Kdyz mi stoji kolo na stojanku a chytnu pouze predni kolo a snazim se hybat jenom s kolem do stran, tak pocituji malou vuli,ktera umozni mini pohyb kola doprava a doleva:-/ to asi nebude moc vporadku,co?
Kdyz mi stoji kolo na stojanku a chytnu pouze predni kolo a snazim se hybat jenom s kolem do stran, tak pocituji malou vuli,ktera umozni mini pohyb kola doprava a doleva:-/ to asi nebude moc vporadku,co?
Na mém kole tuhle vůli pozoruji vpředu i vzadu, ale jen asi 1mm u ráfků (poznám to, když na kolo zatlačím ze strany, že se mi ráfek dotýká špalku). Zatím to neřeším, protože mám pevné ráfky a nebojím se , že se mi hned rozcentrují, ale možná by stálo za to přitáhnout trochu dráty…
Je pravda,ze ta vule neni nejak super velka,ale sere me to. Protoze si clovek koupi docela drahy novy kolo a po 240km mu zacne cvakat a rupat stred ted jsme nahodou prisel na tuto vuli:-/ na garancce to vsechno reknu a jsem zvedav jak s tim poperou…
A je vule v naboji nebo se jen ohyba vyplet? Dale by chtelo blize specifikovat typ naboje, pokud je vule v nem. Vule v naboji by mela byt prakticky neznatelna. To, co popisujes, podle me uz normalni neni.
Naboje jsou tyto: AUTHOR Helium Proložiskové 32 děr
jinak jde o toto kolo…
Chce to zkontrolovat stav lozisek a pripadne je vymenit. Pokud vse zvladnes sam, tak je to otazka par korun. Jen je otrava nova loziska zajizdet.
Nová ložiska se musí zajíždět? Co je to za blbost? Vždyť to chodí stejně od začátku.
Kazde lozisko se musi zajet. To je uplne normalni vec.
Co se na nich zajíždí? Tohle slyším poprvé v životě.
V novem naboji se musi vytvorit patricna provozni vule. Ta je nutna hlavne z duvodu vnitrnich deformaci v naboji, chyby v souososti ulozeni lozisek atd.
LOL, máš bod za hlod dne plus nominaci na blud měsíce :-) Přečti si co ti psal M_ishak a zapiš si to za uši.
Pokud jde o kvalitní kompaktní ložiska, pak tyto jsou již vyrobena s potřebnou vůlí v mikrometrové přesnosti. Jakákoliv snaha o „vychození“ kroužků povede jen ke zhoršení povrchu valivých drah – větší drsnost, mikrodůlky. Pokud to ložisko bude z tak málo odolného materiálu, že se v něm při tom tvém zabíhávání vůle zvětší, pak to znamená že bude mít malou životnost.
Každé ložisko se rozhodně zabíhat nemusí. Potřeba záběhu je většinou u kluzných ložisek, kde při vysokých rychlostech opotřebení hrozí přehřátí a zadření. Ovšem i kdyby v nábojích byly místo valivých ložisek jen pouzdra, tak při rychlostech, jaké na bicyklu je člověk schopen dosáhnout bych to neřešil. A u valivých vůbec ne.
zkus jen o půl závitu přitáhnout rychloupínák aby si ložiska v náboji sedla taky mito dělalo když byly nový
Pro případ, že by to bylo i v tvém případě výpletem, rád bych tady požádal zkušené o radu, jak ten výplet přitahovat: stačí přeběhnout s centrklíčem celé kolo jeden drát po druhém a přitahovat tak o čtvrt otáčky nebo existuje jiný - správnější – postup?
