• bóďa

    Zdravím všechny přátele biků, mám takový dotaz. V lednu jsem si zrakvil nohu (přetržená achillovka) a tak čekám od pojišťovny nějaký peníz. Rozhodl jsem se koupit si nový bike. A tím začíná můj „problém“ :-). Má cenu kupovat 120 mm full nebo jít rovnou o řád výš? Nejčastěji se prostě toulám po lese a občas mě potká i něco náročnějšího, ale žádný DH ani FR. A asfalt se taky najde (tak 30 %) Určitě to už řešilo mnoho lidí a zajímají mě Vaše názory. Předem děkuji.

    Anketa: Kam dál ze 100 mm fula?

    17x
    24%
    54x
    76%
    0 0
    • camlost  

      s timhle ti stejne nikdo neporadi.

      140 mm je asi „lepsi“ volba, ale chces obetovat nizsi hmotnost ve prospech vyssiho zdvihu?

      a pravdepodobne nebudou rozdily jen v tom – cekal bych, ze na 140 mm bude vzprimenejsi posed, mozna sirsi riditka pro lepsi manevrovatelnost…

      proste si pockej na nejake testovaci dny (nebyly ted v Radotine?) a otestuj par kol od kazde kategorie. pak se podivej na cenovku pocitove nejlepsiho kola a rozhodni se.

      (mam 120/120 mm, cca 12.5 kg a zrovna uvazuju o necem cca 100/100 mm, 10.5 kg – mozna, ze 140/140 a 100/100 je idealni dvojice kol, ale to je na dlouhou diskusi)

      0 0
    • pavlix  

      Šel jsem ze 100 rovnou na 140 a myslím si, že „zastávka“ na 120 by byla zbytečná ztráta času a peněz, jsem plně spokojen. Za mě jednoznačně 140.

      0 0
    • Ruprt2  

      Podle mě je skok ze 100 na 120 obrovský ze 120 na 140 už ne tak velký.

      Mluvím o vidlici s celopérama zkušenosti nemám. Neměl jsem hlasovat sorry.

      0 0
      • MlokCZ  

        Rozhodně to tak obecně neplatí ani u vidlic, když už tak spíše naopak.

        Reba na 120×100mm zase tak moc velký rozdíl není. 140mm Talas oproti 120mm Rebě je přitom rozdíl hodně velký.

        U fullů záleží vždy na konkrétním fullu a obecně se to říct nedá. Spíš bych ale řekl, že je opět větší rozdíl mezi 120×140mm než mezi 100–120mm, ne ani tak kvůli zdvihu, ale proto, že mezi 120×140mm fully se většinou více láme rozdíl v geometriích (ale ani to neplatí obecně).

        0 0
        • Ruprt2  

          aha tak to jsem nečekal. Tak nevím jestli kdyby jsme to rozpitvávali jestli -dojdeme, že rozdíl je v chodu (různá vidlice na stejném zdvihu se chová různě), nebo na subjektivním vnímání.

          Ale moje zkušenost je, že poprvé na zdvihu 120 nemusím pomáhat kolu na menší překážky, to jsem vnímal jako velký kvalitativní posun.

          0 0
    • TJK  

      Po vsech reakcich co tu za dobu fora na tohle tema byly, se jednoznacne priklanim rovnou na 140mm v dnesni dobe velmi kvalitne fungujicich systemu a vyberu dilu, neni problem postavi 140mm fulla za krasny peniz s paradni vahou kolem 12kg a bude sviznej jak dokopce tak i z kopce…

      0 0
      • McBlacky  

        do těch 12kg to už bude v hliníku lehce pod 100tkč a v carbonu podle výrobce.

        z letošních mě hodně oslovil nový SJ, proti staršímu 120 jde líp za pedálem a ve stoje se systém tolik nerozhoupe.

        0 0
        • PatrikL  

          za 85000kč sa dá nájsť 150mm karbon full pod 12kg, tak myslím že je nádej nájsť nejaký 140mm aj pod 80 tisíc :)

          0 0
          • lutte1  

            Krásný peníz. :)

            0 0
          • MlokCZ  

            A konkrétně? Tím myslím reálná hmotnost do 12kg, žádný katalog + slušné osazení.

