juicy 5, code 5 - absence nastavení

72 nepřečtených
  • zed

    Pročetl jsem si vše co jsem nasel o těchto brzdach, ale nenašel jsem uspokojivou odpověd¡.

    Kdo mate tyto brzdy a mate zkušenosti zejména s jejich montáží a provozem a můžete je porovnat s juicy 7 a code.

    Vim jakým způsobem funguje kolečko na brzdě, ale zajimalo by mne jak se chová brzda která toto nastavení nemá? Nezabírá po montáži každá páka v jiném místě? Když se sjíždějí desky a kotouč o kolik později zabírá páka směrem k řidítku? Je to hodně markantní, jsou to 1–3 milimetry nebo o hodně více, třeba přes centimetr? Chápu dobře že pokud brzda toto nastavení nemá tak se to nedá žádným způsobem upravit? Vyplatí se tedy investice do brzd „s kolečkem“?

    0 0
    • papaya22  

      mam juicy 5 druhy rok a bez problemu. kolecko je dle mne zbytecne. i kdyz je sjeta deska brzdi to stejne daleko- packa riditka

      0 0
    • papaya22  

      upravit se da stelovatkem v pacce-j5. a pak zalezi jak jsou odvzdusnene! j7 a j5 brzdi stejne

      0 0
      • zed  

        Štelovátko v páčce je podle mě pouze na štelování vzdálenosti páky od řidítka a ne na štělování místa kdy začne brzda brzdit.

        0 0
        • papaya22  

          no vzdyt jo!

          0 0
        • JSt  

          nemas v tom jasno. paky maji furt stejnej chod, pac hydry jsou samostavitelne. v aute taky neseslapavas pedal vic, kdyz mas sjety oblozeni ;-). tim curvikem na pace si prave nastavujes, kdy zacne paka zabirat.

          0 0
          • zed  

            A co se teda pak nastavuje tim cervenym koleckem u juicy 7? kdyz krok paky se nastavuje cervikem u petek?

            0 0
            • papaya22  

              kdy to bude brzdit- milimetry na pace

              0 0
              • zed  

                V tom pripade se to same nastavuje u 5 i 7, jednou cervikem prodruhy cervenym koleckem, jakej je v tom teda rozdil?

                0 0
            • Soptík  

              Tím červeným kolečkem seřizuješ vzdálenost destiček od kotouče ,posouváš pístek.Červíkem vzdálenost páčky od gripú.

              0 0
              • zed  

                Presne tak sem si to myslel ale kazdej tu tvrdi neco jinyho:)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Taky to tak ale není s tím červeným kolečkem, pravdu má jen s tím červíkem.

                  0 0
                  • zed  

                    Takze kdyz budu u juicy 5 tocit cervikem a tak priblizovat paku k riditkam, tak se muzu odstat do stavu kdy zacnu hejbat pistkem? Kdyz si tedy nastavim packu bliz k riditku tak si zaroven zkracuju chod brzdy naprazdno, chapu to dobre?

                    0 0
                    • goofy  

                      Nechapes

                      0 0
                      • zed  

                        A ty jenom vis, ze to nechapu sprave a nebo i vis jak to teda je?:) Muzes mi to vysvetlit? Kdyz nastavim paku bliz k riditku tak se mi automaticky posune bliz k riditku i bod na kterym brzda zacne brzdit?

                        0 0
                        • Soptík  

                          Najdeš si vzdálenost páky od gripů která ti vyhovuje a tu zablokuješ vložkou mezi hor. stranou páky a tělem brzdy (nalepíš na páku plátek gumy),u Avidu to jde, u jiných spíše ne, tj.nepůjde už víc oddálit od gripu a pak už jen seřizuješ červíkem vzdálenost destiček.Snad to chápeš, když se dokopu, tak dám foto.

                          0 0
                          • dieegoo  

                            Ha, ty jo, ale funkční řešení, díky ;)

                            0 0
                          • zed  

                            To asi nema cenu, ja sem se neptal na zadny upravy brzdy ale pouze jak funguje normalni juicy 5. Je nekdo schopen mi dotaz ohledne cerviku a bodu kdy brzda zacne brzdit odpovedet? Diky

                            0 0
                            • goofy  

                              Jelikoz tady nikdo z chytrolinu to nebyl schopen specifikovat, tak se toho ujmu ja.

                              Takze u Juiy 5 lze pouze nastavovat vzdalenost paky od riditek. Co to znamena? Znamena to pouze to, ze si nastavis packu tak daleko od gripu, jak ti vyhovuje at na ni dosahnes prstem. Nezkracuje se zaden krok a ani se neserizuje vzdalenost desticek od kotouce. Zabira to potom samozrejme v zavislosti jak mas tu paku nastavenou bud drive nebo pozdeji, ale paka ma porad stejny mrtvy chod a kdyz ji nastavis moc nizko, tak muze jit teoreticky az na grip. Hough!

