRIDem ktery je 70a /42a
Tak tak. Mám v plánu GRID verzi na předek. Když 3c se tak blbě shání
Jinak FR/DH verze ma 42..
zalezi.. myslim ze je na tom stejne ale jako maxx terra ktera je 50a? az maxxgrip ma boky 42a myslim… ale uz to nejak nemuzu dohledat na maxxis strankach
blbost…viz vyse…
MxxTerra má boky 42a a MaxxGripp 40a
No já chci kupovat Grid verzi. tam je měkká 42a a 70a
Když koukám na tu fotku, tak se u toho zadního pláště bojím, ze to nebude brzdit. Jak uz to tady někdo psal… Jsem zvědavý na prvni postřehy.
nebude.. resp bude imho brzdit podobne jako ardent… tedy malo… idelane bych rekl ze jsou hodne podobne s rock razorem pro porovnani teoretickych jizdnich vlastnosti
A to je na mě pravě málo, mám radši více jistoty. Ten Purgatory ideál z pohledu odvalovani/brzdění.
Tak pak napis.
me vadi s pis nejistota v naklonu u ardentu.. proto jsem presel na DHF/DHF potazmo ted HR2/HR2… mene brzdneho vykonu mi nevadi.. kdyz to bude jistejsi v naklonech tak snad budu spokojeny… vyhoda je ze se porad jde vratit v klidku k Maxxisu :-D
A co ti přišlo lepší? HRII nebo DHF? Nebo vzít Butcher GRID když jde 3C jen z němec.
Ahoj. Náhodou Conti Der Baron Projekt uz nekdo nezkoušel? Váhám jestli zkusit to a nebo Vigilante.
Vigilante vzdu je dost kotva, pokud navíc máš rád nižší tlaky. Jestli to není hlavně do terénu bez asfaltu tak bych se mu vyhnul. Ale drží.
Ne ne asfaltu se vyhýbam jak čert kříži. Chtěl bych Tough verzi ta by právě dle testu na bikeandride měla být tuhá dost. Asi stejně vyzkouším. Že to jsou kotvy vím, ale už mě nebaví vozit light pláště. stejně mam metrák a styl na prase, tak se mi hodí
Vigilante je kotva i ve predu a navic hovno drží, po výměně za HR II TLR EXO kolo konečně jede a predni 3C smes i drzi
U Vigilante bude též záležet na směsi. Třeba v Light High Grip provedení je to výborná guma na Trail/AM ježdění. Thought Verze jsem zatím nejel.
tak tak, tahle verze by me hodne zajimala…
vozim ho na predku a nemam pocit, ze by me brzdil…
Na mokru klouze, to je fakt, ale to je tim, ze mam tu tvrdsi smes… ale co bych chtel, kdyz jsem ho kupoval za 4kilka:)
V testech ho chvalili ze drzi tak nevim. No tak zkusim barona nejdriv. Zkouset se ma vsechno :)
http://www.bike-forum.cz/…84-der-baron
Verzi bez těch ochran boků atd. asi nebrat – je to dost papír. Takto dopadl skoro nový od kamaráda …
Možná blbě, ale co je tak blbýho na DHR2 dozadu, že to tu nikdo ani snad nezmínil?
Teď jsem přehazoval z komba HR2/Ardent na HR2/DHR2 a je to hodně velikej rozdíl – hlavně boční figury víc drží, brždění je čitelnější a v mokru taky lepší.
DHR 2 je výbornej plášť na zadek a podrží opravdu hodně… Jenže mi přijde šíleně línej, mám ho v kombinaci s Shorty vepředu a vůbec to nejede, dolekopcom top, stejně ale na závody vyzkouším letos něco rychlejšího.
Bych řekl, že to spíš brzdí shorty. Teda aspoň co mám zkušenost s DH verzí. DHR2 poměrně letí
Tak to by bylo fajn… Přemýšlím zkusit dát DHR 2 dopředu a dozadu dát ještě šanci HR 2, to by mohlo i celkem jet…
Hele na předku teď vozím DHR2 42a kevlar a paráda a jak to jede proti tomu shorty
zrejme je to u tech modernich rozmeru jinak, ale v mym oldskul rozmeru je DHR vzadu celkem v klidku… Samozrejme to neleti jako Ikon apod., ale jede rekl bych velmi slusne, na ten vzorek…
Ja minuly rok prechazel vzadu z Ardenta 2.25 na DHR2 2.3 a zadny citelny rozdil jsem nepoznal. Navic mam jeden docela dlouhy kopec, ~12 minut, a nejaky znatelny casovy rozdil tam nebyl.