            I když hmotnost není nepodstatná, tak je stejně přeceňovaná. Pokud se full liší pouze hmotností a ještě to není na rotačních částech, tak při 12×13kg fullu je to rozdíl hodně malý. Na průměru při pohodovém ježdění v podstatě neznatelný, jen se to občas mírně projeví v některých extrémních situacích.

            0 0
          • McBlacky  

            já měl na mysli spíš známější značky co mají něco za sebou. Nemusíš kvůli servisu to posílat poštou do ciziny, atd.

            ono ani tak nejde o váhu. Je možný koupit lehký komponenty a levný ale na úkor chování celku. Třeba ten poison, jestli maj kola 1500gr na novatec nábách, tak ráfky musí být pod 400gr. A to na 150/150 kolo je na úkor funkčnosti, atd…

            0 0
            • kubad  

              přesně tak, podle obrázku sou tam FRM XMD333 ráfky a to číslo je +/- váha takže k smíchu na fulla 150/150mm navíc dost kruté váhové omezení :-(

              0 0
              • PatrikL  

                podľa popisu sú tam XMD 388 ;)

                0 0
                • kubad  

                  podle fotky a možností 333 a váha bude určitě s těma lehčíma a příplatkovýma :-)

                  0 0
            • scret  

              presne tak, honit vahu za kazdou cenu u takovyho kola je proste blbost…

              0 0
    • Lišák  

      Jezdil jsem 100/90, posléze byla vidlice překopána na 120. Zadek 90 zůstal. Tento rám jsem přestal jezdit pro problémy s kluznými ložisky (ale to je jiná kapitola).

      Pak jsem jezdil 140/135–165. Po různém laborování s tlaky a velikostí zadního odpružení jsem jezdil 135. Měnil jsem i představce a vyzkoušel několikery různě široké vlajdy. Ve finále moje snaha o to, aby mi kolo sedlo vyústila do konečného rozhodnutí: AC nastrojím většinou původních komponent a půjde do bazaru. Pořídím rám se zdvihem 120 a poskládám si jezdivé kolo, které mi (snad) sedne.

      Píšu Ti to proto, že je potřeba si uvědomit, co převážně jezdíš a kolik peněz můžeš do kola investovat. Věřím, že na Mlokovu Stereu bych smíšené pocity jako na mém AC nezažíval ;-) Proto bych se nebránil klidně 140mm, ovšem v podání Sterea, nebo třeba Zesty, což jsou (dle toho co jsem o nich četl) fajn jezdivá kola s vyšším zdvihem. Zesty jsem zkoušel na SL a okamžitě mi sedlo. Ovšem finančně jsou tato kola pro mne mimo.

      0 0
      • fousek  

        AC nikdy nebylo zadnej chrt a dneska se daj najit jezdivejsi kola a to i v tech 160mm+. U AC se proste musi pocitat s tim ze je to relativne tezkej prepakovenej jednocep.

        0 0
      • mr.antik  

        Podání Reigna taky určitě nebude špatné

        0 0
      • bóďa  

        Souhlas, jak jsem psal výše, toulám se po lese po pěšinách nebo turistických značkách. Ale taky jezdím na kole do práce a s rodinkou na výlety.

        Hlavně si budu muset potom kola vyzkoušet, co mi bude vyhvovat. Teď jsem jen si chtěl ujasnit se zkušenějšíma řád zdvihu. Jestli má cenu navýšit o 20 mm nebo radši už víc, když už fulla mám.

        U toho LP Zesty se docela obávám hodně velké změny hlavového úhlu, při nižším tlaku už bych řekl, že je hodně položený. Ale jak říkám, nemám zkušenosti.

        No a peníze, uvidím co pojišťovna pošle.

