• blacks1

    Narazil jsem uz nekolikrat na inzeraty typu prodam

    karbonovy MTB ram typu mrx a podobne, nebudu zde psat jestli je to origo nebo ne

    ale

    podobne typy se ve velkem mnozstvi objevuji na alibabe za

    hodne zajimave ceny jiz od 150 babek + posta, ktera neni nejlevnejsi

    (ale mam moznost pres znameho to sem dostat skoro gratis, jelikoz sem taha kontejnery s elektronikou kazdy mesic )

    Ma smysl vubec o takovy ram se zajimat, nebo jsou to vyhozene penize ?

    Stejne se v dnesni dobe vsechno vyrabi v cine.

    na svem kolecku uz jsem vybral RB CRR, koutkem oka vyhlizim Duratec, ale proc bych se nezeptal zkusenejsich

    Anketa: Ma smysl levny carbon z ciny ?

    ANO
    44x
    73%
    NE
    6x
    10%
    10x
    17%
    0 0
    • Volf  

      říct obecně že něco z Číny je šrot je stejné jako říct, že něco z Česka je šrot. Dokud ten rám neuvidíš a nezvážíš, tak stejně nic nepoznáš. Na druhou stranu je dnes zpracování karbonu natolik zjednodušené / nemluvím o TOP výrobcích /, že na kole pokud ten rám nebude křivý nic moc nepoznáš ani nezkazíš. A taky se klidně může stát, že je to rám, na který se jen později nalepí zvučné jméno tradičního či ,, kultovního ,, výrobce a tím jeho cena užitné vlastnosti stoupnou do hvězdných výšek. Na druhou stranu to může být rám, který lepí nějaká Asiatka někde v chatrči bez elektriky, protože ji na pryskyřicový rám ani nepotřebuje. Kdo ví. Myslím si, že ale spíše půjde o nějakou formu varianty č. 1.

      0 0
      • ememem  

        docela nesuhlasim. ja osobne bych od karbonu okrem par zavedenych firiem o ktorych je zname ze karbon technologiu maju zvladnutu (ak ju rovno sami nevyvinuli cize napr. trek, giant, spesl a pod. )a beru to vazne bych dal ruky prec. dovodom je to ze pri tejto technologii je 1000× vacsia pravdepodobnost nejakeho nepodarku (navyse neskor prakticky nezistitelneho) ako pri oceli resp. hliniku. to ze niekde v azii vyrabaju karbon veci pre eu a us firmy ktore to len onalepkuju je vec druha.

        0 0
        • Sharka1  

          No, nevim, co by se na karbonu dalo tak moc zkazit?? Zvladnuti technologie vidim spis v tom, ze ram ma vyvazene vlastnosti tlumeni/tuhos­t/vaha. Levnejsi karbony trpi hlavne tim, ze nejsou tak tuhe a lehke, jako top modely. Jinak co se bezpecnosti tyce, nemyslim, ze by tam byly nejake zasadni problemy.

          0 0
          • kubad  

            otázka je kolik je tam carbonu :-)

            osobně bych s těmato rámama měl dost problém a po nettu najdeš dost fotek

            0 0
          • ememem  

            co by sa dalo skazit? vsetko, 1000× viac ako zvarani ramu z lesenarskych trubiek. kukni kvoli predstave trebars sem

            0 0
            • Hornet  

              tak tak

              0 0
            • Volf  

              No sice ukazuješ odkaz na nějaký TOP, ale stále se zde spíše mluví o tom, jestli to náhodou nefunguje tak, jak s díky na auta. Padají z jednoho pásu do rozdílných krabic a jmenují se originální díly a kvalitativně shodné díly. Rozdíl v kvalitě žádný, v ceně výrazný. Pokud si vezmeš obrovský nástup karbonu / a to pře cca4 roky se prorokovalo, že bude exkluzivitou srovnatelný s titanem /, tak si myslím, že spíše došlo k tomu, že se snížily požadované parametry, protože prostě praxe ukázala, že kompozit je stabilní, pevný a i v té ,, nejnižší ,, kvalitě je dostatečný na rámy kol. Pak musíš vzít v potaz, že se nebavíme o vidlicích, což je úplně jiný level materiálu, ale o normálních rámech na normální kola. Já si myslím, že se význam křížení a různých dalších ,, vychytávek ,, dá považovat pouze za marketingový tah výrobců a i ta nejobyčejnější trubka z laminátu / skelná tkanina a epoxidová pryskyřice / bude vyhovovat. Prostě to nebude v rovině 3 x zeslabovaného rámu z hliníku, ale z nezeslabovaného hliníku. Váhový nárůstek je vyvážen předimenzováním stě­ny.

              0 0
              • Hornet  

                Zrovna klasicky laminat(sklo+e­poxy), by som s kvalitnym karbonom neporovnaval…ked ho dostatocne predimenzujes, tak vydrzi, ale jazdne vlastnosti, vaha, vydrz, pevnost, pruznost, budu niekde mimo.

                0 0
                • Volf  

                  To byl jenom příklad a reakce na to o čem se bavíme, respektive to co říkám já. Že dnes je karbon natolik zvládnutý, že se spodních patrech nabídky jsou minimalizované nároky na kvalifikaci lidí, kteří to vyrábějí. Stále chci věřit tomu, že rám který pochází z renomované značky kola, je zárukou kvality, ale nikdy se nedozvíš, jestli není ze stejného hnízda, jako ten, který se zde řeší. a když vezmeš v potaz, jak šla cena karbonových / kompozitových / rámů dolů, tak to dává velký prostor těmto spekulacím. A na závěr ještě to, že je opravdu potřeba rozlišovat ,, pure ,, karbon a různé kompozitové výrobky, kde je podíl skelného vlákna a podobně. Je jen s podivem, že u blbé lyžařské hole se dočteš kolik procent tam je karbonu, ale u rámu kola jsem to snad ještě neviděl.

                  0 0
                  • Hornet  

                    Ja tym renomovanym znackam verim, a neznamy karbon nechcem, mozem si vybrat, tak si vyberiem :-) aj ked bude drahsi.

                    0 0
                    • Volf  

                      Souhlas, ale s podmínkou, že to kupuješ s nějakou zárukou původu, autorizovaný prodejce nebo tak něco, protože jestli už někdo umí uplácat v kuchyni rám, tak polepy zvládne ještě jednodušeji.

                      0 0
                      • Hornet  

                        Joo, to uz je samozrejmost, roznych falzifikatov je veru dost a treba si na to davat dobry pozor.

