• MF

    Zdravim vas,

    rad by som sa opytal ako je to s upinanim bajkov s karbonovym ramom na stresny nosic auta. Nemoze to sposobit dajaky problem ked sa to tuho upne? naviac bajk pocas jazdy urcite mierne poskakuje a tym vznika tlak na miestach kde na to ram nemusi byt stavany.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Výběr z produktů
      Orbea OIZ M TEAM 29 kolo, blue carbon (redakční kolo) Skladem 1 kus

      savings Orbea OIZ M TEAM 29 kolo, blue carbon (redakční kolo)

      114 999 Kč savings MOC 185 999 Kč

      GHOST Lector FS Advanced 29 kolo, black/green Skladem 1 kus

      Novinka -11% GHOST Lector FS Advanced 29 kolo, black/green

      od 143 999 Kč -11% MOC 179 999 Kč

      GHOST KATO Base 29 kolo, black/red gloss Skladem 2 ks

      -10% GHOST KATO Base 29 kolo, black/red gloss

      od 12 999 Kč -10% MOC 16 299 Kč

      Bianchi Nitron 9.3 29 kolo, white/black full glossy Skladem 2 ks

      Výprodej -25% Bianchi Nitron 9.3 29 kolo, white/black full glossy

      49 399 Kč -25% MOC 68 799 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • JakeF  

      Proto se používaj nosiče, který upínak přední osu a zadní kolo, cpát to do držáku, kterej to drží v půlce spodní rámový trubky, to asi neni dobrej nápad pro žádnej lehčí rám. Třeba mu to neuškodí až tak moc, ale rozhodně mu to neprospěje. A držák stojí zlomek ceny kola, tak radši pořídit nějakej, co za rám nedrží.

      0 0
      • Evilcleaner  

        no to tak leda nosiče z teska… podívej se na oblíbený ‚wave‘ od thule. navíc každý nosič má stahovací pásky kterými přitáhneš kola do drážky přece. takže pak samotné rameno působí na kolo pouze při příčném přetížení (v zatáčce), při váze kola to fakt není moc N. nosiče na přední osu jsou zbytečné znepohodlnění práce s tím.

        0 0
        • JakeF  

          No je fakt, že ten nosič, co jsme měli s uchycením za rám, byl kapku nějakej béčkovější. Ale stejně osobně už bych byl radši na rám a jeho „boční namáhání“ opatrnější a měl to tam za kolo a vidli :).

          0 0
          • Evilcleaner  

            tak ty se ted bojíš i zvednout kolo za spodní rámovou trubku a naklonit ho, že?:-D ne vždycky dělal trek těžké rámy, které se ještě k tomu ohýbaly:-D

            0 0
            • JakeF  

              Teď uvažuju tak nějak tahle :). Ale ještě je to ve hvězdách.

              0 0
              • Evilcleaner  

                ty děláš grafiku?:-) no za mě dost dobrý výběr, narozdíl od toho treku je i docela hezký (protože co ted trek předvádí to je hnus, velebnosti)

                do giantu bych si dokázal velmi živě představit anthem x zaparkovaný u mě ve sklepě:-)

                0 0
                • JakeF  

                  Tenhle hnus jsem dělal naprosto orientačně asi za 10 minut, jak by se to sneslo s těma červenejma doplňkama na ráfcích a s bílou vidlí :).

                  Mně se ten loňskej Trek hodně líbil, ale ty letošní modely jsou opravdu hnus, až na ty oclv modely, na který nemám… Ale nebudem tu spamovat téma, za pár týdnů se uvidí, na čem budu jezdit :).

                  0 0
                  • Dan.45  

                    jak si to udělal ?, máš na to nějakej program ?, je to mazec !

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      není to zas tak složité, jde to třeba ve freeware gimpu.s trochou cviku je to otázka pár minut, hádám že JakeF dal do první vrstvy ořezaný ten giant, načež na něj del fotku ze které potom nechal vyřezat treka a pak sloučil vrstvy a vyexportoval, ve zkratce. když se podíváš na vzdálenější zadní štangli zadní vzpěry tak tam jde vidět že to patří ne treka. spíše mě překvapilo že si tak dobře sedly proporce obou rámů.

                      edit: trochu jsem nad tím přemýšlel a ty vrstvy musí být naopak;)

                      0 0
                      • JakeF  

                        První vrstva Trek kompletní fotka, do tý jsem nešáhnul.

                        Druhá vrstva Giant, kterej byl trošku natočenej, takže zprůhlednění bílý barvy, vymazání zbytků světlejch barev při okrajích, pak změna velikosti, spousta warpování (který tam je místy dost vidět, fakt jsem se s tim dělal jen orientačně) a odmazání zadní vzpěry. A nakonec hrubý odmazání míst, kde jsou kliky, kotouč atp.

                        Třetí vrstva jsou ZTR ráfky, tam taky změna velikosti a warp.

                        0 0
    • pačes  

      http://www.omnipuls.cz/index.php… mám tenhle a je v poho, taky jsem zvažoval držák na karbon a tenhle mi přišel jak kontrukčně a funkčně, tak designově i cenově přijatelnej.

