- Jaky pouzivate nejtezsi prevod?
- Jaky nejtezsi mate?
32/10
48/11
53/12
Mám a i používám, k čemu ti ti bude netusim
Rozhoduji se, jestli jit do 11–28, 12–32, 14–34.
Kazde ma sve pro/proti a taky cena vymeny by byla od par stovek az po par tisic. Prechazim ze 6kolecka.
clovece ked netusis ci chces 11–28 alebo 14–34 (to je inak co za kazeta?) tak nevime ci to z ankety rozlusknes k zaverecnej spokojnosti.
To je sroubovaci 6kolecko, Shimano MFTZ30.
Chci rozsirit rozsah. Hodilo by se mi vice obema smery. To ale na 7kazete nepujde. Takze bud jednim vice, nebo kompromis – obema.
To je jednoduché. Pokud neměníš zároveň i převodníky, tak si kup kazetu se stejným rozsahem, budeš mít jemnější odstupňování. Jestli Ti teď chybí větší rozsah na některou stranu nebo na obě, kup si kazetu s větším rozsahem. Nejtěžší převody asi stejně použiješ jen na jízdu z kopce.
Takže laskavě napiš, k jakému kolu, jakým převodníkům a k jakým kolům/plášťům hledáš kazetu. Jinak to nemá cenu.
Kolega nebyl spokojen s odpovědí tady, tak to zkouší ještě jednou :-)
Aha, tak to mu poradím přejít rovnou na 11–28 ve spojení s převodníky 24–34–44, pravda, stačily by mu nejspíš i 22–32–42. Nebude s sebou přece vozit žádné zbytečné železo!
Když už četl o optimální kadenci šlapání, tak ať ji použije. Na 48/11 s plášti 28 mm šlapu dolekopcom >50 km/hod a není to ještě na krev.
Uz se na optimalni kadenci chystam. Nejsem ale zaden zavodnik, jen nekdy specham jako vsichni a z kopcu casto s 48/14 slapu naprazdno, takze radeji neslapu, protoze to nema cenu.
Kazeta 13–30z
Když budeš slušný a trochu ufňukaný, podaří se Ti vysomrovat od uživatelů jednotlivé jeté pastorky podle potřeby a můžeš si doskládat v podstatě jakoukoliv kazetu.
Se 13–30 to máš rozšířené oběma směry ze stávající 14–28 podobně. Ale asi bych prvně vyměnil plečku, na kterou to hodláš bastlit. Rámy, které by neměly omezení na 7sp se v bazaru občas mihnou kolem 600 Kč.
P.S. 48/11 je těžší převod než 50/12, který mám na silničce.
Jeste bych mel dotaz. Co na tak rychle slapani kolena? Nedochazi tak k vetsimu opotrebovani? Dam si treba 3 hodinky jizdy na kole, ujedu 60km. Je pro mne lepsi jet 50,60/minutu nebo to „vytacet“ az nekde ke 100? Diky.
kolem 90rpm je tak nějak optimum
Kolena naopak trpěj nízkou kadencí (50–60)…
Kolega by rad vice nazoru nez jen ten jeden :).
Ano chybi mi vetsi rozsah. Jsem ale omezeny 7kazetou, takze zvazuju co zvolit. Kdyby to slo tak si vyberu 10–42 a neresim to. Ale tak bohaty zase nejsem a navic to omezeni (7).
K prevodnikum 28–38–48 na treku, ktery pouzivam z 95% na cestach. Rafky jsou 622. Z kopcu by se hodily tezsi prevody, do kopcu lehci. Nejsem takovy frajer, ze zvladam hory levou zadnim, jako zavodnici tady. Na 15% – 20% stoupani s 28/28 mam dost abych to vyjel. No a do toho vseho vstupuje jeste rychla kadence, na kterou jsem nebyl zvykly. Navic konci hezke pocasi a nemuzu to vse zkusit na kole.
A co sroubovaci 7-kolecko 10–42?
A kde jsi ho videl?
Pod 14 (13) se sroubovaci nedostane (v dnesni dobe).
No existuje, uz tu mozna i nekde padl odkaz, nema to vsak smysl shanet. Lepsi preplest na kazetovy naboj a ne vymyslet takove kraviny.
