Chystám se koupit si pro novou sezonu XC full a váhám mezi těmito alternativami:
- TREK Top fuel 9
- MERIDA 96 3000D
- CUBE AMS PRO
Do čeho mám jít a proč?
Perou se mi v hlavě různé argumenty pro i proti a jsem zvědavý na ty vaše.
J.
Chystám se koupit si pro novou sezonu XC full a váhám mezi těmito alternativami:
Do čeho mám jít a proč?
Perou se mi v hlavě různé argumenty pro i proti a jsem zvědavý na ty vaše.
J.
za me trek, je to fakt pecka, jede, funguje, vaha paradni, komponenty taky
Za mna Cube,je lahucky a pekne vali,tiez nad tym ramom uvazujem,odkedy som ho vyskusal :-) A za super cenu na bike-discount
Za mě ninety-six :) Jediny full co jezdí světový pohár (prýý) :D Ae možná bych počkal na modely 2010.
aj to je ale nesmysl
:) jasně a ta tuna Epiců jede mimo pořadí bez čísla :)
myslím, že by se našly i Anthemy a Sparky.
bavíme se o XC WC.
a Scalpelů :D přesně tak většina jezdců velkých teamu má k dispozici jak fulla tak HT a může si podle trati volit na čem pojede, sponzor samozřejmě tlačí FS
Za mě trek…protože se mi líbí, není to žádný opsaný systém odpružení a stojí za tím dlouhodobý vývoj, tedy žádná rychlokvaška.
:) Zrovna systém Treku je z těch zmíněných nejmladší a srovnává se s nejosvědčenějšími systémy na trhu:
FSR u Cube
Přepákovaným jednočepem u Meridy (původně ho využíval i Trek)
Pak Trek tak dlouho bádal, až posunul čep přepákovaného jednočepu až do osy zadního kola a je to tu :) – není to FSR, nemusí se platit licenční poplatky Specialized a funguje to skoro ta dobře jako FSR
PS: žádné z těch 3 kol není špatné a za všemi stojí dlouholetý vývoj a tetování se závodními teamy :)
myslím že se žádným z těch kol nešlápneš vedle :-)
já bych si asi vybral Treka
Za mě Trek. Top Fuel je super kolo, lehký a pružení funguje skvěle. Ale ať vybereš jakýkoliv, tak neuděláš špatně.
No to je právě to dilema.
U treka si chválí zadní stavbu s čepem v místě náby. Tvrdili mi, že ostatní konstrukce při brždění tuhnou a přestávají pružit nebo dokonce kopou pokud je tlumič před bržděním stlačený.
Nemám zkušenost, je to tak? Poznám to? Jestli jo, tak 99% kol vlastně špatně pruží ve sjezdu pod brzdami…
J.
tuhnutí podle mě nepoznáš, ne u tohoto zdvihu … (když tedy proti sobě postavíš FSR Cube a jednočep Meridy, Trek je možná uprostřed) Zkoušel jsem všechny a všechno jede stejně dobře :)
V extremních podmínkách nefunguje dokonale žádný kolo. Je to hodně o nastavení tlumiče. Myslim že to neni poznat a nakopávat to nebude.
Tak díky za povzbuzení :-)
Ještě bych se rád zeptal na vidlice. Na těchto kolech jsou buď
TREK – RS SID RockShox SID Race w/remote Pop Loc, dual air, Motion Control, rebound, alloy steerer, 100mm
nebo
MERIDA – Fox F100RL lockout,
nebo
CUBE – Rock Shox Reba Race U-turn 90–120mm, Motion Control, PopLoc
Jak moc velký kompromis je REBA v porovnání se SIDem a FOXem? Nejsem žádný specialista a tuner, takže jemné niance stejně nepoznám (doposud jezdím na BOMBERu Z4 v továrním nastavení…).
J.
