Jízda po silnicích 1. třídy a vyšších.

106 nepřečtených
  • psbiker

    Co vy na to? Občas pár Km ujedu v odstavném pruhu, pokud tam není ta značka, zákaz traktorů atd. Zkusil někdo? Na biku jezdím většinou po lese, ale silniční kolo potřebuje lepší povrch, proč to nevyužít, když si to platím.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Jestli je to silnice 1. nebo jiné třídy je mi jedno, po těch frekventovanějších se snažim nejezdit. Nebo tam jedu mimo špičku, v neděli ráno apod. Radši se zabiju sám v lese.

      0 0
      • psbiker  

        Tak takhle to mám, frekventovanou jedničku jsem taky zažil, kdyby to byla skutečně jednička, tak má třičtvtě metru krajnici a no problemo..

        0 0
      • jIrI___  

        +1. Tohle se dá alw praktikovat jen v místech, kde člověk perfektně zná dopravní situaci a na které silnici je v kolik hodin špička. V neznámých oblastech se řídím mapou, žlutě označeným silnicím se snažím co nejvíce vyhýbat, na oranžové v podstatě nevjíždím. Bohužel ne všude to je úplně možné (např. tady v okolí úsek mezi Frenštátem a Pindulou, z toho mám vždycky hrůzu).

        1 0
    • minusak  

      No někdy se člověk do takové situace může dostat – pak se snažím rychle vypadnout. Při cestě z Rožnova prostě musíš na Pinduli 500m po 58čce a pak ještě 1km sjezd. Alternativa pro silničku tam neexistuje a cest do okolí Rožnova se nevzdám. A pozor. některé frekventované dvojky jsou nebezpečnější než jedničky typu Opava-Sudice.

      0 0
      • psbiker  

        Tam jsem to jednou projížděl, celé po hlavní, neznal jsem, nebylo jak jinak. Teď bych použil i tu vedlejší silnici. Ale několik stovek metrů nakonec po hlavní bych musel jet..

        0 0
    • dedek55  

      Jízdě po jedničkách a vyšších se vyhýbám jak třetímu manželství :-))

      0 0
    • bodlak2  

      Záleží jak kde a jak kdy :-). Mám pár oblíbených jedniček, ale obvykle je potřeba si vybírat hodný čas.

      0 0
    • platypus  

      55 z Otrokovic do Přerova no problem.

      0 0
    • Chlebovnik  

      20 Jenišov – Karlovy Vary – Bečov je úplně v cajku. Když jedu z Krásného Údolí, tak si dám i sjezdík do Bečova.

      25 z Ostrova na Božák je taky pohodová.

      13 z Ostrova na Kadaň neznám, jezdím po druhé straně řeky.

      6 z Varů dál je pro sebevrahy.

      0 0
    • zdenek  

      Co je vyšší než 1. třída? Napadá mne jen dálnice a silnice pro motorová vozidla. :-)

      0 0
    • Ter-exx  

      Jako svádí to no,se tam projet.ale zrovna ten odstavný pruh bývá dost plný bordelu a kamínků.když byl vyhlášen ten nouzák,tak hned z kraje dokud lidí byly připosrany a dodržovali to byla asi jedinečná možnost …v kombinaci s nedělním dopolednem se to dalo.jel jsem tak z Trutnova do Jaroměře a paráda.

      0 0
    • Raf  

      Často jezdím po 611 (I/11), Praha – Hradec teď už je v pohodě co je dálnice až do Hradce. Dál do podhůří do Orlických hor to je ale oser, aut jak maku ve dne v noci…

      0 0
      • McBlacky  

        Tebe to sere, auta to sere, bezpecnost nic moc. Moc to smysl nedava

        0 0
        • Honzis  

          Já se statisticky cítím líp na I.tride s krajnici než na hrbatý úzký okresce s horizonty . Dal od Prahy dobrý, ale ty okresky s provozem do satelitu za Prahou nic moc , na Českobrodský sice aut mraky, míjejí tě 100+, ale zas mám 2m krajnici z úval. Nejlepší to bylo na začátku karantény, kdy jezdilo minimum aut

          1 0
          • McBlacky  

            Ve zpravach jsou casto smrtaky s cyklistama prave na velkych silnicich. Ale tezko nekdo vi jaky je v realu pomer.

            0 0
            • Honzis  

              pak už je to morbidně řečeno jedno …

              pár krizovek jsem na I/12 taky měl, ale to si člověk nesmí moc připouštět, jinak by na silničku skoro nesedl. Navíc natrasovat nějaký pěkný okruh aby tam jezdilo minimum aut a byl slušný povrch je skoro nereál.

