Jihlavská 24 MTB - letos jako MISTROVSVÍ ČESKÉ REPUBLIKY 24 MTB

68 nepřečtených
  • Sliby-chyby

    Pro všechny bikery vytrvalce máme skvělou informaci: Jihlavská 24 MTB se stává pro rok 2012 závodem s přívlastkem MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY. Po dohodě s ostatními pořadateli čtyřiadvacítek se tohoto významného úkolu zhostí již při svém II. ročníku právě závod v Jihlavě. Je to mj. i výsledek velmi vydařeného loňského závodu, který vyšel pořadatelům na jedničku a závodníkům nabídl netradiční okruh, který se jede z části i v historickém centru města Jihlavy. Spolu s čtyřiadvacítkou se pojede Mistrovství České republiky 12 hodin MTB. Ostatní podrobnosti se dozvíte v záložce PROPOZICE na www.jihlavska24mtb.cz

    Už teď je objednáno velmi příznivé počasí ? a tak pořadatelé Všem vzkazují: Přijeď – zúčastni se – odjížděj s pocitem vítěze.

    0 0
    • mašlička  

      No tak to je paráda… Jestli to bude jako při prvním ročníku, tak se máme na co těšit, protože první ročník Vám vyšel. Takže paráda… stránky sledujeme, diskuze běží, pořád něco nového… Počasí máte také objednané :-) Ahoj v květnu.

      0 0
    • karliner  

      Do výčtu bych ještě přidal, že letos budete rozdávat podle propozic celkem 384 medailí, to by v tom byl čert, aby nevyšla na každého aspoň jedna :-))

      0 0
      • Sliby-chyby  

        Jsme přející…ale vážně. Na závodě takovéhoto tipu je to vcelku normální. Je pravda, že u nás se k tomu přidává ještě 6hodinový závod. Osvědčil se jako dobrá varianta pro začínájící vytrvalce a jinuory. Zdraví Ivo Renza

        0 0
    • bosmilan  

      taky je super měření času bude zajištovat SportSoft,protože ti co to dělali loni,to byl jeden velký omyl.

      0 0
    • jecnak  

      Budu se tesit.

      0 0
    • jonti  

      Obecně mi přijde trochu nesmyslné vyhlašovat MČR v skupinových kategoriích. Solo je sportovní výkon a titul je zasloužený, ale u dvojek a čtyřek, hlavně mixů a holek, je to jen o tom, kdo na závod dorazí, konkurence je minimální. Potom se stává, že vítězi kategorie jsou lidé, co často dojíždí závody v druhé stovce a jenom vhodně zvolili kategorii.

      Kdyby 24hodinovky jezdila elita, tak by ta prestiž titulu byla jinde.

      0 0
      • Mikikuba  

        Souhlas!Pouze solo.Ostatní absolutně nemá s 24h výkonem nic společnýho.

        0 0
      • karliner  

        Asi jde trochu o nedorozumnění – jde o neoficiálního mistra ČR, kterého si může vyhlásit každý, kdo chce, i třeba my se můžeme Pod Hrází dohodnout, že na Máchalce na Fanyho stezkách vyhlásíme mistrovství ČR v cross-country na singltreku. Co se týče té konkurence – nikdo nikomu start v Jihlavě nezakazuje a tebou zmiňovaná elita má asi jiné plány. Nijak bych to nehrotil, to bychom pak vždycky 1.ledna mohli vyhlásit jako mistra ČR ve všech disciplínách Kulhavýho, páč přece každej ví, že je o parník nejlepší a kam přijede, tam vyhraje. Pravdu máš v tom, že v dámských kategoriích asi bude stačit na medaile ujet jedno kolo :-/

        0 0
    • teepeex  

      tak Blekac s Jontakem zatim jedou na mistry ve ctyrkach:)

      a Jecnak je druhej v solo,

      malina:)

      link

      0 0
      • teepeex  

        gratulace vsem!

