zajizdeni al sedlovky do karbonovyho ramu..

13 nepřečtených
  • kesu

    resilo se to tu asi stokrat ale nenasel sem v historii adekvatni odpoved.Jde o to ze mam karbonovej ram a al sedlovku jeste ke vsemu dost velkyho prumeru a stejnak tam zalejza,sice ne moc ale tak po hodine se to hne.Nechci to ale jakkoli zalepovat nebo tak jelikoz to sedlo cas od casu davam na sjezdy dolu.Nemate nejakej napad co s tim?jen bych chtel rici ze se snazim tu seldovku udrzet nemastnou a cistou

    0 0
    • Bully  

      Mam taky karbonovy ramy a v jednom pripade Alu sedlovku. Pokud ti zajizdi, videl bych 2 reseni: prodava se specialni montazni gel pro karbon, se kterym muzes ubrat utahovaci moment, v tvym pripade utahnes stejne, ale bude to lip drzet. Druha moznost ti znemozni hybani se sedlem, protoze jde o pevnou objimku na inbus. Na silnicce mam dokonce objimku na inbusy 2, nemusim to tolik utahovat a lip to drzi. Mezi nama- rychloupinaci objimku na sedlovku jsem videl na karbonovych ramech fakt jenom vyjimecne, ani nevim, kdy naposledy, to jsi tam mel uz jako original??? Napada me jeste treti moznost- pokud je sedlovka velkyho prumeru, kup si sedlovku s regulovatelnou vyskou a pouzij zase inbusovou objimku.

      0 0
    • mirek33  

      Když rozpustíš v lihu nebo v technickém benzínu trochu kalafuny ( prodáva se v elektropotřebách, používá se při letování ) – stačí málo, jen tak aby byl roztok zbarven do hněda jako čaj, a pak potreš tímto roztokem (štětečkem) sedlovku, a zasuneš ji hned než se líh nebo benzín odpaří, sedlovka jde zasunout lehce, utáhneš ji, když se za pár hodin rozpouštědlo odpaří zůstane pouze tenounká vrstva kalafuny která výrazně zvýši koeficient tření. Sedlovka pak perfektně drží. Kalafuna je velmi křehká, když pak povolíš potom šroub, jde ji vytáhnout bez problémů a taky lihem nebo benzínem bez problému kalafunu odstraníš.Vyz­koušeno. Na místech kde bude ta kalafune vidět stačí opět otřít hadříkem navlhčeným lihem. Kalafuna je při teplotách nížších než se používají při letování ( ty jsou obvykle větší než 200 stC) naprosto neagresivní, po očištění lihem nezůstanou žádné stopy, efekt lepidla se neprojevuje (je příliš křehká). Lze to používat i na stabilizování šroubových spojů (místo speciálních tmelů/lepidel do závitů).

      Rotok kalafuny v lihu používají radioamatéři na potírání plošných spojů před letováním pro zlepšení kvality letování a po letování se spoje potírají tímto roztokem taky proti oxidaci vzdušným kyslíkem.

      m

      0 0
      • zdenek  

        To by mohlo fungovat. Jen pro pobavení dodám, že jsem se zamlada setkal s nápadem natírat kalafunou v lihu ráfky, aby líp brzdily :-)

        0 0
    • peet  

      osvěčil se obyčejný sanitární transparentní silikon . Stačí tenkým filmem namazat rámovou trubku i sedlovku a nechat zaschnout. Po dotažení drží jak přilepený . Výhoda je že se sikon potom dá zase lehce odstranit jak z trubky tak ze sedlovky .

      0 0
      • mirek33  

        To zní dobře. Podle zkušeností které mám ze silikonovým tmelem, by to mohlo být lepší než mnou vyzkoušený roztok kalafuny v lihu. V nejbližší možné příležitosti to vyzkouším mirek33

        0 0
    • yetti  

      Vyzkousel bych obycejny lak na vlasy. Je to takovy hodne setrny lepidlo :-) Ja to pouzivam na gripy, ktery se mi porad protacely a funguje to skvele. IMHO drive se to pouzivalo u motokrosovejch masin na rafky, aby se neprotocil plast :-)

      0 0
    • Andy1971  

      ja som mal tiez problem s ritchey wcs ze liezla do ramu, ale kupil som taky roztok od firmy CEYS stalo to 150.-sk v Baumaxe, je to urcene na sroby aby sa neuvolnovali, tym som potrel celu cast sedlovky co je vnutri v rame, a utiahol obimku s citom max 5NM(urcene pre Ritchey komponenty) a odvtedy mam pokoj. odporucam, je to lepsie ako smirglovat…

      0 0
    • honza.hk1  

      já jsem dostal radu když jsem kupoval rám a karbon sedlovku, že dobré je jemným šmirglem trochu zdrsnit vnitřek rámu a případně jen lehounce přetáhnout i sedlovku. Ještě je pak funkční vložit proužek šmirglu brusnou plochou k rámu a pak zatáhnout.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.