Je kazde MTB na silnici k nicemu?

77 nepřečtených
  • Mufi

    Mel jsem cely zivot trekingove kolo a pred vice 2 lety jsem si stavel cyklokrosku. Vsichni me od toho odrazovali, jak tady na bike-foru tak na nakole.cz, ze to vubec neni rychlejsi, ma t same nevyhody atp.

    Nedal jsem na ne a postavil jsem si RB RX s Tiagrou na 35mm plastich. No a v zime kvuli snehu jsem si koupil 29 MTB Treka na 55mm spuntech, abych mohl jezdit. Mel jsem v planu upgradovat to MTB na slick plaste a prodat svoje RBecko.

    Ani nahodou! Snih opadl, mam ted 2 kola, fakt se snazim si to nablyskane MTB pro sebe vyladit, at se mi dobre sedi a slape, ale to proste nejde! Najedu tydne 140km a to MTB skoro vubec neberu!

    a cim to je, je snad moje RBecko rychlejsi? O trochu jo, ale ten hlavni rozdil je Geometrie!!!

    To 29" MTB je jako buldozer! Je to naprosto otresne, ma to dlouhy ram, zataci to jak autobus, je to tezkopadne, ma to siroke riditka. I pres moji snahu je pozice pro slapani nejaka divna, necitim se na tom ani nahodou tak dobre jako na RBecku, hur se na tom slape, celkovy zazitek na spevnenem povrchu je o rad niz. Riditka jsou siroka a variabilita uchopu oproti beranum mizerna.

    Rozdil je poznat tak leda kdyz vjedu do lesa, tam to MTB jednoznacne vede. Jenze kdo jezdi tak casto v takovem terenu? Drtiva vetsina lidi najede 90% na stezce. Ale celkove bych uz MTB teda nechtel, a jako idealni kompromis v geometrii a uzitnych vlastnostech vidim jednoznacne trekingove kolo!

    Takze podle me, kdybych mel mit 1 jedine kole, tak jednoznacne by to bylo trekingove!

    Debata 3, 2, 1 ted B-)

    0 0
    • Mufi  

      Takze vazne uzovazuju, ze toho 29" Treka s katalogovou cenou 40000,– prodam a misto toho si za 10000,– koupim 26" MTB otroka na to obcasne vjeti do lesa, a myslim ze si to diky lepsi agilite uziju vic nez na tom 29" MTB.

      0 0
    • plzakj  

      Dekujem za informaci.

      0 0
    • Bubaaak  

      Trek si bere to nejhorší z cyklokrosky a mtb…

      Pro mou ženu to byla ideální volba, ale tam jsou jasně daný priority.

      Pokud bych si měl zvolit já, vždy si vezmu CX, ale MTB na nic rozhodně neni.

      Jen si člověk musí uvědomit na co ho ma, jaká geometrie mu sedne........

      Prostě řešíš kravinu na základě své zkušenosti, pravdu však nemáš

      0 0
      • Lance  

        Je fakt, že to popsal hezky a musím souhlasit. Já nevím co je na tom pěkného na těch 29

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Kalic  

      Takže obsah sdělení je, že máš MTB s geometrií, která ti nesedla?

      A v čem má být tedy lepší trekingové kolo než cyklokroska/gravel? A v čem má být lepší než MTB?

      0 0
    • blue.sun  

      Troll detected.

      0 0
    • Japhy  

      Dík za názor, drtivá většino.

      Nejezdím zavážet krmelce ani spravovat dráty na zem spadlé, nepotřebuju teréňák ⇒ teréňáky jsou na hovno. Brilantní úvaha.

      0 0
    • couffy  

      Drtivá většina najede 90 procent na stezce :-D. Ještě,že nejsem většina.Jinak mám víc kol,ale tvůj názor je čistě subjektivní a špatný.

      0 0
      • Lister  

        Každý názor je čistě subjektivní, od toho je to názor.