        0 0
      • petryk  

        Trať byla dost těžká, ale parádní, počasí taky, hoši jeli moc hezky:)

        0 0
      • jecnak  

        Chlape byli jsme v ocekavani tveho prijezdu a ono nic ;-)

        24ka pekna, i kdyz trat na 24ku dost masakr. Boli me hlavne ruce, po dojezdu jsem mel na dlani modriny a dneska jsem mel problem otocit klickem v zapalovani. To me pauzirovani byla ztrata motivace a nechut se nechat vyklepavat dalsich 12h v nuznem a nudnem udrzovacim tempu. Rekl bych ze je to mozna i tim, ze mi ze silnicky chybelo takove to flow, proste jak jsem byl letos teprv po 3. na biku, tak se vsechno zda pomaly, ze to nejede, drnca a tak. Pak me to ale zas zaclo bavit a svistel jsem stihacku az do 11:54. Mimochodem, pred zavodem 5,2% tuku, po zavode 2,1%, svaly zustaly netknute.

        Dekuju Jitce, Jirkovi, Liborovi a i klukum za starostlivou peci.

        0 0
        • jonti  

          Zkus si někdy půjčit 29 full, na tu trať na SM by to asi bylo ideální.

          0 0
        • teepeex  

          psal jsem Jitce SMSku uz v sobotu odpoledne

          a pak jeste dvakrat, tak nevim

          cesty bozi atakdal

          0 0
        • mm  

          Obdivuhodné „tukové“ hodnoty. To ses na ně dostal pouze velkými objemy na silničce s adekvátní stravou, nebo ses na tukovou bilanci nějak speciálně zaměřoval?

          0 0
          • jecnak  

            Je to asi dano kombinaci treninku, stravy, doplnku stravy a nejspis i trochu geneticky. Teda da se rict, ze jsem se na tuky zameroval, prave z duvodu jak okruhy na 24hours vypadaji.

            0 0
    • royal  

      Priznejte se, kolik jste meli defektu v tom poslednim „sjezdu“ dolu k zoo? Ty ostry kameny co puvodne byly odvodnovaci zlaby tam snad dal mistni cyklo servis :-).

      V nasi 4-ce jsme meli na tom miste jenom 4. Poprvy v zivote jsem videl snake-bite na bezdusakach.

      Silenost nekterejch zavodniku pri projizdeni a predjizdeni v depu byla taky uzasna – jeden nam dokonce poslal jinyho chudaka v plny rychlosti k nam do stanu – nastesti to odnesla jenom zidlicka, noha od stanu a reklama na vedlejsim stanu, ale mohlo to bejt o dost horsi…

      0 0
      • McBlacky  

        my jeden za celý závod Matěj snake na duši v prvním kole, pak si to šel v mezičase projít pěšky a našel si stopu. Zajímavý, že Robert do konce nepochopil o čem se bavíme, že nic takovýho tam nikdy neviděl :)

        ale běžně se tam sekali i UST, holky z bikeranch i obě naráz. Tomáš zrušil dva UST pláště v sobotu odpoledne.

        přitom tam byly dvě tutový stopy, když si to člověk prohlídnul. A jedna dokonce i stejně rychlá jako ty kde se prosekávalo

        0 0
        • royal  

          No, u nas to byly 4 snake-bity na bezdusakach, jednou taky obe kola naraz (v poslednim kole).

          Priste si to pujdu taky projit a najit tu tutovou stopu, dobra rada ;-)

          0 0
          • Anciáš  

            Asi jsem musel jezdit nějakou jinou trať, páč jsem nic takovýho neřešil :-)

            0 0
        • Smutej  

          Je to tak, když si to tam člověk prošel tak se dala najít bezpečná stopa. Ale i tak jsem si párkrát říkal, že jsem sek :)

          0 0
      • petryk  

        Já bez defektu, jen jsem hned v prním kole pod prvním kopcem trhl řetěz. Hezky jsem si zaskákal ty schody do parku, kromě prvního kola jsem si to fakt užíval. Těšil jsem se na to celý kolo…

        0 0
        • Kubatec  

          Jestli myslíš tich 5 delších schodů z náměstí do parku, tak to byl krásný polet. :-)

          0 0
          • petryk  

            přesně ty:)

            0 0
            • Kubatec  

              Ty byly luxusní, po jejich přeletu tu nabralo neskutečnou rychlost. Jen to nechtělo chytnou někoho před sebou na konci náměstí. :-)

              0 0
      • jonti  

        Taky mi to moc cvakaci neprislo, ale po varovani jsem vsechny odvodnovaci zlaby skakal. Vezl jsem 29 s notubes, tak tam takove riziko nebylo.

