zdravím,
uvažuji o koupi rb crx,ale chci si ho poslat bez vidle x-fusion a nemontovat si rebu SL.Nevím jaký koupit zdvih 80,100,120 mm ?
Na cesty 70% les 30% silnice.
Nebo koupit recona s U-turnem ?Jak funguje U-turn ?
Děkuji.
zdravím,
uvažuji o koupi rb crx,ale chci si ho poslat bez vidle x-fusion a nemontovat si rebu SL.Nevím jaký koupit zdvih 80,100,120 mm ?
Na cesty 70% les 30% silnice.
Nebo koupit recona s U-turnem ?Jak funguje U-turn ?
Děkuji.
100 až 120 podle toho co jezdíš
Taky v zavislosti od velikosti ramu, pri nejake 22' je vyssi zdvih lepsi.
Velikost rámu bude L a jezdím 70% les 30% silnice.
Dal bych tam 100mm. 80mm je malo a na 120 to vzdy muzes po roce, kdyz budes delat servis zvednout.
přesně tak 100 max 110 upraveného Epicona :-)
Crx jsem měl v L se 115mm rebou,takže za mě klidně 120mm pokud to bude na pohodové brouzdání po lese celkocě je to rb s vyším zdvihem takové klidnější
já jen ,aby mi ta 120mm nějak nezhoršila geomtrii rámu.
Kdysi se psalo ,že Crx je z 80 a 100 nestabilní hodně točivé.Měl jsem na něm z počátku starou marzochu 120mm, která de fakto neměla žádný sag a uplně v pohodě,podle kola co máš v profilu bych řek,že preferuješ vzpřimený posed,tudíž pohodiču žádná chrťárna 120 bude asi pro tenhle rám ideálnější na 100to můžeš hodit vždycky
dobře,kdyžtak se zkrati :-)Da se koupit i s u-turnem?
jasně reba i recon (i tora) se dělají jako U-turn verze.
Eště mě tak napadá – jakou může mít nevýhodu vzít vidli 120mm a upravit si sag tak, aby ve výsledku byla stejně vysoko jako 100mm vidle?
no zbytek průběhu bude pořád měkký a můžeš potencionálně chodit po dorazech.
jinak u reby tím že má dual air jde přefoknout lehce negativní komoru a snížit tím zdvih bez jakéhokoli negativního účinku na vidlici nebo průběh pružení
Dyť to je to, co jsem psal, ne?
Já chápu fungování vidle tak, že když oproti původnímu nastavení snížím oba tlaky, nebo zvýším tlak v negativce, tak by se při obojím měl zvýšit sag – akorát při první variantě bude nižší progresivita, ne? Spíš mě zajímalo, jestli tedy má smysl brát např. tu Rebu s nižším zvdihem – jestli třeba tím snížením pomocí tlaku v negativce nedosáhnu lepší funkce – předpokládám, že když vidlice může pracovat s 2 cm sagu navíc, tak se to může hodit, ne?
Když nafoukneš trochu víc negativku, tak se ti sníží zdvih a bude to skvělá žehlička s perfektním odtrhem. Když budeš chtít jezdit něco tvrdšího, trochu upustíš a se 120mm se dá blbnout už docela dost :-) Jezdím 4 rok CRX (velikost L) s Rebou na 115mm a pro ježdění povětšinou po lese je to super. Locknout jí můžeš vždycky, ale popravdě řečeno já už přes dva roky nemám Lock vůbec zapojený a zatím mi ještě nechyběl.
Mě jde o to, že mám na kole (Cube LTD Race 18,5") rebu na 100mm a přemýšlel jsem, jestli by v budoucnu nemělo smysl jí nechat přehodit na 120mm a nafouknout tak, aby měla sag třeba 3cm, takže geometrie mi zůstane stejná, možná se trochu zlepší citlivost a navíc mi tam přibude sag. Já nemám žádné praktické znalosti – jen si říkám, že když se kolo sjíždí (seskakuje) z nějaké nerovnosti, tak se dostane na zem dřív, než by se dostalo normálně – že tedy dosáhne o ty ccy 2cm níž, než původně, když je to třeba. Tak se chci zeptat, jestli někdo pochopil, co se snažím říct, a jestli to tak skutečně je…
teraz máš sag 1cm? v tom prípade reba 120mm a 30mm sag bude imho lepšie.
Já nevím, kolik přesně mám sag – možná spíš 2 cm. Spíš mi jde o to, jestli se dá globalizovat, že je lepší snížit zdvih vyšším tlakem v negativce a mít tak navíc sag, nebo konstrukčně omezit zdvih. Tedy jestli to snížení tím jiným nafoukáním s sebou nese nějaká negativa. Popřípadě jestli ten sag navíc má nějaká negativa.
to neviem, na znižovanie zdvihu mam u-turn
ted od patku mam crxko a 120 vidlu a pohoda. ale tenhle ram je to poslední co jsem si u rb koupil…
A důvod?
jedina věc v čem mi vyšli vstříc je to že mi ho udělali do tydne i s podpisem když si pro něj zajedu,a duvody sou 2. nalisované špatné hlavko,a naprosto tragicky vyfrezovaná sedlová trubka místo rozmeru 31.8 mám 32,2…mam pocit že ten ram byl už připraven s vložkou na 30,9 pruměr a tu někdo jen vyloupl a neočistil takže boj se sedlovkou paradní,a to že pruměr 31,8 je nejhloupější možnost co dělají s tím se neda nic dělat(to neni duvod proč už ne).
Mám CRX L, Rebu 100mm, jezdim poměr lesy silnice cca jako ty a jsem naprosto spokojeny. 80 by bylo už fakt malo a 100 je pro mě akorát.
Ahoj tenhle rám mě taky zajímá zatím sem došel k tomu že by se mi k němu líbila RS Pike 454 U-Turn zdvih stavitelný 95–140mm. Na vyjížky po silnici bych nastavoval těch 100 do terénu 120 ale jde mi oto kdybych si chtěl dát třeba nákej sjezdík a nastavil si těch 140 jestli by to tomu rámu nevadilo (teď nemyslím že bych to měl třeba už moc zvednuté a hůř se mi šlapalo do kopce ale myslím pevnost jestli se neporuší třeba hlavová trubka a tak – na sjezdík by se zas zvednutý předek hodil)…? Na stránkách RB je zdvih 100–120mm snese to i těch 140 na sjezdy…? Jinak mám 186cm takže velikost asi XL. Díky
v podstate sis odpovedel sam, co doporucuje vyrobce, bral bych jako bernou minci… 140 je podle me na ten ram uz moc…
Jasny ale ja si nejsem jist jestli je 100–120mm doporuceno z duvodu spravne geometrie aby to kolo jelo jak ma nebo ze kdyz pouziju 140 hrozi nejake pozkozeni… i kdyz to snad ne a ze to bude moc zvedle by na sjezdu snad vadit nemuselo nebo se pletu?
tady jsem nasel treba tohle nevim netroufam si odhadnout kolik to muze byt rekl bych tak 160–180mm ? http://www.rohloff.cz/…e_detail.php?…
Tu 140 bych chtel jen na naky ten sjezdik ne na normalni slapani to bych nastavoval na tech 100–120. Pripadne pokud by to skutecne vadilo ramu co zvolit jineho…? Docela bych rad RS a neco odolnejsiho na pruzine tak uz me napada jedine Argyle coz asi nebude to prave orechove a Recon 85–130 spodek je moc malo a vrch je taky vic nez by mel byt to uz mi prisla lepsi ta Pike…