OK, tak asi jsem nějakej přichcíplej já…
a bavime se vsichni o tom samem? tzn. 2smesi?
Ja ano.
Jo, ale Shorty vepředu mám 3C, tak asi bude brzda fakt tam…
urcite… tusim Atilla psal, ze Shorty sice drzi, ale je to brzda i vepredu…
Já jí kupoval když už jsem byl rozježděnej tak se to možná stírá. Ale vyloženě brzda mi Shorty nepřišla
DHR je tu zmíněn asi tak 30×
Mínil jsem to spíš na TJK – ale to neva.
Spíš mi přišlo, že se tu hodně diskutuje DHF na oboje, nebo DHR2 na oboje. Jen jsem chtěl vědět, proč ne tolik DHR2 na zadek.
Číst samozřejmě umím ;)
DHR2 jsem ba kole nemel ani jsem ho nejel… takze nemuzu hodnotit… pisu jen o tom co jsem zkousel a jezdil
Je dobrej. jen v ty mekky smesi hned zmizi. DHR mi na zadek prijde urcite lepsi nez zde casto doporucovany DHF.
Vozím kombo DHF 3c a DHRII 2c a všude ho doporučuji. ;-)
Nápodobně :-)
Taky vozim DHR II 2c vzadu a funguje dobre.
+1
ja sem zase lemra.. takze jsem nasadil komvinaci Butcher/Slaughter :-D
Kombo HR2/DHR2 (v ST) se mi na ježdění v parcích u nás osvědčilo nejvíc. Na letošek jsem nahodil na předek Shorty, ale spíš jen tak ze zvědavosti než že by mi na HR2 něco vadilo.
A už můžeš srovnávat?
Bohužel. Teprve jsem dokládal.
Nene mám to na sjezďáka, takže oboje super tacky směs.
** a vzadu DHRII*
Ten zadek jak tu uvadite „DHR ii“ je MINION ??? A směs 3C nebo duál… ? Když tvrdite že je jezdivejsi jak HR ii v dualu kouknu tedy radši po něm…
Jo Minion. Na zadek stačí dual, 3c je dozadu škoda.
Tak takhle presne to obouva Canyon na Strive… jsem si rikal zvlastni kombinace. Ok zkusim koupit do zalohy, nez me stavajici HansDamfy naserou natolik ze je sundam. :-D
Na Hansech me stvaly dve veci. Figury sly rychle do rite a v bahne se zanaseli. Zatim jakou plast univerzaldo vsech podminek mam HR II. Ale Baron projekt vypada, ze by mohl byt objemnejsi a podobne vzorek. Vyzkousim a uvidim :)
Der Baron ma imho skoro stejnej vzorek jako Hans Dampf…
Nevim no. Me prijde jinej a takhle i jinej nez HRII :D
A asi jsem zapomněl napsat, že myslím nový der baron projekt
To chceš na zadní kolo ? Jestli na tom bude s odolností podobně jako X-K Protection, tak to potěš a otázka je, jak to bude s reálnou šířkou.
Na WTB Trail Boss TCS Tough Fast Rolling jsi nekoukal ?
Chtěl jsem to na obě. Podle váhy by to mohlo něco vydržet. Naopak jsem myslel že Contiky Protection vydržej dost. Horší než Hans Dampf EVO Pacestar to nebude. High Roller II je docela odolnej na tu váhu. šířka asi takhle https://youtu.be/zWV0vYNBjNQ?… O něco širší než 2.3 HRII by to být mělo.
Trail Boss by nemusel bejt špatnej ale asi se v bahně nebude úplně dobře čistit.
No chce to osobní zkušenost a uvidím.
Treba ten Baron bude lepsi, ale X-K Pro. jsou na tom s odolnosti fakt zle. Cim jsi nahradil Patriota ?
