Light Bicycle – DT Swiss 350, Sapim Cx Ray, pláště
Vs.
Equator – DT Swiss 350, Sapim Race, pláště
Máte nějáke zkušenosti s kvalitou a funkčností?
Obojí jsou levná karbonová kola, ale nemůžu se rozhodnout, váš typ a zkušenosti?
Light Bicycle – DT Swiss 350, Sapim Cx Ray, pláště
Vs.
Equator – DT Swiss 350, Sapim Race, pláště
Máte nějáke zkušenosti s kvalitou a funkčností?
Obojí jsou levná karbonová kola, ale nemůžu se rozhodnout, váš typ a zkušenosti?
A to ses fakt nemohl zeptat ve vlákně LB a Nextie?.....
Zajímá mě ta anketa
A kolik dalších vláken a anket ještě bude? Jednoznačně LB. Ráfky jsou ověřené a LB je schopné nabídnout i 3 roky záruku. Navíc dráty CX-Ray tomu dost pomůžou. Ale opravdu chceš pláště? Nějak nevím, proč chtít vysoké plášťové karbony. Leda by to bylo disková verze, ale i tak…
Píšeš jako by vysoké plášťové byly něco jiného jež nízké plášťové…
Pokud nejezdí 2× za rok na týden do Alp, tak bych se vůbec nebál problemu vysokých teplot při brždění. A jinou nevýhodu podle mě plášťová verze nemá, nebo jo? Tím spíš když by vozil bezduše kde je i nižší tlak.
Tak vysoký karbonový ráfek je určitě něco jiného než nízký hliníkový. Pokud chce vozit bezduše kvůli pohodlí, tak se to nějak neslučuje s vysoký extra tuhým ráfkem. Patky budou trpět nazouváním a při defektu si je dost možná slušně poškodí. Váha ráfků nic extra a většinou jsou dražší než galuskové.
Galuskové ráfky jsou levnější, odolnější a lehčí. Nalepit galdu na pásku je otázka 10 minut a s šířkou galusek 25–27mm se mu dostane dost pohodlí a slušných jízdních vlastností.
Asi si nerozumíme. Slovo „vysoký“ jsi tady použil ty, nikoliv zadavatel, který to nijak neupřesnil. Mě tedy zajímá jestli, když už jsi proti karbonovýmu ráfku pro plášť, jsi jen proti vysokému, nebo i nízkému. Hliník sem vůbec nikdo netahal :)
Myslím že debata nízký tlak X vysoký tuhý ráfek je něco úplně jiného a vůbec sem nepatří, a navíc s tebou nesouhlasím. Koukni se na trendy na MTB i ROAD, karbonový ráfky vozí všichni (výška dle potřeby), nicméně tlaky klesají, pneu jsou širší. Tahle kombinace je rozhodně lepší na pohodlí a zároveň zachovává lepší manévrovatelnost (odezvu na řízení) než měkký ráfek s tvrdým pláštěm (samozřejmě vše je relativní). Sagan, Tony Martin – oba nedávno začali jezdit bezdušové pláště na vysokých karbonech i na MS a jiných významných závodech. Možná je za tím jen marketing, ale nemyslím že Tony by chtěl ohrozit svůj výsledek na MS v časovce.....
„patky budou trpět“ – můžeš to rozvést? Kolikrát nazouváš plášť aby patka při nazouvání „trpěla“? Já teda nevím jak na silnici, mám zkušenosti s karbonovým ráfkem jen na MTB a nemyslím si že by zásadně utrpěl ani při defektu, byť samozřejmě vždy je to o konkrétním defektu a smůle. Jasně, na MTB je bytelnější, ale na silnici zas nejedeš terénem.
Váha ráfků – ano, pláštové jsou těžší, ale zase jsou lehčí pláště než galusky, takže ve výsledku je ten rozdíl celkem malý.
Proč vysoký? Protože Equator nabízí ráfky 38mm a víc…A na ty se tady zadavatel ptá. Ale má v tom trochu hokej, neboť Eqautor nemá náboje DT 350.