        V tom depu to byla spis demence zavodniku a doprovodu, ze tam zastavovali velmi nahle a neposunuli se mimo trat. Cas v depu se to celkoveho casu taky pocita, tak bylo nutne ho projizdet co nejrychleji. Ja jsem tam s nikym problem nemel, ale nektery „umelci“ nemeli problem i kdyz jeli ve skupine najednou zaflekovat a zajet do svyho depa. Ten prujezd depem byla chyba poradatele a bylo to nebezpecne, idealni by bylo to ohranicit plotem nebo zvednutou paskou. A ze se jelo po jedine prijezdove ceste do centra zavodu bylo taky velmi nebezpecne.

        0 0
        • Medunka  

          Jo, ta asfaltka byla fest nebezpečná – jediná příjezdová cesta do areálu – tzn auta sem tam, hodně lidí s dětma, cyklisti, support, závodníci – tento prostor by měl být opravdu ohraničen a vymezen jen pro ty závodníky.

          Flokování ve skupině a zajíždění do depa – tomu se nevyhneš – to bylo i v Liberci a to si myslím, že tam je to skoro ideálně vyřešené. Prostě závodní mód a šmitec.

          Jinak problematické bylo i předávání štafetového kolíku, na todle je dobrá Bystřička, kde stačilo plácnutí.

          Nebylo to ani zabezpečené proti krácení průjezdu depem – nevím, zda třeba časomíra nekontrolovala časy v depu, stačilo projet bránou z areálu, neprojet celým depem, ale z kraje projet mezi auty a napojit se na trať před startovním kobercem.

          0 0
          • miche  

            Jel jsem sice jen „solo dětskou 12 hodinovku“, ale s tím depem souhlas (pořadatel mi na moje upozornění hrozby nehody na té silnici do depa řekl, že to minule zamlíkovali, ale lidi to stejně nedodržovali) … Taky by mě zajímalo jestli si to někdo zkracoval (a jestli to někdo hlídal) v tom depu :-)

            Jinak jsem jel kus druhýho kola s jedním z pořadatelů a byla prdel, když jsme viděli 2 „závodníky“ jak si to zkracovali v tom parku u ZOO (nejeli na schody ale rovnou na ty žlaby). Tak tam zařval na jednu pořadatelku čísla, ať to prej prověří – jsem ho uklidňoval, zabloudili třeba :-))))

            0 0
            • McBlacky  

              cože?

              to zkracování hrozilo určitě, trať byla tak namotaná, že to šlo na každým rohu. Když to někomu za to stojí :/

              0 0
              • Medunka  

                jo, to mi říkal i Libor, že by se dalo tak zkracovat, že si toho ani nevšimneš

                jestli to někomu za to stojí …

                0 0
                • camlost  

                  na druhou stranu, když se podíváte na časy na kolo, tak aspoň u těch nejlepších je vidět, že se časy drží na přibližně stejné úrovni. zkrácení třeba toho prvního parku by bylo určitě v řádu minut, na plovárnu člověk musel kvůli koberci, z náměstí dolů to asi taky moc zkrátit nešlo (zase tak dobře to tam neznám) a vynechat parkán asi taky nešlo, protože na silnici za ním stáli pořadatelé (nehledě na to, že schody z něj jsou fajn a diváci na zahrádce fandí o 106).

                  0 0
                  • royal  

                    No, prislo mi ze prave parkan vynechat slo, stacilo tesne pred schodama s deskou podjet mliko a hned jsi byl u poslednich odvodnovacich zlabu, a zadnej poradatel tam nikdy nebyl.

