Ma to podle vas cenu si koupit v padesati letech silniční kolo není to při dnešním provozu sebevražda .Dík za nazory.
Ma to podle vas cenu si koupit v padesati letech silniční kolo není to při dnešním provozu sebevražda .Dík za nazory.
Áno, určite je. Ostaň radšej pri MTB ;-). Ja sa tiež pri každom cestnom výjazde vždy pre istotu rozlúčim s rodinou,s priateľmi a s kamarátmi, vždy podpíšem závet a trvám na tom aby sa niekto postaral o domáci zverinec. A tých màtvych cyklistov, ktorých vídavam popri ceste…no katastrofa…všade samé urvané ruky,nohy…minule dokonca hlava na mňa zažmurkala. A ten smrad…Malo by sa s tým čosi začať robiť. A prvý krok je preto jasný : stop cestnej cyklistike.
;-)
dobře ty :-D
Má cenu se v 50 znovu ženit? Má cenu si v 50 pořizovat další dětsko. Má cenu v 50 měnit práci? Proboha neřeš pitomosti a dělej co Tě baví !!!
na věku nezáleží, silnička má své kouzlo a znám spoustu okresek, kde je minimum provozu, takže neřešit a koupit a jezdit!!
ale prd, chce to jen pečlivěji vybírat trasy než dřív. Hrozně záleží, kde žiješ a jak to máš v okolí. Nebo holt naložit a odjet kus autem.
Má cenu v padesáti vůbec vstávat z postele? Musíš si odpovědět sám. Za mě rozhodně. Člověk žije jen jednou a pokud tě to k silnici táhne, tak šup do ní, klidné trasy se dají najít. Těch radostí v životě moc není a pokud by silnice měla být jednou z nich, tak proč váhat.
Ostravsko bez problémů. Na Prajzké nebo mezi Vřesinou, Fulnekem a Raduní mňamka. Víkendy v Beskydech :-)
Ty jsi z Bochova??
Ne nejsem ,ale byl jsem tam v osmdesatych letech na vojně a chtěl bych se tam znovu podívat mam dobre vzpomínky.+
Je spousta dobrých okresek, kde se dá jezdit. Takže koupit.
nemá
Ve skutecnosti je silnicni cyklistika nejbezpecnejsi. Na lesni ceste nikdy nevis, jestli za zatackou nebude strom pres cetu, grupa turistu nebo jiny bajkeri co klidne jedou v protismeru. Na cyklostezce se motaj kvanta bruslaru a lidi s detma nebo s coklama – v podstate prazska modranska cyklostezka je usek s nejvyssim poctem nehod cyklistu v CR.
Na silnici narozdil od polnacky plati pravidla, kdyz jezdis po mensich silnicich a na krizovatkach nespolehas bezhlave na to ze mas prednost, tak se neni ceho bat.
Ja jezdim na silnici ± 15 let pres Prahu a v okoli a jeste nikdy jsem nemel zadnou kolizi s autem. (akorat 2× ve vesnici kolizi s buranem, kterej vlez do silnice aniz by se rozhlid, pac kolo neslysel).
1*
Jazím 18 rokov, 98% cesta. Takisto žiadna nehoda, žiadne ohrozenie zo strany vodičov.
Najviac problémov som mal v teréne na MTB – korčuliari,psíčkari s voľne pustenými psami, hubári , poľovníci,horári a členovia lesnej stráže , lesné stroje (traktory,LKT) , autá bez ŠPZ a za volantom 15-ročné decká a nakoniec pastieri oviec s voľne pustenými prašivými psami. Ďakujem, neprosím ;-)…
Jojo, takoví bruslaři v lese, to je zlo :-)
Rád ti odfotím jednu krásnu novučičkú asfaltovú cestu idúcu priamo cez hustý les. Má asi 5 km a tento rok sa chystá jej predåženie. Teším sa. Ako som už písal v inej téme, na cesťáku za pár rokov zbehám aj kopce,lesy a hory ;-). Mne to vyhovuje. No a tam stretávam aj kopec korčuliarov. Takže áno, korčuliari v lese.
Teda ty nazory jsou zajímave ja jsem spíše čekal zaporny ohlas , ale dlouho jsem si říkal že bike je vyníkajíci vynalez ,ale patří do hor na silnicí se moc nehodí ač na něm mam silniční 1.9 schwalbe.Doted mne od toho silničního ježdění v praci všichni odrazovali,ale více meně z pohledu šofera ,nebot musíme jezdít auty.