Zatim čekam na Ghost Framr 5
to jsem vozil ted
Podle mě bude HRII vzadu méně jezditelný než DHRII.
pokud se to da priblizne srovnat jako DHF / HR2 tak ano… HR2 je trosku linejsi diky asi tem vyssim figuram
No hlavně HRII je dělaný jako univerzál (předek/zadek) do měkčího podkladu. DHRII mi přijde jako větší univerzál v použití v různých podkladech, který se vzadu až překvapivě dobře valí. Na suchém podkladu sice volím Ardenta, ale jakmile je trochu vlhko, tak je DHRII určitě lepší už díky tomu jak pěkně zabírá a přitom jede pořád moc pěkně. kdybych teď neměl zásobu Ardentů, takto asi ani nepřezouvám.
ja zatim vsechno uslapal na DHF i HR2… ardenta sem mel 2× a necejtim se na nem.. jak nema bocni vystupky tak na muj vkus nedrzi… ted mam Slaughtera tak se tesim na test
No jsem na něm vždy tak nějak o dost rychlejší do zatáček :-))) Ale už jsem se naučil přepínat a sjel jsem na něm i pěkné bahenní sjezdy (plavmo). Pokud nemusím brousit asfalt, tak raději jezdím DHRII.
Butcher a Slaughter jsem jezdil loni a líbilo se mi to víc jak letošní HansDampf.
Já vzal odsud z fóra rock razor snake skin a teče přes to mléko jakmile fouknu větší tlak na skoky:) a v pondělí jsem mu o pískovec trochu řízl bok což už vůbec nechápu. Ještě, že jsem si rozmyslel nákup dirty dana a šel pěkně k maxxisu do DHR2 ST kevlar, exo který mě přišel na předku, úplně na pohodu. Švalbe už fakt ne:)
Dotaz do plena…
Obuti do „parku“… proste jested… Saalbach… a jiny kde se vic hebluje lanovka
mohl bych vzit Magic Marry 27,5 / 2.35 Evo / SG / TLE … vice mene 2 nove kusy za 1700…
bude to guma k necemu?
Určitě bude. Vozil jsem Muddy Marry, což byl hodně podobný plášť. Dokonce se ani moc netrhala v zákrutách. Co mě ale překvapilo, byla vlastnost směsí. TSC mi připadalo skoro jako 60a od Maxxisu. Nedejbože když bylo trochu chladno.
Pokud to chceš fakt jenom do parků, asi bych koupil klasické butylové Maxxisy. Předek 42a, zadek taky klidně, ale může být i 60a. Ze Schwalbů jsem osobně vyléčený. Hodně prachů za málo muziky.
no ja prave maxxis nemuzu nikde najit v 27,5 / 2.5 ST a klidne butyl a drat… (za rozumnou cenu)
Ach tak. Ten moderní rozměr mě nenapadl… To není potěšující info a možná další důvod zůstat na 26… :-/
no ono to mozna dopadne tak ze na enduro si necham 27,5 a do parku dam nejaky kola na roztluceni v 26… ted se toho vali vsude kvanta
no ono to mozna dopadne tak ze na enduro si necham 27,5 a do parku dam nejaky kola na roztluceni v 26… ted se toho vali vsude kvanta
Já mám právě na nový rám dva kandidáty. Buď čistě 27,5, nebo variantu, že bych mohl zůstat na 26 a pak po čase nazout 27,5. A je fakt, že některé ověřené gumy na 27,5 jsou problém sehnat, ale mě se zdálo, že 42a Minony u nás byly.
ja s 601 nemam problem na oboje kola… ale mozna kvuli cene vezmu 26 a bude klid
26 na 601 je ideální a pokud chceš kupovat nové kola, tak je seženeš za babku. Osobně bych šel do toho.
no hlavne nechci roztlouct nekde v parku novy karbony :-D
No se vůbec nedivím. :-D Tyhle kola vozit otloukat do parku mi přijde zbytečné. :-)
Mně zas přijde zbytečný mít druhý kola:)
Tak muzou se hodit kdyz treba rozstrelis rafek na zavode nebo tak, ja treba kuliva prasklymu rafku musel zmeskat komparz v unReal, jak me to mrzelo ze sem nemoh sehnat jiny vyplet! :)
Když je do parku třeba jiné kolo:)
:)
tyjo za 1100 gumu… za to muzu koupit rovnou Gravity Butchera v kevlaru… to fakt ne :-)
Se dělá i nedrátová verze? Každopádně na DH použití „drát vs kevlar“ neřeším.
