Je dražší o tolik lepší? Gravel pro vzpěrače

216 nepřečtených
  • historys

    Zdravím cyklistické profesionály,

    řeším klasický problém vysokých lidí, kteří mají nějaká kila/dělají silový sport. Měřím 196cm a protože mě jízda na kole baví a rád bych i trochu shodil ze současných 113kg na cca 106kg, tak házím oko po gravelu. Rád jezdívám 60km a více (silnice/lesní cesty) a na mém basic hardtailu to prostě není ono a hodně se nadřu.

    *Geometrie: Spíš více k silničce než drtič gravel. Líbil se mi Superior Xroad a mega Cervélo Aspero.

    *Terén: Břeclavsko (většina asfaltky v horším stavu + lesní pěšinky)

    *Slušná nosnost, hlavně poctivé kola¨, pláště bych jezdil asi 35–40mm

    *hydraulické brzdy nutnost vzhledem k váze

    *Decathlon je pro mě nosností mimo.

    • rozpočet ideálně kolem 40–50k.

    Zároveň bych měl dvě otázky.

    1. Když nemám dobrou kondici a vážím přes 100kg, poznám rozdíl mezi 8,5kg a 10,5 kg kolem?
    2. Strašně moc se mi líbí Cervélo Aspero, ale neumím si představit, že to kolo jede o tolik lépe o kolik je dražší. Pozná rozdíl dražšího kola extra netrénovaný člověk jako já?

    Měl jsem favorita Canyon Grail al6, ale 2022 model se mi moc nelíbí a už atakuje 10kg. Superior Xroad nevím jestli nebude malý a jsem celkem v koncích po kterých kolech se dívat. Závěrem si říkám, jestli by mi třeba to drahé kolo udělalo o tolik větší službu nebo prostě koupit něco jako cube nuroad risknout mechaniky a jezdit.

    Děkuji za Váš čas.

    1 0
    • doubleingram  

      Mechanický brzdě neber, mám 80 kg a brzdí to naprd, hmotnost 10 kg je úplně v pohodě jde hlavně o pneumatiky a o kola

      1 1
        MTBIKER doporučuje
        GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

        Výprodej -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

        19 899 Kč -22% MOC 32 899 Kč

        GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

        Akce -12% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

        od 82 799 Kč -12% MOC 104 999 Kč

        Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine Skladem 1 kus

        savings Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine

        76 499 Kč savings MOC 119 999 Kč

      • Janes  

        Ale prdlačky, jde o gravel, ne o bike.

        1 4
        • doubleingram  

          To vím taky, mám gravel, mechanický brzdy tektra, dal jsem tam lepší kotouče, prostě to nebrzdí, před pár dny jsem se na tom málem zabil,jsem prostě nedobrzdil něco co jsem potřeboval rychle dobrzdit, tak mi nepovídej, že to není pravda

          A jsem vyježděný není to o tom že bych jezdil hovno.

          Si ho hmotností to bude nebezpečný, a to si troufám tvrdit že dost, pokud nejezdíš 15 km/h po cyklostezce…

          0 1
          • Janes  

            Podle Tebe bychom se všichni na Favoritech museli pozabíjet. Víc limitujou pneumatiky, než brzdy. Možná ale stojej za prd ty tvoje Tektra. Na Garykovi v profilu mám BB, kromě extrémních sjezdů v terénu, kdy jsem končil s modrejma kloubama, jsem nikdy problém neměl, a to ani na 35 kách. A to jsem už měl 115kg. Samozřejmě jsou hydry lepší, ale jako podmínku bych to nedával.

            1 1
            • Lister  

              Takže je normální mít po sjezdu prsty zničené od brzd?

              Brzdit může cokoliv, malé děcko zabrzdí levná véčka jako nic, ale u pořádneho chlapa pokud je možnost, tak bych tam hydrauliky dal.

              S přístupem „vydržet se dá cokoliv“ klidně může jezdit na Ukrajině. Osobně jsem pro, si jízdu či nejvíc užít.

              1 0
              • Janes  

                To ale bylo v terénu, kde by se s gravelem zabil.

                0 0
                • kandik psi zub  

                  Tak jasne, potrebovals grevlistum nablit do gulase, tak hotovo a uz klid, ju?

                  A jinak jako clovek taky pres cent bych nic nez hydry, specielne pokud budes mit berany tudiz dualy , mit nemoh.

                  0 0
                  • Janes  

                    Tak holt máme rozdílné názory a budeme s tím muset žít :-)

                    0 0
                    • TK75  

                      Ve spodním úchopu je to ok (mech versus hydro)

                      Problém je úchop nahoře za páky…s hydraulikama máš na brzdě jeden nebo dva prsty (obrázek) a zbytek prstů drží pevně páku.S mechanikama to takhle nejde, musí se větší silou, takže na to hamtáš všemi prsty a za páku jsi zaháknutý jen za palec.To potom stačí díra nebo cokoliv na stezce a může ti to vyrazit řidítka z ruky

                      Takže jde to tak i tak, ale s hydraulikou je ten úchop a práce jistější a dost to otevře možnosti kola:,–)

                      8 1
                      • Lister  

                        Absolutní souhlas.

                        Pokud člověk potřebuje třeba jen výjimečně brzdit na MTB více než jedním a na dualech více než 2 prsty, tak má nedostatečné brzdy.

                        Sice už jen matně, ale ještě si pamatuju, jak nepříjemné bylo, když člověka bolely prsty po delším sjezdu.

                        0 1
                      • Janes  

                        Ok, tomuhle vysvětlení rozumím. Jsem holt klasik.

                        0 0
                      • Singlespeed  

                        To platí v případě běžných cyklistů. Pokud borec trochu cvičí, jak píše, tak s brzděním nebude mít žádný problém. Já rád cvičím na hrazdě nebo ninja žebříku a to je potom brzdný účinek čehokoliv drtivý a to nejsem žádný přeborník, jen takový parkový povaleč :-) .

                        0 0
                        • doubleingram  

                          Hele nejde o sílu, v rukou mám síly dost, ale prostě to někdy nedobrzdíš, ta setrvačnosti je moc velká, rozhodně to guma přinese. je to o tom že to prostě brzdy nedají, mackal jsem to úplně na krev a ta kola se pořád točila.

                          většinu času to stačí, ale jsou situace kdy to je fakt o hubu a to už nechci zažít.

                          A není to tím že bych nebyl vyježděný nebo prostě nepředvídal nebo podobně, taky se ti může stát že často potřebuješ rychle zabrzdit nečekaně a tam už to fakt jako prostě potřebuješ aby to brzdilo, jinak někde pod něčím skončíš nebo do někoho narazíš

                          1 1
                          • Janes  

                            Máš brzdy opravdu špatný, nebo špatně poštelovaný , to spíš. Není jinak možné, aby se kola točila.

                            1 1
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • kadlec  

                              Mel jsem pujcenyho gravela od Krosse, nejakou nizsi radu a mechaniky fakt na hofno. Mam 90kg a lepsi bylo brzdit patou, kdybych na to nebyl upozornen, rozbil bych si hubu. Tak sleby ucinek jsem necekal, na starym kole vecka brzdej lip. Ale nevim jakym shitem to bylo osazeny. Kazdopadne bych do mechanik nesel.

                              1 0
                              • Janes  

                                Mechaniky musíš seřizovat častěji, zvlášť u typů s pouze jednou štelovaci destičkou to někdy není snadné, zvlášť, pokud máš víc kilo, tak se ti to po usednutí na kolo trochu hne. Je lepší mít na to kámoše, aby to došteloval. Pokud to je špatně, ta pohyblivá destička kotouč ohýbá a ten na tu pevnou nedoléhá celou plochou a nebrzdi to, jak by mělo.

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 1
                          • Fazzy  

                            Většina lidí s podobným popisem slabých brzd je má jen špatně seřízený.

                            3 2
                  • keymaker  

                    Mám těsně přes cent a jezdím s mechanickejma. Když pak sednu na bajk s hydrama, tak je to nebetyčnej rozdíl, ale investovat cca 10 litrů do překopání se mi fakt nechce, takže holt počítám s tím, že někde to bývá na krev a podle toho jezdim. Sem tam s tím jedu i do nějakýho terénu a díky tomu, že mám CX, tak šírší plášť než 35 už tam horko těžko dostanu…

                    0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 2
      • jmaselnik  

        mám metrák a mechanický tektra kotoučovky se Sram Rival pákam na London Roadu od PlanetX už asi 5 let a nemám s nima nejmenší problém. Dají se celkem dobře seřídit a brzdí velmi dobře.