Když jsem měl naposledy defekt na pláštích, tak než jsem zastavil, tak jsem si celkem slušně oj*bal jednu stranu. Sice nejezdíš v terénu, ale on ten afsalt je celkem tvrdej a hrubej. A když jsem viděl, jak to brousí hliník, tak nechci domýšlet co se stane karbonu :) Pláště jsem sundával tak 4–5× za sezonu a hlavně nové Tufa byla celkem porod nasadit. Ulomil jsem 2 montpáky, než se zadařilo…
Rozdíl na setu kol pláště X galuska je tak 200g na set ve prospěch galusek.
Rozdíl pláště X galuska je tak 100g na set. Plášť Conti GP4000 SII 25mm má cca 215g, k tomu latex duše 50g to máš cca 265g. Galuska Conti Sprinter má v 25mm asi 310g. Rozdíl 90g na set ve prospěch pláštů. Váhu lepidla a pásky nepočítám. To se navzájem vyruší. A teď, když budeš chtít bezduše, tak to máš 2 vrstvy pásky, tubuless pláště (kromě Schwalbe) váží mezi 250–300g + 30g mlíka. A váhově si za galuskama :)
Na galuskách 25–27mm můžeš tak s přehledem vozit tlaky kolem 5–6 barů. I cena galusek se dost srovnatelná s tubeless. Ty lepší pláště stojí 1000–1500Kč + mlíko, ventilky, pásky. Takže ani cenově to není proti galdám žádná sláva. A jako bonus se ti plášť může při defektu vyzout z ráfku.
Ja si teda myslim, ze bezduse a galusky jsou vcelku srovnatelny systemy co do pohodli, bezpeci a drobny rozdil je jen ve vetsi vaze cele soustavy u bezdusi/plastu kvuli tezsimu rafku. Jezdim oboji.
Nasazovani plastu s dusemi i bezdusemi zvladam vetsinou rukou aniz bych potreboval montpaku. Nasazovani galusky na lepidlo je taky docela v pohode. U obojiho zalezi na kombinaci rafku/plaste/galusky a vyvozovat z toho, ze ten ci onen system je na nic se moc neda. Kazdopadne na siroke galuskove i plastove rafky se nasazuje obuti lepe.
Proc se pouzivaji sirsi plaste? Nemyslim, ze je to primarne kvuli karbon rafkum, ale proto, ze konecne nekdo exaktne zmeril, ze uzke jedou hur. Ze jsou mene pohodlne se vedelo. Samozrejme to plati pouze pro kvalitni obuti s vysokym tpi idealne v kombinaci s lehkou ci latexovou dusi nebo uplne bez ni.
To, ze vysoke rafky jsou mene pohodlne je znama vec a drobne se to da korigovat mensim mnozstvim dratu ve vypletu a hodne korigovat prave sirsim obutim.
Souhlasím…+1
Jen s dovolením dodám důležité a zde na B-F poměrně opomíjené/zaměňované:
Vše výše zmíně je nejen (snad už konečně) obecně známým faktem v závodní cyklistice, ale navíc velmi snadno ověřitelným i snaživými amatzéry ve „větrném tunelu“. Minimálně mnoho triatlonistů tam pravdielně testuje.
A teď ještě pár slov k výše uvedeným bodům – reálně maněřené rozdíly jsou větší tak malé, že nemá zásadní význam se jimi zabývat, protože pro výsledek závody jsou důležitější jiné vlastnosti soustavy. Namátkou možnost krátké jízdy na prázdné galusce v silniční cyklistice, stabilita galusky (nežvýkání) na dráze při tlacích 10+ bar, opravitelnost defektů v triatlonovém závodě u plášťů atp.
Prave ze ty rozdily jsou naposto minimalni, presne jak pises. V realu je dulezitejsi posed, prilba, obleceni. Viz https://www.bike-forum.cz/…iky-atd.html#… a vubec cele to vlakno.
Jj, je to tak. Dohady, jestli má menší valivý a aero odpor 27mm „allround“ galuska nebo 22mm časovkářský plášť, jsou vlastně úsměvné a zbytečně odvádějí pozornost od důležitějších věcí. Ale když ono nás to dohadování zřejmě víc baví.
Odkazované vlákno samo pečlivě sleduji a děkuji za něj všem přispěvatelům.
Psal jsem to hlavně proto, že se (zejména zde na B-F) velmi často zaměňuje vztah šířky a aero odporu u galusek a plášťů a přitom je u obou variant obutí opačný: širší galuska = menší aerodynamický odpor, zatímco širší plášť = větší aerodynamický odpor.
