Omlouvam se za zalozeni vlakna, ale neda mi to. Prosim o info fundovane lidi. V cem je spatny karbonovy ram od Superioru..?
Omlouvam se za zalozeni vlakna, ale neda mi to. Prosim o info fundovane lidi. V cem je spatny karbonovy ram od Superioru..?
ale jakej ? 09 spatna asi nebude…to predtim je bezna konstrukce taiwanu…/mrx,axman atd./
08 a09 je uplne stejny..mam na mysli team..
ale no tak…
V zásadě nic, stejně jako na WCS…
Spoutě lidí, to nevoní, protože je to lidovka… Každopádně těch tvých superiorů jezdí s nápisem Axman, PZ racing, atd velké množství a jezdí docela dobře…
Je mi naprosto jasný, že tohle zcela ZBYTEČNÉ téma, vyprovokovalo hodnocení tvýho biku ve fotogalerii. Pokud chceš miít flawless hodnocení (tedy samé super), asi by to chtělo něco méně lidového…
Jsem se chtěl na toho Supa podívat a bikerxc už nemá v profilu žádnáé biky :-(
Asi na to neměl nervy a smazal je :-)
Jedna na rychlo, tobe..
Já bych neměl odvahu takového bika zkritizovat :-D
Slušný stroj,jako HT chci SUPa
co kecas, je tam napis superior, tak jakej axman nebo pz! ;-)
u nových modelů se ten nápis dá vechslovat, slopuneš jeden a pod ním je spousta dalších, podle toho, na čem ten den chceš řádit.
v ktery vrstve je colnago? :-D
hned pod Axmanem lepí to podle abecedy :-)
přesně tak ;-) …jen jeste pred colnagem je canynon :-p
A co cannondale?
jen sloupneš y a dolepíš dale je to jako sada k rámu
to ja bych chtel chip'n'dale ;-)
a co bys čekal? levná katalogová taiwanská produkce průměrných až podprůměrných vlastností – sorry ale třeba Scott je vývojem trochu jinde
Osobně bych si radši vzal scandioveho Supa než ten jejich carbon. bohužel z hov.. bič neupleteš a udělat levný carbonový rám z kvalitních materiálů zatím nejde,
Myslis ze ma vliv na vahu a kvalitu ramu, kvalita vlaken? Konkretne pevnost v tahu? Nebo neco jineho? Jak se pohybuje pevnost v taho treba u Scotta a pod.? Zajimalo by me to..
samozrejme ze kvalita materialu technologie a zpracovani je zasadni. Bohuzel nikdo nevi z ceho jsou ty ramy vlastne udelane :-( Obcas to s carbonem nema vubec nic spolecneho.
Snazil jsem se najit z ceho je Scott, ale nic jsem nenasel. SUP je z 360 GPa, ale nemam s cim srovnat
mna by tiez zaujimalo ci je opovrhovanie opodstatnene alebo, ci len preto ze je to superior.
dovod je taky ze sa chystam na jar kupit XP 970 ktora ma carbonovy ram. mne ide o to ci ten ram bude dobry a dat sa na nom jazdit bez problemov, v mojom bydlisku to prave ze masovka nie je tu je skor masovka kellys, author, merida. dokonca znacky scoot, cube sa tu castejsie vyskytuju :)
tak rad by som skusenosti normalne vecne a nezaujate iba cisto na vlastnosti.
Tak to musíš řešit jinde než na B-F. Tady jsou karbonové „no name“ rámy Author, Superior, Pells, Axman atd. úplně odepsané už tím, že je budou hodnotit lidi co jezdí na karbonových „značkových“ rámech typu Scott, Cannon, Giant, Spešl, atd. :-D
Pockej.. Pell´s zadny no name karbon ram nema, neprodava zadny monokok z katalogu. Razzer je alu s karb. zadkem a ten top model (X6) je lepeny do spojek a dela se tady.
