Jeffsy CF Pro Race vs Spectral CF 9.0 SL

146 nepřečtených
  • karlos15

    Zdravím,

    Vybírám nové kolo a po přemýšlení a hledání jsem nakonec skončil u těchto dvou biků.

    • YT Industries Jeffsy CF Pro Race
    • Canyon Spectral CF 9.0 SL

    Cenově jsou na tom obě kola stejně a teď už je jen potřeba si jedno vybrat a zvolit správnou velikost. Měřím 178 cm, ale mám krátké nohy (asi 79 cm), takže mi vychází u obou kol asi eMko. Co se týče ježdění, tak jezdím od 40–100 km a co nejvíc lesní cesty a traily. A nejlíp z kopce a něco poskákat. Ale nejdřív se k těm kopcům musím dostat a ještě na ně vyjet a proto jsem si vybral tyto dva modely.

    Opradvu se nemůžu rozhodnout, které vzít a tak bych rád znal názor i někoho jiného.

    Díky

    0 0
    • novas752  

      Osobne bych sel do Jeffsy. Mam model 27 Al Two 2017 a jsem velmi spokojeny. Samozrejme markantni vliv maji plaste ale jede to pekne, ja na tlumici ani nemam zamykani a ani ho nepotrebuju, kinematika zadni stavby je dobra a temer se to nehoupe. Obvykle jezdim 30–70, ale i ta stovka v kopcich za odpoledne celkem sla. Zalezi na fyzicce, ja nic extra.

      Akorat je kriticke spravne si zmerit nohy a jestli se tam vejdes. Ja mam taky 178cm ale nohy 87 od paty po trislo a na Lku (sedlova trubka 480mm) mam teleskop (Reverb Stealth) z ramu vysunuty o necele 2 cm! Stred – lyziny sedla mi vychazi na 72 mam pocit) Takze si nejsem moc jistej ze se na Mko vlezes bez upravy zdvihu sedlovky nebo vymeny za mensi zdvih.

      0 0
      • kOmE  

        Na Mko se vejde v pohodě.

        0 0
      • karlos15  

        Díky těm krátkým nohám mám právě problém s tím, že mi vychází to eMko. Minimálně u Canyonu. Tam mi to přímo i doporučili u minulého kola Nerve Al+ 8 z roku 2013. Co se týče reverba, tak sedlovku jsem měl zaraženou až k objímce a teleskop vysunutej celej a tak mi to vyhovovalo. Teď už se ten teleskop trošku propadá, takže jsem musel vysunout sedlovku o kousek z rámu . Na jiném foru se řešila také velikost rámu a borci tam měřili délku klik+délku sedlovky+délku vysunutého teleskopu. Poměřoval jsem si to taky a vyšlo mi, že Jeffsy v eMku by měl být OK. Jen pro upřesnění, u stávajícího kola to dělá 845 mm + se musí přičíst sedlo. U toho Spectralu to dělá 830–835 mm + sedlo a u toho Jeffsyho 849,4 mm + sedlo.

        0 0
        • karlos15  

          Abych v tom měl jasno, tak jsem si byl změřit na stávajícím kole vzdálenost klika (pedál dole)-sedlo (zhruba střed) a dostal jsem se na nějakých 880–890 mm. S tím, že se reverb už lehce propadá.

          0 0
          • novas752  

            Tak to by ti asi mělo sednout. Moc místa tam asi nezbude, ale mělo by.

            0 0
            • karlos15  

              A máš nějaké zkušenosti s tím, že v tom kole někde lupe? Četl jsem někde, že jsou s tím vcelku problémy a kolo vydává spoustu nepříjemných zvuků.

              0 0
              • Lister  

                Brachuv začal lupat po 150km.

                Mám v plánu prelisovat střed ale zatím se točí takže to neřeším.

                0 0
                • Dejv0  

                  Jsou to ložiska na řetězový vzpěře. Zjistil jsem to v zimě pri revizi ložisek, byly zadřený, maziva minimum ve všech. Do všech jsem natlačil novou vazelínu a ty zadřený jsem vyměnil úplně, pro jistotu i do nových jsem dal více maziva. No a půl roku jsem bez zvuku.

                  Jednou jsem na jaře z dálky slyšel známý zvuk, no a týpek na Jeffsy, bylo mi to hned jasný. Možná tě ušetřím lisování středu, ten RF je úplně v pohodě i po dvou letech.

                  0 0
                  • Lister  

                    Ve středu je praskla plastová krytka.. Na vymění to bude a možná to praská od tis ale dokáže za radu. Až se mi to kolo dostane docruka tak ty zadni celý rozeberu a zkontroluju.

                    Pro každý případ – ložiska jsi bral kde? A lisoval jsi samodomo pomocí zavitove tyčky, matek a podložek?

                    0 0
                    • Dejv0  

                      Aha tak to jo, ale revizi časem udělej no. Ložiska jsem bral obyč tady a lisoval jsem samodomo závitovou tyčkou a ořechama z goly. Jen ty zadní jsem nedokázal dostat ven, jsou tam dvě s přepážkou uprostřed, nechtěl jsem se s tím *****, tak tyhle jsem nesl vyndat do servisu, nalisování už ok.

                      0 0
              • novas752  

                Někomu prý cvakaly bovdeny v rámu, ale u mě je to kolo zatim absolutně tichý, žádný praskání ve středu nebo v čepech. Mám teda hliník, zatim najeto skoro 1500, většinu terénem, včetně zimního ježdění v blátě apod.

                Včera jsem jel na kámošový Capře CF Pro 2017, má najeto podobně a taky prý bez problémů. Btw. co se týče jízdy do kopce, Jeffsy jede na podobných pláštích s otevřenym tlumičem o poznání líp než Capra.

                0 0
    • trollda  

      Čégo, dobrý výběr! Máš obdobné dilema jo já. Nicméně 150mm, i s dnešními geo a apod., na ježdění kolem komína s nezávodními ambicemi je prostě moc.(můj louholetý laický názor, omlouvám se všem dotčeným -osobně si myslím že je to na kole teď samý ***** co vše kompenzuje milimetrama – Pardón všm) Lidi by se měli snažit honit techniku než zdvihy!!! V opačném případě doporučuji si koupit: https://www.nej-ceny.cz/…ik-sumo.html s pumpičkou.

      Funkčnost/cha­rakteristika rámu obdobná (bůhví jestli ne pro lajka totožná), nicméně za mě ta geo apod. je předimenzovaná na trail bike. Takže za mě jasný Canyon ve verzi SL (ty hliníky to bude zase praskající orchestr, tak to určitě ne), osobně si myslím že i těch 140mm vzadu je hraničních (a to se mně kurevksy Jeffsy líbí, ale jako že fakt). Určitě budu za svůj názor hejtován a upozorňuji že na dotazy/připomínky nebudu odpovídat.