Kolo jsem mel dole a potom jsem to dotahoval znovu,takze si nemyslim,ze to bude rychloupinakem. Vyplet jsem jen v rychlosti prejel rukou v vse se zda pevne a dotazene. Kurna,ale zeby se hned dodrbaly loziska na novym kole?:-/
Ahoj, mám Author Modus (asi 2005 model) a mám stejnej problém. Na zadním kole je tahle vůle dost malá, ale na předním mě to už dost rozčiluje. Když při jízdě zatáčim nebo zatlačim do vidlice, tak mi špalek škrtá o ráfek – musím mít véčka víc povolený. Zkoušel jsem víc přitáhnout rychloupínák, dotáhnout výplet, ale nic nepomohlo. Myslel jsem, že je to kvůli nedostatečný tuhosti vidlice. Jsem sám zvědavej, co B-F poradí, protože mě to už dost štve… :-(((
Kolik mas na nich najeto? Mam ty same naboje a zatim po 12tis. na nich vuli necitim.
Jen okolo 7000km… Ale dělá to tak poslední 3tis. Já to zatím moc neřešil a hlavně jezdil :-) ,ale řekl bych, že se ta vůle časem zvětšuje.
pokud tam máš pořád axela tak škrkání špalku o ráfek je celkem normální…brácha tu vidlici má a když na tom jedu v kopci ve stoje tak je vidět jak se ta vidlice kroutí…
zaleží jaká je ta vůle..pokud to pruží a ta vůle nemá „konec“ tak tam něco pruží…pokud je ta vůle „ostrá“ a hrká to tak je v háji ložisko(vyklepnou,koupit nový…)
Axela tam mám pořád a vůle „nemá konec“. Takže mi z toho vychází, že buď si ty véčka nechám volnější nebo si koupim lepší vidli. Aspoň že ten náboj je snad ok. :-)
ještě si zkus stoupnout čelem k řidítkum..chyť př. kolo mezi kolena a zkus zamlet řidítkama…uvidíš jestli se to kroutí až tak že se špalky dotýkají ráfku…
Já jsem si bohužel před 2 tejdnama zlomil při pádu z biku kotník, takže tvou metodu vyzkoušim až pozdějc, ale dík za radu. Kdybych byl zdravej, tak tady neřešim takový kraviny, ale jezdim… ;-D
V pořádku to rozhodně není. Zbytečně tu ztrácíš čas řešením něčeho, co ti vyřeší zdarma, v rámci garančky…
Tak hybaj na ni ;O)
Ja doufam,ze tomu tak bude:-) ja jsem clovek co se o sve veci stara a je jedno zda jde o kolo nebo pc nebo auto apod,ale chci mit vse stoprocentni a kdyz to tak neni,tak me to ponekud vytaci:-) nejak mne to ubiji cekat do stredy,kdy to tam povezu:-/:-D
Můžeš si tedy sám vymezit vůle, když nechceš čekat. otázka 2 minut. No a s tím, že vše musí být naprosto pünktlich a nejinak, ti rozumím…též tou chrobou trpím ;O)
Jinak možná se ti do budoucna bude hodit tahle příručka
Paaani,tak to je pecka ta prirucka:-) je tam od udrzby mych brzd pres mou vidlici az po stred a kliky:-) super..To se jiste bude v budoucnu hodit diky moc!
No zas taková pecka to není, pecka to bude, až když to uděláš podle toho návodu: „Osa by po skončení akce neměla mít vůli“
Ja to popravde jeste necetl,ale pouze jsem to prelitl ocima po kapitolach.
Přemýšlivého člověka snad napadne, že by tam neměla být vůle ve smyslu, že při upnutí rychloupínákem se ti bude kolo v ložiskách vyklat :O)
Pokud to nepřemýšlivý člověk zarve jak hovado, že s oskou nepujde točit, tak se aspoň ponaučí do budoucna ;O)
No, až teď jsem na to koukl a je to tam doslovně „Osa by po skončení akce neměla mít vůli, ale neměla by ani drhnout“
Jo ale skončení akce je u nich dotažení konusů, ne dotažení rychloupínáku.