Je to o zvyku. Ja som jazdil odjakživa len po asfalte a preto si už iné jazdenie neviem ani predstaviť. Mám aj MTB, ale na tom nabehám len zlomok km do roka. Občas si vybehnem na krátky výjazd do lesa, ale to je asi tak všetko. Mám rád MTB jazdenie napr. na konci jesena a na začiatku zimy, kedy je na cestnú cyklistiku už chladno. Ale to jazdenie sa nedá považovať za športové, je to skôr z núdze, aby som si „pokrútil“ :-).
Na ceste je to iné, lepšie. Mám rád hlavne to že na asfalte to proste odsýpa…tá rýchlosť akú tam človek dosahuje ne návyková. Ale záleží aj na tom aký typ jazdenia máš radšej. Ja osobne radšej „makám“ než sa flákam a cesta je na to ako stvorená. Mám rád dlhánske rovinky na ktorých si udržujem konštantnú rýchlosť, takisto mám rád kopce nadol, kde sa dajú dosiahnuť krásne rýchlosti. Tento rok sa chystám aj na dlhšie jazdy, od 100 do 200km , tak som zvedavý ako to zvládnem ;-).
Ale samozrejme treba dávať pozor na autá…nie som žiadny „geroj“, ak je človek ohľaduplný a občas dá prednosť aj tam kde by mal dať prednosť iný a zvykne si na to, tak jazdenie bude omnoho bezpečnejšie.
když pominu auta a asfalt tak na silnici si moc nepokecám, jakmile jedeme dva vedle sebe, první auto nás vytroubí. Na MTB vyrazíme ve skupině a je to spíš společenská akce a to mě na tom baví dost.
A přitom by stačila maličkost – vypustit ze zákona ten nesmysl o tom, že cyklisti nesmí jet dva vedle sebe… Bylo by to bezpečnější pro všechny a nevyytrácela by se společenská část víkendových vyjížděk.
Za 18 let žádné ohrožení ze strany řidičů? To budeš světový unikát :-)
ve svých 43 letech jsem si vloni v prosinci koupil první silničku, když nepočítám Favorita z dětství :-. Mám zatím nejato zhruba 150 km, ale je to nádhera a jestli máš ten pocit, jako jsem měl já, že Tě to táhne spíš na silnici, neváhej a jdi do toho! Věk přeci nemůže rozhodovat. Mám kamaráda, jeho otec v důchodu najede tisíce km ročně.
Pokud slouží zdraví a je chuť, není co řešit.
jde v každém věku…:
Za Prahu, každou sobotu a neděli dopoledne ze Smíchova jezdí balík cyklistů. A mezi nima spousta starších pánů a nepřijde mi, že by chtěli spáchat sebevraždu na kole. Naopak jsou to lidi, co mají v nohách od mládí pěkné kilometry.
Takže silnička má určitě smysl, naopak horské kolo je už z principu podstatně nebezpečnější.
Potom, co mě nechal bratránek projet na jeho silnici, jsem si musel koupit taky. Ta lehkost a rychlost je super. Je to uplně jiný level než na biku. Jako když z traktoru přesedneš do ferrari.
Tak jo asi mate pravdu ja jsem delší dobu silniční cyklistiku nesledoval a cestam jsem se vyhybal,ale nahlodany na to silniční kolo jsem pořadně asi ho skutečně koupim mam vyhlednuty PELLS aeron.
jak tu někdo psal na silnici se řídi vetšina učástníku pravidly, která všichni znají takže je tam paradoxně bezpečněji než na cyklostezkach ( ideální dvě maminky s kočárkem vybavující se mezi sebou a ke každému kočáru uvazaní na vodítku pes ), jinak člověk akorát musí pečlivě volit trasu, kde není velký provoz zvláště kamionů (hlavně v kombinaci s bočním větrem) a není taky samá díra ( ve sjezdech je to o hubu), ale jinak směle do toho osobně jsem pořídil silnici loni a od té doby mě v lese na kole nikdo neviděl a dlouho neuvidí
sa ti sice posmievaju ale ja som pred dvoma rokmi riesil podobnu dilemu. od r. 88 ked som si prepasoval zo sustredenia vo francii prve mtb (tipujem ze bolo jedno z prvych v cssr vobec) som na silnicke nesedel, az predvlani ma to nejak zacalo znovu chytat. nakoniec som zakupil a zodpovedne ti mozem povedat ze to sebevrazda je. tolko kokotov jak u nas, u vas a v madarsku nejazdi snad nikde. neviem sice kde byvas, lokalne sa to moze lisit ale v mojom bydlisku (bratislava) a jeho dostupnom okoli je to o zivot aj na okreskach co ma dost serie lebo tereny a kupodivu aj kvalita niektorych ciest su docela dobre(zahorie, karpaty). mozem ti to strucne zhrnut.