        0 0
    • Pi†el  

      Pokud neprasis, jezdis „hodne“ po silnici a pojem technika jizdy terenem ti neni cizi, tak bych zustal u 120mm. Mam ted pomerne jezdivy enduro 150/150, bydlim v Krkonosich a ty zdvihy nevyuziju. Stacilo by mi 130/130, kde bych docilil nizsi hmotnosti a lepsi jizdnich vlastnosti do kopce a po rovine…

      0 0
      • bóďa  

        Když ne ty v Krkonoších, tak já už vůbec ne v Jižních Čechách, přesně Budějovice. :-) Více méně už jsem se rozhodl pro 120 mm. Jen jsem chtěl znát vaše názory a postřehy.

        0 0
        • fousek  

          Kup si co chces, je to na tobe, ale vetsi zdvih jde vzdycky nejak omezit, malej tezko zvetsis.

          Nevim samozrejme jak Pitel jezdi a jak ma nastaveny kolo, ale na svym kole vyuzivam plne zdvih (180/170) na tech hrbolech u Prahy co se jim rika Brdy.

          Z jakyho duvodu se bojis vetsich zdvihu?

          Jinak to s tou hmotnosti neni pravda, uz sem to tu psal nekolikrat. Ramy jsou na 120–150mm vesmes stejne tezky, vidlice taky. Prave hmotnost se lame na tech 100mm zdvihu, kde jsou chrti fully a hmotnost je jedno z hlavnich kriterii, 120mm a dal jsou kola na rekreacni jezdeni, takze se tam vaha tolik neresi. Znam par 140mm+ ramu ktery jsou lehci nez vetsina 120mm ramu, staci jen dobre vybrat.

          0 0
          • Pedro RB  

            Který například?

            0 0
            • McBlacky  

              blur LT, ibis mojo, a bylo by jich i víc

              0 0
          • Pi†el  

            Myslel jsem to jinak. Mam nastaveno tak, abych vyuzival chod celych 150mm, ale na krkonosky teren, by 130mm v 99% cest postacilo..

            0 0
            • roud  

              jenže ty seš hovado a na co mě nestačí 150mm zdvih to ty dáváš na HT

              0 0
              • Pi†el  

                pšššt

                0 0
                • beavis  

                  Taky mam par kamaradu co si koupili v dobre vire fulla ze jim to na nem bude asi z kopce lip jezdit, no a pak sem jim to davala na HT az cumeli a dole rikali „ty ses dobrej magor“. Bohuzel sem presedlal na fulla, taze HT uz nechci ani videt;-)

                  0 0
            • fousek  

              No tak na cesty to chapu, to je jasny, to me na vetsinu cest staci i 100mm

              0 0
          • mr.antik  

            Hlavně radši menší a kvalitní zdvih než naopak. Dřív, když jsem měl blbej tlumič jsem pokukoval po zdvizích 160–170, po výměně tlumiče jsem spokojenej se 150, snesl bych i 140.

            0 0
            • McBlacky  

              to je taky pravda. není málo kol která díky velké progresy tlumiče využijí cca jen 75% zdvihu.

              0 0
          • bóďa  

            No hlavně je to zatím na pojišťovně, na kolik ocení mojí zrakvenou nožičku :-). Ale i tak bude strop max na 50 000 Kč. A vyšší zdvihy co se mi líbí jsou hrubě přes 60 000 kč :-(.

            0 0
    • Zerocool  

      HT a pevnou

      0 0
    • scret  

      byt tebou vemu 120 resp. 130, zalezi na vyrobci…

      podle me mezi 120 a 140 zdvihem rozdil co se tyka sjezdu moc velky neni, nebo presneji receno se 120mm to zvladnes stejne jako se 140ti, ale do kopce kdy bude mit 140ka o fous jinou, min stoupavou geometrii, budes pomalejsi a prijdes o vic energie…

      pokud bych mel jedno kolo, vzal bych prave okolo 120mm zdvihu…

      Pokud do toho nechces narvat hodne penez, tak samozrejme bude i vyssi zdvih trochu tezsi… precijenom je potreba dopredu pevna osa atd.

