ahoj lidi zajimalo by me na jake silnice cyklista podle zakona muze a na jake ne, pripadne jestli nemate odkaz na nejaky zakonik nebo neco takovyho
ahoj lidi zajimalo by me na jake silnice cyklista podle zakona muze a na jake ne, pripadne jestli nemate odkaz na nejaky zakonik nebo neco takovyho
dle me nesmis na dalnice a silnice pro motorovy vozidla. ale i na pulku dalsich hlavnich tahu bych v zivote nevjel na kole.
Podle zákona jsou zakázány opravdu pouze silnice pro motorová vozidla, nebo silnice, kde je to zakázáno značkou. Jenže když se podíváš na toto video, tak zjistíš, že těch silnic kde raději nejezdit je mnohem víc: www.autorevue.cz/…default.aspx
ježiš,co je to za prase..
Takovej kokotů je. Najezdím kolem 40 000 km ročně a není den abych nepotkal takovýho vypatlance. Holá hlava, taky prázdná, kilo zlatejch řetězů kolem krku, bobulema ,, napucovaný ,, bicáky a Bavor i za cenu, že bude na půl schnilej. No a pak už jen záleží na štěstí aby jsi nebyl v blbým čase na blbým místě.
Tohle proste nepochopim…jeste ze jsem neco podobnyho jeste nikdy potkal…
uz jsem na to koukal,je to blazen.nicmene tomu prumeru neverim.V zadnym pripade nejede tak rychle aby mel prumer 180km/h.rekl bych tak 140–150 ale 180urcite ne.za kazdym pribrzdenim za autem by musel jet stejnou dobu 270 aby to vyrovnal a to nepocitam daleko delsi dobu rozjezdu. nicmene jezdit na benesovsky na kole je o zivot i v normalnim provozu.myslim ze vubec prvni trida je uz neumerny riziko pro cyklistu
zavisi od casu – 22:00 az 05:00 fpohode
tak presne po benesovsky jsem vcera jel autem.cestou zpatky do prahy to byl az celkem slusnej mazec.na to ze tam je furt plna cara se to tam predjizdelo celkem pekne.to ja ale radsi uhybal do odstavnyho. cyklistu tam taky par bylo a kdyz si vezmete,ze podle zakona ho pres plnou vzit nesmim,tak nejak nevim..,asi se ho ma prejet kdyz prekazi.
On to nemusi byt ani takovyhle magor, ted jsem jel po uzke asfaltce mezi nedvezi a kralovicema, kde je znacka pozor cyklisti, zakaz vjezdu nakladakum a padesatka, a malem mne tam sejmul nejakej debil v nakladaku, ktery mne predjizdel v tom nejuzsim miste, ktery tam je, proste magor, mezi mejma riditkama a jeho korbou byl tak centimetr, kdybych ho dojel na pristi krizovatce, tak bych ho z ty krabice asi vytahnul, kreten jeden
GHOST RIDER v autě :-)
Řidič má dobrej odhad, auťák jede a skvěle drží stopu. Potud to je super. Kolik takovou jízdou vyděsí řidičů a naštve je věc další a mnohem důležitější. Taky by to bylo s největší pravděpodobností úplně jiný za deště… Jinak souhlas, podobných týpků se prohání po silnicích více, než je zdrávo… :-(
Mě se zdá že je v pohodě. Jako prase to jo rychle taky, ale co je jako prase že? Proč většina těch pitomečků co jede 80 vedle sebe je rádo že se drží na silnici nejede v jednom pruhu? Ze zákona je tvou povinností pustit projíždějící rychlejší vozidlo. Nemá tě zajímat jestli jede podle předpisů nebo ne. Prostě dva pitomci co jedou vedle sebe oba 80 nemají na silnici co pohledávat ještě ke všemu pokud si myslí „kdo je víc já jedu podle předpisů“. Takový bych střílel spíš, než typa co jede rychle s autem který ze 180 na 0 má kratší brzdnou dráhu než plečka z 80 na 0. Jinak sem si nevšiml nějaký víc vyhrocený situace (kterou dokáže vytvořit nevyježděný řidič co sedí jednou za rok v autě). Neobhajuju jeho chování za volantem (je trošku bezohlednější) ale taky neodsuzuju.
ziadne auto nema brzdnu drahu zo 180 na nulu kratsiu ako plecka z 80 na nulu.