                        0 0
                  • DAVID CBT  

                    mozna dam spatny priklad ,ale je to tak.kamaradova manzelka maka v balirnach a expedice ovoce zelenina,a funguje to tam tak ze napr. bedny jablek ze spanelska procisti omyji… a roztridi -po 3 kusech do Tesca,2 kusy Mark a Spencer 3ks billa,4kusy Lidl atd atd stejna kvalita rozdilna kvantita,za rozdilny peniz,takze ten kdo kupuje v Bille atd… jablka stim ze ji kvalitni protoze jsou drahe tak je na omylu,protoze konzumuje stejne kvalitni a levne jako jsou z Lidlu:-))))

                    0 0
              • ememem  

                moze byt ale ja proste tym sikmookym neverim nic, ani len to ze dychaju vzduch. prisiel som raz s nimi pracovne do styku a su to najvascie kurvy a odrbavaci pod slnkom. konkurovat im mozu jedine indovia. volakde sa tu ohenda preberali carbonove fake riaditka ritchey(pricom to uz brand ktoremu by clovek aj mohol verit je) a napriek tomu sa stalo co sa stalo, cize verit nemozes dnes asi nicomu nicmenej aspon u par znaciek je ta pravdepodobnost ze kupis bullshit mala. a kedze technologicka narocnost pri karbone je znacna a moznosti na odrbavanie resp. odflaknutie(mi­nimalne v porovnani s kovmi) este vacsia ja od takychto no name davam ruky prec aj keby hned vyrabali pre najkay zavedeny brand.(vid. prikald tych riaditiek ritchety)

                0 0
                • Volf  

                  To máš blbý, protože chodit nahatý v těchto mrazech nemůže být žádný med:-)

                  0 0
          • kafac  

            Zkazit se toho da bohuzel hodne…

            Nicmene netvrdim ze nemuzou delat dobry ramy.

            0 0
          • WASDxD  

            Dá se toho zkazit spoustu :) Hlavně levnější karbony mají nekvalitní vlákna, takže při větší zátěži to nevydrží a prostě prdnou pod prdelí :)

            0 0
        • pepino  

          Krutor teda nee? http://www.krutor.cz/…t_krutor.jpg

          0 0
        • Mr.Duck  

          No že třeba zrovna ten spešl dělá merida, a tušim že zrovna na thaiwanu, nevim teda jestli i s-works, ale rozhodně bych na tom přehnaně nelpěl )

          0 0
          • ememem  

            nejde o to kto a kde to robi ale ako to robi a vtom asi bude rozdiel medzi nejakym trebars aj azijskym brandom a nejakym cinskym bazmegom.

            0 0
    • bradek  

      Já nějak nechápu proč pro běžné ježdění brát vůbec karbon, jak rám, tak ostatní komponenty, připadá mi, že možná kromě nějaké diskutabilní úspoře na váze tam jiné vyhody nejsou, ale nevím, taky se rád poučím od zkušenějších. Jinak můj Durateček už se vyrábí :-).

      http://www.ivelo.cz/…hlinik-dalsi

      0 0
      • fousek  

        Karbon je vyborrnej na zimaka, proste nezrezne v tom vidim hlavni vyhodu

        0 0
        • Volf  

          A hlavně je to dnes už taková konfekce, že je levnější na výrobu a hlavně je míň náročný na kvalifikaci těch, co ten rám dělají. A pro ortodoxní pryskyřičáky jen řeknu, že nemluvím o TOP karbonových výrobcích. Ono když si seženeš tkaninu / často je to skelné vlákno / a epoxid, tak uděláš doma trubku, která nebude o nic míň pevná než ta tovární. Bude asi těžší, ale půjde to udělat i doma v kuchyni. Tam ale hliníkovou, ocelovou nebo titanovou trubku neuděláš, kdyby jsi se na kousky rozkrájel.

          0 0
          • mr.antik  

            Tady je takovej zjednodušenej postup…

            http://www.bicycling.com/…61–0,00.html

            0 0
          • DaSnail  

            doma v kuchyni urobíš aj celý rám…

            0 0
          • kafac  

            Tak jak jsi to popsal to zni opravdu jednoduse. Bohuzel skutecnost je naprosto jina, navic ze skelneho vlakna carbon neudelas ;)

            0 0
            • karliner  

              Ze skelného vlákna sice karbon neuděláš, ale Volf má pravdu v tom, že karbonový rám si bez vážnějších potíží můžeš vyrobit doma, třeba i v kuchyni, na rozdíl od ocelového neřkuli titanového.

              0 0
              • kafac  

                V kuchyni sice ne, ale v garazi jsem se ocelovejch trubek naohybal a nasvaroval dost. Doma muzes vyrobit letadlo nebo treba atomovou bombu, ale asi to kvalitativne bude trosku jinde…

                Kde vezmes formu na tem ram?

                0 0
                • Vilém  

                  Vsak nemusis do formy. Koukni nekde jak to delal Brano Meres nebo Carbonmike. Samo do formy je to jednodussi.

                  0 0
                  • kafac  

                    Abych ti pravdu rekl, tak me to zase moc jednoduchy neprijde, a co se tyce vysledku tak myslim ze i ten nejlevnejsi ram od chinanu delany do formy na tom bude lepe. Ta fligna s paskou je sice vcelku dobra, ale forma je forma…

                    0 0
                    • pepino  

                      jak už jsem psal výš http://www.krutor.cz/…rutor/cz.htm

                      vydrželo to i závody

                      0 0
                      • kafac  

                        Pokud tohle beres jako dukaz toho ze to zvladne kazdej doma v kuchyni, tak jsme narod abnormalne sikovnejch lidi, a druha vec je kolik ten ram vazil

                        0 0
                    • Zdyn  

                      Ono to neni tak jednoduche. Kazda technologie ma +i- Napriklad pri vyrobe v negativni forme se hure zajistuje rovnomerna tloustka steny. Napriklad jsem videl zadni vidlici z Treka, kde v rezu byla na jedne strane sila sotva 0,5mm a na druhe zase pres 2mm.

                      0 0
                      • kafac  

                        Ne vzdy se vsecko povede. Nicmene si porad myslim ze ramy od Treka budou kvalitnejsi jak 99% ramu udelanych doma v kuchyni ;)

                        0 0
                        • Zdyn  

                          No ja netvrdim, ze ram v kuchyni udelany je lepsi, ale rikam, ze kazda technologie ma vyhody i nevyhody a vyroba ramu do formy nemusi byt nejlepsi ze vsech. jeji hlavni vyhoda oproti ostatnim je ve snizeni nakladu pri seriove vyrobe a snadna reprodukovatelnost vysledku.

                          0 0
                      • JakeF  

                        Myslim, že tyhle asymetrie v zadní stavbě jsou dělaný schválně, neni to výrobní chyba.

                        0 0
                        • Zdyn  

                          To ne. kdyz je stavba asymetricka, byva silnejsi cely prurez. Navic V tomto pripade by zesileni bylo nesmyslne umistene to zaprve a za druhe na tomtez modelu, ale jinem ramu byla pri rezu sila steny opet ruzna, ale v jinych mistech.

                          0 0
                      • Kedarr  

                        ale ono to má svůj důvod, že takhle ty stěny na zadní mají takovou tlouštku..Trek se pravě chlubí největší přesností..:)když o tom nic nevíš tak radši nic nepiš..:)

                        0 0
                        • Zdyn  

                          Zeptam se takto: kolik jsi videl napr. rozrezanych ramu? Vyse pisu, ze toto urcite neni zamer, protoze i u dvou naprosto stejnych ramu pri rezu ve stejnem miste mely oba rozlozeni ruzne tloustky jinak. knkretne jeden mel silu cca 0,5mm na strane u prevodniku a druhy zase na horni strane vidlice.

