Maže se karbonová sedlovka (Ritchey WCS Carbon) vazelínou stejně jako normální sedlovky nebo se strká do rámu na sucho? Díky za radu.
Maže se karbonová sedlovka (Ritchey WCS Carbon) vazelínou stejně jako normální sedlovky nebo se strká do rámu na sucho? Díky za radu.
když ji namažeš tak tim nic nezkazíš a když ne tak může vrzat…
když ji namaže tak mu bude zajíždět a to je dost velký problém
Mám ji taky mázlou a nezajíždí :O)
V žádném případě nemazat a už vůbec né vazelínou. Maximálně se to maže pokud to zalejzá a to k tomu speciálně určenou emulzí, která brání posunu. Jsou i tací, kteří to řeší chemoprenem. Ale ještě jednou: VAZELÍNOU URČITĚ NÉÉÉ !!
hmmm, tak to je hodne zajimavy:D
Na biku mám WCS do AL rámu a podle toho, co jsem si tady přečetl, jsem část, která je schovaná v rámu, zdrsnil šmirglem a normálně nasucho upevnil do rámu. Nezajíždí ani o kousek a vůbec nevrže. Já bych to asi nemazal – potom to musíš víc utáhnout, aby nezajížděla a tím máš zase větší šanci, že ti rupne.
kamarad ma taky wcsku v alu ramu a musel ji namazat protože mu vrzala (nezdrsňoval ji)
Záleží na tolerancích rámové trubky – stačí pár setinek víc a vrzání je pro tebe noční můra – do mého Durateca ta sedlovka padla naprosto akorát. Stačí jen mírně dotáhnout a po tom zdrsnění se ani nehne a je naprosto zticha.
…myslel jsem sedlové trubky…
jj ram od ramu je to jiny
Na tom Giantovi, co mám ještě v profilu, jsem si vrzání užil až až. Jsem moc rád, že jsem se toho zbavil.
no ja jen doufam že až dam na svoje kola karbon sedlovky tak to bude tip top a nebudu muset nic řešit
jinak moc hezky řidítka na silničce :)
Psalo se tady, že WCS je tvrdá jak prase – moc se mi to ale nezdá – řekl bych, že tlumí dobře. Když jedu po nějakém hrbolatém terénu (třeba uježděné kameny) tak přes pedály dostávám do noh masáž jak prase, ale sedlovka se sedlem to pokryje.
Ty řidítka jsou supr. Ten Pells na silnici byla dobrá volba, i když mi to hodně lidí moc nechválilo.
Já mám taky karbonovou sedlovku do Al rámu a nic jsem nešmirgloval a ani nemazal a nic nezajíždí ani nevrže.
mam karbonovej ram a al sedlovku a kdybych ji namazal tak to muzu dotahnout jako blazen a jak se na to blbe podivam tak je ta sedlovka nadoraz dole proboha proc bys to mel mazat?!?
přesně proč mazat, carbon s carbonem nesroste
karbon nesroste ani s AL je to dost neinertni
Ze nesroste??? :o))) Jednou jsem mel dost co delat, abych ji vysvobodil. Na Al sedlovce se objevily diky oxidaci jakysi drobny vystupky (zjistil jsem az potom, ale slo to okartacovat a umyt) a v ramu drzela jak cert, potvora…
Jinak karbon nemazat, pochopitelne (krome zminovane montazni pasty pro karbon).
jasně,někteří výrobci to i výslovně uvádí, že se sedlovka z karbonu nevazelinuje / mně by teda mazat nenapadlo ani ve snu, i na sucho zajížděla jako svi../
existuje specialní pasta na carbonové díly je v ní jemné brusivo a většina výrobců ji doporučuje, pak nic nevrže ani nezajíždí, ale je poměrně drahá. používám na všechny spoje kde je carbon, nemusíš potom tolik dotahovat. ritcheylogic.com/web/Ritchey
jj toitez dela scott a stoji to neco kolem dvou kil pokud tusim
Nevíš, kde ten liquid torque prodávají?
nie len trochu osmirglovat a zasunut-ziadne vzganie ani zasuvanie-oskusane mazat urcite nie
Ahoj, řeším problém se sedlovkou na mé Scultuře. Praskla, ikdyž jsem dodržel maximální předepsaný moment – 5Nm. Dneska mi došla nová sedlovka, ale nevím teda jak ji utáhnout, aby nezajížděla, ale zároveň aby nebyla přetažená. Nějaké tipy? Jinak od 3 lidí jsem dostal info, že jim praskla taky, ikdyž měli utáhlé na 4Nm viz foto. Taky jsem dostal info, že mám otočit objímku o 180°, když jsem se díval na ofiko fotku, tak mám objímku správně, naopak zase na mé Meridě Ninety Six je objímku otočená o 180°… tak teď která poloha je správně… kde je zakopaný pes nebo proč to prasklo? :/
Já používám tuto objímku: https://www.bike24.com/p232618.html
Nic nezajíždí ani nepraská.
https://www.kupkolo.cz/…0-ml_z98982/
Použij pastu, aby nezajížděla, nebo jinou na karbon.