              Vzhledem k možná 100tisíc km co najela třeba Kat povětšinou mezi Prahou a Poděbrady, vychází šance na crash docela dobře a to včetně pátečních odpolední, tmy, mlhy a dalších rizikových faktorů

              0 0
              • jonti  

                Mam pocit, ze tma je spis lepsi, kdyz mas dobra svetla i obleceni, co je videt.

                0 0
                • Jezevec70  

                  Taky si myslím, že pokud mám dost odrazek a světla, jsem v noci vidět mnohem líp, jak ve dne.

                  0 0
                • Tomahomo  

                  Sice po 1 nejezdím, ale obecně mám taky pocit, že potmě jsou řidiči ohleduplnější.

                  0 0
                • Honzis  

                  jo, tak úplná tma je vlastně dobrá, pokud zrovna nemá šofér oškrábaný jen průzor na čelním skle. Špatné jsou také západy/východy slunce, to cyklistu přehlídnou jako nic. Do mlhy jako mlíko už taky radši nejezdím

                  0 0
            • HonzaRez  

              Nic jako smťáky na velkých silnicích jsem nezaznamenal, naopak, drtivá většina kolizistů vjdeme pod auto na křižovatce ve městě nebo z lesní cyklostezky do běžné silnice…

              0 0
              • psbiker  

                Velká část smrťáků jsou senioři co neudrží přímý směr, volitelně za snížené viditelnosti. Ale i zkušeným cyklistům prostě nedá auto přednost a to je na některých křižovatkách fatální. Při přímé jízdě po široké krajnici na silnici 1. třídy není nebezpečí příliš velké, na rozdíl od představ veřejnosti.

                0 1
                • xtonda  

                  Zdaleka ne všechny silnice 1. třídy mají širokou krajnici.

                  0 0
                  • psbiker  

                    Ano, přesto jsou nejnebezpečnější místní komunikace. Jaká je ‚nebezpečnost‘ na osobu a na km podle typu komunikace je bohužel těžké někde najít, pouze absolutní čísla.

                    0 0
          • raw 4  

            Po Ceskobrodsky jezdím z práce a přijde mi docela bezpečná až na pár sjezdu, kdy ti ta 2 metrova krajnice zmizí a ty musíš jet na silnici

            0 0
          • šimlos  

            Včera odpoledne cesta z Kolodějů do Hostivaře pouze pro silný povahy. Město jde ale to příměstský okolí peklo, satelity jsou satelity, každý jezdí autem.

            1 0
            • Honzis  

              Jsem jel po 16,30 opačně z Depa Hostivař do Kolodeji … Z myho pohledu ještě v klidu …

              0 0
              • šimlos  

                Tak máš práh jinde, jestli jezdíš často do a z práce na kole tím směrem..musíš ho mít jinde :-)

                0 0
                • oddie  

                  Pamatuju Koloděje před 25 lety, když jsem šel pěšky z Dubče, nepotkal jsem celou dobu auto, a když náhodou jo, vzalo mě i bez stopu :)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • šimlos  

                    To víš, touha lidí po bydlení v zeleni a v hloubi přírody to změnila :-)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • psbiker  

      Nechtěl bych někoho svést ke špatným zlým myšlenkám, ale plánuji ujet 5km po D1. Samozřejmě na kole a nikoho neohrozím, udělám opatření.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • McBlacky  

        To by jako trolleni stacilo ne ;)

        0 0
    • jirkous3  

      Občas po jedničce jet musím protože objížďky jsou prostě moc dlouhé. Není to ale nic příjemného, člověk nemá z takové jízdy žádnou radost. Hluk, prach, neustále ve střehu, prostě žádná pohoda.

      0 0
    • ChuďasR1  

      Před 14 dny jsem jel po I27 ( Klatovy ---- Železná ruda) potkal jsem od cca 10:00 do 12:00 asi max 20 auto za celou tu dobu… nic lepšího jsem nikdy nenzažil NIKDE NIKDO, ale to bylo jen kvůli té zmedializované chřipce… jinak bych tam nejel… v létě je to tam samej motorkář co tam zkouší kolínka a pak miliarda aut. Obecně tyhle státovky jsou hodně vo hubu, kamioňáci tě vemou blízko v 90kmh a rázová vlna tě klidně hezky šoupne do pangejtu..... další věc spousta lidí čumí do mobilu a jezdí od středové čáry ke krajnici jak po 10 pivech… obecně je to velký riziko.