                          0 0
                          • kubad  

                            otázka je jestli ty rámy neřezali protože to byly zmetky?

                            0 0
                            • Zdyn  

                              Ne byly to ramy normalne z prodeje.

                              0 0
                              • kubad  

                                oki – pak taky nechápu, ale asi mají spočíté kolik tam může být a kolik ne

                                0 0
                • karliner  

                  Jak psali jiní – myslel jsem zrovna Carbonmike a Braňa Mereše, ale určo jich je víc. To svařování oceli jde dělat v garáži, o tom žádná, kvalitu domácího karbonu se neodvažuji posuzovat, ale nelze jim upřít, že vypadají skvěle :-)

                  0 0
      • Sharka1  

        Mno, a co vlastnosti karbonu v oblasti pruzeni a tlumeni?? Jezdim karbonaka uz 5 let, a oproti hline teda neskutecnej skok… Rozdil na vaze je skoro zanedbatelnej (nektery plechovky jsou i mozna lehci nez nejakej obyc karbon), nicmene co se pohodli tyce, jednoznacne vitezi karbon. Pro HT je to ale myslim nejlepsi volba, a na „bezne jezdeni“ dokonce staci i nejakej obycejnejsi, kterej treba nema takovy vlastnosti tuhostni, jako top modely renomovanych znacek.

        0 0
        • JakeF  

          :-) To nevíš, že ty obyčejnější dělaj v továrnách velkejch značek, jen na ně lepí svoje nálepky? :-)

          0 0
          • mates555  

            tak tak…třeba trek se dělá v továrně giantu…:-)

            0 0
            • JakeF  

              Kdyby to věděl Armstrong… Ale dávaj Treku jen starý modely, proto taky v laboratorních testech vycházely jiný průhyby :-).

              0 0
              • mates555  

                hehe…:-)

                tak předpokládm,že si zadává trek veškerou dokumentaci svoji a a giant je v tom celkem nevině…:-)

                0 0
                • JakeF  

                  Jakože fakt u Giantu, jo? Ale tak zrovna carbec od Giantu je super, tak to je docela logický snížení nákladů. Mi začíná bejt skoro líto, že jsem nevzal tu 9.7čku, ty RL kola mi stejně přijdou na výměnu, pokud nepomůže pořádný dotažení výpletu…

                  0 0
                  • mates555  

                    nevim jak co a nevim jak teď…ale v roce 2008 bylo to tak.. http://www.flickr.com/ http://allanti.com/…de-pg328.htm

                    0 0
                    • JakeF  

                      Pořád tam neni, kde se dělaj ty 9.7čky a 9.8čky… že se OCLV Red dělá v USA jsem si myslel i bez toho.

                      0 0
                      • mates555  

                        nevim o tom víc než je na fotkách a v tom odkazu…

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tak na fotkách je jen montáž, ne výroba rámů. A v odkazu neni specifikovaný ani který rámy ani jestli to bylo nebo pořád je.

                          0 0
                          • mates555  

                            nevim…samotnýho by mě zajímalo kdyby to někdo upřesnil…

                            0 0
                          • vysmátej bajker  

                            myslím Trek Madona 4.5 2010

                            0 0
                            • JakeF  

                              Na těch fotkách? Ale tam je pořád jen montáž, ne výroba, mě by zajímalo, kde se ty TCT Carbon rámy vyráběj a kdo to s nima dělá v továrně. Jestli si vzpomenu, tak se na to zeptám, až budu v Praze. Přecijen, měl bych o Treku asi něco vědět :-D.

                              0 0
                          • mates555  

                            tak tady píšou že red a black v usa … je možný že zbytek v giantu …

                            takže Armstrong může být vklidu…:-)

                            0 0
                            • JakeF  

                              Takže TCT na Taiwanu, OCLV ve Wisconsinu USA. Tak jsem si to myslel taky. Napovídalo by tomu u rozdělení bajkovejch rámů, tam je TCT i Black a má s White skoro stejnou cenu, takže to budou nejspíš téměř totožný rámy. A myslim, že kdyby se ty TCT dělaly na Taiwanu u Giantu, tak to je pořád dobrá varianta, protože co vim, tak Giant ten carbon umí dobře…

                              0 0
                              • Bla9801  

                                Nejdůležitější je vývoj rámu, v USA má Trek 25inženýrů jen na vývoj carbonu a carbon rámů. Výroba na Taiwanu je kvalitní a udělaj Ti tam co si poručíš (dle technologií jednotlivejch firem). Samozřejmě malý firmy bez vlastního vývoje maj nějakou sériovku na který se lepěj jen samolepy. Spešl třeba nemá vlastní vývoj carbonu a dělá to pro ně externí firma (a rámy maj super). Do carbonu z číny bych nešel, může bej dobrej a nebo taky nemusí… lepší kvalitní dural, než průměrnej carbon.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Já Treku věřim :-). To tu řikám celou dobu, že radši rám od firmy s vývojem, než od někoho, kdo si nalepí nálepky na rám, kterej byl vytvořenej sice okopírovánim lepších modelů, ale v něčem ošizenej, aby se snížily výrobní náklady. A s poslední větou souhlas taky, i když jen z pohledu závodů. Přítelkyni bych klidně nějakej levnej carbon dal, počítám, že bude o dost pohodlnější a ona na tom nebude tak prasit, aby ho někde zlomila.

                                  0 0
                                  • Bla9801  

                                    Soulasím, kvalitní značka je zárukou kvalitní funkce rámu a hlavně spolehlivosti. Už jezdíš na novým treku?? Zajímaly by mě vlastnosti novejch pneu XR1– budou asi pekelně rychlý… Zajímá mě jak vedou stopu a držej v zatáčkách.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Zatim jsem je nezkoušel v terénu. Ale do horších podmínek budu dávat Racing Ralphy, na sucho počítám, že budou ty XR1 super, hlavně ta verze Team Issue má i hodně pěknou váhu.

                                      0 0
                                  • Hornet  

                                    Tak zrovna priatelke by som neznamy karbon nedaval…zrejme ju nemas rad.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Na ježdění hlavně po silnicích? Věřim tomu, že levnej karbonovej rám se nerozpadne v první díře v silnici a že bude o dost pohodlnější, než hliník. A nějakou tuhost ona se svou vahou a stylem ježdění neřeší…

                                      0 0
            • Bla9801  

              Trek vyrábí top modely z OCLV v USA a na Taiwanu se dělaj levnější modely z materiálu TCT

              0 0
            • Rychlej turista  

              Kde pečou tohle? Řekl bych, že je prověřena dostatečně :-)

              0 0
        • bradek  

          Takže top modely renomovaných značek jsou tuhé ? To mi pak ale nejde dohromady s tím výborným pružením a tlumením. :-)

          0 0
          • JakeF  

            Tužší jsou zdaleka. Tipoval bych, že u těch špičkovejch rámů to pružení nebude tak žhavý, navíc taky je rozdíl pružení čeho, když pruží zadní stavba, tak to přispěje hodně pohodlí a nezkazí tolik „rychlost“ rámu, pokud bude rám málo tuhej u středový osy, tak se to projeví víc na rychlosti, než na pohodlí.

