• maajkee

    Ahoj,

    jelikož vetšina mýho ježdění je ve formě cykloturistiky, tak jsem nedávno prodal MTB Amulet Fanatic 06 a pořídil jsem si crossový kolo Nano C2R. Dá se na něm za den ujet mnohem víc km než na bývalým horským, ale teď jsem byl v horách a začla mi zas chybtě průchodnost nějakým tím terénem. Takže přemejšlím, že koupím ještě nějakej MTB okolo 13–15 tisíc na ježdění po lesních cestách a blbnutí, crosse budu mít jen na cestování a nebo prodám crosse a koupím za nějakých 20 tisíc 29" MTB a k tomu ještě jedny ráfky na který navleču nějaký „silničnější“ pneu a podle potřeby je akorát prohodím.

    Jaká varianta Vám příjde lepší?

    0 0
    • t29  

      už bych ty fotky mohl aktualizovat, nicméně:

      „29“ na silničních":/u­pload/fotogale­rie/98/big/117­13_080309180739­.jpg

      „29“ na terénních":/u­pload/users_lib/11713/­biky/big/img0739­.jpg

      Nechal jsem si tam namontovat crossové kliky a převodníky, takže je to bližší crossu než MTB.

      0 0
      • maajkee  

        To vypadá super.

        na tu cobii jsme koukal, maj ji u bradskýho za 19 tis, to mně přijde super, akorát mám trochu

        strach ze sramu, jsem zvyklej na páčky :)

        0 0
        • Janes  

          Ještě se můžeš podívat do mojeho profilu :-).  A ty druhý kola na jaře budou (doufám).

          0 0
          • maajkee  

            Pěkné pěkné, to kolo se mi opravdu líbí, akorát mi příjde, když koukám na tvoje kolo, že ta 19ka není zas tak velká, nevim jestli by nebyla lepší ta 21ka. Měřím 185cm a mám 95kg.

            0 0
          • maajkee  

            Každopádně se mi víc líbí tahle modrá barva:

            http://www.bradsky.cz/…-p-2668.html

            ale cobii tam maj jen bílou.

            0 0
            • Janes  

              Mám taky 185 cm a nemyslím si, že mi je to malé, je to nataženější, než průměr, ale samozřejmě to chce se na tom projet a porovnat. 26" Apache jsem měl 21.5.

              0 0
      • polette  

        Moc pěkné:).

        Můžu se zeptat na zkušenosti s těma krosovýma klikama?

        Uvažuju o koupi mtb 29. Víc jezdím silnici, ale terén taky (cca 60/40). Říkala jsem si, že vyzkouším, jak to pojede s terénním pláštěm. Když by to bylo kor blbý, přezula bych na hladké. Později asi dokoupení celých kol pro obě varianty…Ráda bych už při koupi nechala příp. kliky vyměnit…Možná je to blbost, ale bojím se, že při zachování mtb klik mi nebudou u hladkých plášťů stačit převody:).

        Naopak – když dám krosové, bude mi to stačit na kopce, když vzadu bude kazeta 11–34 nebo 11–36?

        Teď mám krosa i mtb 26(obě kola dosluhují:)

        U krosa, když to pěkně jede řadím i 3/6 (altus, kazeta 7st; 11–28)

        U mtb i 3/7 a občas mám pocit, že by to ještě těžší převod sneslo (altus, 7st; 11–28)

        Zatím se mi zdá nejlepší varianta krosových klik 48/36/26 a kazety 11–36…

        S mtb 29 nemám zkušenosti…

        0 0
    • drtyc  

      no ja kdysi davno mel mtb pak krose a pak zas mtb a tak ruzne jak jsem to odrustal a ted se to ustalilo na tom, ze HT s 60 vidle a 50 sedlovka je cross 28" a na blbnuti mam fulla 26" s trosku jinyma mirama

      0 0
    • dancing dog  

      Jezdil jsem hodně MTB 26, pak dlouho skoro jen crosse, na kterém dosud přednostně vyrážim na cyklovandry a turistický cyklodovolený. Ač zastánce a jeden z mála obhájců crossu tady si myslím, že nej varianta je 29 MTB a pořídit si k dvoje kola, na jedny s horskými a na druhé se „silničními“ či nějakými universálními(cros­sovými35mm) pláš­ti s crossovou nebo silniční kazetou(MTB převody na cestě či silnici přeci jenom zpomalují)…

      kola se vymění mnohem rychleji než pláště, za tu investici to stojí..

      jenom prostě v terénu je 29 míň hravá, podle mě prostě je…proto mě zatím neláká, na putování mi cross prostě stačí…a na poježdění v lese kolem baráku 26 stačí…ale pro Tebe bych to viděl jako nej řešení…

      jen můj názor, nejsem expert

      0 0
      • Martin  

        souhlas

        29" je jako tank. moc se s tím nesere a prostě jede :-) jak na cestě, tak i v terénu. běda jak narazí na techničtější pasáž. projede ji stylem hlava nehlava :-) – mně se tohle chování líbí, 29" trpělivě maže spoustu mých jezdeckých chyb. je jako moudrej kůň

        0 0
        • dancing dog  

          Hatatitla?