No ja to beru tak.. ze mi bylo jedno pokud by to byl drat… a stalo to par korun… jenze je stli ten plast stoji 11stovek.. tak si tu muzu za tisic koupit kevlarovou GRID verzi Butcheru.. ta je smesove taky 42a a melo by to neco vydrzet.. a vazi to pod 950g…
Chápu jak to myslíš, ale u parkových gum hledím hlavně na směs, odolnost a přítomnost „butylu“. Váhu, patku a jak jede neřeším. GRID nemůžu hodnotit, neznám – je to tento ? To tipuji nebude velký benefit proti plášťům co jezdíš normálně. Osobně bych do parku nechtěl už nic bez butylu a ať váží klidně 1,3kg a je s drátem. Je ale pravda, že já mám 26" a tam je cena příjemnější.
+1
Pokud to chceš do parku, tak bych určitě bral butyly. Paradoxně na Dookie stojí teď stejně i 26 verze, tak nevím, jestli podražili a nebo jenom drží cenu před sezónou.
Tak na koloshopu je mají za 800 – 850 Kč.
tak to by asi slo za ty penize uz je tonova guma a vim co od ni cekat… asi vezmu oba miniony DHF ;)
Do parku bych vzal dozadu určitě DHRII. Rozhodně líp to brzdí.
no nevim jestli nutne potrebuju aby to vic brzdilo… uz s DHF i HR2 jsem to mel tak ze jsem musel sakra hodne vzit za brzdu aby to slo do smyku (Hope Tech X2 na 180 formula kotouci) a i v bordelu to umelo zastavit fakt „na metru“… o to vic jsem zvedavy na Slaughtera :-D
noooo:)zalezi na pocasi:)) Slaughter brzdi fajn ale jak je vic bordelu hrabanka a tak, tak se rychleji zanese…
no ja to myslel tak ze jsem nemel ani problem s DHF ani s HR2… takze DHR dozadu protoze lp brzdi… to nejak nepotrebuju :-).. kazdopadne Slaughter bude jina sranda :-)
V parku mi DHRII přišla fakt super a lepší, než DHF, jezdím je na obou kolech (naprostej univerzál – prach bláto, tvrdý, měkký..), navíc tahle 2.4 je tlustší než DHF 2.5 (to jsou ty jejich starý rozměry). A jak píše wilda, váhu neřešit, butyl guma sama od sebe výrazně líp tlumí – neodskakuje a nesrovnatelně líp ochrání ráfky, o defektu nemluvě).. A řešit 200,– nebo 300,– kč rozdíl na gumě, která tobě vydrží min. 2 sezony je imho pitomost ;-)
Vozím teď butyly DHF a DHF (jedna guma mi zůstala na dojetí) a rozdíl oproti DHRII jsem pozoroval i na suchu. Dělej jak uznáš za vhodné, ale když kupuješ obě gumy nové, tak nevidím důvod to tak nenasadit. Navíc DHRII je dokonce o pár káčé levnější. :-) Dokonce se divím, že tady ještě nikdo nedoporučil kombinaci DHRII a DHRII… :-) A ty gumy než sjedeš, tak se stejně dřív rozpadnou. :-D
V ST směsi je po nich za chvíli, ale na LV vydrží asi dlouho no :-)))
Mám teď vzdau DHR II dual a vepředu ještě z loňska HR2 3C, který tam tak ještě minimálně půl sezóny vydrží.
Jak ho ale sjedu, hodím tam DHR II v ST nebo 3C, jsem zvědavý, jestli to bude nějaký rozdíl.
me DHR vepredu vubec nesedl, v zatackach to nedrzelo a bylo to nepredvidatelny, aspon takove jsou moje zkusenosti, dopredu uz me nesmi
a oproti cemu srovnavas, nebo co tam mas ted misto DHRII?
Co je DHR2?
Minion DHR II
hlavne vuci hr2 ten jsem jezdil zbytek sezony a planuju zase obout, ted tam mam Hanse Dampfa trailstar a i ten m eprijde predivdatelnejsi, proste s DHR ve predu jsme si nesedli, vzadu byl super
Nevím jakou máš verzi, ale v super tacky si fakt nemůžu stěžovat. Možná by mohl být nižší středový běhoun, ale to jsem pocítil jen na asfaltu
ja mel 3c myslim, to co bylo vzadu v origos na patriotu, sem to si ho schoval nez sjedu hr2 s tim ze pak pujde dopredu, ale vydrzel me tam chvilu a musel jsem si koupit hr2 a ten dhr sel dozadu
ale nerikam ze to nemuze byt tim ze sem v zatackach levej a vam to bude fungovat, kazdpoadne uz ho tam nechcu :)
Zajímavý, já mám s DHR2 a HR2 zkušenosti úplně přesně opačný, jen teda na zadním kole, tak možná to je tím :D
na zadrku me DHR prisel super, HR jsem vzadu nejel, tak je mozny ze na zadku se to chova jinak
dneska celyý den v prudkych kamenitych a suchych svazich, odklopenych trailech, prudkych tockach…
…DHR II fungoval skvele
…oproti DHFna zadku jsem se dostal v urcitych situacich mnohem driv(pocitove) pod kontrolu
btw., nebyli jste minuly vikend na Rychlebach? :)
jojo byli, zahlid jsem te nekde v centru, pjezdili ste ve snehu? :)
nejezdili, hezky jsme se tam probrodili po kolena ve snehu :)
Ahoj shanim toho slavneho Miniona DHR II Dual Compound 27eR kevlar u nas. Nikde jsem teměř nenašel jen za 1300,– což mi příjde fest.Neznáte nějaky eshop u nás?