            0 0
            • Sharka1  

              prave, jsem rikala, ze maji mnohem lepsi pomer tuhost/pruzeni… Levny karbony se vetsinou zvejkaj, ty lepsi uz to maji osetrene – tuhost v zaberu pri zachovanym tlumeni razu

              0 0
            • fousek  

              No a ted si vem jak fungujou fully:-)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Blbě, tam se hýbe všechno a karbon na nich už nic nezachrání :-)

                0 0
                • fousek  

                  Na dobrym fullu se hejbe jen to co ma, stupne volnosti tam nejsou reseny spletanim vlaken karbonu (kterej navic jen pruzi) ale cepama, ktery umoznujou zpravidla jen jeden. Vyzkousej treba Nomada od Santa Cruz, ja sem na nicem tuzsim do boku nejel.

                  Jakef: Jj, tak by to melo fungovat, proto se moc Cr-Mo a Ti celoper nevidi, protoze oboje dost pruzi a pro fulla je to naprd. Tam ma pruzit a tlumit jen vidlice a zadni stavba a to jen v jednom smeru.

                  0 0
              • JakeF  

                Super tuhej rám a pružení jenom vidlí a tlumičem? Blokovaný lockem nebo jinejma kurvítkama, podle mě bez problémů. Akorát na fulla ve slušný váze a závodní geometrii nemám…

                0 0
          • Bla9801  

            Nejvetsi vyhoda carbonu je ta, ze se z nej da vyrobit vyrobek presne tech vlastnosti co vyrobce potrebuje(je to samozřejmě o prachách na vývoj..).

            Tzn. ve směrech kde je nutná tuhost, nebo pevnost je vlaken vice a jsou kladený tak aby se tuhost zvýšila, naopak tam kde je třeba aby rám pružil, tak je konstrukce řešena způsobem, který to umožňuje (např. profilace trubek, nebo počet vláken a jejich směr). Docela dobrej příklad je Pells se systémem Medium Tail- dobrá boční tuhost, minimální kroucení rámu do stran při záběru a skvělé tlumící schopnosti.

            Tohle u duralu možný není.

            0 0
            • Bla9801  

              Problém levnýho karbonu může bejt ten, že carbon je dost náchylnej na přesnou výrobu. V případě, že na jednotlivý vlákna vedle sebe bude různej tlak, tak se může stát, že to vlákno praskne a pak nastává lavinovej efekt- na okolní vlákna je vyvíjenej větší tlak a může rám (třeba ve sjezdu)

              prasknout…

              0 0
            • bradek  

              Jo, díky, to zni rozumně. A jsou nějaké výhody i u ostatních komponentů ? Sedlovka, řídítka, rohy atd. ?

              0 0
              • Rychlej turista  

                Sedlovka. Samozřejmě dostatečně vysunutá. Pobírá nepřetržité drobné otřesy, které huntují páteř. A samozřejmě vidlice, pokud někdo jezdí na pevné.

                0 0
                • bradek  

                  Díky, já vozím odpruženou USE SX a v tomhle směru spokojenost, je sice trochu těžší, ale za to pohodlí mi to stojí a pobere i větší nárazy, problémy s houpáním nemám, dá se šroubem zespoda nastavit tuhost. Ale třeba někdy ten váš karbon vyzkouším :-).

                  http://www.use1.com/…sx/index.php

                  0 0
              • McBlacky  

                i řidítka jsou hodně znát

                0 0
                • vikicek  

                  hm, já třeba nepoznal

                  0 0
                • black.horse  

                  já to poznal, karbonový jsou mnohem tužší než ALU :-)

                  0 0
                  • vikicek  

                    Tak to asi záleží na váze, já mám 73kg. Ani poměrně levný obyč ALU se podemnou nekroutily.

                    0 0
                  • ememem  

                    fakt? moc to nekoresponduje s materialovymi charakteristikami. alebo inak – ak su porovnatelnych rozmerov tak to nemoze byt pravda.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      podle tebe nemůže, ale je to tak. Třeba silniční WCS se kroutí jako had Al a carbon se nehne. U bajků můžu srovnat jen jiný značky, ale answer hyperlite Al, amoeba Al+carbon, nějaký lehčí Pells Al, modolo Al, a jiný další se kroutily víc než ted co mám EC70. Hliník totiž v záběru rukama za řidítka má větší flexi, ale podměty od podkladu zdaleka tak netlumí

                      0 0
                      • ememem  

                        ked vychadzam iba z materialov tak ak si to dobre pamatam tak hlinik ma E 69 GPa a taky ten „standartny“ karbon cca 30 GPa takze ak zoberiem pre jednoduchost rovne rajdy rovnakej dlzky a rovnakeho prierezu (aspon priblizne co sa hrubky steny tyka) tak by hlinik ani nahodou nemal mat pri zabere vacsiu flexiu ako carbon ale prave naopak. je fakt ze to do znacnej miery moze byt rozdielne a ovlyvnene tym aky „karbon“ to je takze je aj mozne ze je to v nejakom konkretnom pripade ako hovoris ale zas to bude vacsinou na ukor prirastku hmotnosti kvoli vselijakym vlaknam a pod.

                        inak par cisiel dozadu boli v bikemagazine porovnania al a corbon variantov viacerych bikov (genius, epic a este zopar). v pomere tuhost/hmotnost boli samozrejme vitazi z karbonu, v celkovej tuhosti sa ale nechytali.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          sice tomu nerozumím jako ty a nechce se mi googlovat, ale základní chybu máš v tlouštce stěny. Mi neříkej, že jsi si toho nevšiml, nebo jsi karbon rodla nebo sedlovku neměl nikdy v ruce.

                          carbony mají stěnu minimálně 3× tlustší

                          0 0
                        • Zdyn  

                          No je to trochu jinak. Modul pruznosti ale slitin je cca 72GPa, ale samotne uhlikove vlakno (i nizsi tridy)ma E cca 300Gpa. vysledny kompozit jej ma sice samozrejmne nizsi, ale i tak. A hlavne je dulezita predevsim tzv. Merna pevnost, coz je pevnost vztazena na hustotu. proto je dulezite porovnavat dve trubky stejnych parametru jako pevnost, vaha a ne rozmeru. A karbon rodla muhou pri stejne vaze byt daleko tuzsi a pevnejsi nez Al. A zkus si udelat Alu rodla s vahou cca 70g. ty se budou kroutit jak svina a pevnost nebude nic moc.

                          0 0
                          • ememem  

                            to mcblacky & zdyn:

                            trocha som to napisal asi nejasne resp. nepresne.

