• Vikaj

    Je mi jasný, že to je hodně individuální, ale přeci jen by mě zajímal váš osobní třeba i obecný názor. Já řeším jestli si nechat předělat 100 na 80 (na kterou jsem byl zvyklí) na 100 si přijdu míň jistý při prudkých výjezdech, ale ještě jsem toho s ní moc nenajezdil… Dík

    0 0
    • Hejdik  

      Jdi na 100.Zvykneš si a v mnohých případech ti 2cm navíc určo sejdou vhod. Mluvím z vlastní zkušenosti.

      0 0
    • coffield  

      Vzadu i vepředu můžeš nechat 100mm, pokud je to dobrá vidle a dobrý tlumič. Hodně záleží na geometrii kola a tu lze při každém (rozumném) zdvihu (a 100mm je stále ještě rozumných) lehoučce upravovat otáčením představce, ubíráním podložek, posouváním sedla…

      0 0
    • marapara  

      Obecně záleží na vkusu jednotlivých soudruhů :). Sice na XC by měl ostačit i těch 80 mm, ale já bych bral spíš 100 mm. Je to tak akorát.

      0 0
    • kubad  

      nech 100mm a uprav geometrii kola snížením představce. buď ho otoč do negativu, nebo vyndej podložky pod ním jestly tam nějaké máš

      0 0
    • McBlacky  

      80 ti na XC v závodním pojetí /pohár/ stačí. Jde spíše o max ovladatelnost kola a zároveň potřebuješ dobrou geometrii pro výjezdy a rovinky. Někdo jezdí XC i s pevnou /ekvivalent 60 nebo 80/. 100 rozhodně využiješ, otázka je jak ti to pomůže.

      jezdil jsem /na závoďáku/ 100 a ted 80 a nevidím moc rozdíl. Z kopce stačím všem a do kopce to je lepší.

      Jde i to výšku vidle, ne každá má stejnou při stejném zdvihu a tak některá 80 může být vysoká téměř jako jiná stovka

      0 0
      • Hejdik  

        Trochu taky záleží na tom jaký máš systém pružení,jestli vzduch,nebo pružinu. Já jsem měl 85mm marušu vzduch a byl jsem z ní dost vydrncanej,protože jsem si při tomhle zdvihu nemohl příliš dovolit nižší tlak,tak jsem přešel na Marušu 105mm a rozdíl byl úžasný. Nemůžu si ji vynachválit.

        0 0
        • kubad  

          sorry ale na XC závody brát pružinovou vidli je celkem nesmysl.Pokud teda chceš závodit :-)

          0 0
          • Hejdik  

            To se asi budu muset zeptat tchána,jak může závodit na pružinové vidlici:-)))

            0 0
            • kubad  

              pokud jedeš na výsledek tak asi nebudeš tahat půl kila navíc ne??? Podívej se pořádně na čem se XC jezdí a prosím nepleť si to s Maratonem.

              0 0
        • McBlacky  

          pokud nemáš zamykání a chceš jet na výsledek tak budeš vydrncanej vždy.

          na závody mám 80 vzduch s lockem manitou. U RS bych ale vozil nejspíš 100 díky vyšší progresivitě.

          0 0
    • kolda  

      jezdil jsem 80 i 100 mm. 100 mm mi pripadne lepsi. jakou vidli chces predelavat?

      0 0
    • Daf  

      Jezdim 80mm. V tvem pripade bych nechal 100mm jen pokud mas moznost o ty 2cm snizit riditka.

      0 0
    • Oakey  

      Dneska bys klidně na ty závody, kdyby byly v náročnym terénu mohl vozit 120 mm, protože dnešní systémy si už si timhle zdvihem i v závodnickym podání umí poradit. Jinak pro závodění v český kotlině bych se vůbec nebál jít do těch 100mm. 80 už mi příde trochu archaický a ten rozdíl těch dvou centimetrů ti s geometrií skoro nehne.

      0 0
      • McBlacky  

        no právě že hne. Zkus si na jet kole 80 / 100 / 120 krátce po sobě.

        mám vidli 85–130 a můžu ti říct, že zatímco na 85 po rovince na silnici je to pila, tak s 130 je to utrpení. A to i v případě, že je zamčená lockem.

        0 0
        • kubad  

          přesně tak je to sakra poznat jak těch 20mm zpomalí kolo. pokud neupravíš geometrii. Mám to taky ověřeno.

          0 0
        • kolda  

          kdyz otoci predstavec a vynda podlozku, tak je ± zpet na puvodni geometrii. me teda ty 2 cm navic + citlivejsi vidle dost zrychlily dolu – ale jak sam vis, nejsem z kopce zadnej rychlik :)

          0 0
    • grafik  

      80 je ideal

      0 0
    • FonDrak  

      Moc Vám tady do toho nekecám, ale teď mi to nedalo. Omlouvám se všem, ale donutilo mne to k jisté nostalgii ..:o) Na biku pamatuju, když jsme na XC (tehdy se mluvilo spíš o CC) vozili odpružené představce, pak vidle Kangaroo, když přišel (tuším 1995) pružinovej Bomber s 65 mm zdvihu, tak jsme jásali a nevěřili vlastním pocitům. Z1 se 100 mm nám připadala jako DH věc. Kolem roku 2000 jsem si všiml, že všichni jezděj už těch 100 mm, většinou vzduch a byly to děsné zbíječky … Dnes už hodně lidí jezdí 130 mm, ovšem samo že ne na závodní XC. Jen tím chci říct, že nakonec se vždycky prosadil větší zdvih… (samozřejmě to souvisí se zlepšující se funkcí vidlic – tlumení, progresivita, lock out, …) Hrozně záleží co si kdo představuje pod pojmem závodění (do 10. fleku na republice?, do 100. místa na amatérském závodě u Olomouce nebo snad v Beskydech?, „závodění“ je hodně široký pojem …), ono ty 2 cm jsou někdy spíš o psychice a pocitu z jízdy než o objektivně měřeném výkonu. 80 mm je konzervativní, 100 mm bude v budoucnu dominovat, ale jak komu vyhovuje a jak je kdo zvyklej. Hrozně záleží na konkrétní vidli, její geometrii a jízdním projevu. Já bych do 80 mm už nešel, ale už dávno nejezdím na úrovni českýho poháru, takže tu do toho asi nemám co mluvit … PS.: Před pár lety se vášnivě diskutovalo, o kotoučovkách a chrti se bili do krve, že jsou na závodní XC k ničemu, jakpak je to dnes … :o)

      0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0
  • miki

    Ty fakt potřebuješ dobře mířenou ránu mezi světla.

    0 0
  • roud

    Ty seš asi dobrej chudák…

    0 0
  • cekanka

    Obsah tohoto příspěvku není vhodný pro slabší povahy a už vůbec ne pro děti!!! JDI S TÍM DO ****** TY TUPEJ LOGARITME NEBO SI OBLIŽ ŘITNÍ OTVOR!!!!!!!!!!!

    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.