          0 0
          • Martin  

            jj, přesně tak

            0 0
            • dancing dog  

              Tak to asi změním názor .-)

              0 0
              • Martin  

                jestli seš technik milující točitý traily, tak tě 29" nenadchne. pokud hledáš pohodovýho parťáka na pohodový ježdění, je 29" dobrý řešení

                0 0
                • ekib  

                  Byl jsem zastánce 29" ale narazil jsem na její strop a to jak píšete je techničtější terén. Nejsem super jezdec a tak v technickým terénu mě 29" vyškolila a rád jsem to pak projel 26".

                  Na druhou stranu když si naplánuji cestu po „cyklostezkách“ tak je 29" nepřekonatelný.

                  Dnes už si nedokážu představit život ani bez jednoho ale pokud bych si měl vybrat jako jediné kolo tak 29".

                  0 0
                • dancing dog  

                  Mno, čistě tereticky mám jasno- jako 29 hardtail, jako 26 full. na fullu jezdím jen chatě v horách, vyloženě na vyblbnutí( starší RB Monster AM), na delší ježdění neextrémním terénem 26HT, zbytek cross. A aby to bylo složitější, srdcem sem asi dost silničář, jenom mě už 2× smetlo auto, tak se celkem bojim…

                  Do 29 nechci investovat, za 1¨) by mě už i moje moc hodná a chápavá žena zabila

                                                          ­2) už bych to neměl kam dát

                  řešení by bylo prodat crossku a udělat to, jak doporučuju výše, ale na to nemám srdce, k němu mi na tom moc to kolo přirostlo- najelo tolik km a navozilo tolik kg a furt věrně a na údržbu nenáročně s pár inovacema slouží ( Author Airline 2002)

                   

                  kdybych měl tolik času, kolik mam kol…  :(

                  0 0
        • lindas  

          Mám pocit, že podobně se chová i moje dlouhatánská dvaadvacetipalcová Mrdida. Akorát má menší kola, takže se musí trochu víc dávat pozor na cestu ;-)

          0 0
        • Alibaba  

          To je přesný, já si na Crossu připadám jak na koni. Mno, starýho psa novejm kouskům nenaučíš – ač se dřu, tak ze šestadvacítky už asi neslezu.

          0 0
          • Martin  

            mně se děsně líbí „efekt koně“ při zevlování po městě, když z výšky sedla svého Supa shlížím na lidi pod sebou :-D

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • t29  

      Ještě jsem včera zkusil jednu možnost :) chce to kotoučovky a dvoje výplety…

      „26“ na terénních 26×2,2"":/uplo­ad/users_lib/11713/­biky/big/img6704te­ren.jpg

      „26“ na silničních 28" (32–622)":/upload/u­sers_lib/11713/­biky/big/img6681sil­nice.jpg

      … do rámu se to vleze docela dobře

      0 0
      • dancing dog  

        vidíš, to mě nikdy nenapadlo…krásnej rám, můj oblíbenej…

        0 0
      • lindas  

        Ale když já mám Véčka, blééé mamiiiííí :(((((

        0 0
      • brble  

        Tak tohle mám už dlouho, určitě 5let, zapletený krosový kola do 26 HT, když se vlezou do rámu tak není žádnej problém a valí to po cestách jako drak.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scalar  

      A co sis nakonec koupil? :-)

      0 0
    • winter78  

      Tak cykloturista ;-)).

      0 0
      • maajkee  

        Jo jo, každej si projdem nějakým obdobím, nějakým záhadným spůsobem jsem si nějakou chvíli předtím myslel, že cross je dobrá volba. Jezdili jsme předtím s manželkou dálkový výlety.

        Jak jsem pak ale zase zajel do lesa, tak jsem zjistil, že ot prostě ne e :) Že chci zase zpátky bajk!

        0 0
        • rj72  

          ..po zkušenostech s pláštěma Maxxis Ikon,které výborně tlumí nerovnosti, se mi jako zajímavá volba jeví i co nejlehčí klidně i cross výplety kol v dobrým lehkým 29 rámu s pláštěma,které dobře tlumí nerovnosti i při vyšším tlaku, a pak už je to jen o vhodným poměru výkon a hmotnost u vidlice. Samozřejmě to není na žádný prasení, ale slušně se na tom člověk může svést všude. Čas od času stačí jen pláště přifouknout či upustit pokud se to vyplatí,ale je to pořád lepší než řešit zda 29 nebo cross – není problém mít od každého něco..co je nejvíce potřeba

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.