15km/h a debilom a hlavne kravam za volantom vobec nedochadza ze v obci ides skoro rovnako rychlo ako auto. takto ma na druhom vyjazde takmer sejmul na hlavnej v obci traktor a par dni na to pri jazde z kopca v meste puca v aute. volakde som to tu aj popisoval.
lebo tento manever je takmer isto spojeny s tym ze ta sejme debil co je na tebe nalepeny odzadu aj zboku 5cm a nemoze sa dockat kedy ta predbehne. toto sa da ciastocne riesit malym spatnym zrkadielkom vsunutym do riaditok ale neni to ziadna slava.
v protismere pripadne subezne obiehanie v meste ak je viac pruhov. takto ma raz vytlacil nakladiak do jarku a ani o tom nevedel. keby ma niecim zachytil tak je po mne, isiel asi stovkou. nastastie sa nic nestalo. (pre znalych ceste medzi pezinkom a modrou)
po tychto skusenostiach som to zacal jazdit bud iba lesom co je ale znacne obmedzenie lebo zas tolko asfaltu v lese v okoli neni a navyse ak je tak prisernej kvality resp. chodim jazdit do rakuska. aj v tom rakuskom pohranici to uz neni az tak super odkedy ho kolonizovali bratislvcania ale predsaj len tam jazdia slusnejsie. 20km od hranic je to uz uplne ok. nebyt toho asi tu silnicku predam. osobne bych najprv silne zvazil lokalne moznosti v mieste bydliska.
Nechtěl bych v tomhle provozu na silnici začínat, to je pravda. Protože se na ní pravidelně pohybuju od nějakých 11-ti let, tak mi plno věcí ani nepříjde a za ty roky má člověk i plno zkušeností, něco může předvídat a lecčemu se vyhnout.
máš pravdu, že začátek se silničkou je to v tomto provozu krapet „o nervy“, Já ji po mnoha letech resuscitoval v mých 40ti letech a z počátku si myslel, že si nezvyknu. Ale záhy se člověk otrká a zvykne si. A dneska – zima, léto, furt se jezdí. Přes tu zimu dokonce i více na frekventovaných cestách – dvojky, trojky jsou holt občas pro žiletku nesjízdné, tak většina bývá po „jedničkách“
v zimě na jedičkách pokud není sucho bez sněhu je to dost riziko. Nejen pro tebe, ale i pro auta.
Dá i nedá. Do jisté míry souhlasím, ale má to svá omezení.
A když už tu nedávno i JSt psal uznal (ze svojíc zkušenosti), že ne všem situacím se dá vynout předvídáním, tak to už je co říct :-)
Jezdím po silnicích s jediným pravidlem, že větší než já má vždy přednost. Ale ani tohle nestačí a už jsem měl krizovek více, vždy jsem zatím měl štěstí a těsně nedošlo na nejhorší (vždy chybělo pár centimetrů).
Dost se tomu dá pomoci tím, že se jezdí po hodně málo frekventovaných silnicích, jenže pak zase dost často mají mizerný povrch a nechápu jak si to mohou lidi na silničkách užívat (a občas se tací najdou).
A když se připočte ježdění ve více lidech, když si chceš pokecat, přesně jak teď psal výše McBlacky…
Ono taky nejde jen o tu bezpečnost, ale také o to, že když jdu relaxovat na kolo, tak být neustále mezi čudícími auty není nic příjemného.
Proto mi teď tak baví celopevňák. Silnic s provozem se dá téměř úplně vyhýbat a přitom jezdit i rychlé jezdivé delší trasy téměř bez terénu. Hezky se to nakombinuje cestami typu asfaltové cyklotrasy kam nesmí auta, rychlé šotolinky a není problém (nebo někdo může cíleně pro spestření) dát i opravdu terénní úseky.
Je to sice o trochu pomalejší než na silničce čistě na silnicích, ale zase ne o tolik.
A to jsem měl kdysi ježdění čistě po silnicích hodně rád (a na silničkách najezdil dost desítek tisíc km).
Hlavně ta poslední věta je důležitá. Nejblbější jsou velká města, kde spousta lidí ve městě sice pracuje apod., nicméně chce bydlet „v přírodě za městem“. To pak jsou v některých směrech neskutečně plné silnice lidí, kteří spěchají z háku domů. (Typicky všední den odpoledne/večer, kdy hodně z nás jezdí na kole. Neděle ráno je celkem v pohodě.)
Ja na ceste z a do prace na kole objizdim Prahu vicemene z jihu na vychod a je to v poklidu a prijemne. Nacpane jsou akorat radialni cesty ven, ktere se prekrizi. Proste najet si cestu.
Silnicku ano.
Tak to je. Ten provoz ale narostl opravdu hodně i v jiných situacích.