                    Ale je pravda ze kvuli tem schodum u penzionu to proste stalo za to trapeni do kopce :-)

                    0 0
                  • pelhrimov  

                    Problém je se závodníky, kteří mají nepojízdné kolo a běží s ním do depa, tam nepoznáš nic.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Podle pravidel, ale musi bezet po trati. Jedno zda po ci proti smeru.

                      0 0
                      • pelhrimov  

                        Jo, řešíme zkracování trati a jeho rozpoznání podle časů. Loni byl další kontrolní koberec nad kamennými schody po Grafickou školou, ideální místo pro řešení toho co popisuje Royal.

                        0 0
          • Kubatec  

            V sobotu odpoledne po průjezdu kobercem na vjezdu do areálu mi nějaký vochmela s pivem vlezl z prava (jako od servisu) do cesty. Nejezdilo se tam pomalu, brzdil co to šlo a tak v 15km/h jsem do něj ramenem najel. Poposkočil i se mnou o pár metrů dál – no, byl jsem sprostej. … Nebylo by od věci tam dát ty plůtky (kovové zábradlíčko) a pořadale, který by chodce pouštěl přes trať.

            0 0
          • lheryan  

            Tohle by šlo lehce zjistit podle času průjezdu depem a každý měl možnost podat stížnost.

            To co se občas dělo průjezdem depem není chyba pořadatelů, ale lidí, kteří nepřemýšlí a chodí jak dobytek na pastvu. Silnice byla dost široká a šlo jít i po trávě mimo cestu. Ve městě taky neběháte na cestu a po ní bez důkladného rozhlédnutí a zvážení situace (aspoň většina), tak nevím proč se to tady dělo…

            0 0
            • jecnak  

              Bylo tam spousta navstevnku, kteri s cyklistkou nemeli co spolecneho. Nikde od poradatelu nevisela jedina cedulka s upozornenim. Proti jinym 24h to bylo dost amatersky vyresene.

              0 0
              • camlost  

                na vstupu / vjezdu do areálu nějaká cedule byla. ale údajně jsou tudy místni zvyklí chodit do ZOO a asi ne každý si všímá všech cedulí. (to bych chodcům nezazlíval; člověk má jiné starosti než sledovat, jestli se náhodou někde neobjevila nová cedule.)

                co ale nechápu je situace, kdy se na „člověka“ valí skupinka spurtujících závodníků, ona strčí do trati kočárek s dítětem a otočí se na druhou dámu, aby jí sdělila nějaký zásadní poznatek ze života.

                odměnou jí byly výkřiky typu „a ty máš taky volební právo?“

                nejde o to, že by závodník nemohl zabrzdit a soupeři to nandat o pár desítek metrů dál. jde o to, že on to dítě přes soupeře před sebou vůbec nemusí vidět a ani nepředpokládá, že ho tam bude nějaká mamina zastavovat kočárkem.

                tam na vstupu by to asi nějakého pořadatele chtělo – aspoň v odpoledních hodinách, kdy je provoz na trati nejvyšší a koncentrace zvěře-chtivých návštěvníků také kulminuje.

                tak je na příští rok aspoň co zlepšovat.

                (pokud vím, nikomu se tam nic nestalo)

                0 0
                • Medunka  

                  Měli jsme depo u tý asfaltky a k vidění bylo dost situací a ty situace s dětma, byly fakt na proplesknutí rodičů, o tom žádná. Ke všemu tam v sobotu odpo byly závody pro děcka, takže tam docela provoz byl.

                  Z pohledu místních je taková jedna citace: Ať si závodí, naplavenina pražská, ale ať mě neomezují

                  Blbci jsou v každé skupině a na takových závodech je nejlepší krizovým situacím předcházet. Na závody 24 jezdím 6 let (Liberec, Bystřička, Beroun, Vimperk) a co se týká průjezdu depem, kolizní místa s dalšími skupinami, byl todle opravdu nejslabší seriál :-( ale ponaučení pro příště pro organizátory to nějak vymyslet jinak. Třeba v Liberci je pitstop u trati jen pro sólisty, zbytek je ve stanovém městěčku bokem, na střídání je vymezen prostor přes 100m a úplně to stačí. Jsou tam kolize, ale jen mezi závodníky, pěšáci v tom prostoru jsou minimálně, takže klidně příští rok se do depa ani nemusí zajíždět :-)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    tak hlavně v LBC musíš u předávky brzdit do tý točky. Tady se dalo jet pořád 35–40km/h až k tý točce na trávu.