                            vo vseobecnosti jestli porovnas 2 trubky identickeho rozmeru(prierezu) a rovnako ich zatazis povedzme na ohyb a kazda bude z ineho materialu tak sa najmenej prehne ta ktora ma najvacsi modul pruznosti.

                            jestli by ale mali namiesto identickych rozmerov(prierezu) rovnaku hmotnost tak tam by bol karbon zrejme ze vitaz kedze jeho pomer objemovej hmotnosti (hustoty) k modulu pruznosti je vyrazne lepsi ako u Al.

                            takze hej, ked maju rajdy z karbonu jak pises aj 3× vacsiu hrubku steny ako Al tak budu porovnatelne tuhe, mozno aj tuhsie ale hlavne este pri tom budu stale lahsie.

                            0 0
                          • ememem  

                            co sa toho E carbonu tyka tak som vychadzal z toho co som si tak nejak pamatal, trocha som si to este teraz pozrel a nejaky som z toho zmateny.

                            u standartnych tzv. fabrickych carbon vlakien sa furt udava okolo 30 GPa.

                            Carbon Fiber Reinforced Plastic uz je 100 GPa(asi primes nejakych zivic alebo epoxidov, neviem presne) a carbon fiber heated az okolo okolo 500 GPa.

                            nicmenej sa uz asi nejedna o vlakna samotne ale o nejaku hotovu formu resp. vyrobok coz by ovsem z hladiska vyslednych vlastnosti vyrobku mohlo byt jedno. cimz by sa ale takyto karbon stal z hladiska tu uvazovanych mechanickych vlastnosti radovo lepsi jak vsetko ostane az v neskutocnej miere.(otazka je cena, neviem)

                            potom by ale nemohla byt pravda to co sa tvrdi jak skvele pohlcuje vibracie a je pohodlny lebo takyto material (E=500GPa) by nemal absolutne nijaku pruznost a taktiez by bol asi dost znacne tuhsi ako hlinikovy ram(vseobecne sa tiez tvrdi opak a niektore testy napr. biekmagzin to potvrdzuju.)

                            mimochodom ako je to v takomto pripade s taznostou carbonu?

                            nejaky som z toho zmateny.

                            0 0
          • Kedarr  

            třeba Trek dokaže u svých modelů s technologií OCLV udělat rám hodně tuhej ale taky pohodlnej,protože nepoužívá technologii monokok, ale dokáže vytvořit každou trubku tak aby co nejlépe vynikala v daných vlastnostech..takže například strukturu vláken v zadní stavbě je v každě části jiná..a třeba jenom šířka zadní vidlice u kotouče je širší než pravá strana a tak pod..prostě inženýři v Treku vědí co dělají..a funguje to..je to opravdu diametrální rozdíl oproti jiným rámům..:)

            0 0
      • drusus  

        Karbon nepraska vo zvaroch :)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Lsdenski  

      rám na obrázku vlevo mi přijde mnohem estetičtější a propracovanější…

      0 0
    • gargamel  

      V těhle vláknech se řešil levnej karbon a psal tam i někdo s praktickou zkušeností:

      1

      2

      0 0
      • Flinker  

        Z velkym zaujmom som sa pozrel na pitvu tej lacnej karbonovej vidlice z ebay, na ktorej mam asi uz 1000 km a presne sa potvrdil moj predpoklad – tej vidlici aboslutne nic nieje!

        Jedine co sa da vytknut je nizsia kvalita povrchovej urovne a duralovych patiek, ale konstrukcne je naprosto v poriadku.

        Ja som si ju vyskusal pred namotovanim tak ze som ju vzoprel medzi dve dreva, na koncoch, a postavil som sa na stred a prepruzoval som. Vidlica sa ledva pohla, proste bez problemov.

        Tak som ju namontoval a spokojne jazdim. Zakladatel vlakna do nej nemohol dost expander na hlavove zlozenie, tak usudil ze je nekvalitna, ja som kupil ram aj vidlicu spolu s hlavovym a expanderom a vsetko krasne pasovalo.

        Dufam ze sa najde este jeden podobny blazon a rozreze aj ram, nech sa pozrieme co je vlastne vnutri :-)

        0 0
    • kenny  

      za tu cenu, proč to nezkusit. Potom nám tady poreferuješ…

      0 0
    • Vilém  

      Taky mas na te alibabe psano, ze minimalni odber 10ks, takze kdyz prdne, tak nemusis mit strach, ze nebude na cem jezdit:)

      0 0
    • Honzyn  

      Osobne bych po takovem ramu nesahl.V Cine nebo na Taiwanu se delaji skoro vsechny ramy(i S-Works nebo GF Superfly..),ale ramy bez polepu?Netrval bych na tzv.renomovane znacce,ale aspon nejake znacce.I kdyz z fotek techto bezejmennych ramu poznavam ramy i znamych znacek:-)Radsi bych bral za tu cenu dural. ram RB,Duratec..

      0 0
    • Flinker  

      Ja jeden taky karbon vozim, je to cestak, a v celku OK. Ale kupoval som ho len tak zo zvedavosti, a ukazalo sa ze je to celkom schopny cestak, pohodlny. Momentalne mi k plnej spokojnosti sluzi ako nehrdzavejuci zimak :-)

      0 0
    • DiRTYB  

      Na alibaba*com su večinou manufacturer neodpovedajú na otázky kolko stoji 1 ram ale kupim 10ks, je tam forum na ktorom pisal tipek ze kupil 300ks 16Gb USB a prišli mu prázdne škatule. Dosť ludi kupuje cez ebay tam to je poistene+nezabudat na clo u mna na 8600sk 2400sk clo

      Inak 3K carbon oproti 12k je o nieco krajsi, keby som znovu kupoval asi bi som uz pozeral po neakom UD spracovani

      http://forums.roadbikereview.com/showthread.php…

      http://forums.roadbikereview.com/showthread.php…

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      POkud seženeš nějakej rám navíc, tak bych si ho klidně vzal.. Za 150 babek je to ok :) :D Kdyžtak mě kontaktuj:)

      0 0
    • pustipav  

      Ahoj, jsem opacneho nazoru (narozdil od vetsiny co tu psala, jak jsem zbezne prohledl). Myslim, ze hlavni nevyhodou je, ze nikde nemas napsane jak je to vyrobene – vrstvy, pleteni.. Zatimco u znacek mas toto zarucene. Z tohoto duvodu bych levny karbon nebral. Rozdil tisicu u karbonu od napr spesla a toho nebude jen znackou. Nejde mi o to, kde se to vyrabi, ale o to, jake jsou tomu garantovane vlastnosti. Myslim, ze tim roste pravdepodobnost, ze se to nekde ve sjezdu rozlame. Taky unava hraje roli..nikde se nedoctes, jak je ta trubka silna… Osobne bych do toho nesel, radeji osvedceny hlinik se zarukou kvality, nez toto…znas to, z hovna bic neupletes:)

      0 0
      • Sharka1  

        No, nevim, ale standartne se ke znackovym ramum nedodava kompletni vykres, abys mel „jistotu“, ze ta trubka je tu a tam dostatecne silna… Navic, jak bys to chtel poznat? Namodelovat si to pomoci FEM??? :-)) Jako takhle, levnych ramu se prodavaji kvanta, navic, jak uz bylo zmineno vyse, z jedne fabriky lezou kola ruznych renomovanych znacek, a vsechno made in Thaiwan… A ze by byla nejaka vysoka umrtnost techto ramu – jeste jsem nevidela jediny pripad, sama jezdim uz 5 let dalo by se rict neco podobneho (Axman) a na to, jak dostal v prubehu zavodnich sezon „zahulit“, je ten ram naprosto OK…

        0 0
        • frederick  

          Jsem rád, že tu nekdo zmínil Axmana. Kdyz se totiz podivate na ram z Ebay, resp. chiny, tak jsou uplne stejny…akorat ma polep AXMAN. A ted mi reknete, kde je pravda a co je dobry a co ne! (to same u MRX!!!)