        1 0
        • Libores  

          Jo, přesně tohle kombo jsem měl taky, dobře seřízený a 95kg k tomu. Samozřjmě jsem s tím taky neměl nejmenší problém. No a po roce na hydrách se tomu už jenom směju:D

          1 0
          • jmaselnik  

            no já mám krom toho Londona i titanovýho Tempesta na Sram Force hydraulikách, ta kola střídám a nemám důvod se smát ani jednomu.

            1 0
            • Libores  

              Jo, v pohodě, každej to máme nějak. Moje mechaniky byly výrazně horší než obyčejný ráfkový Sh105 a některý sjezdy z Krkonoš, nebo Jizerek, kde jezdím fakt často, bych na mechanikách už absolvovat nechtěl. Ne, že bych to nakonec neubrzdil, ale nadbytek brzdný síly se často hodí a čím je sjezd delší, tím spíš. Někde v Polabí asi no problem.

              0 0
        • macebo  

          Vždycky je důležitej kontext. Pokud seš zvyklej na mechaniky, tak asi brzdí dobře, jezdec zvyklej na hydrauliky by měl ale nejspíš jiný názor. Efektivita brždění není jen o tom, jak brutálně sevřou písty kotouč, ale plynulost dávkování, síla nutná ke stisku páky. A v tom se jakékoliv mechaniky prostě nemůžou srovnávat už z principu. Mechanický kotoučovky nemají, zvlášť na sportovním kole, jedinou výhodu. Roli hraje jen cena.

          0 0
      • jIrI___  

        Polovičně souhlasím :). Souhlasím s tím mechaniky nebrat, nesouhlasím že to brzdí naprd. Měl jsem Spyre, BB7 a 4 různé silniční hydrauliky od Shimana. Obojí mechaniky měly maximální brzdný výkon plně srovnatelný s hydraulikami, propastný rozdíl bylo dávkování a především komfort brzdění. A to zejména v dlouhých kamenitých sjezdech. V úsecích, kde jsem s mechanikami a ve spodním úchopu přestával cítit prsty, tak s hydraulikou není problém brzdit z úchopu za páky, ze spodního úchopu pak pohodlně jedním prstem a nedostavuje se žádná bolest. Pokud někdo jezdí většinově po asfaltu nebo hladkém „nedrncavém“ povrchu, pak věřím, že nemá problém ani s mechanikami. Ale za mě jsou hydrauliky jeden z hlavních požadavků na gravel. Kdo je jednou zkusil, nechce jinak :)

        7 0
        • Janes  

          Takhle napsaný to má hlavu a patu, ne jenom prohlásit..mecha­niky nikdy!. S JIřím nemám problém souhlasit.

          0 0
        • Prazak0  

          Mám mechanické brzdy, zabrzdit to umí opravdu hodně, chce to mít dobře nastavené, ano, trošku se zabrat musí, není to o brždění jedním prstem.

          0 0
    • mantis  

      Hele ono to Cervelo Aspero v základu, takže Apex 1, má taky přes 9kg. Akorát za to dáš 80k :) Takže blbost. Platíš za nápis, jak to tak bývá u těhle značek.

      Za 40–50 to nebude žádná hitparáda, to i mnohem dražší gravely jsou přes 9 kg běžně. Ale už za to půjde odlovit nějakej solidní hliník na cyklobazaru. Např. xroad bývá za rozumný peníze, pak k tomu lepší kola&pláště – na tom se dá ušetřit klidně 0,5 kg a pocitově to letí daleko líp.

      Samozřejmě 8,5 a 10,5 kg je už fakt rozdíl, co poznáš. Ale na 8,5 kg to chce mít dvojnásobek rozpočtu a velkou kliku na bazaru :)

      0 0
      • mantis  

        Tady se třeba povaluje rozumnej kousek a vzhledem k tomu, že už to tam visí 3 měsíce, třeba by pár korun slevil.. https://www.cyklobazar.cz/…-full-carbon

        0 0
      • Alojs01  

        S jeho rozpoctem neni problem se tem 8,5 priblizit.

        Kazdopadne si myslim, ze s jeho figurou a ambicemi bych vahu kola az tak neresil. Kvalitni zapletena lehka kola udelaji vetsi rozdil v pocitu z jizdy.

        1 0
        • historys  

          Děkuju za potvrzení, tak nějak sem si to o cervelo myslel. Jde mi třeba o to, že starý model grailu měl cca 9,5 kg ten nový atakuje 10kg. Qayron třeba 11kg. Canyon Endurace 9,2kg a jiná DT kola, tak přemýšlím jestli je to třeba takový rozdíl, abych se uzamknul v max 38mm. Základní uvaha, když táhnu do kopce 100kg, jestli mě to jedno kg nějak zachrání :D.

          0 0
          • Singlespeed  

            Dělám taky silový sport a i když zatím 100 kg nemám, je pro mě hmotnost kola naprosto nepodstatná veličina. I 11 kg gravel mi v ruce přijde strašně lehký :-) .

            0 0
          • adam320  

            Nezachrani, uplne bych se na to vyprdnul.

            Hlavne kup spravnou velikost, at se ti na tom dobre jede. To neni o kilu sem nebo tam

            A pokud na tom chces vylozene palit kalorie, tak na tom budes zaroven travit hodne casu, coz logicky nechces aby bylo neprijemny

            2 0
          • Pessinger  

            Do Endurace si myslím 38mm pláště nedáš, mám model 2019 a tam už 30mm je problém.

            0 0
          • detoxy  

            Ano, hmotnost je pro tebe vedlejší. Ale hodně bych zapřemýšlel nad šířkou plášťů. Píšeš sice, že především asfalt a polňačky, a 35–40 je i moje krevní skupina a znám místní terén. Jenže já jsem za groš kudla se 75kg. Když vezmu tvých 110, tak ti tento rozměr plášťů vystačí pouze na hrubý asfalt a hladkou polní cestu. Štěrkovým už se budeš muset vyhýbat a i při použití bezduší budeš muset dávat vyšší tlak. Osobně bych ti radil koupit rám, který bude mít rezervu pro širší pláště, cca 50mm. Klidně pak začni na 35–40mm, ale tu rezervu se obávám budeš potřebovat.

            2 1
            • kandik psi zub  

              jo to je dobrej point. Se 110kg jezdim normalni xc full s 2.2 a xc hardtail ( a ten vic) s G-onama 1,5palc a kdyz pominu ziletkovani po opravdovym, suchym peknym asfaltu, na nic jinyho neprichazi v uvahu cokoliv uzsiho nez onech rekneme 40mm.

              1 0
            • Prazak0  

              Tohle se typicky řeší tak, že jsou dvoje kola. Standardní, kde se vejde max třeba 40 nebo jen 37 mm, kola velikosti 622, a pak kola 27.5 palce, kde jde dát hodně široké pláště. Pak už je z toho spíš MTB.

              0 0
              • detoxy  

                V případě, že je limitem šířka vidlice, zpravidla zadní, tak nevím jak by to mohlo pomoci.

                0 0
                • Lister  

                  Hlavně u dvoumetrového stokiloveho borce mi 650b nedavaji žádný smysl.

                  2 0
                  • Prazak0  

                    Tak znám borce, který měří sice jen 185 cm, ale váží nějakých 115kg a dlouhá léta jezdil na mtb 26", nejspíš stále jezdí. Jinak myslím, že pláště 37 mm/622 jsou na špatnou silnici nebo polní cestu dostatečné. Na špatnou polní cestu jsou lepší pláště 40 mm a více, méně nahuštěné, ale ten rozdíl mi nepřijde zas tak dramatický.

                    0 0
                • Prazak0  

                  Tak je více výrobců kol, kde uvádějí možnost dvojí velikosti, tj. kol 28 nebo 27.5 palce. Nebo na stejném rámu mají jiný model kola, který se liší právě tím, že má kola 27.5 a hodně široké pláště.

                  0 0
        • mantis  

          ok, pokud to není problém, tak to mě zajímá, v tom případě i já uvítám tip na gravela za 40 – 50k co má 8,5 kg, budu se těšit :)

          (a předpokládám, že „přiblížit se“ neznamená bejt na 9kg a skládat to z random čínskýho bakelitu)

          0 0
          • Alojs01  

            Postavil jsem si karbon gravela 8,7kg vcetne pedalu za cca 30tis.

            Pravda, 3 roky zpet.

            Kazdopadne jsi psal o bazaru a tam se da uz karbon gravel po 9 kg za 50 sehnat :-).

            0 0
            • Martinson  

              To by mě zajímalo z čeho to bylo sestavený. To je pěkná váha, mám karbon přes 9.