      Zvaž to, ale Canyon i když se koukneš na ty komponenty, není co řešit.

      I to z toho důvodu vyplývá i má úvaha o koupi SL.

      = chci koupit verzi SL s tím že bych si chctěl v ideálím případě nechat vidlici, kola, kliky. Zbytek komponentů střeli/rozdělit. Proo to je možné brát i jako nabídku,zda by někdo do koupě chtěl jít se mnou a kolo si rozdělili. Vzhledem k tomu že chci zůstat u svého kola SC5010, by samozřejmě byla vázaná objednávka/smlouva na mě, s tím že ji zaplatím já.

      Jinak k tvé volbě, bych přidal toto: https://www.cube.eu/…orange-2018/ To bude takový bílý kůň.

      Návr na obejdnávku platný. Pro všechny strany by to mělo být nesmírně výhodné.

      Jindra

      0 0
      • pocestny  

        meh… to jsou zas kecy o tom zdvihu vs. trénink techniky… tazatel jasně píše že chce jezdit z kopce, doba pokročila a jezdí obecně se vyšší zdvihy, a ty řešíš „zbytečný“ zdvih už asi třetím rokem… na trhu máš modely po 10mm, tak si konečně kup co ti vyhovuje a neřeš, na čem má kdo jezdit

        0 0
        • trollda  

          . . jo jo, jsou to kecy. Ale tazatel píše že jezdí „lesní cesty a traily“ = to není enduro pro 150mm. A jasně že ať si každý jezdí na čem chce. Osobně prostě na popis použití „lesní cesty a traily“ mně více sedí něco ve stylu https://www.ghost-bikes.com/…l-amr-37-lc/, nebo si připlatit na SC 5010(my bike) na kterým se krásně jezdí jak drsnější XC, AM i zmíněné trailování v ČR – krásný univerzál. Já Spectrala měl, trochu poladěnýho, a fakt mně sedělo a do SL verze půjdu s největší pravděpodobností znova ať mám něco na drsnější ježdění. Omlouvám se za zbytečný kecy.

          0 0
          • kOmE  

            Ale ty lesní cesty jsou jen jako výjezd k trailům, nechce na nich závodit. Cokoli pod 140 je málo, pokud si to chceš dolů užít a ne jen přežít.

            0 0
            • Lister  

              Jestli máš 130 nebo 150 je často uplne jedno. Zdvih je jedna věc jeho průběh a využití jiná.

              Ale jinak s tím předchozím příspěvek ube nesouhlasím. S 5010 si moc nepomůže – Spectral a 5010 jsou naturelem hodně podobná kola. Takže ať už jedno nebo druhé v tomhle případě to bude jedno.

              0 0
              • kOmE  

                No tak ja ještě nezažil 130mm bike, který by žehlil. I na 140 některý drncaj až moc.

                0 0
                • Lister  

                  To fakt záleží. Pokud se mám vyjádřit třeba přímo k Jeffsyně, tak moje kolo s 10mm menším zdvihem je pohodlnější a přitom agilnější.

                  0 0
          • Soreno  

            Víš co Sašo? Běž do ******.

            Děkuji

            0 0
      • novas752  

        Názor odborníka, fakt. :)

        A co bys doporučoval kromě jiného na skákání? Nějaký podvyživený 120mm xc/marathon?

        0 0
        • karlos15  

          To Stereo jsem měl původně taky v hledáčku, ale už je nedostupné. A do nižších zdvihů, než mají ten Spectral a Jeffsy jít nechci, Teď jsem měl na víkend půjčenou testovačku Superior XF 969 se zdvihama 120 mm. Oproti mému starému Canyon Nerve Al+ 8 z roku 2013 (zdvih 150) to byla nehorázná raketa a kolo jelo super, ale zábavnost kola byla téměř nulová. Ruky rozbitý a prdel mě bolí ještě teď. Na vině bude i dost tvrdé sedlo. Úž nejse žádnej závodník a kopec hore beru jako nutné zlo k tomu, abych mohl letět dolů a užít si možnost si skočit a proletět se. Proto ty zdvihy.

          0 0
          • Goob  

            Jenže Al+ je zadní stavbou naprosto specifické, má skoro lineární přepákování/tlumič. Já z něj přešel na Spectrala EX, + podědila manželka, a musím říct, že to zobání zadní stavby mi chybí. Nevím, jestli se mi pořád nepodařilo toho Monarcha na Spectralu naladit, ale je tam hranka i při plně otevřené kompresi a menší překážky (kořen) jsou cítit.

            0 0
        • trollda  

          Z vlastní zkušenosti SC 5010 s nastavením 140 vpředu, 130 vzadu

          0 0
      • Frostty  

        Tolik textu bez obsahu.

        0 0
    • MPzKM  

      Vlastnim Jeffsy 29 a nedavno jsem mel sanci projet noveho Spectral, tady jsou me postrehy:

      • Spectral urcite lip stoupa, jestli nekdo rika ze Jeffsy stoupa vyborne tak by mel vyzkouset i jina kola :)
      • u Spectrala mi prisla vetsi podporu zhruba uprostred zdvihu, byl diky tomu malinko zivejsi, mozna to ale bylo i jinym tlakem v tlumici a taky tim ze u Spectrala slo o lehky karbonovy top model
      • plastu 2.6 u Spectrala bych se vubec nebal, neni to o nic sirsi nez 2.5WT
      • pri svych 177cm jezdim Jeffsy M a Spectrala jsem zkousel L, o obojich jsem mel sedlovku vysunutou stejne cca 2 cm z ramu.

      Snad pomuze…

      0 0
      • kOmE  

        Co jsem někde četl, tak s Jeffsy jezdili do kopce s téměř stejným časem jako na Capře. Spectral by o několik vteřin rychlejší.

        0 0
        • Breakpain  

          zkoušel jsem Jeffsy 27 a Capru a tomu stoupání bych dal v podstatě za pravdu ;)

          0 0
          • Frostty  

            Takže bajkovačka 50–80 km v horách podle tebe stejně „náročná“ na obou kolech? Jeffsyna mi přijde víc jezdivá, ale moje zkušenost je fakt jen zatím o pár okamžicích v sedle.

            0 0
            • kOmE  

              Po rovince a flow trailech jede jeffsy lip.

              0 0
            • novas752  

              Taky mi Jeffsy 27 přijde více jezdivá než Capra.

              0 0
            • Breakpain  

              To ne, mluvil jsem jen o primem stoupani. Jeffsy jede o chlup lip a na trailech je to zivejsi a pusobi lehceji.

              Ale ve sjezdech neni o chlup horsi nez Capra, ale je o dost vzadu.

              Ale aktualne uz mam hodne zkreslene pocity, bo jsem dopredu foukl 180mm a strasne si to chvalim a nechavam si to jako kolo na lokalni traily po Praze s tim, ze je to trochu over.