No když myslíš, že je pro tebe bezpečnější škoda 120 rozjetá na 80 se zavdušněnou brzdou, než BMW 330 na 160 je to tvoje věc já se ti do toho plést nebudu.
nevim zrovna todle bmw rozhodne neni zas az takovy auto a nejede nijak extra.je hodne aut ktery sou o dost lepsi.nicmene nesouhlasim s tim ze nezavinil nebezpecny situace.Cela ta dalnice je totalni hazard kde sazi jen na to ze mu nikdo nepribrzdi nebo neprida.Treba jak se nacpal mezi tu oktavii a ten bus byl vrchol.kdyby mu ten bus malinko pribrzdil je z ty silnice vrakoviste.Neco jinyho je jet dve kila a nebo jet takle v tomdle provozu..Ta okreska jeste de ale ta dalnice je fakt moc.Souhlasim s tebou v tom ze to co predvadej ridici kamionu a dalsi ktery ti v klidu vjedou do leva s heslem -ja si jedu 130 tak se starej jsou vlastne stejne nebezpecny..
Zavzdusnenou brzdu muze mit i to BMW, princip brzd je porad stejny, lepsi 120tka v dobrem stavu, nez schnily BMW
O zavzdusnenej brzde tu nebolo ani slovo.
Reagujem na tento Tvoj citat „s autem který ze 180 na 0 má kratší brzdnou dráhu než plečka z 80 na 0.“
Keby si sa trochu zamyslel nad fyzikou, bolo by Ti jasne, ze hlasas hovadiny. Pri brzdeni nie su medzi autami take velke rozdiely ako pri akceleracii.
Porovnavam staru S120 na lacnych pneumatikach, ktora este prejde cez STK (spomalenie minimalne 7,7 ms-2) a novy spickovy sportak na super gumach (spomalenie okolo 10 m/s2). BMW bude mat spomalenie kdesi medzi tymito hodnotami.
Brzdna draha skodovky z 80 km/h je 34,3 metra Brzdna draha Porsche z 180 km/h je 125 metrov
V okamziku ked ta skodovka uz stoji, nabura to Porsche rychlostou 153,3 km/h.
Nepocital som reakcne doby ale iba ciste brzdne drahy. S reakcnymi dobami to bude pre to rychlejsie auto vyzerat este horsie, tam kde bude skodovka stat, Pojde Porsche este stale 180 km/h.
Mohl bys sem hodit cast zakona, ve ktere se pise, ze je tvou povinnosti pustit projizdejici rychlejsi vozidlo? Vim o tom, ze predjizdene vozidlo nema branit predjizdejicimu v predjizdeni:o) ale nic o nejakym pousteni…
Asi takto:
Tak som sa to učil v autoškole na Slovensku. Sú to úplne základné veci, preto predpokladám, že to tak platí všade.
Ísť v ľavom pruhu po prázdnej diaľnici napr. 100-kou, je nielen porušením vyhlášky, ale aj hrubá prasárna. Keď už pre nič iné, tak preto, že takéto auto nemôžeš predbehnúť bez porušenia vyhlášky.
Puvodne jsem se nedival na to video, takze jsem nevedel, ze se tu mluvi spis o dalnici/viceproude silnici. Jinak souhlasim s tim cos napsal az na to, ze jsi povinny uvolnit levy pruh rychleji jedoucimu autu bez ohledu na to jak rychle jedes – pokud jedes max. povolenou rychlosti v levem pruhu a predjizdis kolonu aut v pravem mezi nimiz jsou male rozestupy a zarazenim bys je mohl ohrozit (coz zakon zakazuje urcite), tak toho ****** v mercedesu co na tebe ve 180 blika poustet ani nemuzes:o) a pochybuju, ze by ti to prikazoval zakon, bo ten ani nemuze pocitat s variantou, ze nekdo jede vyssi nez max. povolenou rychlosti… Pokud bys predjizdel pri max. povolene rychlosti a bylo se kam zaradit, pak nezarazenim se porusujes paragraf o jizde v jizdnich pruzich (to, ze mas jet v nejpravejsim pruhu:-)
Ano, tak nejak to je. Ešte doplním, že ak by som predbiehal pomalú kolónu hoci aj v rýchlosti 80km/hod a spoza zákruty by sa vyrútilo auto idúce rýchlejšie ako ja, tak sa nič nedeje. Ten rýchly musí spomaliť a počkať, kým ukončím predbiehanie. Tam nie je žiadne iné riešenie. Samozrejme, ak by v kolóne bola dostatočne dlhá medzera, tak ho v pohode pustím. Nepustí len frustrovaný pako.