Tak to se omlouvám za chybu, jen jsem do svojeho výběru naházel značky, které se tu v hojném počtu kritizují :-). Ale jsem zvědavý, kolik lidí tě tu začne přesvědčovat, že X6 se vyrábí někde na Taiwanu :-D
No name, NO no name – je to vcelku jedno a to že se to dělá tady není žádná záruka že je to lepší
sup 09 bude trosku neco jineho nez dosavadni produkce…
tak to pardon B-F fajnsmeker :) ja mam pocit ze vacsinou sa tu riesi bike do 20, 30 a niekto napr. celopero 30–40t a to mi prijde stale lacovka proti supu. ci mam to chapat tak ze ked to nesie honosny nazov tak nech je to aj za 10t tak bude chvala a na supa za 100 litrov spina ?
Jen jsem tím chtěl říct, že v tomhle směru (karbono a vůbec celkově všechny „nově nastupující“ technologie) podle mě není B-F úplně objektivní. Nic ve zlém :-)
Nemyslim, ze by byl vyslovene spatnej, aspon je to jeden kus karbonu a ne lepeny do spojek. Vahove na tom je podobne jako jejich duralovy ramy. Design si kazdy musi zhodnot sam. Geometrii taky. Podle me je to dost kratky. Pokud ti nejde o znacku a musis mit za kazdou cenu karbon, byt low-end, tak proc ne. Volil bych ale spis nejaky (aspon vahove) spickovy dural a nahazel na to lepsi komponenty.
no to by me zajimal ten vahove spickovy dural, pac to snad muze byt jedine scandium – tedy No Saint ci Progress… Jinak klasicke alu ramy na tom podle me budou dost podobne. Vzdyt i tolik opevovanej Spesl S-Works m5 ma v nejmensi vel. 15.5" 1498 g (verze 08)
Jinak u onech lepsich karbonovych ramu ala Scott, Spesl, Cube, Orbea, Trek postradam CEPY NA VECKA a na kotouce jeste doopravdy prechazet nechci…
Scandium je jen legura duralu. Takze ten ram je duralovy.
v jake velikosti je ta lanza na obr.??cekal sem ze tak tezke to nebude.A proc by mely byt na top carbon ramech cepy na vcka???
ta lanza presne nevim, ale mozna 20" vzhledem k vaze
a ohledne tech cepu, ja treba chci jeste nejaky cas jezdit vecka, takze pokud by mel clovek vubec uvazovat o karbonovem ramu, tak moc dobre nepochodim…
ale proč jezdit vecka, proc????
proč vozit brzdy proč ?
co? nechapu
Věřim že na smysl tyhle řečnicky otazky přijdeš ;O)
Protože ta digitální váha :-)
Já bych to shrnul takovým sloganem " Víc jezdit a míň vážit" :)
To je taková slovní hříčka, nedovedu přesně stanovit podmět k tomu přísudku :-(
takovy prekladatelsky orisek. podmet a prisudek je jasny. jen jde o to, jestli se jedna o rod cinny nebo trpny ;-).
Treba proto, že s nima nejsou problemy, co?
JJ souhlas.....i když jsou dnes véčka výběhový typ, pořád mají něco do sebe!
že s nima máš problém neznamená že jsou problémový:-)
co jsem pochopil z karayova vlakna, tak mu nejspis drnci kvuli nedomyslenymu (spatne testovanymu) ramu, takze to asi uplne kotoucovkama neni.
je ale fakt, ze u vecek nikdo neresil zavzdusneni, skrkani, pridirani pistku apod. a na to nase jezdeni stacily bohate, ne ze ne ;-).
Zavzdušněni neřeším taky, pridirani pistku byla zatím vždy brnkačka a škrkání je holt něco, jako pískání u turba-holt aspoň všichni slyší, co máš :-) Zato probržděný ráfek sem za 6 let neměl a hrůzu v xichtu, že nazabrzdím na sněhu taky ne.
