Kontrola řek je dlouhé kolečko z Prahy, které blázny účastníky zavede na kopce kolem Sázavy, Vltavy a Berounky. Důraz je kladen na dostatek kopců a na omezení loudajících nývyků pro hlavní skupinu (tempo je maximálně tréninkové, ale nečeká se na každé křižovatce).
Již máme za sebou 4 tyto vyjížďky každá v jiném ročním období:
Datum, čas a místo
Sobota 22. května 2010
8:00
Pod Barranďákem – Bránická strana
Trasa
Pojede se klasická trasa, oproti podzimu vylepšeno u Černolic, kde se napojíme na prémii z Trans Brd 2010. Kdo to dá, platím mu pivo. U trasy najdete některé zkracovačky, které využije hlavně Zevl skupina. Jako vždy není jasné, jestli pojedeme Svatojánské proudy. Pokud bude hezky a hodně pěšáků, tak ne. Jestli je nepojedeme, dojezd bude o cca půl hodiny dřív.
Hlavní tempo
Akce se pojede tak, aby ti, co chtějí všechno zajet, to stihli. Proto bude určeno základní tempo tréninkově svižné. Kdo mě zná, ví, že to není krutopřísné chrtění, za to se držím dlouho. Jestli nemáte najeto alespoň 1500km, tak asi hlavní tempo nezvládnete. Proto je tady zevl skupina viz níže.
Zevl skupina
Vedle základního tempa bude existovat i Zevl tempo, kterým pojede Zevl skupina. Ta se zformuje buď dobrovolně, nebo tak, že se dohodnout bojovníci, co nebudou stíhat základní tempo. Zevl skupina bude hojně využívat zkracovaček, po případě přibližováků, jako je vlak. Bude tedy vhodné, aby potencionální Zevlaři měli dobře nastudovanou trať nebo sebou měli mapu.
Hlavní a Zevl skupina se budou moci setkávat na občerstvovnách, nebo jinde na trati, podle toho, jak se to povede. Pro tento účel bude možné telefonicky a textově komunikovat s hlavní skupinou, poslouží také orientační průjezdní časy.
Spáčská sekce
Vedle Zevl skupiny bude také Spáčská sekce. Tam budou všichni ti, co nebudou chtít tak brzy vstávat. Proto vynechají první kopce a využijí první zkracovačky do Vraného, nebo alespoň část. Pro tento účel je určen garantovaný sraz ve Vraném.
Srazy a předpokládané průjezdy
Na základě komplikovaného modelu byly sestaveny časy dosažení různých míst. Udávány jsou zde časy odjezdů, takže u některých občerstvoven budeme trochu dřív. Tučně jsou zvýrazněny garantované srazy. Ostatní jsou jen odhady průjezdu, kde se nebude čekat (ale dohoda je vždy možná).
→ Barranďák (přesně pod ním na Bránické straně): 8:00
→ Komořany (odbočka z cyklostezky): 8:21
→ Zbraslav (nájezd do mini-zoo nebo na konci mostu): 8:58
→ Jarov (nádraží na perónu): 9:37
→ Vrané nad Vltavou (před přejezdem): 10:10
→ Davle (Libřice – pod sešupem po červené): 10:42
→ Petrov (odbočka žluté kčt ze silnice): 11:08
→ Luka pod Medníkem (rozcestí kčt u nádraží): 11:36
→ Kamenný Přívoz (za mostem): 12:12
→ Třebsín (hospoda na trase… oběd): 12:34–13:54
→ Teletín (žlutá dolu do rokle): 14:50
→ Třebenice (hospoda na náměstí): 15:39
…
→ Černošice (lávka): 19:21
Vliv počasí
Pokud bude hnusně, tak to může dopadnout různě. Teoreticky i přesun na neděli nebo podobně. Takže je třeba to tu sledovat.
Na závěr
Devět žen v domácnosti ze šesti doporučuje nahradit četbu XMana „Jak dát Salzkammergut“ opravdovou dávačkou Kontrola řek.