Myalim, zejsem videl na koloshopu nebo nadookie.
Právě že jsem našel všude jenom drát, ale kevlaru nejak u nás není.....Abo co ještě je za novy trend do zadu?Chcelo by to neco agresivnějšího než ardent do zadu, prostě víc do sraček, ale at to jede,za dobrou cenu (do 1300), a ne schwalbe.
napis do koloshopu…
Spesl Purgatory…
Tak to jsem se přehlídl. Zkusil bych teda u Slováků, nebo tam hodil DHF nebo HRII. Český dovozce je bohužel na baterky… :-/
JJ jsem psal na Koloshop tak uvidíme jesli nemaji v plánu je dovézt za rozumnou cenu.
předpokládám,že hledáš 2,3..nejsou u nás už skoro dva roky,ta nabídka za 1300 je jediná, 2,4 ty už se dají sehnat
ty 2.4ky jsou WT pro vnitřní rozměr ráfku 35mm. Takže mám strach že by to DT Swiss 1900 spline v patkách…
Jojo, jsem taky cucel :D minion dhr ii kevlar s vahou okolo 800g nikde :Dpak koukl do katalogu maxxise a tam byli. Hold to bude chtít asi prohledat něco mimo CR
zajimalo by me porovnani: dvousmes DHF (novy model) vs HR2 dvousmes. na prední obruc. :)
hrII má hranatý profil,když jedeš po vnějších figurách máš pocit nervozity,stačí více položit
dhf má kulatý profil,v traverzu mi přijde,že více ujíždí bokem
diky, nebudu tedy vymyslet a napriste misto dhf-dhf zkusim konecne dozadu tu dhrII. na prednim zas dhf.
Mám HR na zadku a v zatáčce to při určitým náklonu trochu podklouzne, pak se chytnou boční špunty a drží. Takže vzadu dobrý, dopředu bych si ho nedal. Co je ale na něm nahovno, že v blátě děsně prokluzuje, nemá záběr a smýká se zleva doprava, hlavně z kopce dolů nikdy nevíš kam tě to oddriftuje :)
DHF dvousměs mám na předku a super guma, příště zkusím 3C
zajímavé mám to opačně hrII 3c maxxterra předek –2 roky
dhr 2c-krátce na zadku (není dhrII 2c ve 2,3) a zatím spíš zklamání…na pevném podkladu si to ale hezky mastí,někdy ho zkusím na předek,kde je jeho místo
pravda je,že hrII nesedí jemné bahýnko a ani se nedivým ty špuntíky nejsou moc vysoký a mezery docela velký,ale jinak naprostá spokojenost…i na ledě a ve sněhu :-)
To možná bude tím 3Cčkem… Já měl z HR2 úplně stejnej dojem jako Jimm22, na to jak je rozšířenej, mě teda hodně zklamal. DHR2 a Spešl Purgatory mi obojí seděly výrazně víc.
Já ho teda koupil znova at to znova zkusim. ale je tam prostě určitej náklon kdy nemam jistotu. Jakmile to tam ale naklopim víc tak drží skvěle. Jde o to se neleknout v tý první fázi.