Tak,tak
jinak tedy dodam ze supa 09 v carbonu jsem mel ve vyberu – hlavne kvuli technologii Tube to Tube a novému OS středovému složení, váha taky nema bejt nijak velká „okolo 1200 g“… bohuzel datum dodání „leden-únor 09“ je pro mě nepřijatelný, vyřešil jsem to jiným rámem…
A nechceš se pochlubit jakym ? ;O)
kolo už je postavený, pár lidí to ví – ale dokud nepřijde zbytek nových dílů tak ne…ale je to hodně lehký to jako jo :-)
Mno to sem zvědavej tak až to budeš mít dotuněný doufám že se pochlubíš :O)
co znamena hodne lehky? :)
9,8 kg – jeste prijdou vymenit : predstavec,sedlovka,riditka,rohy,plaste, mozna kola…
dobra
u me 6000 grams komplet na kotoucich.
coze? ale to mas jen rám a kotouče ne? :-))) jinak jak dopadlo lakování?
nemas :) teprv mu to tam povezu. mam to naplanovany na zacatek listopadu.
super, tak se pak prosim nekde ozvi, nebo ja se Ti pripomenu, hodne rad bych to videl :-)
ok
Moc mi neni jasny v cem je tube to tube takovy terno oproti „monokoku“.
udajne – tak mi to bylo vysvetleno v bocni tuhosti ramu a v moznosti variace trubek „ruzny vrstveni vlaken“…
The Speedrom uses monocoque construction to create its sub-1000 gram frame. This technique is used by the majority of the industry. Workers hand-lay carbon that has been pre-impregnated with resin in specific patterns and thicknesses over a nylon or latex bladder. The pre-preg carbon is then inserted in a mold that is heated up to high temperatures to melt the resin. The bladder is inflated to incredibly high pressure to drive out any air in the material and push the carbon to its final shape. After cooling, the seatstays and chainstays are bonded to the front triangle.
Tube to Tube construction is very different from Monocoque. It allows much more flexible manufacturing and very low frame weights. In this method, each tube is made individually to exacting standards. The tubes are then mitered like you would miter an alloy tube for a bicycle. Glue is applied to the ends of the mitered tubes and then the frame is pre-assembled in its final geometry. The frame is then reinforced by wrapping carbon around all the joints. After the finished frame is cured the result is a very light, sub-900 gram Connect.
Vlastne takovy lepeni na tupo + preplacnuti vrstvou karbonu. Pro vyrobce rozhodne technologicky jednodussi reseni.
Sem si vzdycky myslel, ze monokok je nejtuzsi..
karbon sup 09 je úplně jiný než 08 a předchozí modely… takže se nemusíš bát, že by byl nekvalitní, ba naopak :)
to uz jsem mu psal nahore taky ale asi to nejak nepobral :-)
No ale je delanej z tech samejch vlaken, takze kvalita je stejna, ne?? Aspon podle toho co jsem se od vas docetl..tedy opet blato..
hlavne je delany jinou technoligii…ma jiny parametry – pro to je to uplne jiny ram…
kvalita je tedy jina – jaka to ukaze cas !? :-)
Jak jiny parametry?
Přečti si reklamní materiály, tam budou určitě všechna vylepšení vyjmenovaná… :-))
uz je to ze to ma jiny stred a jinou vahu je pro me osobne parametr, ma byt i tuzsi…geometrii sem jeste nevidel…
Nebylo by naky foto toho novýho rámu ?
myslíš supa 09 ?
jj ale hlavně to převratný řešení středu…
poohlíží se po něm kamarád.....fotky mám jenom tyto.....je tam střed BB30…půjdou tam namontovat i normální kliky (bude potřeba nějaké redukce aby šly našroubovat misky do rámu)…víc toho zatím nevím až na výstavě:-)
Hmm takže ložiska sou integrovaný v rámu zajímalo by mě jak to bude fachat a jak se provede případná výměna ložisek…
tusim ze to letos uz jezdilo par lidi na svetakach…nabr brachove Fumicove
můžeš študovat:-) http://www.fullspeedahead.com/…BB30Info.pdf
lozika se meni jednduse – Cannn ma tento system uz od roku 2002
vim že cannon ma integrovaný ložiska ale zda je to nako normovaný to už nevím…
Kliky s osou BB30 teď nově dělá FSA a Shimano prý údajně až na rok 2010(tzn. asi někdy koncem roku 2009)
Koukám na to,to už na svoje kolo asi nenacpu,nový rám?
Loziska primo v ramu mel Klein nekdy v roce 95–97.