              0 0
              • Lister  

                Ve výsledku největší rozdíl udělají gumy. takže ona ta váha může být nahoněná užovkama.

                0 0
              • Alojs01  

                Mam ho ve fotkach. On-one ram, sram rival 1×11, sedlovka,ridit­ka,predstavec Ritchey, kola obyc roval a 40mm plaste tufo bezduse.

                0 0
            • mantis  

              Hmhm, tak to by mě taky zajímalo osazení. Pro příklad, co jsem chvíli jezdil Ridley Kanzo Speed, karbon kola cca 1,5 kg set, Sram Rival 1 / Force 1 osazení, karbon řidítka i sedlovka, pláště rozumně těžký Gravelking 38 mm. A byl jsem na 8,6 kg. Není to úplně h0vnařská sestava a do 50 k to úplně není :)

              0 0
    • keymaker  

      Hlavne das tam dva bidony s pitim a kolo je o kilo a pul tezsi, takze bych resil osazeni a spravne zvolenou velikost

      0 0
    • adam320  

      Jeste takova technicka otazka. Myslis si, ze Ti kolo pomuze shodit ze 113 na 106, kdyz tvrdis, ze „nejsi v kondici“ ?

      Ono se to muze uplne jednodusse otocit na druhou stranu. Ja bych rekl, ze to co mas za cil je fajn, ale aby jsi se nedivil jakej zacnes mit hlad az budes poradne dupat:)

      7kg dolu z tyhle vahy pujde i tak velmi rychle, toho bych se nebal. Otazka je, kolik pak naberes az skonci sezona.

      Neber to jako rejpani, vim o cem mluvim. Nehlidat se, tak vazim to co ty. Mam jen o par cm min, pres zimu se musim chovat s jidelnickem uplne jinak

      0 0
      • historys  

        Nemyslel jsem, že nejsem v kondici, jakože jsem tlustý. Spíš nejsem v aerobní a vytrvalostní kondici :D. Vím, že váha kolem 105–108kg je pro mě taková ta udržitelná ideálka. Kolo mám jako kardio doplněk, třeba 2× max 3× týdně, ted když je sníh, tak se snažím aspon jednou týdně na běžky. Přijde mi, že když 2× týdně zařadím nějaké spíš vytrvalostní kardio, tak se mi i líp drží váha.

        0 0
        • adam320  

          Vsak ja jsem to pochopil!

          Tlustocha z Tebe nedelam. Ja jsem taky radeji vetsi, nez bezni cykliste. Fakt je ten, ze to kardio spolu s vytrvalostim pohybem vzdycky zacne redukovat i ten svalovej objem. Alespon u me, v zime mam pak naopak tendenci jakoze narust, coz nechci. Zdrzovalo by me to na Jare, o silu nejde tu bych rekl mam, kdyz pozoruju okoli:)

          0 0
          • historys  

            Jojo, tak ono záleží, jak se cítím po treningu, ale přijde mi, že v rest day mi to hodně pomáhá. Samozřejmě nesmím si dat 100km vyjíždku nebo nějaké extra kopce na hraně, ale to v okolí stejně moc není :). Na silovém výkonu jsem to nikdy moc nepocítil, když už tak pozitivně :D

            0 0
          • Alojs01  

            Na to je jednoducha rada, jezdi cely rok a nemusis mit obavu ze zimniho narustu…:-)

            0 0
            • TK75  

              To dělám a stejně v zimě naberu…ale je pravda že v zimě víc cvičim…a žeru

              0 0
            • detoxy  

              Souhlas. Přešel jsem do režimu i v zimě alespoň 2× týdně vyjet a není problém jak s udržením váhy, tak s udržením fyzičky.

              0 0
    • skaj  

      Vaha je jeden z nejprecenova­nejsich atributu kola. Zvlast jeste pro tezkeho jezdec. Vyber hlavne spravnou velikost (to je u silnicek mnohem tezsi – a hlvne klicove – nez na horskem kole) a na kilo sem tam vubec nekoukej. Jo, kamosum v hospode nebudes moc rikat ze to ma pod devet, ale to je asi tak vsechno…:) (Psst, klidne jim to rikej, vetsina to stejne nepozna:)

      Tady si to klidne spocitej http://bikecalculator.com/

      Rozdily na 30km budou v sekundach.

      1 0
      • historys  

        Jojo, to je rozumná řeč. A v té cenové relaci dá se vůbec s něčím konkurovat Grailu 6? Sice se mi ne uplně líbí 2022 řada , ale přijde mi, že za ty peníze jsem asi nic lepšího neviděl + se mi celkem líbí DT kola, tak nějak jim víc věřím.

        0 0
    • Prazak0  

      Hledal bych kolo, kde bude dost velký rám. Rám určitě osobně vyzkoušet, nekupovat na dálku, třeba ze zahraničí, geometrii mají různí výrobci různou. Hmotnost kolem 110 kg je pro většinu kol v pohodě. Byl bych otevřený i pro silničky typu endurance, které mohou mít pneu i o šířce 35 nebo 37 mm.

      Myslím, že okolí Břeclavi nebudou žádné velké kopce,, takže by pláště 37 mm mohly stačit. Když nejsou prudké kopce, tak hydraulika třeba není. Známý má 115 kg, ráfkové brzdy bez problémů, sjíždí i kopce, kde to je dolů asi 10%. Tam to stačí chvíli pustit a rázem člověk jede padesátkou.

      Myslím, že rozdíl mezi 8,5 kg nebo 11.5 kg není podstatný. Tohle hraje víc roli u silniček a lehkých závodníků, co mají 60, 65 kg. U člověka přes 100 kg to je daleko méně podstatné. Možná bych radil kolo s ocelovým rámem, ocel velmi vydrží, rám může být docela lehký. Dobře se na takových rámech jezdí. Možná bych si nechal i rám udělat na míru a kolo sestavit, klidně s levnějšími komponenty, ale kvalitním rámem. Na rovinatém terénu není tak podstatné mít třeba 12 pastorků, může stačit 10.

      1 0
      • Alojs01  

        Pise o rozpoctu do 50tis, to na kolo s ocelovym ramem na miru zapomen :-)

        0 0
      • historys  

        No, jak se to vezme. Třeba z Mikulova potom dolů do Horních Věstonic, tam je to slušný fičák :D

        1 0
    • Lister  

      Neřeš váhu.

      Mám o dost kilo mín než ty a běžně jezdím cestou z práce více než 100km jízdy na silničce ověšené cca 2.5kg zátěže, takže má ve výsledku dost přes 10kg. A rozdíl prakticky nevnímám.

      Navíc na Břeclavsku můžeš jezdit na 15 kilové potvoře a rozdílu si skoro nevšimneš.

      Kup si kolo, co tě unese a budeš spokojený.

      Jinak nevím co se ti nelíbí na Grailu 6 pro rok 2022 – ta nová zelená barva je úplně boží ;-) A jen kvůli ní bych to kolo chtěl. IMHO je to výborná volba.

      0 0
      • Lister  

        A když píšeš že Grail se to nelíbí, tak na Grizzlem jsi neuvazoval.

        To kolo je sice stavěné jako drsnější gravel a na silnici bude Grail živější a asi i rychlejší. Ale pokud chce řešit odolnost tak Grizzly bude mít určitě odolnější rám, protože počítá s horším zacházením a ještě naloží batoziny

        A klidně bych ho vzal i s vědomím, že montážní body na rámu nevyužiju a budu ho provozovat převážně v lehkém terénu.

        Zpěvná teď byl dostupný CF s bezdrátovým Sramem a hodně mi cukal prst na myši.

        0 0
    • Jano86  

      ja merian 196 a mam 109 kg..a na mojom HT my nestihali brzdy..pak som si kupil gravela SUP a som neskutocne prekvapeny ako brzdy stihaju…nemam na tom kole vela najazdene okolo 3000 km ale ani raz ma nesklamali a to mam 109 kg

      0 0
      • tsunami  

        Na mtb HT by bylo asi levnejsi koupit treba ctyrpistkove shimano slx brzdy nez kupovat cele nove kolo ;-)

        0 0
        • Jano86  

          ne ne ..gravela som chcel aj tak…a servisak my nabidnul presne to co pises na HT ctyrpistkove

          0 0
      • Alojs01  

        Tak ono je vzdy potreba mit vhodnou kombinaci brzdy-kotouce-desticky. Samotne porizeni hydr. jeste nemusi notne znamenat skvely brzdny ucinek :-).