Sežene sedmirychlostní kazetový náboj s pevnou osou jen na matky? Podle mě ne a jinak to pořádně nedá na rám bez patky na hazku.
Nevim, ale tipuju, ze kazetovy naboj na matky neni az takovy problem a pripadna podlozka pod kazetu uz vubec.
… nevím, najdeš link?
náboje >7sp jsou širší.
Si to najdi sam, podivej se na bike4u, kolonet a cyklosen, urcite tam najdes. Pokud ne, kup 7r. nabu na RU, ta se jeste bezne prodava a jen vymen osu. Bacha na spravny prumer. Nebo jak psal Vilem 8r. nabu a podlozku. To mas asi nejakou starou plecku kolo, vic nema smysl investovat.
V poslednim pripade muzes napsat do bike4u a nabu ti pan Barta sezene.
hledat to nebudu, jen mě zajímá jestli něco takovýho je.
Treba. Ber to jako inspiraci,ze pisou silnicni, bude v jeho pripade spis plus, protoze takoveto ramy maji casto 130mm. Takove naby proste existuji a neni to problem.
Ja ji neshanim, takze nic vic hledat nebudu.
Diky moc za ten odkaz. To je asi jedina na ceskem trhu. Nenasel jsem na netu zadnou jinou. Taky je mozne ze je to „rucne“ predelane.
Jinac tydle 2 obchody je maji.
Kde je fyzicky maji nevim, ale myslim, ze tech moznosti je vic, i kdyz na netu nejsou k dohledani.
Kdyz jsem kdysi delaval v servise, tak jsme takoveto naby pouzivali na ozivovani starsich kol, ktere mely tenke plechove patky.
Ty naby jsme normalne kupovali ve velkoobchodu typu KCK atd., cena byla neco kolem 300–400,–.
Jo existuje, ale uz se asi neda sehnat. Nekdo to uvadel 11z. A posledni pastorek je pridelany jinak, nez se dela bezne, nejak zevnitr nebo co…
39/11 (XC závoďák)
36/11 (XC full-hard)
53/11 (silnice)
Jsem zvědavej kdo používá na kole těžší převod, než jaký na něm má?
A ja zase, kdo nepouziva nejtezsi prevod, ikdyz ho ma = je pro nej zbytecny.
53/11 Jednice
53/13 Kroska
50/12 Zimák
53×11
Ale uvazju prejit na 53×9 nebo aspon 53×10 (staci kombinackama vylomit zub ci dva).
ja ti nevim, prej tyhle upraveny devitky a desitky dost rychle opotrebovavaj, hlavne, kdyz s nima jezdis hodne do kopce a tak, radsi dej 56 nebo 58 zubu velkej tac
To pak bude v otáčkách vibrovat, musíš vylamovat každý druhý zub.
Prosimtě, jak má vylamovat každej druhej zub u kolečka s 11 zuby? :-)
Tvoje rada jde aplikovat jen na kazetu, která končí kolečkem se sudým počtem zubů (nejčastěji 12)
Jj to jsem zapoměl dodat, 12 nebo 14 zubů. …i když vylamování u 11ky by taky mělo možná zajímavý výsledek ))).
Zeby nekonecne tezky prevod :D.
Jinac dobry for s tim vylamovanim zubu, co by si pomohl :D:D.
Kým nenapíšete, kedy s tým vylamovaním každého druhého zubu prestať, nepomôže ani koliečko s párnym počtom zubov
Stačí o tom nepřemejšlet a nebát se druhý rundy ;)
Tss, si myslis ze jsi vynalezce? Na tohle uz prisli davno!
50/11 silnička
36/11 bike FS
46/12 cyklokroska/zimák
Využiju je.
40/11
30/11
36/16
0,29/1
0,26/1
53×11
Per tam velkou ! :D
44×11 XC bajk
36×11 FR bajk
obojí využívám
40*11 HT bike
Pro účely tvého sběru dat.-)
44/11 MTB 26 HT – používám zřídka
53/11 záložní silnička – používám často
69/8 na mtb
95/5 na silnici
v autě pětku
Je to celé dost nesmyslné. Osobně bych se vykašlal na výměnu kazety, ale raději vyměnil kliky za nějaké s větším rozdílem v ozubení. Ty kazety s velkým rozsahem mají totiž velké rozdíly mezi jednotlivými kolečky. A až budeš šlapat delší cestu po rovince proti větru, budeš marně hledat vhodný převod.