Chcel som vlastne len naznačiť, že ak idem 130, tak nemusím brať na rýchlejšich ohľad, je mýtus. Len taka hypotetická situácia, že by niekto v aute dostal infarkt. Ver mi, že väčšina normálnych ľudí by v tej chvíli sralo na zákony o maximálnej rýchlosti. To, že niekto prekračuje maximálku je záležitosť polície a nie „slušných občanov“ v pomalých autách, ktorí chcú spasiť svet blokovaním rýchlejších áut.
že by niekto v aute dostal infarkt. Ver mi, že väčšina normálnych ľudí by v tej chvíli sralo na zákony o maximálnej rýchlosti. Pokud si pomatuju z prednasek prvni pomoci, tak bylo jasne zduraznovano, ze pacienta je treba do nemocnice dopravit hlavne setrne, na rychlosti tolik nezalezi. A dal si blbej priklad, pri infarktu bych se snazil spis o zavolani zachranky a resuscitaci nez o rychlou jizdu do nemocnice.
Hm, je to blbý príklad. Ale aj tak dúfam, že je jasné, čo som chcel naznačiť. A keď už sme pri tom, na niektorých autách je možné šetrne prepravovať aj pri rýchlostiach vyšších ako je max povolená. Keď ideš hoci len 140, už prekračuješ maximálku, už by ťa frustráti blokovali, ale ty proste potrebuješ rýchlo dopraviť manželku do pôrodnice. Alebo, po jasnej dohode so saniťákmi im môžeš ísť naproti (samozrejme nie na diaľnici). Sám si môžeš vymyslieť množstvo situácii, keď je rýchlosť otázkou života.
Jiste, jenom jsem chtel rict, ze ani v techle pripadech neni rychlost prepravy to uplne nejdulezitejsi. A navic kdyz ridis, tak se o toho druhyho nemuzes postarat. Ale to uz jsme dost daleko od puvodniho tematu.
PS Opravdu si myslis, ze ti frajeri co jezdi 180+ vsichni vezou manzelku do porodnice? ;-)
Suhlasim, presne tak to je. Ja mam diesel a ked ma niekto zo zadu zacne tlacit a dam plny plyn, vyjde z toho taky dym, ze vacsinou sa zase ochotne vzdialia.
Vysvetlujem si to tym, ze ked idem pokojnou jazdou 100–120 km/h a motor pracuje na stvrtinu vykonu, ukladaju sa sadze v tlmicoch vyfuku. Ked potom prudko sliapnem na plyn, vyfukne to von sadze naukladane za poslednu polhodinu. :-)
Ked ho drzim dlhsie na plyne, tak uz nedymi ale prvych par sekund po stlaceni plynu na doraz vyfuknem poriadny oblak.
- Ak ideš v ľavom pruhu, si povinný uvoľniť tento pruh rýchlejšie idúcemu autu. Bez ohľadu na to, ako rýchlo ideš Platí jenom v obci
Je tam omezení pro náklaďáky (nesmí na dálnici asolnici pro motorová vozidla předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy)
A ještě bych dodal, že předjížděný nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění. A je-li tím přejížděným náklaďák, musí mít před sebou mezeru, do které by se předjíždějící mohl zařadit …
No jo, de facto máš pravdu. Tým, že mimo obce smieš ľavý pruh používať len na predbiehanie, tak tá povinosť uvoľniť cestu nemá význam, keďže po dokončení predbiehania si aj tak povinný sa zaradiť späť do pravého pruhu. V obci môžeš ísť aj v ľavom pruhu, ale musíš uvoľniť cestu rýchlejšiemu autu.
Dík za upresnenie.
Je to uz sice dost off-topic, ale budiz… rec zakona je takovato: (1) Mimo obec se… jezdi v pravem jizdnim pruhu, krome …objizdeni, predjizdeni, otaceni nebo odbocovani. To snad netreba vysvetlovat. (2) V obci na pozemni komunikaci o dvou nebo vice jizdnich pruzich smis uzivat k jizde kterehokoliv jizdniho pruhu..... Pokud by vozidla jedouci soucasne ve vsech jizdnich pruzich branila v jizde rychleji jedoucimu vozidlu, musi ridic jedouci v levem krajnim jizdnim pruhu tento pruh co nejdrive uvolnit; to neplati… atd. (3) jeste rika, co je soubezna jizda (ale to taky znate), coz je dulezite.