      muj Reign jede do kopce na svoji kategorii velmi dobre, ale proste pokud to srovnam s KHS, tak se do kopcu plahocim jak snek… na Reignu clovek ani nemuze chrtit, protoze se zacnes propadat do zdvihu a to ti behem chvile sezere veskerou energii…

      je samozrejme otazka jaky full ted mas a o jakem uvazujes… neni full jako full…

      0 0
      • MlokCZ  

        Vidíš, já to mám naprosto opačně. Rozdíl jak mi jede Stereo a jak mi jel 125mm full je nulový a to včetně výjezdu do kopce.

        I ten chrtí 100mm full mi přijde, že jede skoro stejně, pouze na to chrtím fullu můžu více dupat ze sedla a nemusím řešit snižování na vidlici.

        Co se týká stoupavé geometrie, tak ale hodně využívám snižování zdvihu na Talasu, takže mám i na tom vyšším zdvihu stoupavou geometrii a tedy v tomhle žádný rozdíl (naopak 120mm full pokud nemá snižování zdvihu na vidlici, tak je na tom hůře).

        A naopak když se jede v tempu rozbitá pasáž, tak Stereo x jakýkoliv 120mm full na kterém jsem dosud seděl (a nebylo jich málo), tak rozdíl byl obrovský, rozdíl toho co můžu jet v sedle v tempu a šlapat a kde už musím se postavit do pedálů je dost velký (a proti tomu 100mm fullu, tam je rozdíl už obrovský).

        Jediné co zcela souhlasím jsou ty sjezdy co dáš a co ne. Tam mi zdvih samozřejmě nezachrání a co nějak sjedu na Stereu, tak z 99% dám i na těch chrtích 100mm. Otázka je pouze jak si to užiju a jak můžu jet rychle.

        A teď jeden příklad ještě většího extrému, kamarád chviličku jezdí Canyona Torque ESko a dokonce prohlásil, že mu to jede možná o chlup lépe než předchozí Canyon ESko 2007 (tedy to samé co současné AMko).

        Já bych tedy o 120mm když přechází ze 100mm a chce zdvih vyšší ani na chvíli neuvažoval, to mi přijde jako zbytečná zastávka s příliš malým rozdílem oproti těm 100mm.

        Kdyby pořizoval prvního fulla, tak by to byla jiná situace.

        0 0
        • scret  

          zas zakladatel psal o 30ti % asfaltu a tam se trapit na 140fullu je proste pakarna… uz jenom kvuli pouziti hrubsiho obuti, sirsiho rozmeru atd.

          S tou rychlosti to beru do kopcu, u nas mame nahoru dolu, zadny mazleni a tak proste v dlouhych kopcich takovy kolo podle me nejede a nejede… Mozna je to o tom ze 120fulla ve vozovym parku nemam, vzdy jsem jenom zkousel a tudiz nemohl testovat dlouhodobejc, ale vzdy jsem mel pocit ze jede trochu lip…

          vidlici temer nesnizuju, nejak me to nesedi a uz jsem si zmeril, ze jsem se snizenim dokonce pomalejsi, holt hlava dela hodne:(

          mozna je to taky tim, ze letos nemam stale dost najeto na to, abych se v kopcich citil dobre, zatim se v nich trapim a tak cekam kazdou vterinou kdy se relief zlomi dolu a to si na reignu potom uzivam:) v podstate muzu rict ze doi kopcu jezdim asi jenom proto abych je pak mohl sjizdet:)

          0 0
          • MlokCZ  

            Právě ty dlouhé kopce jsem myslel, to je přesně ta situace, kde prostě pomalejší téměř nejsem ani proti 100mm fullu, i proti celopevňáku je to minimální rozdíl.

            Na celopevňáku jsem byl znatelně rychlejší hlavně v krátkých kopcích, kdy jsem mohl využít udržování rychlosti pořádným dupnutím do pedálů ze sedla.

