• Cavendish

    Zdravim,uz dlouho premyslim o novem kole okolo 40k. Jen porad nevim jestli bych vyuzil karbonovy ram. Rocne najedu asi 3000km a odjedu asi 5 zavodu. Nemelo by vetsi smysl si poridit kolo s hlinikovym ramem a lepsim osazenim nez orezany karbon? Ja uz vazne nevim…

    0 0
    • blaf  

      vyzkousej sam, za me na silnici a ht karbon, na fullaa klidne hlinik

      ale samozrejme i s hlinikem se da spokojene zit

      0 0
    • mr.antik  

      za 40 v katalogovkách je to tak na hraně aby ta výbava za něco stála… ale v nějakém výprodeji by už to nemusel být takový žebrák

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Al Stra  

      karbon je na nic, ocel je to pravé-)

      0 0
    • jonti  

      ne, nema to smysl.

      0 0
      • jonti  

        Aha, jen z kategorie prispevku je videt, ze myslis silnicku. Tam to smysl ma, ten ram se chova trochu jinak. Vybava staci 105.

        0 0
    • tromboonen  

      Co je to horsi vybava? Ram dela kolo, ja bych koupil starsi/vyprodejovy model nejakeho ramu s dobrymi vlastnostmi (20–30k) a postavil to, sada staci bohate 5800, kola zatim stavajici nebo neco jako Aksia, pozdeji koupis lepsi a budou na zimu..

      Seriovky jsou vzdycky kompromisy, i kdyz za 40 by nejakej vyprodej karbon mohl bejt.. no a posledni moznost bazar

      0 0
    • j.v.1  

      https://www.canyon.com/…-sl-7-0.html

      Karbon, 105, Aksia, dokonce i slušné pláště.

      0 0
    • satch  

      poznat to je, jestli to je nutnost nevím :-) Píšou tady, že základ je rám… to sice jo, ale důležitý jsou i kola a na karbonu za 40 to žádná sláva nebude… Sám si začínám myslet, že bych vyžil s hliníkem… ale nezávodím, takže je to jedno.

      0 0
    • hovanec  

      Edit:

      Sem si nevšiml, že silničku… :)

      Ale tenhle kousek by Ti mohl padnout:

      http://www.koloshop.cz/…el-2014.html

      0 0
    • šlapatko  

      Karbon nemusím jako materiál. Ušlechtilejší je pro mě ocel, titan. Druhá věc je jízda na slušném karbonu. Porovnávám silniční kola. V kopcích cítím jak se hliníkový rám kroutí, s plášti 622–25 občas škrtnu o zadní stavbu. Po pár tisících je rám vymačkaný. naštěstí prasknul a mám od jara nový :-) Kola M aksium, dotažené tenzákem akorát.

      Taky jsem lehce pojezdil na tarmacu a S venge. Jízda je neporovnatelná. Do kopce to letí jinak, kola nějaké základní campy.

      Podobně se jeví obyč al rám u mtb vs Specialized stumpjumper HT 26. Obě kola vahově kolem 10kg. Stump reaguje na každé šlápnutí, moje ex kolo taky jede, ale síla se někde strácí. V rámu ? !

      Nemám rád carbon, ani značku Specialized. Nicméně svezení říka něco jiného. V budoucnu to vidím na nové kolo s kosmického materiálu :-)

      0 0
      • tromboonen  

        Neboj, ramy srovnatelnych znacek (a nekterych mensich) jsou na tom podobne, jde o to zvolit si vlastnosti a geometrii, ktere chces/potrebujes a podle toho vybrat, na S-ko se rozhodne omezovat nemusis (i kdyz pokud shanis samostatnej ram, tak zrovna od S-ka se daji sehnat za rozumne penize, protoze jich jsou mraky.. novej 50–70k, na poklepani na celo, rok dva starej skladovej, vlastnosti cca stejne.. 25–30k, s tim se uz da pracovat)

        0 0
    • Cavendish  

      Toto je ovšem krasavec http://www.mojekolo.cz/felt-z-5-2015

      Případně toto http://www.mojekolo.cz/…d-2-ltd-2015

      A nebo naprostá klasika http://www.trek-bikes.cz/…ne-2-1/p-601

      0 0
      • Yura  

        Canyon ma ty kola daleko lehci, za lepsi peníze. Butto klasicka a nebo endurance geometrie s delší hlavovkou..