Velmi zajímavé. Rád bych se více vzdělal v bodu 4, ten je pro mě trochu zarážející oproti bodu 3. Nemáš odkaz na nějaké měřené srovnání, prosím?
Podívám se, ale myslím, že byl i zde na B-F.
Překvapuje mě, že tě překvapuje bod 4 – ten je přitom úplně intuitivní: s rostoucí čelní plochou lineárně roste odpor.
Mnohem méně intuitivní je právě vztah šířky a odporu u galusek, kde s rostoucí šířkou součinitel odporu vzduchu klesá a dokonce rychleji, než roste čelní plocha. Když už to máme experimentálně ověřené, jak to tak bývá, umíme to jako fyzici i logicky zdůvodnit – Cx klesá kvůli omezování turbulentního proudění na přechodu galda-ráfek.
U plastu to neni tak uplne jednoznacne. Dulezity je take prave prechod mezi patkou plaste a rafkem.
Ano, je. Ale ukazuje se, že zatímco s šířkou ráfku Cx klesá, s šířkou pláště v nejlepším případě stagnuje (respektive, narůst kompenzuje širší ráfek) a většinou roste. Přechod plášť – ráfek vliv samo má, ale proti situaci u gald marginální. Zjednodušeně se dá říci, že nejlepší je úzká guma na širokém a vysokém ráfku (pomiňme kompromisní jízdní vlastnosti), ale ostatní varianty mají Cx téměř identické s výjimkou opravdu širokého pláště na úzkém nízkém ráfku, kde Cx roste do nebes.
Problému přechodu plášť ráfek se věnoval Bontrager, dělá pláště se speciálně tvarovanou patkou, tak aby přechod byl absolutně hladký. Kolik to přinese v reálu a jestli to dokonale nefunguje jen sněkterými jejich koly nevím.
Vím o tom, a bohužel to nefunguje.
tak trochu jsem to čekal.
ad 2) na to, že pláště mají vždy menší valivý odpor než galusky si přišel jak????
Že by čtením? Například testů (je tu o nich separátní vlákno), ale i specifikací výrobců (viz třeba Continental).
tak to dovol, abych se zasmál
vlastně už ani nevím, kdo mě poslední dobou tak pobavil
proč asi všichni závodí na galuskách, he?
možná snad raději místo čtení jezdit na kole, zkusit si to, co myslíš?
Zasmat se muze tak akorat on tobe, zkus si ty valive odpory dohledat, treba tubeless a tubular verze stejnych plastu.
zajisté, pláště mají menší valivý odpor než galusky…, oni všichni závodníci na galuskách nevědí o co přichází, jo, jo
tak jako pár expertů na B-F nebavil ani Jarda Štercl, to se musí nechat
ps.: jo a nebavíme se o dušových a bezdušových pláštích, ale o pláštích a galuskách… jen tak mimochodem
To, ze nechapes, ze valivy odpor je jednou z vlastnosti plaste, ktera nemusi byt tou nejdulezitejsi pro volbu galuska/plast, s tim nic nenadelam. Odkazy na mereni ti hkledat nebudu, protoze to stejne zase obkecas hromadou nicnerikajich kecu.
Vsichni urcite nezavodi na galuskach. A jak uz tu nekdo psal (pokud jsi to cetl), tak ty rozdily jsou naprosto minimalni a od urcitych rychlosti zcela marginalni vuci odporu vzduchu. Nevim, co jsi chtel svym vykrikem dokazat, snad jen ze dute nadoby nejvice duni.
je mi úplně putna co tu kdo psal, protože reaguji na konkrétní příspěvek, který tvrdí to co tvrdí, pokud kritizuji něčí názor, neznamená to, že automaticky kritizuji i názory ostatních – to za prvé
na galuskách závodí většina (a dobře ví, proč to dělá), to že možná tu a tam někdo závodí na pláštích na věci nic nemění a mám na mysli samozřejmě výkonnostní kategorie, kde je to relevantní – to za druhé
nekřičím, reaguji – to za třetí
jezdím a najezdil jsem toho podstatně víc než ty, takže ty duté nádoby si nech raději pro někoho jiného nebo pro sebe, děkuji
Trepifajxl 7.2.2019 14:14 proč asi všichni závodí na galuskách, he?