                    chápu, že to není úplně košer, ale když si vezmeme, že než Polička píchla tak mezi 2–3 flekem v neděli ráno nebyla ani minuta rozdílu. To si pak každý brždění a následnou ztrátu sil při akceleraci rozmyslíš.

                    co se týče lidí na trati, ti moc závodníky neřešili. Je to daň za městskou trať, navíc krátkou. 9,5 km na 24, 6, 12h závody je málo a v sobotu odpoledne se špuntovali i závodníci mezi sebou natož s pěšáky, které to logicky omezovalo a otravovalo. Např ti co seděli v penzionu pod schody neměli skoro šanci odejít. Dost lidí na chodnících neuhnulo a blokovalo závodníky, mě na hrázi poslal frajer s krumpáčem do ****** a nechal mě za ním vyhnít cca 20 sekund. A to jsem se ho slušně zeptal, jestli by neuhnul.

                    řešení není jen úprava depa ale měla by se i prodloužit trať na cca 15km a vynechat závody na 6h.

                    0 0
                  • royal  

                    No vidis, ale me treba to projizdeni depem vyhovuje, a to co je v LBC mi naopak vadi – cekat nekde daleko od svejch, hlavne kdyz je zima a/nebo prsi – coz je v LBC casto, nemit ani bundu, nebo ji nemit kam odlozit, a co kdyz ten pred tebou defektil a ty cekas misto 5 minut 15 az prijede?

                    0 0
                    • Medunka  

                      Klidně ať se depem projíždí, ale nesmí vznikat zbytečné kolizní místa, že bude úsek na střídání příjezdová silnice která funguje jako promenáda

                      Sem z Liberce zvyklá buď na sólo nebo čtyřky a to většinou je někdo, kdo dělá support a čeká se závodníkem u střídačky, kluci (holka) to maj tak ošéfované, že rozmazlení jsou fest :-)

                      0 0
                  • pelhrimov  

                    Pro všechny sólisty v Liberci není pist-stop, jen pro 15 nejrychlejších z minula plus 5 … (raději škrtám) Jinak průjezd depem tam byl rychlý, byl tam postavený u trati stan s občerstvením, to byla zase výhoda.

                    0 0
                    • Medunka  

                      Koukám, že už to není kdo dřív napíše, ten ho má, todle je rozhodně férovější pro ty, co maj umístění z loňska, to chválím

                      0 0
      • jecnak  

        2 defekty, ale po zpetnem pruzkumu to nebylo cvaknuti, ale proseknuti. V tom poslednim sjezdu byla v jednom odvodnovacim kanalku opravdu ostra spice slozena ze dvou sutru presne proti smeru jizdy. Nastesi Python uz byl pred smrti tak jako tak a Saguaro se zalepi.

        Vtipny bylo, ze jsem o tom miste vedel, ale pak jsem se nechal v jednom kole unest zavodnim nadsenim a bylo to. V dalsim jsem sjizdel ztratu a co? A byl tam.

        Depo hodnotim taky dost negativne, to byl proste chaos. No a co mi prislo spatny, ze v noci zmizeli organizatori ze spousty nebezpecnych mist. Mel jsem taky v par kolech slovni potycky s preznacovateli trati, ale tomu nejde a zvlast ne ve meste, zabranit.