        0 0
      • tromboonen  

        Nejak se nemuzes rozhodnout..

        Trek hlina

        Felt Endurance karbon rafkove brzdy

        Defy endurance karbon kotouce

        .. a na to jak Ti sedne geo ses uz dival? Pripadne co vlastne chces?

        Z tehle tri se mi libi Felt, taky jsem o nem uvazoval, ale nedal se rozumne sehnat samotny ram, Defy je dobrej, ale ta zadni stavba mi nesedi, plus kotouce na silnicce (ale to muzes mit jinak, jen se musis rozhodnout nez budes porovnavat)… Trek je nizsi rada, hlina bez iso jak se to jmenuje pod sedlem, to je jina kategorie, za ty prachy predrazene IMHO..

        0 0
        • Cavendish  

          Nemůžu se vůbec rozhodnout. Na jednu stranu kotouče jsou asi budoucnost a bylo by fajn je mít. Ale na druhou stranu, kde je tu u nás takovej kopec, kde bych využil 100% potenciálu? Ten Felt mě přijde takovej příjemně vyváženej. A Trek? Budu mít jistotu, že jsem vybral dobře,i když za trochu víc peněz. Obecně bych se měl asi dívat po jakých značkách? Focus,Cube,Ca­nyon,Felt,Gian­t? Na Pells se množí stížnosti ohledně uznávání reklamací tak nevím.

          0 0
          • tromboonen  

            Indecision may/may not be your problem, koukam :)

            Informace mas vyse, Trek je o tridu nize, Felt je v pohode, Cube, Focus o malinko mensi znacky, ale ne vylozene spatne, Canyon a Giant patri mezi nejlepsi, ale u vsech je dulezite vybrat co Ti sedi, precti si zkusenosti a doporuceni majitelu na zahranicnich forech..

            Kotouce jsou mozna budoucnost, ale jeste se nevi jaka.. nevim, co maj tyhle, ale jeste se neustalilo, jestli budou pevne osy, jake, jake roztece… takze do budoucna muze byt tohle k nicemu.. rafkove brzdy taky jeste dlouho budou a neni to o kopci, je to spis o modulaci a imunite proti srackam, jestli budes mit hlinikove rafky a neplanujes jezdit denne i pres zimu, bohate staci rafkove (muj nazor)

            0 0
    • Cavendish  

      Tak jsem si popřemýšlel a rozhodl se pro karbon. Trochu jsem se podíval po netu a našel si tyhle 4 modely.

      Cube http://www.cube-bikes.cz/?…

      Focus http://www.kupkolo.cz/…2015_z97120/

      Canyon https://www.canyon.com/…-cf-7-0.html

      Felt http://www.mojekolo.cz/felt-z-5-2015

      Ve všem si dosti podobná kola. Nejlíp je na tom asi ten Canyon a Cube?

      0 0
        • Dumbíček  

          Zrovna na tohle kolo jsem včera koukal na živo a za mě je teda megahnusné. Ten rám je prostě divnej. :-(

          0 0
        • Cavendish  

          Četl jsem na tenhle model recenzi v 53×11 nebo kde a říkali že vcelku solidní kolo. Jen kvůli vysokým těžkým ráfkům trochu líný a to se k nám na Vysočinu moc nehodí no

          0 0
          • Delkim  

            to „líný“ je ale čistě subjektivní názor autora článku, to jen na okraj

            jinak většina kol i těch dražších má v základu kola připravená tak akorát na upgrade

            The latest issue of Bicycling Magazine includes a feature review of the 2015 Giant Defy Advanced road bike, which the magazine’s editors claim “sets the standard for the balance of thrill and comfort that this type of bike can achieve.”

            0 0
          • ememem1  

            to je naprosta blbost. pocitove a nazorove testy kde sa nic nemera su o nicom. ten bike ma dost dobry pomer cena /vykon (carbon giant s kotucmi na 105 za 1500E je dost dobre). a neviem jaky mate na vysocine kvalitny asfalt ale pokial taky jak my v bratislave a okoli tak defy by celkom mohol sediet.

