chtěl bych jezdit i v zimě,dejte mi radu.komponenty,ram,vidlice.dikas
chtěl bych jezdit i v zimě,dejte mi radu.komponenty,ram,vidlice.dikas
sory blbě sem to zařidil měla by to byt tech.rada
Ahoj, jezdim v yime na spec. roubaix selokarbon na dure a je to v pohode, je to hlavne pohodlny…
:-))
maš tam odpr. vidli?
Pokud se ptáš na to, jestli existují speciální rámy a komponenty na ježdění v zimě, tak máš smůlu – nic takového není (teda snad na pláště).
a co je jan kopka co jezdi na ramu duratec career 11 s upravou pro široka sněžna kola s trojitym rafkem
Možná by stálo zato zamyslet se nad tím, jestli by nestálo zato, svůj dotaz trochu specifikovat – třeba do sněhu nebo tak. Co bude příště?? Poraďte kolo na ježdění v létě??:-)))
Pokud mě paměť neklame, četl jsem někde článek o Kopkově výbavě na závod na Aljašce a tam teda pár vychytávek popsanejch bylo – třeba dva ráfky svařený k sobě…
jj.ten članek sem taky četl…hodně zajimave
tak jo tedy na zimni ježděni.
chtel bych jezdit i po sněhu tak i po osolenych cestach.
Tak to bych doporucil UPLNE obycejny AL ram, ktery vydrzi dve sezony a pak ho vyhodis – te soli nic nezzabrani, aby Ti to nerozezrala, je to svinstvo..a na snih si vemes siroky plaste, takze vybirej tak, aby jsi mohl dat 2,3" gumu aspon :)
Odpruzena vidlice je diskutabilni.
A pak jeste – co blatniky? Osoleny cesty = mokry = ptorebujes blatniky, ktery Ti budou ve velkym mnostvi snehu zavazet :)
Presne tak, neco ceho ti nebude lito.
No tohohle mi trochu lito bylo, prece jen stara klasika, po dvou kanadskych zimach denniho dojizdeni do prace bylodost orezle. (Rano jsem prijel do prace, a dom sel radej pesky…)
S přítulkyní jezdíme 4 sezóny resp. ona 4 já jenom 3 jaksi za ní pokulhávám a ona má stále pořád stejný kolo a sůl jí to nerozebrala, já teda to lonský prodal ale taky v supr stavu, důležitý je aby jsi měl co nejméně spojení železo hliník neošetřený vazelínou, jinak to dělá el. článek a hliník mizí před očima, tak že co šlo máme přidělané plastovými elektro. stahovacími pásky místo kovových držáků a šroubků blatníků doporučuji ty nejdelší ozn. Scorpion, no a osky náb., střed., hlavovku, čepy véček, atd. namazat pořádně vazelínou a po každé cestě v solance to ofukuji tlakovým vzduchem a kup si velký WD nebo něco na přehaz. a řetěz, a stříkej a stříkej, jak ti jednou zarezne špatně se pak rozchází.
Dobrá odpružená (příp. doplněná fullem) je IMHO nutnost. Taková rozšlapaná a pak zmrzlá pěšina je snad nejhorší co může být. To by Ti s pevnou vypadaly plomby ze zubů.
tady máš návod na zimní ježdění dle J. Kopky www.jankopka.cz i s výbavou:)
Ram klidne takovej. Men jen kola, at nemusis prezouvat plaste. Je to pohodlnejsi…
Nechápu proč mít speciální kolo na zimu.Normálně jsem vyždy jezdil na to samém co vlétě.Je potřeba korát vyměnit pláště.Používat řetěz s nějakou lepší povrchovou úpravou.A chce to dobrou vidlici, co v zimě netuhne(v žádném případě tedy ne mazanou vazelínou).No a pokud trochu přitvrdí tlumení, tak na vidli nastavit tlumení na méně, pokud nastavování nemáš, tak na zimu řídčí olej.Jinak to nic extra nepotřebuje.Jezdím v zimě na kole už od roku 1992 a nikdy se solí nebyly žádné problémy(až na řetěz, ale když se maze a čistí o každé vyjížce tak je OK)