      Tím nechci řít, že se tohle na 2–3kách neděje, ale provoz je tam menší a ta pravděpodobnost toho „jednoho ****** z tisíce“ je prostě menší…

      A ano taky přidám zkušenost… jel jsem po „dálnici“ a to z Jíloviště na Baně a pak když v Mirošovicích sundali most, tak jsme s kámošem jeli dolu po tom přivaděči.....nic příjemnýho..

      0 0
      • McBlacky  

        Ty Mirosovice ale sly v klidu projet nadjezdem i na silnicce ;)

        0 0
      • UHU  

        po 27/I do Žel. Rudy kamiony nejezdí – neprojedou viadukty a teď i uzavírka a jinak od Běšin kromě víkendů bez provozu (30km liduprázdno)

        0 0
      • Jezevec70  

        To máš stejné jako teď např. I/52 z Mikulova. Je uzavřená, dělají nový most, takže tam skoro nic nejezdí. Až na polského kamioňáka, která projel snad přes 5 zákazů a pak musel asi kilometr couvat, než se mohl otočil.:-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • OliVali  

        Ta „nová dálnice“ končí na Jílovišti, dál na Prahu normální jednička s osmdesátkou na kterou samozřejmě všichni kašlou. Příjemný to není ani v jednom směru, i když odstavný pruhy široký. Bohužel po silnici jiná alternativa ze Zbraslavi na Jíloviště není.

        0 0
        • embi  

          Tam zadna 80 neni ne

          0 0
          • McBlacky  

            Tak myslim neni omezeni, takze 90. Real kilo v pomalym a 120+ v rychlym. Pak 50 u brnzinky na Zb, 80, 50 sjezd na Zb dole, 80 k mostu a pak usekove mereny 50 Lahovickama az k sadkam.

            0 0
            • oddie  

              Real kilo v pomalým jsem tam teda ještě neviděl. Naopak je štěstí, když levý neblokuje někdo s real 85…

              0 0
              • McBlacky  

                Jezdim tam jen vikendy, v tydnu to bude asi horsi. Mysleno smerem do Prahy. Od Prahy nez se to rozjede po ty 50 tak jsi za Cukrakem

                0 0
                • oddie  

                  No pojedu tam dneska k večeru, tak schválně…

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • minusak  

      Toto se stalo v místě, které považuji za velmi bezpečné, ale mikrospánek za volantem je právě nejčastěji na okreskách

      https://moravskoslezsky.denik.cz/…ova2020.html?…

      0 0
    • šimlos  

      Jsou střelci, co na magistrále napříč Prahou v pohodě jezdí na silničce a nejsou to messíci a ani Martin Kontra a spol.

      0 0
      • McBlacky  

        i na fixce …

        0 0
      • novas752  

        Městské ježdění se začíná docela rozmáhat.

        Ideálně ještě na fixe s 23mm galdama a 720 řídítkama. :)

        0 0
      • 01carbon  

        jenom aby se to tu nezvrhlo „kdo v mladi nejvetsi kokotinu“ a dodatecne za to obdrzi flastr az to nekdo napraska :)

        0 0
    • Tydlii  

      Na silničce jsem prakticky nováček, takže nechci vynášet nejaký předčasný soudy, ale za mě záleží na provozu a možná konkrétním místě? než na třídě silnice. Spatný jsou místa kde se nedá cyklisty mo předjíždět a lidi jsou z toho nervní a posílají to tam. Z nějakýho důvodu mám opakovaně příšerný zážitky z II/606 (Velká Dobrá – Stochov) → vzdycky kdyz jedu, tak mě ty auta úplně ignorují, jedou 100+ a neuhnou ani o cenťák, nedají blinkr atd… Několik nebezpečných situací (kamion ±10cm prolétl kolem mě 80 když jel proti taky kamion, měl jsem sakra co dělat abych neskončil pod ním. 3×!! během měsíce mě tam vytlačil řidič v protisměru který předjížděl a v jednom případě mi vylétl cca 150kmh přes horizont (vím o čem mluvím, taky jezdím rychle, ale musím tam vidět ne? :O ) . To jsem měl asi tak 3s na reakci. prostě jsem upadl do pangejtu jako kdybych omdlel. nemohl jsem se ani vycvaknout. Byl to úplnej automatismus, jinak bych byl mrtvej. (kdo ten úsek zná si asi řekne, že jsme se museli vejít, ale ne… brousil kolem protisměrnou krajnici… takže ne…

      od tý doby jsem tam nejel na kole. Minulý víkend HK-PHA po 611 a bez nejmenšího problému s auty. tak prostě nevím čím to je.