              A do parku uz obhlizim DH…

              Takze ber v potaz v mem hodnoceni, ze mam lehce deformovane pozadavky ;).

              Pokud neplanujes parky, bral bych Jeffsy ;).

              0 0
              • Lister  

                Jako nechci jít úplně proti ale na takové to šlapave ježdění je už většina současných trailbiků dost overkill a Capra uplně mimo.

                Prostě kolo se 140mm a širokými plášti už si žádá dostatečný terén.

                0 0
        • karlos15  

          Jelikož nejsem žádnej vrchař, tak mě vteřiny moc netrápí :-). Jde mi o to, abych na tom kole ujel i těch 100 km, vyjel kopce a pak si užil sjezd dolů. Původně jsem chtěl Canyon Strive nebo YT Capru, ale s těmahle kolama bych se asi dost trápil na delších vyjížďkách. Prostě potřebuji takového univerzála, který mě dopraví kam potřebuji a když ho pustím z kopce, tak si to patřičně užiju.

          0 0
          • Breakpain  

            Souhlas, nato bych si Capru neporidil. Ja to bral jako univerzala – po ose / autem se nekam dopravit a hoblovat urcitou sekci do zblbnuti a pak navrat dom. Ne na zadne vyletovani a podobne. Ono je dost mozne, ze pojem „uzit si“ to z kopce mame hodne rozdilnej :). Ja jsem ochotny klidne slapat polovinu cesty pesky, abych si to uzil dolu :)…

            U 100km vyletu bych bral asi jeffsy v 29 :)…

            0 0
            • MlokCZ  

              A ono to není jen o tom rozdílném pohledu na „užít si dolu“. Pak pro ty delší 100km výlety (a zvlášť v horách, když k tomu je navíc 2000–3000m převýšení) je to hodně o tom jak si kdo chce vyvážit užití výjezdů, rovinek a sjezdů.

              Ve sjezdech se vždy bude trávit méně času než ve výjezdech.

              Já jsem kdysi začínal na 100mm zdvihu a postupně navyšoval. K tomu jsem postupně dával i lépe držící pomalejší pláště. A sice jsem si sjezdy užíval na 150mm zdvihu (více jsem nejezdil) + větší drapáky nejvíce, ale už i ty sjezdy jen s dostatečným sklonem. Dlouhé velmi mírné už to často díky plášťům ani dolu nejelo tak pěkně a byla menší zábava.

              A hlavně jsem pak postupně došel k tomu, že sice pořádné sjezdy super, ale jinak se čím dál více trápím. Takže jsem nakonec zůstal na 130mm a to s tím, že tam mám EVOL tlumič (takže to ve středu zdvihu chodí o dost méně, tedy je to srovnatelné s ještě o trošku nižším zdvihem co jsem měl s malou negativkou dříve).

              A s plášti jsem zase postupně přešel na čím dál rychlejší a méně držící.

              Tím jsem to celkově daleko více vybalancoval. Sjezdy jsou sice o trošku horší, ale pořád si je užiju a užiju si konečně zase i vše ostatní a zase mi tak baví i jezdivé přejezdové úseky, které byly předtím děsný opruz.

              A vyhnout se jim nedá a navíc, když se má jet něco delšího, tak často nemám fyzičku na to celou trasu cíleně jet maximálně terénem a teď mi tak nevadí tam i cíleně dát více snažších přejezdů.

              0 0
              • Lister  

                Ono je to hlavně o té fyzičce.

                Samozřejmě ono ty zubačky vždycky pojedou pomaleji, ale až do loňského roku jsem s tím problém neměl.

                Zato letos si přijdu jak důchodce a občas se divím jak mizerné to jede.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jistě, fyzička dělá opravdu hodně. Ještě bych doplnil, že je to o kombinaci fyzička jezdce a k tomu jak náročné trasy chce jezdit. A také se přidá při ježdění v partě, jak na tom kdo je oproti ostatním.

                  A pak je to ještě také o tom, že sice na pomalejším plášti můžeš jet o to pomaleji při stejném výkonu, ale pak to často už může přejtí právě z toho užiju si i daný přejezd mimo terén vs je to pěkná otrava.

                  Ty to máš ještě hodně jiné v tom, kde bydlíš a co k tomu stylem jezdíš. Čím více se jezdí velké kopce a zvlášť pokud se jezdí i výjezdy terénem, tím méně mají vliv pomalejší pláště. Není tam takový rozdíl jako na rovině nebo velmi mírných kopcích s rychlejším povrchem.

                  0 0
                  • karlos15  

                    Já většinou jezdím sám a nebo s kámošem, který má HT 29" a i když jezdí na silničce a v zimě dřel na trenažéru a ještě ke všemu běhá a fyzičku měl vždycky lepší, tak na něj většinou čekám. Jednou za čas vyrazím ještě s partou, ale to jsou všechnou mladší kluci na HTčkách a většina z nich lítá i na silnicích a jsou to vcelku dravci a výkonnost je u každého jiná. Já skupinu většinou uzavírám :-). Z kopce jim skoro všem ujedu a do kopce zase skoro všichni ujedou mě :-)

                    0 0
                  • Lister  

                    To máš 100% pravdu. Teď jsem to kolo vytáhl jinam a bylo to hodně špatné. Posledních 10km už jsem jen trpěl a chtěl být doma a to se mi u nás nikdy nestalo – asi hlavně proto že posledních 10km mám vždycky z kopce.

                    0 0
            • karlos15  

              Těch 100 km dám tak 1–2× do roka. Spíš jako zpestření. Jinak jezdím od těch 35–80 km. Většinou ale kolem těch 50 km. Většinou se motám po lese a jelikož to mám asi 30 km (záleží kudy jedu) do jedovnic a 35–40 km do Mariánského údolí (taky záleží kudy to vezmu), tak zabrousím na traily a polítám je. Všechno po vlastní ose. A samozřejmě si vybírám cestu tak, abych se co nejvíc vyhnul silnici a dostal se na kopce, kde se dá něco poskákat. Rychlebky dávám tak 1–2× do roka. Víckrát to většinou nevyjde.

              0 0
              • Jetblack  

                Za sebe můžu říct (mám Capru 2015, 27,5 v hlíně), že Capre ujedeš klidně i těch 100 km (jestli v pohodě, to už záleží od tvé fyzičky). Pravidelně jezdím švihy kolem 70 až 100 km po Beskydech a nevidím v tom nejmenší problém, natož pak kratší trasy (podotýkám, že toho najezdím docela dost). Horekopcem sice nebudeš trhat žádné rekordy, ale to je cena za to, že to dolů prostě můžeš napálit na plné koule. Všichni mně od toho kola odrazovali, že je to overkill a teď jen koukají, jak si to krásně dávám a tá radost, když se kopec zlomí dolů.....prostě pecka). Je to o prioritách, fyzičce a o tom, kde a jak jezdíš/chceš jezdit. Samo, jsou zde jsou univerzalnější kola, ale v konečném důsledku vždy budeš muset něco obětovat. Držím palce, ať vybereš dobře.