Trepifajxl 7.2.2019 15:54 na galuskách závodí většina
Jak se zrovna hodi do kramu, co? Pokud budes reagovat jen na z kontextu vytrzene informace, bude to stale jen tupe duneni. Samozrejme prechod od vecne argumentace k osobnim utokum je vzdy snazsi. Tak si dal reaguj jak chces, myslim, ze jsi se uz takhle krasne odkopal.
Mimochodem nezapomen si priste nalepit galusku po celem obvodu. Uz o tobe koluji v cyklistickych kruzich legendy.
první s osobním útokem si začal ty, trotle
nevím sice, kdy jsem měl galusku nenalepenou po celém obvodu, to se ti pravděpodobně jen něco zase popletlo v hlavě, ale upřímně, i s nenalepenou galuskou toho zvládnu víc než někdo, kdo je schopnej objet leda výletním tempem rovinku kolem Poděbrad a už si myslí, že sežral všechnu cyklistickou moudrost
Myslím, že zrovna jecnak není typickým výletníkem od Poděbrad… ;-)
Když jede do Poděbrad tak ano.
Když jede nějaký brevet, jako třeba letos pojede Paris–Brest–Paris, tak to už není úplně klasický výletník na kafe do Poděbrad :)))
P-B-P predchazi brevety 200, 300, 400, 600, 1000km ktere je treba objet rok pred p-b-p a znovu ten samy rok kdy se p-b-p jede.
To já přece vím, je potřeba se samozřejmě kvalifikovat. Ale přišlo mi zbytečné to zdlouhavě rozepisovat, když už se letos zase konečně jede ten PBP.
tak tím spíš proč se do mě naváží a píše hned apriori něco o dutém sudu
já píšu svůj názor na sdělení, že pláště mají vždy nižší valivý odpor atd., píšu to někomu jinému a je to můj názor, tak co se o to stará a proč hned uráží?
Kapesnicek?
Vyhráls, stačí?
Chce opakovat ceremoniál…
Divil by ses, kolik lidí ve WT jezdí časovky na pláštích, právě kvůli valivému odporu, první s tím víc začal snad Tony Martin. I v triatlonu už spousta lidí jezdí pláště a ti jsou schopní řešit každý ušetřený watt. V silničním závodě je pro galusky pořád výhoda o něco nižší bezpečnosti a o něco vyšší bezpečnost v případě defektu. Ale i tam se začínají pomalu prosazovat bezdušáky
Takový krásný materiál na flame a tím posledním odstavcem jsi to tak zkazil
No, ono by to i bez něj asi nebylo slavné. Data jsou běžně dostupná již mnoho let, výsledky jsou v zásadě konzistentní napříč testery a s výjimkou poklesu odporu s šířkou galusek vše odpovídá intuitivnímu lidskému odhadu. Tam se obávám, že mnoho prostoru pro flame není. Zvlášť, když si každý zájemce může za pár (tisíc) € vše sám snadno přeměřit v tunelu.
hm, z mého příspěvku vidím polovinu.
ještě jsem měl připomínku k bodu jedna. Vím, kam míříš, ale tak, jak je formulován je podle mě nesmysl.
Přečetl jsem si jedničku po sobě ještě jednou a zřejmě mi uniká souvislost. Připadá mi, že jsem realitu popsal přesně. Co se ti nezdá?
Problém vidím v tom, co je myšleno stejným tlakem?
nezdá se mi to, že za prvé asi nikdo, kdo se v tom vice orientuje nefouká různě široké pláště na stejný tlak, tudíž v tomto směru je tvrzení dle bodu jedna nepoužitelné.
příklad dva pláště 23 a 28mm, předpokládejme, že po zvaženi všech okolností je optimální tlak pro 23mm plášť 8 bar, bude mít 28 mm plášť na 8 barech nižší valivý odpor? pokud ano bude tomu tak i na reálné silnici?
příklad 2. stejné pláště, ale tlak optimální pro 28mm, řekněme 5 barů. tady bych neváhal ani chvíli, 23mm bude těžce podhuštěna.
Oba příklady splňují bod jedna. Myslím, že příklady jsou v reálném rozsahu, nepouštěl jsem se do extrému 25mm vs. sva palce.