            Ale právě jakmile přijde hodně dlouhý kopec v horách, tak je rozdíl nula nula nic, odpružení mi při jízdě v sedle nikdy významně energie nebralo, geometrie v pohodě na vyšším zdvihu taky, tedy u mě jediné dva zásadní rozdíly jsou pláště a váha kola.

            Váha se projeví na průměru až při hodně velkém rozdílu, který bude mezi 120 a 140mm fullem stejně dost malý.

            Takže zůstanou pouze pláště a tam stejně záleží co si tam kdo dle toho co jezdí dá.

            Já bych s 30% asfaltu neměl na Stereu naprosto žádný problém.

            0 0
            • scret  

              na Stereu jsem nejel, ale na mym Reignu je acko pekna otrava i s „zamcenym“ tlumakem a vidli…

              Docela rad bych se nekdy pridal na nejakou akci treba v Kokorinsku, ktere jsis se tusim loni taky ucastnil… myslim, ze styl jezdeni budeme mit pravdepodobne stejny, jen treba pocitove trochu jiny… Rad bych prave treba porovnal ty rozdily v ruznych kolech, odpruzenich, atd…

              0 0
              • fousek  

                Me prijde ze ReignX jede i po Acku dost dobre s vhodne zvolenym pneu (po rovince cca 300m prevyseni 30km prumer kolem 30kmh a to jeste na Fat Albertech), propedal nema temer zadnej ucinek, ono taky proc by mel kdyz se to vpodstate nehoupe s plne otevrenym tlumicem. Mi proste prijde z tvyho popisu ze Reign a ReignX jsou uplne jiny kola a ReignX je oproti Reignovy raketa.

                0 0
                • krokus  

                  Sakra, to je ale hodně vysokej průměr. To bys na silničce měl aspoň 35, ne?

                  0 0
                  • fousek  

                    No s tema metrama sem to prehnal to bylo tak 250 a je pravda ze sem byl potom celkem prositej, vzhedem k tomu ze i na silnicce mam podobnej posed tak to tipuju ze bych mel prumer lehce nad 30. Fakt jedinej podstatnej rozdil je v aerodinamice, pokud mas dobre nahusteno a dobrej system zadni stavby

                    0 0
                    • krokus  

                      No nevím, ty Fat Alberty musí přece hrozně brzdit.

                      0 0
                    • Tušnak  

                      a co geometrie?

                      0 0
                • scret  

                  cozee?? tak to jsme oba nejspis uplne jina vykonova kategorie…

                  0 0
                  • camlost  

                    klid, 40 km ujede za cca 2 hodiny jako vsichni ostatni. viz google.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    to máš pravdu fousek je chrt, sice zakuklenej, ale o to větší

                    0 0
                    • scret  

                      diky za podporu:) protoze jezdit XC tempo na 160mm fullu, to neni normalni:))

                      0 0
      • bóďa  

        K tomuto názoru pomalu docházím taky. Bude to jediné kolo, takže použití bude široké. Od výletu s rodinkou, přes cestu do a z práce po ježdění po lesních pěšinách. Prostě kolo do terénu, které se nelekne ani náročnějších pasáží.

        0 0
        • fousek  

          Na tuhle specifikaci bych se nebal pouzit ani lehci Freecko. S rodinou – pohoda na jakymkoliv kole, do prace – aspon si zlepsis fyzicku no akorat je otazka co jsou narocnejsi pasaze, podle me v narocnejsich pasazich je jedno jestli mas 100 nebo 120mm zdvih, proste ty prekazky jsou o tolik vetsi ze bud na to budes mit techniku a nebo se rozbijes jak na 100 tak na 120mm.

          0 0
      • bóďa  

        Teď mám GT I Drive XC (mám ho v profilu). Bike je to dobrý, ale chtěl bych něco víc. Už jsem narazil na pasáže, kde ztrácel dech (můj bike).

        0 0
    • hanness  

      Za me-Z 80mm HT na 140mm Full,101% spokojenost.