Čítal si moje príspevky dôkladne? Ad 1. Píše sa Krys, nie krys. ;) Bránenie v jazde si vykladám správne. Nikde som netvrdil, že rýchlejší má absolutnu prednosť. Celá táto debata bola o tom, že keď niekto ide v ľavom pruhu, a je to fakt jedno či v obci alebo mimo obec, a zároveň za ním ide niekto rýchlejšie, tak ten pomalší má povinnosť uvoľniť tomu rýchlejšiemu cestu. Väčšina špecialnych situácií tu už bola spomenutá. Aj súbežná jazda, aj jazda v obci, aj mimo. Dokonca aj to keď predbieham a niekto ma chce predbehnúť. Ad 2. Už to upresnil rock.
Omlouvam se za kryse, Krysi. Cetl jsem jej a ctu vsechno dukladne. Asi proto mne predbehl rock, ktery asi take cetl zakon 362, §12 cl.2 dukladne… jiste dukladneji nez Ty :-) Jestli si „braneni v jizde“ vykladas spravne, prosim, napis tady tu definici. Ja ji totiz – vazne – neznam a v zakone neni. Jen §118a Zabraneni v jizde, a jak znamo, zrovna tento zakon si na tyhlety nuance dost potrpi. Ahoj m.
Nie je mi celkom jasné, o čo tu teraz ide. Veď tvrdíš to isté, čo ja. Len pre istotu rekapitulácia: Paja nevidel video a myslel si, že Peky tvrdí, že pomalé autá musia uvoľniť cestu rýchlejším. Chcel vidieť zákon, ktorý to nariaďuje. Odpísal som mu zjednodušený popis (s chybou aj/jenom) toho, ako sa zabezpečuje plynulosť dopravy na viacprúdovej ceste, ktorý som dokonca uviedol slovami „Asi takto:“ Paja si uvedomil, že sa jedná o viacprúdovú komunikáciu a všetko bolo v pohode a ďalej sa kľudne debatilo a ďalších možných situáciach. Nechápem prečo máš potrebu to znova vysvetľovať. To som mal za každou vetou písať „neplatí pre súbežnú jazdu“? To snáď ani nie je nutné nikomu vysetľovať. V zápche sa uvoľnuje cesta len autám s právom prednostnej jazdy, nie? A naďalej trvám na tom, že ak niekto ide v ľavom pruhu len preto aby blokoval rýchlejšie autá, tak je to frustrovaný pako (neplatí pre súbežnú jazdu).
Podle meho nazoru je tedy i minimalne sporne napr. pokud na dalnici se dvema pruhy predjizdis 130 v levem pruhu auta, ktera jedou 100 v pravem a je mezi nimi dira do ktere by ses nejak mohl zaradit, jestli mas povinnost umoznit jizdu nekomu, kdo se na tebe tlaci zezadu ve 180. Teoreticky ano, jenze zakon pocita spis se situaci, kdyz predjizdis auta co jedou 90 a jedes rychlosti 110, takze nemas branit nekomu, kdo jede 130. Domnivam, se ze tady by to uz zalezelo konkretnim posouzeni jestli bys tim zarazovacim manevrem mohl nekoho ohrozit pak se zarazovat nemusis.
To sme si tu už tuším vyjasnili. Vyhlaška hovorí o tom, že po ukončení predbiehania sa máš zaradiť naspäť do pravého pruhu. Trestať tých čo prekračujú max. povolenú rýchlosť nie je v mojej kompetenciií. A nevidím žiaden dôvod prečo by som nemal pustiť niekoho, kto ide rýchlejšie ako ja, aj keď idem 130. Samozrejme záleží na situácii. Nezaradím sa do 20 metrovej medzery medzi autami idúcimi 80-kou, za prvé ma to dosť spomalí a za druhé je to nebezpečné. Ale ak je uvoľnenie cesty možné vykonať plynule a s prehľadom, tak prečo nie. Konkrétne rýchlosti vlastne ani nie sú podstatné. Dôležité sú tie relatívne. Najradšej mám tých špecialistov na trojprúdovke z Prahy, ktorí sa zaradia do prostredného pruhu a tam si tvrdohlavo idú svojích 110–130 a neuhnú ani za svet (neplatí pre súbežnú jazdu). Jazda po diaľnici nespočíva v tom, že si vyberiem pruh a cestou si zdriemnem. Je mi trochu divné, keď idem v pravom pruhu, dobehnem niekoho, kto ide v strednom pruhu a ja ho musím predbiehať cez dva pruhy.