      0 0
      • Honzis  

        z HK do Prahy je vedle dálnice, ten provoz tam je naprosto v klidu a povětšinou i slušná široká krajnice, to udělá hodně. Když tam pojedu ráno v 8 v neděli tak si budu připadat jak na okresce.

        Nejhorší jsou ranní příjezdy do Prahy ve špičce, kdy musí desítky tisíc lidí z těch satelitů dojet do práce a nestíhaj :-(

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • krabica  

      Silnicím s velkým provozem se maximálně snažím vyhýbat i za cenu velké objížďky. Když třeba vidím ty magory na kole v Ostravě na Rudné mezi Kunčicemi a Vítkovicemi, tak z toho mám vždycky hrůzu, tam to může snadno skončit fakt tragicky… Jednou jsem tam viděl i rodiče s dvěma vozíky za kolem, fakt idioti…

      0 0
      • psbiker  

        To zní jako výzva. Jednou jsem tam šel pěšky po nějaké povedenější akci.

        0 0
        • krabica  

          To jo, nejlepší je vyrazit, když se na Mittalu střídají směny, to bude pěkný provoz…

          0 0
          • Žíža  

            Tak střídání na Mittalu je v pohodě- už je to totiž Liberty 

            0 0
            • krabica  

              Je jedno jak se to jmenuje, původně jsem chtěl napsat NHKG… :-)

              0 0
    • Puamik  

      Kdysi dávno (25 let zpět?) jsem to dal po dálnici Pohořelice – Brno. V 3. odstavném pruhu jsem se cítil celkem bezpečně. :-)

      0 0
      • Jezevec70  

        D52 do Pohořelic byla otevřena až v r. 1997. :-)

        0 0
        • Puamik  

          také tam mám otazník, klidně rok 97,98? již nevím. Jel jsem tehdy z mistrovství ČR v cyklistice v Mikulově, takže když někdo zjistí jaký to byl rok, tak tehdy to bylo :-)

          0 0
          • Mojmír Skála  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • jatichy1  

        V roce 1986 jsme jeli na kole Praha Blatná, normálně po D4 a v pohodě :)

        0 0
    • blue.sun  

      A tak dneska to po těch jedničkách docela šlo… Asi ještě nenastal ten správný letní provoz.

      Občas mi spíš připadají horší některé dvojkové silnice a různé nižší třídy, kde je ale vzhledem k návaznosti na dálnice nebo jiné vytížené silnice hustý provoz. Krajnice nejsou, a když už, tak natolik děravé, že stejně nejsou sjízdné ani na bajku. Auta se taktak vyhnou, když se k tomu ještě přidá cyklista, je to záruka problémů. Naopak taková široká I/12 nebo I/2 mi připadá naprosto v pohodě, i na I/16 to docela šlo.

      0 0
    • Charles2k  

      Jak je to aktuálně s provozem na I/43 v úseku Sebranice směr Česká v neděli ráno, řekněme kolem 6h? Během dne bych tam nejel, to je intenzita provozu jak na dálnici, ale ta neděle brzy ráno by se snad dala, ne?

      0 0
      • mira13  

        Párkrát jsem tam mezí pátou-šestou v neděli jel autem. Provoz hodně malý a připadal mi i o dost menší než v sobotu v podobnou dobu. Ale pozor na to, že se tam jezdí docela rychle, v přehledných úsecích se tam běžné lítá 120, přitom na pár místech je ta silnice docela úzká.

        1 0
      • Charles2k  

        Tak jsem tu I43 dnes, tj. neděle ráno mezi 6–7h dal od Sebranic po Českou. Nějaký provoz již ale místy byl, lepší by bylo zřejmě vyrazit o 1/2h-1h dříve. Problém je, že když je relativně malý provoz, tak těch 90km/h tam fakt dodržuje málokdo, což je na úzkých místech bez krajnice docela problém. Tak polovina řidičů nedodržovala odstup 1,5m, obvykle tak metr. Vyloženě úplně natěsno naštěstí nikdo. Opakovat asi nebudu. Je to přesně typ silnice, kde by se hodil Garmin Varia radar, měl jsem jen trvale zapnutou silnou zadní blikačku.

        Stejně je nepochopitelné, proč už dávno není v provozu od Brna na sever bývalá německá dálnice (D43 – teď přejmenováno na I73). Na I43 je jinak do Lipůvky větší intenzita provozu než na mnoha dálnicích…

        0 0
        • Jezevec70  

          Blbý je, že dodnes najdou nějaké úseky ani rozumně objet na kole.