No na mokrý trávě se mi jednou stalo, že než skončila ta první fáze, tak jsem jel doslova zadním kolem napřed :).
jj, to je klasika na HR, že tě začne zadní kolo v zatáčce předjíždět :)
Coz mi ne uplne vadi. Ale na predku potrebuju jistotu. A proste to nenaklopim pres tu tupou hranu kdy se topak zakousne. Je to v hlave ale ven to nejde. Me v tomhle ohledu vyhovovali hans dampfy. Ale to jak se necistili v bahne a sli rychle do kopru mi neskutecne sejrilo
kámoš přešel od spešlů na DHRII 2c na obou kolech a chrochtá si blahem,když jsem ho nutil koupit na předek 3c,tak 1600,– dát nechtěl…a ani se nedivím
Ty 3C verze jsou napálené, ale na předním kole ten plášť vydrží dlouho, tak se to asi vyplatí.
Snad to nebude vadit, kdyz to sem pridam. Mam tu hans dampf 26×2.35" SS Pacestar. Nikdy nejety. Nevesel se mne do zadni stavby meho monstra. Nemel by nekdo zajem?
Tohle se spis hodi to bazaru. Od toho tady ta rubrika je…
V bazaru to je. Chtel jsem sejen zeptat. Kdyby to slo smazat, tak to smazi, kdyz to vadi.
mama mavic cross roc quest 2,4 a spokojenost
Tak jsem zul "zimní kombo – HR2 2.4 EXO 3C/60a a nazul letní – DHF 2.5 EXO 3C/nový DHR2 2.3 EXO TR 2C a jsem hodně překvapenej, jak to jede.. Rozdíl fakt nečekaně velkej, takže možná i uvěřím, že ten DHR2 jede líp, než DHF – on je taky hubenější a figury jsou na rozdíl od DHF nejen nižší, ale kromě těch bočních i celkově menší.. rozdíl od "poctivýho 2.4 je i na pohled velikej :)
Kde jsi bral ten DHRII ? Potřebuju 27,5 (ne butyl) a u nás ho nikde na shopech nevidím.
Ja se divim ze to jeste neberete z bike24. Da se tam objednat lahudka jako minion dhf 27,5×2,5 DoubleDown TR 3C. DHR je tam samozrejme taky
Ale to je ta verze pro 35mm rafky idealne, ne?
někde u nás, už nevím, ale mám 26 a byl za dobrou cenu..
Díky ,
nakonec jsem objednal Agressora ,dle recenzí by to měl být slušnej univerzál.
Co novej maxxis aggressor? vypada jako zajimava alternativa.
Jop taky přemýšlím nad Aggresorem jak už nejde sehnat za rozumne penize ten Minion…, abo nejezdil někdo GEAX GOMA ?Abo ARdent 2.4 taky možnost.
Goma na zadku jede i drží, jediný problém je v blátě, tam je to o hubu.
A taky je to ingot.
Bohužel..
Zkoušel jsem kdysi na dh, večer jsem ji zase sundal z bezpečnostních důvodů :)
Minulý víkend jsem oddělal HR II 2.4 dual (na dopadu se mi žvejknul a hází jak prase). Je to druhá guma od Maxxisu, která mi takhle odešla (předtím Ardent), takže uvažuju, že se na Maxxis vykašlu a dám něco jiného. Se Schwalbe se mi nic podobného nikdy nestalo a to ani na papírových gumách jako NN2.25EVO.
Potřebuju rozměry 27,5 × 2,3–2,4" a dobrý brzdný grip i na měkkém povrchu a aby to trochu jelo.
Nějaké návrhy?
PS: Při nejhorším můžu nazout RoRa2.35, který jede fajn, ale na měkkém vůbec nebrzí…
To si nevybereš, taky jsem takhle odělal 2× maxxis, ale přes švalbe zase teče mléko a jdou jednoduše říznout z boku. Doufám, že už se mi to u maxxisu nestane k švábům už se mi fakt nechce. U conti jsem taky takhle taky dva rozházel a navíc ty jejich kostry a vzorky mě moc neberou. Škoda, že onza stojí takový ranec.
No já když tady čtu, jak všichni foukaj malý tlaky, tak mi to přijde absurdní. Foukám celkem dost, mám jedny z nejširších ráfků na trhu (teda kromě 650b+) a stejně jsem ho žvejknul…:(
A dávat nějaký šílený butyl na AM/EN kolo se mi teda nechce…
a není to třeba tou šířkou ráfků? :-) Já mám ráfky docela úzké, tlaky vozím docela nízké, váhu mám jak čuník před porážkou a tohle se mi ještě nestalo, ale nějak ani nevím o nikom v okolí, a to tu teď snad skoro všichni mají Maxxisy.
Edit: je fakt, že vozím ještě duše, tak jestli to nemůže mít nějaký vliv.