                0 0
      • Dejv0  

        Mám taky Jeffsy 29, zkoušel jsem i jiná kola, třeba předchozí XC. Ve finále je to uplně šumák, protože nahoru tě stejně vezou nohy.

        0 0
      • Lister  

        Jen k té velikosti – Jeffsy má zbytečně dlouhou sedlovoiu trubku. Člověk s krátkýma nohama kolem 178cm se na L nemá šanci poskládat. Jedine M a pořád je riziko že bude 150mm sedlovka moc dlouhá.

        Spectral je nižší.

        0 0
      • karlos15  

        A co ten Jeffsy ve 29? V porovnání s 27,5 kolem?

        0 0
        • AussigBiker  

          Ja to vloni zkoumal, chtel jsem fulla a Jeffsy se mi hodne libil. A ackoliv vsude v recenzich psali, ze je obratnej a kdesi cosi, dost casto tak nejak mezi radkama bylo, ze neni tak obratny jako 27.5 Jeffsy. Zalezi, co chces jezdit. Nejlepsi je si to vyzkouset. Kamarad ma dve sezony 29er Cambera a chce prejit na 27.5 Enduro od Spesla, pac na to co jezdi je pro nej 27.5 lepsi (jestli potrebuje zrovna enduro kolo, to uz je jina vec :) ).

          0 0
          • karlos15  

            Já spíš preferuji obratnější kolo, takže 29er asi ne teda

            0 0
            • ceo  

              tvl, vyzkoušej si to sám na sobě. Je to zadarmo.

              0 0
              • AussigBiker  

                +1. Me to dost pomohlo se vyhranit :). Neni to tak, ze 29er je kamion, kterej jede rovne, rozdily jsou treba maly ale jsou. Plus taky je rozdil kategorie kola… che to proste si na to sendout.

                0 0
    • Lister  

      Za mě Spectral. Jeffsy je fajn ale už je to docela dost dolekop orientované kolo. Netvrdím, že jede špatně nahoru – na svou kategorii stoupá dobře, ale jsou rychlejší kola. Spectral bude živější a v téhle specifikaci i lehké kolo.

      Velikost určitě M.

      0 0
      • karlos15  

        Spectral v této specifikaci váží 12,6 kg a Jeffsy 12,4 kg. Jeffsy je tedy o 0,2 kg lehčí, což já asi nepoznám :-)

        0 0
      • novas752  

        Jeffsy CF Pro Race taky neni zrovna těžká váha. :) A má to 160 zdvihy.

        0 0
        • Lister  

          Netvrdím že je něco lehce nebo těžší. Jen že v téhle specifikaci je Spectral už lehký protože ty levnější modely jsou relativně těžká kola.

          0 0
    • Atilla  

      Tech spectralu praská až moc na můj vkus. Šel bych do yt, nebo se podíval i jinde.

      0 0
      • Lister  

        Tohle je komplet karbon a ten nepraskal ani v minulé generaci.

        0 0
    • JohnBcz  

      Ja jsem pro at si na to v ramci nejakeho testovaciho dne sednes a porovnas. Preci to nepotrebujes dneska to kolo, kdyz jsi chtel slyset nazor na BF. Na obe dve kola jsou posledni roky dost pozitivnich hodnoceni. Super ze mas odvahu jit do karbonu, ja bych se bal ze to nekde trisknu a rozbiju.

      Canyon Plus

      140mm zdvih je podle toho ci pises asi spise plus, 150mm vidle dostacuje

      SRAM Eagle 12speed oproti 11speed

      SRAM GUIDE RSC – takze mas razeni a brzdy na jedne objimce(bude se to dobre ovladat)

      Canyon Minus

      uzka riditka, 760mm je dneska na me malo, nekomu vsak muze vyhovovat

      nejsem si jist ze karbonove kliky maji chranice – budes muset dokoupit (je to par korun)

      YT Jeffsy Plus

      160mm zdvihy jestli to chces z toho kopce vice pustit, tak se to muze hodit

      800mm rodla (muzes kratit podle potreby – nemusis kupovat nove)

      YT Jeffsy Minus

      kombinace Shimano razeni a Brzdy Sram – na riditkach mas dalsi objimky – mi osobne se to blbe ovlada protoze nemam paky v potrebne vzdalenosti – aktualne mam vse SRAM a radi a brzdi se mi skvele

      Shimano orech a 11speed? proc kdyz muzu mit 12speed u Canyonu…

      0 0
      • karlos15  

        Plusy a minusy jsem si už prošel a řekl bych, že jsu stejné, co píšeš ty. Samozřejmě je výhoda, že canyon má vše od sramu a tím pádem je vše na jedné objímce. Takhle to mám i na aktuálním kole a je to super. Za ideální bych považoval rám s tlumičem, vidlí, sedlovkou a rodlama Jeffsy a zbytek Spectral :-). Proto se právě nemůžu rozhodnout, co bude lepší.

        0 0
        • kOmE  

          Bohužel to YT takhle nešťastně poskladalo i u dalších modelů :-(

          0 0
          • novas752  

            Loni to měli většinou na SRAMu komplet. Těžko říct co je vedlo k Shimanu.

            0 0
            • kOmE  

              A k tomu ještě E13 kam se podíváš.

              0 0
            • karlos15  

              Ještě je tu možnost shodit z kola komplet pohon, prodat ho a koupit eagla, ale to už je takové zbytečně překombinované.

              0 0
              • my_dudesty  

                Já bych ten pohon asi úplně nezatracoval – když jsem vybíral bike, tak jsem uvažoval jako ty – lepší komplet eagle než nějaký „bastl“ xtr+E13.. No teď eagla mám a akorát se děsím kdy urvu nebo namotám na klacek hazku za 6k – měl jsem dřív shimano a oproti tomu shadow profilu mi přijde ta eagle hazka obrovská + daň za 50z pastorek je to „rycí zařízení“ (tak nějak to trefně označil tuším Lister;) v podobě ramínka. Už jsem tím pár menších klacíků pobral, zatím naštěstí bez následků. A do toho se tu člověk dočte, že nemá smysl kupovat GX, protože to hned chytne vakl na rozdíl X01/XX1.

                Ale trochu jsem se obával spolehlivosti i dalších E13 věcí jako kola a kliky, ale snad už to mají nějak pořešené.

                Abys měl rozhodování jednodušší, tak bych ti přidal ještě jeden tip :D Taky direct sale Rose Pikes Peak AM jen o chlup levnější.