        0 0
      • cyklista86  

        Tak na gravelu nejezdis brutalne prudke sjezdy nekde po sutrech ne.. Na jizdu po silnici musi stacit i mechanicke kotoucovky. Komu nestaci, tak ma uchop jak mala holka a mel by trochu potrenovat.. Ja mam na MTB uplne ty zakladni hydry a 99% vseho brzdim jednim prstem. Az kdyz je to fakt delsi a hodne prudkej, rozbitej sjezd, tak to mackam dvouma prsatama a dost to vadne, ale to je problem spis kombinace desticek a kotoucu nez tech brzd samotnych.. Naopak bych nechtel fakt ostre brzdy, ktere lehce primacknu a letim pres riditka..

        0 3
        • Janes  

          Naopak bych nechtel fakt ostre brzdy, ktere lehce primacknu a letim pres riditka..

          Přesně…

          0 0
        • kadlec  

          Tak blbe brzdici mechaniky nemuseji byt o tom, ze mas uchop jak holka. Kdyz proste cela sestava stoji za hovno, tak ani Terminatoroj se brzdny ucinek nezlepsi. A u ostrych brzd nelitaj pres riditka ani holky, tak mozna bude chyba u tebe. Evidentne ty mechaniky tlacis az k riditkum, kdyz mas strach o polet pres rodla s kloudnejma brzdama.

          0 0
          • Janes  

            Stačí, když ti někdo nečekaně vletí do cesty, instinktivně za to vezmeš a je to. Na silničkách jsem měl přední páku vždycky seštelovanou tak, aby zabírala až po zadní.

            0 1
            • cyklista86  

              Nekdo pouziva zajimavej uchop, jednu ruku(na zadni brzde) dole v oblouku a druhou ruku(predni brzda) nahore na pace. :D

              0 0
        • Atilla  

          Nemůžeš srovnávat mtb a horní úchop na gravelu.

          0 0
          • cyklista86  

            Jen rikam, ze mechaniky na silnici staci. Vsude tam kde jedes rychle a je rozbitej teren by jsi mel stejne jit do spodniho uchopu jinak si rikas o pruser. Vidime to casto i v profi pelotonu..

            0 0
            • Atilla  

              I ve spodním úchopu na gravelu v terénu hodně oceníš hydrauliky a jejich dávkování. Vše není jen o tom zmáčknout brzdu co největší silou. Jde o to co vše si na gravelu či biku dovolíš.

              0 0
              • cyklista86  

                To ja nerozporuju. Ja ale pisu o jizde po silnici. Ze kdyz jedes po nejake rozbite okresce z kopce, tak bys mel stejne prechytit. Proste uchop za paky pri brzdeni neni moc jistej a je to bezpecny jen na normalni silnici, kde nehrozi, ze ti to vyrazi ty paky z ruk.. Ty mozna reknes o cem se tu bavime gravel na silnici je nesmysl. No za me je zase nesmysl s gravelem vyhledavat teren. Naopak je to idealni silnicni kolo na silnice ceskeho typu. :D Prote logicky cim narocnejsi povrch tim dulezitejsi jsou brzdy. Viz. rozdil brzd u sjezdaka vs rafkove silnicni brzdy.. Jeste by se dalo teda argumentovat, ze kdyz nekdo vazi tech 115kg a chce sjizdet kopce v Alpach, tak tam ty kotoucovky budou asi lepsi volba nez nejake rafkove brzdy na karbonovem rafku. Bo tam je moznost, ze se to zahreje tak, az rafek udela PUK..

                2 1
        • Jano86  

          nejazdil som ani na ht..mozno raz som bol v orlickych horach..tam som mal cerne kotuce na ht…ale nemoze tym to byt ze su chladene na gravely?som max spoko

          0 0
          • kadlec  

            V orlickych cerny kotouce? Jako spaleny? Tam neni zadnej takovej kopec, abys spalil kotouc.

            0 0
            • Jano86  

              Ale jo

              0 0
              • cyklista86  

                Nesmis byt tak pos.anej a brzdit furt. :D

                0 0
              • kadlec  

                To jsem nezvladnul ani v Pyrenejich. ;)

                Takmjeste chladice na kotouc a na d3sky a nebo vetsi kotouc a taky min brzdit.

                1 0
                • Jano86  

                  nevim kde som delal chybu …brzdil som nepravidelne..ja to pripisoval mojim kilam..zaś co mam chladene na gravely mam dojem ze brzdim vic…a je to ok

                  1 0
    • Lister  

      IMHO celá ta šaškárna kolem brzd je zbytečná.

      Za ty peníze bude mít každý slušné osazeny gravel hydrauliky, tak proč řešit mechaniku.

      Vyprdl bych se na nálepku na rámu a design. Koupil bych kolo, co bude sloužit.

      Osobně bych za ty peníze uvažoval o třech kolech

      Giant Revolt. Do 50 tisíc ho seženeš na hliníkovém rámu s osazením GRX 600/810. Fajn kolo, pro příští rok upravili geometrii a proti proudu ho udělali kratší, živější a blíže silničnímu kolu nebo závodnímu pojetí gravelu.

      Canyon Grail 6 nebo 7 – za ty peníze výborně osazeny bajk. Mně se líbí, barva je IMHO úžasná. Kdyby vyráběli Grail v karbonu s normálními řídítky bylo by to pro mě kolo snů.

      Nebo trochu přitlačit na rozpočet a vzít Grizla SL 6.0 – pořád tam budeš mít velmi slušnou sadu od Shimana a výhodu karbonového rámu. Pokud teda nějaký dokážeš ulovit.

      Superior vypadá hezky, ale z mého pohledu ho jeho silniční původ hodně omezuje v opravdovém gravel použití. A kompletní vnitřní vedení bych nechtěl ani zadarmo.

      1 0
      • Lister  

        PS: díval se na geometrii Supa a na to se nemáš šanci poskládat. Jejich největší velikost odpovídá cca L u Canyonu a u něj máš ještě dvě větší velikosti.

        0 0
      • cyklista86  

        „yprdl bych se na nálepku na rámu a design. Koupil bych kolo, co bude sloužit.“

        Ja bych rekl, ze aby se kolo libilo je docela zasadni. Aby se mu pak chtelo jezdit.. :)

        0 0
        • Lister  

          To záleží, jak si to nastaviš.

          Mám pokroucenou silnici, fulla, na kterého všichni říkají fuj a jezdím na nich dost.

          Pak mám vymazleného a fakt hezkého karbonového fulla, kterého jsem musel dát ženě, protože jsem se na něj už nedokázal dokopat.

          0 0
    • roupik  

      Já bych pouvažoval o tom Grizlu od Canyonu, podle mě by ti na tvoje použití mohlo vyhovovat, případně i Grail.

      0 0
      • jIrI___  

        Tipuju, že by byl Grail vhodnější, ale má jednu velkou nevýhodu, která ho v mém případě hned vyřadila z potenciálních kandidátů – kokpit. Člověk vůbec nemá možnost si ho poladit, nedejbože když třeba při pádu poškodí řidítka. A přitom řidítka byla první věcí, kterou jsem na gravelu měnil :)

        0 0
      • historys  

        Raději bych volil Grail, protože bych chtěl být spíš na silnici a asfaltu a v nějakém větším terénu asi skoro vůbec. Možná ta zelená na Grailu nevypadá tak špatně a klame webovka. Jinak chápu, že na moje kila to bude chtít asi větší tlak, ale chtěl bych se vyhnout víc jak 40mm gumám, protože pak bych asi nějak ztrácel tu motivaci si švihat oproti HT, kde ted vozím 2.2 racekings.

        0 0
    • Pavell  

      Se 113 kilama bych se Grailu bal. Jsem proti Tobe s 96 kily strizlik…o)…ale i pri ostrejsi jizde z kopce na lesni ceste se sem tam nejakou dirou, na brzdach to s vidli na Grizlu pekne cvici…45 plaste se daji nafoukat tak, ze po silnici letis a ty mas v motor v nohach taky asi cajk…

      Neskudli, vem tohle v XL a za 3 tydny jezdis:

      https://www.canyon.com/…-8/2713.html?…

      0 0
      • TK75  

        Jak jako cvičí?

        0 0
        • Pavell  

          Solidne pruzi…je slyset jak to nekde mezi berany a vidlici lupe…ale to je asi u karbonove stavby standardni projev…na subtilnejsi grailove vidlici bych mel asi vetsi respekt.

          0 0
          • cyklista86  

            Rozhodne nema nic lupat.

            0 0
          • jIrI___  

            Nějaké lupání při sjezdu standartní projev určitě není.