      0 0
      • beavis  

        Za me, prechod pred tydnem z HT na 120/100 fulla a po cca 150 km naprosta spokojenost. HT uz nechci ani videt a zdvihy mi staci. Je fakt ze zmena na 140/140 je o tezsim kole a ted okazka kdo kde jezdi. Vyplati se to? Chces se tahat s tezsim kolem? Apod…;-) Co si budem povidat, kdyz budes nemehlo, tak ti nepomuze asni zdvih 160/160:-)

        0 0
        • fousek  

          Kolik vazi ten tvuj 120/100 full?

          0 0
          • roud  

            Nvm kolik váží jeho 120×100 ale můj 110×100 má 9,5kila a silně pochybuju že full 140*140 bude mít pod 12 kilo…

            0 0
            • kubad  

              ale jo v klidu bez gramaření Santa

              0 0
              • roud  

                uznávám luxusní váha ale pořád je o 2 kila těžší než full 100/100

                0 0
            • fousek  

              Tebe sem se neptal, to je jasny ze ty si gramhonic

              0 0
              • roud  

                Gramhonič ? pominuli sedlo co je na mym kole gramhoničskýho ? vůbec nic a ještě ke všemu je to váha s racekingama ve 2,2 takže s plnohodnotnejma pláštěma…

                0 0
                • krokus  

                  Co třeba rám?:-)

                  0 0
                • fousek  

                  Vsechno a nektery veci nemaj lehci ekvivalent. RK jsou klasicky chrti plaste

                  0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  To si děláš srandu? Jak píše Fousek, tak všechno (snad jenom řetěz ne):-)

                  Protože jestli ty negramaříš, tak co děláme my ostatní, že máme i HT čtrnáctikilový?

                  0 0
                  • roud  

                    Ne myslim to vážně na scalpelu krom sedla neni jedinej gramařskej díl… kdybych gramařil tak tam nemám 220g sedlovku ale vrazim tam např. 170g sedlovku co mám dál bych dal lehčí řidítka atd dalo by se ubírat mnohem víc ale scalpel je opravdu postavenej na obyč sériovejch dílech a neni u něj primární váha i když je hodně slušná… (gramařskej scalpel má kolem 8 kilo ;o] )

                    0 0
                  • kubad  

                    však to má v podstatě seriově osazené, co je na tom gramařského kromě sedla?

                    0 0
                    • v POHODÌ klokan  

                      A nemůže to být bráno tak, že jsou i sériové komponenty gramařské? Osobně považuju například celou sadu XTR za gramařskou (oproti nižší váze není v ničem lepší, než XT, ba naopak). Je celkem jasný, že kolo za 140 tisíc bude osazený co nejlehčíma (gramařskýma) sériovýma komponentama.

                      0 0
                      • mates555  

                        třeba na řazení (chod) to pozná každý …

                        0 0
                      • roud  

                        vidiš a to neni pravda xtr řadí líp jak xt a ještě jako bonus je lehčí a hezčí…

                        0 0
    • Otisaq  

      30% asfalt ? Radeji bych se trosku vic potrapil na asfaltu, ale v terenu (70%) vyuzil vetsiho pohodli a moznosti zdvihu 140mm…

      0 0
      • mr.antik  

        ještě jedno řešení – vykašlat se na těch 30procent asfaltu…

        0 0
        • McBlacky  

          to po koupi 140/140 fula přijde samo :)

          0 0
          • brkoslav  

            Myslim ze ne, stejne se k tomu terenu vetsinou musis nejak dopravit…

            0 0
            • mr.antik  

              jiným terénem :-)

              0 0
            • maajkee  

              třeba autem, vlakem, autobusem :))

              0 0
              • brkoslav  

                No autobusem jsem kolo vezl jednou, Zlutakem a nebylo to nic moc…musel jsem to dost obalit potravinarskou folii, aby stevardka dala pokoj…a to to v tu chvili byla dost lestenka (kolo:-). A posledni zkusenost s vlakem, kdyz me pruvodci vyhazovala z vlaku, ze uz se nevejdu take nebyla nic moc.. No je pravda, ze zrovna se jely Brdy, byl test fest a jeste naky turisticky zavod a ten vlak byl naprasklej desne..ale vesel jsem se:-)