                0 0
                • karlos15  

                  Vypadá zajímavě a asi jich tu moc jezdit nebude, ale asi už zůstanu u těch svých dvou vybraných. Ale díky za tip :-)

                  0 0
                  • my_dudesty  

                    Není zač, stejně jsem teď zjistil, že nejsou vůbec dostupné – což by mě nepřekvapilo na podzim, ale teď před létem? Břídilové.. :))

                    0 0
    • Lister  

      Jedna poznámka – přeměření si ty nohy. Takhle bys je měl fakt ultrakrátké.

      Mam taky krátké nohy jsem o 2 cm menší a přesto jsem mám nohy změřené na 81cm.

      Nebo možná na bude lepší změřit jak vysoko máš horní hrany sedla od osy šlapání. Pokid bys měřil nohy správně tak bys tu vzdálenost měl mít kratší než 69cm a to by ses na Jeffsy v M asi neposkladal – teleskop by pro tebe byl moc dlouhý.

      0 0
      • karlos15  

        Tak jsem přeměřil pořádně znovu a naměřil jsem délku nohou 81 cm

        0 0
        • Lister  

          Nejlepší bude změřit i tu výšku sedla a taky vzdálenost po zámek.

          Na té Jeffsy je je 150mm Reverb ne? Ten má minimální zástavbou výšku cca 225mm (jestli někdo tu sedlovku má tak ti to může ověřit). Zkus si na svém rámu naměřit 45cm od středu a pokud ti pak po zámek bude zabývat min než 22.5cm tak bys pravděpodobně musel řešit snížení zdvihu té sedlovky – udělat se to dá.

          0 0
          • novas752  

            Teď jsem naměřil 21,5. 3,5 má „prstenec“ s guferem, 15 zdvih a 3 má vrchní číst po střed ližin v prodloužení osy sedlovky. Celkovou výšku od lyžin po střed mám 71,5, po vršek sedla v ose sedlovky je to 76 a sedlovka je z rámu vysunutá o 1,8cm, na Lku.

            0 0
          • karlos15  

            Na Jeffsy je 150 fox a ta by měla mít vzdálenost 224,4. Reverb 150 by měl mít vzdálenost 220. Pro ilustraci rozměry te foxky

            0 0
      • my_dudesty  

        U kol se sedlovou trubkou kolem 440mm délkou nohou 79cm je teleskop 150mm už trochu hraniční. Já mám taky tuším nohy 78–79cm, sedlovou tr. 440mm a vybíral jsem schválně LEV integru kvůli nízkému stacku a kliky 170mm (ty kliky nejen kvůli výšce). A teď mám sedlovku vysunutou necelý 1cm.

        Teď koukám na to YT – sedlová tr. 450mm a 175mm, tam by mi kousek chyběl. Ještě záleží jaký stack má Fox Transfer, ale pochybuju, že to bude výrazně míň než KS Lev.

        0 0
    • Webonaut  

      Karlos covece fakt se ti chce tahat do Jedovnic a po tom našem okolí na ty 50–80km švihy se Spectralem nebo Jeffsynou? Tam kam se ty v pohode presouvas po svejch uz jsem ja se Spectralem prejizdel autem :D. Podle mě by pro tebe byla ideální spíš nějaká trailová raketka jako je tenhle Whyte: https://www.whyte.cz/t130c-rs

      • Nasty
      0 0
      • karlos15  

        Čau kámo :-),

        teď mám zdvihy 150 a v pohodě všechno ujedu po vlastní ose, takže v tom nevidím vůbec problém. Spíš mi jde o to, abych si užil víc sjezdy, protože mám kolirát pocit, že to kolo pode mnu trpí :-D

        0 0
        • Webonaut  

          OK :-). No tak pokud z těch dvou, tak já bych dopoporučil spíš spectral v karbonu pro o kousek větši univerzálnost a lepší pohon. Ale o tom už se tu psalo dost.

          0 0
          • karlos15  

            Původně jsem chtěl toho Spectrala. Pak mě Karlos navedl na Cube Stereo 140 hpc tm. Už jsem byl skoro rozhodnutej ho vzít, ale u nás už se sehnat nedá a prý už ani nepůjde. A hlavně jsem si nebyl jistej velikostí rámu. Jestli 18" a nebo 20". Pak mě Karlos navedl na toho Jeffsy, kde se mi liběj zdvihy a tlumič s expanzkou. Takže jsem skončil u něho a u toho Spectralu. Abych pravdu řekl, tak by byl nejlepší mix těchto dvou kol. Rám, odpružení, říditka a sedlovka Jeffsy a zbytek Spectral :-D

            0 0
            • Webonaut  

              :D Tak to si budeš muset kupit obě a přeskládat si to :D.

              Chápu že to není lehký rozhodování. Na druhou stranu pokud se ti líbí takhle základní věci právě na Jeffsy, pak by dávalo smysl kupit právě ji. Zbytek jsou věci, který si můžeš časem odladit.

              0 0
              • karlos15  

                Tak jsou dvě možnosti. Koupit Jeffsy a časem ho přeskládat na komplet sram pohon a nebo koupit spectrala a koupit tlumič dpx2 :-D

                0 0
            • ceo  

              29er vylučuješ ze hry? Na dané použití IMHO ideál.

              120mm 29er je spíš XC, přibývá ale 130–140mm trail 29er. Jezdivost u nich bude lepší, je to větší univerzál, nakolik komu vadí větší kola co do ovladatelností je individuální.

              Jeffsy 29, trek Fuel Ex, Orbea Occam , vysokozdvihová Orbea Raillon.

              0 0
              • karlos15  

                Pár děvětadvacítek by se mi líbilo, ale buď zbytečně drahé (Evil Wreckoning) a nebo těžko sehnatelné (Transition Sentinel Carbon). Akorát obě kola spíš do Endura, takže bych je nejspíš stejně vyřadil. A ještě vlastně Cube Stereo 150 C:68 TM 2018, ale to snad nikdo neprodává. Nejsem si jistej s ovladatelnosti devětadvacky. Samozřejmě už jsou geometrie někde jinde, ale pořád jsem přesvědčen, že 27,5 je v tomhle ohledu pořád ještě o dost lepší.

                0 0
                • ceo  

                  Pokud jsi z Brněnska, tak

                  Svorada nebo Bikeplac můžeš vyzkoušet Treky 29 i 27,5

                  Nový Tuzex u výstaviště – prodejce Scott. I Scotty existují v obou variantách.

                  Nový Scotty jsou hodně zajímavý stroje, kterých moc není a jdou v reálu jsou trochu přes kategorie, i když papírově jsou v nějaké skatulce

                  0 0
                  • karlos15  

                    Jsem z Vyškova a spíš bych uvítal možnost si zkusit toho jeffsy a spectrala.

                    0 0
                    • ceo  

                      Spíš mně šlo o to, abys zkusil moderní 29er trailbike. Co jsi zkoušel (Superior XF 969) je race XC s hlavou 70st. Z toho nemůžeš vůbec nic vyvozovat ohledně trailových 29er. ostatně ani ohledně zdvihů.