                              0 0
                              • zed  

                                Diky moc. To je presne to co sem potreboval vedet.

                                0 0
                            • Vilém  

                              To s cervikem uz tu bylo receno nekolikrat.

                              0 0
                • Soptík  

                  To je tady normální:o)Jinak jde z J5 udělat J7 už jsem to sem přednedávnem psal.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Vzdálenost destiček od kotouče je pořád stejná, jen se mění délka chodu páky než brzda zabere.

                0 0
                • Soptík  

                  Návod jsem neviděl, jen někde rozstřel a tam byl na červeném kolečku šnek kterým se podle mě posouval pístek. Jinak si neumím představit jak jinak to funguje, tedy kromě změn na páce ale to tam není.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já nevím jak to na páce funguje a i by mě to docela zajímalo, ale několikrát jsem to zkoušel. Krok páky se změní hodně, už jsem to tu kdysi někde i psal, z hlavy to nevim přesně ale bod záběru se lišil o nějaké 2–3cm chodu páky (vzdálenost páky od řídítek). Vzdálenost destiček se přitom nezmění ani trošku.

                    0 0
                    • Soptík  

                      Na páce jsem myslel změna pák. poměru.Jinak já jsem si na svích J5 zablokoval páčku aby se nemohla více vzdálit od řidítek a teď mohu seřizovat červíkem vzdálenost destiček.

                      0 0
                      • papaya22  

                        desticky a pistky jsou dane- nelze je stelovat!!!!!!!!!­!!!!!!

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ale on tím opravdu šteluje vzdálenost destiček, nastaví páku tím červíkem třeba na 5cm od řídítek a pak ji zablokuje v poloze 4cm od řídítek. Tím ji má vlastně trvale zmáčknutou 1cm a tedy tím přiblíží destičky ke kotouči.

                          A co tedy v té páce nastavuje to červené kolečko, že dochází ke změně kroku páky, když by to nebyl pákový poměr (tedy zde konkrétně by to měnilo pístek na páce).

                          0 0
                          • papaya22  

                            stelujes mrtvy chod paky nic vic! kdybys steloval pistky tak pri vytoceni kolecka by to brzdilo furt – coz jo blbost! nejde stlovat pistky!!!!!!!!!!!!

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            A on to udělá pak opačně, nejdřív ji zablokuje a pak kroutí tím červíkem a podle toho se mění vzdálenost destiček od kotouče, jak se mění to hodnota toho předmáčknutí páky tím blokováním v určité vzdálenosti.

                            0 0
                        • Vilém  

                          Neznas Soptikovo reseni, jde to, vzpominam jak to tu popisoval a neni to spatnej napad.

                          0 0
                          • papaya22  

                            a jinak na cyklozitny je navod_)- je to tam napsane a nakreslene!!!!!

                            0 0
                            • Vilém  

                              Ja ti to verim.Jen jsem napsal co jsem napsal, neznas Soptikovu upravu, tudiz Ti to co je v navodu, k pochopeni jeho reseni, nepomuze. Jinak co sledujes tema vykricnikama, ne­vim.

                              0 0
                      • MlokCZ  

                        Pokud by se měnil pákový poměr, tak by to nemělo vliv na vzdálenost destiček. Kromě délky mrtvého chodu by to ovlivňovalo i chod po dosednutí, což je možné, já to na dlouhý chod za jízdy nikdy moc netestoval, protože mi nesedí.

                        Tak jak to máš ty, tak můžeš opravdu zmenšit vzdálenost destiček od kotouče, ale ne zvětšit.

                        0 0
                        • Soptík  

                          Zvětšit se dá do původní vzdálenosti což na mích brzdách stačí až dost.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jasně, tak jsem to i myslel a souhlas, u J7 to stačí, protože tam je vzdálenost destiček větší než u jiných brzd.

                            0 0
                            • Soptík  

                              Prosím tě,ta J7 má na páce při povoleném čer. kolečku jaký odpor při zmačknutí? Je tam cítit jen pružinka a pak kapalina, nebo od začátku tlak kapaliny? Zkouším si to nakreslit a nikde v blízkosti jí nemohu ošmatat:o)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak jsem to teď cíleně zkoušel a už je mi to asi jasný. To je tedy pěkná kravina, jak je to asi udělaný. Na nejkratší chod začnou zabírat destičky téměř okamžitě. A jak červeným kolečkem prodložuju chod páky, tak se pouze oddaluje ten bod kdy začne páka zabírat kapalinou a hýbat destičkami. Tedy první část pohybu je jen proti pružince a až po chvíli je cítit, že se přidá odpor kapaliny. A i pro nastavení nejkratšího chodu se mi zdá, že tam je nepatrný krátký chod na prázdno před zabráním kapaliny.

