Máte zkušenosti, jestli je pro cca 100 kg živé váhy vhodné použít karbonový rám nebo raději nějaký např. AL?? Díky za radu a názor
Máte zkušenosti, jestli je pro cca 100 kg živé váhy vhodné použít karbonový rám nebo raději nějaký např. AL?? Díky za radu a názor
a kolik měříš
?
2 m
Tohle asi bude vec konkretniho ramu a dotaz nejlepe polozit na jeho vyrobce/dovozce. Urcite budou ramy kde bude vahove omezeni a je jedno zda to bude AL, nebo karbon.
Hlavně jestli silniční nebo bikovej…
Existuji i karbonovy ramy pro vyssi hmotnostni kategorie, ale muj ciste subjektivni nazor je ten, ze jde potom jenom o estetiku (v lepsim pripade). Predimenzovany karbonovy ram totiz nebude mit ani jednu ze 2 vyhod, ktery ho odlisuji od hliniku: ani nizsi hmotnost, ani pruznost (v potrebnych smerech).
Jasne,ty ses dobrej-na rozdil od predimenzovenho hliniku ze jo:o)))
??? Nevim sice, co chces rict ty, ale ja rikam jenom to, ze predimenzovany karbonovy ram prestane mit vyhody karbonoveho ramu, takze jeho vyhoda oproti hliniku bude tak maximalne esteticka. Krome toho, ze to bude stat vic.
a bude líp vypadat
:o) ach jo…
Dva stejne tezky ramy Al a karbon budou podle tebe stejne pevny a budou mit stejny vlastnosti jenom kvuli tomu ze budou dimenzovany na 100kg cloveka?Tim dimenzovanim se mechanicky vlastnosti uhliku degradujou na hodnoty co ma hlinik?To sem tim chtel rict,trvas porad na svym?:o)
Nechci se hadat, ale sam vis, ze karbon sam o sobe jeste zdaleka neznamena ani zaruku nizsi hmotnosti, ale ani automaticky lepsich vlastnosti, nez ma duralovy ram. Neni problem vyrobit karbonovy ram s hmotnosti okolo 1400–1500 g, co muze mit vlastnosti podobne tezkyho hlinikovyho ramu. Je fura znacek, co pouziva tyhle noname polotovary z Taiwanu a pak se odlisuji jenom lakem a nalepkama. (Vychazim z mereni tuhosti ruznych ramu z testovani ve zkusebnach provadenym na zakazku redakci casopisu BIKE a Mountain Bike Magazin).
Bavim se o kvalitnim karbonu vs. kvalitnim hliniku a tam vzdy plati co sem napsal.Takze jestli ma P_W prachy tak urcite karbon.Beze strachu jestli moc nevazi a jestli to neni zbytecny:o)
mam 95kg a skoro 2m a mam carbon meridu- doporucuji
pokud neplánuješ extra lehké kilové rámy, tak se toho neboj a klidně běž do carbonu. Většina výrobců staví rámy na 120 kilo takže by něměl být problém
souhlasim mas pravdu
On ten ram urcite vydrzi, ale je potom otazka, jestli poznas jeho vyhody oproti duralovymu ramu. Zrovna ten ram, co mas na kole ty, je prikladem sice karbonoveho, ale extra tuheho ramu. Novejsi verze s FlexStay uz je o poznani pohodlnejsi, tam uz o rozdilu oproti hline mluvit jde. Zkousel jsem oba tyhle ramy od Meridy, kamos ma oba (ve velikosti vhodne i pro me). Navic ma jeste karbonovy Scott Scale 10, ktery uz je ve velikosti S pod 1 kilo a kde uz je prace ramu (co se tyka prace materialu a zpracovani ve smyslu tlumeni vibraci) naprosto o necem jinym. Na fotce jsou obe ty zmineny kola, to tmavsi v provizorni uprave- pedaly pro jeho zenu :o)
ano je tuhy proto si na nem muzu dovolit dost veci a hlavne nema unavovou krivku jako dural,al a ostatni
To mas recht, unavu materialu jsem nezminil. V tom ma karbon pochopitelne jednoznacnou vyhodu, i kdyz to zavisi na materialu samotnym, ne na jeho tuhosti.
ano mas pravdu ja rikam co ram to jine chovani
jsou lepsi a pohodlnejsi kola to mas pravdu proto at vyzkousi zkusebni jizdy a uvidi co mu bude sedet
a jinak ty meridy na fotce jsou hezky kousky moc se mi libi
To jo :o) On si kola sklada sam, oba ramy jsou limitovane edice, ten s bilou se v tomhle lakovani jinak nedela vubec, cekal na nej par mesicu, je nadhernej..
ten s bilou jsem videl osobne na v-brzdach ale mas pravdu je jich malo v cechach- jsem ujetej na meridy
Tahle barevna kombinace se dela, ale v hliniku.
ano vim ale mel jsem na mysli to to
Píšeš že měříš dva metry ,rám na tebe bude velké velikosti :-) čím větší duralový rám tím měkší ,aspoň u Durateků to platí ,šel bych jednoznažně do karbonu ať už u silnice nebo bika.
penizenejsou až tak velký problém, ale na druhou stranu chci aby mi chvilku vydržel