                      0 0
                      • karlos15  

                        Jj, ten Sup je xc bike a je mi jasný, že se nedá srovnávat s trailbikem. Spíš jde o to, že mě 29 kola až tak moc nelákají. Jak už jsem psal výše, tak si myslím, že oproti 27,5 je to pořád ještě nemotorný. Ale je to jen můj osobní názor a není podložený osobní zkušeností.

                        0 0
                        • ceo  

                          Ale je to jen můj osobní názor a není podložený osobní zkušeností.

                          Proto tě odkazuju, kde ty zkušenosti můžeš získat. Podle popisu užívání + s kým jezdíš, jsi ideální kandidát. Pokud by tě 29 zaujaly máš vyřešeno. Jeffsy 29.

                          taky možnost, jak se dobrat k výsledku

                          0 0
                      • karlos15  

                        A pokud bych uvažoval o 29, tak by opět přicházel v úvahu Jeffsy v té nejvyšší specifikaci

                        0 0
            • AussigBiker  

              Jeste si zapomnel na zadni stavbu z Jeffsy :)

              0 0
              • karlos15  

                Tu jsem bral jako součást rámu :-D

                0 0
              • Lister  

                No vidíš a zrovna kvůli zadní stavbě bych Jeffsy nechtěl. Na mne je příliš progresivní.

                Ale chápu že to byla narážka na praskání – což je vzhledem ke karbonové zadní stavbě u tohoto modelu asi jedno ;-)

                0 0
                • novas752  

                  Když s tim chce i skákat tak se to hodí.

                  0 0
                  • Lister  

                    On je skok a skok.

                    Pro někoho je to 2m drop a pro někoho rychle přejetí obrubniku.

                    0 0
                    • Fredos  

                      Pravda, z obrubniku na placku to je vetsi rana jak z 2m do dopadu. ;-)

                      0 0
      • nomecz  

        no nechcu ti to tady nějak rozbíjet :-) ale starej spectral EX v hlíně jel do kopce líp jak whyte jinak co se týká teréních schopností z kopce tak i přes menší zdvih za ním whyte určitě nezaostával je to takovej „baby“ sjezdak se vším co k tomu patří

        0 0
        • Webonaut  

          A máš zkušenost i s tou Whyte 130? Já bych podle číslel věřil že by mohla letět jak dole tak hore kopcom líp než jeffsy/spectral, ale nejel jsem ji osobně. Vybírat kolo v týhle kategorii, chtěl bych si ji aspoň zkusit. Jako baby sjezďák bych označil až Whyte 170. Starej spectral EX jsem měl dvě sezóny, teď do zimy. Stoupal opravdu moc pěkně.

          0 0
          • nomecz  

            ano měl jsem ji na jeden den půjčenou + pár jízd na test festu (model 2017 pro upřesnění )

            0 0
        • karlos15  

          Není co rozbíjet, do menšího zdvihu určitě nepůjdu :-). Teď jsem měl půjčenou devětadvacítku se zdvihama 120 mm a i když to byla raketa, tak faktor zábavy naprosto nulovej. Akorát to jelo rychle. Průměry ale nijak nehoním a když to vezmu kolem a dokola, tak zas o tolik rychlejší jsem na tom kole nebyl. A tahat se do kopce s kolem, ktré váží skoro o 2 kg víc, než mnou vybraná, to není moc dobrý :-)

          0 0
          • karlos15  

            Ještě bych měl tada upřesnit, že šlo o xc kolo, proto jelo rychleji

            0 0
          • Lister  

            Ono obecně 29 na ty naše hobiti postavy s kraťoučkýma nohama nejsou dobrý nápad – vysoká hlava.

            0 0
            • Atilla  

              Zrovna včera jsem jel s kamarádkou co má 158cm, jezdí na spešlu XS 29" a seděla jí skvěle. Vůbec na tom nevypadala jak na 29" a nohy má spíš kratší. hlavová trubka má tak 8–9cm .

              0 0
              • Lister  

                Jaky zdvih? Když se dívám na většinu 29 kolem 130–150mm tak při správné délce jsem většinou na hranici toho co bych si mohl dovolit. Netvrdím, že by to vůbec nešlo. Ale znamenalo by to souhru nízké hlavy bez podložek a ještě k tomu rovná rodla.

                0 0
                • Atilla  

                  Má HT stack 589mm. Ale třeba Camber a stumpjumper 29" má hlavu 95mm a Stack 614mm. Na svém HT mám stack 609mm a musel jsem dát 3cm podložek abych na tom mohl jezdit a to normálně rvu představec až dolu.

                  0 0
                  • Lister  

                    600 je pro mne max pro použití nízkých vlaštovek. Cokoliv víc je už na rovné.

                    A jelikož tazatel má stejně dlouhé nohy tak na tom bude hodně podobně.

                    Moje současné kolo má 585mm – reálné změřeno v moje setupu.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Takže jezdíš na stejném kole jako 158cm slečna, která má ještě větší stack o 4 mm a vypadá a cítí se na tom parádně. To je trochu divné vzhledem k tomu, že ty kola máš postavený úplně normálně většinou 18" což je pro mě teda mezní délka ST a delší mít nemůžu a to mám 182cm + krátké nohy.

                      Navíc má tvoje 301 130mm hlavovku, což fakt není málo, to jsem měl na RB v Lku

                      0 0
                      • Lister  

                        Jedna věc je hlava další výška středu ale hlavně zastavbova vyska vidlice. A hodně udělají rodla. Jestli tam má rovné tak je to zase o 2cm jinde.

                        Na kole jezdím asi natazenejsi než je většina lidí zvyklá.

                        No a taky ještě něco na sebe prasknu – profilové fotky většinou fotím se sedlem vytěženým o cca 1–2cm nahoru.

                        0 0
                        • Atilla  

                          Jsou tam 10mm. Tak samozřejmě vím, že vidlice je vyšší a střed se mění, ale na 150mm zdvihu ti udělá největší rozdíl právě délka hlavy, když vidlice jsou ± stejné. Navíc ty tvoje kola vypadají normálně, žádné ultra krátké hlavovky, představce do negativu, nebo něco podobného. Takže mě to trochu překvapuje. Navíc 301 mk10 má 589mm + máš o 1cm vyšší vidlici… tak mi těch 585mm nějak hapruje

                          0 0
                      • Lister  

                        A ještě bych nezapomínal na jednu důležitou věc – ty zvažuješ HT kde po nasedbuti půjdou řidítka vůči středu dolů a ja fulla se středním zdvihem kde to bude přesně naopak.

                        0 0
                        • Atilla  

                          Je trochu divné, že tolik výrobců dělá 29" full a tobě více méně s klasickou postavou, žádný nesedí......

                          0 0
    • Emp14  

      Ahoj,

      Jeffsy jsem kupoval ani ne před měsícem a mohu ti něco říct.