            0 0
            • blaf  

              zrovna Vysocina je na tom s asfaltem celkem slusne (co jsem videl z auta)

              0 0
        • blaf  

          dyt to vypada jak sjezdak, to proste neni silnicka, kdyz Giant tak TCR

          0 0
          • Delkim  

            no jo no, tak někde musí začít, ne? já taky začal u TCX :)

            0 0
            • blaf  

              ale to je CX a vypada jako CX, ale tak jestli se Defy nekomu libi, pro me za me :)

              0 0
              • Delkim  

                líbí se mi ta barevná kombinace a k tomu ta kola :)

                0 0
              • blaf  

                btw. od Giantu se mi moc libil Propel, ale to by zakladateli nesedelo geometrii

                0 0
      • Coural  

        Ten Canyon je z nich daleko nejlehčí a nejhezčí ( I když to je individuální, podle každého soudruha.). Taky je komplet na 105-ce, Focus má nějaké záhadné kliky.

        0 0
      • Yura  

        Nekolikrat ti tu ostatní pisou, ze musíš vedet jakou chces geometrii. Na cem budes schopnej sedet x hodin.. Ja sem mel 2 velikosti canyonu a proste ani na jednu jsem se diky spatnym spodnim zadum neposkladal. Muzu jezdit jedine na endurance s delší hlavovkou..

        0 0
        • Cavendish  

          Canyon by mě měl sedět (teoreticky),stejně jako Cube a Focus. Felt je trochu delší no. Jak to u nás vůbec Canyon má? V běžným obchodě ho člověk nekoupí, posílají to jen z Německa. Ale je tu nějaká centrála, kde se to dá vyzkoušet velikost?

          0 0
          • Yura  

            Tezko. Ale jestli ti ta velikost nesedne, tak nebude problém vymenit za jinou.. Me to vzali i s podrenyma klikama ultegra.. :D

            0 0
    • xshreck  

      u MTB jsem mezi ocelí a karbonem necítil extra velký rozdíl.

      Když jsem dal svoje povolené výplety na karbonový rám, bylo to stejně líné, jako moje kolo.

      Po zapletení nového kola se to dosti zlepšilo. Přemýšlel jsem taky o karbonu, ale tahle zkušenost mi ušetřila pár tisícovek :-D

      0 0
      • VladexAndroid  

        já se karbonu bojím protože mže prasknout, jinak bych do něho šel. cena není problém, za kvalitu se vyplatí připlatit si. ale já bych bral radši titan. ten nereziví jako ocel.

        0 0
        • Zdyn  

          Může prasknou stejně jako všechny ostatní materiály. A ocel si můžeš pořídit i nerez :)

          0 0
        • hovanec  

          Pokud Ti praskne karbon, tak se to dá opravit. Pokud Ti praskne ocel, tak taky. Hliník můžeš rovnou zahodit.

          0 0
          • VladexAndroid  

            hliník se přece taky dá svařit a o titanu se říká že je neprůstřelný

            0 0
            • Zdyn  

              Prská i Ti, tak jako všechno. Ale těch rámů je nejmenší procento, tak to není tolik vidět :)

              0 0
          • Yura  

            Jak opravit? Bych chtěl videt toho frajera, kterej bude jezdit na karbonovem ramu, kterej byl na 2 pulky třeba..

            0 0
            • hovanec  

              Jako puzzle Ti asi nikdo nespraví. :) Zkus se podívat sem:

              http://www.sunsetbike.cz/…ravy-karbonu

              Dle mého názoru prozatím špička v opravách v ČR.

              0 0
              • Yura  

                No kdo se ma rad, tak na takovej ram uz nesedne..

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Hm. Mam pryc asi jen povrchovou vrstvu. Porad jezdi a nic se nedeje. Na opravu pujde az v zime :-D.

                  A celkem porad klid.

                  0 0
                • hovanec  

                  Ale prdlajs. Ty opravy jsou spolehlivé a máš na to záruku.

                  0 0
                • blaf  

                  ty zrejme rozumis uplne vsemu, vid?