        0 0
    • Lance  

      29" kola jsou naprosto odporné a doma to mít nikdy nebudu

      0 0
      • Lister  

        Konečně někdo normální.

        0 0
      • nooski  
        1. kola jsou odporná
        2. 29'' není nic jiného než klasický silniční průměr
        0 0
        • Lister  

          Tos přehnal. Teď budu muset silničku rozštípat na párátka.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Rowdy  

      Každý kolo je pro něco jinýho. MTB na silnici fakt nebude ani zdaleka konkurovat silničkám. Trekingové kolo bude super, pokud chceš superkompromis. MTB bude fajn, když pojedeš do terénu. Řeším to tak, že mám víc kol. A beru takové, jaké zrovna chci jet.

      Jinak samozřejmě že trekový kola jsou normálně použitelný. Jsem na nich najezdil mraky kilometrů, asi tak 20 let jsem měl jen treková kola a nic špatného se mi nepřihodilo. Jen od toho člověk nemůže chtít terén jako od MTB, ani rychlost, jakou dá silnička.

      0 0
    • theedge  

      Je každá silnička na MTB trailech k ničemu ? Ano je …

      0 0
      • Goob  

        Tě řikám, Ludvo… jestli na tom speciálu na kolovou nevyhraješ časovku, tak jsi u mě mrtvej Homolka.

        0 0
    • novas752  

      A to má jako překvapit že mtb nejede na silnici jako cx/gravelbike? Si někdy zajeď do pořádnýho terénhnkam mtb patří a na nějakej treking si ani nevzpomeneš.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ale hlavně navíc ty reálné rozdíly jsou mnohem menší než rozdíl pocitů. Odezva cx/gravelu na šlápnutí bude pocitově o hrozně moc lepší než u biku, ale na spoustě tras to o moc nebo sem tam vůbec rychlejší v průměru nebude (bavím se o jezdivějších trasách, tedy i bez opravdu terénu, kde by měl bike o hodně navrh).

        Jsem si teď zase jedno HTčko předělal na celopevňáka s celokarbonkou. A pocitově odezva oproti odpružené je strašně velký rozdíl. Ale přitom moc dobře vím, že reálný rozdíl na průměrech je neměřitelný (např. dle stovky změřených časů na trase do práce, kde mám už i větší množství pokusů jetých na max nebo aspoň blízko maxima, tedy nejen když se flákám). Tedy na průměrech rozdíl v podstatě žádný.

        0 0
    • Tencovozikmin  

      Bože,ty jsi dobrý traged,si zajdi do kostela ke zpovědi a tam si vylej srdíčko.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Cavendish  

      Mám něco podobného. Jezdil jsem hliníkovou 26” a karbonovou 29” a ani jedna prostě nejela. Líné, těžké, neobratné. Od doby co mám CX, tak mám na obličeji permanentní rohlík

      0 0
      • nooski  

        Jako jezdil jsem i na 29'' která měla i s pedály hluboko pod 9 Kg a sice to samozřejmě nejelo jako silnice, ale pomalé to rozhodně nebylo :-) CX je super, ale zase je to proti čistokrevné silnici docela rozdíl. Silnice na asfaltu prostě letí a je zbytečné hledat substituce.

        0 0
        • Cavendish  

          Vyloženě pomalé ne, ale na ty šotoliny, lesní cesty a tak je to CX asi opravdu lepší. S tím rozdílem CX vs silnice si nejsem úplně jistý. Jezdím teď DPNK. Silnice průměry cca 27.5 a CX 26.5. A to mám silnici o třídu lepší než CX

          0 0
        • MlokCZ  

          Ono je to přesně o těch pocitech, které jsou o řád jinde než reálné rozdíly (jak píšu už výše). Samozřejmě pocity jsou důležité a ať si každý vybere co mu sedí.

          A pak na biku pro taková srovnání je základ mít opravdu rychlé pláště. Tím myslím nejméně TB/TB bez duší nebo něco ještě rychlejšího (třeba G-one allround/speed).