        0 0
      • camlost  

        defektů?

        nevím, asi hodně přes 10. dva zničené ráfky, dvě utržené patky. několik pádů.

        mně to naštěstí nepotkalo – žádný defekt, žádný problém. jen motivace v háji, když vám v týmu dojdou kola i rámy.

        schody do parku a všechny žlaby jsem skákal, resp. schody stačilo rozjet na cca 40 km/h. doufám, že bude nějaká fotka, protože to bylo jako lety na lyžích. :-)

        oproti loňské trati byla ta letošní mnohem zábavnější. ty klopenky za lávkou, ty si snad ještě půjdu někdy projet. :-)

        btw. viděl jste někdo někoho tlačit tu „kolmou“ mez? údajně to tam někdo lezl nahoru, ale není mi jasné, jak se mu to mohlo podařit. pěkná.

        0 0
        • royal  

          Tlacit tu „mez“ jsem videl, ale bylo to v nedeli rano a byl to asi solista. Sel poslusne absolutne vpravo nejakym krovim, asi aby mu nekdo „neskocil“ na zada.

          Kolega tam zase zazil v jednom z prvnich kol slecnu, ktera se v pulce toho vyjezdu rozhodla zastavit a vystoupit, kolo stihla postavit „nakolmo svahu“ a shodit tak vsechny co jeli za ni (a ze jich par za svou jizdu tim singlikem nabrala) :-)

          0 0
          • McBlacky  

            v prvním kole mě to celkem překvapilo, když jsem viděl se z tý hrany katapultuje Jirka Svěrák :)

            0 0
      • Kubatec  

        Jako sólista jsem neměl ani jeden defekt. :-) Ale překvapovala mě taková úmrtnost na tom zmiňovaném sjezdu.

        0 0
      • lheryan  

        Žlábky byli drsné, to je pravda. Ale defekty byli jen vlastní chyba. Když se na to najede plnou parou, tak to prostě nemůže dopadnout dobře. Takovéhle věci se musejí přeskakovat a umět pracovat s těžištěm.

        0 0
        • Staarky  

          Já jsem to cvaknul přesne v tomto místě jen jednou, ale zato na dvou místech zároveň :-) Jak už tu zaznělo, je to většinou chyba jezdce, také jsem se nechal unest. Potom jsem zjistil, že to stačilo jezdit celé zprava a zbytek závodu bez defektu.

          Za mě super závod a i připravená a značená trať, škoda že v noci zmizeli dobrovolníci skoro z celé trati, bylo tam pár úseků, kde by měli stát po celý závod. Ta asfaltová cesta v pitsotpu by, měla být stopro ohraničená, s postupem závodu se tam diváci a spol. začali pohybovat čím dál víc bez ohledu na závodníky. Dokonce jsem viděl jak nějaká červená fabie vyjižděla ven z areálu a zastavila pár závodníků.

          Jinak pro mě trat strašně náročná, vytáhnout ten můj metrák do všech kopečku masakr :-) Nejvíce se mi líbila noční jízda…pozorovat bludičky po lese byl fantastický zážitek :-)

          0 0
    • pelhrimov  

      Podle mého názoru je toto asi nejvěrnější video se záznamem celého okruhu přímo ze závodu, nesestříhané, nezrychlené, je tam vše o čem se zde hádáme, proto se na něj dávám odkaz. http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • McBlacky  

      konečně jsem dopsal report, no je to trochu delší…

      Jihlava

      0 0
      • Rychlej turista  

        „…ale aby nezdržoval, vyzvracel se za jízdy a pokračoval. Tomu se říká nasazení, ani sekunda na zmar.“ :-D

        0 0
      • miche  

        „Zažili jsme něco, co si budeme pamatovat dost možná do konce života. A hlavně o tom je závodění, tedy pro ty z nás, koho to neživí.“ Jojojo, hezky napsáno!

        0 0
      • Smutej  

        Pěknej report. Ale to vážení? Škoda, že mě to nenapadlo taky. Cejtil jsem se, jako bych schodil tak 10 :)

        0 0
      • Smutej  

        „V cíli se ho ptám kde cvaknul. Suchá odpověď: „tam kde jsi říkal“. Zkušenost je zkrátka nepřenositelná. V pauze se tam jde podívat a načíst si stopu pro další průjezdy.“

        Teď zpětně mě to celkem pobavilo :)

        0 0
    • hečo  

      Trocha fotek – http://heckom.rajce.idnes.cz/…24_MTB_2012/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.