• Balik123

    Ahoj vsem, mam super moznost na koupeni klik truvativ stylo (popripade noir) v carbonu za super cenu (styla asi za 3500,–) chtel jsem se zeptat jaky mate nazor na pouziti karbonu na tomto miste? V karbonu mam sedlovku a riditka (wcs) premyslim jeste o predstavci. Ale nad klikama v karbonu jsem nikdy neuvazoval.

    A doplnujci otazka – sram x.0 v karbonu ano nebo ne? Bal bych se o to karbonove raminko ale mel bych moznost jej vymenit za alu (z X.9)

    Pouziti bude na chtim HT :) primereny teren.

    Dekuji za nazory

    Anketa: Karbonove kliky....

    6x
    30%
    Ne.
    14x
    70%
    0 0
    • Indian  

      Nevidím v tom problém, je to ale spíš na parádu, do kvality, funkčnosti a ceny na tom bude šimano vždy lépe, zatím se mu nic nevyrovnalo a jestli ti někdo řekne opak, nevěř mu, XT velice dobrá volba, XTR ideální a nejlepší volba. A jde to i bez karbonu.

      0 0
    • Neil100  

      Ahoj, měl jsem Fsa Carbon pro team kliky a nebejt toho,že to schytá neskutečný pecky od kamenů a lak nic nevydrží a toho že byly už dnes na překonanej ISIS, byly super, tuhost parádní… Váha nebyla, ale nijak hvězdná, mám teď xtr 07, přijdou mi bytelnější…takže tak, ja bych karbon na kliky už nechtěl,funkčně ok,ale vzhled brzo nic moc…

      jinak běž raději do Alu verze vodítka X.0ky

      0 0
      • roud  

        hlavně jak se na nich okopal lak to byl děs vypadaly fakt hrozně :O(

        0 0
    • kubad  

      nebál bych se toho – ale jak nahoře napsal indián je to jen o vzhledu, funkčně, pevnostně ani hmotnostně to nic neřeší

      0 0
    • tomek  

      vozím Stylo karbon a jediný rozdíl od klasických duralových je ve vzhledu.

      0 0
    • Oakey  

      Vzhledem k náchylnosti karbonu na nárazy a poškození všeobecně bych do toho nešel, zvlášť když vidim kolik šrámů maj moje kliky.

      0 0
    • Pi†el  

      k tomu raminku.. kdybych na svoji X.O nemel alu raminko, tak uz jsem ho tak 3× menil…

      0 0
    • maxtor  

      No vzledem k tomu, že carbonové kliky na MTB jsou vždycky hliník potáhlý carbonem, tak tahle otázka má asi stejnou váhu jako „Chromovany kliky na MTB ano/ne?“

      0 0
    • kesu  

      Vozim FSA kforce.Mam je na enduro kole.Co se tyka vahy vazej malinko min nez XT.K tuhosti sem nepoznal rozdil proti predchozim LX.Co se tyka nevyhod tak lak na nich se odre pomerne snadno ale neprijde mi ze by to bylo az o tolik horsi nez u shiman.Nalepil sem na ne tu ochranou folii a je to v pohode.Co se tyka narazu tak uz jsem jim neco dal ale nic se nestalo.Co se tyka vyhod tak jenom design,jinak mi neprijde nejaky rozdil.Celkove bych je vzal znova

      0 0
    • chodec  

      Vzhledem k tomu, že jsem před posledním stavěním kola o karbon klikách hodně hledal, a Sramy jsem měl jak hliníkové tak karbonové tak stručně hlavně k těm NOIRům:

      na MTB verzích klik co jsou běžně dostupné je vždy karbon na AL jádru, jak tu již padlo, včetně těch NOIRů. Nicméně alespoň u těch NOIRů nejde jen o nějakej „estetickej“ potah z karbonu, ale uvnitř je  cosi jako  skelet (taková mřížka to vapadalo na nějakém řezu co jsem kdesi našel) z Al, která spíš jěn drží tvar a kotví unašeč, osu a závity pro kliky dohromady – karbon navrch je v solidní vrstvě a stará se o vše ostatní, včetně tuhosti a pevnosti.

      Nějaké skrábance na povrchu se opravdu konají, ale konaly se i na Al klikách, takže pokud nejsi leštič, aby tě trápila každá ďubka, tak to čert vem. Masivní loupání laku nepřichází v úvahu (u NOIRů) tolik ho tam není – netřeba se bát.

      Funkčně jim není co vytknout. Ačkoliv pochopitelně nenabízejí kromě vzhledu nic, co bys ± nedosáhl na jiných klikách, tak nesouhlasím s Indiánem v tom, že Shimana jsou lepší – já třeba vždy výrazně preferoval jednoduchou genialitu GXP systému Truvativu a Bontrageru proti sice určitě funkčnímu ale IMHO zbytečně složitému a na mechaniku citlivějšímu systému Shimana (bavím se o konstrukci duté osy a jejího uchycení v ložiskách). Každopádně u Noirů pokud jde o konstrukci nevidím žádný funkční hendikep.

      Váha je podobná jako u XTR, vzhled je věc vkusu a mě víc vyhovují ty NOIRy, konstrukce středu Noirů (GXP) jak jsem psal je mě také bližší a nemám co jí vytknout a snad jen převodníky mi přišly na XTR trochu vymakanější s hladším náběhem, ale zase nic tragického.

      Já bych do nich šel bez váhání znova.

      Pokud jde o ramínko přehazky – za poslední 3–4 roky jsem vozil 3 přehazky (X.9 05, X.0 Al 06 a teď X.0 Blackbox 07) odrovnal jsem jedno Al ramínko po cca 1000 km jeho vození na té X.9, druhé Al na X.0 odjelo pár ticíc aniž bych zaznamenal jakoukoliv velkou ránu, teď blackbox má cca 800 km na hřbetě a dostal asi jednu ránu, kterou jsem považoval za hodnou povšimnutí a vydržel bez úhony. IMHO je to tedy spíš věc náhody, zda si ten "svůj "  klacek najde.

      Z X.9 ti tam myslím ramínko nepůjde – je jiné – koukni na technické listy Sramu, už jsem je sem jednou dával nebo na jejich stránkách. Ale dřív dělali nejprve jako verzi přehazky a pak jako náhradní díl i Al ramínko pro X.0. tak by mělo jít sehnat.

      0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.