                Auto zatim nevedu, takze to se me netyka..i kdyz kolo zacina pomalu byt prvnim duvodem proc o vlastnim vozidle premyslim…

                0 0
            • McBlacky  

              v Praze jo :/ bohužel. Ale taky se dá najít zajímavá citty terror vložka :)

              0 0
              • Pi†el  

                V poradku. City terror ja rad :)

                0 0
            • fousek  

              Ja to nikdy nepocitam, ale i kdyz jedu po Acku treba 20km a pak treba 15km v terenu, tak to Acko je vpodstate jen takovy rozjeti s minimalni namahou a to hlavni zacne v tom terenu a to jezdim podstatne vetsi zdvihy nez tech 140mm

              0 0
    • roc.ker  

      A má smysl jít do většího zdvihu? Proč, protože teď frčí AM a všichni jezdí min. na 120mm??

      Nevím, podle mě je zdvih hodně o osobních pocitech a nic Ti nenahradí osobní zkušenost. Věřím, že zdejší odborníci se Ti snaží určitě poradit podle nejlepšího vědomí, ale zase jsou to jejich pocity.

      Já jezdím starou jednočepovou plečku 100/80. Dnes jsem testoval GF Roscoe II a určitě bych do tohoto kola nešel. Neskáču, rád jezdím lesem. Nevyhýbám se výjezdům ani sjezdům, ale nevyhledávám super padáky s co nejobtížnějším terénem.

      GF jsem si nastavil tak, abych využíval celý zdvih. Můj pocit je, že není vyvážená citlivost předek-zadek. Vidlice zobala jak pominutá, ale zadek tak dokonalý nebyl. Kolo bylo super pohodlné!!! Odvázal jsem se i k nějakým hupíkům :-) a dopad byl jak do peřin. Přejezdy přes rolety kořenů, kamenné schody vše to bylo dokonalé. Kolo i velmi pěkně stoupalo a i bez snižování zdvihu to bylo velmi slušné. Skoro bych řekl lepší než na mém 100/80!! Jakmile jsem se ale snažil zabrat, aby jízda trochu odsejpala, tak jsem se hrozně trápil. Nechci před každou rovinkou zapínat propedal a umrtvit vidli. Pro mě by zdvih víc jak 120mm byl spíše na blbnutí, ale 80km výlet si na tom nedokážu představit.

      Mám naplánováno testovaní ještě AnthemaX, tak písnu ještě dojmy s chrtího fullu.

      Takže závěr … investuj do výběru čas a využij testovacích nabídek prodejců. Před web kupuješ zajíce v pytli a dát 50k za kolo bez otestování je IMHO blbost!!

      0 0
      • beavis  

        Tak tak, urcite je to o tom jak kdo co jezdi a jak kdo co vyhledava. Mam kamarady co jezdi cely leta XC, ale dat jim fulla, tak s nim budou jezdit furt to samy, extremy treba jako ja nevyhledavaji, furt si jedou to svoje, … no proste pro me nuda. A naopak, dalsi zase chteji bejt lepsi, sjet vic,… no proste s nima je zabava:-) Mimochodem, ne vzdy je to o zdvihu. Nez jsme kouoil fulla, tak sem vsem fullarum tak nak stacil na mojem HT, daval sem to samy co oni,… a nekterym sem to i nandaval:-) Cili chce to opravdu popremyslet co vlastne chci a hlavne si otestovat par kol. To je sakra dulezity! Az teprve pak clovek zjisti jak se strasne zmylil ve vyberu:-)

        0 0
      • bóďa  

        Však taky nikam nechvátám :-). Musím se nejdřív pořádně rozkoukat a ještě víc testovat, to až budu mít nohu v lepší kondici než teď, abych na biku neseděl jak pytel. No a rozhodnutí už padlo, bude to 120 mm, výš mi to přijde na moje ježdění zbytečně moc.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce