Zdarec, dostanu tohle na svoji kazetu která má 9 pastorků? nachci kupovat komplet řazení na 10speed. http://www.koloshop.cz/…9,35,42.html
Zdarec, dostanu tohle na svoji kazetu která má 9 pastorků? nachci kupovat komplet řazení na 10speed. http://www.koloshop.cz/…9,35,42.html
anebo jak to vyřešit, když chci mít 9tikolečko a 40 nebo 42z?
A jak budeš řadit na devítkovém řazení deset rychlostí?
však já se ptám jestli do dostanu na 9tikolečko?
No to jo, ale ten adaptér je podle mě jen na 10sp kazetu…
tohle by nefungovalo – jsou tam menší rozestupy mezi kolečky (odpovídající 10s kazetě)
tohle jsem chtěl vědět. děkuji
Jedině snad od werk.cz koupit kazetu Colonel 9, ale v jejich -eshopu už ji nevidím. Kontaktuj uživatele Tina.
jiné rozestupy. nebude to s 9sp řazením fungovat
A čo keby na 11–34 kazete vyhodil 11z pastorok , za kazetu dal adekvátny spacer a 40z pastorok? Shadow prehadzovačka by tých 40z možno ešte pobrala
jo to by šlo, ale musel by dat jen ten jeden
To musí byt super MIT jednu pilu a nejmenší 12z. Me by ty těžký převody při návratech z kopce k nám do doliny chyběly.
Ještě hůř. Začínalo by mu to pastorkem 13 zubů (kazety 9s mívají 11, 13, 15… – kromě Deore 12–36)
9sp. Shimano kazety 11–32z mají zuby 11–12–14…
No tak to je opravdu výborný řešení :D. Jako abys tam pak musel dát větší převodník a moh se s ním pak líp odrážet při přejíždění větších kmenů? :D
Tak, to už je jednodušší dát dopředu menší převodník. Dejme tomu, že má převodník 34 zubů a rozsah 11/34 mu nestačí. Kdyby dal 40 zubů a 11zubů odstranil, získal by kombinaci odpovídající převodníku 29 zubů vepředu a běžné kazetě 11/34 zubů vzadu.
Nenapísal , čo má ani na čom jazdí, ja som napísal teoretickú možnosť úpravy, či je to pre neho akceptovateľné , nech sa rozhodne sám.
Ak by jazdil 32z placku a kazetu 11–34, tak by to možno určitý zmysel malo, ak by mu nevadilo prísť o najťažší prevod.
Čiže čisto technicky to možné je.
Zaradit 32–34 teoreticky jde, prakticky kvuli retezove lince (a zvlast u HTII) v realu nic moc. Mne to slo desne na nervy, jak se retez krizi a v prevodech bylo citit velke treni.
Cože? :D Dobrej nesmysl… To by mě zajímalo, když na prostřední placku u 3×9 je moc velký křížení (a tření :D), jak to pak může fungovat na jednopřevodníkách :D.
Ne, nemuze, vsak pisu totez. Jsem rad, zes to potvrdil.
Hm, to mám asi nějak zázračný kolo, když mi to vlastně nemůže fungovat…
To ani ne, jen máš dostatečně dlouhou zadní stavbu nebo dotyčný jí má hodně krátkou. ;)
Taková nahrávka na smeč:))
Tak pokud jezdí ještě téměř vyhynulej rozměr kol, tak je možný, že má zadní stavbu kratší :).
Razeni X0, hazka Dynasis XT, kazeta 9r XT 11–34, prevodnik Shaman 36 z misto prostredniho na XT HTII. Najeto 7000 km nejcasteji po stezkach, bo je to kolo do prace a asi 2000 km v lese a v horach. Napinak jsem nemel.
Ted napis ty, jaky setup 1×9 nebo 1×10 jsi jezdil a jak dlouho at te nemusim mit za tluchubu.
.