To by bylo lepsi, akorat takove nemuzu najit. Bud jsou MTB s lehcimi, myslim 22–44 nebo silnicni s 28–48 a to mam. Neco treba jako 22–53 nesezenu. To by bylo super.
Nejsem úplně odborník, ale na některých klikách se dají kotouče s ozubením vyměnit (jsou připevněny šrouby). Nemohl bys u svého přehodit jen velkou nebo malou placku? Chtělo by to ale zeptat se v servisu, zda by to pak zvládl přesmykač.
Nevím, jak přesmykač, ale kvůli napnutí na tácech 22-xx-53 bys musel mít ramínko přehazovačky až po asfalt. Tohle fakt nemá cenu, tác 53z určitě nepotřebuješ, ke kazetě xx-11 stačí bohatě 48z.
Normální je nespekulovat nad nesmysly, ale jezdit běžně jednu kazetu a na výlety do terénu a větších kopců si přehodit jinou, popř. mít dva různé záplety i s pláštěm a kazetou nebo rovnou dva specializované bicykly.
A hlavně se naučit šlapat. A propos, máš nášlapy? Ty zvednou výkon do kopce celkem nečekaně.
S tím nelze než souhlasit. Osobně by mi taky připadá stávající rozsah dostatečný. Spíše to bude o technice šlapání. No, ale experimentům se meze nekladou :-) sice to něco stojí, ale zase nasbírá spoustu zkušeností.
50×11
40×11
ja se vzdy nejvic nadru kdyz tam mam 26/36, takze to musi byt nejtezsi prevod logicky
silnička: 53–12
MTB 26": 44–11 (ten velmi často a zásadně mi vadí, že u nových biků bývá často jen 36–38/11)
Tak jsem meril a zjistil jsem nasledujici. Po rovinkach a z kopcu mi vyhovuje cca 60–70. Kdyz slapu rychleji, tak mi to prijde takove „divne“, slapu jak blby, unavim se a nejede to tak rychle jak by podle rychlosti slapani melo. Asi to bude o zvyku…
Cim vetsi stoupani, tim vyssi kadence, 80 mi do kopcu vyhovuje asi nejvice. Obcas jsem se k te 90 dostal, ale prislo mi to uz moc.
Je ale zase fakt ze vyssi kadence mi pomohly, kdyz uz me bolely nohy a kolena jak das a diky nim jsem se v pohode dostal domu.
Uz jsem se rozhodl, ze pujdu do 7kazety 12–32. Stred mi v servise predelaji z rychloupinaku na klasickou osku s matkami. Pres hak prehazovacky by nedrzel rychloupinak dobre. Vepredu zustanu na 28–38–48.
Jeste otazka na zaver, kolik toho rocne najezdite/natrenujete v posilovne. A kolikakilometrove kopce (s prumernym stoupanim cca 10%) s tim zvladnete vyjet?
Tak posilovat je dobrý pravidelně, ne jenom přes zimní „pauzu“, odpadají tak jakékoliv problémy se zády. Navíc k 10% stoupání na silničce je kolikrát potřeba zapojit celý tělo, takže se to hodí :-D
Jo to je pravda :). A kolik zvladas km takoveho kopce vyjet? Nedavno jsem mel pred sebou skoro 10km a docela tvrde jsem narazil :D.
Tak na sílu můžeš jet jenom nějaký krátký stojky a brzo ti začne docházet.
A co je to ta stojka? :)
to záleží na tréninku, ale jsou v cizině závody, kde nad 10% trávíš hodiny času, extrém asi Salz A trasa, kde počítám, že z 7700 převýšení tak polovinu nastoupáš ve sklonu nad 10%, jak dlouho to kdo jede to už je individuální.
Pointa je taková, že při kvalitním tréninku by ti mělo být jedno v jakém sklonu stoupáš, pokud pomineme extrémy jako Zoncolan
Silnicka 50×12
32×11
53×12
68×9
Co to je? Nejaka skladacka, nebo co?
Internet snese všechno :-D
mam a pouzivam 42/11 na mtb z kopce
32/11 bike
50/11 Grade
dostačující na obou