          0 0
          • Sharka1  

            Vzdyt rikam, vsechno je z jedny fabriky :-) Jen Axman ma hezky nalepky pod lakem :-)))

            0 0
          • McBlacky  

            tak už taky uplynul nějaký pátek, že. Před 2–3 lety se noname carbon sehnat nedal a před 5ti bylo carbonový HT ještě poměrně rarita.

            dneska je to už jinde pochopitelně.

            0 0
        • pustipav  

          No, asi s tebou nebudu v par vecech souhlasit. Tak napriklad zaruka na ram – kdyz koupis tento za 150 dolaru, tak jak na nej uplatnis zaruku, resp kde? Zavolas Cinanum?:)

          Taky by me zajimalo, jakym zpusobem urcujes, ze ram je po 5 letech OK… to bych si nedovolil rict ani o kvalitnim hlinikovym ramu, ze bude po 5 letech OK (+kdyz na nem jeste zavodis). Unavu materialu nezastavis, takze to, ze se sice porad hezky leskne, z nej nedela ram, kterej je tak spolehlivej, jak z tveho popisu vyzniva. Podivej se na stranky FSA – na sve karbonove vyrobky davaji 2 roky zivotnosti, coz je asi celkem adekvatni..Ono celkove tvrdit, ze je neco na kole OK po 5 letech, je podle me nesmysl, a tim vetsi, kdyz se na tom kole zavodi… At chces nebo ne, kolo je dneska spotrebni zbozi, 2 roky jezdeni a bye bye..tim netvrdim, ze ty veci nemuzes pouzivat i 5 let – sam tak jezdim svoje kolo, ale clovek pak musi pocitat s tim, ze to uz ma neco za sebou a nebyt pak zaskocenej tim, ze tu a tam neco holt praskne :)

          0 0
          • frederick  

            Já nerikam, ze to vydrží 5 let pouzivani. Jen jsem tim chtel demonstrovat, že kdyz das nekam nálepky, delaji z toho hned vsichni kvalitu od dane firmy, ale ze se da sehnat to samy, bez nalepek, za polovicni cenu…Samozrejme, záruky na ram a dalsi vyrobky, to je super, ale taky se ti muze stat, ze mas zaruku a oni ti ji neuznaji! Co budes delat pak? Budes na tom uplne stejne!

            0 0
            • frederick  

              koukám ze to nebylo na me…no neva:D

              0 0
              • pustipav  

                Nebylo, neva, stejne si myslim, ze kupovat nejaky no-name, nebo cheap karbon je proste reseni nereseni…Vem si kola od SUP, PELLs, porovnej s ostatnim znackama… Nekde to musi byt orvane:) Nechce se mi verit tomu, ze nalepkou je ten ram nekolikanasobne drazsi. Muzu se vsak mylit:)

                0 0
                • JakeF  

                  O to jsou ty rámy míň tuhý nebo míň vydrží. Marketing tomu řiká zvýšení pohodlí a snížení váhy :-).

                  0 0
                • fousek  

                  Ono staci porovnat ceny tech samejch modelu venku a tady a je jasny co se kde da orvat, v Cechach se da orvat nejvic zakaznik, kdyz se to podpori radnou marketingovou masirkou

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    jj, mediální masáž, ta funguje dobře. Až tak, že na véčka už nemůžu sehnat ani kola a kotoučovky chtějí lidé i na kolo, s nímž ve městě jezdí do školy.

                    0 0
                    • karliner  

                      Já bych řekl, že to je spíš pokrok :-)

                      Náhradní díly na parní stroje se už taky dost blbě shání :-)))

                      0 0
                    • ememem  

                      a sa im cudujes? to neni masaz ale pokrok, uz proste takmer vsetci prisli na to ze je to takmer po kazdej stranke lepsie riesenie. ja som ich hodil aj na takeho pozliepaneho shita s ktorym chodim na pivo a necham ho stat pred krcmou a s ktorym aj jazdim na valcoch.

                      0 0
                      • DaSnail  

                        ja som ich hodil aj na…

                        jasná masáž ;o)

                        0 0
                      • Rychlej turista  

                        Nedivím se jim, masáž prostě funguje a puntík. To ale neznamená, že kvůli tomu budu pořizovat něco, co nepotřebuji a ani nechci. Jen mi to komplikuje život, ale to je můj problém.

                        0 0
                        • ememem  

                          sak ja si robim napoly srandu ale pripusti ze su ludia co nemozu vecka ani citit tak ako ty kotuce a neni to masazou ale presvedcenim ako napr. ja.

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Třeba bych je i na plečku dal, tam by pro mě nějaký smysl měly, ale když vidím, jak mě výrobci do nich nutí, tak jsem se prostě zasekl a přes to vlak nejede :-D

                            0 0
                            • ememem  

                              hej, hej, to mas potom tazke, asi tak jak ja s elektronikou v aute alebo biopotravinami :-)

                              0 0
            • ememem  

              furt nechapete(napr. este sharka) rozdiel mezdi cinskym alebo taieanskym bazmegom a brandom vyrobenym v azii.

              ak je to tak jak tvrdite tak mi prosim povedz kde sa da zohnat garantovany ram epic bez polepov za polovicnu sumu, hned ho kupim a mas proviziu. kde bol vyrobeny je mi jedno.