Jo super, az na to, ze tu je clolu dobu rec o loziskove nabe a postup ve velu se tyka kounusove:)
Nedalo mi to a rozdelal jsem stred. Nebo spis lehce demontoval co slo tzn. vytahl rychloupinak s osickou potom z kazde strany dve takovy pouzdyrka a videl jsme na loziska. Nic vic jsem nedelal,ale prostor mezi pouzdyrkem a loziskem je trosku vyplnen mini kovovejma sponama:-/ to teda nevim z ceho jsou,ale nechal jsem je tam at mechanik na garancce vidi…
Tenhle thread nemá chybu, v náhledu… „Je normální malá vůle v pr…“ :D
njn:-D
a ctes dal…Kdyz mi stoji..
Rozebral jsem osu, vyčistil a namazal „kuličky“, dotáhl tak aby hladce jezdila ale zase nedrhla- tak akorád. Většinou je problém v nedotažené ose. Zkusil bych to utáhnout
*přesněji řečeno v nedotažených konusech
jenže ten authoráckej náboj, co má tazatel, je na průmyslových ložiskách, tam se samozžejmě nikde nic nedotahuje ani nešteluje… takže tvůj postřeh je kapku mimo téma…
Taktak…jsou tam normalni prumyslovy lozisko zadny specialky…
Tak na novým kuličkovým ložisku rozhodně 0,3 mm vůle nebude, takže hledej jinde.
taky mám author a taky mám vůli na předním kole, udělala se tam asi po 200 km, je neměřitelná, nelitá to milimetry tam a zpět, ale prostě v rukách to cítíš, kolo má ted najeto nějakých 5000 km a vůle pořád stejná… takže to neřeším… pokud ti opravdu kolo nelítá o nějaký milimetr (měřeno na ráfku), tak to ber jen jako vadu na kráse…
A co máte všichni proti vůli? Vůle je nejčastější užitečná součástka. Bez vůle nic nepojede
u authora pozor , tam to dělá upínák . Zdá se ,že je moc utaženej ,ale vůbec to tak není .Vůbec kolo nedotáhne a přitom to vypadá, že je upínák přetaženej . Doporučuji dát jinej upínák
Svete div se a ac je to neuveritelne je tomu tak. Toto jsme vubec nezkousel,protoze si umim zive predstavit jak me po garancce sprca mechanik,ze rychloupinak byl pretazenej atd. Ted jsem ho dorval a vule je ta tam. Ovsem dalo to praci jenom ho dotahnout neumim si predstavit kolik prace ho da povolit:-D
vezmou na to klíč na pedály a strčej ho mezi vidli a upínák ( viděl jsem )
No to je pekny teda:-/ myslim to tam radsi dam lehce povoleny:-/
stačí koupit jinej upínák , nebo jim to řekni , mě to normálně uznali
Asi to jednak reknu a uvidi se..pokud neuznaji tak poridim novej no…
jak hovorí art1, kúp iný upínak
ja som tiež menil na prednom náboji author RU za novatec a ok
se divím ,že to vůbec pouštěj do prodeje
sorry, nevsiml jsem si toho.. nastesti Author nemám :)
Takze garancni prohlidka skoncila driv nez zacala:-/ protoze naznali,ze s tou vuli na prednim kole nic neudelaji a rovnou ho odeslali na reklamaci. To je jedna vec a pote jsme se ptal na ty rohy na compositovy riditka Easton a maval jim tam pred ocima papirem,ktery ze ty rohy jsou kompatibilni a stejne me borec setrel,ze musi byt vyvlozkovany konce kde budou prichyceny rohy…vlozky jsou vazne za pusu a stoji pouhych 690kc:-D tak nevim zda si nevyrobim nejaky vlozky na cervika treba ze silonu…kazdopadne jsme ted na mesic bez kola:-/
Takhle to s těmi vložkami vůbec není.
Obecně to je tak, že některá karbonová řídítka mají rohy zakázaná, v takovém případě vložky nic neřeší. On totiž není vůbec jediný problém v tom tlaku dotažených objímek, ale v tom, že roh umožňuje velkou páku v krutu na ty řídítka, na to nejsou některá dimenzovaná a bez rohů taková síla na ně nelze vyvinout.
Pak jsou karbonová řídítka, která mají rohy povolená a jsou na ně dimenzová, tedy jak v krutu se s tím počítá, tak jsou často i zesílené konce. Ale právě i tady je nutné dodržet správné rohy, špatná objímka rohu zničí každá karbonová řídítka.