          Před pár lety jsme jeli s přítelkyní trasu Pardubice – Choceň – Svitavy – Brno. Většina trasy se dala jet nějak kolem želez, trati, až na úsek Shrchov – Meziříčko, kde jsme museli přes kopec na Lazinov a do Letovic. A přitom je tahle trasa ideální pro cestu z východních Čech na jižní Moravu s nejmenším převýšením.

          1 0
          • mira13  

            Přesně toto mi taky chybí. A díval jsem se, že ještě kolem Stvolové ta objižďka moc dobře nevypadá (jezdím silnici). Plánuju si projet celý údolí Svitavy už docela dlouho, ale toto mi to trochu kazí, plus letos ještě komplikace u Adamova.

            0 0
            • Jezevec70  

              Co pamatuju, tak nahoru do kopce vede hodně rozbitá cesta se zbytky asfaltu a dolů jsme i horáky vedli (jeli jsme po té cyklotrase). Na silničce fakt ne.

              0 0
          • Charles2k  

            V tom úseku Skrchov – Meziříčko se několik let plánuje cyklostezka, dokonce se tuším mluvilo i o začátku stavby letos. Jenže nedávno jsem ale slyšel něco o problémech s výkupem některých pozemků, takže zřejmě hned tak zase nebude…

            Jezdím tam často, naštěstí provoz po státní je tam nižší než kolem Lipůvky

            0 0
        • mira13  

          Já když z toho směru jednou za čas jedu, tak jedu přes Doubravici a Blansko. Tam to ale taky má svoje specifika, i když skrz ten provoz je to asi bezpečnější varianta i v tu neděli ráno.

          S tou D43 samozřejmě souhlas, to je věčný téma. Na tom severu od Brna celkově chybí pořádná infrastruktura. Od té 43 se druhý šílený proud aut odpojuje z České na Kuřim a dál na Tišnov, což z toho dělá snad jednu z nejvytíženějších „dvojek“ u nás. V Kuřimi chybí obchvat. Kolony ve špičkách a zácpy při sebemenším problému tam jsou minimálně 10 let z obou stran.

          0 0
          • Jáchym 1  

            Jsem ,,rodilý,,krpolák a od dob co jsem dostal svý první fáčko jsem na Tišnov a pak dá a dál vyrážel poměrně často.Nedvědi­ce,Sejřek,Kaly­.Tam se dalo jezdit naprosto bez obav.

            V současné době se to rovná sebevraždě.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Jezevec70  

              Taky jsem na prvním fáčku jezdil třeba Znojmo- Jihlava po I/38. nebo Znojmo – Brno po I/53. Jenže to byl konec osmdesátek. :-)

              0 0
        • obda  

          Co je na tom nepochopitelného? Proti D43 hodně hlasitě už čtvrt století řvou někteří NIMBY jedinci v Bystrci. Přitom tam to těleso dálnice bylo dávno před tím, než se sídliště postavilo :-/

          0 0
        • embi  

          Koukal jsem na tu silnici na streetview a mam dva poznatky.

          1.) taky bych tam nejel 90, nelze se divit, ta silnice na spouste mist je neuvertielne prehledna a pro auto dost siroka s dobrym povrchem

          2.) prijde mi velmi nebezpecna pro cyklistu. smete te tam nejakej kamionak, kterej se nebude moci vyhnout kvuli protijedoucimu au­tu.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pescador  

      Občas (3×4×do roka) jezdím Brno- Uherský Brod přes buchláky, vyrážím kolem 7hod ráno, 106 km minulo mě 609 aut, nejrychlejší podle radaru 141km celkem pohoda.

      1 0
      • psbiker  

        Umí to spočítat kamiony?

        0 0
        • t29  

          odhaduju kamiony vs. zbytek tak 1:2 až 1:1 podle denní doby

          0 0
        • Pescador  

          To neumí,ale v sobotu ráno jich moc není, odhaduji tak do 10%

          0 0
          • psbiker  

            Jo, přes víkend vlastně nesmí. (edit: platí různá omezení)

            0 0
            • Charles2k  

              Kolem 7h o víkendu kamiony na silnice v ČR můžou, jen o prázdninách v sobotu ne.

              0 0
      • Charles2k  

        Tak to jsem mezi tou 6–7h potkal na těch cca 25km I43 aut poměrově více. Určitě přes 200.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.