            0 0
            • Pavell  

              Deje se tak jen kdyz se do toho fakt celou vahou opiram a to od zacatku kdy to mam. Vse je dotazene, nikde to nevykazuje poskozeni. Neresim to. Kdyby to bylo pravidelne v mistech kolem stredu, jak tu nekdo uz u karbonu psal, tak by mi to asi vadilo.

              0 0
              • TK75  

                Jo, jen je to zvláštní…většina těch gravel vidlic je spíš předimenzovaná, hlavně ty s otvory…tam se počítá i s nějakým nákladem atd Nějaký vibrování nebo podobný projevy při brzdění jsem lehce zažíval u velice subtilní a pružný cx vidle u Ritcheyho…ale u Diverge nebo Ronina ani náhodou, to je jak skála:,–) a u Grizla bych právě taky čekal něco podobného…nevypadá subtilně

                0 0
          • David888  

            Mám Grizla, skoro metrák a určitě nikde nic nelupe. Pátral bych po tom odkud to jde a nějak to vyřešil…

            0 0
    • macebo  

      Jakýkoliv gravel tě uveze, ale větší tělesná hmotnost bude mít vliv na projev kola při jízdě, jako i na odolnost a tím i funkčnost jednotlivých dílů. Na nějakou rychlou reaktivnost lehkých zápletů zapomeň. Rám a kola se pod tebou budou víc kroutit a víc budeš řešit servis. Náby budou náchylnější na vakly, ráfek a záplety na deformace, pláště se budou rychleji sjíždět a u lehčích verzí bude větší riziko defektu. Budeš víc řešit brzdy.

      Částka kterou máš je trochu na houby. Pořídíš buď špičkově osazenou hlínu nebo entry karbon. Ani jedno není ideální, já bych ze zkušenosti bral spíš karbon. Je v projevu mnohem tužší a je to znát v odpichu a zábavnosti. Na hmotnosti rámu ve tvém kontextu nezáleží, spíš naopak. Masivnější a těžší rám bude odolnější vůči vlivu tvé hmoty. Kola stejně potřebuješ bytelná, takže nemá smysl volit sportovnější kolo. Sada nemusí být top, ale určitě základní čtyřstovka GRX nutnost, silniční řady nebrat a mechanický brzdy už vůbec ne, hydrauliky jsou stežejní pro celou jízdní dynamiku a to platí i pro mnohem nižší váhový kategorie.

      Být tebou, hmotnost kola neřeším, volím buď fortelnější gravel a nebo ještě líp- normální XC bike na rychlých XC pláštích, třeba něco jako Superior XP 979. Hmotnost podobná, užitná hodnota vyšší. Kola budou mít pevnější ráfky a bytelnější náby. Brzdy budou výkonější než na gravelech, širší řídítka budou vhodnější pro vyšší tělesný objem (berany víc svíraj hrudník), odpružená vidle eliminuje vibrování a cukání při brždění, což je velký negativum subtilních pevných gravel vidlic a u tebe bude výraznější…atak­dále.. On gravel je velkej hype, ale chce to trochu realismu.

      3 1
      • Zbyniusz  

        Souhlas s macebo. Sám jsem dvoumetrový kus, přes 100kg těžkého masa a řešil bych to nákupem 29mtb a předělávkou na krosový bike. Koupen ojetý, asi 1500km, Scott Scale 960 (2015 model, 3×10 kvalty) rám XXL 23" a dovybavení všeho potřebného, celé to vyšlo na 19 tisíc. Předchozího krosa Author jsem rozebral během chvíle, vakly a oprava výpletu byly normální záležitostí.

        0 0
        • cyklista86  

          Nevidim duvod proc z MTB udelat kostitras na uzkych plastich. Kombinace odpruzene vidle a plastu ktere nejsou do terenu me absolutne nedava smysl. Ta predstava ze te budou zpomalovat sirsi plaste jsou nesmysl jestli nejezdis prumery 30km/h a vic.. Naopak pro tak tezkyho cloveka klidne 2.3 gumy, aby to nemusel tak tlakovat…

          0 0
          • Markony  

            Jako fakt gumy 2,3 ? Mi spíše připadá že to kolo má postaveno do rychlosti ne do terénu .

            3 0
            • Zbyniusz  

              Markony to je v pohodě. Cyklista86 jen nechápe že s tím jezdím po asfaltu a potřeboval jsem jen robustnější techniku, což mtb29 nabízí. Mám vyzkoušeno že ty origo 2.2" pláště výrazně zpomalovaly jízdu, po montáži 28mm plášťů z toho byla naráz formule a ne traktor. Samo sebou tam bude i pevná vidle, ale to až na jaře.

              0 0
              • cyklista86  

                Jake jsi mel ty 2.2 plaste? Neco rychleho typu thunder burt, race king a pod.?

                0 0
                • Alojs01  

                  To je sumak, zadny 2.2" plaste nepojedou stejne jako 28…:-)

                  3 0
                  • Singlespeed  

                    Já myslel, že dnes už každý béefák ví, že nejrychleji po asfaltu jedou bezduš podhuštěné Thunder Burty 2,25 případně Speed Kingy 2,2 :-) .

                    4 1
          • macebo  

            Však proč hned kostitřas. Dvoupalcové XC gumy s jemným vzorkem jsou hodně komfortní a hodně jezdivý. Na lehkých zápletech to bude univerzální raketka.

            0 2
            • cyklista86  

              Je tu rec o kole pro cloveka co vazi vic jak 110kg. Ty lehkej zaplete.

              0 1
              • macebo  

                To zohledňuju. Ale pro nechápavce jsem měl asi napsat „lehkých relativně k vlastní hmotnosti“. :P

                0 1
              • Alojs01  

                I clovek, co vazi pres 110kg, muze jezdi s kolama i dost pod 2kg… zalezi jen, kolik je ochoten investovat :-)

                0 1
      • historys  

        No teď jezdím právě RB CRR 290 a přesně tohohle se bojím, že budu mít často osmice atd. Když to potom čtu, že mám mít kolo bytelnější, těžší záplety atd, tak si nejsem jistý, jestli mi to stojí za ty peníze. Chtěl jsem něco rychlejšího prostě spíš silničku, ale vím, že na moje kila nemužu, jezdit 25mm užovky, ale zase dát 40 000 a mít takového hybrida, který nebude o moc rychlejší, než moje kolo na continental race king, jenom bude křehčí. Nevim, no.

        0 0
        • cyklista86  

          Pokud nehodlas hubnout protoze te silove sporty berou vic jak kolo, tak bych neresil nejake rychlejsi kolo a jezdil bych dal na MTB. Casem kdyz poridis MTB raketu co ma 10kg, das tam lehka kola s bezdusema tak to poleti uplne stejne jako gravel. Ty stejne asi nebudes jezdit prumery nad 30km/h tzn. ze bys drtil rovinky 40km/h a pod.. Aby jsi ocenil lepsi aerodynamiku a pod.. RB je docela tezitko ne? Casem muzes poridit nejakou lehci karbonovou MTB raketu s lehcima kolama, ktera poleti a zaroven vubec nebudes muset resit kolik mas kg jestli vletsi do nejake diry a pod.. Jestli te ale kolo chytne vic a zhubnes treba pod 100kg a bavi te hlavne silnice, tak pak ma asi smysl uvazovat o necem celopevnem s beranama..

          1 2
          • Alojs01  

            Mtb raketu ktera ma 10kg? Za stejnou investici ma gravela, kterej poleti uplne jinak, tomu ver.

            Me se libi, jak se tady lidem, co chteji gravela, doporucuje mtb a lidem, co chteli mtb, se doporucuje gravel, presto ze to je na stejne pouziti…:-))

            1 0
            • cyklista86  

              Jo to jsem prehnal. 10kg MTB uz je za hodne velkou raketu. Ale jde proste o to, ze si to muze uzit i mimo silnice diky odpruzene vidli a pod.. Sorry ale jak mas nad 110kg a vletis s pevnou vidlou do diry tak si dojezdil..

              0 1
              • skaj  

                Sorry, ale ty tvoje teorie jsou fakt k smichu:) Tohle „vletis s pevnou vidlou do diry tak si dojezdil..“ je uplna kravina, kdyz mas 110kg a vletnes s pevnou do diry, tak se co…? Tak se vubec nic nestane. (napoveda – co delaji 80kg lide jezdici na tezko s 30 kg bagazi pri najezdu do diry? Nic, jedou dal…)

                Pro tazatele – RB CRR 290, gravel a silnice jsou proste jine typy kola. Uplne v klidu muzes mit moderni silnicku – poberou 30mm+ plaste a na tech se svezes v pohode. Nenech se odradit lidmi, co tomu prd rozumi a nemaji srovnani. Projedes se na ni uplne normalne jako 80/90/100kg borec a neni pravda, ze na ceske silnice potrebujes gravel.