              0 0
              • Bla9801  

                Taky bych ji par vzal :-)

                0 0
              • Sharka1  

                No, nevim, jestli Axman, o kterym se tu bavim, je brand vyrobeny v asii, spis to bude asi ten asijsky bazmeg, ne?? A uz vubec netvrdim, ze se da sehnat kvalitni ram zname znacky bez nalepek za polovicni cenu… Jen rikam, ze se clovek tech „bazmegu“ nemusi stitit…

                0 0
          • Sharka1  

            Zaruka na nej samozrejme neni, ale za 150$ co bys taky chtel, ze?? To ze muj ram je po 5ti letech „OK“ myslim to, ze neni prasklej, a ze toho uz vydrzel celkem dost. Unava materialu tam samo je a uz na nem taky zavodit nebudu, jen rikam, ze se clovek levnyho karbonu nemusi bat v tom ohledu, ze to rozstipe v prvnim sjezdu… I kdyz se to samozrejme stat muze, a stejne tak muze prasknout i treba s-works… Jak rikas, kolo je spotrebni zbozi, tak proc apriori neco zavrhovat, kdyz stejne po max dvou letech je to zraly na vymenu :-)

            0 0
            • pustipav  

              No praveze bych od toho moc nechtel… a to je prave spatne si myslim. Myslim si, ze od ramu bys mela cekat neco vic nez „no v nejhorsim to praskne, vzdyt to stoji jak dvoje novy boty“… Netvrdim, ze se to nemuze stat u cannonu, spesla treka… ale alespon je za tim nekdo, kdo tomu garantuje urcity vlastnosti…A ono do budoucna, urcite se najde nekdo snaz kdo koupi po par letech jetyho neco osvedcenyho se znackou, nez noname buhvikdotoupek..si myslim:)

              0 0
              • Sharka1  

                Mas pravdu, od znamych znacek muzes cekat garanci kvality zpracovani a vlastnosti… Ja jen chtela rict, ze i kdyz od noname ramu nemuzes cekat buhvi co, mam s nima dobrou zkusenost.

                0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • jIrI___  

      Za ty prachy bych do toho šel. Nálepky uděláš v reklamce a hned je máš „značkový“ rám :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • McBlacky  

      vzhledem k tomu, že praskaj i top rámy /s-works například/ tak bych se noname nebál na řekněme 2–3 roky ježdění. Pak už bych to radši zahodil. což koresponduje s cenou

      0 0
    • destr  

      Za ty prachy bych to testnul…až je budeš brát, tak mi dej vědět :-)

      0 0
      • McBlacky  

        taky bych jednu silnici bral :)

        0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Mno pokud se tady opravdu sejde víc zájemců, tak bych se snad taky připojil :-)

        0 0
        • frederick  

          mám doma mtb 18 palcak i se sedlovkou…kdo chce. Ozvete se.

          0 0
          • JakeF  

            Asi nemá čepy na véčka, co? Plánuju přestavit mýho Authora přítelkyni na menší rám. A 18ka by byla ideál, to bych to moh mít s delšim představcem na zimu :-).

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • frederick  

      http://www.bike-forum.cz/bazar.html :D:D:D:D:D:D

      Polepený od hlavy az k pate, ale jinak je to porad to stejny;)

      0 0
    • JakeF  

      Kolik by to tak vycházelo na cenu v korunách po všech daních apod? Možná by to za ty peníze stálo aspoň vyzkoušet. Pokud by byla rozumná cena, tak bych do toho možná šel taky.

      0 0
      • frederick  

        tolik, co jsem ti nabidl:D

        0 0
      • blacks1  

        jednoduche pocty, u levnejsiho ramu 6922 korun vc. posty, a pokud te zachyti celni sprava tak 20 %DPH + 6% Clo, pak ti to poslou celnici

        u drazsiho 7001 a opet dph

        samozrejme pri odberu jednoho kusu

        bral jsem dolar 19.50

        0 0
        • blacks1  

          psal jsem to pri jednom kusu, pri vice se prave dostavas na cenu az 150–200$ za ks a postovne taky jinam

          0 0
          • JakeF  

            Za těch 7 tisíc se to sem nechá podle mě v pohodě poslat z Anglie nebo Německa, když má člověk trpělivost na eBay a nemusí se řešit clo a dph. Proto jsem čekal, že se budeš schopnej dostat na výrazně lepší cenu, když už to zmiňuješ.

            0 0
            • blacks1  

              tohle taky jsou ceny z Ebay

              pri jednom kusu se ti alibaba/aliexpes nevyplati

              pripadne ti vubec nic neposlou nebo ani nekontaktuji

              0 0
    • blacks1  

      nevim jak to funguje prave u ramu,

      ale zkusenost kterou jsem dostal ohledne

      lamp do projektoru a projekcnich televizi jsem nepobral dodnes,

      kamarad kolega, ktery xeftuje s asijskym trhem ve velkem,

      a pomohl by prave neco sem dostat, diky nakupcim ktere v HK ma a nasmlouvanou spedici sme do CR

      nakupuje tyto lampy v prumeru kolem 40–100 dolaru, opatruji se nalepkou vehlasne firmy ktera k tomu dala buh vi jake svoleni a prodavaji se za 4–8 litru

      vyrobni linky na tyto lampy jsem mel moznost videt na fotkach,

      neskutecna cistota, zamestnanci aby nemuseli tyto hermeticky uzavrene linky zbytecne opoustet maji plinky a kdyz to prijde prdne si tam, prislo mi to smesne

      a take jsem neveril

      delaji za smesne penize ale co jim jineho zbyva, i tak maji spickovou praci na jejich podminky,

      vyrobky se deli na 2 typy, funkcni ktere musi holt osoba z CR kontrolovat a zmetky

      ktere i tak vykoupi dalsi cinan a opet je proda

      otazka je pak na tom chudakovi co koupi druhou jakost

      zacinam byt pevne presvedcen o tom ze tomu bude tak i zde

      a prave ty prebrane „zmetky“ jsou prave na ebay alibabe prip. jeji odnozi aliexpresu, vesmes jsou to 4 typy ramu

      u dost firem je moznost dostat vzorek, ale je to beh na dlouhou trat a otravovani obchodniku v HK

      a nejsem si jisty ze i dobry kamarad kdyz z toho bude mit de fakto hovno a ne objednavku celeho kontejneru, pod 100ks se vazne nikdo bavit nechce

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Tak co, jak to nakonec vypadá? Zájemci se nesešli? Já bych ještě zájem měl :)

      0 0
      • frederick  

        máš zájem o rám? jen je tu problém s cenou, ta co byla udávána na tady na BF, je pouze v pripade naplňeni kontejneru a ne jednoho kusu.Jestli chces, tak ti ten rám sezenu. Pis na mail:)

        0 0
    • herkul  

      Na tuto stánku jsem se dostal omylem, ale jsem rád, že jste fanoušci cyklistiky. Všiml jsem si diskuse karbonových rámů pokud tomu Vám musím něco napsat. Ja se nebudu představovat, jestli jsem majitel nějaké cyklistické značky, ale v tomto odvetvi pracuji více než 6 let. Samozřejmě samotné cyklistice se věnuji od mala. Nemohu vám zpřístupnit ani obchodní tajemství a ani VOC-velkoobchodní ceníky, ale chci Vám jen říci, že ceny karbonových rámů ze země vycházejícího slunce jsou v pořádku a nejsou přehnaně levné. Je mnoho světoznámých značek příslušenství a samotných kol které mají sídlo třeba v USA, Německu a atd.. No 90% kol a náhradních dílů si nechají vyrábět v Asii. Důvod je jednoduchý je tam mnohem levnější pracovní síla … Byl jsem se podívat do sídel českých a slovenský výrobců. A je to jen velké překladištích. Jedině co jsem viděl, že na Slovensku a to ve městě Gajary, vyrábějí francouzské karbonové rámce. To znamená, že je jedno kde to vyprodukují. A ty ceny těch konkrétních rámů na asijském trhu jsou stejné jako u nás VOC.