                  0 0
                  • Yura  

                    Heh urcite nejsem jedinej, kdo by na takove kolo uz nesedl. Jestli ty si sam sebe nevazis a byl bys ochotnej testovat jestli to vydrzi tak ok. Kazdeho věc, ale to placani kdo cemu rozumi si muzes odpustit.

                    0 0
                • ememem1  

                  chod radsej do posilovne.

                  0 0
                • McBlacky  

                  z dobře opravenýho rámu bych strach neměl. To, že dneska na koleně opravuje carbon kdejakej odborník je věc jiná.

                  0 0
            • Zdyn  

              Carnon je na opravu skoro nejjednodušší, tedy přesněji řečeno finančně nejméně náročný na potřebné nářadí. Nepotřebuješ svářečku. Úspěšně a spolehlivě se dá opravit prakticky jakékoli poškození (i ten rám na dvě půlky).

              Svařování může dělat problém tam, kde je třeba následné tepelné zpracování. To je problém zejména u některých Al slitin. A oprava prasklého Ti je asi nejhorší, protože jeho svařování je výrazně náročnější, oproti oceli a Al.

              0 0
              • Petr L2  

                Já nevím, jaké máš s kompozity zkušenosti, ale pokud se ti poškodí trubka z karbonu tak, že má prasklinu, tak by mě opravdu zajímalo jak zcelíš ty vlákna která dávají výslednému výrobku právě ty jeho vlastnosti. To není sako, nebo kalhoty, kde se při zcelování napojí vlákna, tady jsou ty vlákna nasycená pojidlem a jediné, co můžeš udělat je oprava ve stylu „bolavá noha“ držet to bude, ale vlastnosti jsou zcela někde jinde.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Zdyn  

                  No myslím, že ty zkušenosti mám poměrně rozsáhlé. S kompozity pracuji již poměrně dlouho. A mám zkušenosti nejen z cyklistiky, ale i letectví.

                  Opravit se dá opravdu vše. Jen jde o hranici, kdy to mám ještě smysl z pohledu nákladů.

                  0 0
                  • Petr L2  

                    A vlastnosti včetně nárůstu váhy takového opraveného výrobku?

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Vaha kdyz se to dobre udela plus par kg, vlastnosti temer jako puvodni, zalezi kde a jak udelano… nema cenu tady teoreticky rozumovat, ze to nejde.. to se musi posoudit pripad od pripadu..

                      0 0
                      • satch  

                        jako po opravě plus pár kg na rámu? :-D (asi překlep, ale po ránu dobrý…)

                        0 0
                • tromboonen  

                  Bych rek, ze Zdyn ty zkusenosti ma..

                  0 0
          • ememem1  

            navyse uz som videl dost prasknutych hlinikovych ramov ale carbonovy este ani jeden.

            0 0
            • hovanec  

              Tak mrkni na ten Sunsetbike. Myslím ale, že je to většinou po bouračce. Máš pravdu, že provozem se to stane asi těžko.

              0 0
            • nooski  

              Praská všechno. Prasklych karbonových rámu jsem viděl dost. Karbon jde ale opravdu opravit narozdil od hliníku.

              0 0
        • mr.nikdo  

          Myslim, ze tady bych nepsal neco o praskani… :-D

          0 0
    • tiarko  

      Vím že to je asi moc přes limit ale nesedělo by ti toto? :)

      http://www.kupkolo.cz/…pact_z95377/

      0 0
      • blaf  

        on shani kolo za 40, ty mu posles kolo za 60, on shani endurance, ty mu posles zavodni raketu, to si urcite koupi :)

        0 0
      • Cavendish  

        60k je opravdu trochu moc :D Hledám něco na pohodový ježdění a ne na závodní využití. Silnice jsou u nás jak kde,ale ze 70% jsou opravdu v dobrým stavu. Ten Giant je na pohled hezký,otázka jak bude vypadat v reálu. Jinak se bavíme o okolí Žďáru nad Sázavou a Jihlavy.

        0 0
    • Cavendish  

      Dřív dělal Van Nicholas model Mistral, ten byl v rámci rozpočtu a vypadal suprově. Bohužel ho stáhli a další Euros stojí už 50k+. Škoda no…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.