      Kupoval jsem 29" L-ko CF Pro naštěstí s 10% slevou. Měřím 178cm a mám asi normální nohy, úplně přesně jsem to neměřil. Sedlovku mám vysunutou cca 2cm od dorazu.

      Vyhovuje mi, že je kolo celkem dlouhé a není posezem tak daleko od předchozího XC-cka 26".

      Co se týče komponent tak zatím po cca 400km v docela těžkém terénu, je vše OK. Tlumič i vidle fungují bezvadně a jakýkoli i celkem technický sjezd je neskutečná paráda.

      Jelikož jsem přecházel z lehké 26" tak samozřejmě jízda do kopce je trochu náročnější na fyzičku, ale všechno co jsem vyjel na 26" tak dám i na YT a některé věci právě poprvé na YT. Když jedeme nějaký trochu delší výlet cca 60+ a aspoň 1500m převýšení v terénu, tak jsem trochu víc utahaný než na XC, ale to je prostě jasné. Ale tam kde jsem na HT musel řešit vhodný výběr stopy, tady spíš letím a vůbec nic neřeším, stejně tak technické pasáže jsou paráda.

      Na testování jsem měl kola i 27,5 a nějak nechápu proč bych měl do toho rozměru jít, 29 mi přijdou krásně ovladatelné a mají za mě mnohem lepší prostupnost. Ale je fakt, že jsem jezdil bez problémů na 26" HT Rychlebky i tam kde kamarádi s fullama šli pěšky.

      Jediné nad čím občas přemýšlím je remote control na tlumič, ale je to spíš moje taková myšlenka. Protože často jezdím s rychlým kamarádem i XC trasy (tomu se prostě nevyhnete), tak by se mi hodilo občas mít páčku na přepínání tlumiče na řídítkách. Ale to už je jen taková blbina, aby mi tolik neujížděl :)

      0 0
      • AussigBiker  

        No a jsme u toho, ze jeden je spokojenej s 29erem, jeden z 27.5 a ze je lepsi si na neco sednout, nez na slepo kouit :)

        0 0
        • karlos15  

          Já bych si na to sedl rád, ale jaksi nevím kde. Bavím se o jeffsy 27,5 a 29 a Spectral.

          0 0
          • Frostty  

            Až se ti to podaří, tak napiš :D, bral bych teda spíš test XL.

            0 0
            • novas752  

              Na Jeffsy musis najit nejakeho ochotneho majitele. :)

              0 0
              • Frostty  

                Však jo, už o pár vím, ale potřebuju je nějak zmanipulovat na společnou vyjížďku. Penize jsou, ale čas nemá nikdo, klasika.

                0 0
          • AussigBiker  

            Ty nevyzkoušíš. Ale jsou mraky fullu různých kategorií, který ti rozseknou 29er vs. 27.5, trailbike nebo enduro.

            0 0
      • karlos15  

        A nemáš v kopcích problém s tím převodem 1×11?

        0 0
        • Emp14  

          Hele nejsem žádný hubeňour, ale jde to. Měl jsem 3*9 ale nejlehčí jsem stejně neradil a tady mi nejlehčí převod zatím stačí.

          Možná zvaž možnost počkat na nový model jestli tam nebude 1*12 sram nebo shimano, ale spíš kvůli menším skokům mezi převody. Mě by možná vyhovovalo 1*12 Shimano 10–45 a 30 převodník. Skoky menší a rozsah skoro stejný.

          0 0
          • karlos15  

            Taky nejsem zrovna lehká váha (90 kg) a mám na stávajícím kole 3×10 a nejlehčí převod řadím úplně vyjímečně, když už jsem hodně unavený. Měl jsem možnost jet převodník 34z a kazetu 11–46 a celkem to šlo. Pravdou ale je, že jsem byl v neděli už vcelku unavenej a jeden kopec jsem musel kus tlačit, protože už jsem na to prostě neměl. Možná trochu i psychika, protože jsem pod něj jel s tím, že ho nevyjedu :-). Dnes jsem na stejném kole jel znovu a ujel jsem na něm úplně všechny kopce v naprosté pohodě a dokonce bych řekl, že daleko líp, než na tom pohonu 3×10. Pravdou ale je, že to bylo 29er kolo se 120 mm zdvihama a xc geometrií.

            0 0
            • ceo  

              Tohle se tady moc řeší. Realita je taková, že člověk dupe co má. Já na SingleBe s 34×36 jako nejlehčí vydupal Rychleby, Gardu. Je to lehčí HT ale i tak. Co jsem přesedlal na AM fulla, mám nejlehčí 34×42 a pozoruju, že tam kde jsem jezdil 34×36, teď řadím 34×42 prostě proto, že ho mám k dispozici. Kdybych měl, tak nejspíš budu řadit 34×46.. Člověk si jednoduše rád uleví, a když už není kam, tak zatne zuby a vydupe to i tak.

              Co člověk vydupe je spíš o morálu a vůli než o možnostech. Vidím to i na tepech. Rozumím, že se člověk nechce popravit na prvním kopci, ale troufnu si tvrdit, že velká většína bikerů by zvládla víc než si myslí, mají v tepech dost rezervu. To znamená, že i na těžší převod by to vyjeli, jen by tepy šly nahoru…

              0 0
      • Lister  

        Sice nevybírám já, ale…

        BMC – hezky osazené, ale jak je to staré kolo? Je tam 1×11, Pike asi bude předchozí model, takže proč ho brát, když člověk může mít kolo s aktuální verzí? Jinak jsme na to kolo nenašel nějaké extrapozitivní re­akce

        Orbea – u kola za ty prachy tam máš GX a vidlici se základním tlumením – což nechápu, když je vzadu factory tlumič. Kdyby byly obě jednotky performance elite, tak by to bylo lepší. Navíc 36 na takovém kole je IMHO zbytečně moc. Brzdí XT, na které asi nebude spolehnutí – ač Shimano brzdy upravilo, tak problémy se hlásí pořád. Jinak ale rám dobrý, jeden o kterých bych uvažoval.

        Propain – záleží na specifikaci, ta dvě dražší vypadají hodně dobře (asi bych bral tu prostřední verzi), ale pojede to? Nějak mám tuhle firmu pořád v kategorii dolekop?

        0 0
        • ceo  

          Jsem ze staré školy a podle mě o schopnostech kola rozhoduje hlavně rám a komponenty to jen lehce posouvají. BMC i Orbea jsou vysokozdvihové 29er. Díky tomu mají větší záběr schopností než 650b trailbiky. Líp pojedou a dolů budou rychlejší. BMC naopak hodně chválili, co jsem četl já. Jezdí ho průvodce v Chamonix po S enduru a hodně chválí. Vyzdvihuje efektivitu stoupání.