Tak chyba byla asi i v tom, že jsem dopadl do šikminy, ale to by snad 850g prakticky DH guma měla vydržet.
S tou šířkou to asi budou jen marketingový kecy…:(
Jo jo. Tenhle obrázek samozřejmě znám. :-)
Podle mě je to výrobní vada pláště, protože kolikrát jsem maxxisům naložil dost hnusně a nic a pak při blbosti prásk a bylo.
tak tak… kdyz vezmu, co uz zazil muj ardent vzadu…
A hlavně mi to udělal vždy zánovní plášť
ja jdu zpet od maxisu k schwalbe – asi kombo magic marry a dampf
tohle kombo jsem chvíli jezdil a i před relativně malým kopcem to samo háže malou placku, a to jen proto, že bajk nemá zpátečku :D
ja to jezdil skoro sezonu, u me dobry… jsem s tim rozhodne spokojenejsi nez s HRII ktery se zvejkaj a ja na nich proste neumim jezdit......
to mas dost opacnu skusenost jak skoro vsetci ostatni ale preco ne.
je velkej, mladej, silnej, plnej nadšemí a nejezdí s chrtama :D
no nevim, proti me je kazdej chrt… :D Me proste nevadi za lepsi chovani dolekopcom trosku zpomalit horekopcom… ;) hrII jsem dal sezonu, nejak si nerozumime…
zatni zuby, kousni Spesl a vyzkusej Butcher Grid/nebo Control 2Bliss
Spešl!?! Na MOJE kolo!?!
Tak si nevymejslej :-) Nebo kup dozadu DHR2 ve 2smesi a uvidis…
Kde bereš jistotu, že Spešla nežvejkneš, když je to převlečenej Maxxis? Jsi na nich ještě nic pořádného neskočil…
neberu.. ale zatim mi to pripada jako rozumna volba.. na zahranicnich webech dokonce tvrdi ze Grid 2bliss verze jsou i lepsi nez 3C TLR od Maxxisu… tak ja ti nevim…
jsme zase u toho, zhubni woe:))))))))))))))
Tobě už ty dva šklebáci lezou na mozek.....že jo?
hele jeste tu varianty jsou… hodne dobre se tvari novej Michelin… a co vim od kolegy tak par lidi co lita sponzorovany enduro jezdi na novym mitasu a prej se tvarej hodne schopne…
Měl jsem ho v ruce, docela těžítko, ale tváří se odolně.
ja to v ruce nemel :-) ale jak rikam.. kolega jezdi evropskou enduro serii jako hobik s klukama co ty Mitasy testujou.. tak doufam ze se mi o dostane do ruky taky.. zajima me to…
jo:))
zbejva ti jeste nejaka znacka?:)
Schwalbe bych si za plnou cenu dobrovolne nekoupil… Ty jejich smesi, to je za trest… Maxxis ti nevoni, Conti nema nic zajimavyho… Kdyz uz jo, tak vaha nesmysl:( Kendy, ale notaaak:) no a nic jinyho uz vlastne neni…
Joo, mozna Onza me napada… ty novy by snad mely kupodivu byt TLR…:)
Ještě třeba WTB, ale ty top verze také nejsou zrovna zdarma.
Jinak ten Nevegal X PRO DTC (60a/50a) KSCT by třeba nemusel být špatný.
no vidis, na WTB jsem uplne zapomnel a to jezdim vigilante vepredu:)
no hele, Kaficko vozi Kenda Honey Badger a nemuze si ho vynachvalit
(po tom, co se vykaslal na Hans Dampfy, Onzu rozsekal po par jizdach a uz ji nechtel ani videt)
ty jo cumim na to, vypada dobre… mozna je zkusim, bo na moto enduru byli kendy pomerne dobry gumy…
měl jsem ji vzadu na fritzkovi a musel jsem ji dát pryč, neskutečná kotva
jak velkej rozdil je to proti hr?
a jak drzi na mokrejch korenech :)
na mokrým nedrží a na asfaltu nejede, z Honey badger jsem přešel na HRII a je to přesně naopak :)
mel jsi xc verzi nebo dh? ta dh vypada totiz trosku podobne jako hr
Kafec jezdi na te DH verzi
asi to zkusim, kdyz nesednou poslu je Jirkovi… :D
měl jsem to na kole při koupi, kevlar, směs mi přišla docela lepivá na to jak nedržela ale nápis na plášti byl jen Kenda, žádný další potisk na něm nebyl
jo a jezdí je na zadním i Kamil Tatarkovič tak to asi až tak špatný nebude :)
dneska prijdou, myslim ze do tydne se na tom snad stihnu svezt…
Tak jen abych dal vedet – Honey badger verze DH pro, 2.4, bezduse. Zatim najeto par km po mistnich cestickach, sotolinach, jedovnice a par mist na „tajnejch“ v rychlebech. Vlhko i sucho.