                Gravel – bude excelovat v gravelovem terenu, neni treba se toho bat kvuli vaze. Jen bude mene pohodlnejsi, ale zase nekdy rychlejsi. Jen dodam, ze vyhoda posezu/lepsi aerodynamiky se ukazuje uz pri 20+km/h. Takze zadne „40km/h rovinky“ jak taky neznali vykladaji…

                Z hledska vahy nemas vubec zadne omezeni pri vyberu typu kola. Jen si ho nekde pujc a zkus, at vis, jestli je pro tebe gravel/silnicka to prave, co chces jezdit. Proste gravel s tvym aktualnim horskym pusobnosti muze, ale nemusi prekryvat.

                A jak uz jsem psal jednou – vubec neres vahu. To je pro tebe v danem rozpoctu uplne zbytecna zalezitost.

                2 1
                • historys  

                  No rovinky jezdím na tom rb cca 35km/h a tam už prostě cítím, že mě to silově hodně vyšťaví a i cítím víc aerodynamiku. Kopce mi to zbrzdí hodně to je jasné, zatím nemám takovou kondičku. Silové sporty jsou pro mě prim a realisticky si myslím, že mín jak 105kg nikdy mít nebudu :D. Je mi jasné, že nikdy nebudu jezdit švihy nebo nebudu mít top natrénováno, to ani nechci. Proto se mi líbil gravel, že si můžu švihat po silnici ve svém vlastním tempu a když si projedu nějakou pěšinku u nás, tak to neurvu jak na silničce a budu mít větší klid pro duši :D. Jojo to je jasné, mám v plánu si pujčit na jaro nějaký gravel a uvidím.

                  0 0
                • cyklista86  

                  Se 113kg zive vahy NEMA Z HLEDISKA VYBERU KOLA VUBEC ZADNE OMEZENI? To me chces tvrdit, ze kazde silnicni kolo na trhu je delane na zatez nejakych 120kg kdyz vemu v potaz obleceni, boty, klidne nejaky batoh a flasky, brasnu na kole tak klidne 125kg?

                  0 1
                  • Martinson  

                    Ta váha hraje roli, ale často vidím že je to spíš o jízdním stylu a údržbě. Kdo bez citu sedí jak pecka a vymete všechno v cestě ten likviduje všechno i když má 80 kg.

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Dle me je u vetsiny modernich silnicek limit nekde kolem 100kg. Ze na tom fakt muzes treba zavodit a moc se s tim neparat, ale ze to prezije 115–120kg o tom uz tezce pochybuju..

                      0 0
                      • Alojs01  

                        Dle tebe mozna jo, ale neskodilo by ti si projit par katalogu. Vetsina standartnich zapletu je do 120kg a ramy na gravel kolech tomu zcela odpovidaji.

                        0 0
                        • historys  

                          Když jsme u toho je vůbec možnost si nechat něco postavit nebo zaplést kola? Pomůžu si nějak moc s maximální vahou? Kdyby byl rám do 130kg a záplet taky, tak jsem vysmátý :D. Přece jenom většinou je limit 120kg bez kola a to bývám často na hraně. U canyonu grail by měl mít záplet limit 130kg na DT, ale zase rám má jenom 120kg, tak nevim co se stane, když budu mít třeba 124kg s kolem :D.

                          0 0
                          • Markony  

                            Ano mam zeptané kolo naby Dt 350 ráfky DT Swiss 545d nosnost 140KG 32 děr , U RB CCR 290 nebyl problém i s vahou 133 Kg . Dost lidí chce ušetřit par gramu a dává 28 děr zeslabované paprsky a pak kňučí že to stojí za chuja .

                            2 0
                  • TK75  

                    Silnička https://www.bike-components.de/…eset-p80063/?…

                    Max 120 kg…

                    Hardtail https://www.bike-components.de/…odel-p80010/

                    Max 136 kg

                    Gravel nehledám…je to jak ht dnes už(dokonce mají i některý gravel rámy test podle mtb ISO 4210), nakonec záleží podle zápletů co člověk použije.

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Ten limit 120kg je vcetne kola. Ja met 113 kg jako zakladatel tohohle vlakna tak do klasicke silnicky rozhodne nejdu.. Zkouset v provozu co to vsechno vydrzi..

                      0 0
                      • Alojs01  

                        Ale tady se preci klasicka silnice vubec neresi…:-(

                        0 0
                      • TK75  

                        Hele pravidlo je jasný…chce to kupovat značky kde se počítá s tlustoprdama co žerou buřty- třeba Canyon od sousedů

                        Italský kola pro 70kg krasavce nebrat :-D:-D

                        1 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • skaj  

                    Nechci, protoze nic takoveho nerikam:) Nicmene muzu vcelku jasne prokazat, ze nechapes psany text, protoze mezi tvrzenim:

                    NEMA Z HLEDISKA VYBERU KOLA VUBEC ZADNE OMEZENI

                    a

                    Z hlediska vahy nemas vubec zadne omezeni pri vyberu typu kola.

                    je vcelku zrejmy rozdil. Ten vetsinou chapou ti, co na takovych kolech jezdi a jezdili a ne jenom o nich cetli:) Dobre poradit muzou i ti, co maji vahu podobnou. Ale jen teorie nectena z netu k tomu holt nestaci. #sestimsmir

                    1 0
                • Breakpain  

                  Já bych řekl, že rozhodně omezení má v zápletech. Upřímně, mám cca 93kg, nesedím na tom jak pecka, ale pokud to má pod 28 drátů vzadu – za chvíli je tam osmička. a s 28 ji tam do 200km udělám taky většinou. Takže kola vždy 32 (alu, karbon netuším).

                  Mám 32 drátů, zalepeno a nemusím nato sahat. Pokud není zalepeno a je 28 a méně – zadní kolo má vždy osmičku, leda by někoho bavilo to srovnávat co dvě jízdy … (já jsem nadšenej, že teď to drží jak je rok dlouhej … a nemusím na to sahat).

                  0 0
                  • skaj  

                    Z hlediska vahy nemas vubec zadne omezeni pri vyberu typu kola.

                    Viz rady @cyklista86 o tom, ze nemuze mit silnicku a at si necha mtb…

                    1 0
                  • TK75  

                    Tak to že si jezdec nechá zaplest kola na svoji váhu a i použití je snad základ :-D

                    0 0
        • Martinson  

          Nenech se vystresovat. Mám ±100 a běžný kola mi na gravelu drží. Jen kontroluji výplet a případně si ho nechávám dotáhnout. Třeba silniční základní Fulcrum se mi povolil tak, že mi lítal uvolněný nipl v ráfku.

          Je až neuvěřitelný co ty zapletený kola dneska vydrží. Teď mám na Spešlu Diverge ty základní kola s 24 drátama a R470 ráfkama a drží. A to jsem na nich jel pár prasáren nebo blbě skočil práh.

          0 0
        • yetti  

          Já bych se toho nebál. Mám kmaráda 203cm/120kg, který nikdy neřešil, že by si měl kupovat nějaké odolnější komponenty, jako pevné záplety s 36drátama a podobné nesmysly. Prostě koupí kolo, které je dostatečně velké na to aby se na něj poskládal a jezdí. Nevím o tom, že by mu nějak zásadně odcházely výplety, nebo dokonce pod ním praskaly rámy, sedlovky atd.

          Když 75kg biker skočí metrovej drop, tak kolo zatíží mnohem víc než když na tom budeš jezdit jako naprostá většina smrtelníků, která skočí tak maximálně 20cm obrubník. Ale tady je to samej XC/DH závodník , pod kterejma praská úlně všechno :-)

          Kup co se Ti líbí, respektive na co máš peníze a neboj se toho!

          3 0
          • Janes  

            Jezdil jsem několik let i se 135ti kg na různých kolech a nic jsem nelámal ani neosmičkoval. Chce to jezdit mozkem a nedělat pitschoviny.

            0 0
            • jIrI___  

              Jenže taková nudná jízda moc lidí nebaví… Za mě je rozhodně lepší mít rezervu než jít na limity materiálu a pak řešit neustálé opravy (taky jsem si se svým nezraněn touhle fází prošel).

              0 0
          • cyklista86  

            Ale tady se resi celopevne karbonove kolo a ne MTB. Jiste ze MTB da 120kg bez problemu. To se o 8kg ziletkach rict fakt neda.