Sid je v podstatě odlehčená Reba, ale i trochu záleží na verzích, plusem u Reby je štelování zdvihu U-Turn, ale zase je pakárna to měnit za jízdy :D ukroutíš si ruku. Osobnmě bych asi radši bral tu Rebu než Sida.
Fox je váhově někde mezi funkčně bude nejlepší, na servis nejdražší, jinak ale sou to všechno super vidlice
U u-turnové Reby pokud neplánuje úpravu vidlice je navíc (a řekl bych i hlavním) plusem lepší průběh (menší progresivita). U-turnová Reba má průběh velmi dobrý už v originále a není třeba s ním cokoliv dělat.
Já bych z tohoto vzal určitě u-turnovou Rebu právě kvůli průběhu + kvůli 120mm zdvihu a případně i ten u-turn se někdy může hodit.
Je jasný, že SID bude proti Rebě odlehčený, ale prý má i víc ovládacích prvků. Co na té REBĚ chybí?
Osobně vidlice RockShox neznám, tak nevím…
J.
nemělo by Rebě chybět nic, ale stačí si to srovnat na stránkách RS
Ja bych nejvic chtel treka, jedinej duvod proc ho nemam je strach, ze by mi ho nekdo ukrad. Cube se mi libi – nejvic pripomina klasicky HT. Meridu ne, neduveruju tomu.
Za mě 96 nebo Trek :)
Trek :o)
Také jsem z těch nabízených možností pro Trek.
Za mě CUBE,protože ho teď mám:-).Treka nebo Fishera už ne.Měl jsem jich několik a všechno prasklo.S CUBE STEREO naprostá spokojenost.Jen doufám ,že vydrží víc než TREK.
neznám tvůj rozpočet, ale třeba i následující bych já zařadil do výběru:
http://www.mojekolo.cz/…on-team-sram
Zdravim,
tu meridu a trek nepoznam,ale par mesiacov mam cube ams pro 2009,tak sa vyjadrim aspon k nemu – vyborny ram,dal som mu uz naozaj riadne do tela,ale nikdy nesklamal, s komponentmi fox je vyborne zohraty,ale s tou nastavitelnou rebou to bude mozno este lepsie – budes si moct viac dovolit pri zjazdoch. Ak Ta nejaka koruna navyse nezabije, odporucal by som brzdy Formula R1.
Najlepsie spravis,ak sa na vsetkych troch adeptoch prevezies a uvidis,ktory Ti sadne najlepsie.Vsetko su to spickove biky a myslim,ze rozhodne Tvoj subjektivny dojem z nich…
Z těchto tří značek jsem zkoušel Treka a Meridu.
Vzal bych Treka.
Skvěle fungující odpružení a povedená geometrie.
Jediná kosmetická vada byly pro mě pláště – nedržely, ale to je drobnost.
Určitě běž do Treku..jak už tu někdo říkal..ty kola prostě jedou..:)
Tak další TREK v čudu.Tentokrát kolega TREK REMEDY.Asi tisícovka najetá,prasklé pod sedlovkou v místě napojení horní rámové trubky a roury sedlovky.Ježděno rekreačně,tedy žádná divočina.Uznávám ,že ty kola jsou pěkný a funkční,ale už to přeháněj s dietou rámů řekl bych.
další výhoda je, že ti Trek bezproblémů uzná reklamaci..:)
Jo mě uznal před rokem reklamaci Zigguratu(to je sice Fisher,ale stejný dovozce i fabrika-vím že to víte,ale pro jistotu:-)) a do dneška ho nemám.Už jsem nad tím mávnul rukou a pořídil Supa HT a Cube stereo do terénu.Co vydrží proti Treku nebo Fisherovi samozdřejmě netuším.
záleží jak je solidní prodejce…:)
Ale ještě si neodpustím: http://www.specialized.com/…CBkModel.jsp?…
Za mě Cube
Asi bych se nebál uvažovat i nad jinými značkami. Co třeba tohle ?