      0 0
    • ememem  

      podla toho co tvrdi v nejakom paieri napr. canondale tak to pre carbon ram neni zrovna vhodny sposob uchytenia odhliadnuc od toho ze ja bych bike na streche nevozil ale to je ina debata.

      0 0
    • RUSH  

      Připojím se k dotazu – je rozdíl pokud karbonový rám upnu do thule free ride a thule pro ride 591? Free Ride svírá spodní rámovou trubku ze stran, Pro Ride ze spoda a shora. Je některý způsob pro rám lepší?

      A co toto http://xarchiwum.pl/…3322928.html to mi přijde velmi dobré…?

      0 0
      • jonti  

        Je to uplne jedno, oba ty nosice jsou bez problemu. Ja bych bral proride591, lip se obsluhuje.

        0 0
      • Pajasob  

        Ahoj, pojedu brzo na dovolenou a mám karbonovou silničku Trek Émonda. Mám Thule Freeride držák a nevím, jestli kolo na něj můžu v klidu dát. Normálně převážím hliníková kola a v pohodě, ale všude se straší že karbon do držáku nee a když se kouknu na toto: https://www.obchodth.cz/…ule-984.html tak to můžu prej použít jenom na ProRide (dle popisu). Jako můžu kolo vzít i do vlaku, ale pokuď to ve skutečnosti nevadí upnout karbonový rám do Freeride, tak to klidně udělám…

        0 0
        • kamator  

          Ahoj, pojistil jsem rám vrstvou mirelonu (izolace na potrubí). Najeto cca 600 km a vše bez problému.

          0 0
    • doubleingram  

      Thule 598 ma nastaveny moment tak, abys nezprznil ram kola. Samo je to i selskem rozumu a citlivem utazeni. S timto nosicem vozime 4 karbon kola, HTi fully a np.

      0 0
      • Pajasob  

        Tak určitě bych to freeride nezamáčkul „na krev“, ale s citem, jako to dělám vždycky.

        0 0
        • doubleingram  

          S 598 je chranic IMHO vyhazovani penez, gumy tam je dost, jen jsem obalil tu tyc co to cely taha v miste styku s ramem staryma dusema.

          0 0
      • Pajasob  

        Šlo by namontovat na Freeride tohle? https://www.autio.cz/…ght-528.html

        0 0
        • doubleingram  

          Si to vyggogluj nebo zavolej do Thule kramu, ne? :)

          0 0
        • figur  

          Utahovací moment se vždy vztahuje ke konstrukci upínací hlavy. Jiný je u 598 a jiný (menší) u 591 a nějaký u typu Freeride (znám pouze z fota). Hlava 598 je výrazně širší a má takovou plástvovou strukturu, která při dotažení netlačí na rám tak, jako třeba 591 s tvrdou gumou a menším profilem. Na to ti nikdo směrodatnou odpověď nedá. Pokud chceš levnou cestu – použij Miralon a dotáhni s citem.

          0 0
    • Pajasob  

      Tak jsem objednal ten chránič karbonového rámu https://www.autio.cz/…ule-984.html , sice to je na ProRide, ale třeba to půjde i na Freeride. Utahovat budu s citem, neb ta „momentová růžice“ je na nosiče za auto a ne na střechu. Mě by celkově zajímalo, co je ten problém s karbonovými rámy – poškrábání či nějaké nevratné poškození karbonové struktury, které je u hliníkových rámů samozřejmě vyloučeno?

      0 0
      • doubleingram  

        Ta trubka neni delana na takoveho „zatizeni“. Zas bych to tak neresil, utahovat s citem. Segra ma Thule na kouli a kdyz jsem videl jakou silou to utahuje v pricnem smeru na dolni ramovou karbon trubku, tak to IMHO vydrzi hodne.

        0 0
    • paportnak  

      zopar komentov som si precital.nikdy som bicykel nevozil,ale asi to uz bude potrebne,lebo chcem brat zo sebou aj syna.uvazujem o kupe stresneho nosica a nemyslel som si,ze sa treba zapodievat aj niecim taky,ze poskodim ram pri upnuti do stresneho nosica.

      mam bicykel celokarbon cannondale F-si a poskodit karbonovu strukturu by nebolo najrozumnejsi­e.pozeral som stresne nosice na koloshop a nasiel som lacnejsi od FORCE model maranello cca 50 eur a maju tam aj THULE pro ride 598 ten je za 104 eur.ten pro ride ma utahovaci moment?pripadne,ma niekto skusenost z Force?produkty ako prilba,svetla,tre­try ,trika,ponozky od force pouzivam a velka spokojnost.ma niekto skusenost aj s nosicom?pripadne to upnutie.poskodim ?neposkodim?ako dotiahnut?dakujem.

      0 0
      • Petulda  

        Máš karbonový F-SIčko a chceš ušetřit 50 Eur na nosiči :-)? Neřeš blbosti a kup Thule, je to prostě prověřená kvalita s několika možnostma uchycení kola. Na celokarbon. rám používám ProRide 598, najeto dost tisíc km a absolutně bez problémů.