            0 1
            • Fazzy  

              Co sem to tu tak prolít, tak o 8kg žiletkách mluvíš taky jen ty :)

              2 0
              • cyklista86  

                „Když nemám dobrou kondici a vážím přes 100kg, poznám rozdíl mezi 8,5kg a 10,5 kg kolem?“

                0 0
                • Fazzy  

                  A povedzte Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom žiletka? Tu pasáž o tom, že shání gravel si čet?

                  0 0
                  • cyklista86  

                    A ty si Kefalin cetl tu jeho uvahu jestli ma vubec gravel cenu, jestli by nebyla lepsi ziletka, aby to byl nejaky rozdil oproti MTB?

                    0 0
                    • Fazzy  

                      Nehodlám to číst celý, ale nic takovýho tu fakt nevidim.

                      0 0
                      • cyklista86  

                        " Když to potom čtu, že mám mít kolo bytelnější, těžší záplety atd, tak si nejsem jistý, jestli mi to stojí za ty peníze. Chtěl jsem něco rychlejšího prostě spíš silničku, ale vím, že na moje kila nemužu, jezdit 25mm užovky, ale zase dát 40 000 a mít takového hybrida, který nebude o moc rychlejší, než moje kolo na continental race king, jenom bude křehčí. Nevim, no."

                        0 0
                        • Fazzy  

                          Tam se ale píše o tom, že chce spíš na silnici, ale že na žiletku je těžkej. JIný slovy nemá v plánu kupovat žiletku, jen má strach aby gravel nebyl pomalej jako mtb. Čili odpověď na to má bejt – ano, gravel se správným obutím bude rozhodně po všech stránkách rychlejší než bajk na racekingách. Ne, že žiletka, kterou nemáš v plánu koupit, tě neuveze.

                          3 0
              • TK75  

                Žiletky na těle

                žiletky v těle

                žiletky ve vlasech

                žiletky a jeden steh

                2 0
            • yetti  

              Ani 8kg žiletka není žádný ultralight a 120kg jezdce v pohodě dá. Navíc v cenové hladině, ve které tazatel hledá ten gravel nebude žádná lehoučká raketa a bude to na klasických robustních zápletech, které něco vydrží a v nejhorším bude případý servis jednoduchý a levný.

              0 0
            • skaj  

              Ty ses fakt upornej s tim svym nesmyslem, ze ho silnicka neuveze:) Hele, jezdils nekdy ziletku okolo 9kg treba se 100kg vahy? Pokud ano, tak co jsi znicil? Jen abychom vedeli, z ceho tu fikci o tom, ze ho ziletka neuveze, cerpas…

              0 0
              • cyklista86  

                Ano jezdil a neznicil jsem nic protoze jsem hobloval jen pekne silnice a karbon byla pouze ramova sada. Nedovedu si se 113kg predstavit jezdit s tema karbonovyma kokpitama a pod.. To je proste na limitu, ze kdyz to rupne, tak se nemuzes divit.. Ale gravel bude ok..

                1 2
                • yetti  

                  A jak jsi došel k tomu, že karbonove komponenty vydrží míň než hliníkové?

                  Proč jen ti kreteni dělají na F1 vše z karbonu, když v hliníku by to vydrželo víc :-)

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Vse ne. Jen to co muze pri havarce uletet. :) to dulezite jako ta „rakev“ ktera chrani ridice urcite neni z karbonu… Kdyz F1 uleti kolo tak se nic nedeje. Tobe kdyz prdne ram nebo riditko, tak muzes umrit.. Ze jsou klasicka kulata riditka a predstavec z hliniku odolnejsi nez nejakej aero profilovanej karbonovej zmetek v jednom kuse o tom se snad nemusime bavit.. plno lidi ti i rekne, ze po padu ikdyz to nema viditelny poskozeni, ze uz tomu neveri pokud to neprohlidne nekdo s ultrazvukem. Coz normalni clovek neudela. Takze muze parkrat to kolo nevine spadnout a pak to rupne ani nevis jak. Ostatne tech dolamanych karbonovych kol uz jsme videli v profi pelotonu plno. Ale z niceho nic prasknuta hlinikova riditka jsem snad jeste nevidel..

                    0 1
                    • Fazzy  

                      Pokud rakví myslíš ten monokok, ve kterým sedí, tak ten teda z karbonu je.

                      0 0
                    • yetti  

                      ta „rakev“ samozřejmě je z karbonu:

                      http://www.formula1-dictionary.net/monocoque.html

                      Jakýkoli dutý komponent na kole je možné z karbonu vyrobit lehčí a pevnější než komponent hliníkový!

                      0 0
                      • cyklista86  

                        No neni to asi samotnej karbon ale ok.. :D

                        0 0
                        • cyklista86  

                          Ok ted uz to delaji cele ze samotneho karbonu… :D

                          0 0
                          • Fazzy  

                            To teď, znamená cca někdy od 80tých let..

                            0 0
                            • cyklista86  

                              Ne driv tam davali nejakou hlinikovou vlozku.

                              0 0
                              • Fazzy  

                                Každá automobilka to řešila po svým. Někdo sendvičem, někdo jen karbonem. Každopádně oboje má počátek v 80tých letech. Kdo a kdy přesně hledat nebudu, nicméně žádná novinka to rozhodně neni.

                                0 0
                              • ladys  

                                To už je pravěk :D

                                Karbon se dá udělat tak, aby byl maximálně pevný(tím bude křehčí) a ten samý díl může být dost ohebný.

                                Viz flexikřídla v F1, podobně se to používá i u letadel.

                                Al slitiny se používají dlouho a dost přesně se ví kde jsou jejich limity, u karbonu se to pořád ještě vyvíjí.

                                0 0
                • skaj  

                  Takze rikas, ze jsi nic neznicil se 100kg – a ze zvysenim celkove hmotnosti soustavy o cca 10% dojde k dramaticke zmene a material se zacne rozpadat? Jen se ujistuji, ze tomuhle fakt veris… :)

                  Nebo to dokazes interpretovat nejak jinak?

                  0 0
    • makimaki  

      Mám tyhle parametry 197cm/105kg, a mám pocit, že se nadřu na všem, prostě moje kola mají limit výše než je moje výkonost. V této velikosti (postavy) moc na výběr mít nebudeš, třeba jeden dva rámy – Canyon, Cube … a dnes toho seženeš pomálu nebo vezmeš, co je skladem. Takže máš malý prostor pro kormidlování.

      Takže nejdřív hledej rám nebo kolo v tvé výšce, popř. výšce rozkroku atd. – uvidíš, jaké budeš mít karty v ruce. Pak bych si koupil to, který se mě bude líbit nejvíc.

      0 0
      • historys  

        JJ zatím to nejvíc vidím na Canyon grail v xl.

        0 0
        • makimaki  

          Někde jsem četl, že pro Canyon bude zajišťovat servis Kolofix (?). Což by mohl být větší komfort po (při) zakoupení. Mně by nevadil ani ten Grail 6 na 2×10, převody, hydrauliky a asi i geometrie by mohla být ok. Někde si vyzkoušej Auru XR v 58cm, spíš ti bude malá, ale ta by se někde našla nebo Cube Nuroad v 61cm, to bude asi za nějaký měsíc. Na druhou stranu máš čas.

          Já mám mechanické brzdy a sadu 2×10 Tiagra, taková žádnáslávasada ale jezdím, brzdím, kola mám od jednoho místního pletaře 28 drátů, celkem dobrý. Měl jsem předtím Fulcrumy, neměly moc drátů a nijak dobře jsem se na nich v různorodém terénu moc necítil. Myslel jsem si po sestavení kola, že už nic nebudu potřebovat, ale je to ladění takže nějaké peníze na pozdější investice je dobrý mít v záloze …

          0 0
          • TK75  

            Tiagra náhodou sláva je… rychlé, přesné a odolné.

            0 0
            • makimaki  

              Na druhém kole mám sadu 3×10 SH105 a i po sluchu, čuchu, hmatu a slepu poznám, že je o třídu lepší. Takže o třídu lepší „sláva“.

              0 0
              • TK75  

                já měl na druhym kole novou 2×11 105 a seděla mi míň než Tiagra…ta nová 4700 (2×10)

                1 0
                • makimaki  

                  Já tu stopětku mám z řady 5703, je to ještě stará sada, ale prakticky nejetá. Ale může být.

                  0 0
                • David888  

                  Přesně takovou zkušenost mám taky.

                  0 0
                • milan.v  

                  R7000 ti seděla méně než Tiagra, v čem konkrétně?