rekl bych, ze si neodporujeme
Nie, neodporujeme.
ale koukam, ze na hore uz to mas zmineny: „Samozrejme, ak by v kolóne bola dostatočne dlhá medzera, tak ho v pohode pustím. Nepustí len frustrovaný pako.“ problematicky muze byt leda vymezeni te dostatecne dlouhe mezery…
Oko vidí. ;)
Nedá mně to nezareagovat. Asi mám poněkud jinou životní filozofii než ty, já bych střílel lidi s názory jako ty(a hlavně ten debil co tak jel)…
Tak to by mě taky zajímalo v sobotu na mě ječela nějaká soudružka s auta co si to dovoluju jet po silnici a nejedu po cyklostezce ( po které stejně neustále cupitají chodci nejlepe s děckém nebo psem a nebo bruslaři)
soudruzka? p*ca to byla.....
bohužel měla pravdu, pokud to jako cyklostezka bylo označený
osobně taky nechápu lidi, co jezděj v podolí po tý dvouproudovce, jen zbytečně pruděj řidiče a sami si koledujou o malér
at mela pravdu nebo ne…kazdej ridic co zpomali a zacne rvat z okynka je proste kreten.....a nema v aute co delat
1,Právě že to je označené jako Cyklo stezka jen z jednoho směru na druhé straně cedule není nebo jsem slepejš ( Prostějov, nová nemocnice – zimní stadion) 2,Nevím co je to za módu ale v Prostějově na cyklo stezce se nachází chodci (nejlepe s kočarem), pejskaři , fagoši a nebo bruslaři ,silnice je pro mě jasná volba 3,Nebo je tam jemný písek
Já po té dvouproudovce jezdím nejméně dvakrát denně. Po cyklostezce se nedá jet bezpečně rychleji než 25km/h. Pokud jedu 35km/h nevidím důvod proč bych měl někomu vadit na dvouproudé silnici kde je padesátka. Myslím, že naše relativní rychlost s autem (15km/h) je přijatelnější než s chodci, bruslaři a pejskaři (cca 28km/h)
sudruzka a p*ca to je to iste
Když už jsme u toho kam může/nemůže cyklista, co takhle turistické stezky? Může nebo nemůže? Občas jezdím u nás po modré, ta ale vede kousek po soukromém pozemku, jezdil jsem tam normálně delší dobu, ale jednou na mě vyjel majitel, že to není veřejná cesta. Co vy na to?
Zjednodušeně – když to neni v CHKO nebo NP tak můžeš po značce jet. Pokud někde má KČT vyznačenou trasu přes soukromý pozemek tak tam jet můžeš, mají to domluvený. To že tam může pěšák a ne cyklista je nesmysl, to je asi jako by řekl že tam nesmí chodit děti protože běhají okolo nebo psy. Pokud se to majiteli nelíbí může se s KČT dohodnout ať trasu přeloží, což je sice drsný a popudí to pěšáky proti cyklistům, ale na druhou stranu si myslím že bysme neměli připistit aby byl dvojí režim na značených cestách.
V CHKO můžeš po veřejných cestách a v NP jenom po silnicích a vyznačených stezkách.
Více třeba na www.cemba.cz/poradna.shtml?x=18
V CHKO můžeš po veřejných cestách
Vůbec netuším, proč bych v CHKO s kolem nesměl po stezkách stejně jako v jakémkoliv jiném lese (mimo NP) (viz zák. 114/1992 Sb. O ochraně přírody a krajiny, kde jsou v § 26 stanoveny základní ochranné podmínky chráněných krajinných oblastí; kola se tam týká jen zákaz pořádání závodů)
Veřejná cesta nebyl asi nejšťastnějsí výraz. Prostě v CHKO musíš po cestách, nemůžeš jen tak jet po lese kde nic neni. Ale to koneckonců platí i pro les mimo CHKO.
No, v NP právě ten 114/1992 Sb. $16 a $29, oba odstavec f říká toto:
"Na celém území národních parků je zakázáno: . . . . .
Pokud jde jen o ChKO, tak tam o kole není ani zmínka… Tzn. že pak se může jezdit po všech cestách, ne jako v NP, kde je to omezeno jen na silnice, místní komunikace a „vyhrazené“…
díky všem, to mi stačí
Abych byl přesný, ohledně ChKO se tam o kole mluví jen v souvislosti s pořádáním závodů… Ty musí povolit ochranáři a určit místo a podmínky. Jinak tam žádná další omezení vyjmenovaná nejsou…