                                Takže na J5 to bude stejné, jen tam bude chybět ten počáteční krok bez záběru kapaliny jen na pružince. A proto jak píše dole marapara budou J5 zabírat dokonce o chlup dříve než J7 na nejkratší chod.

                                Tedy nebude to nastavení kolečka mít jakýkoliv vliv na hydraulický systém, jen to bude vřazení chodu páky proti pružině před to a regulace délky tohoto chodu proti pružině.

                                Na jistotu bych to musel vidět rozebraný, ale je to tak nejpravděpodobnější podle toho jak se to chová.

                                0 0
                                • Soptík  

                                  Jj.tak jsem se nesplet:o) Teoreticky by to šlo hydraulicky: posunem ozub.kolečka po pevném šneku (červ.kolečka)by se rotací po vloženém závitu jakoby zrychlil a prodloužil chod pístku.Ale to by bylo moc složité.

                                  0 0
                                • Zdyn  

                                  No uz to tu bylo psane davno, ale koukam, ze je v tom porad trochu bordel. To cervene stelovaci kolecku (J7,Ultimate,Code) posouva pistek v pace a meni se delka kroku paky a toho je docileno tim, ze kdyz se nastavi dlouhy krok, tak kapalina se tlaci nejdrive do expanzni nadrzky a pak se zakreje otvor do expanzky pistkem a kapalina zacne tlacit na desky. Pokud si nekdo udela upravu, ze zablokuje paku, aby se nemohla zcela vratit a pak cervikem v pace pohybuje deskama, tak si z te brzdy udela brzdu s uzavrenym systemem ( kapalina nemuze unikat do expanzky) se vsema jeho vyhodama a nevyhodama (napr zkraceni kroku, az kousnuti brzdy pri prehrati kapaliny)

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Díky za vysvětlení, já jsem to tu dříve nezaregistroval.

                                    0 0
                                  • Soptík  

                                    Tak konečně mi klesla teplota z 39a mohu něco dělat:o)Ten svůj návod jsem sem dal až po nějaké době zkoušek, kdy jsem nezjistil žádné tvrdnutí páky atd a jak píšeš že jsem stvořil brzdu s uzavřeným systémem tak také ne. Když teď vyšroubuji šroubek na expansce a pomalu zmáčknu páčku, tak vidím že mi stoupá hladina.Přece jen brzdy nejsou hodinky a maj asi dost velké tolerance.

                                    0 0
                                    • Zdyn  

                                      No tak asi mas v klidove poloze pistek tesne pred prepoustecim otvorem, Ale pokud ten cervik v pace zasroubujes tak, ze se ti zacnou pohybovat desky, tak uz musi otvor byt zakryty a mas z toho uzavrenej system. Jinak by to neslo.technicky vyresit. Pistky maji daleko vetsi odpor oproti odporu, kterej klade otvor do expanzky. Pokud brzdu nezahrejes dost, tak ti tvrdnout nemusi.To je jasny. I brzdy s uzavrenym systemem se delaly dlouho a dalo se na nich jezdit.

                                      0 0
                                      • Soptík  

                                        Je fakt že přibližování destiček jsem si neověřil, bral jsem to tak nějak samozdřejmě, také jsem nikdy neviděl vnitřek brzdy.No ale jak to teď chápu tak bych to měl mít stejně jako J7 se skráceným chodem páky. Čim blíž mám pístek k přepouštěcímu otvoru do expanzky tím dříve se uzavře a destičky se začnou dříve pohybovat.

                                        0 0
                                        • Zdyn  

                                          jo tak by to mohlo byt. zalezi, jak moc je ta paka zmackla. Ono to jde udelat v podstate u kazde brzdy. tuhle mi dal borec opravit LX hydrauliku, ze ma kratkej chod a kdesi cosi a bylo to proto, ze zasrouboval staveci sroub uplne do paky a zakryl si prave prepousteci otvor do expanzky a vysunul pistky.

                                          0 0
                                          • Soptík  

                                            Dík za konzultaci, už vím na co mám dávat pozor. Delší dobu se chystám na úpravu Tektra Auriga, ty mají fakt hnusně dlouhý volný krok a ještě kdyš je seřídím na kolegovy krátké prsty tak už jsou dost blízko gripům a úhel páčky znesnadňuje lehký stisk.

                                            0 0
                  • papaya22  

                    to cervene kolecko je tam proto ze ti paka zabere driv- je tvrdsij7! ten cervik ma i j5 i j7 je na vzdalenost od riditek! tot vse

                    0 0
              • papaya22  

                ne ses vedle precti si manual! desticky nelze stelovat!