Tím myslím i víkendy a také i opačný směr odpoledne/večer ve všedních dnech (tím myslím směrem do většího města).
Já se třeba dostatnu na kolo často v pátek odpoledne a to je pro provoz úplně nejhorší a jsem moc rád, že se těm výjezdovým silnicím z města může na celopevňáku zcela vyhnout.
Souhlasím patek odpoledne je na silnici nejhorší doba ideál sednout do hospody a vyrazit v sobotu kolem poledne.
Nemá. Silniční kolo jen do 20let. Pak už si člověk vozí jen pozadí v Oktávce na cestě do super hyper márketu a zpět.
Chatu má, bazén má, co ještě nemá? Hrobku! … a silničku.
Já dostal silničku právě k padesátinám (ale před MTB obdobím jsem na ní za mlada jezdil). Teda možná, že se mě chtěla žena zbavit… Je to paráda, riziko na méně frekventovaných silnicích je myslím malé. A horské silnice v Itálii nebo ve Francii, to je nirvána. Tam taky lze často potkat skupiny staříků kolem sedmdesátky, jak na strojích za 100–200 litrů lámou kopce.
Ja teda bydlím na frydecko-mistecku ted jsem si začal sondovat silnice nahodil jsem na bike silniční gumy a pojezdíl okolí a nesetkal jsem se z nějakym velkym ohrožením ze strany šoferu.Ale ty krajnice to je kolikrat děs no uvidíme,
Dnes mně ve Zvoli svižně předjel cca 70 letý děda na starší silničce Peugeot – já jsem sice jel na biku a víceméně přibržďoval páč jsem po chvíli odbočoval směr Homole,ale i tak jsem nevěřícně zíral…a ještě víc,když jsem ho pak viděl na Zbraslavi u stánku:-))
čili – v 50ti letech jsi ještě jura.-)
2004 jsem byl v Chorvatsku s cestovkou. Na Sv. Jure jsme jeli z Bašky celé jen ve čtyřech (ostatní se nechali odvést autobusem do vstupu do parku). A jeden z naší čtveřice byl 85 letý děda a nechápal jsem jak mu to jede (jel tedy na crossu, ale to není až tak podstatné). A celých cca 105km včetně celého výjezdu na Sv. Jure navíc za extrahnusného počasí v pohodě dal (z ostatních účastníků to za toho počasí většina vzdala a na vrchol vůbec nedojela).
Ostatní teda museli vypadat hrozně, než šli do toho parku.
Na silničce jezdím již 40 let a bez nehody. Je mi 60 let, na horalovi najezdím ročně kolem 4000 km, na silničce 7OOO km a vše je v pohodě a to jezdím občas i po rušné silnici z Brna na Svitavy a dále. Jinak na MTB jsem měl již několik úrazů, nejtěžší byla zlomenina pánve. Takže silničku vřele doporučuji.
1*
Taky je mi pade a jezdím na silnici. Nejsem závodník ani profík, ale ježdění mě baví. Je pravda, že je to dneska o volbě trasy, vyhýbám se hlavním tahům a blízkému okolí velkých měst, hlavně Prahy. A je to super. Zkoušel jsem i terén, ale to není nic pro mě. Ta pohoda, když se člověk valí po rovince po slušném asfaltu, tomu se žádné krosení lesních cest nevyrovná…
Ja jsem si teda nakonec tu silničku koupil a jsem z toho nadšenej zpočátku jsem měl z těch úzkých gum strach ,ale již jsem si zvykl je to hold jina jízda sice těžší převody,ale neda se to srovnat i když jsem měl na MTB skoro silniční gumy.Jezdím v okolí FM ,Frenštat ,Ostrava a za odpoledné dám v pohodě 60km aníž bych byl nějak uříceny přes víkend více a zatím si na řidiče moc ztěžovat nemohu až na par autobusáku.Hlavně si myslím že na silničce člověk musí byt viditelny znam to z vlastní praxe musím řídit skoro denně,
Tak to máš pravdu. Já to řeším tak, že večer když se někde zdržím, nebo jedu na více dní a dojíždím k večeru, oblékám reflexní vestu. Jasně že se mi čas od času někdo směje, ale jsem vidět líp, než když máš jen jedno červené blikátko vzadu a bílé vepředu.
Já jezdím od Prahy na jih, Benešov, Tábor, Písek…
Proc ne?
ahoj, přiživím se na tématu, mám primárně mtb, ale k tomu silničku a najedu na ni ročně do 1000km, potřeboval bych vyměnit pláště.
Můžete mi něco doporučit? mám v merku Schwalbe lugano 2 nebo Conti Ultra sport, je to na duše.
Vem Ultrasporty 25–28mm dle místa, na takový nájezd OK plášť.
díky