                  0 0
                  • TK75  

                    V tom jak funguje…tiagra mi přišla taková ostřejší, prostě to tam padá, přesně a rychle, přehazka není nijak citlivá na seřízení a ani moc nemlatí kdyz se jede v bordelu.No a ten typ presmykace co má tiagra mi taky přisel lepší na seřízení

                    0 0
          • TK75  

            Grail v XL bude lepší než Aura…ta je kratší o pár centaku na rozvoru…teda jestli nechce kopat do vrtule

            0 0
          • milan.v  

            Ano, Kolofix pro Canyon…

            0 0
        • Jáchym 1  

          Když je tady zmíňeno Cube,tak bych se spíš klonil ke Crossride než Nuroad(tvé zadání- spíš k silničce)I tak mám obavy,že 61cm u Cube Ti bude málo.Jsou,,krátký,,

          0 0
      • Zbyniusz  

        makimaki souhlas. mám ještě o něco víc do délky. Pásl jsem po rámu XXL, což dělá málo výrobců a nakonec po roce byl Scott v nabídce kterou jsem nemohl odmítnout. Konečně mám něco v rukách na čem se nehrbím a špičkama chodidel nebrousím plášť na předním kole

        0 0
        • makimaki  

          Jo, to je důležitá věc (alespoň pro mě) – nešoupat vidlici vzadu patou a špičkou vpředu plášť. Ale to holt nemusí vyjít, hlavně u těch vyšší velikostí, kde není co zkoušet a někdy je to buď a nebo.

          Někdy si vyčítám, že jsem si před deseti lety nenechal udělat SingleBe rám, když to bylo tak nějak cenově reálné.

          0 0
          • TK75  

            Chce to koukat na úhel hlavy,rozvor, offset vidle atd

            Zrovna cx kola na tohle budou špatný…kratký a strmější HA než u grevlu.Například RB RX si myslím že by bylo vhodný, kopání do předního kola nehrozí…HA 70° a rozvor taky velkej

            0 0
            • makimaki  

              RBRX s rozvorem jako u MTB a mini představcem? Já jsem o tom taky tehdá uvažoval, ale nějak jsem si to nezdůvodnil mít takový kolo …

              Já jsem si při výběru kolo nakreslil alespoň v autocadu a používal prográmek:

              https://www.bikegeocalc.com

              Třeba to pomůže víc než úplné teoretizování.

              0 0
              • Zbyniusz  

                Já mám ten xxl od scotta. Musím uznat že pro dlouhány( tedy pro mě) je super. Jen se blbě shání.

                0 0
                • makimaki  

                  To ale není geo od gravelu, to bude spíše od mtb kola co máš v profilu? Pak je tam rozdíl :-) i když podstata je stejná. Na tom kole se pohodlně usadit a mít z toho dobrý pocit už od začátku.

                  0 0
              • TK75  

                Já si tenhle typ geo s delším předním trojúhelníkem, slopingem plus kratším predstavcem (ale rozumně) oblíbil..

                Sedí mi to daleko víc než ty klasičtější geo jako třeba mel první Ronin atd

                To RX bych bral rám do zásoby…kdyby byl :-D

                0 0
                • makimaki  

                  RB ještě žije? Moc to od doby prvních pokusů (a omylů) s jejich gravelem ani nesleduji. Podle mých prvních návrhů jsem měl mít představec cca 60mm, což mně přišlo strašně nevyvážený – horní trubka cca 650, hlavovka 230mm a takhle krátký představec nebyla tehdy cesta. I jsem to v RB konzultoval, byli ochotní a ok, ale nakonec jsem zvolil jinak.

                  Ale fakt je ten, že spíš bych volil klasickou geo, třeba i blíže k cyklokrosovému kolu. Ale jak píšu: při mojí výšce je to problém něco objevit.

                  0 0
          • yetti  

            Teda nechci vám do toho házet vidle, ale jsem trpaslík (173cm) a už jsem vystřídal více jak 10 silničních kol a poslední kolo, kde mi nekolidovala špička boty s předním kolem byl Favorit F1 kolem roku 90.

            Myslím, že broušení špičkou o přední kolo nesouvisí s tím, že má někdo dva metry.

            1 0
            • Zbyniusz  

              Přeji ti mít 49 nohu a 2 metry. Budeš mluvit jinač.

              0 0
              • yetti  

                Tak samozřejmě nejlíp se mají ti s konfekční postavou mezi 180–190cm. mě celej život štve, že jsem malej a tebe že jsi moc velkej. Co je horší fakt nevím, ale asi bych byl raději velkej než malej ;-)

                1 0
            • Janes  

              ?

              0 0
            • makimaki  

              Což nikdo netvrdí. Pouze to, že pro vyšší lidi není snadný najít k vyzkoušení nějaký ten rám nebo kolo.

              0 0
              • yetti  

                To že pro nekonfekční lidi není sranda sehnat kolo vůbec nezpochybňuju. Jen jsem reagoval na ty stížnosti Zbyniusze a makimaki, že jim koliduje špička nophy s předním kolem, protože to je naprosto běžné i u malých velikostí.

                0 0
    • File12  

      Prosim te neres to. Kup neco a jezdi. Me udrzelo enduro(tam je to jasny) i kdyz praskla mi 2× hlinikova vzpera. Ale u Author Patriot i Ghost Framr 1gen to bxlo normalni. Karbon en bez problemu. Ale vzdy to bylo ohraneni skoku.

      Gravel bez ztraty kyticky a silnicka tez i kdyz jsem mel 105–108kg kdyyz jsem cvicil a byl to Giant Defy. Koukni na ty vzpery. TCR taky ok s karbon vypletem a to jezdim rozbity krivoklatsko.

      Proste bych se nebal a vzal jakykoli gravel. Rychleji ti to pojede urcite nez HT.

      0 0
    • from hell  

      Prolétl jsem to vlákno, rozhodně nejsem expert, jen se podělím se zkušenostmi. Absolutně nedosahuji tvé úctyhodné výšky, ale s váhou nejsem daleko od tebe (ne že by se nějaký špíček nenašel, ale dost mám ve svalech). Už rok a půl rasím Giant Revolt s nejvyšší GRX řadou, vyměnil jsem kola na DT 1800 a jezdím opravdu velké prasárny v terénu. Za cca 5k km, poté, co jsem se o to kolo naučil trochu starat, jsem neměl vůbec žádný problém, karbonový rám nepraskl, komponenty jako nové. Celkově jsem do toho nasypal asi 80k. Mám trail bike Trance cca 15 kg i XC bike cca 11kg, rozdíl v agilitě a pocitu lehkosti je mezi těmi koly a gravelem nekonečný. Možná mám jen štěstí, ale s cca 108 kg nemám důvod se bát o odolnost.

      0 0
    • historys  

      Tak jsem nakonec šel do Canyonu Grail 6. Svezení je super,rychlé jenom nikdy jsem neměl silničku/gravel a oproti mbt, je ten posed dost jiný a zvykám si. Můžete pls, kdyžtak mrknout, jestli mi to sedí velikostně? Sedlovku mám vytaženou tak v poslední třetině s rezervou a na berany se dokážu krásně poskládat do spodního uchopu. Zároveň sedlovka je v offsetu skoro na jedné straně a jak jedu, tak mě celkem brzo začne bolet zadek, kvadricepsy a přijdu si, že sedím spíš na první třetině sedla, ale možná se mi to jen zdá.

      https://www.youtube.com/watch?…

      https://www.youtube.com/watch?…

      2 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 1
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 2
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 3
    • historys  

      Kdyby si někdo zpětně vlákno a pomohlo mu to při výběru, jako některá vlákna mně. Nakonec canyon grail 6 v XL 194cm, včera jsem byl na bikefitingu a trefil jsem to přesně velikostí. Ze začátku jsem si na kole připadal jak mongol na poníkovi a měl pocit, že je malé a že každá menší nerovnost mě rozhodí. Po cca 200km se to srovnalo a berany mi strašně sedí, kolo je krásně tuhé a nejvíc se mi líbí jistota ve sjezdech a, že s klidem můžu druhý den po těžkém treningu nohou jít na kolo 60km a druhý den nejsem unavený jak z HT. Pořád jezdím origo pláště, ale na silnici, hrubý asfalt, štěrk se to vůbec nedá s HT srovnat, jasně neprojedu každý terén, ale ta svoboda a rychlost je top.

      Nejezdím, jak prase a po dotažení nového výpletu jsou DT swiss parádní.

      Po pár měsících jsem byl s HT v jeseníkách a geometrie, posed, širší říditka, no nemohl jsem se dočkat až pujdu zase zpátky na berany. Asi mi víc sedí a baví si švihat rychleji než těžší terén a HT asi půjde z domu.

      2 0
      • Pavell  

        Supr, uzij si ho. Casem vymenis plaste a treba i zaplety a to bude pak raketa o)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.