          Orbea je konkurentem Treku Slash a Evilu Wreckoning (nebo v 29 je to Following?), proto ma 36. (Btw jestli Pike 35 Nebo Fox 36 je IMHO jedno). Evila tazatel zmiňoval, že by se mu líbil, ale je mimo

          budget. Velmi schopné kolo s doživotní zárukou za IMHO super cenu. Problémy XT se ke mě nedostaly.

          Osobně vůbec neřeším jestli je všechno z jedné sady nebo od jednoho výrobce a podobné blbosti, které se teď objevily například u fotky nového bajku YT Capra- že prý moc výrobců na kole :))))

          Jednoduše řečeno- podle mě tazatel spíš uvisí xc ht chrty na BMC nebo Orbee než na 650b trailbiku (při stejné úrovni komfortu). Zároveň je hlavně Orbea o level výš pro dolekop..

          Propain je taková osobní úchylka koncepcí. ( Osobně doufám, že udělají 29) Pro ty kteří víc řeší osazení ale umožňuje hodně individualizovat osazení. Takze nemusí řešit, že by půlku chtěl z toho a druhou z onoho. Do 5000€ se vejde i s karbonový­mi ráfky.

          0 0
          • suslos  

            Propain už 29er v karbonu má – Hugene, jen je posazený zdvihově trochu níž. Co je ale pecka, tak systém přepákování schovali do útrob předního trojúhelníku – takže konečně nebudou lítat sra*ky rovnou na vahadla, tlumič, ložiska…

            0 0
            • wilda81  

              v šedé pecka!

              a jako bonus nemá každý komponent od jiného výrobce :D

              0 0
              • suslos  

                Moc pěkný kolo :-)

                Olepil bych si to tedy jinak v jejich konfigurátoru, ale i tak TOP! :-D

                Úplně jsem hltal předešlou generaci Striva, to kolo jsem miloval od prvního pohledu :D a tohle mi to trochu připomíná

                0 0
            • ceo  

              No jo fakt. Jen ho nemaji ještě na prodej.

              Ale jinak pecka teda. Všechno uložený hezky nízko. Tohle dělat před rokem tak ho nejspíš mám doma

              https://www.propain-bikes.com/content.aspx?…

              Přímý konkurent Jeffsy 29

              0 0
              • karlos15  

                Moc hezký kolo, o tom bych uvažoval

                0 0
              • karlos15  

                S tou Orbeou jsi mi nasadil trošku brouka do hlavy :-). Měl jsem vcelku jasno ve výběru 27,5 kol a u 29 jsem přemýšlel jen o Jeffsy, ale teď k tomu musím přidat i tu Orbeu a o to je to horší :-)

                0 0
                • suslos  

                  čistě můj pohled na věc – na určení které popisuješ, bych si vybíral jednoznačně 29er s rozumnou geo.

                  0 0
                  • karlos15  

                    29er by asi pro mě lepší bylo, vzhledem k tomu, co jezdím. Jenže třeba ta orbea se mi líbí, ale mám obavy z těch zdvihů, jestli by se s tím dalo rozumně jezdit i na něco delšího.

                    0 0
                    • suslos  

                      napiš dovozci a domluv si testovačku ne? Kupuješ kolo za 100k+, máš nárok na jistou službu ;)

                      0 0
                    • ceo  

                      Tohle ber jen na okraj. Muselo by se to ověřit v praxi. Orbea je jednočep s koncentrickým čepem. Stejné řešení má Trek s ABP. Asi to bude hodně záviset na přepákování apod. ale pokud mohu srovnat 4-čep Canyon Nerve xc s Trekem Remedy, tak 4 čep byl jedno kolo pořád. Mohl být otevřený, se omezovat propedalem, zavřít úplně, ale pořád nějak podobný (rozuměj rozdíl v chování celkem malý) . Trek jsou taková 3 v 1. S otevřeným tlumičem je opravdu hodně citlivý, ale hodně se houpe, Kromě max. rozbitého terénu v podstatě na výjezdy nepoužitelný. V trail modu zobe o fous méně, dává větší oporu ve středu zdvihu, ale v terénu výjezdy už jsou ok. Climb mod není zavřený tlumič, pořád trochu tlumí, ale jede citelně lépe za pedálem. Rozdílnost chování do kopce, potažmo na asfaltu u APB je násobně větší než u 4-čepu. D je fakt na ostré sjezdy, T na traily, kdy si chce člověk hrát, potřebuje oporu a C výjezdy.

                      Tím chci říct, že u ABP hodně bude záviset na tlumiči. Na druhou stranu to víc otevírá nůžky použitelnosti, kdy to umí být víc sjezďákem na kterém se blbě šlapou výjezdy i slušně jedoucí bike – rozdíl je v otočení páčky tlumiče.

                      0 0
      • karlos15  

        Díky za tipy.

        BMC – osazení fajn, ale starší model a hlavně se mi moc nelíbí

        Orbea – ta se mi líbí a už jsem se na ni díval, ale tam bych šel spíš do vyššího modelu a ten je už zbytečně moc drahej. Ale líbí se mi ta možnost, že si člověk může navolit barvy. A taky je to dost enduro, takže si nejsem moc jistej, jestli bych se na tom spíš netrápil při delším výšlapu

        Propain – strašně se mi nelíbi řešení uložení toho tlumiče

        0 0
        • suslos  

          ve všech recenzích co jsem na Orbeu Rallon četl, hooodně vyzdvihovali jak to kolo jede – oproti zde zmiňovanému Evilu Wreckoning prej obrovský rozdíl

          0 0
          • karlos15  

            Taky jsem si teď něco přečetl a do kopce to asi jede fakt dobře

            0 0
      • embi  

        BMC je stary kolo.

        Rallon je hodne sjezdovy enduro.

        Propain myslim z vyberu nejlepsi.

        0 0
    • oo.viper.oo  

      Tak jak to dopadlo? Já teď řeším úplně to samé dilema, skončil jsem u těch samých dvou bajků a to zejména proto, že už objednaný Spectral 9.0 SL stále posouvají z původní půlky srpna, t.č. na konec listopadu (!), zatímco Jeffsy je skladem a už i s posezonní slevou. Geometrie je u 27" Jeffsy XL téměř identická jako Spectral 2018, jen Jeffsy má o chlup kratší reach, nižší stack a kompenzuje to širšíma řiditkama. Úhly stejný, rozvor skoro, bb drop má Spectral o 1cm větší. Letošní Spectral jsem zkoušel v singlekras.cz a moc mě bavil. Jeffsy nemám vyzkoušet kde.

      K diskuzi o 29", mám teď Spešl Camber 29", jede to jak raketa, ale fun factor tak nějak krapet nižší, jak už tu někdo zmiňoval, mám to taky tak. Ty 29" kola prostě jedou. Tak nějak studeně, bez emocí. 27" jsou větší legrace, jak jsem si ověřil na Spectralu, plus nezanedbatelná výhoda u nás velkých a těžkých (90kg+) hochů je vyšší tuhost.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.