To co píšeš, je vzásadě rozumné, nikoliv však zobecnitelné. Jediný obecně platný vztah pro tlak a šířku pláště/galusky je u hladkého povrchu ten mnou zmiňovaný. Nic jiného obecně neplatí.
Takže znovu, ještě jendou, to co, píšeš jsou praktickým pozorováním odvozené speciální případy vztahu tlaku, šířky, podmínek atp. Nelze je ovšem nijak dovodit z obecného postulátu. A to je zásadní. Mnoho lidí dělá závěry, které jim intuitivně připadají rozumné, byť příčinná souvislost tam zjevně chybí.
F = p × S
Kdo si vzpomene na tuto rovnici ze základní školy, nemůže polemizovat o stejném tlaku v rozdílně objemných pláštích.
Rozveď smysl svého příspěvku, nebo si ho vyložím tak, že podle tebe nelze nafoukat různě široké pláště na stejný tlak.
Při stejném tlaku je užší* guma „měkčí“ než širší*.
*užší, širší – méně objemná, objemnější
vykašli se na data, sedni na kolo a projeď se na galuskách a pak na pláštích a pak sem napiš dojmy
Děkuji za tip, na obojím jsem par desítek tisíc km najel. Ale jako fyzik můžu říct i bez toho, že dojmy jsou vždy tím nejméně zajímavým údajem. Bohužel.
dobrá, tak jinak, proč tedy na galuskách jezdí naprostá většina závodníků vyšší než hobby úrovně?
anebo když tedy pro teby dojmy nejsou zajímavým údajem, protože jsou pro tebe, jakožto fyzika, relevantní čísla (pojmy, teoretické hodnoty)…
…pak ovšem jako fyzik jistě znáš divergentní řady a jistě mi dáš za pravdu, že součet všech přirozených čísel v poslouposti 1+2+3+4 + 5 atd. je –1/12 anebo že z infinitní posloupnosti +1 – 1 + 1 – 1 atd., ti prostým rozzávorkováním dostanu libovolný výsledek mezi 0 a 1… tolik k těm dojmům a pojmům, zde ale můžeš s klidným svědomím hodit matfyz za hlavu a oddat se realitě, ona kdyby ta teoretická čísla měla něco do sebe tak na galuskách nikdo nejezdí, ovšem v praxi je to naopak
Kdybys býval četl co jsem psal nahoře, všiml by sis, že explicitně zmiňuji, že finální výběr mnohdy probíhá na základě úplně jiných kritérií, než je valivý a aerodynamický odpor. V silničních závodech je právě tím důvodem možnost jet po omezenou dobu na prázdné galdě, než dorazí servisní auto. Svého času k tomu byla někde i publikována statistika, jasně ukazjící výhodnost tohoto kroku – vzhledem k počtu defektů je lepší jet s větším odporem (protože se jedná pochopitelně o jednotky wattů) a šetřit na času řešení defektu.
Jak jistě víš, třeba Tony Martin neopoměl téměř žádnou příležitost, aby nezmínil vyšší valivý i aerodynamický odpor galusek proti plášťům a – vědom si rizika s řešením defektu – risknul na nejedné časovce start právě na plaštích. Nakonec, nejsi úplně mladík a jistě si pamatuješ časovky druhé poloviny 80. let a experimetování s plášti, většinou 18 mm vepředu a 21 vzadu.
K druhé části Tvého příspěvku – promiň, ale plést si aritmetiku (učivo prvního stupně základní školy) s matematikou je nonsens, ale plést si ji s fyzikou je už hodně ujeté. Obecně bych doporučil, nejen Tobě, v těchto exaktních vědách se držet co nejvíce při zemi, pokud možno na opravdu pevné půdě. Jinak to působí v nejlepším případě úsměvně, což je dost škoda.
aritmetiku si rozhodně nepletu a uvedl jsem to záměrně, kdo pochopil ten pochopil a kdo nepochopil, ten nepochopil, s tím já nic nenadělám,jen si prosím nemysli, že seš jediný fyzik, resp. jediný, kdo umí zacházet s čísly
ale abych se vrátil do cyklistické reality, tak galusky se rozhodně nejezdí jen proto, že na nich lze pokračovat než přijede servisí auto, těch výhod je tolik, že kdybys to, co zde píšeš, nepřednesl na bike-fóru, ale někde v reálu mezi SKUTEČNÝMI cyklisty, tak se to všechno ještě hodinu řehní a má tě za plašáka
nic osobního, jen popis reality
i když, co je to realita, viď?