      0 0
      • DaSnail  

        tým země vycházejícího slunce myslíš čínu?

        0 0
      • pepek  

        Kua, do teď jsem si myslel, že se ty bicygle vyrábějí v Silicon Valley. To je teda zklamání, děkujem za osvětu.

        0 0
      • kubad  

        tos nam to vysvetlil teda :D

        0 0
        • roud  

          jj tomu se říká Mlokův syndrom popíše tři stránky a nic konstruktivního neřekne hehe :O)

          0 0
      • McBlacky  

        welcome in the real world Neo :)

        0 0
      • karliner  

        No, já si něco podobného myslel, ale nebyl jsem si jistej.

        0 0
    • community  

      Nebuď slípka a jdi do toho. Buď koupíš dobře nebo blbě. V obou případech nám dej vědět, ať máme zase nad čím přemýšlet. Pokud to budou vyhozené peníze, můžeš své zkušenosti prodat, třeba odpůrcům igelitových pytlíků :)

      0 0
    • Atilla  

      Kolega z práce si půjčil karbonovou meridu od bratra. V lese nabral do kola klacek a ten utrhl kus zadní stavby cca 2×5 cm. Pak jsem byl u lehkého pádu na karbon. celopéru od Scottu. Díra u hlavy jako kráva. Tedá já bych do karbonu nešel ani za mák.

      0 0
      • thesecond96  

        jenže toto všechno je opravitelné a na pohled nebude nic poznat

        0 0
        • Atilla  

          Jenže oprava meridy stála 5 tis korun a vidět to je. Moje RB sežralo tolik šutrů, klacků a pádů a jen pod hlavovkou je lehce promáčklé od protočení vidlice.

          0 0
          • thesecond96  

            Já vím, že dural je odolnej, taky bych asi karbon nechtěl, jen jsem tím chtěl říct, že to není konec rámu.

            0 0
            • bochov  

              Mně se ten carbon na MTB take nezda tim myslim ram,ale mam na něm namontovana carbonova řiditka a sedlovku a vše je již tři roky bez problemu.Ale uvažuji o carbonové silničce.

              0 0
              • thesecond96  

                no u silničky je to něco jinýho :) ten carbon aspoň bude tlumit ty díry na našich „silnicích“ :)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
          • JakeF  

            Tak ale RB je trochu těžkotonážní rám… Kdybys vzal mnohokrát zeslabovaný hliníkový slitiny nebo nějaký skandiový a podobně, tak bych si nebyl jistej, že vydrží o moc víc, než ten karbon. A narozdíl od něj opravit nepůjdou…

            0 0
            • rud1k  

              Taky myslim, ze ultralehky hlinikovy ramy na tom nebudou s zivotnosti o moc lip. U GF jsem zatim nasel na par mistech jen odrenej lak.

              Vidi nekdo do opravy karbonovych ramu vic? Zajimalo by me, jestli jen patlaj pryskyrici nebo delaji neco slozitejsiho. Zapejkat to asi nebudou co?

              0 0
      • fousek  

        Ja zas videl karbonovy kliky, ktery byli omlaceny od sutru a muzu rict ,ze jsou na tom mnohem lip nez moje XTcka v kterejch jsou docela hluboky vrypy.

        0 0
        • McBlacky  

          do XT se mi povedl i zaseknout kousek kamene, že jsem to z nich doma doloval šroubovákem…

          to víš, odlehčuje se, materiál je bláto. hlavně že se to prodává ve velkým :)

          0 0
        • roud  

          zajímavý já na xt mám jen pár škrábanců a prozměnu zas carbonový kliky mám omlácený jak pes :O(

          0 0
          • fousek  

            Muzu to shodou okolnosti vecer nafotit

            0 0
            • roud  

              v pohodě já ti věřim :O) jen máme prostě každej okopaný kliky jinak :O)

              0 0
    • DAVID CBT  

      ja bych jeden vzal

      0 0
    • pepa-pepa  

      Caute chtel bych si objednat karbonovej rám z činy který stojí na webu 350 dolaru, no nevim kolko mna to bude stat dokopi z DPH + Clo, objednávali ste si nekdo rám z čini?

      0 0
      • Vilém  

        Kdyz ti spocitaji DPH+clo, tak se to podle me spis nevyplati. Dela to zhruba + 25% k cene. Dopravu musis vedet ty.

        0 0
    • Ondra 575  

      http://www.yishunbike.com/index.php…

      Specialized Transition? Giant Trinity? Nebo jen blízká podoba? :)

      0 0
    • Martind13  

      Dobry den chtel jsem se jen zeptat zda by jste m,i pres toho znameho dokazal nejaky ram privest

      0 0
      • frederick  

        zdravim…ja to zmáknu taky:) mám od nich rám:) jestli chcete, dejte vedet:)

        0 0
    • Trog  

      Měl bych zájem o rám s těchto stránek:

      http://www.hongfu-bikes.com/e_products/…

      Mám od tam MTB a měl jsem i silničku ,kterou jsem prodal.TeĎ mám zájem o silniční rám,který jsem měl před tím.

      JInak Hardtraila jsem už 3× solidně položil na cross-country,pokáždé to dopadlo dobře(jen jednou se mi tam udělala mala prohlubeň),rám mám cca 2 roky a jsem naprosto spokojen,skákal jsem sním 50 cm vysokou zídku na asvaltovou rovinu(pokaždé rana jak prase,dopad hold nebyl),několikrát za sebou.

      O pevnosti těchle rámů vůbec nepochybuji a až ho jednou zruším tak si koupím ten samej znovu.

      Ps:Nový rám mě stál 8 000 kč

      0 0
      • Carbona  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • op  

      nejaka pekna carbon 29" existuje? Muzete me nekdo nasmerovat? Dik.

      0 0
    • Davos000  

      čaute, nemáte někdo zkušenosti s tímto rámem? popřípadě s prodejcem? Díky

      0 0
    • destr  

      Nemáte někdo zkušenost s tímto : www.greatkeenbike.com

      0 0
    • Steroit  

      Za kolik by to bylo ten rám pošlete mi odkaz jedna se o 29 nebo 26 ?

      0 0
      • hovanec  

        Zkus to tady

        http://www.aliexpress.com/…e-frame.html?…

        Připočítej daň, CLO, odměnu deklarantovi a máš výslednou cenu.

        0 0
        • kyl  

          Mě rám z číny stál 5800 + pár stovek poplatky,v té době se stejnej rám u českých překupníků prodával za 12tis.

          0 0
          • hovanec  

            Ale kdy to bylo? V platnost vešly nové směrnice. Celní deklarace Tě nemine při nákupu nad 100 dolarů. Obzvláště je hlídaná elektronika, ale cenící nejsou blbí. Rám odchytí. :)

            0 0
        • Radek Broz  

          A to ještě můžou striktně vymáhat antidumping 50%

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.