Nechápu ?
je hezký že je měl ale upustil od toho…
Upustil, protoze uz neni to co byval:)
Mno mam pocit že už neni vůbec rspektive už nedělaj biky vůbec :O(
Hm, tak to ani nevim. Koukam na net a fakt to vypada nejak mrtve. Cest jeho pamatce.
jj kde sou ty nadherny barevny kombinace a pevna vidle :O(
kliky BB30 nebo s redukcí normální tak jak u jiných výrobcu, ram vypadá opravdu dobre
Ještě jsem našel fotku zadní stavby a kdyby někoho náhodou zajímal vzorek Rocket Ron
Rocket Ron testovali v nejnovějším Velu.
a jak tam dopadl? Velo nemám;-)
Plusy byly kvalitní záběr za sucha, vlhka i na kořenech, nízká hmotnost, lehkost odvalování.
Minusy: záběr v hlubším blátě a na hodně sypkém povrchu.
Kdyžtak se mi ozvi na mail, poslal bych ti to naskenované ;-)
Klidně to můžeš hodit sem ;-)
kua to je krása;-)
Klik a najednou neni ze Supa shit…
hezký to je, akorát to SUP mohlo být ještě větší…
herdek filek! to je karbon? vypadá dobře. Ale tipnul byhc to spíš podle designu na Al
chtěl jsem se zeptatjak je na tom carbonovej superior v tuhosti v porovnání s RB mtb rámy jelikož mi jedna osoba řekla že tam rozdíl není téměř žádný a mě se tomu jaksi nechce věřit.
Nebude tam velmi velky rozdiel, lebo RB ramy patria medzi tie lepsie, tazsie a tuhsie.
V poslednom vele testovali karbonovy superior, kellys, 4ever a author, prve dva vysly z toho este dost dobre, ostatne priemer, ale konstatovali, ze ten karbon vlastne skoro nic nepriniesol oproti modelom zpred dvoch rokov, ktore boli Al.
Mozno rozdiel bude v tom, ze budu mat podobnu tuhost, ale karbonovy sup bude mat 1,4kg a RB 1,8kg.
nový sup v 18" váží cca 1kg…
to bych rad videl:) to bude hone cca, neco jako mezi 1 a 2 kilama ne?
presneji 1,2 na digitalni vaze…
Pekny a v jake velikosti?
tak nejpresnejsi informace 1050 gramu ve velikosti 18"
Ano, taky jsem slyšel......ale chci ho vidět na digitální váze a potom se uvidí jestli je to pravda nebo někdo neumí odečítat z digitální váhy případně má jinak ukazující váhu:-)
asi tak
I ty kujone.. :-)
RB má 1,5 takže rozdíl váhový je téměř zanedbatelný…ale podle mě jsou tuhostně ty rámy trochu jinde
Jiste, ve velikosti S ano.
ve velikosti L…maximálně možná 1,6 ale to už je max…
a lak vazis solo?
však je to i na jejich strankach 1,6 i s lakem ve velikosti L, přesněji 1,580
na strankach vyrobcu se najde spousta kecu. Mozna ta vaha bude v provedeni brutalfinish
spis ultrabrutalfinish :)
Jo, bez laku, patky, a odřezané zadní vidlice…
:D
sup uz ma oficialne na strankach kolekciu 2009, po precitani vela 11/08 som uz na 120% rozhodnuty, myslim ze ten karbon bude v pohode a nie je coho sa obavat, ved ani pod hurikovou na olympiade sa to nerozsypalo :)))
veď huříková má 50 kilo i s postelí :O(
Keď už by si sa dostal k Huříkovej do postele, snáď by si ju nevážil. ;)
znáš to gramař xD
gramar este by hobloval a piloval vahu nizsie :))))))))))
ja nemam o moc viac, 65kg to udrzi ( a to pocitam ze cez zimu trochu priberem :))) ) takze realna vaha 61–63kg.
Překvapilo mně, že tam mají psáno Karbonový materiál Made in JAPAN.
Myslel jsem, že to celý dělaj na Taiwanu a oni tam matroš vozí z Japonska.