          0 0
          • nooski  

            Mloku, když mám stejnou trasu najetou vice než 1000X, tak rozdíly v kolech opravdu poznáš. A je to měřitelné i na průměru. Na CX jsem rád za průměr 28, na silnici klidně přes 30.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já také vůbec nepíšu, že tam rozdíl není. A vždy bude různý dle konkrétních kol. Jen píšu, že pocitově se to téměř vždy zdá jako rozdíl mnohem větší i když není.

              U průměrů o kterých píšeš na silnici je to z 90% o aerodynamice a tedy záleží jak máš konkrétní posed na těch kolech + trochu udělá aerodynamika širší vs užší pláště. To ale obecně vůbec nezáleží na typu kola, ale pouze na tom, jak si to každý na daném kole nastaví a co konkrétně tam vozí.

              A pak čím nižší průměry se jezdí, tak tím se rozdíly zmenšují jak klesá význam odporu vzduchu a v ostatním takový rozdíl není pokud je na všech typech kole něco jezdivého (hmotnost neudělá tolik a valivý odpor je na tom dobře i u biku s vhodnými plášti).

              0 0
            • petyn  

              Na mtb po silnici jsem schopen take udrzet prumer 27 na 60 km trase. Ale zalezi na vetru a jestli je to po rovine nebo kopcovity teren. Ty prumery se mohou hodnotit pouze na stejne trase.

              0 0
              • nooski  

                Však píšu, že tu trasu mám najetou za všech podmínek, za každého počasí v každou roční dobu. Nepíšu o nějakém jednom průměru. Většinou mi fouká do protivky a tak se rozdíl mezi čistokrevnou silnicí a CX jen zvětšuje. A to mám na obou kolech dost sportovní posed a jezdím jen v obtáhlých hadrech. Bike ve volném oblečení je úplně jinde.

                0 0
    • MlokCZ  

      Každému vyhovuje jiné kolo, tak jezdi co ti vyhovuje.

      Na druhou stranu srovnávat s úplně blbě vybraným kolem nemá žádný smysl. Vyhovující posed lze dosáhnout na každém typu kola, pokud se správně vybere a poladí. To jsi neměl, tak to bylo úplně k ničemu i kdybys neměl prioritu cyklokrosku.

      A třeba řídítka pokud byla moc široká, tak proč jsi tam nechával? Extra široká řídítka jsou super do technického terénu, ale na jezdivější věci vhodná rozhodně nejsou. Tam pak stačí klidně jen 60–66cm řídítka u biku, která budou mnohem lepší pro jezdivější trasy, ale pořád současně mnohem lepší na občasný opravdu terén než uzoučká na cyklokrosce.

      A co by přineslo to trekinkogé? Pokud vše správně poladíš (což jsi neudělal ani náznakem), tak na trekinkgovém a biku skončíš s totožným posedem, se stejnou šířkou řídítek. A jediný rozdíl bude v tom, že na trekinkgovém budeš limitovaný na úzké pláště. Na biku si můžeš vybrat jakékoliv.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Mufi  

        No nevim nevim… ano staticky posed muzu mit naprosto totozny, ale geometrie ramu, variabilita uchopu beranu, q-faktor, ztraty kvuli propruzovani vidlice, ztraty kvuli proruzovani tlustych 29" plastu, autobusoidnost ramu, hmotnost plastu a kol, celkova hmotnost kola…

        Nebo treba takovy detail, ze na 35mm plaste mi staci bohate asssaver a facesaver nepotrebuju zadny…

        Z MTB nikdy jizdnimi vlastnostmi na silnici neudelam to, co umi gravel.

        A mit univerzalni kolo na vsechno? Ted jak tak prselo, tak jsem vzal MTB do lesa, vsude bylo blato, kdybych nemel tluste spunty tak by to moc dobre neslo. A spunty na silnici jsou nanic. A prehazovat nahradni wheels a menit je podle pocasi je taky nanic.