Nahozeni – vetsina novych gum mi sla dilenskou pumpou, zde jsem musel k sousedovi na vzduch. Boky jsou fakt tvrdy, guma drzi tvar i prazdna – mam z nich dobrej pocit (ale to bude rozdil v te vaze oproti napr. HRII).
Gumy jedou srovnatelne jako kombo magic marry a hans dampf. Je trosku pomalejsi nez HRII. Hodne zalezi na tlaku – tady je rozdil opravdu poznat. Dobre drzi v hrabance, hline, blate i sypkym povrchu. V terenu je treba mit nafoukano tak akorat, kdyz je moc, zacina klouzat (ale to kazda guma). Zatacky – jistota vyrazne vetsi nez na hrII (neustreluje v urcitym uhlu naklonu) srovnatelny s MM. Na korenech a kamenech predek drzi srovnatelne s magic marry a hrII. V traverzu mi prijde uplne sebejista a ovladatelna. K pouziti vzadu bych mel jedinou vyhradu – jde pomerne rychle do smyku na tvrdym povrchu typu kamen,skalka apod… (lepsi se to s nizsim tlakem, ale porad bych radeji vice prilnavosti). Ovsem kdyz jsem videl ve stejnym miste swalby i hrII tak mi prijde ze klouze srovnatelne. Takze za me jsou to zcela konkurenceschopne gumy, nejsilnejsi budou v mokru a mekkem povrchu.
A jak se odvaluje v porovnání třeba s HRII ?
pise, ze se mu zda pomalejsi ;)
To já jsem dnes evidentně také. :)
Odkud jsi bral?
nekde jsem vyguglil na heurece… ? uz nevim z hlavy…
Mátě někdo zkušenost s Onza Ibex?
mame.. velkej pohodlnej balon.. na predku mi ale ujizdel na mokrych kamenech krapet vic nez mi bilo mile… 2C Minion DHF mi prisel trosku jistejsi a citelnejsi
Ano, jezdil jsem ho cca mesic a sel pryc. HD ci Miniony jsou urcite lepsi volba pro moje jezdeni.
Rychlejsi citelne neni a na brzdach rozhodne slabsi. Tolik moje zkusenost. Zalezi co jezdis..
pokud by mne je nekdo kazdy mesic lifroval novou sadu Ibexu, pak je to dobra guma
…lec rychle se sjizdi a smes je trochu tvrdsi, nez se mne libilo(v porovnani s TrailStarem nebo 3C MaxxTerra)
no ona je tvrdsi i nez 2C maxxis.. minimalne pocitove… DHF byl takovy jistejsi hlavne na korenench a sutrech za mokra
tvrda smes a jeste se rychle sjizdi? tak to je hodne blba kombinace:))
jj, na tom soudruzi z ndr makali hodně dlouho… :-D
sjizdi se rychle, paac jsou nizke a male figury
Na předku lidem z BF vydrží věčně:)
Wtb breakout ve 2,3 je jaká reálná šíře? 2,5ka už je těžká. Jeden z adeptů.
Hledám zadní plášť pro ženu a maxxis nechce, zbytečně výrazně popsán :D vepredu má novy MM a po predchozim HD je spokojená. Začala jezdit letos hobby enduroserii a zadni už to má za sebou, tak něco co není kotva a přitom drží a brzdí. Vzorku jako SmartSam se bojím co se brzdění tyce, HD ne proto mě napadl Breakout no…
Co Maxxis + černá laková fixa? To by nešlo? :-)
:D. Ono to tak stejně dopadne, že ji tam nasadim DHRko 2,4 to je odzkoušena pneu. Na běžné ježdění pro ni jasné SSko, nebo RockRazor by byl značka ideál. Ale když nejakej univerzální spíše s rezervou tak krom DHRka nevím proto opět WTB a nechci 55mm užovku ani kilovou pneu.
Aggressor je velmi slušnej univerzál, je trochu užší (2,3 má na 32 ráfku jen 58–59), ale na zadní kolo good..