Úplne bez problémov to funguje. Všetky dnešné 2×10 systémy prevod veľká/veľká umožňujú. A to má systém 2×10 veľkú placku posunutú oproti prostrednej pracke na trojprevodníku cca o 1,5mm von.
Nějaká wide range kazeta na 9 spd se teda nedělá? Vypočet sem si něco a příde mi, že ty skoky na 11–38 nejsou nijak hrozný, můžete mi to někdo potvrdit nebo vyvrátit? 11–40 už má dvakrát 20procentní skok (předpokládám, že hlavním cílem je mít relativně konstantní procentuální skoky mezi pastorkama, a aby byly pod 20 procent). Přece jenom většina lidí (včetně mě) furt jezdí 9 speed pohon, tak mi dává velkej ekonomickej smysl vyměnit jenom kazetu.
Proc chces 1×9? Jestli proto, ze je to in tak se na to vykasli. 3×9 nebo 2×9 ti da vetsi rozsah a plynulejsi razeni. U toho 1×9 nebo 1×10 je taky problem, ze v krajnich polohach na nejlehci prevody se retez hodne krizi, neni to vubec idealni, zvlast pri sirokem prevodniku, nikdy se mi nepodarilo nejak obstojne seridit hazku.
Ja uz dnes vim, ze bud mas na XX1 nebo das klasiku a takove ty bastly jsou nesmysl, na to ale casem prijde kazdy sam :-)
Mam 2×9 a jezdim na obe pily celou kazetu uplne bezproblemu
Toto je presne ten argument, ktery spousta lidi uvadi jako duvod. Jenze u dvojpily mas mnohem uzsi prevodniky s nabehy, kdezto u NW prevodniku retez do posledni chvile pevne sedi na zubech a do strany se ani nehne a to je celkem rozdil.
Ja jsem taky prechazel na 1×9 s tim, ze to bude totez jak trojpila, kdy z prostredniho prevodniku jsem radil celou kazetu.
:D ještě lepší… O kolik se řetěz pohne na klasickým převodníku do strany? 1mm? :D
Mam shaman bez nabehu, ale do nw bych stejne nesel, bo to taky neni stoprocentni.. dal bych horni minivoditko.. ale to je mimo tema.. mam vylazenou retezovou linku na velkou pilu doprostred kazety, tak se to nikde moc nekrizi
1×9 mám už dlouho na obou kolech (32z převodník a 11–34 vzadu), ale klidně bych snes větší rozsah kazety.
Tak ja to chtel resit nákupem 40z pastorku a dvou roznytovatelnych kazet ze kterých bych vyskladal jednu.. ale na jednoplacku nemam nohy, tak sem se na to vysral
32 zubů převodník??To už bych radši chodil pěšky.
Jakože to je podle tebe moc lehký nebo moc těžký?
Bych si ukroutil nohy.Já bych,podle toho jak řadím šel tak na 38–40zubů.
Davas vyjizdky s kulhecem?:)
Ne ale tu je rovina.
Z kopce jezdim zásadně terénem, tam velkou pilu fakt nepotřebuju a většinou ani moc nešlapu, a na rovině kadenčně. Pohoda.
Vím, že je to pro tebe složitá představa, ale existují i jedinci, kterým nečiní problémy šlapat kadence vyšší než tvých důchodcovských 60 rpm. =)
Pobavil ses…
Štvou mě lidi, kteří rádoby vtipně kritizují volbu převodů ostatních, aniž by věděli cokoliv o nich nebo o tom, co jezdí. To je sice krásný, že je u vás zrovna rovina, ale jsou lidi, kteří na kole jezdí i v terénu. A chtěl bych vidět tebe, jak drtíš těch 38×34 ve ~20% stoupání někde v lese.
Já drtil léta v lese v Beskydech, Javorníkách, Hostýnkách a dalších moravských kopečkách 34×21 a taky to šlo, jen se musel člověk trochu postavit do pedálů a pomaleji šlapat. A to nejsem bůhvíjaký cyklista.
