Jsou kola MRX opravdu tak těžká?

13 nepřečtených
  • matyso

    Ahoj všem.

    Koupil jsem před týdnem kolo MXR Helix (29" SLX 2×11), rám 17" MRX-Elite X9. Cena 24 tisíc.

    No a trochu mě překvapila váha tohoto kola, skoro 14,5kg!

    Je to v pořádku?

    Prodejce se dušoval, že to bude mít určitě pod 13kg, nikde na internetu jsem váhu nenašel, tak jsem mu věřil. Ale 14,5 mi fakt přijde dost. Nebo je tato váha v pořádku?

    Předem díky za jakékoliv reakce.

    Radek

    0 0
    • Johny.Merida  

      No když se dušoval, to sis to měl nechat zvážit, ne?

      0 0
    • jIrI___  

      Samotný rám by žádné extra velké těžítko neměl být (na fotce MRX Face X9, vel 18" včetně hlavového složení), celé kolo má mezi 10,5 – 11 kg dle nasazených plášťů. Strašně hodně hmotnosti může na kole přidat vidlice, zvlášť pokud je nějaká základní typu Suntour XCM nebo XCR a pak základní záplety a pláště typu nějaké obyč CST vážící kilo kus. K tomu se přidá nejlevnější sedlovka a řidítka, které taky mohou přidat půl kila. Bez kompletního soupisu osazení těžko soudit, ale pokud beru v úvahu ty zmíněné věci, pak mi ta hmotnost přes 14 kg příjde klidně reálná.

      0 0
    • Cavendish  

      Toto? Vidlice XCR je první těžítko, druhý jsou pláště CST s drátěnou patkou a třetí jsou kola a máš svých 14,5Kg. Za 24 tisíc hodně špatný kup…

      0 0
      • novas752  

        No zase taková trága to neni, aspoň to má vzduchovou vidlici a 2×11. Někteří výrobci za stejnou cenu nabízej nekompletní Deorko na pružinovce. :)

        0 0
        • Cavendish  

          Scalar by to zvládl na Raidonu 2×11 SLX a na 13Kg by se dostal :)

          0 0
          • novas752  

            Však to mi je jasný :) ale v rámci sériovek jsou i o dost větší průšvihy.

            0 0
    • novas752  

      Levná těžká vidlice, levný těžký záplety, levný těžký pláště, řídítka sedlovka a sedlo taky nebude žádnej ultralight, kliky taky ne.

      Za 25k nelze na sériovce čekat zázraky.

      Vyměň vidlici za něco použitelnýho a máš 600–900g dolu jen to luskne, vyměň záplety a máš taky nějaký půl kilo. Na kokpitu a sedlovce a sedle taky můžeš půl kila snadno ušetřit, pláště to samý a vyhodit duše…

      Ale osobně bych teda řešil spíš funkční nedostatky – například brzdy, levný konusový náboje a tak dále.

      0 0
    • Boby83  

      Záleží na osazení, protože rámy těžké nejsou – ve velikosti 17" váží něco kolem 1750g. Třeba moje sestava má dohromady přibližně 12,3kg (váženo s pedály na osobní váze)

      0 0
    • matyso  

      Tak jak to, že třeba 4ever za zhruba stejné peníze nabízí kolo Hazard a píše u něho váhu 12,6kg. Čekal jsem něco podobného :-/

      0 0
      • Lišák  

        A ten 4ever jsi vážil? Napsat můžou cokoliv.

        0 0
      • novas752  

        Ano, to bude nejmenší velikost bez pedálů, u verze 29" 2019 vidim hmotnost 13,1kg, takže Mko bude mít cca 13,3kg + pedály 13,6kg. A je to osazené lehčíma komponentama za cenu levnějšího řazení.

        Už jen ty pláště a duše – dej tam lehký kevlarový XC pláště + lehčí duše a máš minimálně 500g dole tam kde je to nejvíc znát – na obvodu rotujících kol. A navíc to bude líp odvalovat.

        0 0
    • plysovykozisek  

      Za 24000Kč mě to připadá jako nevyvážený kolo, výbava SLX 2*11, základní vzduchová vidlice, nejnižší řada brzd od Shimana. Při váze záleží na použitých komponentech, třeba MRX, které mám v profilu vážilo 13,5kg.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.