Pominu-li vhodnost tvého vyjadřování a dojem o tvé inteligenci který to zanechává, můžeš tedy prosím zmínit ty výhody galusek, které popisuješ (pokud nemáš vlastní zkušenost, určitě máš možnost se zeptat právě těch cyklistů kteří ji mají)? Celkem by mě to zajímalo.
proč mám rozebírat to, co je mezi cyklisty notoricky známé? ještě tak v nějaké obecné diskusi budiž, ale na bike-foru? neměli by tu být cyklisté…?
nezahazuj se, podrž si raději dojem o mé inteligenci a užívej si plášťů dle libosti, mají totiž nižší valivý odpor…
Dlouho jsem váhal, zda se k tomu mám vyjadřovat nebo ne…
Ty jsi pravděpodobně slyšel před 30 lety na tréninku od svého trenéra, že opravdoví závodníci jezdí na galuskách. Toto bereš jako dogma (stejně jako Tví kamarádi cyklisté) a nemáš potřebu si dohledávat nové informace, které nebyly před třiceti lety ještě známé.
Pro většinu lidí zde na fóru jsou ale pro volbu obutí daleko jiné podmínky než pro profíka, který v případě defektu dostane nové galusky. Spousta lidí totiž řeší i opravitelnost při defektu na vyjížďce pro dojezd domů a opravitelnost pro další používání. Tyto vlastnosti jsou pro ně důležitější než ušetřených pár wattů nebo gramů. Je pro ně také důležité si uvědomit i cenové nároky jednotlivých řešení v případě defektu.
Profíkovi je to jedno a jediné co ho zajímá jsou vlastnosti při extrémních podmínkách. Jak sedí galuska na ráfku, jestli jej podrží v zatáčce, co se stane když chytí nějakou díru a jak daleko a jak bezpečně na případném defektu dojede. Zbytek jej nezajímá, to za něj řeší jiní.
Ty jsi si zvolil jako nejlepší řešení tenké lehké galusky s velkým tlakem. Jiný si zvolí pláště s duší, protože se mu líbí jednoduchost opravy na vyjížďce. No a ten třetí rád zkouší nové věci a jde cestou bezduší a vozí širší pláště při nižším tlaku.
Ano, takto ty rozdíly v druhé části vidím já… Z tohoto důvodu vozím pláště a na silnici i klasické duše…
před 40. lety a nejen od trenéra, jezdilo se jen na galuskách a kdo měl pláště, byl za plašáka, tak to prostě bylo, tečka
jistě, pláště se mohly za tu dobu vyvinout k lepšímu, ale stejný proces analogicky potkal galusky a nyní jsou jako by dva světy:
první je zde na B-F, kde se děsně řeší výhody plášťů
druhý je tam venku, kde když se sejdu s cyklisty co jezdí, závodí, tak všichni nadále na galuskách
upřímně ta realita je mi bližší a nemyslím si, že se tolik lidí ve reálu mýlí
na druhou stranu z toho logicky plyne fakt, proč o tom vlastně tedy debatuji tady – ano, toto neobhájím, prostě občas sem píšu z nudy, když sedím v práci na prdeli, chabá výmluva, já vím
Souhlasím s tím, že se vyvíjejí směsi a tento přínos ve vývoji má vliv na chování galusek i plášťů. V podstatě bych řekl, že tento vliv bude u obou typů obutí stejný, přeci jenom galusky i pláště vyrábějí stejní výrobci a zlepšení aplikují na oba typy obutí. Trochu mimo běžný standard je Tufo, které díky spojení duše a kordu galusky jde svou vlastní cestou.
Uznávám, že v oblasti duší uvnitř galusek se také vývoj nezastavil (latexové duše), nicméně tento vývoj je opět následován i u plášťové varianty.
Největší technologický skok v této oblasti vidím v úplné absenci duše.