                0 0
          • papaya22  

            ne jen vzdalenost paky od riditek nic vic mam to vyzkousene a dle me jsou j5 jedny z nejlepsich brzd

            0 0
          • Vilém  

            Cervikem se nastavuje vzdalenost paky od riditek.

            0 0
    • Vilém  

      Krok paky se u hydraulik, v zavislosti na ojeti desek, nemeni.

      0 0
    • marapara  

      Brzdy mají automatické nastavování destiček ke kotouči. Takže destičky jsou ke kotouči stále stejně vzdálené, i když jsou už hodně sjeté. Osobně mám na jednom biku Juicy 7 a na druhém Juicy 5. To kolečko je podle mě fakt docela zbytečné. Já osobně jsem s ním točil jen párkrát, když jsem to zkoušel, jak to chodí, ale jinak to nevyužívám.

      0 0
      • MlokCZ  

        Na časté točení není, to je jasné. Jednou nastavíš a jezdíš. Ale pokud to někdo chce mít nastavená v poloze, která je úplně jiná než chování pětek, tak se mu sakra hodí. Pokud to chce mít nastavené podobně jako J5, pro toho je zbytečné.

        0 0
      • zed  

        Když teda juicy 5 zabira porad na stejnym miste. Kde teda zabira? je to v polovine drahy packy? Da se to nejak popsat? A chod obou brzd je synchronní? zabiraji obe na stejnym miste?

        0 0
        • papaya22  

          me asi tak ve tri ctvrte a brzdim jednim prstem! nekde je vyzkousej a uvidis

          0 0
        • MlokCZ  

          Přesně může porovnat marapara, když je má současně doma. Co si já pamatuju, tak J5 odpovídají spíše nastavení pro kratší „mrtvý“ chod u J7. Ale nemám tu J5, abych to přesně ověřil. Nastavení kolečka u J7 má dost velký rozsah, třeba mnohem větší než nastavení u ORO K24.

          0 0
          • marapara  

            Když mám kolečko na J7 natočené tak, aby zabíraly co nejdřív, tak mi zabírají později, než J5. U J5 jak někdo psal cca od 3/4 chodu páky. J7 mi zabírají někde u 2/3 chodu páky.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak to je zajímavé. Mě to přišlo při kratším testu jako ten krátký chod na J7, ale že na J5 je to dokonce ještě kratší chod než lze vůbec na j7 nastavit…

              0 0
              • marapara  

                Já mám fakt kratší krok na J5kách, než J7

                0 0
              • fousek  

                hmm tak ja bych rek ze 7 mi zabiraj driv nez 5 a urcite je nemam nastaveny na nejkratsi drahu

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak se dohodněte, jak to tedy je :) Já J5 na vyzkoušení teď nemám, nemůžu porovnat.

                  Podle toho technického řešení, jak asi funguje červené kolečko u J7 mi přijde, že by to mělo být ± stejné (v případě, že J7 dám na nekratší chod). Ale pravděpodobně se může i mírně lišit konkrétní kus od kusu.

                  0 0
                  • fousek  

                    No ja sem to nikda nezkoumal, radsi to doma zmerim

                    0 0
                    • fousek  

                      No tak je to tak jak to povidate, J5 zabira o kapku driv nez J7 nadoraz zasroubovana

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Z toho mi plyne, že bych vlastně měl raději J5ky než J7čky, že to kolečko tedy není jen na okrasu, ale dokonce pro mě osobně mírná nevýhoda.

                        0 0
    • Vilém  

      Krok paky se u hydraulik, v zavislosti na ojeti desek, nemeni.

      0 0
    • Burton2  

      A jaky je teda rozdil v brzdeni mezi AVID 5 a AVID 7 ???? Tady kazdy rika ze vtom neni zadny rozdil krom toho ze se na Avid 7 dach stelovat pomoci kolecka...... To jako 7 a 5 brzdi stejne ???? Proc teda 7 stoji o dost vice ??

      0 0
      • Sheep-Master  

        Taky by mě to zajímalo. Sedmička asi bude vo něco lehčí a precizněji vyrobená…

        0 0
      • MARIN  

        stoji vic protoze ma prave to stelovani

        0 0
        • Air  

          a protoze ji firma stavi vys na zebricku svych produktu… pri prvnim uvedeni mely J7 a J5 i odlisne kotouce. Mozna ze taky maji lepsi materialy, prisnejsi vystupni kontrolu a mozna ze se taky jak tu nekdo psal mene zahrivaji (maji sirsi kanalky).

          Ale jinak mam pocit, ze jak tady porovnavate J5 a J7 tak musite taky porovnavat stejne modelove roky, protoze treba v roce 07 to tak bylo a Avid to zpravi a v novem modelu ta paka bude mit lepe regulovatelny chod, aby to kolecko skutecne melo nejaky vyznamny kladny prinos

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.