        0 0
        • milan.v  

          Holt není na banány… ;o)

          0 0
        • Sla  

          No a není zrovna už lepší koupit nějaký nosič kde se kolo upevňuje a drží za přední vidlici? Když de teda o carbonovy rám. Tohle taky budu řešit a pride mi to to jako rozumná volba.

          0 0
          • mikub  

            A existuje takový nosič na Lefty? Navíc u ní, abys sundal přední kolo odděláváš brzdu. Bude tě bavit centrovat třmen kvůli každému převozu kola? Co uděláš s předním kolem? Máš na něj v kufru dost místa?

            V ProRide 591 vozím karbony vcelku běžně. Zatím si žádný z rámů nestěžoval. Jinak u držáků na kouli na rámy působí menší síla, než na střeše, takže jsou k rámu šetrnější.

            0 0
            • Sla  

              Moje chyba. Nevšiml jsem si ze má tuhle vidlu.

              0 0
          • Petulda  

            Pokud by neměl lefty, tak i to je řešení. Mě se ale nechce pokaždý sundavat přední kolo a třeba od bahna ho dávat do auta (nebo dokonce ještě do fusaku).

            ProRide 598 má jinak – mnohem líp – řešený packy pro upnutí rámu pomocí voštinovýho vyměkčení a nastavenou max. upínací sílu, takže poškození karbonovýho rámu nehrozí.

            Plus lze koupit ochranu na karbonový rám, která rozloží síly na větší plochu.

            0 0
            • mikub  

              Jj, jenom je ten kousek pěny od Thule pekelně drahej (samozřejmě proti ceně Fs-i to zase taková rána není). Kus mirelonu udělá stejnou práci, jenom je manipulace s ním méně komfortní.

              0 0
              • Petulda  

                Teď jen nevím, jaké pěny? Žádná pěna na nosiči ani ochraně není.

                Voština je z tvrdé gumy, obejme i nepravidelné tvary rámů a dovoluje rámu v uchycení „pružit“ bez zmenšení pevnosti uchycení. Ochrana je plastová s gumovým podkladem. Smyslem obého je rozložit tlak na větší plochu a tím snížit riziko promáčknutí rámu. Mirelon je měkkej, tzn. tlak do plochy v porovnání s Thule rozsene naprosto minimálně.

                0 0
                • mikub  

                  OK, tak to je docela finanční rána za kus gumy a plastu. Nepochybuju, že to maj kluci švédský pokoumaný. Ale muselo by to stát tak pětinu současné ceny, abych byl přesvědčen o koupi.

                  0 0
                  • Petulda  

                    Njn. Koupil jsem preventivne 2 ks spolu s nosicema a pouzil jen jednou, pri prvnim prevozu :-) . Ty vostinovy packy jsou vymakany a k ramu setrny, takze ochrana neni treba. No, zkusenost.

                    A petikilo mi stejne neprijde nijak moc – jedna bezna vecere pro dva nebo uplni pidizlomek ceny karbon biku…

                    0 0
              • jikre  

                obalím rám v místě sevření starým neopren. návlekem /neodře se to/ a s citem utáhnout........ v pohodě

                0 0
      • doubleingram  

        Mohl bys psát jako člověk? Nedá se to číst, tím hůř, že je to slovensky. Projev na úrovni zvláštní školy.

        0 0
      • Robertilos  

        Nejšetrnější bude nosič Thule UpRide 599. Ten nepřijde vůbec do styku s rámem.

        0 0
      • mr.garisson  

        Tažné náhodou nemáš? Problém by to zcela vyřešilo.

        0 0
    • paportnak  

      ten thule 599 je pecka.toto bude idealne pre F-si.dakujem.

      0 0
    • NikolasCZ  

      Dnes jsem zkoušel dat nové kolo do střešního nosiče Thule FreeRide, které mám. Dřív jsem měl Al rám, tohle je karbon. Při upínání i malé síle se dolní povrch rámové dolní trubky začal boulit a ozvalo se jemně lupnutí. Dál jsem nepokračoval. Jednoznačně to není vhodné upnutí pro karbon. A myslím, že ani upnutí shora/zespodu, jako má Thule ProRide, není vůbec vhodné. Budu kupovat Thule UpRide.

      0 0
      • Pajasob  

        Já jsem třeba do Freeride upnul karbonovou silničku Trek Émonda S4. Použil jsem ještě k tomu jejich protektor na karbonové rámy, co se prodává samostatně. S citem se mi rám neprohnul nijak a kolo drželo pevně. Záleží ale asi na rámu.

        0 0
      • theedge  

        Praveze ProRide 598 je vhodny prokarbonove ramy. Mam ho a je super. Klepeta do kterych se uchycuje ram jsou z takove gumove harmoniky nebo jak to nazvat a ten tlak na tu ramovou trubku rovnomerne rozlozi. Pokud to nestahnes jak hovado tak to nemuze nic poskodit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.