Tufo je takový hybrid, umožňuje použití tmelu pro opravu po defektu, ale zase neumožňuje galusku rozpárat a zalepit duši. To je věc, která se mi na tom nelíbí, v případě trochu většího defektu je to na vyhození. Bezdušový plášť se dá opravit (knot, podlepit) a může sloužit dále. A stále je to jednodušší než párat galusku a lepit její duši.
to mi povídej, za mých žákovských let to bylo navíc ještě umocněné tím, že galusky prostě byly nedostatkovým zbožím a to i v oddílech, takže lepší kriterky „Varšavy“ se páraly a šily, v podstatě jsem dorost strávil se šídlem v ruce
jinak na silničních pláštích jsem už hodně dlouho nejel, takže tam nemám úplně aktuální srovnání, ale zrovna loni jsem přešel na MTB z plášťů taky na galusky a jsem více než spokojený (tedy je fakt, že na MTB jezdím málo, ale i tak)
a co se týká těch bezduší, na MTB mě to přímo exponenciálně sralo, teď mám klid a na silnici by mě docela zajímala bezpečnost po defektu – to je dotaz
proč, třeba proto že se na to někdo ptá (a ty jsi zdá se jediný kdo to může zodpovědět, protože stejný názor tu nikdo jiný momentálně nehájí)? zřejmě se ptá někdo kdo není cyklista nebo to pro něj notoricky známé není…
Tady se s dovolením vyjádřím. Dojmy sice nejsou zajímavý číslo, ALE. Pokud mám lepší dojem z jízdy na galuskách a to i za předpokladu, že čísla hovoří proti nim, budu mít z jízdy větší radost a víc si ji užiji. Na rozdíl od případu, kdy sice jedu na rychlejších pláštích, ale nemám z toho ten správný pocit,pořád o tom přemýšlím a místo užívání si jízdy řeším kok*tiny. Takže oni ty dojmy jsou dost podstatná věc…
Tak :)
Pokud mam mluvit za sebe, musim rict, ze to v jakem jsem rozpolozeni ma rozhodne vetsi vliv na moji vykonnost, nez jestli jedu na plastich, nebo galuskach. Nemam samozrejme oboji na stejnych zapletech a co se tyka silnicareni, tak jsem zacatecnik, ale z nejakeho subjektivniho duvodu mi prijde, ze na galuskach ma kolo prijemnejsi vlastnosti. A to na silnici jezdim rychlostma, ktere by tu zajiste vetsina kovanych silnicaru oznacila jako kompenzaci. Presto mi i v zatackach, kde se pohybuju tezce pod hranici schopnosti plaste/galusky ty galdy prijdou prijemnejsi. A to nejen treba Corsy, ale i Gatorskiny, na ktere hodne lidi plive, ze jsou to nepohodlne zahradni hadice a nejedou.
Pro mě je také rozpoložení hodně důležité. Když vím, že mám pod sebou kola, co jsou proti klasickému silničnímu defektu víceméně imunní, tak jsem dost v pohodě. Silniční bezduše jezdím pátým rokem a nikdy jsem neřešil defekt. Kdysi při kontrole plášťů jsem si všiml, že už zadní jezdím místy na plátnu a přesto jsem nikdy nemusel nic dofukovat a vždy dojel v pohodě domů. Při sundání a projetí rukou jsem našel uvnitř několik zasekaných kamínků, co by na klasice s duší a nebo galdou znamenalo opravu na švihu a nebo doma. Díky tmelu jsem to ani nezaznamenal. Najeto několik desítek tisíc a mohu říct, že mi na silnici už nic jiného nesmí.
V tomto se mi líbí Giant. U lepších silničních kol nedávají v balení ke kolu vůbec duše, ale rovnou tmel. Palec nahoru…
Co jsi vozil za bezdusove pneu? Prijde mi, ze nabidka je stale relativne mizerna. Uvidime co ted GP5000. Jestli se z nich stane etalon.
U silnicek s kotoucema tu volbu bezdusi naprosto chapu. Pokud ma clovek rafkovky a chce vyssi rafek, co nevazi nesmysl, musi do carbonu a tam uplne plasti do patek neverim :)
Donedávna jsem vozil jsem pouze Schwalbe One. Před rokem jsem koupil nového Propela a s ním pláště Giant Gavia TLR. Za mě velká spokojenost. Váha, nájezd, vlastnosti https://www.giant-bicycles.com/cz/gavia-race-0
Ještě před pár lety bych s Tebou býval plně souhlasil, ale už tomu tak není.
