Mozte mi prosim vysvetlit na co to si to mam robit na vidle..Ved vlastne ked sadnem na bike a ma mi vidla klesnut o cca 2–3 cm tak to si tim len znizim zdvih ne? Prosim o vysvetlenie..mozno pre niekoho banalita ale premna.."-)
Mozte mi prosim vysvetlit na co to si to mam robit na vidle..Ved vlastne ked sadnem na bike a ma mi vidla klesnut o cca 2–3 cm tak to si tim len znizim zdvih ne? Prosim o vysvetlenie..mozno pre niekoho banalita ale premna.."-)
to aby ti kolo kopírovalo jak nerovnosti „vypouklé“ tak i „vyduté“ neboli hrboly i díry, velikost sagu neřeš, časem přijdeš sám na ideální nastavení pro tebe, tohle je jen doporučení, bez sagu bys z toho měl pevnou vidli, nebo by měla takovej odtrh, že by si všímala jen věcí nad 10cm
Ach jo..Ok dikes
myslím že hodnota SAG je o hodně přesnější než třeba doporučený tlak. Já nastavuju vidli podle SAG. Už samozřejmě vím, kolik nafoukat Fox-ku, tak jen jednou za čas zkontroluju tlak a je to. Ale někdo si může nastavovat podle svýcj subjektivních pocitů…
SAg = nastavení tlaku? Asi ne u pružiny to je taky ;-)
SAG neni nastaveni tlaku, ale „míra stlačení tlumiče po nasednutí jezdce na bicykl“ zjednodusene receno, cim je jezdec tezsi, tim musi vic nafoukat vidlu (nebo dat tvrdsi pruzinu) aby mel sravny SAG.
Jde o to aby vidle lépe kopírovala terén a to jak v případě že dostane ránu a jde do zdvihu tak v případě že s tím přeletíš díru-tak, aby mělo kolo stále kontakt s podkladem.A potom kvůli komfortu.Odyž to nezvládne tlumič při zpětném návratu odtlumit, tak aby tam ještě byla část co to zachytí, aby si necítil tak rány v rukách.
tak,tak.....
Tak se k tomu teď přidám. Když zasednu vidli, tak SAG mám cca podle návodu, trošičku víc. Ale vidle je hrozně měkká. Když třeba sjíždím prudší kopec a u toho brzdím, tak jsem na dorazu. Chystám se koupit tvrdší pružinu, ale mám obavy, abych ji teda nepřitvrdil až moc. Nevíte někdo o kolik cca % se Manitou přitvrdí? Jenom orientačně.