        0 0
        • blue.sun  

          Takže jsi nepochopil, k čemu je bajk a teď ho haníš za každou cenu.

          Chyba není na straně kola, blb jsi ty.

          0 0
          • Goob  

            Já když tak 5–10× denně nevyměním wheels, cítím se useless, ty to tak nemáš?

            0 0
            • Martin  

              Changing of wheels is really necessary for každý cyklistika.

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • bajkondra  

      Mám kámoše, který si jako první kolo od dob dětství pořídil krosové , pořád ho tuní, snaží se na něj nacpat kde co, jako top vidli atd, je v tom za fůru peněz , kolo se mi nelíbí, je z mého pohledu nepraktické – navíc jednou se mnou vjel do lesa a prakticky okamžitě ležel.....z ně­jakého důvodu neustále hejtuje mtb , aniž by nějakou dobu nějaké sedlal a valí si to jen po silnicích a cyklostezkách mezi miliony dnešních stezkocyklistů.Já mu to neberu, ale za mě je mtb zcela určitě o móóc zábavnější a praktičtější…kaž­dému co mu je blízké, ale mýlíš se , i na mtb se dá jet vcelku v pohodě po silnici , byť na to samozřejmě není stavěné a určené.Otázkou také je , co máš za stroj, jakou máš velikost, jaký posed, jaký kokpit, jak šlapeš, jaký máš obutí, no prostě se nedá říct že je mtb z nějakého důvodu špatné .....důkazem toho jsou trochu rozdílné prodeje mtb a trek, či kros celosvětově , řekl bych.......a věříš že existují bikeři, co na silnici, či cyklostezku páchnou jen v nejnutnějších případech ?

      0 0
      • blue.sun  

        Já bych to spíš viděl, že panáček si prostě neuměl správně vybrat kolo a teď plive na všechna MTB dohromady.

        A nebo je to prostě jen troll, který zkouší, jak budeme reagovat.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Slavik  

      zakladatel si hlavně spletl diskusní fórum.

      koupil si špatné kolo a my pomalu za to můžem.

      nejlépe by udělal, kdy si koupil ekolo a šel diskutovat o barák vedle…

      0 0
    • fíha  

      Ano je. Ale nevadí.

      0 0
    • klobrch  

      No to je věc názoru. Já mám silničku i MTB HT 29". Na silničce najedu ročně kolem 6000 km a na MTB kolem 5000 km a nedovedu si představit, že bych měl pouze jedno z nich. Na silnici mám určité zážitky a v terénu na MTB zase jiné. A přirovnávat MTB 29" k buldozeru je již hodně přitažené za vlasy. Při tvém způsobu ježdění to vidím jedině na gravela, kterého bych si osobně nikdy nekoupil( i přes současnou masovou reklamu tohoto typu kola), protože v principu je to jen částečná náhrada za čistokrevnou silničku a MTB.

      0 0
      • abel  

        na našich silnicích je gravel víc než částečná náhrada. vloni jsem chtěl dát na léto užší pláště, ale vzhledem ke kvalitě silnic ve středních čechách (kde se pohybuju nejvíc) jsem na gravelu nechal široký.

        0 0
    • Lister  

      Jak vidím tolik písmenek tak to zásadně nečtu, ale odpověď na otázku v titulku zní

      Ano je k ničemu

      0 0
      • Martin  

        +1

        0 0
      • mr.nikdo  

        No pockej. Co presun k lesu anebo prejezd mezi lesy?

        To uz nepocitam presun do hospody a zpet (tam je MTB stabilnejsi nez silnice) :-D

        0 0
    • krabica  

      Slyšel jsem, že RB IQ6 jezdí jak silnička…

      0 0
      • Martin  

        Bejvávalo, teď je Bandit 290, ten jezdí jako elektrosilnička.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.