Já bych začal změřením průměru sedlovky a rámu, občas mi přijde že výrobce sedlovky počítá s vrstvou laku, která tam není.
No právě sedlovka byla tovární. Takže tam by neměl být problém, ale je pravda, že servisák říkal, že tam ta sedlovka nějak na volno docela jezdí…
Zkontroluj hrany ramu v miste rozriznuti, otocena objimka tomu taky prospeje.
Divné je, že na každém kole to cpou jinak.. tohle jsou fotky modelu Ninety Six 6000 2019 jen jinší barva… na první tak, na druhé tak. Otázka co je správně, ale myslím si, že šroubem vzad to bude lepší.
sroubem vpred je to setrmejsi a meni tskove riziko, ue sedlovku poskodis jako ma fotkach vyse. A ty hrsny si fakt prelomtroluj, pripadne sraz, to poskozeni ke od nich.
Šroubem vpřed myslíš tu první fotku nebo tu druhou?
Hrany jsou v pohodě, chce to asi fakt pastu a míň Nm :-)
Sroubem vpred myslim sroubem na opacnou stranu nez je rozriznuti ramu.
Takže takhle.. mluvil jsem teď se servisákem a ten mi řekl že takhle je to blbost :D
Na fotu je rozriunuti ma boku a objimka vuci nemu otocena o 90st, ja myslel otocit o 180st.
Nene, je na boku i v místě objimky.
Takhle jsem to měl tedy v místě zářezu:
Koukam znova na uvodni fota, jsem jen na telefonu a koukam, ze rozriznuti je zepredu. Takze k tomu je jeste rozriznuti na boku? tzn tri rozriznuti, zepredu a dve na bocich?
EDIT: Jeste jsem.kouk k tobe do profilu a tam mi prijde ze je to rizle jen od stangle. Tzn sroub nycj dal k zadnimu kolu.
Přesně tak jak píšeš. Zepředu a ještě na bocích.
K zadnímu kolu, tak jsem to přesně měl na Ninety Six a prý je to špatně mi říkal servisák. Takže jsem to teď dal obě šroubem dál od zadního kola (tak jak mi původně díky tomu praskla) ale s tím že jsem dal jen 3Nm. Doufám, že ty 3Nm nebudou moc.
Kde vlastně praskla ta sedlovka? Pod objímkou nebo nad objímkou? Podle fotek nad, ale nejsem si jistý jestli ta fotka není s vysunutou sedlovkou.
Ty fotky byly od dalších lidí ze skupiny, můj případ je tahle fotka a je to přesně v místě objímky (objímka byla směrem šroub vepředu nad horní rámovkou)
Proč jsem se ptal:. Měl jsem podobný případ a možná je to i tvůj.
Teoreticky by to otoičení objímky tak, aby utahování bylo na opačné straně rozříznutí sedlové trubky problém vyřešilo, ale stejně bych koupil jinou.
Popsal jsem to srozumitelně?
Rozumím. Zjistil jsem jednu věc. Že pokud je objímka viz fotografie 2, tak v bohatě stačí lehce utáhnout cca 3 Nm, je to asi tím, že je přímo v zářezu a tím pádem má na ni co tlačit.
Když je opačně viz fotografie 1 tak je potřeba větší utahovací moment. Z toho důvodu mi na Ninety Six nepraskla, protože jsem ji měl obráceně.
Takže teď jsem dal objímky na obou kolech tak jak mají být, tedy v zářezu (fotografie 2) a utáhl fakt decentně na 3Nm a sedlovka drží maximálně. Jo a taky jsem trochu zbrousil ty hrany pilníkem a trošku se nadýchal uhlíkového vlákna :)
Tak snad to teď nepraskne, je to přímo na doporučení dodavatele.
Díky moc všem za rady, kdyby to znovu prasklo, už vím jak reagovat :D :)