• Sidonius

    Zdravím Vás,

    potřebuji radu, jaký vybrat rám na horské kolo(geometrie)

    Měřím cca 178/80kg. Kolo budu používat jak na silnici, tak polní cesty,jízda v lese, slabší terén, nikoliv extrem kros.

    Max jízda v zátahu do 60km.

    Komponety si nechám poradit,cena kola by měla být do 17tis max.

    (nedovedu odhadnot cenu rámu, dle ceny komponentů)

    Jak se měří správně délka nohy, od rozkroku,pasu?

    Líbilo se mi kolo GT Zaskar, ale někdo mi tvrdil, že je to moc sportovní a že budu na tom moc natáhnutej(ge­ometrie rámu)

    Jinak vidlice u kola cca 100mm zdvih.

    Díky za info, či odkaz něco o rámech…moc jsem nenašel

    Ď.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • op  

      spocitej si to a vem si ram dle efektivni delky horni ramovky (Virtual Top Tube Length) v dolni casti rozsahu pro XC geometrii co Ti vyjde v tabulce.

      Linku na „levne“ HT ramy je tu vsude spoustu. Za 6tis je nejlepsi vyber, ale to uz by ses asi nevesel (nebo obtizne) do vysledne castky 17tis. Zaskara bych asi nebral, ale GT Avalange je prijemna „easy“ geometrie a je dost levny.

      0 0
      • Patar  

        Kalkulátor pro silniční kola nelze použít ani pro crosse , ani mtb , ani další verze kol. Pro různé druhy kol musí být samoataný program , rovněž zohlednění zdravotního stavu a výkonnost je třeba brát v úvahu při konzultacích.

        0 0
        • op  

          vsak si tam clovek zvoli jestli pocita silnici nebo MTB a ja poslal link na MTB.

          0 0
    • Lišák  

      Domluv se se scalarem. Tohle kolo poskládal za podobnou cenu pro mého kamaráda. Měl v zadání odolnější kola, protože kamoš má 100+kg a je docela dravec, počítám s tím, že bude kolu dost nakládat. Tobě by stačila nějaká lehčí kola.

      0 0
      • Bysto  

        +1, kolečko jak lusk

        máš ideálnu výšku na rám veľkosti M, tam neni skoro čo riešiť

        0 0
      • Sidonius  

        moc pěkný kolo:-) .Mám kontakt MD cyklo,tak uvidíme co se dá poskládat.

        Jinak doma mám starej krám Amulet 1026, ani nevím co je to za rám, jednak nevzledný :-(Sám přemýšlím ,zda vyměnit vidlici a nechat přítelkini, či prodat.

        Už se těším na nové.

        0 0
        • Sidonius  

          teda přítelkyni :-)

          0 0
        • Alibaba  

          …ideální zimák!

          0 0
        • Lišák  

          Funkčních vidlic s palcovým sloupkem asi moc na výběr nebude. Jak píše Alibaba, dej tam blatníky a nech to jako kolo do sr*ček.

          Pokud bys to chtěl prodat, tak nečekej nějakou velkou sumu. Počítám tak 2–2,5kKč, když to dobře půjde.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Patar  

      Bývalý zápasník , nyní ředitel policejní soukromé školy?

      0 0
    • siafu  

      jako nevím, do jaké míry se ti podaří hned napoprvé pořídit rám pro tebe ideální geometrie… mně se k tomu podařilo zhruba dostat až na třetí pokus :) První kolo bylo na rámu 17.5" při 165 cm – to bylo moc, takže po nějaké době následoval nákup prvního rámu – tentokrát 16" a víc mě ani moc nezajímalo – rám tedy byl spíše delší /570mm/ a bohužel měl i delší hlav. trubku, což u menšího rámu není moc výhodné pro dostatečné snížení posedu. Takže další rám už musel mít i nižší hlav. trubku a pro změnu byl také kratší /552mm/ – to je tedy můj současný rám. Další rám by mohl mít ještě o něco nižší standover, což by asi vycházelo na Scott Scale :D

      jinak rám se již snažím řešit spolu s představcem, takže mám stanovenou zhruba optimální délku představce a k tomu pak vybírám rám vhodné délky tak, aby bylo možné použít danou délku představce. Z rámů, které mají požadovanou délku, je pak nejlepší vybrat ten nejnižší rám tak, aby ještě stačila přijatelná délka sedlovky.

      Co se týká GT – pokud ti jde především o sportovní výkon, tak jednoznačně Zaskar, pokud chceš jezdit víc na pohodu, tak Avalanche.

      0 0
    • Mirek_29  

      A co zkusit Velo camp a svézt se na tom kole popřípadě si vyzkoušet X dalších. To by bylo aby ti něco nevyhovovalo.

      0 0
    • marapara  

      Zaskara jsem jezdil několik let, než mi podruhé rupnul, poprvé jsem ho nechal zavařit. Jede dobře, ale hodně tvrdý a nepohodlný. Člověk je na něm fakt nataženější.

      Potom, co mi podruhé rupnul, jsem koupil RB CRR. Váhově jsou skoro nastejno, RB jsem bral XL, Zaskara jsem měl L, RB je o fous těžší. Jede dobře, řekl bych skoro tak jako Zaskar, ale rám je o třídu pohodlnější. Asi jiný materiál, jiné průměry trubek, RB má širší trubky.

      0 0
    • sorak  

      jedině Mrazek :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.