A pak je pár karbonových řídítek, která jsou už předem zamýšlaná, že s rohy se použijí s těmi vložkami a tady to ty vložky řeší.
U Eastonu jsou u některých řídítek rohy zakázané a u těch je to uvedené a ani vložky je nezachrání. A ty co rohy zakázané nemají, tak lze použít i bez vložek.
Třeba EC90tky mají rohy zakázané.
Každopádně kdo chce mít klid s rohy, tak si nepořizuje karbonová řídítka nebo karbonová s hliníkovými konci jako mají třeba Truvativy.
Mam tyto riditka: http://www.eod.cz/…keylite.html
A ještě jsem zapomněl, že do některý karbonových řídítek ty vložky vůbec nejdou ani dát, protože nemají vnitří průřez kruhový.
No a zde jsou webovky Eastonu a v odkaze na pdf,je jasne popsano jaky rohy tam byt muzou a jaky ne i s obrazky. Toto jsme si vytiskl ukazal prodavaci a ted spustil o tehc vlozkach.
Jasny. Ja bych si riditka za 2500kc nekoupil,ale byly tam jiz namontovane a v tu chvili mi to prislo jako docela good frajerinka obzvlaste pak vaha 155g. Ted mozna lituji,protoze jednak by mi odecetli love za ty Eastony a potom by nebyly problemy s rohy. Kazdopadne prodejce mi to podava,tak ze bud musi byt vlozky nebo na takovy riditka dat rohy nejdou. O nejakym zkrutu ci dimenzovani vubec rec nebyla.
Je možné, že na některé modely musí ty vložky být.
Když pohledáš trošku více názory majitelů, kteří to používají, tak se dostaneš k obou extrémům. Tedy, že někomu zatím karbonová řídítka drží i s rohy i když jsou na daném modelu zakázaené a naopak, že někomu nevydržely ani když byly vyloženě povolené (ale je otázkou, jak moc byly dodrženy správné objímky a také moment dotažení, když se to přetahne, tak se zničí opět jakékoliv).
Já bych si na ty lehčí karbonová řídítka rohy nedal, ani kdyby byly vyloženě povolené a použil bych jedině s těmi hliníkovými koncovkami, co mají Truvativy.
To o tom, že je problém u rohů v krutu, to bylo vyjádření návrháře jedné značky, kterého se v zahraniční diskuzi na to ptali a právě to tam podrobně vysvětloval, že je tohle často větší problém než samotné stažení objímkou (které když se dotáhne na malý moment, tak to právě často přežijou v klidu i ta karbonová řídítka, která mají rohy zakázaené).
Ono rohy dají zabrat často i ultralehkým hodně zeslabovaným hliníkovým. A ani kombinované hliník s potahem karbonu to nemusí snášet úplně dobře.
Hlavně pak stačí třeba i jen lehký pád na roh, který následně zničí řídítka (a přitom bez rohů by problém klidně nebyl).
No tak ted babo rad. Ja jsem na rohy zvyklej a po ujeti 260km proste pocituji, ze mi chybi a docela dost bych je tam chtel. Prodavac tez argumentoval tim,ze rohy na takovyhc riditkach vypadaji blbe. Na to ja prdim, mne jde spis o tu funkcnost a ucelnost a je mi burt co si kdo mysli,kdyz s tim budu spokojen ja.
Pokud ti na vlajdách rohy vyhovují, tak je tam dej, jen si dát pozor, ať jsou dost zahnuté ke středu kola, aby na větším úhlu vlajd neodstávaly směrem ven.
Osobně bych ale v takovém případě asi ty řídítka prodal a koupil jiná a to buď hliníková (tady je výběr obrovský) nebo ty karbonové Turvativy Team, které mají také poměrně dobrou váhu a za rozumnou cenu.
No uvidim jak dopadne ta reklamace a potom,kdyz to bude vyreklamovano v pohode mozna koupim jiny riditka.