Jasně ciwe, stačí se postavit do pedálů! Měkkej podklad, mokrej podklad, šotolina, kořeny ani odovdňovací kanály… nic mě nezastaví!
A opět jsme u toho „Já jezdim po rovině“; „Já drtil XXxXX v Beskydech“ = Já to vim všechno nejlíp.
Ne, nevíš. Tečka.
Neříkám přece, že něco vím nejlépe. Jen jsem poznamenal, že lehké převody nemusí být pro každého úplně nezbytné ani v našich kopcích.
Jenže tahle tvoje informace je dotyčnému NAPROSTO K NIČEMU.
On asi dost dobře ví, proč chce větší rozsah kazety – buď chce lehčí nejlehčí převod nebo naopak těžší nejtěžší při zachování současného lehkého, jinak by se na takovou věc, jakou je externder cog na 9-SPD kazetě, asi neptal, nemyslíš?
Stejně jako tvoje keci tady.
Nesouhlasím. Já se snažím o to, vysvětlit vám, že je hloupé napadat volbu převodů dotyčného, když o něm ani o způsobu jeho jízdy víte kulový.
Tak jak ty o mě.
Len tak na okraj, Sram 9speed prehazka nezvládne ani 40z pastorok, takže už vôbec nie 42z. Zvládne maximálne 36zubov. Musel by si použiť 9speed Shimano Shadow prehazku a Shimano 9speed radenie, alebo Shimano 10speed prehazku a Sram 9speed radenie. Pokiaľ niektorú z týchto kombinácií nevlastníš tak sa to neoplatí dokupovať pretože za rovnaké peniaze už môžeš mať 10speed, ktoré už je kompatibilné s pastorkami 40 a 42z.
Vidiš, to sem vůbec nevěděl. Na sjezďáka se SRAM páčkama sem sice teď koupil 10 spd Deore hazku, ale na pevňáku mam furt starý 9 spd XTčko bez Shadow.
Na druhou stranu, já řešim 38z, s víc zubama sou stejně na 9 rychlostech moc velký skoky… To by hazka ještě pobrat mohla, ne? Nebo je těch 36 tvrdej limit?
Sram 9speed hazky sú stavané na max 34z. Mám však osobne vyskúšané, že 36z funguje bez problémov. V zime som skúšala aj 40z pastorok, ale prehazka Sram X.0 9speed to vôbec nedala. Na 40z pastorok síce prehodila, ale vrchná kladka už behala po zubov pastorku a dole z neho už nebola schopná zhodiť. Obávam sa, že podobné to bude aj s 38z pastorkom.
Dá se na kazetě 12–36z vyhodit 12z pastorek a nahradit ho 11z?
Fyzicky dá, pokud ti nebude vadit ten už hodně vysoký skok…
Je otázka jestli by bylo lepší 11–14–16 nebo 11–13–16 :-/
Někde ta díra bude vždycky. Dá se to poskládat i 11–13–15–18… a nebo nakonec i vzít 11–34 a místo 34 tam lupnout 36. U těch plechových kazet se tyhle hrátky dělají snadno, ale je to pořád jen o přesunu toho většího skoku :)
Jojo, to mi je jasný. Zase nahoře kazety ty skoky jsou už z výroby větší, tak tam by se to asi i nějak vsáklo
Edit: když tak porovnávám jak ty kazety jsou poskládaný, tak asi nejlepší by bylo to udělat jako je to u 11–34 tedy 11–13–15 a pak už 18 a pokračovat do 36
30–36 je poměr jako 15–18 :) Spíš jde o to si vysledovat, kde ta díra vadí nejmíň, okolo čeho se jezdí nejvíc, tam to taky víc vadí. Pocitově bych to dal spíš k tomu „vyprošťováku“, tedy místo 34.
čím výš, tím to vadí méně.
Dobrý vědět :-)