Zaprvé připomenu, že rozdíly ve valivém odporu a aerodynamice jsou na hranici chyby měření a když do reality všedního dne započítáme pravděpodobně o něco málo nižší hmotnost obutých galuskových kol proti ekvivalentním plášťovým, dostaneme se na rozíl okolo jednoho watu při ±35 km/h průměru (a možná taky jen na půl wattu). Což je naprosto nedůležitý rozdíl a nikdo soudný si na jeho zádkladě nebude vybírat mezi galuskami a plášti.
A za druhé se vrátím k pocitům. Mám několik párů závodních FIS obřaček a úplně přesně znám jejich vlastnosti a vhodnost pro konkrétní podmínky/trať. Respektive jsem o tom byl donedávna přesvědčen. Až se mě na Stohu trenér jedné naší moc šikovné závodnice při diskusi o materiálu zeptal, jak to vím, že jsou zrovna dnes vhodnější lyže A než lyže B. Jak přesně to mám prokázané měřením fotobuňkou? Tak jsem srazil paty a pochopil, že vím prd. Protože, zcela správně o vhodnosti lyží nerozhoduje, na kterých se mi lépe jede, ale jen a pouze konzistentně dosahované časy. A tak je to se vším. To, že se Ti na jednom typu obutí pojede hůř neznamená, že to nebude rychlejší a/nebo bezečnější. Pocity opravdu velmi často klamou.
Pokud nemáš sportovní ambice, vypadá to, že by ses mohl řídit jen těmi pocity, ale i tak je lepší vybírat pokud možno objektivně.
Kdybych chtěl, tak jsou schopni mi tam dát naby DT.
Už nic, je to zodpovězeno níže…
Čerstvé info mluví o tom, že Equator je vyprodaný a další kusy budou až za měsíc :))) Až dopluje loď z Číny
Ano přemýšlím o bezduších
V čem pomohou CX-Ray? Nechceš to rozvést?
CX-Ray jsou lehčí a jdou více našponovat, takže výplet může být tužší.
Jdou „nasponovat“ stejne jako jine kovane. Vyhoda je spis ve vaze a aerodynamice, byt oboji je marginalni.
CX-Ray (4,3g) jsou kované aero dráty. Mají vysokou pevnost a můžeš je bez obav napnout na 120–130Kg bez toho, aby se to podepsalo na životnosti. Tím se zvýší tuhost výpletu. V kombinaci s vysokým ráfkem ti výrazně zlepší aerodynamiku a přitom jsou o dost lehčí než Race (5,7g). Mají i mnohem delší životnost. Race vydrží cca 850 000 cyklů, ale CX-Ray kolem 3 000 000 cyklů.
Diky, mám je na současných kolech a spokojenost a teď budou i na novych LB ráfcích, tak jsem se chtěl dozvědět něco nového :)
Nic lepšího v současnosti není :) od DT tomu konkuruje Aerolite. Trochu s odstupem je jako levnější náhrada Cn Spoke Aero 424. Má to hodně podobné vlastnosti ale za 1/3 ceny.
Co Pillar Wing/PSR X-TRA?
PSR X-TRA 1422 nebo 1420 jsou taky slušný dráty. Ale přijde mě, že jsou trochu měkčí než Cn Spoke 424 a jsou dražší.
Dík
Ale ta záruka se moc nevyplatí, když budu muset platit náklady na dopravu a ty nejsou zrovna malé.:-D
Spousta lidi proste jen jezdi a nema naladu resit nejake srani kolem, tak zvoli klasiku plast + duse. Oproti galusce mas snazsi opravdu defektu na vyjizdce a nemas zadne srani s lepidlem nebo tmelem. Taky je to to co znaji a nevedi treba o moznosti opravy defektu galusky tmelem.
Porovnáváš ale kola nestejné cenové kategorie, ne? U LB máš spoustu možností ráfku, straight pull dráty, TLR patky…
Dotaz, pokud vím, tak Equator nemá kola na nábojích DT 350. Všechny by měla být na Powerway R13. Cena cca 15tisíc. LB tě vyjde dráž, nezapomeň, že se ti cena zvedne o 25% kvůli clu a dph.
Jsou schopni dát tam DT 350 staly by 23k. Doprava u LB je 155USD 3500kc přes TPD včetně DPH a cla.
TIP